Zasadzka na terrorystów z Hamasu, która zmyliła cały świat

15 maja 2021, 08:45
f-16_idf
Fot. IDF
Reklama

Izraelskie Siły Obronne (IDF) były w stanie wykorzystać klasyczny element prowadzenia działań zbrojnych w postaci dezinformacji. Wszystko w celu sprowokowania terrorystów z Hamasu oraz możliwości uzyskania obrazu ich zdolności obronnych, a także wciągnięcia w pułapkę ogniową przy wykorzystaniu własnej przewagi w artylerii oraz w powietrzu. W swoistą pułapkę dezinformacji wpadły nie tylko struktury terrorystów, ale również szersze światowe gremia opiniotwórcze, które przysłużyły się de facto skuteczności izraelskiego uderzenia budując narrację o uderzeniu lądowym na Strefę Gazy.

Izraelskie wojsko miało przeprowadzić z czwartku na piątek pozorowane działania jednostek lądowych, chodziło dokładniej o skoncentrowanie oraz manewr formacji pancernych i zmechanizowanych należących do jednostki Golani. To jej pojazdy pancerne były wcześniej m.in. widoczne w Internecie na licznych przekazach, gdzie obrazowano transport kołowy pojazdów wojskowych w kierunku Strefy Gazy. O efektywnej zasadzce oraz serii uderzeń na podziemną architekturę terrazytów odpowiadających za obecny ostrzał rakietowy Izraela napisał m.in. Ron Ben Yishai, z izraelskiego portalu YNet.

W przypadku niedawnej zasadzki, zastawionej na terrorystów odpowiadających za ostrzał rakietowy Izraela, czołgi i transportery opancerzone miały pozorować wejście na tereny Strefy Gazy. Co ciekawe, miano również pozwolić, aby przeciwnik zobaczył koncentrację sił na domniemanym kierunku uderzenia, dzięki utrzymaniu oświetlenia w przygranicznych miejscowościach, co zdradzało poruszanie się pojazdów. Izraelscy dowódcy jednakże nie ograniczyli się do samego rejonu działań.

Generując również w przestrzeni informacyjnej sugestie (przekazy rzecznika prasowego), że rozpoczęła się faza lądowa działań w Strefie Gazy, połączone z działaniami lotnictwa bojowego. Zostało to w znacznym stopniu podchwycone przez Internet i stało się kanwą prowadzenia dyskusji o starciach lądowych, planach wejścia do Strefy Gazy, etc. pozwalając na uzyskanie większej swobody operacyjnej planistom izraelskim w przypadku realizacji zasadzki. Tym samym, dowódcy Hamasu rozpoczęli wdrażanie planów obronnych i przekazali, jak się okazało kosztowne, rozkazy bazujące na błędnej ocenie sytuacji.

W momencie, gdy do linii rozgraniczenia zbliżały się pojazdy pancerne, izraelskie siły powietrzne miały rozpocząć zmasowane bombardowanie ukierunkowane na system tuneli podziemnych, przygotowanych wcześniej przez terrorystów – tzw. kompleks „Metro”. W powietrzu mogło znajdować się nawet 160 statków powietrznych (załogowych i bezzałogowych). W ataku użyto bomb penetrujących obiekty podziemne, gdzie miały znajdować się zespoły Hamasu i Palestyńskiego Islamskiego Dżihadu, przygotowujące się do walki z IDF. W sumie miano zaatakować 150 celów i użyto 450 jednostek uzbrojenia. IDF twierdzi, że komponent lotniczy uderzył w sposób zmasowany w ciągu 40-minutowej operacji.

Również na samej granicy doszło do zmasowanego ostrzału z jednostek wyposażenia wojsk lądowych IDF. Przede wszystkim, wystawione na rozpoznanie i uderzenie izraelskie zostały formacje przeciwpancerne terrorystów oraz obsługa moździerzy, szykujące się do zadania strat załogom pojazdów oraz chroniącej je piechoty izraelskiej. Po zobrazowaniu systemu obronnego terrorystów do działań miała być włączona artyleria izraelska oraz działa oraz działka ulokowane na czołach i transporterach opancerzonych. Artyleria miało użyć 500 pocisków artyleryjskich, dodać do tego należy 50 pocisków czołgowych wystrzelonych w cele terrorystów.

Z powietrza działania miały być koordynowane przez operatorów bezzałogowych statków powietrznych, które gwarantowały wielosensorowe rozpoznanie ruchów i przegrupowującego się na pozycje obronne przeciwnika. Terrorystów miały również razić zespoły snajperskie IDF. Straty terrorystów są na razie niemożliwe do pełnej oceny, analogicznie jak w przypadku oceny uderzeń na efektywność bojową struktur terrorystycznych. Prowadzona jest bowiem cały czas ewaluacja ataku, jak wskazał gen. bryg. Hidai Zilberman.

Jednakże sami Izraelczycy twierdzą, że w tym przypadku można było dostrzec fakt, iż IDF wdrożyło po raz pierwszy tak czytelnie w warunkach bojowych swoją nową doktrynę walki. Jest ona skoncentrowana na przeprowadzaniu wysoce precyzyjnych oraz skoncentrowanych wielowymiarowych operacji wojskowych. W trakcie których żołnierze reprezentujący wszystkie rodzaje sił zbrojnych operują razem w celu uzyskania synergii i jak największej interoperacyjności. Brig.-Gen. Hidai Zilberman podkreślił przy tym, że kluczowym aspektem całej operacji było również szerokie odwołanie się do wiedzy wywiadowczej o strukturach oraz sposobie działania terrorystów w Strefie Gazy.

Obecnie dla Hamasu i Palestyńskiego Islamskiego Dżihadu, a także innych pomniejszych organizacji terrorystycznych akcja wojsk izraelskich musi stanowić kluczowy problem operacyjny, jeśli nie nawet strategiczny względem dotychczasowych planów oraz założeń. Przede wszystkim Izrael zaskoczył terrorystów i ich sprowokował, uzyskując cenne dane o przeciwniku. Jednocześnie, mogło dojść do znacznych strat wśród siły żywej terrorystów, ale również zaplecza sprzętowego przygotowywanego przecież do otwartej walki z kolumnami lądowymi IDF. Co więcej, każde kolejne rozwinięcie sił lądowych w pobliżu granic dowódcy Hamasu i innych organizacji terrorystycznych będą musieli traktować jako możliwość wyprowadzenia uderzeń lądowych lub kolejnej pułapki. Wobec czego swoboda operacyjna w zakresie reagowania będzie wysoce ograniczona.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 164
Reklama
BadaczNetu
poniedziałek, 17 maja 2021, 08:31

Młodzi Izraelczycy są od małego indoktrynowali że wszyscy na świecie ich nienawidzą i chcą zniszczyć ich państwo i naród. Warto obejrzeć film Jo'awa Szamira pt. "Zniesławienie" który doskonale pokazuje fikcję w jakiej oni żyją. Palestyna jest Izraelowi potrzebna, po to żeby utwierdzać społeczeństwo w przekonaniu o życiu w ciągłym zagrożeniu. Co jakiś czas pozwala się Palestyńczykom na małą wojenkę, że podtrzymać odpowiedni poziom strachu.

