Polsko-amerykańska umowa na 100 lat Bitwy Warszawskiej?

3 sierpnia 2020, 10:21
1000w_q95
Fot. Spc. Ryan Lucas/U.S. Army

Umowa wojskowa o obecności sił USA w Polsce ma być podpisana 15 sierpnia, w Święto Wojska Polskiego i 100 lat od pokonania bolszewików w Bitwie Warszawskiej - pisze w poniedziałek "Dziennik Gazeta Prawna".

"Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że umowa EDCA (Enhanced Defence Cooperation Agreement) powinna zostać podpisana 15 sierpnia. W Święto Wojska Polskiego, podczas corocznej defilady w Warszawie i dokładnie 100 lat od pokonania bolszewików w Bitwie Warszawskiej. Oczywiście jeśli radykalnie nie pogorszy się sytuacja epidemiczna. W dokumencie do opisu charakteru stacjonowania sił USA w Polsce zastosowany zostanie termin endure (trwały), a nie rotating (podlegający rotacji)" - czytamy w "DGP".

Według dziennika zostanie też utworzony wysunięty element dowództwa V Korpusu z Kentucky, a do Polski trafi co najmniej tysiąc kolejnych żołnierzy amerykańskich. W Drawsku Pomorskim z kolei ma, jak podaje "DGP", powstać Centrum Szkolenia Bojowego, eskadra bezzałogowców Reaper ma trafić do Łasku, z kolei żołnierze sił specjalnych USA będą w Lublińcu.

"EDCA będzie regulowała zasady, na jakich amerykańscy żołnierze stacjonują w Polsce. Ostatecznie będą one podobne do tych stosowanych w Niemczech. Negocjacje tych zapisów nie były łatwe" – mówi gazecie "urzędnik znający kulisy sprawy".

"Równocześnie porozumienie jest jednak znacznie mniej korzystne niż umowa o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z 2009 r. (SOFA), która była negocjowana na potrzeby budowy tarczy antyrakietowej, a została wynegocjowana przez rząd PO-PSL. +Tamten dokument dotyczył sił, których tu jeszcze nie było. Chodziło o garstkę żołnierzy w Redzikowie. Dlatego Amerykanie się niespecjalnie nim przejmowali. Teraz mówimy o konkretach dotyczących tysięcy żołnierzy. Stąd znacznie trudniejsze negocjacje+ – mówi nam inny urzędnik znający przebieg rozmów. Jeśli chodzi o finansowanie Fort Trump, rozumianej jako amerykańska obecność wojskowa, to należy założyć, że za budowę infrastruktury, wyżywienie czy paliwo do ćwiczeń zapłaci strona polska. Kwestia pieniędzy pozostaje jednak wciąż najbardziej niejasną częścią dealu z Amerykanami" - pisze dziennik.

Według gazety, w najbliższych kilku – kilkunastu miesiącach możemy się spodziewać przyjazdu co najmniej tysiąca dodatkowych żołnierzy, do 4,5 tys., którzy już są w Polsce. "To liczba odnosząca się do rozmów Duda – Trump z czerwca 2019 r. w Waszyngtonie. Kolejny tysiąc może być efektem redukcji sił USA w Niemczech o prawie 12 tys. żołnierzy w bazach w Bawarii i Nadrenii-Palatynacie. Ale na tym etapie żadna ze stron nie chce podawać konkretów" - czytamy.

Amerykańskie jednostki będą też rozlokowywane między innymi w Powidzu oraz w kompleksie Żagań-Świętoszów. W tej pierwszej lokalizacji znajdą się brygada lotnictwa wojsk lądowych, obecna rotacyjnie (uzbrojona w śmigłowce Apache, Black Hawk i Chinook), brygadowy batalion wsparcia logistycznego oraz zostać wybudowany obiekt dla sił specjalnych. Niezależnie od wspomnianego porozumienia, w Powidzu powstaje też instalacja Army Prepositioned Stock ze sprzętem dla brygady pancernej. Z kolei w rejonie Żagań-Świętoszów ma być rozlokowana, tak jak obecnie, brygada pancerna, prowadząca rotacyjne działania w sposób ciągły w Europie Środkowo-Wschodniej.

PAP/JP

 

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 118
Reklama
Sum
środa, 5 sierpnia 2020, 18:49

Dopóki nie będziemy dostawali takiego wsparcia jak 5 razy mniej ludny od nas Izrael dopóty ten sojusz nie będzie dobrze służył Polsce. To jest raczej wsparcie ekonomiczne bogatego kraju przez ciągle biedną Polskę. Biedny kraj który 75 lat temu został oddany przez USA w soviecka niewolę i dlatego stał się biedny.

