Kto wesprze systemy przeciwlotnicze Biała?

25 czerwca 2021, 10:07
ZSU-23-4MP Biała
Fot. MON
Reklama

3. Regionalna Baza Logistyczna w Krakowie poszukuje wykonawców, którzy zdecydują się na prowadzenie usług konserwacji i napraw samobieżnych systemów przeciwlotniczych ZSU-23-4MP Biała, będących tarnowską modyfikacją radzieckiego pierwowzoru ZSU-23-4 Szyłka.

Jak czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym w suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, przedmiotem postępowania są naprawy i konserwacje samobieżnego systemu obrony przeciwlotniczej 23 mm. ZSU-23-4MP Biała.

Zadanie naprawy i konserwacji będzie wykonywane w latach 2021-2024. Rozpoczęcie nastąpi 15 września 2021, natomiast zakończenie przewidziane jest na 30 listopada 2024. Pprace nad zadaniem powinny się kończyć każdego roku do ostatniego dnia listopada. To czy realizacja napraw będzie mieć miejsce w latach 2022-2024, będzie zależne od budżetu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Termin składania ofert upływa 23 lipca 2021 o godzinie 9:00. Zostaną wybrani ci wykonawcy, którzy przedstawią najkorzystniejszą pod względem ekonomicznym ofertę. Dodatkowo muszą oni wykazać, że w ostatnich latach wykonywali podobne prace na rzecz wojska, najlepiej również związane z naprawą OPL.

Reklama
Reklama

Samobieżny system obrony przeciwlotniczej ZSU-23-4MP Biała to polska modernizacja radzieckiej Szyłki. Prace nad nią były prowadzone w Zakładach Mechanicznych w Tarnowie, w 2000 roku pojawił się pierwszy prototyp, zaś w 2005 roku ruszyła jego produkcja. Jego celem jest zwalczanie za pomocą czterech 23 milimetrowych armat i wyrzutni zestawów rakietowych Grom nisko przelatujących samolotów, śmigłowców czy bezzałogowców.

Modernizacja objęła zmniejszenie załogi z pierwotnie czterech do trzech żołnierzy, dodaniu wspomnianych wcześniej wyrzutni rakiet Grom o donośności do 5500 metrów, modyfikacji systemów optoelektrycznych oraz doposażeniu zestawu w nowe cyfrowe systemy łączności. 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 74
Reklama
mobilnyPL
wtorek, 29 czerwca 2021, 12:25

....panowie problem leży w tym że wszystko co potrzeba żeby zrobić następcę szyłki mamy ale brak decyzyjności w MON bo brak kasy a to dlatego że wolą na US Army łożyć kasę niż na własną armię....

Roshedo
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 10:35

Wszystkie Szylki trzeba przerobić na Białe z tym że zamiast Gromów pakować na nie po obu stronach wieży ppk Pirat i ppk Piorun. Tylko tak szybko i tanio i masowo poprawimy obronę p-lot na najniższym szczeblu.

zdrowy_rozsądek
niedziela, 27 czerwca 2021, 19:36

Mogą się przydać do zwalczania małych dronów.

S13
niedziela, 27 czerwca 2021, 15:00

Kiedy MON wyciągnie z muzeów kolejne sprzęty do remontu i konserwacji? Mamy w Polsce przecież kilka dobrze zaopatrzonych muzeów wojskowych, a na cokołach sporo Katiusz, T34 no i nawet całkiem dobrych IS-2. Jest co remontować i odmalowywać. Do boju!!

airsoftman
wtorek, 29 czerwca 2021, 11:35

No to przekonaj mnie, że jedna Pilica lub Poprad jest wart kilku Białych. Tarnów na spółkę z Zurawicą za psie pieniądze unowocześnili stare Sziłki, które już kilkanaście lat służą w armii. I Pilica, i Biała mają praktycznie te same rakiety p-lot i armaty 23mm kierowane przez SKO z dzienno-termalnym celownikiem śledzącym i dalmierzem laserowym. Pilicę trzeba ciągnąć, Biała jeździ sama, Poprad jeździ sam, ale nie ma artylerii. A Poprad i Pilica też będą wymagały remontu i konserwacji.

Palmel
sobota, 26 czerwca 2021, 14:39

Rosjanie pokazali co nim można zrobić podczas działań w Syrii nic tyko oglądać ich filmy z ich udziałem poznać taktykę i sposób walki

Olo
niedziela, 27 czerwca 2021, 15:23

A co pokazali? Nic.

mobilnyPL
wtorek, 29 czerwca 2021, 12:21

.... I dlatego IsIS nie ma....

