Reklama
Reklama
Reklama

Szef MON o umowie na modyfikację T-72

24 lipca 2019, 11:43

– Dzięki remontowi, modyfikacji, czołgi zostaną wyposażone w nowoczesny sprzęt. W przyrządy celownicze, w przyrządy nawigacyjne, obserwacyjne, a także nowoczesną łączność cyfrową. Zostaną też przeprowadzone gruntowne remonty tych czołgów – powiedział szef MON Mariusz Błaszczak podczas podpisania umowy na remont z modyfikacją czołgów T-72.

Minister Błaszczak zwrócił też uwagę, że podpisany kontrakt pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w zakładach Bumar-Łabędy. Podziękował również pracownikom spółki, zwrócił też uwagę na znaczenie ulepszeń istniejącego sprzętu w kontekście modernizacji Sił Zbrojnych RP.

Dodał, ze docelowo T-72 powinny zostać zastąpione przez czołg nowej generacji. – Czołgi T-72 to sprzęt, który jest na wyposażeniu Wojska Polskiego. Ta modyfikacja, ten kontrakt, to zdolność pomostowa. Wszyscy oczekujemy, pracujemy nad tym, żeby w polskich zakładach był produkowany czołg nowej generacji – powiedział minister.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 45
Tytan
niedziela, 18 sierpnia 2019, 08:54

Jeszcze miecze z pod Grunwaldu niech wyremontuje...

Ok bajdur
piątek, 16 sierpnia 2019, 09:58

Ok. A teraz seria mniejszych umów rozwijającą zakres prac... Tyle piany ubito nad wwb a jedak stary sprzęt okazał się lepszy..

raKO
czwartek, 15 sierpnia 2019, 07:45

Gdzie dodatkowe opancerzenie w postaci choćby Erawy 2? Gdzie nowa armata i nowa amunicja? Przecież te czołgi nie będą miały szans nawet z rosyjskimi T-72B3. Z takimi czołgami to nasza armia będzie się nadawała co najwyżej do Afryki.

zły
wtorek, 13 sierpnia 2019, 09:14

No, to udało się kupić trochę głosów przed wyborami. Tymczasem mija półtora roku odkąd miał zostać wybrany sposób wyboru okrętu dla Orki (analityczno-koncepcyjna, która ma określić sposób pozyskania nowych okrętów podwodnych)...

aadvark
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 22:17

docelowo, to my nigdy nic sami nie zbudujemy za wyjątkiem kolejnych demonstratorów (makiet) . możemy najwyżej coś złożyć z gotowych klocków. Wystarczy popatrzeć ile czasu zajmuje integracja Rosomaka ze Spike.

biały
wtorek, 13 sierpnia 2019, 23:38

Polska nie może integrować samodzielnie rakiet Spike na wieży Rosomaka , tylko włosi mają taki prawo i mogą to w każdej chwili zrobić jak wyłożymy im kasę

Vvv
piątek, 9 sierpnia 2019, 18:33

Nie ma pomostowki, nie ma nowych czołgów, PGZ sam nie zbuduje nowego mbt. Kasa na kroplówkę dla bumaru przed wyborami.te czołgi po remoncie i z termowizja nie maja zadnej wartości bojowej, celność zerowa, amunicja z lat 70tych

eszet33
czwartek, 8 sierpnia 2019, 12:23

Kontrakt pomostowy dla Bumaru. I tyle w temacie. Gdyby chociaż ta firma naprawdę podniosła swój potencjał na bardziej profesjonalny poziom, to można by to ostatecznie zaakceptować.

Pirat
czwartek, 8 sierpnia 2019, 03:51

To jest odbudowa kompetencji które straciliśmy już od dawna.

Olka
niedziela, 11 sierpnia 2019, 00:20

Sam to wymysliles? Remont zlomow ma odbudować kompetencje? W czym? W remoncie zlomu? Litości. W Polsce jak widać jest masa specjalistów znajdujących wytlumaczenie dla działań które w innych krajach uważane są za szkodliwe i irracjonalne. To po prostu szastanie punlicznymi pieniędzmi na projekt w żaden sposób nie podnoszący walorów bojowych tych czołgów. Po wywaleniu 2 mld nadal będzie to złom.

