Zmodernizowane T-80 w Arktyce

24 lipca 2020, 12:28
800px-T-80BVM
Fot. mil.ru

Jak poinformował rosyjski dziennik Izwiestija, rosyjska armia planuje do końca br. przezbroić wszystkie pododdziały pancerne wchodzące w skład Floty Północnej w zmodernizowane czołgi podstawowe T-80BWM. Wozy te mają być specjalnie przystosowane do operowania w surowych warunkach rosyjskiej Dalekiej Północy.

W skład Floty Północnej, która od 1 grudnia 2014 roku stanowi piąty okręg wojskowy Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej wchodzą dwie brygady piechoty zmotoryzowanej - 80. Brygada Piechoty Zmotoryzowanej z Alakurtti i 200 Samodzielna Brygada Piechoty Zmotoryzowanej z Pieczengi. Każda z nich dysponuje jednym batalionem czołgów, które znajdują się na Półwyspie Kolskim w pobliżu granicy z Finlandią i Norwegią.

W ostatnich latach Rosjanie wzmacniają i rozbudowują swój potencjał militarny w rejonie arktycznym ze względu na znajdujące się tam bogate źródła zasobów mineralnych, które są coraz chętniej eksploatowane. Dodatkowo w ostatnim czasie rośnie napięcie pomiędzy Rosją, a państwami skandynawskimi w kwestii roszczeń terytorialnych oraz wyżej wspomnianych zasobów naturalnych. Przykładem tego mogą być przepychanki dyplomatyczne pomiędzy władzami Norwegii i Rosji w kwestii archipelagu Svarbard z lutego br.

Modernizacja czołgu podstawowego T-80BW do standardu T-80BWM ma na celu podniesienie zdolności bojowych tego czołgu w zakresie trzech podstawowych  jej składników: siły ognia, ochrony i mobilności. Jeśli chodzi o poszczególne elementy modernizacji, to polegała ona na: montażu nowego pancerza reaktywnego Relikt, instalacji nowego, wielokanałowego celownika działonowego Sosna-U, zmodyfikowanego zapasowego celownika działonowego 1P67, nowego przyrządu obserwacyjnego kierowcy TWN-5/TWN-5M, systemu ochrony załogi PKUZ-1Ak, czy nowego systemu gaśniczego i łączności.

Obecnie na uzbrojeniu SZ FR znajduje się 600 egzemplarzy czołgów podstawowych T-80BW/T-80U znajdujących się w służbie liniowej oraz blisko 3000 egzemplarzy zmagazynowanych w rezerwie. Według wstępnych planów do standardu T-80BWM ma zostać zmodernizowanych od 300 do 400 egzemplarzy tych wozów. Program ten jest jednym z trzech programów modernizacji rosyjskich czołgów podstawowych obok analogicznych programów modernizacji T-72B/T-72B1 i T-90/T-90A do standardów odpowiednio T-72B3M i T-90M.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 89
Reklama
Tani
wtorek, 4 sierpnia 2020, 10:06

W 2017 podpisano kontrakt na modernizacje 62 sztuk T-82 B do wersji BWM, jeden batalion czyli 31 czolgow dostala flota polnocna w 2019, reszte otrzymala iotrzyma 4 Kantemirowska Dywizja Pancerna .2sierpnia na poligonie Alabino dostala4 tanki co razem z wczesniej otrzymana 20 daje 24 tanki czyli jescze 7 musi dostac aby wyposazyc batalion. Zgodnie z kontraktem ma je dostac do konca te go roku. Wykonawca kontraktujest zaklad w Omsku. Turbina gazowa jest o mocy 1250 koni mech

Tani
wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:13

Autokorekta, 4 Kantem.DP dostala nie 4 tylko 10 T-80. To za ruskim portalem, mnie osobiscie to nie pasi bo etat batalionu to 31. Wiec brakujejednego. Albo wczesniej dostali nie 20 a 21. Taka ciekawostka to cztery to ze zdjecia okazalo ze w kadrze nie zmiescilo sie 6 pozostalych. Ciezkie jest zycie szpiega czyli spiona. O ile zrodlo jest wiarygodne a do tej pory raczej wpadek nie mieli to 30 lub 31 byc moze blad techniczny.