Davien
piątek, 2 lipca 2021, 23:01

Bo zostało mobilku rozbite przez Kurdów i USA a Rosja albo ratowała niedobitki zapewniając im transport albo przeszkadzała kurdom w walce z ISIS.

Aa
piątek, 25 czerwca 2021, 21:04

W USA nie ma czegoś dobrego na półkach????

Ot co
niedziela, 27 czerwca 2021, 13:49

Nie. Przecież dopiero opracowują lub dopiero zamówili systemy na Strykerach. Jedyne co było jak dla mnie "ciekawe" to nieprodukowane już lądowe zestawy Vulcan-Phalanx.

Nerv
sobota, 26 czerwca 2021, 22:33

Zakupy w USA zdecydowanie Nie!! Zamiast kupować w kraju to wydajemy zdecydowanie więcej od kupując demimil z USA.

luka
piątek, 25 czerwca 2021, 23:18

Nie ma, poza tym od dawna moglibyśmy już klepać Loarę zamiast utrzymywać te złomy

Stryjek
sobota, 26 czerwca 2021, 01:36

PGZ oferował Loarę w cenie promu kosmicznego, dlatego uwalili ten projekt.

Extern
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 11:41

No jak MON zapowiedział HSW że kupi jedną Loarę to nie dziwne że Huta musiała w cenę tej jednej sztuki wliczyć wszelkie prace projektowe itd. W dodatku doszła do tego cena za importowany radar i głowice. Dziś to wszystko było by już krajowe. Źle się stało że MON zupełnie zrezygnował z Loary. Jak nie było pieniędzy od razu, to trzeba było podpisać z producentem długoletni kontrakt, nawet i na dwie sztuki rocznie, aby tylko podtrzymać produkcję czekając na lepszą sytuację w budżecie. Biała nawet z rakietami nie ma możliwości jakie dawała Loara. Dziś właśnie takiego sprzętu nam brakuje, zarówno do C-RAM jak i na drony, amunicję szybującą itp.

victor
wtorek, 29 czerwca 2021, 12:27

Loara nie była projektem HSW, tylko PIT-RADWAR. HSW robiła dla potrzeb tego systemu armaty KDA-35, reszta to Radwar i jego poddostawcy.

Wawiak
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 01:27

Jak się coś robi w kilku egzemplarzach, to cena zawsze będzie na miarę kosmicznej.

Opel
niedziela, 27 czerwca 2021, 15:24

No jak kupuje sie jedna sztuke to nie dziwne ze jest drogo. Nie nauczyli cie w szkole efektu skali?

Ja
niedziela, 27 czerwca 2021, 12:26

PGZ wtedy nie istnialo

rober
piątek, 25 czerwca 2021, 20:09

Podpowiem RBL og.... Najlepiej niech robi to firma która je modernizowała. A nie Pan Zdzis bo jest najtańszy wg przetargu., bo nie zakup km kabelków jest

Ot co
piątek, 25 czerwca 2021, 16:40

Pudrowania złomu ciąg dalszy? Najpierw należałoby zamówić następcę na współczesnym podwoziu choćby jakimś UMPG, LPG czy Opalu. Potem podtrzymywać te starocie tylko tak długo, aż do linii wejdą nowoczesne systemy 35mm z ABM.

ałtor
piątek, 25 czerwca 2021, 16:31

Ceny złomu czystego osiągają średnio 4,70 zł za kilogram.

mobilnyPL
wtorek, 29 czerwca 2021, 13:45

.... A potem płacz bo z dronow podpatrują do nas aż miło a i puknąć mogą i berylkiem odpowiedzieć tylko możesz.....

Extern
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 16:16

Taa złomu, dobrze że nie pozbyliśmy się tych "złomowych" Szyłek. Dziś na zachodzie się martwią bo nie mają nic co by w rozsądnych cenach mogło zwalczać drony. Nawet Niemcy kombinują co tu wsadzić na Boxera żeby było czym osłaniać własne wojska przed tym nowym zagrożeniem. A ledwo 10 lat wcześniej radośnie pozbyli się wszystkich Gepardów.

Kóma
piątek, 25 czerwca 2021, 15:24

Poproście kościół katolicki o wsparcie, ale nie duchowe, ale finansowe. Stać ich na to!!!

luki
piątek, 25 czerwca 2021, 16:56

nie lepiej jakąś organizację LGBT ?

Ira
piątek, 25 czerwca 2021, 21:29

Dostają tak dużo z naszych podatków?

Kasa Misiu, kasa!!
niedziela, 27 czerwca 2021, 13:51

Kościół wg budżetu w zeszłym roku dostał ponad 11 mld . Trochę zatem poszłooooo!

Realista
niedziela, 27 czerwca 2021, 20:49

Pokaż te 11 mld w budżecie ! Ok 150 mln funduszu kościelny . Kapelani , katecheci itd we wszystkich instytucjach ok 450 mln .

ed
niedziela, 27 czerwca 2021, 11:35

Nie tylko z naszych.

Box123
sobota, 26 czerwca 2021, 02:14

Całkiem sporo biorąc pod uwagę jak się bawią platformowe samorządy. A i zamożnych sponsorów im nie brakuje. Sponsorów, którzy wyłożą każde pieniądze żeby pozbyć się swojego największego wroga, który przeszkadza im pchac ich kulturową rewolucje do przodu. Tym wrogiem jest ten sam, który i ciebie też tak uwiera

piątek, 25 czerwca 2021, 20:31

Właśnie

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 16:29

Ktosiu otóż pragnę zauważyć ze srodowiska LGBT dysponują już znacznie wiekszym potencjałem

Jo
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 17:12

i wsparciem medialnym i finansowym z zagranicy

mobilnyPL
wtorek, 29 czerwca 2021, 12:22

.... Więc mają szmoc....

A Ty widzisz, i nie grzmisz???
piątek, 25 czerwca 2021, 16:28

Na Kościół państwo wydało w zeszłym roku ponad 11 mld PLN. Więc coś w tym jest. Poza tym to my płacimy bowiem na składki emerytalne księży, mimo że ciągle i bezustannie dajemy im "na tacę", opodatkowujemy się na budowę nowych kościołów oraz płacimy na "usługi", o pardon "posługi" kościelne "co łaska, ale wszyscy dają nie mniej niż pięćset.."

easyrider
sobota, 26 czerwca 2021, 11:29

Na wszystkie związki wyznaniowe, na hołubione przez postępowców synagogi i meczety, rabinów i imamów też. To już nie razi? Popsioczyć można ale jak będziesz chciał pochować bliską osobę, to polecisz do proboszcza.

llrtek
niedziela, 27 czerwca 2021, 20:38

a ile niby poszło na inne związki wyznaniowe - niekatolickie - 1%? Pewnie dużo mniej !

easyrider
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 21:06

Zapewne mniej, bo ich wyznawców jest mniej. Ale co z tego? Kasę też dostali i przysługuje im fundusz na emerytury.

A Ty widzisz , a nie grzmisz
niedziela, 27 czerwca 2021, 13:58

Nie zmieniaj tematu. W budżecie na KK poszło 11 mld. Skup się na tym i t o skomentuj. Jak na Zielonoświątkowców wydamy 11 mld to o tym napiszę niezwłocznie! A osobiście razi mnie wspieranie przez rząd z naszych podatków , jakichkolwiek emocjonalnych potrzeb - tu jakichkolwiek potrzeb wyznaniowych - w jakiejkolwiek formie , i spełniania potrzeb emocjonalnych jakichkolwiek grup wyznaniowych.

easyrider
niedziela, 27 czerwca 2021, 19:49

A mnie nie razi a też płacę podatki.

FakirBS
niedziela, 27 czerwca 2021, 10:07

A ile jest tych innych domow bozych? Czy spontanicznie potrafilbys wskazac najblizszych niekosciol katolicki w Twojej okolicy?

Ktoś
niedziela, 27 czerwca 2021, 00:38

Jeśli się łaskawie zgodzi i będzie mnie na to stać.

Niepraktykujący
piątek, 25 czerwca 2021, 21:28

Nie płacisz na na nasz Kościół to zapłacisz na meczet . Oceń co lepsze

niedziela, 27 czerwca 2021, 14:40

Hehe samo sedno

Mickey93
niedziela, 27 czerwca 2021, 00:09

Cerkiew

;)
piątek, 25 czerwca 2021, 16:03

Dadzą obsłudze po obrazku

Ha ha
piątek, 25 czerwca 2021, 16:41

I poświęcą, a potem pośmiertnie namaszczą za "co łaska"!

;)))
piątek, 25 czerwca 2021, 14:59

Cały naród murem wesprze Białą !

rezerwa 77r.
piątek, 25 czerwca 2021, 14:42

bardzo dobra decyzja , tylko sprawny sprzęt liczy się w działaniu

ja
piątek, 25 czerwca 2021, 17:56

serio? myslalem, ze niesprawny tez....

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 13:39

A ja zaproponuje jak najszybsze wdrożenie do służby następcę np. na podwoziu K9 lub Borsuka z 35mm i Piorunem na grzbiecie

Vvv
piątek, 25 czerwca 2021, 20:59

Jeśli będzie mieć zasięg nie mniejszy niż 10km i pułap 6.000m

BUBA
piątek, 25 czerwca 2021, 18:06

Tak pisalem 10 lattemu

Nie ten kierunek
piątek, 25 czerwca 2021, 16:32

Najpierw montować na Hipopotamie, bo ten pływa i nadąża za Rosomakami. Hipcio nie zabierze też mocy produkcyjnych ani Rosomak S. A., ani HSW. Poza tym najpierw podwozia Borsuka dla bwp, a K9PL pod Kraby. Więc Loara2 by musiała czekać.

ałtor
piątek, 25 czerwca 2021, 23:49

Hipek jest ma etapie "demonstratora technologii" i zanim AMZ i moniaki go skonczą minie 10 lat, jaknto jest z Bobrem. MON dopiero po 3 latach od podpisania umowy napisał zalozenia techniczne projektu...

Jabadabadu
piątek, 25 czerwca 2021, 20:22

I dlatego Hipcia nie ma i nie będzie. Proste?

Felek ze Szmulek
niedziela, 27 czerwca 2021, 14:06

Dokładnie. Ma kilka podstawowych "wad". Po pierwsze jest z AMZ. Po drugie MON zyskałby niezły pływający system a na to MON nie pozwoli. P trzecie byłby nasz, krajowy, polski. Sami rozumiecie , no "nie da się"!

trzcinq
piątek, 25 czerwca 2021, 18:27

Też prawda. Zapomniałem o Hipku.

AXM
piątek, 25 czerwca 2021, 12:49

Proponuję o wsparcie się zwrócić do konserwatora zabytków :)

df
piątek, 25 czerwca 2021, 12:29

Tego złomu nikt nie naprawi.

wiarus
piątek, 25 czerwca 2021, 17:57

Owszem. Ale "stare" trzeba naprawiać i modernizować, ucząc się przy okazji. Tym bardziej, że jeszcze wiemy jak to sensownie zrobić. Mało tego, pokażcie mi coś takiego drugiego, co reprezentowałoby wartość bojową przez tyle lat i nadal nadawało się do unowocześnienia i rozbudowy.

Prawda
piątek, 25 czerwca 2021, 13:27

Mylisz się.

df
piątek, 25 czerwca 2021, 16:29

nie to tkwisz w błędzie

malkontent2021
piątek, 25 czerwca 2021, 13:24

Bo i po co go naprawiać ? Trzeba inwestować w nowy sprzęt.

Andrzej
piątek, 25 czerwca 2021, 17:35

To jedyny skuteczny system jaki posiadamy. Nikt nie potrafi zrobić nic innego.

ałtor
piątek, 25 czerwca 2021, 23:51

Loara jest calkiem skuteczna. Daje się rownież zmodyfikowac do amo programowalnej na drony.

Ho ho
niedziela, 27 czerwca 2021, 14:08

Ta jedna - jedyna sztuka?

ale jaja
niedziela, 27 czerwca 2021, 21:01

Ale jak by się przeorientowała na defiladzie!

Ciekawski Dyziek
niedziela, 27 czerwca 2021, 14:07

Mamy jedną sztukę! JĄ chcesz więc modernizować?

Valdore
piątek, 25 czerwca 2021, 23:23

Andrej, przeciez wy macie w Rosji zwykłe szyłki, Biłe sa poz waszym zasięgiem:)

Alek
piątek, 25 czerwca 2021, 21:31

... pomimo, że posiadamy wszelkie nowoczesne komponenty do jego opracowania.

Ewa
niedziela, 27 czerwca 2021, 15:26

A jakie?

Jabadabadu
piątek, 25 czerwca 2021, 20:22

Zgoda.

Tweets Defence24