Covax
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 08:33

Masz absolutną rację, też uważam za wywalenie 2 mld dolarów na 1000 ( tysiąc ) amerykańskich logistyków to stracone pieniądze

SimonTemplar
wtorek, 6 sierpnia 2019, 19:39

Najgorsze jest to, że ten facet naprawdę wierzy w to co mówi i to co mu ktoś napisał na kartce. On poważnie tak myśli i to jest tragedia.

Zawisza_Zielony
czwartek, 1 sierpnia 2019, 16:56

Nie ma zadnej modyfikacji to czysty zabieg PR. Jest remont niesprawnych wozów i tyle.

MateuszS
środa, 31 lipca 2019, 15:11

Widocznie od dziś:) i F35 też do WOT :) i Gawron też na Morskie Oko:)

Grisza
środa, 31 lipca 2019, 01:43

Moze kupic lepiej od Rosji T90 nowe kosztuja 8.65 milions zlotych .

Kapustin
piątek, 2 sierpnia 2019, 15:53

Sle tylko z osłoną aktywną oraz Hard kill z polsfery

Waldemar Kulinski
poniedziałek, 29 lipca 2019, 14:59

Żałosne tłumaczenia.

XXXXXXXX
poniedziałek, 29 lipca 2019, 14:14

Jeszcze jedna KOSZMARNA wiadomość dla Rosji Putina, koszt niewielki bo tylko Niecałe 2 mld PLN. Good job p. Minitrze Gooood joob!!!!

Vvv
piątek, 9 sierpnia 2019, 18:34

Tak się boja ze ich t-72b3 mogą stać w miejscu a nasze super t-72/pt-91 mogą walić w nie ile wlezie a i tak nic nie zniszczą

Rzyt
poniedziałek, 29 lipca 2019, 12:33

To jest właśnie wojsko polskie...zakonserwowany trup czekający na klapsa. Marzę by Mariusz siedział w tym czołgu ze wszystkimi z bumaru pod Kurskiem. Kraj byłby piękniejszy

Obserwator
niedziela, 28 lipca 2019, 12:32

Kolejne setki milionow wyrzucone w bloto. Modyfikacja w zaden istotny sposob nie zwieksza zdolnosci bojowych pojazdu. O ile wymiane lacznosci mozna uznac za konieczna tak samo jak przyrzadow celowniczych (co wazne ich wymiana nie podnosi w takim stopniu zdolnosci obserwacyjnych dowodcy i dzialonowego w jakim powinna by dorownac istniejacym.na rynku rozwiazaniom) to o tyle brak zmian w zakresie zespolu napedowego, dopancerzenia, ukladu stabilizacji czy ogolnie systemu kierowania ogniem wraz ze zwiekszeniem sily ognia i celnosci nalezy uznac za fakt calkowicie przekreslajacy sens tego kontraktu.

Zniesmaczony
sobota, 27 lipca 2019, 09:22

Moim zdaniem, to MON powinien to zrobić kompletnie po cichu. Skoro od początku było wiadomo, że chodzi wyłącznie o dofinansowanie tymi 300 mln PLN rocznie Bumaru, żeby najzwyczajniej w świecie nie padł finansowo, to powinien to być jak najbardziej wyciszony medialnie kontrakt na te remonty i NIC poza tym!! A tak po raz kolejny się ośmieszyli i stracili propagandowo ogłaszając hucznie "6-o letni program modyfikacji" T72 jako "czołg pomostowy"!! Potencjalni czołgiści- bo obecnie i tak brak jest w jednostkach obsad nawet dla lepszych czołgów - będą co najwyżej lepiej widzieć, że nie są w stanie ani trafić, ani zniszczyć czołgów wroga swymi niecelnymi armatami z beznadziejną amunicją. Tragedia wizerunkowa, która wywołała zbędną dyskusję, i dodatkowo dowiodła kompletnej ignorancji naszego "defiladowego" ministra. A i po raz kolejny "mroczne siły Mordoru" w MON, przekonując ministra o "konieczności" akurat tej najbardziej bezmyślnej i kontrowersyjnej "modyfikacji" tym samym odniosły kolejny sukces na drodze obniżania zdolności bojowych naszego wojska. Bo czemu nie przeznaczono np. tych samych pieniędzy na jakiś "upgrade" w Bumarze choćby naszych PT91?? Albo przeróbkę kilkudziesięciu najsprawniejdzych T72 do standardu np. "Malaya"?? A już pomijając Bumar, to ciekawe np. ile za te pieniądze możnaby kupić pojazdów Wirus czy zwykłych Toyot i dokupić do nich ppk Spike czy innych ppk , żeby uczynić z nich wysoce mobilne, tanie, masowe kołowe niszczyciele czołgów?? Te, których tak brakuje nam w WP, a których kompletnie nie planuje pozyskać nasz "betonowy" MON!!