Tani
niedziela, 2 sierpnia 2020, 05:58

Niemcy pokazali nowa wieze ze 130mm armata na podwoziu Challangera jest video na yt. Armata ma automat ladujacy. Firma Rheinmetall

Tani
poniedziałek, 27 lipca 2020, 06:51

Z T-80 to tak Obiekt219sn2 seria 76-78 gazoturbina 80B obiekt219R seria od 78 r gazoturbina 80BWprzyjety na uzbrojenie 1985r gazoturbina 80 U obiekt219AS przyjeta na uzbrojenie 1985 gazoturbina 80U obiekt 478B 1985 w serii 1987 dizel 80U/M/obiekt 219AS przyjety na uzbrojenie 1985 r produkcja seryjna1987. 80UK przyjety na uzbrojenie na pocz lat 90 wariant dowodcy wyposazony w sko Sztora Katalog konczy sie w latach 90 tych wydanie 1995 Pominalem wersje doswiadczalne lub nie przyjete na uzbrojenie jednak prawie wszystkie z turbina

Hlieb
poniedziałek, 27 lipca 2020, 00:12

Javelin rozwala takie coś bez problemu atakiem od góry.

KARO
wtorek, 28 lipca 2020, 12:21

Gdzie i kiedy ?

Kapustin
sobota, 25 lipca 2020, 16:24

Propagandowa ŚCIEMA RUSKI BREDZI JAK ZWYKLE Bo nawet smarów na niska temperature dadzą im celownik i FRUWA ALE CUDA

Leopardzik
poniedziałek, 27 lipca 2020, 01:40

KOLEGO nieprawda czołgi arktyczne z murmanska stoją już 2 lata bez przeglądu zimowego A to nie tylko zimne gęste smary i silniki ale armaty z brakującym ciśnieniem

Tani
niedziela, 2 sierpnia 2020, 07:45

Tam sa warsztaty naprawcze, w nich przechodza przeglady tech pojazdy ktore nie moga byc naprawione na szczeblu jednostek bojowych. Za komuny i dzis tez u nas jest podobny system. Naprawy i przeglady wykonuja warsztaty bedace jednostkami wojskowymi. Nikt nie wysyla tego do producenta.

Palmel
sobota, 25 lipca 2020, 23:22

To dlaczego podczas zimy w 42, 43, 44 Ruskie samoloty latały, działa strzelały karabin można było przeładować i nie zamarzał a odpowiedź jest prosta do smarów dodawali rycyny i wszystko podczas mrozów działało

Whiro
niedziela, 26 lipca 2020, 12:44

W tych latach świetnie w Rosji dawały sobie też rady alianckie samoloty których bywało w powietrzu więcej niż sowieckich. Oczywiście o tym się w Rosji nie mówi.

!!
niedziela, 26 lipca 2020, 19:13

Whiro poczytaj w końcu historie samolotów alianckich było sporo ale na pewno nie więcej niż sowieckich przynajmniej tak podają amerykańskie źródła na temat dostaw pomocy do sowietów jak się nie mylę to według amerykanów to było jakieś 12 lub 14% użytych samolotów na froncie wschodnim

jazda na maksa trwa
niedziela, 26 lipca 2020, 14:12

Niesamowite czego to uczą teraz w liceum.

Ruski A2/AD
sobota, 25 lipca 2020, 14:51

Pieczenga jest 10"km od Norwegii i 100 od murmanska ktorego broni Czyli ofensywa bron na Norwegów zeby zniszczyć ich radary w Kirkenes

dim
sobota, 25 lipca 2020, 13:01

Ruskie robią w tej sprawie wszystko, co należy. Będąc na ich miejscu .... to samo. Nie, no oczywiście, że nasz MON nie. Nasz MON ogłosiłby 10-letni dialog o celach i kierunkach przyszłego dialogu.