I tak sami umacniamy naszą biedę i zacofanie
wtorek, 4 sierpnia 2020, 13:59

Obecny prezydent powiedział publicznie: 1. WTC zburzyła CIA, 2. prezydent Obama nie urodził się w USA, a więc został prezydentem nielegalnie, 3. napaść USA na Irak była nielegalna, bo pod pretekstem kłamstwa i bez realnej korzyści dla USA większej niż ponad 3 biliony kosztów tej napaści. Patrząc USA nie powinniśmy tego zapominać, jak również poparcia USA dla prób okradania Polski przez "Holocaust Industry".

Olej rustrolla
środa, 5 sierpnia 2020, 12:57

Konstruktywna polemika z nielogiczną treścią jest nieracjonalna. Wystarczy olać.

I tak sami umacniamy naszą biedę i zacofanie
środa, 5 sierpnia 2020, 18:35

Olej rustrolla: "Wystarczy olać." -- "Mein Kampf" jest chyba podobny, a patrząc na lata 1939-1945, to "olewanie" nie było dobrym podejściem.

Davien
wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:15

Ale wiesz ze powtarzanie czyichs bredni swiadczy jedynie ze jesteś rozumny inaczej:) Choc jak widac po dalszej części wpisu to i tak łagodna diagnoza:)

razdwatri
wtorek, 4 sierpnia 2020, 12:22

Podpisanie TAKIEJ umowy w rocznicę zwycięstwa nad bolszewikami pokazuje jak nisko upadliśmy . Całkowicie zależni od polityków amerykańskich i ich widzimisie stajemy się kolonią USA . Na dodatek stacjonowanie tak niewielkich sił wałęsających się od Estonii po Rumunię niczego nam nie gwarantuje . Na takie ustępstwa to można by ewentualnie pójść przy stałej bazie w centrum Polski z 25 tys jankesów . Co za geniusz negocjacji wysmażył taką umowę ?

I tak sami umacniamy naszą biedę i zacofanie
wtorek, 4 sierpnia 2020, 12:15

Obecny prezydent USA Trump powiedział publicznie i nie odwołał, że to CIA dokonała aktów terroru przeciw WTC i Pentagonowi oraz samolotowi pasaśerskiemu w Sanks Ville 11 września 2001. Za wiele bym sobie po USA nie obiecywał.

Davien
wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:17

A ty powtarzając te brednie robisz z siebie gorszego błazna od Trumpa.

nqwjm/
wtorek, 4 sierpnia 2020, 11:28

Ale ruska trollownia w tym temacie szczeka.

Pyr, pyr, dum, dum
wtorek, 4 sierpnia 2020, 14:47

Tak jest i będzie. Olewać ich i wyśmiać. Swoją drogą czepiają się takich medialnie pławnych rzeczy, a ważniejsze rzeczy są w tej umowie na dalszym planie;)))

baron
wtorek, 4 sierpnia 2020, 13:50

Nie trollownia, ale zatroskani, wychodzenie z jednej paszczy a wpadanie do drugiej, to być moze wszystko jedno dla niewiele nierozumiejących .........

xawery
wtorek, 4 sierpnia 2020, 09:22

Kiedyś zaiportowano do Polski Krzyżaków, później Rosjanie sami weszli, teraz sprowadzamy Amerykanów. Pierwszych sami wypędziliśmy, drugich Lechu W. wyprosił, a co będzie z kolejnymi ...... ? A o budowaniu silnej Polski, wielu mówi a niewielu /a może nawet nikt/ to robi

unitedstateoflol
wtorek, 4 sierpnia 2020, 08:14

To niepoważne i żałosne: - tysiąc żołnierzy da się ewakuować z Polski w ciągu doby - rozlokowanie ewidentnie takie, żeby jak najszybciej przeprowadzić ewakuację - brak stałej obecności USA w państwach bałtyckich i jasnych deklaracji w tej sprawie - brak jasnej deklaracji USA w sprawie obrony naszych interesów w ewentualnego konfliktu z Rosją lub dealu USA z Rosją, co ewidentnie się szykuje - brak szczegółowych planów USA na sytuację zagrożenia w Polsce - a przede wszystkim brak finansowej obecności w Polsce, na co USA co roku ma gigantyczne fundusze Ze strony obecnego rządu oczekiwałbym: - jednak twardszych negocjacji niż na kolanach - określenie w jaki sposób mają zamiar wykorzystać powalającą liczbę tysiąca żołnierzy w razie zagrożenia - opracowanie sensownej polityki oraz poszerzenia obecności - w tym finansowej - na Białorusi i Ukrainie, bo to jest nasza strefa buforowa i od ich istnienia zależy nasze - mniej mówienia o wstawaniu z kolan i więcej rzeczywistych działań, bo na razie to tylko czcze gadanie I jeszcze pohańbienie daty naszego największego zwycięstwa w XX wieku, nie tylko militarnego, ale też politycznego, poprzez podpisanie żałosnej i degradującej nas umowy. Wstyd!

