Mustang: Fordy zamiast Nissanów

1 lipca 2020, 17:15
Zrzut ekranu 2020-07-1 o 17.29.17
Ford Ranger XLT, fot. Ford Polska

Jak podał na swoim koncie społecznościowym minister Mariusz Błaszczak, a później potwierdziło w komunikacie Ministerstwo Obrony Narodowej, Fordy Ranger, a nie Nissany Navara zastąpią Honkery w Wojsku Polskim. Stosowny aneks został zawarty z wykonawcą, na co pozwalają m.in. przepisy wprowadzone w ramach Tarczy antykryzysowej.

Głównym powodem zmiany typu pojazdów, jakie będą dostarczone Wojsku Polskiemu są problemy producenta – japońskiego koncernu Nissan, który w tym roku raz pierwszy od 11 lat odnotował straty. W kwietniu 2020 roku globalna produkcja samochodów tej marki spadła o 62 proc. (do 150 tys. egz.) a dochody ze sprzedaży o 42 proc. Choć głównym „sprawcą” tych problemów był wybuch pandemii COVID-19, to Nissan borykał się z problemami już wcześniej, zwłaszcza po skandalu związanym z byłym szefem koncernu Carlosem Ghosnem, który w 2018 r. został aresztowany w związku z zarzutami o defraudację. 28 maja, koncern poinformował, że w ubiegłym roku podatkowym odnotował 6,2 mld dolarów strat, w zawiązku z czym ograniczy globalną produkcję o 20 proc. z 7,2 mln do 5,4 mln wytwarzanych rocznie samochodów w latach 2022-2023 i zamknie fabryki w Hiszpanii oraz Indonezji. To właśnie fabryka zlokalizowana w Barcelonie produkowała Nissany Navara na europejski rynek, które miały również trafić do naszego wojska.

Po upublicznieniu tych informacji przez producenta redakcja Defence24pl zwróciła się do firmy Glomex MS Polska Sp. z o.o. z pytaniami m.in. o wpływ zamknięcia fabryki Nissan na dostawy pojazdów dla Wojska Polskiego, jednak do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Przypomnijmy, że zawarta 31 marca br. przez 2. Regionalną Bazę Logistyczną z konsorcjum firm Glomex MS Polska Sp. z o. o. (lider) i Glomex MS s.r.o. umowa dotyczyła dostawy w latach 2020-2022 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia w liczbie 435 szt. w ramach gwarantowanego zamówienia oraz 150 szt. w ramach opcji. Wartość umowy wynosiła 121 mln PLN brutto.

Zgodnie z zawartym 1 lipca br. aneksem wykonawca dostarczy zamiast samochodów Nissan Navara, samochody Ford Ranger XTL i to zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem, co było jednym z priorytetów MON. Jednocześnie w wyniku prowadzonych negocjacji udało się obniżyć wartość umowy o ponad 2,5 mln PLN, co pozwoliło na zwiększenie zamówienia o 13 pojazdów w ramach opcji (ze 150 szt. do 163 szt.).

image
Na swojego następcę "czekają" nie tylko Honkery, ale m.in. Mercedesy G Klasa zakupione na początku lat 90. XX w. Fot. Maciej Szopa

Według informacji przekazanych przez resort obrony zamówione Fordy Ranger XLT będą posiadać „niemal identyczną specyfikację techniczną jak Nissan Navara. Jest (przyp. red. Ford Ranger) nieco dłuższy oraz posiada znacznie większą pojemność bagażnika (zapewne chodzi o wymiary skrzyni ładunkowej).

Przypomnijmy, że Fordy Ranger były już kilkukrotnie oferowane w ramach programu Mustang, jak i późniejszych okrojonych postępowań zwanych „małym Mustangiem”. Najgłośniej było o nich w 2017 roku za sprawą oferty złożonej przez konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ) z Radomia i Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych (WZM) z Poznania w postępowaniu ogłoszonym w lipcu 2015 r., które obejmowało wówczas dostawę aż 882 samochodów (841 w wersji nieopancerzonej i 41 opancerzonych) do 2022 roku. Wtedy oferta PGZ i WZM opiewała na sumę ponad 2 mld PLN, co wynikało m.in. z bardzo wysokich cen jednostkowych obu oferowanych odmian Forda Rangera. 

Co ciekawe Fordy Ranger w wersji Double Cab zostały zakupione w lutym br. przez 2. Regionalną Bazę Logistyczną w ramach postępowania dotyczącego dostawy 44 samochodów specjalnych przeznaczonych do przewozu urządzeń elektroświetlnych Moskit i Salkit. Umowa warta 7,5 mln PLN bez VAT została zawarta z firmą Demarko Sp z o.o. Sp. k. z Świętochłowic.

Produkowane w Tajlandii, Argentynie oraz w Afryce Południowej Fordy Ranger znajdują się na wyposażeniu sił zbrojnych wielu państw, w tym Irlandii i Francji. Co ciekawe Francuzi wybrali na następcę swoich Peugotów P4 pojazdy Arquus VT4/Trapper będące zmilitaryzowaną i dostosowaną do francuskich wymagań (przez Panharda) wersją Forda Everest, który bazuje na Rangerze. Arquus posiada również w swojej ofercie także zmodyfikowany model Ranger pod nazwą Trigger, który zastąpił model ACMAT ALTV bazujący na poprzedniej generacji Nissana Navary. 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 311
Reklama
Mietek
poniedziałek, 6 lipca 2020, 06:06

Ludzie dajcie na wstrzymanie. Cena wojskowa to zawsze pojazd, czesci zamienne, przeglady, serwis itp oplacone z gory na iles tam lat do przodu. Gwarancja ze wwxglefu na uzytkownika moze byc anulowana

hiki
niedziela, 5 lipca 2020, 07:06

Niech żyje solidarność europejska. Nissan jest francuski bo Renault to dostał między oczy. Będzie super drogi Ford z krańca świata tak jakby nie dało się przynajmniej montować go w Polsce, Mają gest squr... chciałoby by się powiedzieć za Siarą.

Polak z Polski
sobota, 4 lipca 2020, 23:55

Panie Płaszczak PEGAZY, kup pan PEGAZY a nie taksówki.

Kangorek
sobota, 4 lipca 2020, 21:35

O prosze thales hawkeye w pełni terenowy i UZBROJONY TO AŻ 680tys sztuka a tutaj 119mln pln za 163,sztuki za GOLASA

dokk
niedziela, 5 lipca 2020, 18:01

Australia za płaciła za Hawkeia z przyczepką w przeliczeniu na pln po około 2mln za sztukę.

Tadziu
sobota, 4 lipca 2020, 22:36

Gdziec się nie POPATRZY to TAM DUŻA wpadka BŁASZCZAKA NAWET TAKIE PROSTE samochody TRĄBIĄ SUKCES a ,śmierdzi na,kilometr

myślenie nie boli...
niedziela, 5 lipca 2020, 01:20

cała ta władza to jedna wielka propaganda i uwłaszczanie się na wszystkim - z wojskiem na czele

Leopardzik
sobota, 4 lipca 2020, 21:31

BRAWO BŁASZCZAK 730tys pln za sztukę Negocjator FACHURA Drożej niz HAWKEYE

Ustawiator
sobota, 4 lipca 2020, 22:33

Ford 150? Za,tyle kasy Ustawka

Mietek
poniedziałek, 6 lipca 2020, 06:01

Ford Ranger

gnago
sobota, 4 lipca 2020, 18:46

Pokazowy sposób jak uwalić własne krajowe i państwowo finasowany projekt funter się kłania dedykowany do służby w armii

sobota, 4 lipca 2020, 21:32

Ford150 to bryka za 240 a tu nagle 730tys za sztukę Ustawił INSPEKTORAT UZBROJENIA?

SOWA
poniedziałek, 6 lipca 2020, 01:30

To nawet nie jest Ford 150. To zwykły Renger, mniejszy brat F150. Za taką kasę jaką płaci MON można kupić wielkiego RAMa. Przetarg powinien być anulowany bo w obecnej formie wygląda na niezłą ustawkę. Wysoka cena, wygrany przetarg i po nim zmieniony przedmiot przetargu, aż pachnie to prokuratorem. Ale nie w tym nadwiślańskim kraju.

Mietek
poniedziałek, 6 lipca 2020, 06:03

No wlasnie, mogli kupic Ram'y 1500

Pograbek
sobota, 4 lipca 2020, 18:06

Wiecie co mnie martwi? Logistyka w tych zakupach. Kupiliśmy propady na podwoziu IVECO , teraz terenówki Forda i mamy jedną wadę wszystkie te wozy chodzą na AdBlue. Więc wojsko oprócz ropy musi dokupić drugi środek. Trlez nie tani bo właśnie podniesiono na niego VAT. A bez niego auto nie pojedzie. Dziś przy prowadzeniu działań wojennych równie ważna jest logistyka. Jak sądzicie co się wydarzy w przypadku jakiegoś konfliktu...? Kamaz czy Gaz ma w czterech literach ekologię a my strzelamy sobie w stopę.

carl fath
poniedziałek, 6 lipca 2020, 22:43

Ad Blue można łatwo wyłączyć, widać że nie wiesz o czym piszesz...

Logistyk z Jastrzębia
sobota, 4 lipca 2020, 21:36

Kolego nikt go jeszcze nie zamówił CHYBA nie wiedzą

Lada Niva
sobota, 4 lipca 2020, 17:36

Przecież Polska jako naczelny sojusznik Ameryki , jakiego innego rozwiązania oczekiwać

Danisz
sobota, 4 lipca 2020, 12:48

przez 6 lat IU MON dzielnie prowadził dialogi techniczne, przeprowadzał kolejne przetargi, rozmawiał z kilkunastoma konsorcjami - cel wszak szczytny: zakup 1600 pojazdów 4x4 które miały do 2022 r. zastąpić ponad połowę rdzewiejących Honkerów. No i w końcu udało się! co prawda tysiąc się zgubił i zostało 600, ale jednak okazało się, że cała ta praca nie poszła na marne - warto było. A już 3 miesiące później okazuje się, że wszystko to był pic na wodę, mydlenie oczu ciemnemu ludowi, że jednostkową decyzją Błaszczak może cały ten przetarg wywrócić do góry nogami - rzekomo najlepszy samochód można ot tak zamienić na inny, mocny silnik który był ponoć wielkim atutem poprzednika może być słabszy, wspaniała wynegocjowana cena jak się okazuje również może być niższa, a Europa jako miejsce produkcji również nie ma żadnego znaczenia. jeśli jednym twittem minister może wyrzucić do kosza 6 lat pracy dziesiątek urzędników to po co MON w ogóle trzyma tę zgraję? chyba tylko po to, by wmawiać ciemniakom, że coś robią, że już zaraz będą kupować i modernizować, podczas gdy w rzeczywistości liczą się tylko parady, a zwykłemu żołnierzowi h**, d** i kamieni kupa

Peter
sobota, 4 lipca 2020, 14:18

Łoj tam ględzenie... Przecie taki super, bo hamerykański...

Pograbek
sobota, 4 lipca 2020, 16:41

Jeśli chodzi o fakty. Jak dobrze poczytasz poczytasz Ranger jest lepszy i tańszy w eksploatacji od Nissana. Natomiast rzeczywiście my kupujemy przemalowane cywilne wozy a Francuzi mają.specjalna.wonskowa wersje która jest całkiem niezła jeśli chodzi o efekt i koszt.

SOWA
poniedziałek, 6 lipca 2020, 01:33

Prawdopodobnie Renger jest lepszy ale cena i sposób w jaki on trafi do armii to skandal.

jasio
sobota, 4 lipca 2020, 12:45

a jakie podwozia że sie spytam Niewielu wie ze samochody które są w wojsku na zachodzie maja profesjonalne podwozia co podwaja cenę samochodu To nie jest nieszczęście puki większość trakcji odbywa sie po drogach utwardzonych a najlepiej po asfalcie Jeśli jednak co nie daj Bóg maja się taplać w terenie to to długo nie pociągnie Na wojnę się nie zanosi , ćwiczeń prawie nie ma Może być

2.8 IdTD
sobota, 4 lipca 2020, 02:05

Jedyne samochody mające sens w przypadku wojny to te które mają silniki diesla na pompie wtryskowej i okrągłe 0 elektroniki, reszta to badziew.

Danisz
sobota, 4 lipca 2020, 12:50

jeszcze lepsze są konie - trawa jest wszędzie, zawodnej elektroniki zero, a i dwumasy nie mają!

ed
sobota, 4 lipca 2020, 01:51

I świetnie, ci sami co marudzą krytykowali Nissana i słusznie za pękające przeżarte rdzą ramy, teraz lepsze też źle. Trzeba dużo złej woli.

SOWA
poniedziałek, 6 lipca 2020, 01:36

Osobiście wolałbym Rengera. Jednak tu chodzi o prawo. Mam znajomych którzy od lat siedzą w przetargach. Każdy z nich stwierdził, że w tym wypadku przetarg powinien być anulowany.

TOm68
czwartek, 2 lipca 2020, 23:05

Samochód do 10 lat w produkcji - czy to dobrze czy zle..nie wiem... Navary jednak młodsze technologicznie.

franczyza ?
piątek, 3 lipca 2020, 19:02

..taaa... to, że kopia młodsza nie znaczy, że komponenty sa młodsze.. jak zawsze przyhandlu akwizytorów doskonałego interesu z Jeros_solimy supę..

eX2theZ
czwartek, 2 lipca 2020, 22:13

Na litość boską tylko sie nie pozbywajmy mercedesów g klasa, po mimo wieku są nadal najlepszymi pojazdami terenowymi w wojsku polskim, objeżdżają każdy inny pojazd 4x4 w terenie bez problemów nawet te nowe fordy rangery nie mają szans z g-klasą. Proponuje je wyremontować i zrobić im seryjny tuning wzorując się konstrukcjach stosowanych w polskim offroadzie a mamy na tym polu spore osiągnięcia i każdy znawca tematu off road wie że mam rację. Kolejny powód na pozostawienie g-klas w wojsku to to że w razie konfliktu będą chcieli wyciągnąć łapy po moje 4x4 wiec moze niech se trzymaja odpowiednie stany magazynowe?

Jasio
sobota, 4 lipca 2020, 12:29

aż tak dobrze to z G -Klasa nie jest Wiem bo mam Legenda jest dla tego legendą bo ma mało wspólnego z rzeczywistością To nie jest pojazd wybitny Jest bardzo dobry a dyskwalifikuje je cena Jest dużo droższy od konkurencji a lepszy nie jest

carl fath
sobota, 4 lipca 2020, 23:23

Chyba nie wiesz co piszesz, nie ma lepszego 4x4...

SOWA
poniedziałek, 6 lipca 2020, 01:44

Raczej wie co pisze. Mercedes to dobry wóz ale są tańsze i lepsze konstrukcje. To nie jest jakieś wybitne auto. Natomiast pickup to zupełnie inny pojazd i nie można jego porównywać z typowym samochodem terenowym. Choć niektóre pickupy mogą w terenie wielu zaskoczyć ale tutaj raczej mówimy o wersjach amerykańskich.

carl fath
poniedziałek, 6 lipca 2020, 22:50

"Raczej" nie wie niestety. Przy tej jakości nie ma tańszych, nie o cenę tutaj chodzi, lepszych na pewno nie ma. Jak są to napisz... To wybitne auto dopracowywane od 1978 roku, ręczna robota, jakość i technologia inaczej 43 użytkowników w armiach świata by tyle tego nie kupowało. Ten "pickup" to zabawka dla rolników produkowana w Tajlandii, masz racje nie można go porównywać z samochodem terenowym, bo on w terenie nic nie znaczy. Nikt w terenie takim czymś nie jeździ a amerykańskie wersje często nie mają 4x4 tylko tył a to już wszystko mówi... Nie masz pojęcia o czym piszesz, nie ośmieszaj się.

SOWA
wtorek, 7 lipca 2020, 00:59

Nie masz pojęcia o amerykańskich pickupach.

carl fath
wtorek, 7 lipca 2020, 02:20

Ty nie masz pojęcia nie tylko o pickupach ale i o innych samochodach w ogóle, cały czas to pokazujesz. Śmieszny jesteś.

ryba
piątek, 3 lipca 2020, 07:35

daj że już chłopie spokój z tym szrotem ,chcesz to sobie odkup złoma i samwyremonyuj.

JÓZEK uzupełnił
czwartek, 2 lipca 2020, 22:05

karoserie dać w karbon z khaki ..założyć ramę na moduły bojowe zamontować SPG-9, wlkm 12,7mm z Tarnowa, system plot Kusza , ppanc Jawelina/Pirata, do tego ciągnioną wyrzutnię rakietową WP-8z ,w innych opcjach posadowić moduł z radiostacjami by było widać anteny dorobić parę wozów dla specjalsów z rampami na innym wozie z ciągnioną łodzią abordażową ,zrobić parę wozów do przewozu zasłużonych weteranów czyli z wyeksponowanymi siedzeniami , oczywiście wozy dla VIPów tak by w samochodach mogli sobie salutować ,przyjmować meldunki otwierać defilady....zrobić w tych w/w opcjach ze 20 wozów i zamknąć w magazynach z przeznaczeniem tylko do wystąpień defiladowych pozostałe wozy przekazać do sztabów ,inspektoratów ogłosić że przekazane zostały do tych instytucji na tzw dotarcie na lat 10 a Honkery ,Tarpany ,Lubliny itp oglosić dialog techniczny na ich rewitalizacje i niech nadal robią w linii ...i tak będzie

carl fath
czwartek, 2 lipca 2020, 21:27

Po prostu trzeba kupić Mercedesa G (Wolf), jak normalne kraje a nie bawić się w fordziki dla rolników.

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 22:43

To wymień te "normalne" kraje które w ostatnich latach kupiły Merca G ale nowe a nie szroty z niemieckich magazynów.

carl fath
piątek, 3 lipca 2020, 22:54

Niemcy, Szwajcaria, Australia, Austria, Kanada i inne. To najlepszy 4x4 na świecie.

jasio
sobota, 4 lipca 2020, 12:38

nie jest najlepszy nikt tego nie kupuje bo jest za drogi Częściej kupuje się same podwozia Najlepszy czas G-klas miała na początku gdy powstała i produkowali ja Austriacy Co ciekawe to nie Mercedesa sprzedali najwięcej ale właśnie Steyr-Daimler-Puch który był twórca konstrukcji Te samochody które widać są właśnie w większości z tego okresu

carl fath
sobota, 4 lipca 2020, 23:32

Cywilna jest najlepsza na świecie, wojskowa w ścisłej czołówce, kupuje to cały świat nawet Korea północna (!!!!), Szwajcaria, niemcy po kilka tysięcy sztuk rocznie. Nawet nasz sojusznik USA je ma całkiem nowe. Cały czas Austriacy je produkują w Grazu (Steyr-Daimler-Puch), twórcą jest Mercedes-Benz do którego należy Daimler. Posiada kilkanaście wersji nawet 6x6, Australia w ostatnim czasie sporo ich zamówiła. Nie powołuj się na jakieś tam zdjęcie tylko przejrzyj na oczy znawco. Doucz się bo porażasz swoją niewiedzą i ignorancją.

SOWA
poniedziałek, 6 lipca 2020, 01:53

To, że ktoś kupuje te drogie samochody o niczym nie świadczy. Proponuję pojechać na zjazd off-road i zobaczyć jak ta "świetna" klasa G sobie radzi. Naprawdę są lepsze pojazdy i tańsze. W Polsce są dwie prywatne firmy które mogą dostarczyć wojsku lepsze auta ale one nie wygrają przetargu bo MON to stan umysłu. Państwo w państwie.

carl fath
poniedziałek, 6 lipca 2020, 22:59

To świadczy o tym, że w normalnych krajach kupują drogie ale dobrze rzeczy, u nas słabe ale tanie - zaraz będzie lament, że ford to badziew i trzeba szukać innych producentów- który to raz ? Proponuję pojechać na zjazd off-road i zobaczyć jak g-klasse wymiata wszystko, no może oprócz Hamvee. Widać, że nie widziałeś tego samochodu o jeździe nie wspominając... Nie ma lepszych samochodów za tę cenę, Nissan Patrol to SUV bez blokad (śmiech...). Toyota LC zaraz będzie SUV-em (nawet za blokadę mostu trzeba dopłacić-żenada). Widać, jaki masz "stan umysłu" nie ma lepszego 4x4 od g-klasy. Szkoda, że ty o tym nie wiesz tylko trolujesz swoją "wiedzą" z internetu. Przez takich mądrych jak ty w Polsce jest tak "dobrze" wiadomo Państwo w Państwie"...

SOWA
wtorek, 7 lipca 2020, 01:03

Każdy samochód terenowy można zmodyfikować za mniejszą kasę niż ten niemiecki złom. Widziałem nie raz G klasę w terenie. To dobry samochód ale w ujęciu koszt -efekt słaby.

carl fath
wtorek, 7 lipca 2020, 02:28

Tu nie chodzi o modyfikacje tylko o to że g-klasse to platforma w 20 wersjach a to zupełnie inny świat. Złom to ty masz w komputerze bo pewnie z niego czerpiesz te swoje mądrości. Nie widziałeś g klasy nawet cywilnej na ulicy, w terenie nawet nie pytam. To samochód produkowany ręcznie (4 dni), tylko na indywidualne zamówienie. Klasa światowa od 1978 roku, w ujęciu koszty-efekt nie ma konkurencji. Widać, że nie masz o tym pojęcia i dlatego tu trolujesz i wymyślasz "złom" i "modyfikacje". Zastanów się co piszesz, jesteś śmiesznym chłopcem nie mającym o niczym pojęcia. Kup sobie tego pickupa i baw się, to samochód dla ciebie - twój poziom.

eydwan
piątek, 3 lipca 2020, 07:35

ale ich nawymieniał !!!!!!!!!!!!!!

carl fath
piątek, 3 lipca 2020, 22:55

19 krajów na całym świecie ich używa szkoda, że nie wiesz...