Cezar
niedziela, 26 lipca 2020, 15:23

Nie posiadamy ani skrawka Arktyki.

Dred
poniedziałek, 27 lipca 2020, 10:55

Ale aspiracje pozostają:)

men
sobota, 25 lipca 2020, 00:52

Do carl fath, naprawde? no to wymień Brygady z tych krajów wyspecjalizowane do tego typu działań, wg mojej wiedzy mają bataliony i siły specjale, daleko im od rozwijanego CAŁY CZAS potencjału Rosji.Pozdrawiam

men
piątek, 24 lipca 2020, 23:19

Możecie sobie kpić, ale Rosja jako jedyna ma realne - skalowalne siły, szkolone, wyposażone do działań na dalekiej północy , cała reszta "zainteresowanych" czyli USA, Kanada, Dania, Norwegia dopiero "raczkuje" w temacie - ciekawe po co to robią? pewnie mokre sny Putina? a może głębszy sens?, Do prześmiewców "kacapów", jest takie powiedzenie że Rosja nigdy nie jest taka mocna jak mówi, i nigdy taka słaba jak widać. Pozdrawiam

carl fath
piątek, 24 lipca 2020, 23:32

Odwrotnie, wymienione kraje mają potencjał w takich warunkach Rosja nie.

yaro
sobota, 25 lipca 2020, 12:02

głupota, USA, Kanada, Dania, Norwegia nie posiada ani jednego typu uzbrojenia zdolnego operować w temperaturach jakie występują na północy, żaden z tych krajów nie posiada technologii zdolnej do wybudowania stałej bazy wojskowej na północy. ---- Nauczyciele powinni zarabiać więcej by nie wypuszczać takich wynalazków mających problem z przetwarzaniem informacji ogólno dostępnych.

Wnuk Błochina
niedziela, 26 lipca 2020, 12:50

To ciekawe skąd startują do rosyjskich misiów amerykańskie f22? A słyszał o Eielson?

Davien
sobota, 25 lipca 2020, 19:03

Yaro, nie osmieszaj sie juz może:) O czyms takim jak bazy na Alasce ty słyszałes w ogóle, Kanada stale utrzymuje jednostki na północy, Norwegia na północy ma baze F-35 ale to tylko Rosja musi specjalnie swój spzręt przerabiac by chciał na pólnocy działac;)

Wania
sobota, 25 lipca 2020, 18:20

Jasne. Na Alasce stacjonują kosmici. Bo sni USA ani Kanada nie mają wojsk na dalekiej północy. Tak samo Norwegia.

Cóż
niedziela, 26 lipca 2020, 03:16

nie mówiąc nawet o tym, że nie mają lodołamaczy

Davien
czwartek, 30 lipca 2020, 23:09

Wow a po kiego im lodołamacze??

Tani
piątek, 31 lipca 2020, 10:09

Davienku ukr trollu trza im bo taka wole ma prezydent Trump. Jakbys nie wiedzial po co zapytaj go naTweeterze. On ci odpisze.

7plmb
piątek, 24 lipca 2020, 21:02

Ach ta tradycyjna rosyjska "jakość wykonania".Co widać po montażu kaset panerz reaktywnego na wieży.Jedna wyżej,jedna niżej..czyżby produkcja pod wpływem samogonu ??

michalspajder
sobota, 25 lipca 2020, 01:17

&plmb, doczepiles sie o milimetry...

mobilnyPL
piątek, 24 lipca 2020, 22:20

....ehe...to piękność ma wpływ na wynik walki?....