ansuz
niedziela, 16 maja 2021, 22:48

DLACZEGO ŻYDZI SĄ ZNIENAWIDZENI WSZĘDZIE TAM GDZIE SIĘ POJAWIĄ? .................................. - Wszyscy z Was wiedzą z Biblii, że w starożytności żydzi byli znienawidzeni przez bliskowschodnich sąsiadów, ale czy zadaliście sobie pytanie DLACZEGO? Około 3 tys lat temu wyruszyli do tzw "Ziemi Obiecanej", po drodze mordowali wszystkie żywe stworzenia jakie tam zastali, gdyż uważali, że ziemia ta jest tylko ich (tak jak dzisiaj Palestyna). To były pierwsze na swiecie udokumentowane czystki etniczne, prawdziwy holokaust mieszkańców tych ziem. Świetnym przykładem, opisanym dokładnie w Biblii i potwierdzonym przez archeologów jest oblężenie Jerycha, po zdobyciu którego rozpoczęła się rzeź mieszkańców i zwierząt w mieście. W konsekwencji takiego bestialstwa i zezwierzęcenia, wszystkie narody wokół znienawidziły tę krwiożerczą rasę. ................................. - Zapewne każdy z Was słyszał, że żydzi zostali wypędzeni z Hiszpanii, ale czy zadaliście sobie pytanie DLACZEGO? Żydzi nie byli kochani na Bliskim Wschodzie, więc cześć z nich wyemigrowała do chrześcijańskiej Hiszpanii i do Wschodniej Europy na Krym i w okolice Krymu. W czasie, gdy dojrzewały państwa chrześcijańskie zachodniej Europy, Półwysep Iberyjski (Hiszpania) zajęli Saraceni. Wtedy żydzi "wdzięczni" chrześcijanom za przyjecie ich, masowo zaczęli trudnić się handlem chrześcijańskimi niewolnikami, sprzedając swoich dawnych dobroczyńców do Afryki i na Bliski Wschód. Nie muszę chyba Wam mówić, że gdy Karol Młot pokonał saraceńską dzicz, to wyzwoleni Hiszpanie nie pałali miłością do podłego żydostwa i wypędzili ich. ................................. - Zapewne każdy z Was słyszał, że żydzi byli znienawidzeni w Rosji i na Ukrainie, ale czy zadaliście sobie pytanie DLACZEGO? Gdy cześć żydów uciekała do Hiszpanii, to inni uciekli na Krym a gdy ludy mongolskie zajęły te ziemie to masowo wyłapywano chrześcijan i żydzi rozkręcili największy w dziejach szlak handlowy Białych niewolników, sprzedawanych na bliski Wschód i do Afryki. Oczywiście każdy goj zapewne rozumie, że takim postępowaniem nie zasłużyli na miłość i szacunek wśród wschodnich Słowian. ............................... - Zapewne każdy z Was słyszał, że żydzi byli powszechnie szanowani a potem nagle nienawidzeni w Niemczech na początku XXw, ale czy zadaliście sobie pytanie DLACZEGO? Gdy żydzi zostali wypędzeni z Hiszpanii to głównie przybyli do Niemiec i do Rzeczpospolitej. W bogatych Niemczech znaleźli podatny grunt do rozwoju biznesu i spojoną przystań. Bogacili sie na lokalnej ludności, ale tym razem starali się pohamować pazerność i pasożytnicze zapędy, aby nie złościć żywiciela. Trwało to kilka wieków, żydostwo obrosło sadłem i wtopiło się mieszczaństwo, ale gdy Niemcy po 4 latach wyniszczającej wojny światowej chwiały sie w fundamentach, to żydostwo postanowiło zdestabilizować państwo a potem sięgnąć po władzę i zawłaszczyć dom rodzinny Niemców. Zaczęli nawoływać do rewolucji, więc cesarz nie miał wyboru, musiał zakończyć wojnę, chociaż jego wojska były we Francji w połowie drogi do Paryża. Co stało sie potem każdy z Was słyszał na lekcjach historii pisanej przez komunistów, lewaków i żydów... ............................... - Zapewne każdy z Was wie, że żydzi są nielubiani w Polsce, ale czy zadaliście sobie pytanie DLACZEGO? Jak już wspomnąłem wcześniej po wypędzeniu żydów z Hiszpanii cześć osiadła w Niemczech a cześć w Polsce. Znaleźli u nas gościnna ziemię i przyjazny, trochę naiwny i dobroduszny lud, który łatwo było strzyc. Jednak Polska straciła niepodległość w rozbiorach i żydzi natychmiast stali się przykładnymi obywatelami zaborców a co za tym idzie często konfrontowali sie z patriotycznie nastawionymi Polakami. Czarę goryczy przepełniła okupacja sowiecka pod skrzydłami której żydostwo krwawo odwdzięczało sie nam Polakom za wieki naszej gościnności. Teraz w IIIRP żydostwo całkowicie zawłaszczyło władzę spychając nas Białych Polaków do roli płatników VAT i ciemnego ludu, który ma do wyboru dwie partie żydowskie i musi utrzymywać ich bizantyjska władzę. ......................... - Zapewne każdy z Was wie, że żydzi są nielubiani wszędzie na świecie, gdzie tylko się pojawią, ale czy zadaliście sobie pytanie DLACZEGO? Tym razem odpowiem, cytując newsa BBC sprzed kilku lat: "Z niewielkiej miejscowości na zachodzie Gwatemali, wioski zamieszkałej przez potomków Majów, wyrzucono liczącą około 230 osób społeczność ortodoksyjnych Żydów. Miejscowa ludność oskarża ich o kłótnie z turystami i narzucanie własnej religii i zwyczajów. Społeczność żydowska przyznaje, że grożono im odcięciem prądu, pobiciem, a nawet linczem, w razie pozostania w miasteczku. Po serii spotkań ze starszyzną plemienia Majów, Żydzi zostali poproszeni o opuszczenie San Juan La Laguna.

RP
niedziela, 16 maja 2021, 21:48

Nie porównujcie AK do żadnych Arabskich bojówkarzy, są znaczne róznice miedzy nimi i nami. Ja wiem że zaraz ktoś powie ze oni walczą o wolność jak kiedyś My. Tylko ze historia jest bardzo skoplikowana i to co tam się dzieje nie jest tak jednoznaczne. Dziś litujemy sie nad palestyńczykami że ich Żydzi wyganiaja ale wiele set lat temu ktoś wygonił z tamtąd właśnie nie kogo innego jak Żydów. Ktoś może powie sprawiedliwość dziejowa, ale to bardzo trudne osadzanie historyczne. Kiedyś coś czytałem na temat sprzedaży ziem przez palestyńczyków izraelitom, wiec teraz ktoś znów mógł by powiedzieć ze są sobie winni. A analogia do Polski nasz przemył też jest wyprzedany obcym, ale i tak nie uwarzam że mozna nas porównywać. Inna mentalność inna kultura inna wiara, ogólnie dużo róznic.

ehhhh
poniedziałek, 17 maja 2021, 09:42

Powołując się na Twój argument tj.: "ich Żydzi wyganiaja ale wiele set lat temu ktoś wygonił " , zobacz co sami Żydzi świętują. Jednym z ich największych świąt jest czczenie ludobójstwa, a tzw. ucieczka z Egiptu to zorganizowana grabież Egiptu ...... wystarzy przeczytać żydowskie teksty np. Stary Testament. Warto dodać że najstarszym odłamem religji żydowskiej (tzw. biblijny judaizm) jest chreścijaństwo, który Żydzi zwalczają.

Stefan
niedziela, 16 maja 2021, 23:43

Badania genetyczne pokazały, że Żydzi i Palestyńczycy w Izraelu to ten sam genotyp - tylko Żydzi to ci, którzy wyjechali a teraz wrócili - a Arabowie - ci Żydzi, którzy zostali i się zarabizowali.

Bebłok
poniedziałek, 17 maja 2021, 10:37

Oba narody to narody semickie posługujące się podobnymi językami. Coś jak Polacy, Czesi, Słowacy i Rosjanie. To oczywista oczywistość.

Bebłok
poniedziałek, 17 maja 2021, 10:36

Wystarczy porównać języki. Są podobne. Oba narody to narody semickie. O tym się nie mówi w mediach ale to prawda. Coś jak Polacy, Czesi, Słowacy i Rosjanie

Jacek
niedziela, 16 maja 2021, 21:42

W dniu 05.10.2016 roku podczas lądowania w bazie lotniczej Ramon na pustyni Negew rozbił się samolot myśliwski F-16I Sufa (Sztorm) izraelskich wojsk lotniczych Hejl HaAwir. Rozbity myśliwiec należał do 119. Eskadry (Bat Squadron) Israeli Air Force. Samolot F-16I Sufa wracał z misji bombardowania pozycji Hamasu w Strefie Gazy, która miała być odwetem za przeprowadzenie przez Palestyńczyków ataku rakietowego na miejscowość Sderot (Sederot) w południowym Izraelu. Do katastrofy doszło przy drugiej próbie lądowania, gdyż pierwsza próba nie udała się z powodu asymetrycznego obciążenia maszyny, po wcześniejszym zrzuceniu bomby spod jednego ze skrzydeł. Prawdopodobnie awarii uległy zaczepy na belce do podwieszania uzbrojenia BRU-61, przeznaczonej dla bomb szybujących SDB (Small Diameter Bomb) GBU-39 SDB Barad Had (Przenikliwy Grad). Jak wtedy poinformowały izraelskie media, w wyniku tej katastrofy lotniczej śmierć poniósł pilot, natomiast nawigator odniósł obrażenia ciała. Była to czwarta katastrofa samolotów tego typu w izraelskich siłach powietrznych od 2009 roku, poprzednie trzy pociągnęły za sobą trzy ofiary śmiertelne spośród personelu lotniczego Hejl HaAwir ...

ktos
poniedziałek, 17 maja 2021, 09:21

no i super przepisales jakis tekst z internetu. A teraz powiedz po co? Caly swiat chyba wie ze w kazdym panstwie ktore eksploatuje samoloty zdarzaja sie awarie i katastrofy. Twoj tekst pewnie mial cos udowodnic tylko co? Analogicznie mogles napisac ze w Polsce codziennie gina dziesiatki osob w katastrofach samochodowych i czego to dowodzi?

Andrettoni
niedziela, 16 maja 2021, 20:20

Muszę dołączyć się do opinii innych osób. Strefa Gazy nie różni się niczym od Getta. To tylko kwestia nazewnictwa. Nazewnictwa, które jest płynne i zależy od poglądów i propagandy. Według ONZ Izrael popełnił wszelkie możliwe zbrodnie wojenne. Obecna sytuacja również została zapoczątkowana wysiedleniami, które są zbrodnią wojenną. Nie mam zamiaru bronić Hamasu, ale mieli nic nie robić? Palestyńczycy powoli wymierają i część z nich chce umrzeć walcząc. Dobrze wiedzą, że nie wygrają. Gdyby nic nie robili świat by ich nie widział. Dlatego to co tam się dzieje obciąża nasze sumienie. Tym bardziej, że w Izraelu są grupy, które proponują inne rozwiązanie sytuacji. Nataniahu nie należy do stronnictwa chcącego rozwiązać problem pokojowo. Rozwiązuje problemy siłą i narzuca siłową narrację. Mam nadzieję, że to sami Izraelczycy go osądzą, tak jak osądzili jego współpracowników. Nataniachu stale unika osądzenia - jak widać nie wacha się nawet od prowokacji i konfliktu zbrojnego. Nawet media w Izraelu to mówią.

Ely Sagiv
wtorek, 6 lipca 2021, 08:51

Gaza to nie getto Czemu Izrael ma im otworzyc granice,dostarczac pradu wody i transportow,czemu Egipt nie robi tego pomimo ze przed przed 6 dniową wojnę Gaza nalezala do Egiptu,Czemu Egipt nie tylko ze nie otwiera im granice takze niszczy im tunele, Egipt ich po prostu nienawidzi i ma dosc swoich wrogow i siebie,

Wawiak
poniedziałek, 17 maja 2021, 01:27

Netaniachu ma, zdaje się, postawione zarzuty korupcyjne. Ten konflikt jest mu prawdopodobnie na rękę...

Łukasz
niedziela, 16 maja 2021, 19:07

Terrorystami są syjoniści ,a nie Hamas , dla mnie Hamas jest organizacją jak Armia Krajowa

asd
niedziela, 16 maja 2021, 22:06

Armia Krajowa mordowała niewinnych cywili? Czy to za Powstanie Warszawskie wystawiasz im taką laurkę?

Wachmistrz Soroka
niedziela, 16 maja 2021, 20:47

Przeczytaj Stary Testament, a zrozumiesz dlaczego Żydzi walczą o dawną krainę Kaananejczyków i walczyć o nią bedą. Tak jak Polacy walczyć będą o ziemie nad Wisłą i Wartą. Przyczepianie komuś łatki terrorysty jest bez sensu. My sami wielokrotnie w historii nazywani byliśmy terrorystami przez inne nacje. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a historię piszą zwycięzcy.

Bebłok
poniedziałek, 17 maja 2021, 10:38

Arabowie mają swoją książkę gdzie ich bóg mówi coś innego. Pozostaje ustalić który bóg ma racje lub zapytać bogów.

Davien
poniedziałek, 17 maja 2021, 16:29

Przy takim postawieniu sprawy to Arabowie leżą i kwiczą, księga Żydów jest znacznei starsza od Koranu.

wtorek, 18 maja 2021, 00:20

Co daje im podstawy do mordowania innych?

Davien
środa, 19 maja 2021, 09:14

A co daje podstawy Arabom do napadania i mordowania Żydów od 100 lat?

Hmmm.
niedziela, 16 maja 2021, 23:16

Kiedy Polacy zamykali Ukraińców czy Białorusinów w gettach, racjonując distęp do medykamentów, jedzenia czy wody? Strzelanie z dronów do ludzi z kamieniami to dowód na wyższą kulturę?

szczekun
niedziela, 16 maja 2021, 20:08

Idiotyczne porównanie

Ech
niedziela, 16 maja 2021, 18:34

Chinskie MSZ wydalo oswiedcznie ze Palestynczycy zasuguja na Wlasne Panstwo. USa odrazu spzreciw wnioslo.

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 20:56

I co z tego, Chiny do tej pory nei uznały Palestyny, [podobnie jak UE, zrobiło to na pewno zaledwie 15 pqaństw.

Kol
niedziela, 16 maja 2021, 15:01

Jeszcze kilka tygodni temu nikt nie wiedział co to jest iron dom. Dziś już ludzie wiedzą, że jednak coś takiego istnieje i stracą rakiety wroga. Jest to bardzo dobra reklama tego systemu i najważniejsze bardzo skuteczna. Izraelici zniszczą Hamas krok po kroku, jeden po drugim, najważniejsze aby prowadzili walki cały czas by wróg po prostu się wykrwawił.

ansuz
niedziela, 16 maja 2021, 13:24

ONI NIE SA ŻADNYMI TERRORYSTAMI!!! Walczą z okupantem o wolność własnego kraju dokładnie tak samo jak AK i NSZ walczyły z Niemcami! Cały świat nie uznaje okupacji terytoriów Palestyny a wy nazywacie ich terrorystami? Ki wy jesteście?

....
niedziela, 16 maja 2021, 22:34

NSZ nie walczyło z niemcami, dlatego że ich program od pewnego momentu nie uznawał niemcy hitlerowskie za wroga. Trochę wiedzy historycznej, ludzie.

ansuz
poniedziałek, 17 maja 2021, 19:49

Wiem co piszę, ponieważ mój dziadek walczył we wrześniu 1939 roku a potem w NSZ a gdy hordy bolszewickie zaczęły zbliżać się do Polski to walczył przeciwko nim, aż do 1946 roku, gdy zginał. Nigdy nie oddał broni, dla niego IIWŚ trwała prawie 7 lat!

xyz XD
niedziela, 16 maja 2021, 22:15

troche trafne spostrzeżenie ale pozwolę sobie zauważyć iż ataki Hamasu są skierowane na cywilów n tylko po to żeby zadać dotkliwe straty izraelitom.Nasze AK tak nie robiło. fakt że podczas ataków izrealitów giną cywile ale to oni nie są celami tych ataków lecz jednostki militarne tego niemożna powiedzieć o Hamasie

szczekun
niedziela, 16 maja 2021, 20:10

Więcej wiedzy z historii konfliktu

woj
niedziela, 16 maja 2021, 19:14

Masz absolutną rację.

Bono
niedziela, 16 maja 2021, 18:45

Bardzo dobra uwaga.

Michałek.
niedziela, 16 maja 2021, 10:30

Cóż, cokolwiek mierzi mnie nazywanie Hamasu terrorystami. Niemcy w powstaniu nazywali żołnierzy AK "bandytami", a komuniście oddziały żołnierzy wyklętych "bandami". A że działania wszystkich trzech grup są równie bezsensowne i skazane na niepowodzenie - cóż. Za to będzie się ich nazywać kiedyś bohaterami.

Jan serce
środa, 9 czerwca 2021, 10:49

Żołnierze wyklęci to byli mordercy inspirowani przez kościół katolicki mordowali wszystkich którzy nie byli katolikami m.in. Żydów , protestantów, Białorusinów , litwinów i Ukraińców . Spadkobiercami NSZ jest młodzież Wszechpolska iinni

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 20:58

Mchałek, jakos nei przypominam sobei oddziałów AK wpadających do miasta i walących do cywili na ulicach, nawet swoich, a ty?

cywil prawdziwy
poniedziałek, 17 maja 2021, 18:42

W okupowanej Polsce nie było cywili Niemców, dlatego AK nie mogło zabić Niemca cywila. W Izraelu nie ma cywili, oprócz bardzo małych dzieci, ponieważ wszyscy pozostali to rekruci wojskowi niestety kobiety również. Dlatego zabić cywila w Izraelu to nie lada sztuka i nigdy nie słyszałem aby Hamas zabił choć jednego cywila w Izraelu.

Davien
środa, 19 maja 2021, 09:15

W Izraelu cywilami sa wszyscy co nei służą aktualnei w wojsku, jak w każdym normalnym państwie. Ale wg ciebi to wszyscy w gazie to terroryści i mordercy wiec izrael nei zabija tam żadnych cywilów.

