Reklama

KBWLLP zdecyduje o wstrzymaniu lotów MiGów-29

18 lutego 2019, 13:59
MiG-29A Polska
Fot. J. Sabak

Komisja badająca wypadki lotnicze rozpoczęła ustalanie przyczyn rozszczelnienia kabiny pilota samolotu MiG-29 podczas piątkowego lotu. To ona zdecyduje czy loty MiGów-29 zostaną wstrzymane - poinformował ppłk Marek Pawlak, rzecznik prasowy Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych.

W piątek pilot samolotu MiG-29 z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku musiał przerwać wykonywanie zadania po rozszczelnieniu kabiny. Podczas lądowania musiał korzystać z awaryjnej instalacji tlenowej. Pilotowi nic się nie stało ale po lądowaniu został przewieziony do szpitala na badania. 

W poniedziałek, przed południem Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) rozpoczęła pracę, poinformował PAP ppłk Marek Pawlak. "Komisja rozpoczyna dzisiaj działania w 22 Bazie Lotnictwa Taktycznego w Malborku, w celu ustalenia przyczyny rozszczelnienia instalacji powietrznej w kabinie pilota, który w piątek musiał lądować +na awaryjnym tlenie+" - powiedział rzecznik Dowództwa Generalnego RSZ.

Rzecznik poinformował też, że obecnie loty samolotów MiG-29 "formalnie" nie zostały wstrzymane. Pomimo tego samoloty te nie latają, bo "dziś nie ma w planie takich lotów, ani w jednej, ani w drugiej bazie (Mińsk Mazowiecki i Malbork)."

Dopytywany dlaczego w piątek informował PAP o wstrzymaniu lotów wszystkich samolotów MIG-29 odpowiedział, że to była informacja "niepełna". To KBWLLP zdecyduje, czy samoloty MiG -29 będą wykonywały loty zgodnie z planem czy zostaną uziemione do czasu wyjaśnienia przyczyn piątkowego incydentu lotniczego.

"Cały czas czekamy na decyzję komisji. Jest niepewne, czy otrzymamy taką decyzję dzisiaj. Najprawdopodobniej pierwsze wnioski z badań Komisji poznamy jutro. Czy to będzie zawieszenie (lotów - PAP) tych samolotów, nikt nie jest w stanie teraz powiedzieć - dodał rzecznik DGRSZ.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 15
Reklama
BUBA
wtorek, 26 lutego 2019, 21:36

Forumowicze, kupcie F-16 i zastąpcie nimi MiGi-29. Tylko kto Wam sprzeda nowoczesną amunicje do F-16? ........................................................................................................................................................................................ Zamówione DWA LATA TEMU AIM-120C-7 przyjdą do Polski za rok, dwa. F-16 z amerykańskim uzbrojeniem to samolot na parady wojskowe albo do walki z ISIS w Iraku, lub misji Baltic Air Policing a nie na wojnę z Rosją z przestarzałym uzbrojeniem z początku lat dwutysięcznych................................................................................... ......................................................................................................................................................................................... Pomijając pękające opony w F-16 przy starcie i lądowaniu na betonie z którego startują bez problemu MiGi-29 i Su-22 codziennie, to by F-16 bazował na stałe w Malborku lub Mińsku Mazowieckim trzeba najpierw zerwać cały pas startowy i położyć nowy z inną nawierzchnia oraz kupić mnóstwo pojazdów do czyszczenia pasa przed każdym startem. F-16 to nie samolot frontowy. Nie da się go łatwo zamienić na MiGa-29. Za to Gripen E/F nie będzie miał problemów F-16 ze startem i lądowaniem na lotnisku polowym czy poradzieckim z pełnym zapasem uzbrojenia. Do tego go zbudowano jak MiGa-29. I amunicja klasy MBDA Meteor jest dostępna w Europie w krótszym terminie niż AIM-120D z USA....za to F-16 jest amerykański...nie potrzebuje amunicji bo będzie Fort Trump....nawet nie musi latać....

Wojciech
wtorek, 19 lutego 2019, 15:17

Mam nadzieję że nie kupimy następnych samolotów od USA bo tam żadnego transferu technologi nie będzie ani offsetu, trzeba kupić Eurofightera Typhoon i wejść w łańcuch produkcyjny który zresztą jest nam proponowany wtedy też będziemy mieli szansę wejść w produkcję nowego europejskiego samolotu 5-6 generacji tak jak Hiszpania. Nie możemy uzależniać się od jednego kraju bo będziemy zakładnikiem interesów tegoż kraju. Rozbieżności co do polityki będą coraz większe pomiędzy UE a USA, jesteśmy w UE więc należy trzymać z Europą co nie znaczy żeby osłabić stosunki z USA trzeba tylko mieć wyjście awaryjne nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć nie można stawiać tylko na jednego konia.

Malborzanin
wtorek, 19 lutego 2019, 13:07

Już mogę powiedzieć tyle. Mieszkam w Malborku doslownie 2 min temu wyleciał MiG 29 z królewna Malborskiego 22blt czyli zawieszenia zapewne nie będzie.

okm
wtorek, 19 lutego 2019, 08:10

tych wszystkich pseudo decydentów to pod sąd normalnie. jak do przewozu vipów to mozna bylo bez przetargu.... ciezko teraz kupic uzywane dwie eskadry f16 i zastapic ten złom? uzywane to nie znaczu zuzyte kuowac .... ale infrastrukture mamy, nic nowego nie brac bo to 5-7 lat. zastapic od reki i szkolic zalogi.... tragedia z tymi decyzjami. gdyby w prywatnych firmach tak dlugo ktos podejmowal decyzje, dialogi, analizy rynku to by bylo po firmie.... trzeba badac ruynek ale nie latami!!!!!!

Yugol
wtorek, 19 lutego 2019, 06:39

Zepsute stosunki z krajem pochodzenia samolotu w konsekwencji brak części zamiennych. Jeśli się trafi zainteresowany lepiej odsprzedać na części lub zezłomować.

MI6
wtorek, 19 lutego 2019, 00:27

Dlatego należało realizować natychmiast plany modernizacyjne czyli orkę homara narew wisłę kupować śmigłowce bo zaraz (a chyba nawet już) zaczną się sypać kolejne sprzęty i pojawi się konieczność kolejnych zakupów no ale nasi politycy mają czas... a jakże do ktorego to roku bedzie plan modernizacji? Do 2026? A w nim programy ktore juz mialy byc w realizacji...A harpia po 2026? Ciekawe ile migów do tego czasu spadnie.

ciekawy
wtorek, 19 lutego 2019, 00:20

pianka montażowa "puściła" w oknie?

Tedi
poniedziałek, 18 lutego 2019, 23:50

Tylko odpuscmy już Amerykę w zakupach kup my europejska maszynę to i może jakiś transfer technologii będzie od LM to tylko puste konto zostaje.

Adam.
poniedziałek, 18 lutego 2019, 23:41

Spoko, na nowe samolotu nie na. Ale na ławki, drogi i inne pierdoły to ta władza ma kasę.

Lotnik
poniedziałek, 18 lutego 2019, 21:48

Kabina się rozszczelniła!A może nie była dokładnie domknięta?Podczas katastrof lotniczych w 50% to błąd człowieka!A Mig 29 to jeden z lepszych myśliwców na świecie!

Odyn
poniedziałek, 18 lutego 2019, 20:27

Co tu ustalać? Te poklecone trupy z cześci wyzbieranych po całym bloku wschodnim powinny być złonowane 1-2 dekady temu. A MON UTRZYMYWANY Z PIENIĘDZY POLSKICH PODATNIKÓW jest zobowiądany do zapewnienia bespieczeństwa obywatelom i wymiany zabytkowej CCCP floty powietrznej na płatowce spełniające dzisiejsze standardy, a nie na tracenie czasu i pieniędzy podatników na infantylne rozmowy dlaczego stare trupy psują się !!

-CB-
poniedziałek, 18 lutego 2019, 20:18

A gdyby były na dzisiaj w planach loty, to by normalnie latali? Za co oni wszyscy biorą pieniądze, skoro i tak się boją podjąć samodzielnie jakiejkolwiek decyzji i stosują spychologię? Chyba dowództwo może samo podjąć decyzję o wstrzymaniu lotów na te parę dni, do czasu pierwszej opinii i decyzji komisji?

adams
poniedziałek, 18 lutego 2019, 19:58

I tak już na tych wiekowych Migach będzie od wypadku do wypadku,niech MON przestanie remontować drogi i stawiać bezsensowne ławki a zacznie myśleć nad nowymi samolotami no chyba że przesiądziemy się na drzwi od stodoły

Odyn
poniedziałek, 18 lutego 2019, 17:38

Co tu ustalać? Te poklecone trupy z cześci wyzbieranych po całym bloku wschodnim powinny być złonowane 1-2 dekady temu. A MON UTRZYMYWANY Z PIENIĘDZY POLSKICH PODATNIKÓW jest zobowiądany do zapewnienia bespieczeństwa obywatelom i wymiany zabytkowej CCCP floty powietrznej na płatowce spełniające dzisiejsze standardy, a nie na tracenie czasu i pieniędzy podatników na infantylne rozmowy dlaczego stare trupy psują się !!

Jassm158agm
poniedziałek, 18 lutego 2019, 16:20

Pewnie niech giną wartościowe Polscy piloci dopiero wtedy dycydenci kupią samoloty szkoda komentować zachowanie Mon

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama