"Leopardyzacja" czołgu British Army [WIDEO]

17 lipca 2020, 12:35
Zrzut ekranu 2020-07-17 o 12.35.30
Fot. Rheinmetall Defence

Niemiecki koncern Rheinmetall Defence opublikował nagranie promocyjne demonstratora modernizacji czołgu podstawowego Challenger 2, który jest propozycją skierowaną dla British Army. W zmodernizowanym czołgu zamontowanych zostało wiele elementów opracowanych i wdrożonych na rzecz niemieckiego czołgu podstawowego Leopard 2.

W lipcu 2019 roku Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii podjęło decyzję o opóźnieniu wyboru wykonawcy modernizacji używanych przez British Army czołgów podstawowych Challenger 2. Program Challenger 2 Life Extension Project (LEP) został przesunięty o 2 lata, na 2021 rok. Okres ten ma zostać poświęcony na wykonanie dalszych prac badawczo-rozwojowych w celu pogłębienia zakresu planowanej modernizacji z naciskiem na uzbrojenie i elektronikę wieży czołgu.

Najprawdopodobniejszym wykonawcą modernizacji Challengerów 2 będzie nowo powołana w połowie ub.r. spółka joint venture Rheinmetall BAE System Land (RBSL), która będzie stanowiła połączenie rozwiązań zaprezentowanych wcześniej przez obie wchodzące w skład spółki koncerny, czyli BAE Systems i Rheinmetall Defence. Z powodu opóźnienia programu obaj wykonawcy zyskali dodatkowy czas na udoskonalenie swojej oferty dla brytyjskiej armii.

Na powyższym materiale wideo koncern Rheinmetall Defence zaprezentował najnowszy wariant swojej propozycji modernizacji Challengera 2. W pracach wykorzystano wiele dostępnych komponentów opracowanych wcześniej na potrzeby propozycji modernizacji Leoparda 2. Zakres modernizacji obejmował przede wszystkim wieżę czołgu, a główny nacisk położono na poprawę siły ognia, poziomu ochrony i świadomości sytuacyjnej.

W celu zwiększenia siły ognia zdecydowano się na wymianę dotychczasowego głównego uzbrojenia w postaci armaty gwintowanej L30A1 kal. 120 mm na armatę gładkolufową Rh 120 L/55A1 kal. 120 mm. Pozwala to na wprowadzenie na uzbrojenie brytyjskich wojsk pancernych standardowej amunicji czołgowej NATO kal. 120 mm (dotąd ze względu na armatę gwintowaną konieczne było wykorzystywanie innego rodzaju amunicji) oraz wykorzystywanie nowoczesnych pocisków podkalibrowych DM63/63A1 (i ich perspektywicznych następców), oraz wielozadaniowych programowalnych HE DM11. Dodatkowo zdecydowano się także na zainstalowanie całkowicie nowej optoelektroniki dla dowódcy i działonowego i systemu kierowania ogniem.

W celu zwiększenia poziomu ochrony przeprojektowano konstrukcję wieży oraz zastosowano nowe elementy pancerza modułowego. Dodatkowo istnieje możliwość integracji wybranego aktywnego systemu ochrony pojazdu (ASOP) typu soft kill lub hard kill. Jednym z potencjalnych wariantów modernizacji pozostaje instalacje zupełnie nowego układu napędowego z silnikiem MTU883 i przekładnią Renka. Ostateczny zakres modernizacji i wykorzystanych w niej podzespołów jest w pełni uzależniony od decyzji brytyjskiego resortu obrony.

Nadal nie jest znana ostateczna liczba Challengerów 2, które mają zostać poddane modernizacji. W służbie liniowej British Army znajduje się obecnie 227 egzemplarzy tych czołgów, a dodatkowych 118 znajduje się w rezerwie (z czego 70 znajduje się w magazynach, a 48 jest wykorzystywanych do szkolenia kierowców). Jeszcze w kwietniu 2019 roku brytyjskie media poinformowały o planach cięć modernizowanych Challengerów 2 do jedynie 148, co zapewne wiązałoby się wycofaniem pozostałych 79 ze służby liniowej. Informacja ta spotkała się z powszechną krytyką, a nawet pojawiły się pogłoski o potencjalnym przywróceniu do służby wozów wcześniej wycofanych do głębokiej rezerwy, co pozwoliłoby na ponowne zwiększenie liczby eksploatowanych czołgów do około 300 lub nawet nieco więcej. Brytyjskie ministerstwo obrony nie potwierdziło jednak tych informacji i odkłada tę decyzję na 2021 rok.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 67
Reklama
Leopardzik
niedziela, 19 lipca 2020, 18:58

Po boxterze nastepny dobry krok W sumie 345 czołgów do modernizacji Z czego 180 do uzby aktywnej To wystarczy na,nowa,armie 55tys żołnierzy

Bumarek Marek
sobota, 18 lipca 2020, 13:28

KOLEDZY najlepsza leopardyzacja to jest w BUMARze 142-Leopardy w wersji polskiej Podejrzewam że biedzie tak jak z 35 mm 29lat modernizacji i KICHA

wert
sobota, 18 lipca 2020, 23:00

Była ponad setka A6-tek do wzięcia to pudel makreli zadowolił się szrotowymi A5-kami. Pancia nie pozwoliła. Dzisiaj nie mamy zbyt wielkiego wyboru, chyba że masz Sezam z 500 mld PLN na takie skromne minimum przyzwoitego WP

Fox
niedziela, 19 lipca 2020, 08:51

Nie obrażaj A jak nie masz nic innego do powiedzenia to zamilcz.

wert
niedziela, 19 lipca 2020, 10:09

to wytłumacz dlaczego ich nie wzięli tylko zadowolił ich staroć A5? Mieli i mają przecież doskonałe stosunki z makrelą. A5 lepiej pasowały do szrotu A4? Tylko nie pitol o stanie technicznym bo Finowie wzięli po remoncie z pakietem logistycznym. Kasy nie było? 200 mln EU to +- miliard PLN tyle ile zwyczajowo siemoniak zwracał do budżetu co roku. Dwa bataliony przyzwoitych dekli POszły. Twierdzę że makrela celowo nie dopuściła do kupna A6 a jej rudy pudel zrobił komendę: służyć

Taki Tam
poniedziałek, 20 lipca 2020, 11:22

Widze że torole PiS nawet na defence24 ????? A może się mylę Panowie A może Panie. Nie znacie tematu A piszecie żeby pisać. Gratuluję:-)

wert
poniedziałek, 20 lipca 2020, 16:01

Przedstawiłem fakty może Ty podasz jakieś? Znasz "temat" nie wahaj się.

LMed
niedziela, 19 lipca 2020, 14:43

Wert masz klapy na oczach. Ale post rozrywkowy.

wert
niedziela, 19 lipca 2020, 15:06

merytoryczny do "bulu"

Grzyb
niedziela, 19 lipca 2020, 20:58

Daj spokój, nie ma co się szarpać z etatowymi trollami z St. Petersburga

Kapitan LWP
sobota, 18 lipca 2020, 09:01

Nic nie będą robić i to długo , nie ma pieniędzy

Smuteczek
sobota, 18 lipca 2020, 10:25

Beda robic. Dalsze redukcje :)

22
piątek, 17 lipca 2020, 23:33

Czyli nie będą zdolni do realizacji swoich zobowiązań sojuszniczych na lądzie. Przecież 140 czołgów na chodzie to praktycznie nic. Polska już w swojej historii przerabiała czym kończą się obietnice pomocy udzielane przez państwa , które nie mają realnej siły militarnej i rzeczywistej chęci realizacji swoich zobowiązań.

LMed
niedziela, 19 lipca 2020, 09:20

Swoją drogą tych czołgów na chodzie my też możemy mieć nie za dużo.

alkaprim
sobota, 18 lipca 2020, 11:31

22-ale sie uśmiałem ...No tak sie kończy ślepa ufność na sojusze i czekanie na pomoc,która albo nadejdzie albo nie-jednoczesnie nie inwestując mądrze we własną armię.Ps a na co im 1000 czołgów?

el ninio
piątek, 17 lipca 2020, 21:22

Nasze teciaki też powinny zmienić armatę na standardowa NATOwska bo gdy zabraknie amunicji (a może tak być) to Władimir nie użyczy nam jej gdyz będzie zajęty atakiem na Warszawę ;)

Nachalny Sławek
sobota, 18 lipca 2020, 02:42

Nie wiem czy wiesz, ale tą amunicję to sami sobie produkujemy .

el ninio
niedziela, 19 lipca 2020, 11:51

A ileż to trzeba żeby fabryka nie produkowała. Polska nie ruskie nie orzezucimy fabryki na dalekie tyly

Wera
sobota, 18 lipca 2020, 09:05

Doptawdy? A jaka to amunicję do T72 produkujemy? No dawaj oświec nas. W czasie wojny też będziemy produkować? W czasie wojny to te pseudo zaklady produkujące atrapy amunicji rodem z lat 80tych będą zniszczone. Dociera do łba?

biały
sobota, 18 lipca 2020, 13:08

tak a jakbyś ogarniał to dostawy też zostaną przerwane , dociera do łba , dodatkowo jak będzie się robić niebezpiecznie przed wojną do dostawy uzbrojenia produkowanej u nas możemy znacząco podnieść , a sprowadzenie pocisków z zagranicy będzie zależna od stosunku obcych polityków do naszego kraju

el ninio
sobota, 18 lipca 2020, 14:34

Bzdura

Grzyb
sobota, 18 lipca 2020, 23:44

Chłopcy przestańcie się kłócić. Czego jak czego ale amunicji do T72, Goździków i AK47 to mamy pełne magazyny pod sam sufit. Nie zabraknie, nie bójcie się o to.

Nikt
niedziela, 19 lipca 2020, 20:40

Gorzej jak ktoś sprawdzi daty ważnosci amunicji

el ninio
niedziela, 19 lipca 2020, 12:04

Amunicja może i jest ale starego typu po za tym jest coś takiego jakokres przydatności takiej amunicji.

ryba
piątek, 17 lipca 2020, 23:07

zapytajmy Właymyra heheheheh

Tani
piątek, 17 lipca 2020, 20:09

Kiedy kasa pusta.... .

Davien
piątek, 17 lipca 2020, 18:20

No cóz to niestety pokazuje jak pod tym wzgledem upadł przemysł czolgowy w UK. A to przeciez oni stworzyli chocby pancerz warstwowy Chobcham, to oni mieli najlepsze czołgi w NATO przez długi czas, a teraz....

el ninio
niedziela, 19 lipca 2020, 12:07

I tak lepiej wypadają niż my. Dla nich ważne jest lotnictwo i marynarka wojenna.

Grzyb
sobota, 18 lipca 2020, 23:55

Kwestia zaniechań w UK dotyczy również sektora energetycznego. Wielka Brytania jako pierwsza w Europie wybudowała elektrownie atomową ponad 50 lat temu a teraz francuski EDF będzie im budował elektrownie, bo Brytyjczycy wypadli z obiegu i nie wiedzą jak to się teraz robi. Mogą podziękować Tonemu Blairowi i Parti Pracy które przyłożyła do tego rękę w znacznej mierze. Kolejny dowód na to, że socjaliści pod każdą szerokością geograficzną to zaraza które wykończy każde, nawet najbardziej zamożne państwo.

Fanklub Daviena
sobota, 18 lipca 2020, 14:06

Brytyjczycy przodowali w wielu dziedzinach (elektronika, radary, silniki odrzutowe itp), ale już nie przodują, bo upadli jako imperium. Zapamiętaj to Davienku, bo na tym samym etapie są teraz USA! :D

Davien
niedziela, 19 lipca 2020, 19:49

Funku jak na razie to twoja Rosja jest na równi pochyłej do upadku własnei w dziedzinie silników, radarów, elektronika lezy i kwiczy, technologie kosmicze w zaniku, ba nawet porzadnie pocisku balistycznego zrobić nie potraficie czego Buława, Sarmat i Rubiez najlepszym dowodem:) Do USA to wam dekady brakuje:)

wert
sobota, 18 lipca 2020, 22:53

Jasnowidz! Amerykanie będą się bić za swój kraj z przekonania, chinczycy na wojnę z USA pójdą z komunistycznego przymusu. Kto wygra? Obstawiam MORALE! Brytyjczycy upadli bo skończyła się kasa z bezwzględnej eksploatacji kolonii. Budowa Drednotów i I Wojna skończyły imperium brytyjskie. Mówienie że USA są na takim samym etapie to wróżenie z fusów albo zwykła ignorancja

Davien
niedziela, 19 lipca 2020, 19:50

Imperium brytyjskei rozpadło sie po IIWŚ a nie po pierwszej wiec daruj sobie.

wert
niedziela, 19 lipca 2020, 23:30

formalnie po II faktycznie po I. Kiedy to USA chciały stoczyć wojnę z brytolami? Gdyby byli imperium w latach 30-tych nie robiliby w portki po manewrach stalina gdzie zobaczyli 600 dekli w jednym natarciu ( sami mieli wszystkich 400). Stąd zielone światło dla adolfa który MRU pomydlił im oczka i zrobił dalej swoje. Imperium które nic by nie zdziałało w II wojnie bez dostaw z USA. Mocarstewko co najwyżej

Edek
sobota, 18 lipca 2020, 09:06

A co ma produkcja kompletnego czołgu do produkcji pancerza? Jedno nie wyklucza drugiego. Ja wiem. W Polsce to nie do pomyślenia. Taki kraj. Technologicznych analfabetow.

Davien
sobota, 18 lipca 2020, 10:47

Biedaku, jak nei znasz jezyka polskiego to do nauki, bo nawet postu który załosnei komentujesz nie czytałes jak widac:)

rmarcin555
sobota, 18 lipca 2020, 08:16

@Davien Sprawa jest prosta. Pieniądze. Utrzymanie R&D kosztuje. Zwłaszcza jak nie ma komu sprzedać swojego sprzętu. W Europie nie ma miejsca dla więcej niż jednego producenta czołgów. Oczywiście oprócz Polski, bo my oczywiście będziemy chcieli znowu sami produkować.

Grzyb
niedziela, 19 lipca 2020, 00:06

A propos budowy czołgu przez Polskę: ja też mam przeczucie, że nasi będę chcieli sami zbudować czołg. Zapowiada się, że HSW chce dotrzymać terminów i od 2021 roku ruszy produkcja Borsuka. Jeżeli wóz będzie spełniał oczekiwania, to następny w kolejce będzie polski czołg. No, może nie do końca polski, raczej składak: 50% polska myśl techniczna, 50% zlepek różnych licencji i gotowców. No bo przy ilości powiedzmy 1000 Borsuków (bwp + bazowe podwozia pod wozy specjalistyczne) oraz powiedzmy około 800 czołgach, to już opłaca się uruchamiać produkcję.

el ninio
niedziela, 19 lipca 2020, 12:22

Produkować możemy ale nie mamy co. :/ Wymagania armi też są z epoki wczesnego Gierka ( pływające rosomaki i borsuki, latające kryle) mam wrażenie że nasza generalicja bierze inspiracje ze swego bogatego doświadczenia poligonowego w którym ich błędne decyzje nie niosą za sobą ofiar... :/ Potem cieszą się że mają orginalny sprzęt tyle że po za nasza armia nikt tego nie chce kupic.

Grzyb
niedziela, 19 lipca 2020, 16:49

Założenia o pływalności pochodzą jeszcze z ZSRR. To oni projektowali pływające czołgi, bwp i armatohaubice. A obecnie myślą, że tak trzeba bo tak zawsze było. A propos czołgu, mówię Ci zobaczysz, produkcja seryjną Borsuka a potem HSW weźmie się za czołg. Doświadczenie w produkcji podwozia do Kraba i Borsuka bezcenne. A w offsecie za Leoparda 2PL HSW dostała prawa do produkcji armaty czołgowej L44. Szykują się do produkcji czołgu. Zobaczysz.

wert
niedziela, 19 lipca 2020, 23:44

założenie pływalności wynika z geografii Polski. To nie stepy Ukrainy! Produkować czołgi może tylko Bumar który konserwuje odpowiednie moce produkcyjne. Nie ma sensu ich dublować. firma nie miała szczęścia do sensownego kierownictwa i tyle. L44 jest na potrzeby naszych szrotków A4/5, jak się strzela to się potem lufy wymienia. HSW ma co robić i bez dekli. Jezeli nasz dekiel to tylko z Włochami, nie mamy i mieć nie będziemy odpowiedniego Powerpacka, MTU zamyka ewentualny eksport a Iweco ma 1500 kucy z możliwością dołozenia 100. Generalnie pieśń przyszłości stąd reaktywacja teciaków aby wojsko miało w ogóle czym jeździć.

Grzyb
poniedziałek, 20 lipca 2020, 14:11

No a Koreańczycy że swoim K2? Od nich moglibyśmy mieć licencję na cały czołg łącznie z power packiem ich produkcji. Oni zdaje się chcą uniezależnić produkcję od zewnętrznych dostawców. Włochom trochę ten Ariete nie wyszedł. Chociaż jakby co, można spróbować współpracy, także przy helikopterze uderzeniowym.

wert
poniedziałek, 20 lipca 2020, 14:52

Koreanczycy zaproponowali dostarczenie JEDNEGO batalionu do roku 2030 i wspólną produkcje po tej dacie Totalna porażka. Może przy układzie rozróby na Ukrainie przeszedłby wariant wszystkie nasze teciaki dla ukrainy a w to miejsce Abramsy z pełną dokumentacją i prawami moderki ale MB jest na to raczej zbyt cienki

Cóż
piątek, 17 lipca 2020, 20:29

Przyszedł neoliberalizm w wykonaniu Thatcher i rozwalono calutki przemysł, kraj sprzedano korporacjom i spekulantom giełdowym i poszło już z górki. Teraz mają 20% obcej populacji, rdzenni Brytyjczycy umierają na bezrobociu z desperacji, a oficjalną ideologią rządącej oligarchii jest wybicie ich do nogi oraz syjonizm.

sobota, 18 lipca 2020, 16:26

Tak, to na pewno wina Thatcher, puknij sie pusty łeb

Baba Jaga
sobota, 18 lipca 2020, 22:52

Globalizacja, migracja produkcji do krajów o taniej sile roboczej, dezindustrializacja - to są oczywiste efekty neoliberalnych reform Reagana i Thatcher. Trochę potrwało, ale efekty widać już jak na dłoni. Teraz się obudzili, aby walczyć np. z Chinami wprowadzając cła... Czyli bohatersko walczyć z problemami, które sami wywołali.

Jabadabadu
sobota, 18 lipca 2020, 11:46

Do tego dołożyć należy wyprowadzenie resztek przemysłu do Chin w taki sposób, że na Wyspach zostały zarządy i banki. Trochę montowni niemieckich i japońskich. No to niech teraz zrobią cokolwiek, powodzenia.

LMed
sobota, 18 lipca 2020, 09:29

Troll sformatowany.

Davien
sobota, 18 lipca 2020, 00:14

A ten troll już wyjeżdza ze swoimi bredniami. Lecz się póki jeszcze mozesz.

Cóż
niedziela, 19 lipca 2020, 20:53

Dlaczego nie podoba ci się akurat krytyka żydów Davienku? Po ruskich można jechać a po twoich pupilkach to już nie? Jak nazywali się rodzice?

biały
sobota, 18 lipca 2020, 13:10

akurat w Anglii jest już ponad 20 % ludności nie będącej rdzennymi mieszkańcami wysp

Niutek
piątek, 17 lipca 2020, 23:43

Cóż W twoim przypadku zdecydowanie proponuję milczenie. Co za brednie...

Janek-23
piątek, 17 lipca 2020, 22:36

Tak, UK bardzo wspiera syjonizm... (facepalm)... Może powinieneś sprawdzić w słowniku co to słowo znaczy. "Jeremy corybn, the leader of the British Labour Party, says he would impose a two-way arms embargo on Israel if he were to become prime minister in 2020, endorsing key elements of the Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) movement."

Dan
sobota, 18 lipca 2020, 07:31

A ty teraz sprawdź jakie stanowisko Jeremy Corbyn zajmuje w rządzie. Przy czym absolutnie się zgadzam, że kolega od syjonzmu bredzi, jak wszyscy spiskowcy.

Grzyb
niedziela, 19 lipca 2020, 00:16

Miszczu on nie sprawuje żadnej funkcji w rządzie Jej Królewskiej Mości, bo w Wielkiej Brytanii rządzą obecnie konserwatyści A on jest Laburzystą. W tekście powyżej stoi napisane, że Corbyn wprowadziłby dwu torowe embargo na Izrael, JEZELI zostałby wybrany na premiera w najbliższych wyborach.

Cóż
piątek, 17 lipca 2020, 23:55

Corbyn został wykopany z partii pracy własnie przez lobby żydowskie, natomiast partia pracy nie rządzi w UK już od bardzo dawna, chłopcze. Obecną jej głową jest Keir Starmer. Konserwatyści kompletnie popierają Izrael i są zinfiltrowani przez wiadomą społeczność. W końcu to oni doprowadzili do powstania izraela po deklaracji Balfoura. Zanim zaczniesz chrzanić na temat o którym nie wiesz, poczytaj o historii zagadnienia.

rmarcin555
sobota, 18 lipca 2020, 08:17

@Cóż. Nie wina Żydów że statystycznie są inteligentniejsi od reszty populacji.

Cóż
niedziela, 19 lipca 2020, 20:51

To żydowski mit, który rozpowszechniaja o sobie samych. Powód dla którego osiągneli władzę min w USA, to ich solidarnosć etniczna, którą określają jako patologię u innych narodów i ras. Właśnie dlatego że ich bronisz, ich własnymi słowami, znajdujemy się pod ich kontrolą.

Sarmata
sobota, 18 lipca 2020, 11:52

No własnie nie są. Były miedzynarodowe badania w różnych krajach i mieszkańcy Izraela mieli średnio IQ na poziomie 98 a więc nic nadzywyczajnego, Niemcy na przykład 102 ,Polacy 99. Najwyższe IQ ,mają niektóre narody azjatyckie.U Żydów jest dużo mutacji wskutek chowu wsobnego i ogromna większosc tych mutacji jest negatywna ale czasem rodzą się mutanci geniusze.

Baba Jaga
sobota, 18 lipca 2020, 23:07

IQ wbrew nazwie nie mierzy inteligencji. Generalnie można powiedzieć że testy IQ służą do mierzenia umiejętności rozwiązywania testów IQ. Testy IQ bynajmniej nie są kulturowo neutralne. W testach budowanych przez Azjatów wyższe wyniki osiągają Azjaci, a w europejskich Europejczycy itd. Dlatego test musi być kalibrowany dla każdej populacji. I wtedy z definicji średnia dla tej populacji w danym kalibrowanym secie testów wynosi 100. Co do chowu wsobnego, niestety gadasz bzdury. To się zdarza tylko przy krzyżowaniu z bliskimi krewnymi, potomstwem, lub jeśli cała populacja/gatunek pochodzi od bardzo niewielu osobników. To była przypadłość rodów arystokratycznych, a nie narodów, nawet małych. Wystarczy nie płodzić potomstwa w związkach blisko spokrewnionych. Takie związki są tabu w każdej kulturze, z wyjątkiem właśnie dla arystokracji, gdzie wchodzi wielki problem ze znajdowaniem "godnych" małżonków z małego zbioru kilku rodów.

hmm
niedziela, 19 lipca 2020, 23:49

Związki w bliskiej rodzinie to również typowo abrahamskie tabu. Wynika z tego, że chrześcijaństwo chciało zniszczyć więzy plemienne i rodzinne i zredukować wolnych ludzi do bezwolnego chłopstwa. Takie związki były bardzo powszechne kiedy żylismy w małych plemionach zbierackich, a później zostały uznane za święte i zarezerwowane dla szczególnie pięknych i silnych rodowodów, co zresztą nie oznacza wyłącznie monarchów. Ślub z kuzynami był normą dla zachowania ziemi i bogactwa w rodzinie/plemieniu

hmm
niedziela, 19 lipca 2020, 23:42

Jeśli kiedykolwiek rozwiązywałbyś taki test, to wiedziałbyś że pleciesz brednie. Zawsze polegaja one na dopasowywaniu wzorów geometrycznych, i nie ma niczego co możnaby w nich zmienić żeby jedna rasa zrobiła je lepiej od drugiej.

Grzyb
niedziela, 19 lipca 2020, 21:08

Niby masz rację ale czy zwróciłeś uwagę na cechy charakterystyczne np. twarzy, u ortodoksyjnych Żydów? Nos i uszy? No to jedź do żydowskiej dzielnicy zamieszkiwanej przez ortodoksów w którejś że stolic europejskich i powiedz mi z ręka na sercu, czy oni nie wyglądają, jakby krzyżowali się wewnątrz tej samej, bardzo małej społeczności?

sobota, 18 lipca 2020, 12:24

"...ale czasem rodzą się mutanci geniusze." Tacy jak ty.....;)))) buahahahahahah

sobota, 18 lipca 2020, 11:46

Statyst

ergergreerggre
piątek, 17 lipca 2020, 17:36

mają tak liczne wojska lądowe że ho ho

Opel
sobota, 18 lipca 2020, 09:08

I tak by nie mieli żadnych problemów z polskimi amatorami i ta kupą zlomu.

LMed
piątek, 17 lipca 2020, 16:56

No cóż , modernizacja na poważnie i już.

Tweets Defence24