Monkey
niedziela, 16 maja 2021, 23:39

@Davien: Żołnierze Wyklęci? Mam nadzieję, że coś ci to mówi.

....
niedziela, 16 maja 2021, 22:38

Owszem zdarzało się, i miało to uzasadnienie, że oddziały AK atakowały "cywilnych niemców" patrz choćby atak oddziału "Ponurego" na pociąg , po pacyfikacji polskiej wsi. Ale to było uzasadnione, bo w sumie nie było cywilnych niemców na terytorium Polski w tamtym czasie. Tak jak nie ma cywilnych żydów w Izraelu.

Davien
poniedziałek, 17 maja 2021, 16:32

Nie, nei zdarzało sie, zobacz co było celem tego ataku na pociąg, zamiast jak zwykle być zwykła....

wtorek, 18 maja 2021, 00:28

Braków w wiedzy historycznej nie da się po przeczytaniu tego postu ukryć Davienku. Celem ataku na pociąg był odwet za spacyfikowaną polską wieś. I właśnie walki z niemcami i takich akcji odwetowych oczekiwało społeczeństwo od podziemnych organizacji zbrojnych(choć dokładnie wiedzieli wszyscy że niemcy także zechcą się mścić) i dlatego "Ponury" jest czczony na kielecczyźnie. Dlatego ja także uważam go za bohatera.

Kompresor
niedziela, 16 maja 2021, 18:33

100/100.

Rychu
niedziela, 16 maja 2021, 10:05

IDF ma armię za miliardy dolarów a Hamas broni się rakietami robionymi w garażu i za co tu podziwiać Izrael ze walczą z przeciwnikiem 1000x słabszym

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 21:00

Wiec rozumiem że izrael ma zastosowac opcję rosyjska, tzn: wejść do miasta i zostawić za soba krajobraz jak z Hiroszimy?

HeHe
poniedziałek, 17 maja 2021, 20:31

Pozostawienie za sobą krajobrazu jak z Hiroszimy to amerykańska wersja postępowania.

Davien
środa, 19 maja 2021, 09:17

Nie, rosyjska patrz na Aleppo, Doumę masakrę czeczenii i mordy w Afganistanie:)

jajaj
niedziela, 16 maja 2021, 17:04

"Rakiety robione w garażu"?! Nie wiedziałem, że Irańczycy są tak bardzo opóźnieni technologicznie, a przecież to oni zaopatrują Hamas w broń rakietową.

poniedziałek, 17 maja 2021, 12:57

Popatrz na mapę i odpowiedz sobie sam kto kontroluje granice strefy.

ZZZZ
niedziela, 16 maja 2021, 00:30

Podziwiam Izraelczyków. Podziwiam ich za przemianę jaką przeszli. Jako naród. Z narodu, który szedł na rzeź jak potulny baran, stali się narodem, który walczy o swoje, wykorzystując każdy możliwy sposób. Nawet korespondentów zachodnich mediów, którym podrzuca bajkę o operacji lądowej w Strefie Gazy. I tak sobie patrzę na współczesną Polskę, która pod sztandarami wartości katolickich, przywiązania do tradycji oraz negacji stylu życia krajów Zachodniej Europy, staje się w coraz większym stopniu chorym państwem na obrzeżach cywilizowanego świata, państwem, które już mało kogo obchodzi. No, może poza odbudowującym swoją imperialną pozycję Kremlem. I gdy tak sobie pomyślę, że Targowica też szafowała wartościami katolickimi, przywiązaniem do tradycji oraz negacją ówczesnej Europy, zwłaszcza Francji, to się tak zastanawiam, dlaczego Polacy nie potrafią zmądrzeć? Czy świat, w którym wojska Targowicy pod sztandarami z Matką Boską i ramię w ramię z armią rosyjską, wybijały zwolenników Konstytucji 3 Maja, jest wart tego aby go odrestaurować?

Pal
poniedziałek, 17 maja 2021, 10:41

Żydzi walczą o swoje a o co walczą Palestyńczycy?

Jan z Krakowa
niedziela, 16 maja 2021, 14:08

@ ZZZZ Państwo, które jak Polska nie neguje swojej europejskiej kultury prowadzi rozsądną i racjonalną politykę. To niektóre kraje z lewackim establishmentem negują wartości europejskie. Popatrz na Francję, popatrz na Niemcy, którzy są coraz bardziej leniwi i sprowadzają sobie na kark miliony wrogiej i nieproduktywnej ludności pod przewodnictwem byłej furerin FDJ z DDR. Uwagi sfrustrowanych dziennikarzy lewicowych i eks środowisk odspawanych przez wyborców w demokratycznych wyborach w Polsce -- znajomości historii nie dadzą.

ZZZZ
poniedziałek, 17 maja 2021, 07:45

Czytam właśnie założenia #NowyPolskiŁad i mam wrażenie, że jego zadaniem jest stworzyć dwuklasowe społeczeństwo w Polsce: 1) oligarchów z PiS, którzy sprywatyzują między siebie wszelkie możliwe aktywa (w planach PiS jest prywatyzacja nawet Lasów Państwowych) oraz 2) motłoch na poziomie minimum egzystencji, który będzie się cieszył, że państwo PiS rzuciło mu 5 stów z 7-iu które mu zabrało za pomocą podatków. Klasa średnia, czyli przedsiębiorcy oraz przedstawiciele wolnych zawodów ma być zlikwidowana. Zanim więc zaczniesz pisać o innych, że są leniwi spójrz na swój kraj, który postanowił właśnie karać za przedsiębiorczość i zaradność.

Extern
niedziela, 16 maja 2021, 20:28

Lekcja ekonomii: Socjalizm to zabieranie bardziej zaradnym i pracowitym na rzecz tych bardziej leniwych. Minus haracz dla polityków. Kończy się zawsze tak samo. Upadkiem. Brzmi znajomo?

BadaczNetu
niedziela, 16 maja 2021, 23:26

Rzeczywistość jest bardziej złożona niż korwinowy kapitalizm. Wszystkie kraje na świecie w jakiś sposób wspierają ludzi mniej zaradnych. System się wali kiedy to wsparcie jest zbyt duże.

ByłemTam
niedziela, 16 maja 2021, 11:28

Komisarze sowieccy ani finansjera w USA nie szła potulnie na rzeź. Reszta to typowy przykład przemiany z ofiary w kata. Można Izraelczyków podziwiać za skuteczność w działaniu i realizacji swoich celów. Ale tylko za to i za nic więcej.

Arte
niedziela, 16 maja 2021, 10:20

W 100% trafna diagnoza

Aaa
niedziela, 16 maja 2021, 09:34

Dokładnie w sedno

Charlie
sobota, 15 maja 2021, 22:15

...jeszcze parę lat i Izrael zajmie terytoria Palestyny obfitujące w wodę .

hermanaryk
niedziela, 16 maja 2021, 10:00

Warstwy wodonośne w Palestynie leżą zarówno na terenie Izraela, jak i palestyńskich terytoriów okupowanych i są połączone. Tylko że kontrolę nad nimi ma tylko Izrael. Ceny wody są horrendalne, Izrael jednak kompensuje to ludziom finansowo. Oczywiście nie Palestyńczykom, którzy na wodę zmuszeni są wydawać od 10 do 50% dochodów, a mimo to i tak zużywają jej od 4 do 6 razy mniej niż Żydzi. A że Izrael rzadko pozwala Palestyńczykom budować studnie, wielu wierci je na dziko, wbrew zasadom sztuki, co skutkuje zanieczyszczeniem czy - nad morzem - zasoleniem warstw wodonośnych.

Rosjanie też robili zgrupowania wojsk przygranicy z Ukraina ten sam schemat ?????? :)
sobota, 15 maja 2021, 22:15

Rosjanie też robili zgrupowania wojsk przy granicy z Ukraina też ten sam schemat działania ????????????????? :):)

Nikt
niedziela, 16 maja 2021, 11:29

Chyba w twoich marzeniach...

Ech
sobota, 15 maja 2021, 20:04

Wlasnie ciekawe ze jak ktos walczy o wlasny kraj to dla niektrych jest terrorysta:)

jajaj
niedziela, 16 maja 2021, 17:07

Terroryzm nie jest definiowany przez cele, które chcesz osiągnąć, ale przez formy walki, jakich używasz.

cham-burger
niedziela, 16 maja 2021, 02:31

np. Polacy z zaborcami przez 123 lata...