BUBA
czwartek, 2 lipca 2020, 21:19

A mze to i lepiej

Kornel
czwartek, 2 lipca 2020, 20:49

Hitler też się związał z Fordem... Nawet przyznał mu najwyższe odznaczenie III Rzeszy dla obcokrajowcow

jur
czwartek, 2 lipca 2020, 19:55

,,Fort gówno wort Fiat jego bray!!!!,,

F1245
piątek, 3 lipca 2020, 00:27

Do : jur. " Nie każda morda pasuje do Forda"

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 22:44

a SONY robi świetne sprzęty? .... wyliczanki z 20 wieku, nie mające obecnie nic wspólnego z rzeczywistością.

okin
czwartek, 2 lipca 2020, 19:46

Jeden złom zastąpia innym złomem, jak zwykle z ameryki. Ciekawe kiedy zakupia amerykański papier toaletowy. Całkowite dno.

Tede
czwartek, 2 lipca 2020, 22:44

Ty buś pewnie wolał gdyby kupili Ładę

piątek, 3 lipca 2020, 04:59

Ładny to już nima, tero to je szewrolet niwa, tyż hamarykański :))

tnttntn
czwartek, 2 lipca 2020, 18:57

usa niech kupi nasze ursusy

trbtbtb
czwartek, 2 lipca 2020, 18:55

a i tak pozostanie zawsze wierny Honker

,
czwartek, 2 lipca 2020, 17:10

i cale szczescie ze w koncu wymienia tego gownianego honker oby jak najszybciej ten polski badziew trafil do utylizacji i nie pojedyncze sztuki tylko wszystkie modele czy wersje. A ludzi ktorzy odpowiedzialni sa za ich remont czy produkcje nalezalo by wywiezc jak najdalej sie da i zostwic ze swoim dzielem niech sprobuja wrocic do domu, powodzonka

Kapitan Ahab
czwartek, 2 lipca 2020, 16:47

Nissan, który w tym roku raz pierwszy od 11 lat odnotował straty.

Orm Bywaly
piątek, 3 lipca 2020, 19:17

powodem nie sa straty tylko podanie przez Nissana (sam jezdze ) ze zamykaja fabryke w Hiszpani ktora je produkowala na europejski rynek

obiektywny
czwartek, 2 lipca 2020, 13:59

żenujące wszystko od jankesów, ciekawe czy podpaski też będą amerykańskie ??? kto i ile z pis czerpie nielegalnych dochodów bo wszystko z USA to już lekka przesada :-(

Chudy
czwartek, 2 lipca 2020, 21:52

Ale głupi komentarz. Typowy dla ruskiego trollka.

eVa
czwartek, 2 lipca 2020, 19:29

dostajemy WIĘCEJ, LEPSZEGO w tej samej cenie ..... trzeba być idio*ą aby na to marudzić.

piątek, 3 lipca 2020, 00:32

Ford lepszy od Nissana?

Jan
sobota, 4 lipca 2020, 13:11

Zdecydowanie Ford Ranger/Mazda BT-50 jest lepszy.Używa go w odmianie zmilitaryzowanej np.Francja,Argentyna.

anakonda
piątek, 3 lipca 2020, 07:38

i to sporo lpeszy jak nie powiedziec że nissan bez szans .wiekszość krajów używa właśnie forda.

Ja
czwartek, 2 lipca 2020, 18:35

Przecież to jest wynik likwidacji fabryki Nissana w Hiszpanii. Prawdopodobnie oferent nie mógł dotrzymać warunków przetargu, więc jeśli druga w kolejności oferta mieściła się w wyznaczonej cenie to wchodzi na miejsce pierwszej. I nie ma co robić sensacji.

N.Szkapa
czwartek, 2 lipca 2020, 20:27

Druga oferta tego samego dostawcy?

Prawie
czwartek, 2 lipca 2020, 16:35

Tak wina PiSu że fabrykę w Hiszpanii zamknęli...że wam się chce tak ciągle psioczyc

mm
piątek, 3 lipca 2020, 10:56

oczywiście, wystarczyła chwila współpracy i już po Nissanie

el ninio
piątek, 3 lipca 2020, 00:08

:)

Chudy
czwartek, 2 lipca 2020, 21:50

Prawda? Walenie w PiS nawet na tej stronie. Trolle totalnie beznadziejnej psychoopozycji są wszędzie.

Clash
czwartek, 2 lipca 2020, 16:33

No i tyle na temat obiektywności..... Daswidania Fiedzia

lolek
czwartek, 2 lipca 2020, 15:48

Spróbuj pomyśleć co jeszcze możemy zakupić u jankesów. W końcu jesteśmy wasalem USA. Poprzednio rządzący niszczyli nasz przemysł według wskazówek Niemieckich, a obecnie rządzący według wskazówek wuja Sama. W końcu pan Hubert K. lobbysta amerykański siedzi na najwyższych szczeblach decydentów w MONie.

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 22:52

sprzedawanie polskich zakładów niemieckiemu kapitałowi a później ich zamykanie i sprzedaż towarów niemieckich.... porównujesz z zakupami w USA towarów których w Polsce się nie produkuje? Ty w ogóle myślałeś nad swoimi teoriami czy po prostu gadasz co ci ślina na język przyniesie?

SOWA
poniedziałek, 6 lipca 2020, 02:03

W Polsce są firmy które mogą zaprojektować bez problemu dobry samochód terenowy. Masową produkcję można umieścić w Autosanie (karoserie) a montownię w Jelczu lub Rosomaku albo innym wojskowym zakładzie remontowym. Trzeba tylko chcieć i myśleć a nie cytować bez pokrycia formułki o patriotyzmie i tworzeniu miejsc pracy.

Clash
poniedziałek, 6 lipca 2020, 11:59

Czy kolega jest inżynierem że serwuje nam takie mądrości. Czy tylko koledze się tak wydaje?

SOWA
wtorek, 7 lipca 2020, 01:09

Samochód terenowy dla wojska nie wymaga wodotrysków tylko sprawdzonych rozwiązań. W Polsce są firmy które mają ogromne doświadczenie w modyfikacji pojazdów. Niektóre wersje nie mają odpowiedników na świecie mimo, że oparte są na znanych konstrukcjach ale trzeba to wiedzieć a nie wspierać niemiecki złom i miejsca pracy w Austrii lub w Niemczech.

i tyle
piątek, 3 lipca 2020, 11:17

On po prostu mówi, co wie:)

Hameryka first
czwartek, 2 lipca 2020, 13:16

Duda załatwił.

aurel
czwartek, 2 lipca 2020, 21:36

Trzaskowski załatwiłby Golfy III, nówki nie bite

Andy
czwartek, 2 lipca 2020, 13:13

kupowanie z półki to norma stosowana od czas "ukrycia" AM ... - który był dla naszego najważniejszego sojusznika znacznie bardziej "wymagającym" kontrahentem- i pokazuje zdolności percepcyjne naszych "zamawiaczy" -brak jakichkolwiek kompensat technologiczno -przemysłowych lokowanych w polskich firmach ... czy chodź by mieszczących się na naszym terytorium to zgoda na powstanie u nas pustyni technologiczno- industrialnej ... i marnowanie możliwości rozwojowych widać to w każdej decyzji zakupowej obecnego MONu- podejrzewam że zakup na początek sprawdzonych podwozi i pozostawienie całej reszty np. firmom z Bielska czy Kutna byłaby dla nas znacznie bardziej opłacalna ...

Podatnik
czwartek, 2 lipca 2020, 12:42

Czy w ramach „offsetu” Nasi kierowcy wyruszą za ocean na kursy jazdy?

Wiem co piszę
czwartek, 2 lipca 2020, 15:42

Nie! Wycieczki za ocean urządza się tylko dla wyżej postawionych.

Stefan
czwartek, 2 lipca 2020, 11:45

Czy ktoś coś wie co z tematem Wirusa? Chyba mijają dwa lata od podpisania umowy?

R
czwartek, 2 lipca 2020, 11:31

99.9% wypowiadajacych sie tutaj nie mialo do czynienia ani z jedny ani z drugim autem, ale oczywiscie Ford lepszy.

czwartek, 2 lipca 2020, 12:51

ty jak rozumiem miałeś?

piątek, 3 lipca 2020, 00:34

Ja miałem, Forda to nigdy bym nie wybrał. Nie ten poziom.

R
czwartek, 2 lipca 2020, 15:33

Nie, dlatego sie nie wypowiadam.

Marzyciel
czwartek, 2 lipca 2020, 11:29

Marzenie: Polscy urzędnicy popierający polską produkcję...

czwartek, 2 lipca 2020, 12:52

Znaczy Honker wiecznie żywy?

Paweł P.
czwartek, 2 lipca 2020, 11:24

I bardzo dobrze, lepiej, taniej i więcej.

Wiem co piszę
czwartek, 2 lipca 2020, 15:53

Myślałem, że komunistyczne myślenie (tanio, dużo, niekoniecznie dobre) minęło. Życie ludzkie jest bezcenne, bo człowiek wciąż jest najważniejszy na polu walki i w armii dlatego powinno być: mniej, opancerzone, niezawodne, ergonomiczne, przyjazne dla obsługi.

Lekarz
czwartek, 2 lipca 2020, 13:03

To może kupimy używane???

Jack
czwartek, 2 lipca 2020, 11:23

Szkoda, że nie F150 Raptor. Mógł Andrju załatwić tak jak Fiu 35. Serio jest super, bo jestem fanem Forda. Zamiast tych Fiu 35 mogli kupić nowe F16 tańsze a my biedni. No i pilotów już szkolimy, częściowo chyba serwis ogarniamy. A jak co do czego to i tak będzie za mało ptaszków żeby się obronić.

gag
czwartek, 2 lipca 2020, 11:15

hahaha :-) ktoś ma jeszcze jakieś złudzenia, kto tu podejmuje decyzje?

ACAN
czwartek, 2 lipca 2020, 11:03

No i mamy pierwsze efekty wizyty prezydenta w USA. Czy pozytywne nie mi rozstrzygać. Ciekawe co jeszcze podpisał w zamian za możliwość zrobienia przedwyborczej fotki.

olo
czwartek, 2 lipca 2020, 10:59

Skoro Nissan miał kłopoty to trzeba wykorzystać okazję i kupić od niego licencję. Montaż ostateczny ulokować w Autosanie a produkcję podzespołów rozdzielić miedzy zakłady PGZ. Panie ministrze nam potrzebne jest podwozie i silnik. Pakę pewnie jesteśmy w stanie zrobić sami. Kupując Forda rezygnujemy ostatecznie z szansy na samodzielną produkcję i odbudowę krajowych zdolności w tym zakresie.

Tony
czwartek, 2 lipca 2020, 14:57

a Ty wiesz że Nissan nie jest i nigdy nie był stroną umowy na Mustanga?

piątek, 3 lipca 2020, 00:37

To niby kto ? Sadzisz że przy takim kontrakcie to tylko pośrednik był stroną? Świetnie by to świadczyło o stronie zamawiającej.

Kerry
sobota, 4 lipca 2020, 16:56

Umowa jest zawarta z Konsorcjum glomex a nie nissanem więc czego nie rozumiesz? A dlatego nie z nissanem bezpośrednio bo nie zajmuje się "militaryzowaniem" swoich produktów.

Konstatnty
czwartek, 2 lipca 2020, 10:21

Teraz przez kolejne 7 lat będą prowadzić dialog techniczny i kolejne przetargi na bude, żeby nie wozić śniegu... To zbyt skomplikowane, żeby ktoś z mon pomyślał już o tym na starcie i kupił wersję zabudowaną?

Gracz
czwartek, 2 lipca 2020, 09:36

Jak bardzo można robić "łaskę" naszemu "sojusznikowi"

Rozumek nie ogarnia makroekonomii?
czwartek, 2 lipca 2020, 22:49

A co, zmusisz Francuzów by dla nas doplacali do produkcji w Hiszpanii?

czwartek, 2 lipca 2020, 12:52

Zapytaj Sikorskiego

Ad
czwartek, 2 lipca 2020, 17:20

Sikorski przynajmniej miał tego świadomość i jasno to nazwał a obecnie rządzący?

piątek, 3 lipca 2020, 22:34

Mąż stanu zaiste :)

ed
czwartek, 2 lipca 2020, 20:24

Radek robił łaskę z pełną świadomością i nic z tego nie mieliśmy.

Czyżby?
czwartek, 2 lipca 2020, 22:50

To chyba nie była raczej "łaska"! He he.

FMtokill
czwartek, 2 lipca 2020, 08:59

Ja mam żal że Honker nie był rozwijany, że przez tyle lat nie znaleźli partnera. XXI wiek, kolejna rewolucja cyfrowa, jeżeli ja z kolegami możemy złożyć laptop z radiowym kill swichem to ciekawe co robią hi-techy. Mizerny know how też tracimy a to nie lata 80 gdzie rurkę przepniesz i wszystko jest ok, wchodzimy w erę gdzie podmiot nie kontrolujący produkcji zaczyna być pacynką.

czwartek, 2 lipca 2020, 12:54

To czemu nie rozwijałeś Honkera? Czemu nie kupiłeś praw do produkcji? Przecież to takie proste. Tylko wieczne pretensje i płacze?

Fanklub Daviena
czwartek, 2 lipca 2020, 18:41

Bo agentura USA okupująca Polin zwalniała z pracy każdego z podobnymi pomysłami?

H2O
czwartek, 2 lipca 2020, 22:56

Tobie nienawiść do USA, odebrała już resztki rozumu. Żal mi cię moskiewski propagandysto. A wiesz co jest piękne? Że będziemy mieć te amerykańskie wozy! Czy tego chcesz czy nie. A okupowała nas wyłącznie ROSJA! Ta, którą tak bałwochwalczo i na okrągło wielbisz!! Ha ha ha ha!!

Fgf
piątek, 3 lipca 2020, 12:33

A jak korzyść będzie mieć Polska jak kupi u kogoś sprzęt. Nie lepiej kupić licencję, rozwinąć moce produkcyjne i biuro konstrukcyjne, które coś za parę lat wymyśli, da pracę Polakowi, pisiory do zarządu wejdą i też godnie zarobią. Z Moskalami trzeba się ułożyć a jak nie chcę się ułożyć to rozwijać pokojowe technologie kosmiczne i prymitywne elektrownie atomowe. Wysłać młodych i zdolnych do Indii i Pakistanu na szkolenie, widzę przywiozą. Niemcy, Francuzi i Angole zadowoleni bo pierszy i ostatni strzał Polak dostanie. Dobrze, że tylu Polaków wyjechało, będzie miał kto odbudowywać.

Co za fantastyczne science fiction
sobota, 4 lipca 2020, 00:13

Z r o b To! Błagam. Kup wreszcie te licencję! Pokaz jak się to robi. Zapewne w całej swej mądrości już nie jedną fabrykę zbudowałeś, kupiłeś licencje dla 3 - 4 tys samochodów i teraz spodziewasz się Nobla z ekonomii.. Prawda?

Polak
czwartek, 2 lipca 2020, 08:57

Już widzę te ujadanie ruskich troli jaki to nie dobry kapitalistyczny samochód ;-)

kud
czwartek, 2 lipca 2020, 19:49

Ruscy trolle maję cię w doopie.

Ha ha ha
czwartek, 2 lipca 2020, 22:57

Taaak? To skad ich tu tylu ujada? Kolegów zaprosiłeś?

Roshedo
czwartek, 2 lipca 2020, 08:29

Dlaczego nie można wyremontować naszych Honkerow do najnowszej wersji Honker M-AX ? No ok w kilkuset trzeba przerobić budę na 2 pary drzwi ale to też do ogarnięcia.... A jeśli Ranger to czemu nie taki jak francuska wersja tylko 100% wersja cywilna z chromem progami itp. tylko pacnieta lakierem na zielono?

Skąd się tacy biorą?
czwartek, 2 lipca 2020, 22:58

Na jakiej podstawie zakładasz, że to dobry pomysł? Dlaczego nie myślisz? Za trudne?

Samochodziarz
czwartek, 2 lipca 2020, 13:45

Bo to są samochody z XVII wieku. Równie dobrze możesz zadać pytanie dla czego nie furmanki.

Polonista
czwartek, 2 lipca 2020, 15:57

"dla czego" - dlaczego nie wozy typowo wojskowe, może chociaż lekko opancerzone?

Bo nie?
czwartek, 2 lipca 2020, 23:00

Bo w ogóle nie potrzebujemy żadnych takich opancerzonych pospolitych terenowek? Czy ty znasz w ogóle założenia tego programu? e założenia Mustanga

Adam
czwartek, 2 lipca 2020, 12:05

Ponieważ do wyremontowania 1 Honkera potrzeba 10 jako dawca (*) + i połowa nowych cześci. Finalny pojazd będzie dalej archaicznym gratem w cenie zbliżonej do Navary / Rangera. (*) - optymistyczna kalkulacja

czwartek, 2 lipca 2020, 12:03

Tak właśnie nasz rząd wspiera Polski przemysł.

Qwerty
czwartek, 2 lipca 2020, 08:19

Ciekawe czy na pace zamontuja KM jak przystało na rasowy pojazd Talibanu.

Motorek
czwartek, 2 lipca 2020, 07:48

Jeździlem Nawarrà przez 4 lata w różnych warunkach drogowych, m. In podobnych do off-roadu, holowałem 2,5 ton łódż i przyczrpę campingoeą - nissan często nie mógł spełnić tych wymagań (za słaby silnik, za mały preświt). Teraz od roku do tych celów używam Rangera, jest bekonkurencyjny w porównaniu z nissanem

Kapitan LWP
czwartek, 2 lipca 2020, 06:06

Tera to bedzie można pod remizom sie pokazać

Pogromca komunistycznych aparatczykow
czwartek, 2 lipca 2020, 23:03

Żołdakom komuny nie przysługuje prawo do remizy.

BadaczNetu
czwartek, 2 lipca 2020, 03:18

No i dobra wiadomość. Navarry rudy żarł aż się kurzyło, a Ranger to solidny wół roboczy. W Afryce, w naprawdę ciężkich warunkach jeżdżą dwa modele samochodów: Toyoty Hilux i Fordy Rangery. Przy czym Ranger jest bez porównania bardziej komfortowy (ostatnio w środkowej Afryce jeździłem oboma więc mam porównanie).

R
czwartek, 2 lipca 2020, 11:29

"Przy czym Ranger jest bez porównania bardziej komfortowy (ostatnio w środkowej Afryce jeździłem oboma więc mam porównanie)." ta jezdziles chyba na PS4.

Śmieszne
czwartek, 2 lipca 2020, 23:04

Ostatnio to nie napisałeś nic wartościowego!

czwartek, 2 lipca 2020, 12:56

Nie każdy jest ekspertem twojej miary.

R
czwartek, 2 lipca 2020, 18:37

Bez immieny kolega i jego wartosciowe komentarze.

Ssssss
sobota, 4 lipca 2020, 00:15

Oooooo, nadal argumentów brakuje? Jakie to żałosne!

zbychu
czwartek, 2 lipca 2020, 10:56

A olej z silnika nadal wycieka jak we wszystkich modelach Forda. Byłeś jeździłeś to pewnie wiesz.

BadaczNetu
czwartek, 2 lipca 2020, 20:08

Brałem z wypożyczalni, pod maskę nie zaglądałem. Ale tubylcy bardzo je chwalili.

Erwin
czwartek, 2 lipca 2020, 12:31

Boże... Ford od kilkunastu lat stosuje jednostki tDCi produkcji PSA- konstrukcje wybitne pod względem trwałości, osiągów i współczynnika usterek, szczególnie jednostka 2.0 tDCi. Rozumiem, że do opływającej w dobrobyt Rosji maszyny wyprodukowane po 2005 r jeszcze nie dotarły, bo licząc po Waszych cenach w 30 tys dolarów by się nie zmieściły

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 01:16

Wojsko dostanie więcej, lepszych aut za tą samą cenę ... ale w komentarzach jest płacz i narzekanie :)

Fazi
czwartek, 2 lipca 2020, 13:48

Terenowy ford nie jest lepszy od terenowego nissana. Jeśli sądzisz że dostaniesz coś taniej i w dodatku więcej to gratulować naiwności. Zapraszam na zakupy.

Jak pamiętam, to Fazi był nadzwyczaj nieudacznym komikiem
czwartek, 2 lipca 2020, 23:13

Kolejny zabawny "mundraliński"? Taki poważny, miarodajny, poparty argumentami, technicznymi parametrami oraz danymi statystycznymi post napisałeś! Jestem pod wrażeniem twej dogłębnej analizy, benchmarku i analizy ekonomicznej tego zakupu. Poruszyły mnie tak istotne szczegóły, którymi podparłeś swoje wnioski nt. lepszości jednego modelu wobec wymienionych ułomności tego drugiego. Naprawdę twój post jest tak merytoryczny , że tylko pozazdrościć przenikliwosci umysłu, racjonalności twych sądów oraz głębi przemyśleń.

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 19:31

Przeczytaj artykuł jeszcze raz, i ponownie i kolejny raz ... aż w końcu go zrozumiesz.

mosze
czwartek, 2 lipca 2020, 01:09

I dobrze. Navara to niezły samochód, ale do cywilnego użytku. W ekstremalnych zastosowaniach, takich jak wojskowe, nie dał by rady. Ranger jest lepszym wyborem (ewentualnie Hilux). Lepiej też radzi sobie w terenie. To popularny pojazd w Afryce i Australii, a tam wiedzą co nadaje się do jazdy w trudnym terenie.

Lelum wypolerum
sobota, 4 lipca 2020, 03:19

mosze Hilux i Ranger sątak samo popularne jak Motshubishi L200, Nissan Navarra albo Holden Colorado, czyli w Australii masz Wielką Piątkę a nie tylko dwa.

Piotr ze Szwecji
czwartek, 2 lipca 2020, 00:53

Zamówienie na 3000 cywilnych terenówek mogło by pomóc PGZ rozkręcić polskie FSO. Niestety zamiast licencji rozwojowej na te Fordy kupiliśmy na sztuki. Jak bez transferów technologii ma się polski przemysł samochodowy rozwijać? Nie widzę tego zakupu jako coś pozytywnego. Tutaj nie ma żadnego tłumaczenia jak przy zakupie F-35, że nie ma nic relatywnego dla F-35 kupić od Amerykanów w rozsądnej cenie. W Polsce jest kilka cudzoziemskich fabryk samochodów. Ani jednej polskiej. To jest ekonomiczne strzelanie Polsce w nogę. PGZ odmówił otwarcie produkcji cywilnych terenówek, albo przyjęcia w ramach offsetu nowych technologii na ich produkcję? To jest oszustwo grubymi nićmi szyte. Panie ministrze Błaszczak, czy uważa pan, że to najlepszy zakup cywilnych terenówek dla WP? Zbrojeniówka ma od groma zakładów motoryzacyjnych. Czy z techniką motoryzacyjną mają te zakłady wiecznie tkwić w erze Honkerów? Gdzie Agencja Uzbrojenia? Kto autoryzował ten nieprzemyślany zakup? Kupiliśmy ponownie po najniższej cenie, zamiast po największym stopniu polonizacji produkcji? Nie można było tego newsa przynajmniej po drugiej turze wyborów podać?

Hog
czwartek, 2 lipca 2020, 12:50

Panie Pioter - piszesz Pan bzdury i nie masz Pan pojęcia o branży motoryzacyjnej - co to jest 3000 samochodów dla fabryki i to z dostawami rozłożonymi na kilka lat? Tak można było produkować samochody 50 lat temu. Dzisiaj wielkie koncerny które wykorzystują do różnych modeli wspólne komponenty produkowane po kilkaset tysięcy sztuk rocznie (silniki, skrzynie biegów, a nawet tzw. platformy obejmujące całą konstrukcję podłogi, zawieszenia, układu jezdnego i napędowego oraz elektronikę i systemy bezpieczeństwa) i wydają miliony EUR rocznie na R&D zamykają fabryki które robią 30-40 tysięcy sztuk danego modelu rocznie bo są nierentowne a Pan chcesz bez żadnych rodzimych technologii produkować 1000 szt. i na tym zarabiać? Tak można produkować supersamochody i sprzedawać je za miliony jak robi to Ferrari czy R&R, albo kupić gotowe produkowane wielkoseryjnie auta i je modyfikować do celów wojskowych (co Polskie firmy robią). W dzisiejszych czasach żeby produkować samochody i na tym zarabiać trzeba produkować w fabryce kilkadziesiąt tysięcy aut rocznie. Warto wspomnieć też o takich drobiazgach jak średnia emisja CO2 i kar które każdy producent musi w zapłacić za przekroczenie średniej wartości emisji - jak nie produkujesz kilku modeli i nie masz pojazdów niskoemisyjnych elektrycznych / hybrydowych albo małych miejskich wozidełek segmentu A i B to płacisz kary które trzeba doliczyć do ceny pojazdów. Taki Honker produkowany dzisiaj z części kupowanych od Iveco czy innego producenta przy założeniu że byłby prymitywny musiałby kosztować 300-400 tysięcy zł netto.

Optymista
czwartek, 2 lipca 2020, 16:39

Jedyny sensowny komentarz w tej sprawie. Pozostałych komentarzy szkoda czytać typu ; wyremontować Hokery, kupimy licencję na auto i produkujemy w polsce. Jestem patriotą ale ręce opadają jak to czytam.

Piotr ze Szwecji
czwartek, 2 lipca 2020, 16:34

Gdzieś zacząć trzeba. Polska nie może być bez swojej własnej fabryki polskich aut, autobusów i ciężarówek. Zbrojeniówka (nie tylko PGZ) ma od groma zakładów motoryzacyjnych z wolnymi mocami produkcyjnymi. Zamiast nową zbrojeniową firmę od produkcji silników zakładać, niech silniki do terenówek zacznie produkować Bumar Łabędy, bo T72 i PT91 wiecznie nie pozostaną w WP. Tutaj trzeba inicjatywy podobnej do MON Siemoniaka, kiedy produkcję podwozi do Kraba kupiono z Korei Południowej. Teraz w HSW są nowoczesne roboty do spawania i duża komora rentgenowska, a Kraby się turlają po poligonie. To, że coś się nie opłaca, nie oznacza że coś innego nie będzie się opłacało. Ile z tych firm motoryzacyjnych PGZ już produkuje auta i autobusy elektryczne? To już jest tam. To czeka tam w PGZ na inwestycję w polski przemysł. 3000 cywilnych terenówek dla WP, to jak znalazł. Następne 3000 na polski rynek motoryzacyjny. Choćby kolekcjonerzy z całego świata sami kupowali to ta liczba winna pójść. Potem zależy wszystko od kooperacji z dostawcami i inwestycją w biuro projektów. Zawsze można coś samemu zrobić taniej, jak się zacznie, bo kupowanie gotowców do składania zawsze jest droższe.

Daruj sobie
czwartek, 2 lipca 2020, 23:15

A ty dalej te swoje brednie? Ośmieszyłes się, a mimo to dalej brniesz? Daj już spokój tym niewczesnym fantazjom.

Piotr ze Szwecji
piątek, 3 lipca 2020, 12:38

Jakim fantazjom? Nie mogę poradzić na to, że oszuści tutaj na forum chcą wmówić ludziom, że kraje prymitywne technologicznie w porównaniu z Polską nie robią kokosy na podróbkach części do aut. Mamy zapomnieć nagle o państwowym sponsoringu pierwszej partii wyprodukowanych aut i to na kilka tysięcy sztuk, co nie jest jakimś splunięciem. PGZ ma około tuzina zakładów motoryzacyjnych, które zbierają szczodrze "postojowe" za dosłowne czy się leży czy się stoi. Brak robotów w tych fabrykach motoryzacyjnych. Brak narzędzi precyzyjnych. Mają one mieć je przecież, bo produkcja czołgów choćby to jednak wyższa sztuka niż sklecenie terenówki, której wszystkie zakłady motoryzacyjne PGZ najwyraźniej nie potrafią dziś. Zamówienia publiczne to chore liberalne prawo w kwestiach bezpieczeństwa państwa i nikt zdrowy na umyśle w kwestiach bezpieczeństwa Polski nie powinien tego prawa "najniższej ceny" stosować. Kora Południowa, Japonia, Singapur, przykładów nie brak, że można jak się chce, a tu pierdzenie ciągłe o 40 tysiącach rocznie w serii i rozkładanie DWÓCH LEWYCH RĄK. Brakami w intelekcie to nie ja tutaj się ośmieszam. Cała Azja i Ameryka się z was śmieje. Typowi lewi przedsiębiorcy z Polski, którzy bez kradzionego pierwszego miliona złotych by nie zarobili swojego pierwszego 1 tys złotych. Hańba! Etnicznego komentarza już sobie daruję, acz zapamiętajcie sobie, że polska ziemia to ziemia Słowian i pewnego dnia ta lewa przejażdżka po Słowianach się skończy permanentnie.

robson
czwartek, 2 lipca 2020, 12:08

Panie Piotrze ze Szwecji, analiza celna, obnażył Pan intencje MON, cóż prawo, przestrzeganie prawa, polityka zakupowa................ na śmietniku.

Piotr ze Szwecji
czwartek, 2 lipca 2020, 16:41

Prawo nie jest wykute w kamieniu. Szczególnie takie, które źle służy. Kiedyś nadzieja była, że zastępując IU przez AU, coś się zmieni na lepsze. Gdzie AU? Zakup przez SG patrolowca we francuskiej stocznie zamiast w Polsce obnaża problem z zakupami na rzecz bezpieczeństwa Polski. Tam gdzie jest bezpieczeństwo Polski, nie powinno być stosowane prawo zamówień publicznych. To skandal, że jest. Nie ważne MON czy SG. PiS ma problem z wycofywaniem liberalnego ustawodawstwa, którym PO i SLD tak szczodrze Polskę raczyło przez dziesiątki lat. Nie wiem osobiście skąd ta inercja pochodzi, bo ponoć PiS to partia konserwatywna a nie tylko taka następna liberalna.

Wrt
piątek, 3 lipca 2020, 01:37

Co tu ma liberalizm i konserwatyzm do rzeczy? Jest uczciwość i złodziejstwo a nie ideologie. Pod płaszczykiem patriotyzmu zawsze się robiło najlepsze wałki. I co, takie cwaniaczki z pisu maja decydować o mojej kasie na co wydadzą, czy od Trumpa kupią pogłaskanie po główce? Nie, procedury sa po to, żeby cwaniaczki miały trudniej w okradaniu nas z naszych pieniędzy. Może w jakiś bantustanach to jest praktykowane że władza jak wygra wybory to ględząc o patriotyzmie i interesie narodowym kupuje sprzęt od tego lobbysty który da najfajniejszą łapówę. Moze tam. Ale tu jest Europa póki co, tu jest prawo, i stop cwaniaczkom którzy z interesem narodowym na ustach robią se interes życia.

sobota, 4 lipca 2020, 22:57

Tak, tu jest Europa i prawo europejskie, o dziwo, promuje europejskie rozwiązania i, o dziwo, zazwyczaj niemieckie. Dopóki sami nie produkujemy takich wozów, to każdy zakup będzie "wydawaniem naszej kasy przez cwaniaczków".

gaba
czwartek, 2 lipca 2020, 11:42

3000 samochodów to detal, nigdy nie uda się na tym zbudować motoryzacji. Jakby zamówić 300 000, to może wtedy....

JF
czwartek, 2 lipca 2020, 11:24

,, rozkręcić polskie FSO'' na Żeraniu Tusk juz widział indyjskie auta jak gaz z Kataru. Póki co hula wiatr

Wawiak
czwartek, 2 lipca 2020, 13:49

Widać że nawet nie wiesz gdzie jest FSO...

czwartek, 2 lipca 2020, 11:08

Przecież produkcja 3000szt to chałupnictwo, nie opłaca się na to linii budować. Montownia? Co to zmieni? Bzdura

BUBA
czwartek, 2 lipca 2020, 10:36

Jak by zależało rządowi na polskim przemyśle to by dali DZT Tymińskim kroplówkę na Honkery. ........................................................................................................................................................................ Zobacz że "specjaliści" z MON nie zrobili porównania na poligonie w błocie Tarpana z Navarą czy Rangerem...................................................................................................................................................... Chłopcy z IU czy inne "Błaszczaki" wzięli kolorowe prospekty i wybrali samochód dla WP..................

rED
czwartek, 2 lipca 2020, 10:31

Oczywiście, przecież każde państwo kupuje tylko licencje w przetargach. PiS nawet licencji na F-35 nie potrafi kupić co na pewno uda się Bułgarii albo i Rumunii.

oPOrtunista
czwartek, 2 lipca 2020, 12:48

Ty tak poważnie, licencję na F-35 dla Bułgarii i Rumunii? Czy oni w ogóle myślą o zamawianiu F-35?

sobota, 4 lipca 2020, 22:59

Tak dobitny sarkazm, a kolega co?

BUBA
czwartek, 2 lipca 2020, 00:45

Przynajmniej nie pęknie na pół po kilku latach. Jakie wojsko taki Mustang. Dwie świnie i trochę słomy na pakę się zmieszczą. Gnój też można wywieść na pole....bo paka wyłożona plastikiem. Cenna rzecz z demobilu.

Karol
czwartek, 2 lipca 2020, 00:22

Ford tak zastąpi honkery, jak honker uazy. Obym się mylił i udało się wymienić je wszystkie.A orientuje się może ktoś ile może być honkerów w polskiej armii.

Fiacik
czwartek, 2 lipca 2020, 00:19

Polecam F150 Tak dobry jal F35

Erwin
czwartek, 2 lipca 2020, 00:02

Sądząc po tym co piszą tutejsi propagandyści Defence24 kłamie :D Donald Trump po wizycie AD w Waszyngtonie nakazał nissanowi zamknąć fabryki w Hiszpanii i Indonezji, następnie zmusił czeski Glomex i polski MON do podpisania umowy na amerykańskie rangery, których nie produkuje się nawet w USA. Cała machina dyplomatyczna pierwszej gospodarki świata skupiła się na zrealizowaniu międzynarodowej intrygi wartej 120 mln złotych. Ludzie, ogarnijcie się, bo takimi bzdurami nie zdobędziecie dla mocodawcy wyborców

Artur
piątek, 3 lipca 2020, 00:11

Tobie wyobraźnia rozum odebrała. Tramp nakazał Nissanowi zamknięcie fabryki w Hiszpanii. Rozum uszamici uszedł.

lol
piątek, 3 lipca 2020, 11:38

Saszka, jeszczio nie nada. Sama znajomość polskiej pisowni to nie wszystko, gieroj.

Erwin
piątek, 3 lipca 2020, 02:02

Wania, ja panimaju, że Wania w Olgino nie nauczony polski sarkazm i czytanie ze zrozumieniem. Ja Wani wybaczyć.

W punkt!
czwartek, 2 lipca 2020, 23:17

Popieram.

robson
czwartek, 2 lipca 2020, 12:09

w punkt

Siu
środa, 1 lipca 2020, 23:47

Jestem w szoku Honker źle Nissan tragedia Ford do D..... py to czego Wy komentujący chcecie??? Wiem fiat 126p super będzie i syrena Bosto "trzaśnięci "i przyjaciele

BUBA
czwartek, 2 lipca 2020, 10:18

Patrz czym jeżdżą na wojnie - Toyoty, Grom w byłej Jugosławii używał Toyot. Skoro jest dobrze to po co eksperymentować?................................................................................................................................................ Ranger to znacznie lepsze wyjście niż niedopracowany Nissan.

rafał
czwartek, 2 lipca 2020, 12:51

Dokładnie, wystarczy zobaczyć czym jeżdżą Talibowie.

Jacek
czwartek, 2 lipca 2020, 16:53

A wiesz jakie tam są silniki w tych toyotach? Na pewno nie 2.0 tdi. Nie spełniają norm emisyjnych i nigdy nie będą dopuszczone do jazdy w Europie. Coś o tym wiem bo połowa tych toyotek została przejęta przez talibów w Afryce z byłej firmy w której pracowałem.

Cao Bang
środa, 1 lipca 2020, 23:33

Nie ważne co się kupi. Najważniejsze żeby było amerykańskie.

Taaaaa
czwartek, 2 lipca 2020, 10:13

Nieważne jak wielkie głupoty się pisze.....

Donvito52
środa, 1 lipca 2020, 23:33

Ranger moim zdaniem, a byłem użytkownikiem Navary i Rangera, nadaje się dużo lepiej do użytkowania. Faktem też jest, że miałem Navarę 2008, a Rangera 2012. Troszkę inne niż obecnie produkowane. Ale dalej bym wybrał rangera.

Obiektywny
środa, 1 lipca 2020, 23:21

Brawo. Tak trzymać.

Whiro
środa, 1 lipca 2020, 23:08

Nie rozumiem. Każdy nażekał że w Nawarze pęka podwozie. Teraz jak będzie ranger to źle bo wchodzimy USA bez wazeliny. Mnie się widzi że tu byli by zadowoleni gdyby kupić coś od Rosji.

Victor
czwartek, 2 lipca 2020, 09:55

Na samochodach tego typu się nie znam, więc nie wypowiadam. Natomiast to że wchodzimy USA bez wazeliny to widać bez specjalnej znajomości tematu.

Wppr
czwartek, 2 lipca 2020, 01:23

Tylko co?

Derff
czwartek, 2 lipca 2020, 01:14

Zgadzam się z tą opinią. Skoro miały by być problemy to lepiej zamówić Rangera. Zaletą Navarry był serwis, części i wyszkoleni mechanicy w każdym powiecie w Polsce. za to Ranger cieszy się opinią muła zdolnego do najcięższej pracy. Tak,czy inaczej dobrze, że nie zwlekano z deczjami. .. Nie sądziłem, że za coś będę chwalił tego miniatra, ale robię to...

BUBA
czwartek, 2 lipca 2020, 00:54

UAZ, Tiger to pojazdy nie dla WP. Z prostej przyczyny - kto je będzie serwisował? Jeszcze nie daj Boże po 20/40 latach na NZ by odpalił jak Ziły 157 czy Ził 131.....a tak 5 lat, kasacja i następny.................... ...................................................................................................................................................................... I tak Mustang za Mustangiem, dialog co kilka lat, konkursy piękności i kasa się kręci.....................

Bormann
środa, 1 lipca 2020, 23:01

Ciekawe czy będzie w nim tyle błyskotek jak na zdjęciu ? To byłaby nieoceniona pomoc dla wroga bo widziałby pojazdy z baaardzo daleka

Jan Kowalski
środa, 1 lipca 2020, 22:50

Zastanawia mnie dlaczego akurat wersja XLT została wybrana? Spodziewałbym się, że dla wojska bardziej adekwatna będzie wersja XL. W przeciwieństwie bowiem do wybranej odmiany nie świeci się jak choinka chromami, nie ma idiotycznych "cywilnych" progów do wsiadania (ograniczających przy okazji kąt rampowy) i ma tańsze w eksploatacji i jak sądzę wytrzymalsze felgi stalowe... No ale co ja tam wiem.

Nowicki
czwartek, 2 lipca 2020, 10:17

Właśnie, co ty tam wiesz? Navara miała mieć szereg zmian pod kątem wyngań MON. Ale ty juz "wiesz", że Ranger przyjedzie bez zmian, ze wszystkimi jego "chromami"? Aby na pewno pisząc te bzdety, wiesz co piszesz?

Atomx
czwartek, 2 lipca 2020, 10:00

@Jan Kowalski a ty widziałeś dokładnie specyfikację tego Forda dla wojska czy tak tylko sobie ze stronki mądrości wyciągasz? O konfigurowaniu pojazdu to już nie słyszałeś? Jak taki mądry jesteś i wg. ciebie chromy są nie zmienne, to powiedz mi jakim cudem wojsko pomaluje to auto co? Bo wiesz przecież że wojskowe auta mają swoje malowania...jako to możliwe co? No ale co ty tam wiesz...

Yaro
czwartek, 2 lipca 2020, 03:42

Litości... Facet, przecież ten samochód będzie dostosowany do wymagań wojska, a nie nówka funkiel z salonu... Akurat felgi aluminiowe są wytrzymalsze.

Arek
środa, 1 lipca 2020, 22:43

Problem w tym że u nas militaryzacja skończy się na lakierze... zamiast zawieszenie zbiornik paliwa...stalowe zdeżaki , osłona silnika i silnik wielopaliwowy...militarna deska rozdzielcza ,fotele z materiałem z cordury..podloga z odwodnieniem kryta masą z utwardzaczem..osłony nakładane lamp plus listwa led podczerwieni...(prawie wszytko to co wsadza się w offroad a nie na dojazdy do pracy) ...jak chcą pojazd cywilno wojskowy do jazdy po mieście.to WOT ma idealne VW T 6 4×4 w malowaniu. Pewnie jeszcze do lakieru khaki będzie grill chrom zobaczycie!

Yaro
czwartek, 2 lipca 2020, 03:49

Facet to jest przetarg na wojskowe samochody dyspozycyjne, a nie pojazdy, które mają się bujać po pierwszej linii frontu.

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 01:11

Przecież to jest auto do transportu grochówki i żołnierzy pomiędzy poligonami. Ono nie będzie w pierwszej linii wiec nic z tego co wymieniłeś nie jest w nim potrzebne.

maniek
środa, 1 lipca 2020, 22:41

Taxsówki dla oficerów i notabli Maciarewicza.DNO

Po co takie brednie?
czwartek, 2 lipca 2020, 10:20

Dno to komentarz "a propos" ministra, którego od dawna nie ma w MON. Czemu nie notabli Siemoniaka i Klicha? Cieniutka prowokacja. Typowa dla przygłupich trolli kompletnie oderwanych od rzeczywistości!

Ja
środa, 1 lipca 2020, 23:22

A ty wolisz taxi na parady równości

Bebok
środa, 1 lipca 2020, 22:37

Bo made in USA........ Navara lepsza....

Buuu
czwartek, 2 lipca 2020, 10:21

Ale fabryka Navarry zamknięta. Bijesz pianę, i to niezbyt pachnącą.

7plmb
czwartek, 2 lipca 2020, 01:12

Akurat dobrze że Ranger bo jest znacznie lepszy.

Adam
czwartek, 2 lipca 2020, 01:11

Made in Thailand

Sternik
czwartek, 2 lipca 2020, 01:10

Przecież to jeden i ten sam samochód tylko pod innym szyldem!!!

czwartek, 2 lipca 2020, 01:10

Na Navare też nazekałeś.

mar
czwartek, 2 lipca 2020, 01:04

Nie nie jest ma wadliwa ramę

Plm
środa, 1 lipca 2020, 23:21

Navara gorsza

JF
środa, 1 lipca 2020, 22:29

Dobry wybór, ciekawie wygląda wpisując Ford Ranger military

Kierowca z chudą kasą
środa, 1 lipca 2020, 22:26

Nissan skończył swoją chlubną kartę z chwilą połączenia z Renault, wspólnik ten blokował Japończykom interesy, byle by miały zbyt różne ich autka. Najlepszy przykład to wprowadzanie nowego Juke zamiast chwalonego w USA Nissana Kicka, czy popularnych w Azji nowych wersji Tiidy. Tak jak ćwierkały jaskółki...

józwa ziemniak
środa, 1 lipca 2020, 22:18

to jest wojsko czy pgr?

czwartek, 2 lipca 2020, 01:10

W pgr to raczej (Tarpan)Honker...

As
środa, 1 lipca 2020, 22:12

Jeśli chodzi o sprzęt dla wojska to jak chcemy bez własnej armii zabawić jeszcze chwile na mapie Europy to husteczki higieniczne będą musiały być z USA. Gorsza spolegliwość niż przed ZSRR za czasów Układu Warszawskiego.

Xd
niedziela, 5 lipca 2020, 09:52

Napisałeś prawdę a jak widać poniżej czy powyżej powiedzenie prawda w oczy kole jest prawdziwe

Yaro
czwartek, 2 lipca 2020, 05:07

Człowieku przecież to oferta przygotowana przez dilera, a nie umowa między rządem naszym, a USA! Rozum Ci odjęło, że do wszystkiego musisz mieszać politykę?

czwartek, 2 lipca 2020, 01:12

Spolegliwy : ten na którym można polegać (Prof. Jan Miodek). Nie używaj słów których nie rozumiesz.

Zsrrrrrr
czwartek, 2 lipca 2020, 01:02

Doczytaj "Asie" co oznacza słowo spolegliwość... Masakra...

Darek
czwartek, 2 lipca 2020, 00:10

Widzę, że nie znasz znaczenia słowa spoilegliwy! Choc uzwajac tu jego wbrew samemu sobie prawdę piszesz.

Pll
środa, 1 lipca 2020, 23:23

Zastanów się troszkę dłużej nad tym co napisałeś.

Ale po co?
czwartek, 2 lipca 2020, 10:22

Po takim j e g o poście, oczekujesz u niego myślenia? Optymistą jesteś, he he.

savatesuperbe
środa, 1 lipca 2020, 22:11

Hawkeye został całkiem pominięty, chyba tradycyjnie. Nie jestem specjalistą od aut, ale jeżdziłem pick-up w pracy dość często (RAM, GMC i Ford) i no nie są to auta do służby w wojsku, chyba że mocno przerobione i służące za pojazdy sztabowo-łącznikowe. I jakiś czas temu, cena jednostkowa za Forda w przetargu wynosiła jakieś astronomiczne pieniądze. Oby znów się tak nie skończyło.

Skąd się tacy biorą?
czwartek, 2 lipca 2020, 10:26

Navara to DMC 2,5 tony. HAWKEY... 7 TON. Należy wątpić, czy jesteś nawet technicznie rozwinięty, bo jak pospolitego pick-upa porównujesz z opancerzonym Hawkeyem, to w ogóle nie znasz się na żadnych samochodach.

H.Ford
środa, 1 lipca 2020, 21:09

I dobrze. Ford jest o wiele lepszy !

bunny bax
środa, 1 lipca 2020, 21:08

wujek to ma dobrze a nawet co raz lepiej

AP
środa, 1 lipca 2020, 20:50

Paliwożerny i zawodny amerykański badziew. Nikt tego nie kupuje w Europie ani nigdzie indziej.

Co za dno
czwartek, 2 lipca 2020, 10:29

A twojej niewiedzy a moze pospolitej głupocie nie będzie końca. Każdy kto tylko ciut orientuje się w temacie sprzedaży samochodów wie, że napisałeś brednie. W USA najlepiej sprzedają się pickupy Forda. Ośmieszyłeś się.

Lelum
czwartek, 2 lipca 2020, 16:05

Bo to samochód dla farmerów, nie dla wojska.

Etam
czwartek, 2 lipca 2020, 23:21

Powiedz to Francuzom którzy nie lubiąc ani Trumpa, ani Amerykanów dla swojego wojska zamówili Rangery! Ha ha ha ha.

mosze
czwartek, 2 lipca 2020, 01:14

Jeden z popularniejszych pick-upów na świecie. Bardzo często widywałem go w Afryce. Jest też najpopularniejszym ute w Australii (obok Hiluksa). Akurat zużycie paliwa ma standardowe w swojej klasie. Większość pick-upów pali około dychy na 100 km.

Co za ludzie
środa, 1 lipca 2020, 23:17

Twój komentarz jest wręcz żałosny. Ranger to najlepiej sprzedający się pick upw Europie i to już kilka lat z rzędu. O reszcie twoich argumentów nawet nie chce mi się pisać. Wiedza zerowa

Ranger i długo nic
środa, 1 lipca 2020, 23:15

Nie masz pojęcia o czym mówisz. Ranger na śniadanie zjadą Navarrae w każdym możliwym aspekcie. Od możliwości jezdnych, wytrzymałości po jakość kabiny (dla wojska to się akurat nie liczy).

Adam
czwartek, 2 lipca 2020, 01:07

Ranger ma silnik słabszy o 20 KM od Navary.

VMD
środa, 1 lipca 2020, 23:07

Dziękujemy za wypowiedź znawcy, sprawdź najpierw co kupili Francuzi...

vvv
środa, 1 lipca 2020, 20:48

PIS dziękuję za przyjęcie dudy :) za chwile kolejne rachunki do zapłacenia

Darek
czwartek, 2 lipca 2020, 00:11

Żal ściska, że nie uaz chłopaczku z olgino?!

Grzyb
środa, 1 lipca 2020, 20:41

No to wszyscy beczący, że Nissan Navara taki beznadziejny, że zawieszenie słabe, że podwozie rdzewieje zadowoleni! Jest Ford Ranger! Super, gratulacje! Panie ministrze, kupować jak najwięcej sprzętu dla naszych żołnierzy. Od sznuruwek aż po czołgi!

czwartek, 2 lipca 2020, 12:12

...a gdzie długopisy????

Paweł
czwartek, 2 lipca 2020, 00:53

sznurówek ...

Fanklub Daviena
środa, 1 lipca 2020, 20:40

Płaszczenie się i wazeliniarstwo względem USA budzi odrazę...

hah
czwartek, 2 lipca 2020, 10:57

oj nie wiem dlaczego, ale bylem pewien ze Twoj komentarz bedzie w tym tonie :)

Precz z faszyzmem
czwartek, 2 lipca 2020, 10:32

Wypisywanie prostackich głupot za pieniądze Moskwy się opłaca?

Rex
czwartek, 2 lipca 2020, 01:14

mamy więcej lepszych aut za tą samą cenę ... trzeba mieć pusto w głowie aby nie rozumieć, że to jest dobry deal.

Koleszek
czwartek, 2 lipca 2020, 12:49

Pasuje Lada Niva...

Bars
czwartek, 2 lipca 2020, 23:22

Wtedy moskiewski Fanklubic piałby z zachwytu!!

Wachmistrz Soroka
czwartek, 2 lipca 2020, 00:40

Płaszczenie się i wazeliniarstwo względem Niemiec i Rosji budzi odrazę...

środa, 1 lipca 2020, 23:01

Trzeba było kupić Ładę

Wania
czwartek, 2 lipca 2020, 10:15

A jeszcze lepiej UAZ-3163 Pickup. Było swojego czasu: www.defence24.pl/rosyjski-specnaz-wprowadza-pickupy

Bormann
środa, 1 lipca 2020, 22:59

Niby tak ale czy wobec miasta nad Sprewą nie będzie niemiłe ?

?
środa, 1 lipca 2020, 20:37

Nissan lepsze terenówki produkuje od forda według mnie to wojsko na tym straci

Ha ha
czwartek, 2 lipca 2020, 10:33

Nissan za to stracił fabrykę w Hiszpanii. Umiemy czytać? Czy może wciąż "distance learning"?

mosze
czwartek, 2 lipca 2020, 01:16

Nissan produkuje świetne Patrole, choć nowe modele są już po prostu luksusowymi wozidłami dla rosyjskich oligarchów i arabskich szejków. W kwestii pick-upów mając do wyboru tych dwóch, wybrałbym Forda. Choć generalnie, to wybrałbym Hiluksa od Toyoty.

piosz
środa, 1 lipca 2020, 20:36

Niewygórowana cena za zdjęcie z Trumpem...

Co za dno w komentarzach
czwartek, 2 lipca 2020, 23:23

Renault i Hiszpanie zapłacili??

JSM
środa, 1 lipca 2020, 20:24

Ford Ranger XLT długość całkowita - 5282 mm, Navara - 5330 mm Szerokość bez lusterek - 1977/1850 mm, Wysokość - 1815 / 1828 mm, Rozstaw osi - 3220 / 3150 mm, Skrzynia ładunkowa Ford: 1613/1650 mm Skrzynia ładunkowa Nissan: 1585/1560 mm

Adam
czwartek, 2 lipca 2020, 01:08

Do tego Ford ma 170 KM, a Nissan 190 KM.

Eva
czwartek, 2 lipca 2020, 23:26

Z jakim silnikiem nie pytasz? Wiesz "z góry"? Czy właśnie wykazałeś się brakiem podstawowej wiedzy o tym nowym kontrakcie?

powrót do prl
środa, 1 lipca 2020, 20:19

Tu nie chodzi o problemy Nissana, ale o to, że tekturowe państwo została zmuszone do zakupu przez Trumpa. Nie jesteśmy już dawno suwerennym krajem.

czwartek, 2 lipca 2020, 12:14

z suwerennością to bym polemizował, ale w sprawie zmuszania/handlu za 24 godz. pobyt i zdjęcia - to się zgodzę

hah
czwartek, 2 lipca 2020, 10:59

aaa, czyli mamy kupowac gorsze, byle pokazac jacy to my niezalezni. Srednia wieku co niektorych na tym forum to podstawowka - na zlosc Mamie odmroze sobie nosek :)

Koleszek
czwartek, 2 lipca 2020, 12:51

Chyba nawet przedszkole...

Zbędne wysiłki trolika
czwartek, 2 lipca 2020, 10:36

W twoim wpisie nie chodzi o faktyczne zamknięcie fabryk Nissana. Chodzi o to by pod byle fałszywym pretekstem, obrzucić błotem MON. Nie jestes żadnym obiektywnym suwerennym komentatorem.

BadaczNetu
czwartek, 2 lipca 2020, 03:22

A nie zauważyłeś, że to dostawca zaproponował zmianę, bo Navarry wyszły z produkcji ? Czytaj ze zrozumieniem, to się nie będziesz kompromitował.

prawda
czwartek, 2 lipca 2020, 02:22

teraz udowodnij swoją tezę.

Sidematic
czwartek, 2 lipca 2020, 01:14

WOW, cóż za przenikliwe odkrycie :-) Wiesz kiedy ostatni raz byliśmy suwerenni? Za Sobieskiego. 400 lat temu.

alkaprim
środa, 1 lipca 2020, 20:10

A pomyśleli o zastąpieniu pozostałych Honkerów?Przecież mamy ich ok 3000 -zostaje do wymiany 2402 Honkery.

Orthodox
niedziela, 5 lipca 2020, 16:17

Następne partie nie muszą być i na pewno nie będą w całości pojazdami tych samych kategorii.

12345
środa, 1 lipca 2020, 20:09

Przynajmniej mocniejsze (trwalsze) niż Navary.

Adam
czwartek, 2 lipca 2020, 01:09

Silniki maja słabsze o 20 KM

Katastrofa????
czwartek, 2 lipca 2020, 23:30

O matko, no to faktycznie, aż o 20 KM?? Ale czy na pewno o 20? A nie o aż 21???????? A może nawet o 22 ????????????????? Przecież to taaaaaakieeeeee straaaaszneeeeee.

2000
środa, 1 lipca 2020, 20:08

o boze, niech wrezie idą so salonu. Na to juz nikt nie mogę patrzeć

Grzyb
środa, 1 lipca 2020, 23:05

Weź się chłopie przyłóż do pisania postów, bo tego się nie da czytać!

codybancks
środa, 1 lipca 2020, 20:00

I bardzo dobrze, zamiast Japońca dobra stara marka !! Ford z USA , ma renomę w USA jako dobry i solidny samochód !!! Ford Europa to spółka, która wyprodukuje, każdy samochód pod każda marką !!! Główna siedzibą Ford Europa jest Anglia !!

Fanklub Daviena
środa, 1 lipca 2020, 20:41

Tak dobrze, obca agenturo, że sami Amerykanie nie chcą kupować amerykańskich samochodów i Detroit zbankrutowało a kupowaliby jeszcze mniej, gdyby nie amerykańskie sankcje na zagranicznych producentów i limity importowe... :)

Lelum wypolerum
sobota, 4 lipca 2020, 03:42

A ty fanku mieszkasz w USA że wiesz że sami Amerykanie nie chcą kupować amerykańskich samochodów ja myślałem że ty w rosji mieszkasz.

H2O
czwartek, 2 lipca 2020, 10:41

Obca agentura i to moskiewska to Ty. Przecież w s z y s c y od dawna to wiedzą!! Każdy twój wpis jest pełen antypolskiego, prokremlowskiego jadu. Nienawiści do polskiej niezależności od Moskwy. Ale to dobrze, że się aż tak pienisz! Każda twoja negacja, to dowód że idziemy w dobrym kierunku. Gdybyś ty coś pochwalił, to wtedy zaczął bym się martwić. A tak, jak widzę krytykę poplecznika bandyckiego reżimu Putina, to od razu wiem , że to bardzo dobry ruch.

B72
czwartek, 2 lipca 2020, 06:28

Lada lepsza , wiemy ...

Jan
środa, 1 lipca 2020, 20:38

Trump kazał sługa musi...

tiphareth
środa, 1 lipca 2020, 23:07

To sie nazywa NAFTA zwyczajnie . Piekne posuniecie Polskiej dyplomacji.

Dyktatorek
środa, 1 lipca 2020, 19:55

Może..... " nie ma tego złego co na dobre by wyszło "...a może przy ostatniej wizycie PAD w USA..Trump tupnoł nogą i kolejny przetarg na nie amerykański sprzęt został unieważniony

Absurd
czwartek, 2 lipca 2020, 10:45

Tak więc to Trump zamknal fabrykę francuskiego koncernu w Hiszpanii?? Przyblizysz swój tok rozumowania?

eVa
czwartek, 2 lipca 2020, 01:15

A niby jaki został unieważniony?

Geo
środa, 1 lipca 2020, 22:29

A może jednak cena zadziałała

Kazik :)
środa, 1 lipca 2020, 22:16

A to tak można unieważnić bo ktoś spoza tupie nogą??? :) To jest zapisane w ustawie o zamówieniach publicznych uchwalonej przez Sejm RP? :)

Tomasz33
środa, 1 lipca 2020, 21:44

Była konfernecja prasowa i była tam mowa o tematach rozmów. Nie było mowy o unieważnieniu przetargu. Powody masz zawarte w artykule.

Genau
środa, 1 lipca 2020, 19:48

To nie USA nam to dostarcza, tylko czeska firma Glomex.

Kazik :)
środa, 1 lipca 2020, 22:04

A co to ma za znaczenie? Nie widzę związku z ofertą przetargową. Niezły wał czy co?

Zabawny jestes
czwartek, 2 lipca 2020, 10:48

Zamknięcie fabryki przez Renault w Hiszpanii to faktycznie niezły wał. Ale czy ten f a k t dla ciebie ma jakiekolwiek znaczenie? Glupolek bredzi pomijając fakty?

Kazik :)
czwartek, 2 lipca 2020, 20:49

Uważaj internet nie jest anonimowy - użycie słowa głupek w języku polskim jest obraźliwe - możesz za to zostać pozwany.

Zabawny jesteś i niedouczony w prawie
sobota, 4 lipca 2020, 00:34

Drogi Kaziku! Mój internet j e s t anonimowy. Do tego musiałby jeszcze pewien drobiazg udowodnić, po pierwsze że w swoim poście użyłem wskazanego przez ciebie słowa, a nie innego (sprawdź sobie) oraz że bezpośrednio skierowałem je do niego, (czego jak przeczytasz dokładnie mój post nie zrobiłem) bo wyglosiłem tylko ogólny komentarz nt osób o małych rozumkach! Nadążasz? Wątpię!

Ślązak
środa, 1 lipca 2020, 19:48

Oby wreszcie coś ye honkery zaczeło zastępować

martin
środa, 1 lipca 2020, 19:32

no comments

Murzynek Bambo
środa, 1 lipca 2020, 19:30

F150 polecam wszystkim Hahahaha

Kazik :)
środa, 1 lipca 2020, 19:25

O co tu chodzi "....umowa dotyczyła dostawy w latach 2020-2022 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia w liczbie 435 szt. w ramach gwarantowanego zamówienia oraz 150 szt. w ramach opcji." - czy to jest efekt wizyty PAD u Donalda T. w USA.

Oszalałeś?
czwartek, 2 lipca 2020, 10:50

Jasne, PAD poprosił Trumpa żeby zamknął Francuzów fabrykę Navarr w Hiszpanii?

Jan
środa, 1 lipca 2020, 22:48

Tak, bo prezydent USA zajmuje się sprzedażą kilkuset terenówek, ktktóre nawet w USA nie są produkowane. Szukaj rozsądku, szukaj...

Olo1
środa, 1 lipca 2020, 21:39

Oczywista oczywistość. To POTUS swoimi intrygami spowodował zamknięcie fabryki Nissana. Kazik powiem więcej ale tylko tobie na ucho więc zachowaj to w tajemnicy ok? Miałem o tym nikomu nie mówić ale jesteś inteligentny kolo jak widzę nad wyraz więc na zasługujesz na wtajemniczenie w największe tajemnice międzynarodowej dyplomacji Pandemia covid-19 została przez perfidnych yankies wywołana tylko w tym celu.... A Duda nic nie wie i dlatego wpadł w pułapkę.

Zero logiki Kaziku?
środa, 1 lipca 2020, 20:49

Efektem wizyty PADa, jest zamknięcie dwóch zakładów Nissana, w tym akurat tego w Hiszpanii który miał nam wyprodukować Navarry? Sugerujesz zatem, że to Trump zamyka zakłady Nissana? A może wręcz Duda?? A poza tobą, to inni w twojej rodzinie zdrowi?

czytelnik
środa, 1 lipca 2020, 20:25

Jest, ale pan każe, sługa musi. Partia rządząca zaprzeda duszę diabłu, by utrzymać się u władzy.

sża
środa, 1 lipca 2020, 20:03

Samochód w sam raz do wożenia dzieci dowódcy do szkoły. A czy doczekamy się kiedyś krajowego samochodu dla wojska, ale takiego odpowiednio zmilitaryzowanego i produkowanego w tysiącach sztuk, który zastąpi Honkera?

Grzyb
środa, 1 lipca 2020, 23:43

Przy okazji artykułu o przejęciu od Amerykanów 5 Herkulesów, dokładnie tak samo skomentowałem sytuację w polskim przemyśle zbrojeniowym. Też zadaję sobie to samo pytanie: czemu nie jesteśmy w stanie stworzyć prostych konstrukcji typu samochód terenowy, samolot transportowy czy podwozie do armatohaubicy?! Nie chodzi mi o sprzęt zaawansowany technologicznie, tylko o proste, podstawowe konstrukcje. Mamy w kraju firmy produkujące elektronikę, oprogramowanie, zakłady mechaniczne i inne. Czy naprawdę straciliśmy bezpowrotnie zdolności do konstruowania czegokolwiek? I nie chodzi mi o balistyczne rakiety miedzykontynentalne tylko no cholerny samochód terenowy dla wojska. Czy nie lepiej by było stworzyć kontynuację Honkera wzorując się na wozach innych producentów i kupując licencję na to czego sami nie potrafimy zrobić? Ręce opadają.

Orthodox
niedziela, 5 lipca 2020, 16:10

Jeśli dla Ciebie skonstruowanie samolotu transportowego typu Hercules jest proste, to gratuluję. Proponuję zapoznać się ile czasu i środków potrzebowało konsorcjum kilku, o wiele od nas bardziej zaawansowanych technologicznie państw do stworzenia A 400. I zapewniam, że z ,,cholernym samochodem" to nie jest u nas dużo mniejsza skala problemu.

Nie wiesz nawet jak bredzisz
czwartek, 2 lipca 2020, 10:56

Prosta konstrukcja samochodu terenowego? Zaprojektuj najprostszy podnośnik śrubowy. Potem się wypowiadaj o projektieaniu ignorancie. Koncerny ładują miliardy żeby się dawać miliony samochodów. Tylko ostatni naiwny zbuduje fabrykę żeby wyprodukować marne 3 tysiące samochodow. I to za kilka lat.

Grzyb
czwartek, 2 lipca 2020, 12:42

Po pierwsze niepotrzebnie mnie obrażasz. Po drugie ja nie zaprojektuje podnośnika śrubowego bo nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki. Po trzecie jesteś kolejną osobą która nie zrozumiała mojego postu. Napisz mi jak to się stało, że inne kraje są w stanie coś wyprodukować a my nie? Odpowiem Ci: bo w pewnym momencie, (nieważne czy wieki czy dziesiątki lat temu) uczynili pierwszy krok w tym kierunku. Jeżeli nie zaczniemy sami budować i konstruować to ZAWSZE będziemy konsumentami. I chodzi mi o ogół a nie o detal.

Zwracam honor
sobota, 4 lipca 2020, 00:48

Ok. Tu masz rację. Ale my możemy i potrafimy. Przyczyny są inne i złożone, np. powszechna polityczna korupcja, serwilizm, wspieranie albo obcego biznesu przez jednych (np. PO), albo szeroki nepotyzm partyjny, promujący kolesiow na najważniejszych stanowiskach (Glapiński i jego ranczo) . Do tego kupowanie głosów chaotycznymi inwestycjami lub "plusami" dla szarakow. I do tego zacofanie technologiczne wynikające z celowego niszczenia całych branż przez szeroko pojmowanie euro-lewactwo. Ale pomysłu licencji był nie popierał w tym wypadku. Inwestowal bym w coś, co już możemy produkować np. ciężarówki i autobusy, drony, produkty chemiiczbe z siarki i węgla, i np. miedzi. Szwajcaria nie produkuje samochodów osobowych ale jest jednym z najważniejszych rynków samochodowych Europy. Nie musimy być w 100% samowystarczalni.

dim
środa, 1 lipca 2020, 21:41

Fabryka w USA produkuje Navarrę, po ok. 80 tysięcy sztuk rocznie... Prócz tego ta sama fabryka produkowała jeszcze Mercedensy Benz X class. - Załatwisz taki rynek nabywców ?

Rex
środa, 1 lipca 2020, 21:29

A czy jest jakiś polski producent takich aut?....nie ma

SOWA
środa, 1 lipca 2020, 20:11

Gdyby Jelcz i Rosomak SA sprawnie działały to nie powinno być problemu.

Pjoter
środa, 1 lipca 2020, 20:02

Tak sie wchodzi trampkowi w ...

Darek
czwartek, 2 lipca 2020, 00:15

To wchodż angeli jak się przez fałdy tłuszczu przeciśniesz! Ale miejsce tam już zajęte przez ryżego z Sopotu dawno temu.

Sidematic
środa, 1 lipca 2020, 19:57

Jak nie jak tak?

Genau
środa, 1 lipca 2020, 19:47

Nie

środa, 1 lipca 2020, 19:46

A może efekt

Kazik :)
środa, 1 lipca 2020, 20:25

Jednym słowem niezły wał!!!

Co na to twoj lekarz?
czwartek, 2 lipca 2020, 11:01

Wał zrobiony Hiszpanom przez Francuzów, na czym skorzystał Duda?

Tweets Defence24