aaa
wtorek, 4 sierpnia 2020, 07:01

Polityka prowadzona przez Amerykanów wobec Polski nie jest uczciwa i w żadnym razie nie uwzględnia naszych interesów , to widać od samego początku i tak jest dziś. Takiej umowy jak się słyszy na razie nie podpisujmy, wróćmy z powrotem do negocjacji , w tej sprawie jest kilka bardzo niebezpiecznych dla nas elementów. Eksterytorialność baz USA w Polsce może pozwalać na zwożenie do nich jeńców wojennych z całego świata i przetrzymywanie ich tu tak jak w przypadku Kuby, popsujemy sobie w ten sposób relacje międzynarodowe z połową świata. Druga sprawa to okres na jaki opiewa taka umowa, pobyt trwały to znaczy na ile lat, 10 czy do końca świata, kiedy i na jakich warunkach można taka umowę wypowiedzieć. Inny amerykański problem to technologie IT które rzekomo sprowadzi do nas Microsoft i Google, w postaci tzw. chmury i baz danych, nasza gospodarka nie będzie z tego miała nic , nie rozwinie produkcji w naszym kraju nowoczesnych elementów elektronicznych np na poziomie nantotechnologii. To będą amerykańskie inwestycje, służące do budowy bazy totalnej inwigilacji naszej części Europy i zbierania oraz gromadzenia danych o nas na każdy temat. Czy aby na pewno tego chcemy. Jasno widać że całkowite zaufanie Ameryce nie za bardzo wychodzi nam na zdrowie. Szanujmy się jak przyjaciele ale na wszelki wypadek trzymajmy się bliżej UE.

polik
wtorek, 4 sierpnia 2020, 01:31

dobra data. pokonania ruskich smieci.

sg
wtorek, 4 sierpnia 2020, 14:04

brawo

mła
wtorek, 4 sierpnia 2020, 01:11

Żagań, Świętoszów, Powidz a nie Siedlce, Chełm i Dęblin ...

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 22:54

Jankesi to mogę się uczyć jak się walczy. i nie tylko ta wojna. Pozdrawiam jankesów!!

wtorek, 4 sierpnia 2020, 10:54

Nazwisko niby polskie ale już po Polsku słabiutko. Proszę to samo powtórnie.

Seb
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 22:16

Słabe to wszystko. Eksterytorialne bazy - czyli oddanieczęści własnego państwa obcemu. Jeszcze Polska ma za to płacić. Didatkowo amerykańscy żołnierze nie będą podlegać prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu. Ile oni spowodowali kolizji i wypadków drogowych? Upokarzające to jakieś. Niemcy chyba nie bez powodu się ich pozbywają.

Antytroll
wtorek, 4 sierpnia 2020, 15:06

Źródło informacji: Deutsche Onet Kategoria informacji: fakenews Nośnik informacji: onucowe trolle Fakty: informacja zdementowana przez Ministra obrony narodowej i ambasadę USA Ciekawostki: za artykuł odpowiada dziennikarka której ulubionym źródłem informacji jest wybitny bezstronny specjalista, który wprowadzał w Polsce trzy ośrodki dowodzenia armią, sprzeciwiał się przeprowadzaniu największych ćwiczeń anakanda z armią amerykańską, bo nie spodoba się to Rosji (dodajmy już po napasci tego kraju na Ukrainę) , sprzeciwiał się obecności wojsk amerykanich w Polsce bo to łamie ustalenia z Rosją (po tym jak ta złamała wszelkie możliwe porozumienia dotyczace zarówno Ukrainy jak i rozmieszczania swoich sił i broni) i który uwzal, że Polsce niepotrzebne są samoloty f35, będące jak narazie jedyną bronią która daje nam możliwość uzyskania przewagi nad Rosją w jakimś obszarze - niejaki gen różański, który po odejściu z wojska oskarżył rząd że go wyrzucił i który swoją karierę w armii postanowił zacząć rozwijać w trakcie (podkreślmy slowo: w trakcie) stanu wojennego, kiedy to kolaboracyjne, okupacyjne władze sowieckie, mordowały i niszczyły Polaków. Przypadek? Nie sądzę. Po drugiej stronie mamy natomiast należący do Axel Springer, Onet, koncern którego głównym właścicielem jest friedy springer (wdowa po zlozycielu koncernu) utrzymująca bliskie kontakty z kanclerz Niemiec, Angelą Merkel. W 2011 roku założyła fundację, w której posadę otrzymał Joachim Sauer - prywatnie, mąż tej ostatniej (co przypomina mechanizm zdobywania przychylności przez obsadzanie stanowisk w funadcjach i radach nadzorczych spółek jak to miało miejsce np w przypadku byłego kanclerza niemiec, który dzielnie oredowal za budową nord stream I, żeby otrzymac ciepłą posadę w rosyjkiej spółce energetycznej). I to wszystko w ramach niezależności mediów. I właśnie tego typu informacjami i przez takie ośrodki, uderzany jest od 5 lat obecny, Polski rząd.

Olać rustrolla
środa, 5 sierpnia 2020, 10:46

W punkt, 100/100

Polak
wtorek, 4 sierpnia 2020, 10:10

Co tak płaczesz alosza ?

ktos
wtorek, 4 sierpnia 2020, 09:25

Ale zadaj sobie ten trud i sprawdz jak to jest w przypadku innych krajow gdzie sa bazy usa. Zobaczysz ze jest tak samo.

Gts
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 21:53

Mi najbardziej się śmiać chciało jak Żorżeta ogłosiła koniec negocjacji, a nasz miszczu zaskoczony został zgięty w pół z opuszczonymi portkami. Jaką on miał zaskoczoną i zbolałą minę, to się żal człowieka zrobiło. On dopiero miał swoje warunki przedstawiać, a tu taki klops. A tak na poważnie, mam wrażenie że Indianie byli lepiej traktowani niż nasi, chociaż paciorki i whisky dostawali. Podłą, ale dostawali. Nasi dostają rozkazy, w tył zwrot, kopa w zadek i wykonać!

USS Traktor
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:32

W domu wszyscy zdrowi ?

RealMax
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 23:09

Napiszę tylko tylko. Polscy żołnierze umierali w Iraku, żeby Rosjanie mogli tam wydobywać ropę. I nie tylko Rosjanie, ale Angola, Malezja, Japonia, Francja i kilka innych krajów, które nie miały nic wspólnego z tą interwencją też wydobywają tam ropę. Na wikipedii jest dokładna lista krajów te złoża eksplorują, można sprawdzić.

wyborca pis
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 21:19

447 samo się nie spłaci

USS Traktor
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:34

Przestańcie z tym waszym mitycznym 447 już się nie POwiem co chce jak się to w kółko czyta.

polik
wtorek, 4 sierpnia 2020, 01:30

odstaw leki

wyborca PO
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 23:42

Nie bój żaby co się nie spłaci to ukradniemy!

Hub
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 21:11

Ręce opadają, dyskutujmy ale się nie obrażajmy. Kto ma rację w tym temacie pokaże historia. Moim zdaniem patrząc na ostatnie kilkadziesiąt lat obecności Amerykanów w innych państwach nie da się ukryć, że obecność była obopólnie korzystna. I taką mam też nadzieję odnośnie Polski.

aaa
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 18:42

To nie jest tak jak pan Trump często powtarza, że Ameryka broni wolnego świata, broni Europy a teraz będzie broniła Polski. USA przede wszystkim realizują strategiczne cele swojej polityki gospodarczej i militarnej, jeżeli do tego celu wykorzystują swoje bazy wojskowe na naszym terytorium, to logicznie rzecz biorąc oni nam powinni za to płacić a nie my im. W przypadku daleko idącej synergii interesów powinniśmy wychodzić przynajmniej na zero, ale żeby dopłacać do ich interesu to już jest lekka przesada. A swoją drogą ciekawe ile płaci Wenezuela za rosyjskie bazy na swoim terytorium? Takiej umowy nie powinniśmy podpisywać,chyba że zawiera inne korzystne dla nas szczegóły których nie znamy.

Fak sejk
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 21:16

Poszperaj i zobacz ile złota przyleciało od Maduro do Moskwy.

LMed
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:56

Mam wrażenie, że dla typowego pistrolla każdy kto sygnalizuje wątpliwości to ruski troll. To się nazywa myślenie życzeniowe chyba.

Kasander
wtorek, 4 sierpnia 2020, 12:03

Bo te "wątpliwości" to nie żadne wątpliwości tylko bezczelna ruska propaganda.Na dodatek tak głupia , że aż zęby bolą. Więc razem ze swoimi "wątpliwościami" wracaj do swojego guru na Kremlu.Może ci je wyjaśni.

BEZSPADKOWE+polisch camps
środa, 5 sierpnia 2020, 01:24

TY spadaj --NO CO mnie zrobisz?

OBCY TU
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:10

i to POSZLO- ??!! A WYŁĄCZENIE ?

Fanklub Daviena
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:33

Jeszcze tylko PiS musi zorganizować Festiwal Piosenki Amerykańskiej, zaprosić jakieś (teraz płeć zachodnich artystów to homoniewiadomo) Tamar McMiansar do odśpiewania "May There Always Be Sunshine" i jak zwykle Giuseppe Tomasi di Lampedusa znowu będzie miał rację, gdy napisał "trzeba wiele zmienić by wszystko zostało po staremu"... :)

Strongman
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 18:44

Jaka pogoda w Sankt Petersburg Sawuszkina 55. Oj Davien Davien.