Monkey
sobota, 15 maja 2021, 19:48

Dobrze przeprowadzona operacja. Ale z drugiej strony, jeśli Hamas i Islamski Dżihad poniesli duże straty, to wycofają się do podziemia. IDF zepchnęli ich do partyzantki i nauczyli ostrożności. Taktyczna wygrana i tyle. I co zamierzaja dalej zrobić? Bo chyba nie liczą, że ich arabscy przeciwnicy sie przestraszą.

ja
niedziela, 16 maja 2021, 00:37

raczej nie chdzi o przestrsznie tylko o exterminacje przeciwnika

ByłemTam
niedziela, 16 maja 2021, 11:33

Dokładnie o to chodzi: pełzająca, bezwględna eksterminacja. Można przypuszczać, że Hamas i inne organizacje palestyńskie są infiltrowane przez izraelską agenturę, a ich działania są prowokowane przez Izrael i wykorzystywane do kolejnego zaciskania pętli na szyjach Palestyńczyków. No przecież Izrael działa "w obronie własnej".

ABC
sobota, 15 maja 2021, 18:19

Brawo lzrael !

piranha
sobota, 15 maja 2021, 17:42

Pytanie dlaczego ludzie walczacy o swoja wolnosc sa w tym przypadku terrorystami...

Boczek
niedziela, 16 maja 2021, 13:47

Decydują metody. Ponadto Hamas jest również za takowy uważana przez wielu Palestyńczyków i niektóre kraje arabskie.

artur
sobota, 15 maja 2021, 20:06

Bo nimi są!

K
sobota, 15 maja 2021, 18:17

Może dlatego, że w walce z wrogiem stosują metody terrorystyczne, np. atakują na oślep cywilów

Gurney H
niedziela, 16 maja 2021, 01:44

Jak Niemcy nad Londynem i Warszawą, a Amerykamie w Hamburgu i Hiroszimie. Przy czym Izrael ma całkiem skuteczne środki przeciwdziałania i ogólnie ogromną przewagę.

zgred
sobota, 15 maja 2021, 23:44

Sprawdz i porównaj sobie liczbę cywilów zabitych przez obie strony na przestrzeni minionych 10 czy 20 lat. Zdziwisz się.

Mol
sobota, 15 maja 2021, 21:24

Obydwie strony tak robią.

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 07:59

Jakby izrael tak robił to Gaza byłaby obecnie miejscem wymarłym,

ja
niedziela, 16 maja 2021, 00:37

nie obydwie. Glownie Izrael

Cdtt
niedziela, 16 maja 2021, 09:06

Bredzisz.Izrael zaatakował setki celów a zginęło tylko ponad 100 palestyńczyków(,w tym wielu od własnych rakiet).To dowodzi ogromnej ostrozności Izraela.Jedna źle wpakowana izraelska bomba moglaby zabić więcej ludzi.

Ł.
sobota, 15 maja 2021, 17:25

Taktycznie zwycięstwo. Strategicznie pat. Ale jak sobie pomyślimy, że Izrael de facto szykuje się na konfrontację z Iranem (i po drodze z Hezbollahem) to poturbowanie Hamasu zaczyna wyglądać racjonalnie.

Davien
sobota, 15 maja 2021, 19:10

Jak widac zapomniałes że jeżeli dojdzie do konfrontacji z Iranem to będzie ona na odległość. I watpię by Hezbollah sie meiszał, juz raz przerabiali wizyte Izraela w Libanie.

gość
niedziela, 16 maja 2021, 13:24

W Libanie spuścili żydom manto.

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 21:08

W Libanei ledwo uniknęli zniszczenia a Izrael wykonał co miał zrobic i sie wycofał

....
poniedziałek, 17 maja 2021, 13:05

Wycofał się aby uniknąć panicznej ucieczki. A te strategiczne cele to nie nie była żadna walka z terroryzmem tylko niszczenie gospodarki Libanu w tym akcja wycinania gajów oliwnych i innych sadów na ogromną skalę jaką przeprowadziły wojska izraelskie w czasie tego konfliktu i nie tylko.

Davien
środa, 19 maja 2021, 09:19

Jak widac nie masz pojęcia o co chodziło w 2006r w Libanie. I nei było żadnej ucieczki, zwyczajnie zrobili swoje i sie wycofali, to nie Rosja by zając całe państwo:)

Ł.
niedziela, 16 maja 2021, 10:53

Oczywiste, że bedzie sie mieszal. Może nawet wyjdzie przed szereg w ramach działań niesymetrycznych Iranu. Hezbollah masowo walczyl w Syrii po stronie Asada, całe brygady, setki ofiar, tysiące weteranów. . Ogarnij przede wszystkim kto ich szkoli, finansuje i daje sprzęt i czyją agendę polityczną realizują. A rakietki to mają dużo lepsze i liczniejsze niż garażowy hamas. Wygrać nie wygrają ale mogą kąsać.

niedziela, 16 maja 2021, 00:40

Jakoś te ostatnie wizyty żydów w Libanie na zdrowie im nie wyszły. Szczególnie ostatnia wycieczka ich komandosów.

Rrr
niedziela, 16 maja 2021, 09:08

No to porównaj straty obu stron to zobaczymy kto gorzej wyszedł

....
poniedziałek, 17 maja 2021, 13:06

Ostatnia wycieczka komandosów Izraelskich to zakończyła się ucieczką tychże i stratami tylko po ich stronie.

Firma
sobota, 15 maja 2021, 16:50

Podziwiam Palestyńczyków bo z ograniczonymi możliwościami walczą z armią która ma wszystko do dyspozycji

Antex
sobota, 15 maja 2021, 20:59

możliwości Palestyńczyków (?) - nie ma takiego narodu jest jeden wielki naród arabski od Maroka po Irak, to możliwości Iranu, Egiptu, Jordanii itp.

Krystian
niedziela, 16 maja 2021, 13:42

Nie wypowiadaj się więcej. Iran to nie Arabowie tylko Persowie i jeśli tego nie wiesz to nic nie wiesz.

hermanaryk
niedziela, 16 maja 2021, 10:15

Nie naród arabski, lecz kultura arabska. Arabowie to koczownicy (słowo "arab" znaczy właśnie "koczownik"), a np. Irakijczycy, Palestyńczycy, Libańczycy, Syryjczycy, Egipcjanie czy Persowie en masse nigdy koczownikami nie byli. Palestyńczycy zresztą to zarabizowani - ale nie do końca - Żydzi.

ZZZZ
niedziela, 16 maja 2021, 01:03

Irańczycy są Persami, a nie Arabami.

Milutki
sobota, 15 maja 2021, 23:14

Jak widać zgodnie z faktami istnieją Palestyńczycy, nie ma I nie było natomiast jednego narodu arabskiego, tak jak niebylo nigdy jednego narodu latynoskiego

Observik
niedziela, 16 maja 2021, 11:44

Nie ma i nie było takiego narodu .Od czasów starożytnych był to obszar okupowany przez kolejne imperia na przestrzeni dziejowej. Ostatni byli Brytyjczycy i to ich decyzje, a także cały splot zdarzeń geopolitycznych dały nam obecną sytuację.

Baba Jaga
niedziela, 16 maja 2021, 01:46

Pierwszy raz zgadzam się z milutkim, cud...

tak
sobota, 15 maja 2021, 19:57

Jak Polacy w czasie powstan

Rrtt
niedziela, 16 maja 2021, 09:10

Polacy w czasie powstań walczyli o utraconą państwowość.O co walczą palestyńczycy ktorzy nigdy zadnej państwowości nie mieli a wręcz do niej nie dążyli np.przez 20 lat okupacji Zachodniego Brzegu przez Jordanię czy Gazy przez Egipt?

Krystian
niedziela, 16 maja 2021, 13:48

Żydzi też nie mieli jeszcze 70 lat temu.

ByłemTam
niedziela, 16 maja 2021, 11:46

No to tak, jak Irlandczycy kiedyś... albo Kurdowie. To, że jakiś naród nie ma własnej panstwowości, to nie znaczy, że nie ma do niej prawa. Żydzi własną "państwowość" mieli 2000 late temu. Po dwoch tysiącach lat syjoniści zaczęli osiedlać się w Palestynie i tworzyć "suwerenność wyspową", gdzie korzystając z okazji utworzyli, prawem kaduka, własną państwowość. Trochę tak, jakby na terenach dawnej Rzplitej zaczęli masowo osiedlać się na przykład jacyś potomkowie Celtów, którzy tutaj mieli kiedyś jakieś swoje królestwo i w ogóle napisane w swojej księdze, że ta ziemia po prostu im się należy, i korzystając z okazji (własna przewaga i zniewolenie albo oslabienie narodu polskiego) utworzyli swoje państwo

hermanaryk
niedziela, 16 maja 2021, 10:30

Każde państwo kiedyś powstało. Dlaczego zabraniasz utworzenia państwa akurat Palestyńczykom? Chyba mają prawo decydować, co robią na swojej ziemi?

Davien
środa, 19 maja 2021, 09:21

Mogli miec własne państwo od dawna, ale odrzucili rezolucje ONZ i wybrali wojnę.

Wojciech
sobota, 15 maja 2021, 16:44

Hamas został założony przez izraelskie służby specjalne i do dzisiaj jest sterowany przez nie. zawsze, kiedy rząd Izraela ma problemy Hamas wywołuje jakąś małą wojenkę po której Palestyńczycy tracą kolejną część swojej ojczyzny i wolności. I pewną ilość zabitych oczywiście.

Przemek
sobota, 15 maja 2021, 20:04

Prawda? Sporo o tym już napisano ale nadal większość się na to nabiera. Izrael robi swoje, a na końcu będzie wielka konfrontacja z Iranem i pokonanie wroga, maja tak zmilitaryzowane Państwo, tak zaawansowana admie i cholerne wsparcie np. USA że to będzie mimo wszystko jednostronna walka.

gość
niedziela, 16 maja 2021, 13:26

Izrael jak ognia, boi się strat... Iran o tym wie, a Sepah jest bliskie przejęcia władzy w kraju. Pobiją ż*dów.

Gulden
sobota, 15 maja 2021, 15:31

Tam naprawdę jest niezły węzeł gordyjski.Na mój rozum,to są dwa rozwiązania tego problemu,całkiem realne,choć niełatwe.Pierwsze jest takie,że OBIE nacje robią krok do tyłu,siadają do stołu,i zaczynają dialog,JAK stworzyć jedno państowo,na tym bądż co bądż bardzo małym terytorialnie obszarze.Dopuścić arabów do rządu,Knesetu,by i oni brali odpiwedzialność za to,co się dzieje.Wiem,sprawa niesamowicie trudna,ale chyba konieczna bo inaczej krew się będzie lała bez przerwy.Jak sobie ustawią wspólne zasady,to potem trudno do siebie strzelać,prawda?Druga sprawa,o wiele trudniejsza.Ano palestyńczycy powinni zacząć się alokować do okolicznych krajów z którymi mają silne powiązania.Od kultury,poprzez styl życia,po wiarę,a nawet kulinaria.Egipt,Turcja.Iran,to takie co większe ośrodki państwowe które mogą ich przyjąć,zresztą te mniejsze kraje też.Palestyńczycy to w sumie ludzie młodzi,więc de facto zasilą te państwa.Będą chcieli pracować,zakładać rodziny,budować domy,uczyć się,no w sumie NORMALNIE żyć,prawda?Obecny status,to tylko kontynuacja kompletnego chaosu.Z trzeciej strony,na chwilę obecną Izrael czuje się mocny,bo ma niesamowitą przewagę militarną.Niestety,w dłuższej perpsektywie,sytuacja zbyt różowo nie wygląda.Palestyńczycy też mają niezły arsenał w zanazdrzu.Demografię.

Macorr
niedziela, 16 maja 2021, 12:04

Był jeden przywódca izraelski który chciał zrobić krok w tył.Ariel Szaron się nazywał. Bohater wojenny, jako dowódca wojskowy uratował Izrael wielokrotnie. Jako jeden z nielicznych miał autorytet żeby przeprowadzić wysiedlenia osiedli żydowskich z zachodniego brzegu Jordanu. Niestety tuż przed wdrożeniem tego planu zapadł w śpiączkę i zmarł. Chyba chodziło o udar, a może o zupelnie coś innego?

Gulden
niedziela, 16 maja 2021, 14:50

-macorr-Nie wnikam w szczegóły,ale sami żydzi tam u siebie,są tak podzieleni,że głowa mała.Od ekstremy,poprzez ugodowców,kłócą się zawzięcie,i ten kto akurat rulez,robi po swojemu,na swoją modłę.No,jeden plus,jak przychodzi co do czego,wszyscy chwytają za broń i nie ma problemu,że ktoś im za plecami,na tyłach brużdzi. A jak już się wypocą po strzelaniu,to od razu wracają do punktu wyjścia,jakby nic się nie stało.

Observik
niedziela, 16 maja 2021, 08:13

Oba rozwiązania są szyte na miarę zachodniego stylu .Świat arabski jest zupełnie odmienny .W pierwszym rozwiązaniu problemem będzie demografia ,a w drugim chorobliwy brak zaufania między państwami arabskimi .Ciąży na nich pamięć setek lat wojen ,lokalnych zatargów i religia ,która powinna łączyć ,a tak krwawo ich dzieli. Obawiam się ,że ten konflikt jest nierozwiązywalny.

ja
sobota, 15 maja 2021, 20:01

Poradzil bys polakom w czasie 2 wojny by odpusicili i sie " Alokowali" do innych krajow?

Gulden
sobota, 15 maja 2021, 22:30

-ja-Wtedy był pełnoskalowy konflikt na skale globalna,więc cokolwiek nietrafiona analogia.I co jak co,myśmy jakieś państwo mieli,prawda?Swoją drogą, wszyscy mają w sumie gdzieś tych palestyńczykow.Anglicy się zwineli,na to miejsce weszli amerykanie i wiadomo którą stronę trzymają.

Jan z Krakowa
niedziela, 16 maja 2021, 14:18

@Gulden O ile wiem, to na początku bardzo ZSRS popierał ideę powstania czy odnowienia państwa izraelskiego, w ramach ,,walki z imperializmem i kolonializmem" , a i obecnie rola Rosji nie jest tam jednoznaczna.

Gulden
niedziela, 16 maja 2021, 19:55

-jan z krakowa-W skrócie.Po WW2,zwycięskie mocarstwa kombinowały CO zrobić z tymi żydami.Tym bardziej jak w końcu na własne oczy zobaczyli,co tu się z nimi wyprawiało,choć dowodów że tak się dzieje,mieli tyle,że głowa mała.Wydumali,że trzeba im dać jakiś ,niby azyl,niby państwo,jakieś miejsce,by tam sobie żyli.I wykombinowali,najlepiej to dać nieswoje,bo to nic nie kosztuje.Było tzw"terytorium mandatowe"na terenie Palestyny(płynna granica),niestety,tam to akurat jest takie miejsce,że się wszyscy wciskają,że to niby ich.Muzułmanie,chrześcijanie,koptowie,prawosławni,żydzi,czy kto tam jeszcze.I pod patronatem Stalina(który też miał w tym interes,bo od razu tam alokował swoich żydów),sprezentowano im to miejsce.Bez pytania się o zgodę palestyńczyków,i reszty krajów w tym regionie.To tak w telegraficznym skrócie.Po wymiksowaniu się stamtąd angoli(bo zaczeło się robić dla nich za gorąco),patronat nad tym wzieli amerykanie.I mamy,to,co mamy obecnie.

Jan z Krakowa
wtorek, 18 maja 2021, 20:15

Ad Gulden. Wszystko świetnie, ale dopiero teraz po moim komentarzu zacząłeś pisać o ZSRS i roli w powstaniu Izraela. Ciekawe dlaczego.

Gulden
sobota, 22 maja 2021, 15:45

-jan z Krakowa-Może daltego,że zakładam,że takie OCZYWISTE fakty z historii,winne być znane interlokutorowi?To przecie podstawa,jak ktoś takiego czegoś nie wie,to pewnie lepiej by nie marnował komuś czasu swoją"wiedzą"?

Sky
sobota, 15 maja 2021, 22:21

Może się mylę ale Polacy do dzisiaj nie potrafią otwarcie mówić i uczyć o tym, że tylko 3 z 13 mln obywateli 2 RP z Kresów pozwolili rosjanie opuścić zsrr. Zamiast płakać nad Palestyną pomyśl o wyrzuconych z domów Polakach.

Gulden
niedziela, 16 maja 2021, 12:24

-sky-Ależ ja kompletnie nie płaczę nad palestyńczykami,czy tam żydami.Po co miałbym płakać?Po prostu,napisałem,to co napisałem,czyli jakiś tam pomysł(może dobry,może zły)na jakieś tam rozwiązanie konfliktu.