CdM
niedziela, 11 sierpnia 2019, 19:54

Nie masz racji. Tragedia wizerunkowa to jest ale wśród tych może 2٪ którzy coś wiedzą...

RP
sobota, 10 sierpnia 2019, 18:15

100% racji zgadzam się ba tym

Covax
niedziela, 28 lipca 2019, 02:39

Po pierwsze to T72 nie były remontowane i już zaczyna brakować "dawców". Po drugie ta szopka jest po to żeby zamknąć twarz wszystkim którzy mówią że Mariusz w zębach zanosi kasę za ocean, przecież dał 1,75 mld do Bumaru..Samo "wsparcie" Bumaru takie sobie skoro połowę wyda na Foneta, PCT 72, Radomkę Liswartę i RRC 9310AP. A ze swojej działki jeszcze kupa kasy pójdzie do Poznania za remonty silników. Do końca roku 8 wozów i 44 w przyszłym.....mi to wygląda raczej na "rozpoznanie walka" możliwości Bumaru i ewentualny aneks z szerszym zakresem prac....a może się tylko łudzę

Ok bajdur
sobota, 27 lipca 2019, 03:01

Czołg K2 powinien zastąpić te stare złomy. Loczba załogi ta sama, ale nie będzie problemów z jego utrzymaniem. Jak chcą remontować t72 bez pzl Wola? Te czołgi będą tarczami ćwiczebnymi dla t-72 b3 i dla nowoczesnych ppk. Minimum modyfikacji nw Europę, to noktowizją, sko, armata zdolna do obslugi amunicji nowej generacji. jak podłączyć koszty utzymania starych t72 , to zakupy nowoczesnych maszyn nie wychodzą tak drogo. Bumar powinien popisać się szybką obslugą kontraktu na Leopard 2pl. Ten zakład wymaga prawdziwego zarządu zdolnego do przebudowy jak to zrobiono w HSW. Polski Żołnierz to nie mięso i zasługuje na najlepszy sprzęt. Trzeba kupić 200-300 nowych czołgów i tyle samo BWP. Nikt nie będzie narzekać jeśli te zakupy rozłożyć na dziesięć lat. Tylko decyzję trzeba podjąć na już. Bo za rok,dwa to nawet A7 nam nikt nie sprzeda, a powód to już UE znajdzie...

Pirat
czwartek, 1 sierpnia 2019, 20:02

Skąd pieniądze?

zły
wtorek, 13 sierpnia 2019, 18:17

No jak skąd pieniądze? Jak trzeba rozdawać kiełbasę wyborczą to "gospodarka jest w świetnym stanie" a jak trzeba wydać na służbę zdrowia, nauczycieli czy sensowny zakup dla wojska to nagle "budżet nie jest z gumy".

Gts
sobota, 27 lipca 2019, 01:35

Mistrzostwo świata. Pomalują, zrobią przegląd, naciągną żeby papiery się zgadzały i tyle. Radiostacje i przyrzady celownicze zastepujace radziecki archaizm to jednak zbyt mało. Tu chodzi tylko o zadowolenie prezesa zwiazków i związkowców.

T-72 plus
piątek, 26 lipca 2019, 19:15

Czy te najdroższe elementy "modyfikacji" będzie można potem odzyskać ? - proponuję już uruchamiać dialog

KrzysiekS
piątek, 26 lipca 2019, 16:34

To jest zwykłe dofinansowanie BUMAR ŁABĘDY i nic innego remonty 50 szt. rocznie bo tyle mogą zero modernizacji (chyba że za chwile je sprzedadzą do Afryki?). I najciekawsze gdzie są pancerniacy do tych czołgów już dzisiaj stany osobowe jednostek pancernych 30-40% czyli co czołgi dla rezerwistów którzy się starzeją 50+? „Houston, mamy problem”

KrzysiekS
niedziela, 28 lipca 2019, 18:40

Chyba sensowniej było zrobić prawdziwą modernizację powiedzmy 150 T-72 (plus posiadane PT-91) do wariantu PT-91M2 ale wtedy niestety BUMAR dostał by mniej pieniędzy.