Alibaba
piątek, 24 lipca 2020, 18:59

Modernizacja obejmuje też 1 kozę do grzania. Zapas tuszonki, samogonu i worek kartoszek

Johann
piątek, 24 lipca 2020, 21:28

Alibaba - otulony będzie futrem z misia a na gąsienice będzie miał założone ....walonki nr.47...? Poważnie leczenie tej choroby w Polsce jest darmowe a nawet pobyt w szpitalu ???

yaro
sobota, 25 lipca 2020, 12:03

mylisz się, powinno być darmowe, nie leczą się bo Państwa na to nie stać ;)

Johann
sobota, 25 lipca 2020, 15:17

Pseudo ....yaro.....o ile mi wiadomo z emerytury potrącają mnie na. NFZ nie małą kwotę bo aż 322 złote I być może to masz na myśli....co do pobytu to miałem styczność z szpitalem ale za PRL ...trzeci migdał,przepuklina,żółtaczka I wyrostek ....być może PO zrobiło ...odpłatne szpitale w Warszawie . Ale nasz powiatowy jest dla mnie otwarty ...bez zapłacenia za usługi...obym nie korzystał z tej oferty .?

yaro
niedziela, 26 lipca 2020, 00:56

myślałem, że zrozumiesz, że to żart był ...

Johann
niedziela, 26 lipca 2020, 02:32

Okej....wporzątku ,pozdrawiam

złośliwy
piątek, 24 lipca 2020, 20:39

Myślałem że te najinteligentniejsze trolle się wykruszyły .A tu niespodzianka.

laki
piątek, 24 lipca 2020, 18:36

toniedobra wiadomoś dla polski rosja modernizuje tanki a ny tylko robimy przeglądy techniczne.

Niuniu
piątek, 24 lipca 2020, 16:45

Artykuł nie wspomina dla czego to właśnie czołg T80BW ma być czołgiem "arktycznym". T80 to pierwsze na świecie seryjnie produkowane czołgi z turbiną gazową zamiast tradycyjnego silnika wysokoprężnego. poza lepszymi charakterystykami trakcyjnymi od silników wysokoprężnych napęd ten daje gwarancję zapłonu i działania w ekstremalnie niskich temperaturach charakterystycznych dla terenów arktycznych. Da tego właśnie T80 został wybrany czołgiem podstawowym wojsk rosyjskich na dalekiej północy. Przy temperaturze nawet -50 C bez problemu odpali i będzie mógł wejść do działań bojowych.

Krzysiek
sobota, 25 lipca 2020, 15:40

Widzę że komentarz pisał jakiś wybitny specjalista który nie wie że każdy Abrams napędzany jest turbiną gazowa.

Rodney
piątek, 24 lipca 2020, 19:26

Tylko, że modernizacja do standardu T 80 BWM oznacza, że będą wyposażone w silniki diesla o mocy 1250 KM.

yaro
sobota, 25 lipca 2020, 12:05

bzdura, BWM ma turbinę z tą różnicą, że BWM ma turbinę sterowaną cyfrowo co ograniczyło spalanie w stosunku do pierwotnej wersji o 70%.

Anty rusofil
niedziela, 26 lipca 2020, 12:54

O 70% czyli to tamte to były takie złomy czy te nie mają analoga w mirie?

obiektywny
piątek, 24 lipca 2020, 23:17

Bzdury waść pleciesz. BWM to turbiniaki.

michalspajder
piątek, 24 lipca 2020, 16:27

Sila ognia,ochrona i mobilnosc-modernizacja po rosyjsku.Czyli parametry,ktorych my w naszych T72 nawet nie dotknelismy.Tylko obserwacja i lacznosc.Po uprzedniej reanimacji.

yaro
sobota, 25 lipca 2020, 12:05

i nie dotkniemy bo straciliśmy kadrę inżynierską zdolną to opracować ... żałosne

michalspajder
sobota, 25 lipca 2020, 13:22

lacznosc to Teldat, Grupa WB (czyli Radmor)... Co maja ze soba wspolnego? Nie sa panstwowe. Obserwacja:PCO. Panstwowa, ale jakos ciagnie. Sam juz nie wiem, co o tym myslec. Ale sile ognia mozna poprawic (HSW), ochrone, chyba nie (Bumar niestety), mobilnosc, tez nie (PZL Wola juz nie istnieje). Potrzebne bylyby inwestycje rzedu tych z Pionek (gdzie jednak przynajmniej zostala podjeta proba reanimacji zakladu i odzyskania zdolnosci produkcji porzadnych prochow strzelniczych w Polsce).

Ech
piątek, 24 lipca 2020, 16:08

Dalby rade taki naszemu Lepordowi?

Riddler
piątek, 24 lipca 2020, 20:42

Dopóki Leopardy nie będą miały zakupionej amunicji ppancernej, to tak.

Jabadabadu
sobota, 25 lipca 2020, 18:37

Leopard operujący w warunkach arktycznych? Hmmmm, dobre.

mobilnyPL
piątek, 24 lipca 2020, 19:55

....niestety bez problemu....

Normalny
piątek, 24 lipca 2020, 19:28

Dałby

iron
piątek, 24 lipca 2020, 19:26

Oczywiście, że tak. Żaden czołg nie jest nieśmiertelny. T72B3, powyższe T 80 i T 90 są dużym zagrożeniem dla naszych leopardow.

Troll z Polszy
sobota, 25 lipca 2020, 12:49

T80 kosztował w czasach Sojuza 800 tyś Rubli, gdzie T72B kosztował 150-200 tyś.

Ech
piątek, 24 lipca 2020, 23:28

Dzieki. Oczywscie mozna sie schowac zaa wegla itp. Ale chodzilo mi o hipotetyczny pojedynek

rtrt
piątek, 24 lipca 2020, 15:57

3000 zmagazynowanych........ciekawe jaki jest ich stan

Fanklub Daviena
sobota, 25 lipca 2020, 12:38

Radziecka myśl techniczna to nie amerykańskie buble: podobno w Donbasie zdjęto z pomnika czołg IS i uruchomiono... :)

agat
poniedziałek, 27 lipca 2020, 00:17

Podobno zdjeli i wsadzili w miejsce silnika 12 chlopa i tak maja czolg o napedzie 12 cylindrow.

Wnuk Błochina
niedziela, 26 lipca 2020, 12:59

Podobno Elvis żyje. Uwielbiane przez rosyjska propagandę słowa to ;podobno, będziemy mieli, bez analoga w mirie.

mobilnyPL
piątek, 24 lipca 2020, 19:56

....może być lepszy niż naszego po-sowiecko-niemieckiego parku maszyn bojowych....

Sssssssss
piątek, 24 lipca 2020, 19:38

Większość prosto z fabryki szła na składy mobilizacyjne do zakonserwowania. Tak robiono w ZSRR. Część produkcji czołgów do jednostek a część na składy mobilizacyjne. Te ze składów w większości nigdy nie były używane i w pewnym sensie to "nówki". Dla tego modernizację najpierw zaczęli od T-72B. Mieli ich bardzo dużo w stanie "nówek" na składach mobilizacyjnych. Co prawda czołgi zakonserwowane były sposobem na lata i to powodowało że przywrócenie ich do używalności trochę zajmuje w warunkach warsztatów składów oraz armijnych ale oni je po prostu wysłali spowrotem do producenta do fabryki gdzie to było o wiele prostsze a i tak tam je modernizowali. Rosja nadal ma duże zapasy takich czołgów odziedziczone po ZSRR. T-80B (te głównie są na składach) są o wiele lepsze niż T-72B ale też dużo droższe i ich modernizację robią w ograniczonym liczbowo zakresie nadal zostawiając rezerwę na składach. Mają też dużo większy potencjał modernizacyjny i mogą jeszcze długo "poleżeć" w rezerwie. Dzięki temu Rosja jest w stanie niskim kosztem utrzymać liczebnie, silne i w miarę nowoczesne siły pancerne przez wiele lat. Dla nas niedobrze a dla nich prosto i tanio.

Tani
poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 06:37

My Good, nasz MON jeszcze pare lat temu sprzedawal nowki nie smigane Gozdziki czyli 2s1. W Komsomolsku nad Amurem tez maja na paletach Suki gotowe do montazu. Gdyby zrobilo siegoraco to oni szybko uzupelnia braki. Sa fotki? Jest dobrze.

Alfret
sobota, 25 lipca 2020, 21:16

Kiedys ten magazyn skonczy sie jak na Ukrainie. Ukraincy sprzedawali swoje czolgi i niewiele im zostalo. Kazdy potencjal techniczny w armii kosztuje i ten koszt nie zmienia sie. Potrzeba pieniedzy na paliwo, smary, akumulatory, elektronike, ogumienie, uszczelki etc. Potrzeba takze pieniedzy na utrzymanie obslugi tych wszystkich pojazdow. Tak czy inaczej latwiej znalezc pieniadze dla 100tys. czolgistow niz 1mln. piechoty. Sam zasob ludzki tez przeciez kosztuje. Ludzie moga albo biegac na poligonach, albo zajac sie czynnosciami uzytecznymi dla gospodarki. Jedno drugie wyklucza! I to chyba bylo przyczyna upadku ZSRR.

FR technologiczne imperium
piątek, 24 lipca 2020, 15:44

A dlaczego nie super armaty? One mają funkcje szybkiego rozpalania ognia, co zresztą pokazały na pamiętnej paradzie, taka umiejętność jest nieoceniona w arktycznym klimacie.

US imperium slamsów
piątek, 24 lipca 2020, 19:03

Bo są napędzane turbiną a nie dieslem. Tego też troll nie wie?

Davien
piątek, 24 lipca 2020, 22:05

W Wersji T-80BWM dieslem a nei turbiną, tego ci GRU w gotowcu nei napisało?:)

Leszek
sobota, 25 lipca 2020, 12:43

pan davien dostał diagnozę od lekarza że ma morbus dissidentiae phreneticae i dlatego trzeba mu wybaczyć że takie głupoty wypisuje i jak twierdzi że wszystkie tajemnice ruskich dostaje od wywiadu amerykańskiego ?

agat
poniedziałek, 27 lipca 2020, 00:24

A u was w Rosji wynaleziono schizofrenie bezobjawowa zgodnie z teoriami naukowymi Trofima Lysenko

US imperium slamsów
poniedziałek, 27 lipca 2020, 12:12

"U was w Rosji" i wszystko jasne. Jakie te trolle są monotematyczne.

Davien
czwartek, 30 lipca 2020, 23:11

No własnie jacy wy jestescie schematyczni i do tego tak kiepsko szkoleni ze wpadacie jak tylko choc słowo napiszecie:) Olgino schodzi na psy:)

US imperium slamsów
sobota, 25 lipca 2020, 00:01

I następny troll też nie wie. Jak oni was szkolą?

sobota, 25 lipca 2020, 10:02

A czego Rosja szuka w Arktyce? Czyżby pingwiny ogłosiły republikę ludową i przypomniały sobie że to są odwieczne ziemię rosyjskie?

sceptyk
sobota, 25 lipca 2020, 14:24

W arktyce nie ma pingwinów.

hehe
sobota, 25 lipca 2020, 05:55

przyzna sie do bledu? watpie

piątek, 24 lipca 2020, 22:54

Tak Davienku tylko T-80BWM w Arktyce ma mieć silnik z turbinom własnie ze względu na niskie temperatury a modernizacja ma obejmować tylko opancerzenie i system celowniczy przynajmniej media rosyjskie tak podają

Davien
sobota, 25 lipca 2020, 19:06

Tu akurat masz racje a ja sie pomyliłem, sorry.

Antysrutnik
sobota, 25 lipca 2020, 09:29

Wania zmienia nick i sam sbie odpowiada buuuuuahaaaaa

paragraph23
piątek, 24 lipca 2020, 22:52

@Davien Tradycyjnie mylisz się, te wersje napędzane są turbiną, część modernizacji to ucyfrowienie tej turbiny. Na "oko" różnią się wydechem, który dla turbiny jest z tyłu czołgu, a dla dizla z prawej. Ale taki orzeł jak ty tego nie wie ?!?!!? Nawet D24 w poprzednim artykule na temat T80 o tym pisało.

Davien
sobota, 25 lipca 2020, 19:07

Pomyliłem niestety z wersja T-80BW wiec sorry. Z co do mylenia sie paragraph to tylu byków co zrobiłes to zycia by nie wysatarczyło:0

Sssssssss
sobota, 25 lipca 2020, 03:48

No i diesle miała tylko wersja T-80UD której produkcję rozpoczęto pod koniec istnienia ZSRR na Ukrainie. Niewiele ich wyprodukowano jak na ich standardy. Ukraińskie Bułaty to ich kontynuacja. Rosjanie tak jak piszesz nie zamierzają wymieniać turbin w T-80, to by była kosztowna wymiana całego układu napędowego. Po prostu go tanio w stosunku do wymiany modernizują. Niestety te ich modernizacje w stosunku koszt efekt są naprawdę dobrze przemyślane i udane.

Fokariusz Helu
piątek, 24 lipca 2020, 14:42

Svalbard czeka na ruską inwazję Ale po tym JAK im sie posypala baza logistyczna w archangielsku to nie wiem czy dadzą radę choćby smarem zimowym zabezpieczyć pojazdy

Autor
piątek, 24 lipca 2020, 22:25

Dokładnie. Plany to tylko teoria a w życiu różnie bywa. Ruskie już udowadniały jak to niedźwiedź może się nieźle potknąć i głupi ryj rozwalić. Gdyby wszystko szło po ich myśli jak piszą trole i głosi propaganda to była by to kraina mlekiem i miodem płynąca.

Tani
sobota, 25 lipca 2020, 11:28

A gdzie jest takowa? No mlekiem plynaca, o miodzie pitnym nie pisze bo sierpien sie zbliza. Ruscy ida na polnoc buduja lodolamacze w tej chwili 3. Buduja systemy artyleryjskie na wszedolazach no iarktyczne pantsiry. Wojny niebedzie bo USA szykuje sie na Chiny . Pierwszymi seryjnymi nie byly 80 tki tylko 64 A z silnikiem turbinowym czyli dziadek. Tata to 64B syn to 80.

Davien
sobota, 25 lipca 2020, 19:10

T-64 tani trollu były napędzane silnikami diesla 5TD ale jak widac nawet ci sie sprawdzić nie chciało:))

Tani
wtorek, 28 lipca 2020, 10:45

Dzidzi nie bylo takiego silnika byly dwa 5DTF i 6TD. Zakoncze juz ta meke, T-64T byl ojcem T-80. Po prostu przyjeto go na uzbrojenie jako T-80. Ot i wsio. Ten pierwszy T-80 to byl T-64 z turbina gazowa.

Tani
poniedziałek, 27 lipca 2020, 16:10

Mieli i turbina, oznaczali go T. Caly problem polega na tym ze moje zrodlo nie podaje ilosci produkcji kazdego modelu. Wiec ile nie wiem, moze 2

Tani
poniedziałek, 27 lipca 2020, 05:35

Napisz Davien do ruskich zeby zmienili historie rozwoju broni pancernej . A 64 turbine mial czy Ci sie topodoba czy nie. Ruscy czolgi napedzane turbina mieli juz w latach 50 tych. O Abramsie nie myslano jeszcze. Davien kasa i tylko kasa. US Army podczas II WS plakalo zedostaje mniej forsy na zakupy jak US Air Force na paliwo do samolotow. I tak jest do dzis. W Rosji jest na odwrot gro kasy zgarnia Armia, Flota i lotnictwo ochlapy.

Davien
czwartek, 30 lipca 2020, 23:14

Pobredz jeszcze troche, będzie więcej smiechu z taniego trolla:)

Tani
poniedziałek, 27 lipca 2020, 16:23

Pierwszy 64 A z turbina mial ja ze smiglaka Chociaz wszystkie wersje glowne mialy dizle . Produkowany pomiedzy 63-65r oficjalnie przyjety na uzbrojenie nie byl. Funkcjonuje jako 64T.

Tweets Defence24