Davien
sobota, 15 maja 2021, 19:16

Gulden, do rozmów trzeba dwojga a Hamas ma to gdzieś.Przecież Arabowie sa w rządzie, Knesecie, nawet netanjahu liczyłna sojusz z nimi własnei w Knesecie. A co do alokacji to kraje arabskei maja gdzies palestyńczyków, uzywaja ich by atakować izrael lub jako wymówki dla swoich działań i tak jest od 1947r kiedy to palestyńczycy odrzucili deklarację ONZ wieć panei Gulden....

Gulden
sobota, 15 maja 2021, 22:34

-Davien-Odsyłam do artykuł p.Repetowicza.Tam to dość gracko jest opisane,w co się gra.Co do alokacji palestyńczyków.Ich wybór,albo gnieść się w gettach co im izraelczycy sprezentowali,albo wyjazd z tego "raju",i nowy start życiowy,bez dronów nad głową,i z jakąś tam perspektywą,że ci dziecko ze szkoły wróci w jednym kawałku.Izrael im nie odpuści,tym bardziej teraz,mając ich jak na patelni.

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 08:07

Gulden, Jakoś Autonomia palestyńska istnieje i ma spokój. Natomiast jak siedzisz w Gazie i rządzą toba terrorysci wybrani przez ciebie samego to do kogo pretensje? A konflikt ciagni4 sie jeszcze od czasó spzred powstania izraela kiedy przodek Hamasu czyli Bractwo Muzułmańskei dokonywał ataków terrorystycznych na Żydów. jakoś nad Autonoomia palestyńska nie lataja drony i nei atakują terrorystów chowających sie wsród cywili. A obecnie szybciej ci dziecko w Gazie zabije rakieta Hamasu niz bomba z izraela. A teraz co do alokacji: do tego też trzeba dwojga a kraje arabskei nie chca u siebie palestyńczyków, maja siedziec w Gazie i na Zachodnim Brzegu i byc wygodną wymówka do ataków na Izrael. I istotnie Izrael Hamasowi nei odpuści.

Gulden
niedziela, 16 maja 2021, 11:54

-davien-Prosto,cynicznie.I Izraelowi jest potrzebny hamas/fatah,do tego,by mieć carte blanche,by trzepnąć palestyńczyków po głowie,z byle powodu,czy też bez powodu.Są wspaniałym wręcz instrumentem do załatwiania swoich,wewnętrznych spraw.Potrzebują ich do polityki?No problem,tak zaostrzą atmosferę,łącznie ze strzelaniem do nich,by opinia publiczna przykładowo, zagłosowała tak,jak trzeba.Potrzebują pobudować nowe osiedla,bo taki mają kaprys?No problem,zrobią to,kosztem palestyńczyków.Itd,itp...Z drugiej strony,jakkolwiek by nie patrzeć ,ekipa z hamasu czy fatahu też na tym korzysta,bo trzyma palestyńczyków za łeb,i kręci nimi jak chce,do tego dochodzi ogromna kasa z tego,że trzymają tam władzę,co za tym idzie gospodarkę,czyli w sumie przemyt,bo tam normalnej wymiany handlowej nie ma,i być nie może,biorąc pod uwagę warunki jakie im stwarzają sami izraelczycy,którzy jak znam życie i tak decydują,co ,ile,kiedy i gdzie wchodzi na nielegalu do tych enklaw.A sami palestyńczycy?A co mają do gadania?A co do alokacji palestyńczyków do ościennych państw.Nie mówię o masowej migracji,ale po cichu powinni się tam dostawać,by nie wzbudzać podejrzeń lokalsów.Swoją drogą dziwne.Tak niby jęczą sąsiedzi,że tym palestyńczykom tak żle,a pomóc im nie chcą.No,poza ględzeniem i wyrażaniem słów oburzenia.Na koniec najlepsze,chciałbym widzieć minę izraelczyków,gdyby pięknego poranka wszyscy ci palestyńczcy im się wymiksowali z tego całego izraela...Wiem,to nierealne,fantasmagoria.Tylko zastanawia mnie,jakiego by wtedy sobie wroga,koniecznego wroga, wymyślili.:))

wtorek, 18 maja 2021, 20:17

Hamas nie można porównywać z fatahem

Davien
niedziela, 16 maja 2021, 21:23

Aha Gulden, Palestyńczycy mogli miec własne państwo od 74 lat bo rezolucja ONZ tworzyłą dwa państwa Izrael i arabskei dla Palestyńczyków. I jak myslisz kto rezolucję przyjał a kto odrzucił?

Gulden
poniedziałek, 17 maja 2021, 12:04

-Davien-Bez obrazy,ale rezulocjami,opiniami,słowami potępienia,czy tam innymi tonami makulatury,które produkuje ten sowicie opłacany "organ",można sobie w najlepszym wypadku podetrzeć zadek.I wszyscy w sumie tak robią.Ci coś ględzą,a zainteresowani i tak robią swoje.No,zdaniem ONZ,to pewnie palestyńczycy powinni jeszcze podziekować,że na ich terenie,powstanie nowe państwo,i mają się w podskokach zabierać,opuszczać swoją ziemię,i jeszcze nadstawiać drugi policzek,jak się przybysze upomną o kolejne ich ziemie,bo ci znależli akt własności ,schowany w górach,przez Mojżesza.

Davien
poniedziałek, 17 maja 2021, 16:39

Gulden, moze daruj sobie hipokryzje, bo wtedy nei było zadnego państwa Palestyńskeigo, a te tereny były pod powiernictwem UK i to oni decydowali czy coś będzie. ONZ zdecydowało ze maja byc dwa państwa na tym terenie a co do tego czyje to ziemie to Palestyńczycy to zislamizowani Semici . Mogli meic swoje państwo ale woleli wojnę wiec jak byli tak..... to ich sprawa.

hermanaryk
niedziela, 16 maja 2021, 10:41

Bractwo Muzułmańskie powstało w 1928 roku, a w Palestynie w 1935. Światowa Organizacja Syjonistyczna - w 1897. Pytanie za sto punktów: co było pierwsze?

Tom
niedziela, 16 maja 2021, 07:14

Problem tylko w tym że nikt ich nie chce przyjąć bo wygeneruje to same problemy jak kiedyś w Jordanii czy Libanie. Dla Hamasu to wojna ideologiczno religijna.

Gulden
niedziela, 16 maja 2021, 11:59

-tom-Nie zgadzam się.Wystarczy,by przyjmujące kraje dały im jasną umowę do podpisania.Proszę bardzo,mieszkaj,żyj,pracuj u nas,ba-nie ma problemu by po jakimś czasie dostajeniesz nasz paszport,zostajesz obywatelem Jordanii/Egiptu/Iranu...czy kogo tam jeszcze.Jeden warunek,zaczynasz organizować jakieś paramilitarne bojówki,narażać na szwank bezpieczeństwo mieszkańców,kraju goszczącego...pakujesz manele,bierzesz bliskich...i zuruck,jedziesz w powrotem do enklaw,z wilczym biletem w kraju,który dał ci możliwość normalnego życia.Amen.

Jan z Krakowa
niedziela, 16 maja 2021, 14:23

Nierealne, dlatego że powstałaby druga strefa Gazy tym razem w Jordanii/Egipcie/Iranie. A jeśliby nie powstała to tylko dlatego żby się z nimi nie pieścili. Zresztą w dużym stopniu właśnie Jordania jest państwem palestyńskim. Do czego prowadzi taka imigracja to przykładem może być już teraz Francja i Szwecja, a już wkrótce za jakieś 20--30 lat Niemcy.

Gulden
niedziela, 16 maja 2021, 19:48

-jan z krakowa-Mylisz pojęcia.Co niby mieliby zmieniać palestyńczycy w tych krajach do których by wyemigrowali?Tam tak samo,w ten sam sposób ludzie w sumie żyją.Nie trzeba zmieniać nawyków,kultury,prawda?

Jan z Krakowa
wtorek, 18 maja 2021, 20:20

Jakie niby pojęcia mylę?

Gulden
sobota, 22 maja 2021, 15:48

-jan z Krakowa-Ty to poważnie piszesz?Zrozum,CO musiałbyś niby zmieniać w swoim życiu,sposobie życia,po wyemigrowaniu(z Polski) do Niemiec,Czech,przykładowo?No,poza nauką tubylczego języka?A CO musiałby zmieniać,gdybyś się przealokował do Iranu,choćby?Prościej nie potrafię.

biały
sobota, 15 maja 2021, 14:31

no tak tylko co to da w dłuższej perspektywie , wyznawców Judaizmu w Izraelu coraz mniej , wyznawców Islamu w Izraelu coraz więcej , poziom nienawiści coraz większy , sąsiadujące państwa są Islamskie , Europa przechodzi na Islam , a Izrael zwiększa poziom nienawiści względem wyznawców Judaizmu ,,,,, jakoś nie wróże im różowej przyszłości za 40 lat , musieli by zmienić taktykę i sprawić aby Islam a w szczególności Palestyńczycy stali po ich stronie a o to będzie bardzo ciężko

Dżonytomala
poniedziałek, 17 maja 2021, 04:55

Nie martw się, Żydzi sobie dadzą radę.

Maciek
sobota, 15 maja 2021, 17:16

Wyznawcy islamu w Europie stanowią parę procent. Rzeczywiście jest to przejście na islam. Analitykiem to ty raczej nie zostaniesz.

autor
sobota, 15 maja 2021, 21:09

a jaki jest trend? sprawdź sobie poza tym europejskie "ledwo parę procent" to są miliony radykalnych fanatyków

Mickey93
sobota, 15 maja 2021, 22:27

W tych paru procentach jest kolejne parę procent radykalnych fanatyków, reszta jest normalna

Jan z Krakowa
niedziela, 16 maja 2021, 14:27

@ Mickey93 Około 53 procent muzułmanów we Francji mówiąc obrazowo olewa to państwo i kulturę francuską (w szerokim rozumieniu tego pojęcia).

biały
niedziela, 16 maja 2021, 07:51

ale jak większość już będzie stanowił Islam to ci zarządają od swojego rządu wsparcia dla Palestyńczyków

Eee tam
sobota, 15 maja 2021, 16:20

Żydzi z całego świata już dawno zrezygnowali z przyjazdu do Izraela ostatnia fala to była z Rosji w latach 90tych i KONIEC wskaźniki demograficzne fatalne to nie przetrwa kolejnych 50 lat

Eer
niedziela, 16 maja 2021, 09:23

Żydzi nadal emigrują np z Europy Zachodniej gdzie wzrasta antysemityzm.Do tego bardzo wysoki współczynnik urodzeń jest wśrod ortodoksów.To sprawia ze liczebność Izraela wzrasta o 2% rocznie a to bardzo duzo.Średnia dla swiata to 1%.Nie wiem skąd wyciągasz te katastroficzne wizje

Nie kupuję izraelskich mandarynek
sobota, 15 maja 2021, 21:26

100 lat później powstanie kolejna legenda o wypędzeniu narodu wybranego z ziemi obiecanej..

sobota, 15 maja 2021, 14:23

A co na to MPHKZ?

Red
sobota, 15 maja 2021, 13:43

Uważałbym tylko z określaniem palestynczykow jako terrorystów.

Davien
sobota, 15 maja 2021, 19:17

A Hamas to nei terrorysci? I nei palestyńczycy? Ale masz rację , nie wszystcy Palestyńczycy to terrorysci, ba jest to niewielka grupa ale jak widac to ona rnadaje ton tym rozróbom.

niedziela, 16 maja 2021, 00:53

Za to Izrael jako państwo stosuje metody terrorystyczne(zamachy, porwania, morderstwa skrytobójcze, atakowanie innych państw bez wypowiedzenia wojny, zbrodnie wojenne) na szeroką skalę od czasów swego powstania(a powstanie zawdzięcza sianiu terroru na ogromna skalę) co powoduje że każdy obywatel Izraela żydowskiego pochodzenia staje się tym samym terrorystą. Ciekawe co? Nie każdy palestyńczyk jest terrorystą ale każdy żyd z Izraela(poprzez politykę swego państwa) owszem. Prowadząc teraz bombardowanie, gdzie giną głównie cywile, w tym kobiety i dzieci Izrael tylko potwierdza terrorystyczny charakter państwa. O grabieży ziemi, niszczeniu mienia de facto własnym obywatelom tylko innej narodowości nie wspominając. O historycznych-biblijnych ludobójstwach w tym mordowaniu całych narodów nie należy zapominać.

ByłemTam
niedziela, 16 maja 2021, 18:51

Wszystko to prawda - z jedną uwagą - Palestyńczycy nie są dla Izraela obywatelami -ani de facto ani de iure. W planach Izraela nigdy nie było ani nie ma projektu asymilacji/wchłonięcia Palestyńczyków. Izrael to ma być "państwo żydowskie" - taka eskimoska specyfika. A Palestyńczycy mają po prostu zniknąć.

niedziela, 16 maja 2021, 22:44

Nic dodać nic ująć.

Ging
sobota, 15 maja 2021, 16:04

Tylko podalibyście cytat , bo tak to nie wiadomo kto ani gdzie określa.

nick
sobota, 15 maja 2021, 13:17

Złapał Kozak Tatarzyna a Tatarzyn za łeb trzyma. Nikt nie wspomina o wysokich kosztach jakie poniósł Izrael na zestrzeliwanie rakiet hamasowców. Koszt użycia jednej rakiety Tamir to (za Rzeczpospolitą 66 tys Euro).Koszt rakiety artyleryjskiej wyprodukowanej w garażu to ułamek tej kwoty. Przemnóżcie teraz ilość użytych rakiet przez kwotę, to ten rzekomy izraelski sukces będzie wyglądał już mniej spektakularnie. W działaniach bojowych liczy się taże relacja kosztu do efektów .Czego Izrael nie bierze pod uwagę. Zresztą każdy system można przeciążyć. Tylko hamasowcy jeszcze tego nie zrobili. Mogą przecież odpalić naraz tysiąc albo kilka tysięcy rakiet.Wcześniej czy póżniej Izrael będzie musiał rozmawiać i niestety będzie musiał ustąpić ze swojej nieprzejednanej postawy .Wojny z Palestyńczykami bowiem nie wygra.

Ffer
sobota, 15 maja 2021, 17:52

Izrael jeszcze na tym zarobi bo to najlepsza reklama Żelaznej Kopuły.A za każdą wystrzeloną rakietą Tamir idzie kontruderzenie lotnictwa czy artylerii rujnujące infrastrukturę Gazy.

niedziela, 16 maja 2021, 13:30

Żelazna kopuła, czyli super nowoczesne rakiety za tysiące euro vs garażowe pociski, o zaawansowaniu rakiet z katiuszy. Wynik; 90% skuteczność ŻK, a z tego wynika, że w razie ataku jakimiś "Lepszymi" pociskami, Izrael nie ma szans.

xXx
sobota, 15 maja 2021, 17:10

No właśnie. Zamiast rozmawiać i próbować rozwiązać problem metodami pokojowymi (czyli niewielkie ryzyko strat w ludziach i sprzęcie, niskie koszty, możliwość przeciągnięcia Palestyńczyków na swoją stronę) co oznacza pracę u podstaw na dziś i na 50 lat do przodu, to mamy niekończącą się wojnę. Tak naprawdę wyniszczającą obie strony. Problem w tym, że na tym ciągłym konflikcie niestety wielu korzysta i to po obu stronach barykady. Przykre to, nowu niestety.

ABC
sobota, 15 maja 2021, 18:18

Powiedz to Palestyńczyków..

Ging
sobota, 15 maja 2021, 16:05

W Izraelu nie umieją liczyć ??

Antex
sobota, 15 maja 2021, 21:01

żydzi umieją liczyć, umieją ....

niedziela, 16 maja 2021, 00:55

Ale przeliczyli się już nie jeden raz. Kto wie czy nie jestesmy świadkami czegoś wtym stylu.

Name
sobota, 15 maja 2021, 12:10

To się pewnie znajdzie w niejednym podręczniku...

szokers
niedziela, 16 maja 2021, 13:21

Co się znajdzie w podręczniku? Że regularna armia mająca wsparcie USA wywiodła w pole jakichś bojowników z getta wielkości średniego miasta? No rzeczywiście, sukces.

Observik
sobota, 15 maja 2021, 16:15

Misterna koronka operacyjna. a koszty pokryje podatnik z USA. Myślę ,że w podręcznikach to już jest od dawna ale dopiero teraz znalazły się narzędzia ,

Hetman
sobota, 15 maja 2021, 11:57

Chapeau bas dla izraelskich dowódców.

US Army
sobota, 15 maja 2021, 16:35

No, fajne, zwycięska bitewka i zasypanie ludzi tworzących rakiety w garażach vs. całość wojny. Przed otworzeniem szampana sugeruję zerknąć na demografię i sąsiedztwo Izraela.

Adept
sobota, 15 maja 2021, 11:20

Chylę czoła

sobota, 15 maja 2021, 16:38

A ja nie

wojo
sobota, 15 maja 2021, 20:53

A ja tak.

major Kopto
niedziela, 16 maja 2021, 21:34

A ja nie

Tweets Defence24