Covax
niedziela, 28 lipca 2019, 23:52

Właśnie dostał by więcej bo wozów więcej 233 ( chyba PT91) + 150 T72 i zakres prac większy....i wozy o realnej wartości na polu boju a nie teoretycznej...przypadek

Świetne tymczasowe roziązanie dla armii
piątek, 26 lipca 2019, 12:08

Wyremontować i przekazać Wojskom Obrony Terytorialnej. Czołgi mogłyby pozostać na uzbrojeniu WOT i służyć do szkolenia i obrony terytorium kraju. Natomiast w jednostkach sensu stricto bojowych T- 72 powinny zostać sukcesywnie zastępowane nowoczesnym sprzętem zdolnym spełnić wymogi współczesnego pola walki..

Mac
sobota, 27 lipca 2019, 13:57

Od kiedy lekka piechotą używa czołgów ?

Okręcik
czwartek, 25 lipca 2019, 10:58

Miejsca pracy ważniejsze niz życie i zdrowie czołgistów?? Aby T-72 dostosować do nowoczesnego pola walki trzeba wyłożyć więcej niż na nowe Leo2A6/7

Covax
piątek, 26 lipca 2019, 17:47

https://www.defence24.pl/pol-miliarda-euro-na-modernizacje-batalionu-pum czyli 11 mln EURO na modernizacje BWP, czyli rozumiem że według Ciebie tańszy jest Leo 2A6 niż modernizacji Pumy ?

Okręcik
sobota, 27 lipca 2019, 13:16

jaki sens ma porównywanie czołgu z BWP?

Napoleon
niedziela, 28 lipca 2019, 11:53

Leo dla Węgier to 1.2-1.3mld EUR. Tak więc ten tego.

Covax
niedziela, 28 lipca 2019, 02:10

Kasa, Kasa, Kasa....proszę bardzo https://www.defence24.pl/m1a2t-abrams-dla-tajwanu 108 ajbramsow 2 mld Dolarów A tak zapomniałem Leo proszę https://www.defence24.pl/leopardy-nie-dla-arabii-saudyjskiej-niemcy-torpeduja-doktryne-merkel " W międzyczasie Arabia Saudyjska podniosła poprzeczkę – wyraziła chęć zamówienia nawet 800 czołgów Leopard 2A7+ za sumę 18 miliardów euro."

Okręcik
wtorek, 30 lipca 2019, 17:32

a kolega nie wolałby Leo 2A7 [nawet bez +] niz zmodernizowane t-72M1? zamiast BMV kupiłby kolega zmodernizowanego poloneza?

Covax
piątek, 2 sierpnia 2019, 23:51

Jak kolega ma korporacje taxi i ma milion złotych to woli kupić 10x mondeo czy 1 Mercedes S-Klasa. Gdy konkurencyjne korpo Taxi ma 15 Passatów we flocie. Za jednego A7+ możemy mieć 5 T72 mod 19 które pod względem SKO i Stabilizacji Mają poziom Leo ( a dokładniej leclerka )

4 pancerni i pies
czwartek, 25 lipca 2019, 10:58

Najlepsi jesteśmy w makietach. Co z pokazywanym na MSPO chyba 4 lata temu?

pomost
środa, 24 lipca 2019, 21:26

Co w tych czołgach jest możliwe do pozostawienia? Armata i jej stabilizacja, silnik, pancerz, nie mówiąc o przyrządach obserwacyjno celowniczych, łączności? Może gąsiennice? Wychodzi rzeczywiście, że największą korzyścią z remontowanych czołgów będzie zajęcie dla Bumaru. A tak bez złośliwości - które z nakładów na owo rozwiązanie pomostowe będzie do odzyskania, przemontowania do docelowych czołgów?

Covax
piątek, 26 lipca 2019, 18:58

Radio, Fonet, Asteria, pakiet lacznosciowo - dowódczy jest naprawdę nowocześni i perspektywiczny. Przy takim samym termo jak w Leo 2PL mamy dużo lepsza łączność w T72 bieda

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama