"Terminatory" na Uralu

2 grudnia 2020, 13:55
terminatornemo (9)
Fot. mil.ru
Reklama

Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej, próbna partia ciężkich bojowych wozów wsparcia czołgów BMPT Terminator trafiła do jednej z jednostek wojskowych Centralnego Okręgu Wojskowego.

Łącznie 8 egzemplarzy Terminatorów zostało przekazanych do jednego z batalionów czołgów 90 Witebsko-Nowogródzkiej Gwardyjskiej Dywizji Pancernej, która stacjonuje w mieście Czebarkul w obwodzie czelabińskim u podnóża Uralu Południowego. Informację o odebraniu tych wozów przekazał dowódca Centralnego Okręgu Wojskowego gen. płk Aleksander Łapin, który podkreślił, że obecnie wydzielone załogi przechodzą kompleksowe szkolenie w zakresie obsługi nowo otrzymanych pojazdów, które przeprowadzą także pierwsze ich próby.

Głównym zadaniem BMPT ma być zapewnienie wsparcia ogniowego plutonu czołgów przy pomocy armat automatycznych i wyrzutni przeciwpancernych pocisków kierowanych, co znacząco zwiększa siłę ognia takiego pododdziału. W przypadku wspomnianej dywizji są to T-72B3M, w które sukcesywnie przezbrajane są kolejne kompanie jej batalionów czołgów. W sierpniu br. odebrała ona kolejną partię 10 egzemplarzy tych wozów.

BMPT "Terminator" to ciężki wóz wsparcia ogniowego czołgów opracowany przez Uralwagonzawod na podwoziu odpowiednio zmodyfikowanego czołgu podstawowego T-72 lub T-90, na którym osadzono specjalnie zaprojektowany w tym celu załogowy moduł wieżowy uzbrojony w dwie armaty automatyczne 2A42 kal. 30 mm i czołgowy karabin maszynowy PKTM kal. 7,62 mm oraz dwie podwójne wyrzutnie przeciwpancernych pocisków kierowanych 9M120 Atak. Wozy te mają zapewniać bezpośrednie wsparcie ogniowe dla czołgów podstawowych przy pomocy wyrzutni ppk przeciwko czołgom nieprzyjaciela na dalekich dystansach oraz przy pomocy armat automatycznych przeciwko lżej opancerzonym celom i sile żywej na bliskich dystansach.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 40
Reklama
Rosja się zbroi
czwartek, 3 grudnia 2020, 12:41

Na to wychodzi, że Ruskie będą mieli jeszcze cieszę bataliony pancerne. Jak im zostały kadłuby T 72 to normalne, że chcą je wykorzystać.

Pablo
czwartek, 3 grudnia 2020, 13:54

8 szt. To taka duża ilość ? Nawet nie poczują jak ich dron rozwali.

ktos
czwartek, 3 grudnia 2020, 12:17

Pytanie po co ten pojazd? Ma ochraniac ciezko opancerzone czolgi przed lekkimi pojazdami? Czyzby czolgi mialy sobie nie poradzic? Pociski kierowane maja razic inne czolgii - czyli T-72 i T-90 nie potrafia poradzic sobie z przeciwnikiem? To po co te czolgi nie lepiej same terminatory zrobic?

ups
czwartek, 3 grudnia 2020, 19:24

Do osłony przed piechotą z bronią ppanc

Nikt
czwartek, 3 grudnia 2020, 13:21

To samo pytanie sami rosjanie sobie zadają, stą tak mało tych wozów kupiono

rozweselony
środa, 2 grudnia 2020, 15:50

Poważnie nazwali go "terminator"?

Palmel
czwartek, 3 grudnia 2020, 12:57

sprawdziły się w Syrii

Davien
piątek, 4 grudnia 2020, 01:27

Wow, to walczyły w Syrii w duzych miastach wspierając ataki czołgów?? Bo do takiego celu powstał BMPT terminator. Czy może starły sie z wrogimi czołgami walcząc w składzie rosyjskich formacji pancernych? Oj chyba nie:))

Paragraph23
piątek, 4 grudnia 2020, 09:54

@Davien Tak, testowany były w Syrii, między innymi w rejonie Palmyr czy innym Aleppo. Konstrukcja powstała po Groznym, przez ponad 10 lat nie było pomysłu co dalej z tym zrobić, Syria pokazał przydatność stąd pierwszy zakup, powstały 3 wersje rozwojowa, w tej zakupywanej zrezygnowano z granatników AGS 17. Wyposażone w to będą tylko "wyspecjalizowane" jednostki. Podobnie zresztą Izrael postępuje, wyposażając w achzarity czy inne namedy tylko wybrane, ciężkie jednostki. Przecież taki "specjalista " jak ty powinien o tym wiedzieć, bo skoro wiki o tym wie....

Davien
sobota, 5 grudnia 2020, 17:05

No padłem ze smiechu:)) Pojeżdziły sobie po pustyni, bo ani w Palmyrze ani w Aleppo nie walczyły i to tyle. Pojazd powstały do wspierania czołgów w mieście jest w tym mieście łatwiejszym celem od czołgów które ma podobno wspierać. Rosja kupiła całe 15 sztuk by je móc na eksport sprzedawać. Achzarit czy Namer to były ciężkie transportery opancerzone przeznaczone do działań w mieście i majace własny desant piechoty osłaniający pojazd, cos czego w BMPT Terminator zwyczajnie nie ma

rozweselony
czwartek, 3 grudnia 2020, 15:44

Co z tego? Su-57 też sprawdzili. Wielkie słowiańskie mocarstwo używa nazwy z amerykanskiego filmu?

czwartek, 3 grudnia 2020, 18:04

Rosja to nie Słowianie

czwartek, 3 grudnia 2020, 14:37

W jaki sposób?

Tani
środa, 2 grudnia 2020, 15:28

Po co ? Przeciez tanki maja takie same rakiety. BWP maja to samo. Kto to kupi?

Fanklub Daviena
czwartek, 3 grudnia 2020, 11:34

No tak, "znasz" się lepiej od Rosjan, którzy prowadzili szerokie badania statystyczne co do zasadności i optymalności użycia... Żaden BWP (ani nawet czołg) nie ma takiej ochrony ("terminator" ma mocne opancerzenie od góry do walk w mieście) a przede wszystkim "terminator" ma sensory i uzbrojenie (artykuł pominął 2 automatyczne granatniki 30mm) pozwalające zwalczać min. 2 (a w niektórych przypadkach nawet 4) cele równocześnie. W którym czołgu lub BWP masz trzech celowniczych + dowódcę?

Davien
czwartek, 3 grudnia 2020, 15:36

Funku, BWP ma desant który go osłania a ten potworek którego sami Rosjanie nazwali nieudanym nie. Pancerz nic ci nei pomoże w miescie jak oberwiesz z RPG z boku albo z wysokiego budynku a sm nawet nie wiesz skąd poleciała w ciebie smeirć:)

Pablo
czwartek, 3 grudnia 2020, 08:54

Po to, że wojna to koszt/efekt a taki terminator może w optymalny sposób tanią amunicją (30mm) niszczyć cele do których zniszczenia czołg musiałby użyć drogiego pocisku z armaty głównej, a strzelanie rakietą z lufy czołgu skraca jej żywotność (niższa prędkość wylotowa rakiety i dłuższe działanie ciepła) i nie jest tak szybkim procesem jak strzelanie zwykła amunicją. W zwiazku z tym jest to bardzo dobre uzupełnienie dla zwykłych MBT uzbrojonych w posowieckich konfiguracjach głównie w działo główne i kal. góra 12,7 mm a najczęściej 7,62, które to (te mniejsze) nie są dosc skuteczne przeciwko np budynkom i innym pojazdom opancerzonym.

czwartek, 3 grudnia 2020, 09:56

Do tego jeszcze dwa plutonu z karabinami i zrobi się jeszcze taniej

ktos
czwartek, 3 grudnia 2020, 12:15

a jak dadza noze tylko to w ogole bedzie prawie za darmo.

z Prawej Flanki
środa, 2 grudnia 2020, 22:32

do twojej wiadomości!to Algieria kupiła kilka egz.wraz z T-90!{info w serwisie ALTAIR lub DZIENNI ZBROJNY!nie pamiętam czy na DF-24 też nie pisali!}

Tani
czwartek, 3 grudnia 2020, 01:20

Ale ich t-90 nie maja rakiet. Tak ,Terminator ma byc na eksport ruscy tego nie chca. To jest prywatna inicjatywa producenta. Ruscy tego nie kupia tak jak i niszczycieli czolgow bo tank uzbrojony w rakiety jest niszczycielem

Davien
czwartek, 3 grudnia 2020, 00:19

A Rosja całe 15 sztuk tylko dlatego by ten nieudany pojazd( opini wojskowych z Rosji) mozna było spzredawać na eksport.

Fanklub Daviena
czwartek, 3 grudnia 2020, 14:52

Tak, znamy twoje bajki, bajkopisarzu. Czy nie pisałeś, że Buławy są nieudane i Rosja z nich zrezygnuje. Czy nie pisałeś, że Armata jest nieudana i Rosja z nich rezygnuje? Czy nie pisałeś, że Su-57 jest nieudany i Rosja z niego rezygnuje? :D

Davien
piątek, 4 grudnia 2020, 01:31

Buławy są nieudane biedaczku ale Rosja zwyczajnie nie ma wyboru bo ich Borieje powstały ściśle pod te pociski a reszta ich floty SSBN-ów tak się sypie że nie wiadomo czy w ogóle wypłynie na patrole. Su-57 jest tak "udany" ze nikt go nie chce w samej Rosji budujecie go w tempie 1-2 sztuk na rok i ciagle to zwykły Su-35 w owym opakowaniu:)

Tani
czwartek, 3 grudnia 2020, 21:34

Facet nawet sie nie wyglupiaj on pisze prawde zamowili 15 wzieli 8 reszty nie chca widziec na oczy. Jak pojazd z polewaczka 30 mm moze wspierac tanka? Napisz mi jak gdzie pojedzie z przodu z boku czy tylu?Z tego cos to nie ma zadnego pozytku to tylko zawadza bo zaslania pole ognia. Armate 30mm ma bwp to po co ta maszyna? Armia musiala to kupic bo zaden klient nie kupi czego co nie kupi wlasna armia. Wziela 8 szt a gdzie 7? nigdzie, nie ma mowy o wiecej. Sami ruscy pastwia sie nad tym cos co jest w sumie niczym. Jesli jest niszczycielem czolgow to po co mu armaty? Pojazd wsparcia tankow? Tank ma armate 125mm i rakiety i to cos bedzie go wspieralo? To samo uzbrojenie ma bwp3 i wozi piechote. Zrobili takiego t-35 co wiecej szkody robil jak korzysci bo lamal mosty. To prywatna inicjatywa ufw by zagospodarowac stare podwozia teciakow tylko nie wiadomo jak to uzyc. Gdzie wstawic ten pojazd w szyk atakujacej formacji aby mozna bylo uzyc jego uzbrojenie? No gdzie?

Fanklub Daviena
czwartek, 3 grudnia 2020, 14:52

Tak, znamy twoje bajki, bajkopisarzu. Czy nie pisałeś, że Buławy są nieudane i Rosja z nich zrezygnuje. Czy nie pisałeś, że Armata jest nieudana i Rosja z nich rezygnuje? Czy nie pisałeś, że Su-57 jest nieudany i Rosja z niego rezygnuje? :D

jkjkjk
czwartek, 3 grudnia 2020, 13:16

Nie 15 a 8 do testów w dywizji gwardyjskiej. Po drugie dowódcy zmienili zdanie na temat terminatorów o czym informuje nawet defence 24.

Davien
czwartek, 3 grudnia 2020, 15:37

I własnei dlatego zamówiono całe 15 sztuk dla armii FR by je spzredawac na eksport.

mobilnyPL
środa, 2 grudnia 2020, 21:02

Może chodzi o cenę. Podwozie T-72 niski i lepiej opancerzony niż ich BWP. Tu chodzi i wsparcie dla czołgów a bWP idą z tyłu

Tani
czwartek, 3 grudnia 2020, 11:09

Z tylu? BWP ida z przodu,tanki ida bokiem. Jak puscisz tanki przodem bez piechoty to je szybko stracisz

rudaemiAggressive
czwartek, 3 grudnia 2020, 17:07

Relatywnie niski koszt bo wykorzystują podwozie T-72. Niska sylwetka 4ppk i działko idealny wóz wsparcia i do tego lepszy niż BWP do walk w terenie zurbanizowanym. Odrabiają lekcje

Davien
piątek, 4 grudnia 2020, 01:33

Do walki w terenie zurbanizowanycm akurat beznadziejny bo nie dość ze bardziej ślepy od czołgu to nie dysponuje własna osłaniajca go piechota jak BWP a uzbrojenie nie dość ze skupione w jednym miejscu to znacznie łatwiejsze do wyeliminowania niz to w czołgu.

mobilny
czwartek, 3 grudnia 2020, 13:48

Tanki bokiem Bwp przodem? Rozwiń bo się zgubiłem

Tani
czwartek, 3 grudnia 2020, 21:57

Piechota idzie przodem za nia bwpy po bokach kompanii ida tanki. Znajdz sobie stare kroniki filmowe za PRL tam to zobaczysz. Albo wez ksiazke Tymienieckiego ,,Na imie jej bylo Lilli,, On tam lopatologicznie tlumaczy dlaczego piechota biegnie przodem a tanki za nia a nie odwrotnie. Jesli puscisz tanki przodem juz je straciles. Ruscy do ochrony tankow uzywali piechoty zwanej fizylierami oni biegli przodem i wyszukiwali niemcow z panzerfaustami i panzerschrekami. Panzerfaust mial zasieg 50m panzerschrek 125m wiec musieli byc co najmniej 150 m przed tankiem. Jak nie byli to po tanku. Rozumiesz czy jeszcze nie? Dlaczego po bokach bo armata tanka jest plaskotorowa nie moze strzelac nad wlasnym bwp wiec bwp tak jada zeby tank mial max pole ognia a jednoczesnie chroniony byl przez piechote. Gdyby bylo to mozliwe to bym ci to narysowal na planiku atakujacego batalionu piechoty wspieranego przez kompanie tankow. Odl miedzy tankami MUSI byc co najmniej 100 m. Tymieniecki pisal ze atakowal formacja trzy do przodu czyli trzy shermany w linii liczymy lewa 100m tank 100mtank 100m tank100mtank prawa 100m czyli 500m Reg 44 mowil ze w natarciu odcinek przelamania wynosi 500m Czyli ruska brytyjska i amerykanska taktyka byla taka sama 3 tanki w linii czyli 500m. Dlaczego 100m bo przyjmuje sie ze pocisk artyleryjski sredniego kalibru ma promien razenia 100m. Wiec jesli tanki beda co najmniej 100m od siebie pocisk artyleryjski wyeliminuje tylko jeden tank a nie wiecej. I tak mozna pisac i pisac

Nikt
środa, 2 grudnia 2020, 19:42

Które czołgi lub BWP mają Ataki?

Tani
czwartek, 3 grudnia 2020, 13:17

Chyba zadne, bo to uzbrojenie smglowca i naziemne. Zreszta to sa rakiety stare. Teraz maja wihry strzelaja nimi podobno na 8km z wys 300m Podczas ostatnich cwiczen mieli ich wystrzelic 60. Maja byc wystrzel i zapomnij. Oni nie podaja jakie typy rakiet maja na uzbrojeniu tankow i bwp. Ich kontenery sa standartowe wchodza do nich wszystkie typy. To podaje za oficjalnym komunikatem ruskiego mon. Weryfikacji tegoz nie ma-ciekawostka

Nikt
czwartek, 3 grudnia 2020, 13:23

W jaki sposób maja być odpalane z jeden wyrzutni jak Ataka, Kornet i Konkurs maja inne systemy naprowadzania?!

Gnom
czwartek, 3 grudnia 2020, 12:24

Ataki, nie ale ppk tak, tyle że wystrzeliwane z armaty. Niektóre sa odpowiednikami Ataki.

Tani
czwartek, 3 grudnia 2020, 01:25

Zagladniesz do wyrzutni? Ataki maja helikoptery tak pisza na ruskich blogach Mi-28,35 i Kamowy kto wiecej nie wiem. Ruscy maja kilkanascie typow rakiet tego typu. Ostatnio znalazlem foto wichrow testowanych na kamowach

Nikt
czwartek, 3 grudnia 2020, 09:11

W wyrzutni Konkursa czy Korneta ukryli Ataki?

Tweets Defence24