Davien
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:10

A tobie o co chodzi?? Bo funek to nei ja.

aaa
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:19

Jeżeli prawdą jest to co się na temat tej umowy pisze, że poz wybudowaniem infrastruktury, mamy ponosić koszty ich zakwaterowania wyżywienia, paliwa na ćwiczeniach, oddać całkowicie do ich dyspozycji bazę w Powidzu i połowę Poligonu Drawskiego, to przy takiej dyslokacji jednostek tak skonstruowanej umowy nie powinniśmy podpisywać. Jest to dla nas bardzo niekorzystny wariant i głęboko nas upokarzający. Do tego dochodzi zgoda na eksterytorialność oddanego do ich dyspozycji terenu. Pposzliśmy trochę za daleko, chyba że będą dodatkowo sprzedawali kurczaki z KFC.

Shamil
wtorek, 4 sierpnia 2020, 07:28

POPIERAM w 100 % !!!

USS Traktor
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:45

Wracaj do Moskwy

Dudley
wtorek, 4 sierpnia 2020, 10:40

A ty w którym stanie masz siedzibę? I czym różnisz się od ruskiego trolla? Tym że sprzedajesz się innemu mocarstwu? Jak masz obiekcje do zdania innego usera to może wymyślisz coś bardziej lotnego jak "wracaj do Moskwy". Chyba że mocodawców z za wielkiej wody stać tylko na zatrudnianie trolli o ograniczonym zasobie słów i inteligencji, co nie potrafią sklecić zdania, a merytorycznej treści to można pomarzyć .

Marek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 15:19

Niemców stać było, żeby sobie zatrudnić takich, którzy byli bardziej wymowni. Dostarczyli im nawet odpowiednich do tego narzędzi. Tylko, że naród się połapał w czym rzecz i już drugi raz z kolei pokazał kolegom środkowy paluszek.

Konfundator
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:47

Błaszczak się cieszy NARESZCIE ma,prawdziwe wojsko w sumie za małą KASĘ 38 tys usd żołnierz

Dr Dmowski
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:28

Bolszewicy, to żydzi czy Rosjanie?

.
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:40

Dzierżyński.

BUBA
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 16:27

Bo z Bolszewikami to tak jak z Nazistami. Nikt z rzadzacych nie nazwie ich po imieniu. Ale za to POLSKIE OBOZY SMIERCI wpisaly sie na stale. A o ludobojstwie na Wolyniu w 43 nikt z nich juz nie pamieta. No bo po co nie ich mordowano .....co tam dzieciaki kobiety starcy ... to tak daleko od Warszawy ...

mat
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 16:16

Putin jest izraelita

okupacja ZSRR -> okupacja USA
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:16

W skrócie: oddali jurysdykcję na przestępstwami żołnierzy do Ameryki, bazy będą eksterytorialne, Amerykanie przejmują poligon w Drawsku (największy w tej części Europy), cześć bazy w Powidzu oddana i eksterytorialna, za zbudowanie nowej infrastruktury płaci Polska. Pełny sukces negocjacyjny. To tylko tyle co oficjalnie wypłynęło. A o czym nie wiemy

Shamil
wtorek, 4 sierpnia 2020, 07:36

Dokładnie....to jest dopiero sojusznik (partner) ,który żąda dla siebie takich praw . A my potulne baranki im to zagwarantujemy przy braku zgody 90 % społeczeństwa. W takim wypadku nasi żołnierze powinni zażądać zrównania pensji z zarobkami panów z za wielkiej wody + nietykalności na terenie "usa" -

namierz mnie
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:11

POPIERAM POPIERAM

god Bless America
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:57

..episkopalnie.. stnadard.. in god we trust...czego innego mołes sie spodziewąc.. ty też in god trust...nie paniatno ?

Wracaj
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 18:45

Wracaj do Maskwy

A NIE!!
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:12

NIE jestes anominowy

gregoz68
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:29

Proszę tak nie szaleć z tymi skrótami... Rzeź Pragi z rzezią Woli mi się pomyli

Terminus Est
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 14:46

5 lat studiów na wydziale historii UMK w Toruniu, oprócz zmarnowania czasu na zdobycie bezużytecznej wiedzy, którą można było zdobyć w pierwszej lepszej bibliotece publicznej (a teraz nawet bez wychodzenia z domu) i nadwerężenia wątroby, jednak na coś się przydało! Przynajmniej mogę teraz ze zdumieniem stwierdzić, że zdarzało mi się czytać warunki traktatów pokojowych zawartych na warunkach mniej hańbiących dla kapitulujących państwa niż ta nasza pożal się Panie Boże umowa sojusznicza. ŻAŁOBA!!!

wert
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:41

picu picu mój dziedzicu. 5 lat to może chodziłeś koło UMK no chyba że wieczorowo za kaczki i koniaczki "studiowałeś" bo inaczej byś cokolwiek wiedział o analizie źródeł magistrze łopatologii stosowanej

Nikt
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:42

Gdzie ją czytałeś?

Terminus Est
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:17

Słuszna uwaga. Na razie na niemieckim omlecie, więc może rzeczywiście za wcześnie na wnioski. Poczekamy, zobaczymy.

poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 14:25

Rozumiem płacić za dzierżawę ich sprzętu tak...jak najbardziej...ale dla opłacania Jankesa. Polak w abramsie pojedzie na wschód w razie w...jankes? Jaką mam gwarancję? Słowną? Czy np. konfiskata sprzętu z magazynów...a to by był jasny powód do rozbioru 3 rp

Sarmata
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 14:23

Tak sobie pomyslalem, chcemy placic 8 miliardów dolarów za obecnosc obcych wojsk w Polsce na dodatek czesc Polski zostanie przejęta przez obce panstwo. To jesli już jestesmy takimi słabeuszami to nie lepiej placic Rosji jakis haracz co roku? Tez 8 miliardów a ani w zamian będą przyjazni. Czysty zysk, przynajmniej nie bedzie obcych wojsk i Polska nie bedzie musiała oddawac czesci terytorium obcym.

Marek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 15:30

Twoim ulubieńcom powinien kto inny wypłacić. Gdzieś tak 6 sierpnia 1945 roku. Inną monetą niż tą, którą masz ma myśli.

Lord Godar
wtorek, 4 sierpnia 2020, 13:19

Szkoda tych ruskich co u nas stacjonowali , bo można było z nimi nieźle pohandlować . Za bimber niejeden wynosił z bazy co się dało , a pod koniec stacjonowania za kilka dolarów to byli gotowi na wszystko .

USS Traktor
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:47

Wracaj do Moskwy !!!!

wert
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:57

umyj tego palucha bo tylko brud zasysasz. Haracz płaciliśmy sowietom x lat i to za free, choćby za gaz. Właśnie odzyskaliśmy 1.5 mld EU

Davien
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:14

Naprawe rusku daruj sobie te płacze ze was wykopaliśmy raz na zawsze z Polski. I idż skamleć na RT czy inny Sputnik.

martin
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:37

to splata 447

Sarmata
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 14:18

No to mamy nową okupację Polski, zdaję się nawet Sowieci nie byli całkowicie eksterytorialni w Polsce i ich żołnierze mogli byc sądzeni w Polsce. To rzeczywiscie umowa godna Bitwy Warszawskiej. Tamci obroncy teraz przewracają się w grobach. PiS to agenci CIA.

wert
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:49

lepszy agent CIA od agenta KGB. Pazdrawlaju

Raa
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 16:42

Wez nie pierdol.

Faa
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:43

Nie możesz uwierzyć pisiorku?

Lord Godar
wtorek, 4 sierpnia 2020, 13:20

Uwierzyć można we wszystko , ale to zależy od stanu umysłu ...

Zawisza_Zielony
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 14:00

Z perspektywy Targowicy, Rosjanie też byli sojusznikami ... Ach ci Amerykanie świat jest pełen ich byłych sojuszników.

Antytroll
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:41

Zapomniałeś dodać - bogatych i potężnych: Niemcy, Japonia, Korea Południowa. To trochę tak jak z Rosją. Z tą różnicą, że tam gdzie ta ostatnia utrwala swoje wpływy, jest bród, syf i ubóstwo, a tam gdzie stany: dobrobyt, rozwój i silna Armia

sg
wtorek, 4 sierpnia 2020, 14:14

w punkt

wert
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:58

Chiny tez były sojusznikiem. Od Nixona który im rynek otworzył

aaa
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:24

TAK TAK np Irak, Afganistan, połowa Ameryki Południowej ,czy trzeba wymienać dalej?

wert
wtorek, 4 sierpnia 2020, 16:07

wymieniasz Proxy War a to jest pozbawione logiki. Tam gdzie komunistów i innych militarystów odsunięto tam kuratela USA umożliwiła ROZKWIT

Antytroll
wtorek, 4 sierpnia 2020, 15:17

Ty tak na serio czy sobie robisz jaja? Rozumiem że to drugie, bo nikt kto jest poważny i za takie chciałby uchodzić nie robił by czegoś tak absurdalnego jak porównywanie tych krajów do wymienionych przeze mnie

poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:15

A

Zawisza_Zielony
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 18:17

Synku ja komunę pamiętam i wieczną przyjaźń polsko_radzeiecką. Więc mi tu od troka nie ubliżaj. A dobrobyt to w tych krajach pojawił się gdy ich klasa polityczna zaczęła dbać o narodowe interesy i przestała oglądać się na wieczną przyjaźń z USa

Antytroll
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:10

Pisz zdrów. Dobrobyt w tych krajach pojawił się, bo byli pod parasolem wojskowym i wywiadowczym USA, dzięki czemu ruskie onuce nie mogly tam mieszać i mieli dostęp do kapitału i technologii USA, które szły za ich armią. Jeśli porównujesz narzucona nam siła okupacje polegająca na mordowaniu naszych bohaterów i grabieniu kraju, do sojuszu ze stanami, którzy na naszą własną prośbę po wielu latach zgodzili się wysłać do nas wojska, żeby chronić nas właśnie przed tymi bandytami, którzy przez lata nas okupowali i zabijali, to wersja, że jesteś trollem jest jedną z lepszych dla ciebie

Zawisz_zielony
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 23:55

Co Ci powiem to Ci powiem: Wielkie narody nie żyją w bojaźni. A my Polacy jesteśmy wielkim narodem i nie możemy się ciągle bać że nas zgwałcą, napadną i obrabują. I USA nic tu nie pomogą jak sami sobie tej części świata nie umeblujemy. A służalcza uległość naszej klasy politycznej przypomina czasy dawno minione. Tyle że teraz zmienił się wielki brat. A interesu narodowego to za grosz tu nie widzę.

wert
wtorek, 4 sierpnia 2020, 17:06

to ślepy jesteś. A mówimy o wspólnych interesach jak np zastąpienie sowieckiego gazu czy dostęp do najnowocześniejszego uzbrojenia. W opcji na dziś mamy LNG z każdego zakątka świata, mamy też szelf norweski, nie musimy już kupować z kacapii najdroższego gazu w ojropce z cichym błogosławieństwem niemiec. Jeżeli to jest służalstwo to jestem za

Antytroll
wtorek, 4 sierpnia 2020, 15:22

Owszem. Są momenty kiedy jesteśmy ale jesteśmy też takimi gamoniami, że jak tylko mamy trochę wolności to rzucamy się sobie do gardeł i wszystko zaprzepaszczamy. A jak pokazuje to cy wyprawia jak się domyślam bliska ci pseudo narodowa konfederscja, pokazuje że od setek lat nic się nie zmienia. Podobnie jak Twoja oderwana od rzeczywistości, życzeniowa wypowiedź

poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:16

A gdzies ci napisał zes troll?? Ale jak widze ta wieczna "przyjażn polsko-sowiecka ciagle u ciebie zyje na pierwszym miejscu

Zawisza_Zielony
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:55

Zerknij na jego nicka to zaczisz przekaz.

andys
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 17:58

Taki Meksyk, sąsiad USA, mogący całymi garsciami korzystać z pomocy i wzorować sie na USA ma PKB per capita mniejsze nie tylko od Polski, ale i , o zgrozo, takze Rosji i Bulgarii.

Antytroll
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:05

Nie widziałem że w Meksyku są wojska amerykanskie. Możesz coś więcej o tym napisać?

Sarmata
wtorek, 4 sierpnia 2020, 14:13

Polowa USA to tereny zagrabione Meksykowi.

Max
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:45

Nie ma, bo by ich meksykańskie gangusy zmiotły w pył. Jak sobie nie mogli z pastuchami w Afganistanie poradzić, to na pewno by sobie poradzili z kartelami.

Zawisza_Zielony
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:54

Prawda.

joff
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 13:19

I komu to potrzebne, bedziemy płacić na zbędne zołdactwo.

Stefan 1
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:01

Polsce potrzebne, a wy będziecie płacić za zbędne żoldactwo. Ot czasy, Moskale prawdę piszą...

poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 12:53

Eksterytorialne bazy + nie podleganie prawu polskiemu... super...dobrze,że są super...ekstra ,wow ...po co 8 mld zł wydać na polską armię jak można podarek zapłacić jak kiedyś np.wolosi płacili sułtanowi...nam wystarczy Narew,Wisła,harpia,homar nie Jankesi

heavy
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 12:50

"Negocjacje nie były łatwe". Wszystko zapewne zostało sprowadzone do podsunięcia papieru i stwierdzeniu przez amerykanów - podpisujecie, albo wiecie, rozumiecie, komuś może omsknąć się noga i zrobi sobie ku ku albi inny Majdan wybuchnie w Przemyślu czy Chełmie. Ot całe rokowania PL - USA

Davien
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:18

ładnei opisałes jak wygladają rokowania Rosji z innymi krajami:0 Róbcie co każemy albo nasza 'wspaniała" armia wpadnei do was z wizyta:)

Stefan 1
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:03

Prawda, tak się u was w Rosji robi.

y
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:00

Byłeś, widziałeś, wiesz. Ale jeśli nie to tylko trollujesz!

Dudley
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 12:41

To może redakcja wywiąże się z obowiązku informacyjnego, i zaprezentuje mam SOFA z amerykanami. Zapewne wielu "telewizyjno-komputerowym patriotom" orędownikom obcej militarnej obecności, mina zrzednie.

Antytroll
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:43

A jakie ma znaczenie sofa? W tekscie masz to wyjaśnione, ale trzeba umieć czytać ze zrozumieniem albo nie być trollem żeby to zrozumieć

Dudley
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:53

No nie wiem co ty czytałeś, i jakiego państwa jesteś trollem, ( trollem z Antyli) ? Jak umowa o statusie żołnierzy obcych wojsk na terytorium Polski nie ma dla ciebie znaczenia, to chyba dyskutować nie mamy o czym. Dla mnie jako obywatela RP jest niezmiernie ważne czy obcy żołnierz po popełnieniu przestępstwa na terytorium mojego kraju, będzie podlegał prawu polskiemu i czy polskie prawo będzie obowiązywało na całym terytorium Polski. W 39 roku wybuchła wojna bo nie zgodziliśmy się na eksterytorialną autostradę a teraz chodzą plotki że wyzbywamy się suwerenności nad polskim terytorium bez żadnej dyskusji, i nie są to tereny przedstawicielstwa dyplomatycznego. To chyba może się człowiek zbulwersować. I jeszcze ten tekst że umowa będzie podobna do tej jaką Amerykanie mają z Niemcami. I chyba już nikt nie pamięta że to umowa między okupantem a okupowanym. I to nie jest wcale śmieszne, to jest żałosne. A mieliśmy wstać z kolan, tymczasem padliśmy na twarz, wystawiając d....

Antytroll
wtorek, 4 sierpnia 2020, 15:25

Te plotki to chodzą, ale tylko w niemieckich mediach i wśród ruskiej trolowni. No i jeszcze wśród środowisk narodowych z wypranymi mózgami przez tych drugich

TamPOn
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:53

D... to ty racz swojej pilnować ruski trollu

Stefan 1
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 15:04

Tylko tym nie myślącym.

Czytelnik
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 14:33

mimo wszystko, lepiej być "telewizyjno-komputerowym partiotą" niż ruskim trolem tak jak ty :P

Dudley
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:24

Cóż ograniczonemu umysłowo, widzowi TVPiS, myślący niezależnie człowiek któremu obca jest służalczość, zawsze będzie się tak kojarzył, bo niestety niczego innego nie jest wstanie wymyślić A rzeczowe argumenty są mu obce, i musi sprawdzić w słowniku co to znaczy. Pozdrawiam orła intelektu.

wert
wtorek, 4 sierpnia 2020, 20:51

"A rzeczowe argumenty są mu obce, i musi sprawdzić w słowniku co to znaczy. Pozdrawiam orła intelektu" I "rzeczowych" argumentów

Łuki
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:54

Idź dalej oglądać TVN 24 szczucie na Polskę i Polaków całą dobę. Nie POzdrawiam

Terminus Est
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 18:43

Niektórzy po prostu mają mentalność niewolnika. Mylisz patriotyzm z serwilizmem. Ja nazywam takich "patriotami inaczej". Oni do końca swoich dni będą stali przed alternatywą - ruska onuca lub pastusza zużyta prezerwatywa. Dla prawdziwego patrioty i Polaka sama myśl o poczuciu wspólnoty z takimi kreaturami jest obmierzła.

Davien
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:19

patrzac co wypisujesz to już wybrałes ta zuzyta onucę ale boisz sie przyznac:))

Dudley
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 20:36

Wolisz by się sprzedawał jak ty? Czy w słowniku jest na to określenie, bo mi uleciało?

Darek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 06:56

Ty już się sprzedałeś dawno temu wraz ze swoją partia Brukseli

Dudley
wtorek, 4 sierpnia 2020, 12:34

Nie ukrywam że będąc obywatelem RP i UE, jest mi bliżej do Brukseli, jak do Moskwy, Waszyngtonu czy Jerozolimy, ale nie przypominam sobie bym z tego powodu otrzymał choć 1 euro. Nie wiem jaki zawód wykonujesz, ale z czytaniem w myślach, masz ewidentny problem. Nigdy nie byłem w żadnej partii, w związku z tym żadna nie jest moja. Mówię ci Darku "nie idź tą drogą" kariery jako jasnowidz nie zrobisz.

rumcajs
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 13:54

Oczywiście, że nie albowiem będzie ono zapewne ze względów "bezpieczeństwa narodowego" obwarowane odpowiednią klauzulą tajności a już na pewno załączniki. Jak w sierpniu '39

Tweets Defence24