Glomex o następcy Honkera. Jest cena jednostkowa

2 kwietnia 2020, 12:24
Navara_1
Fot. Glomex MS

Konsorcjum Glomex MS Polska Sp. z o.o. i Glomex MS s. r. o. poinformowało o szczegółach umowy na dostawę dla Wojska Polskiego samochodów Nissan Navarra w ramach programu "Mały Mustang".

Konsorcjum Glomex MS Polska Sp. z o.o. i Glomex MS s. r. o. na mocy umowy na  samochody ciężarowo-osobowe ogólnego przeznaczenia zawartej z 2. Regionalną Bazą Logistyczną w Warszawie w latach 2020-2022 dostarczy 635 samochodów Nissan Navara Double Cab 190 KM MT Acenta (w tym 150 w ramach opcji). Nissany zastąpią obecnie używane Honkery.

Łączna suma kontraktu wynosi (z uwzględnieniem opcji) 121,25 mln zł brutto. Jak podaje w komunikacie Glomex, koszt jednego samochodu dla wojska wyniesie 155,2 tys. zł netto. Dostawy według przyjętego harmonogramu na najbliższe trzy lata mają obejmować co roku 160 egzemplarzy tych pojazdów z opcją na dodatkowych 50. Według deklaracji producenta mają one zostać wyprodukowane w europejskiej fabryce Nissana, a dostosowywane do armii gestora ma odbywać się w Polsce. Pierwsze Nissany Navara mają pojawić się w Wojsku Polskim jeszcze w tym roku. 

Bardzo cieszymy się z zaufania okazanego przez polską armię. To dla nas powód do dumy. Na pewno nie zawiedziemy polskich żołnierzy. Siłą naszej oferty były mocny silnik, wydłużona gwarancja oraz atrakcyjna cena

- dyrektor wykonawczy Glomex MS Polska Łukasz Nowak

Nissan Navara to samochód ciężarowo-osobowy ogólnego przeznaczenia o napędzie 4 × 4. Wersja oferowana przez Glomex MS w przetargu dysponuje silnikiem o mocy 140 kW (o dodatkowych 30 kW więcej niż wymagania w przetargu). Dodatkowo ma być wyposażony w zabudowę typu HardTop z uchylnymi bokami, osłonę pod silnikiem oraz opony All Terrain z wkładkami typu Run Flat. Samochody te mają służyć w Wojsku Polskim przede wszystkim jako samochody dla służb tyłowych do transportu ludzi między jednostkami, poligonami, a także do transportu ładunków, amunicji i innych materiałów wojskowych.

Umowa na dostawę "małego Mustanga" to kolejny kontrakt Glomex MS realizowany w Polsce. Spółka jest obecna na polskim rynku od dziewięciu lat. W tym czasie zrealizowała wiele kontraktów dla polskich sił mundurowych, między innymi dla Wojsk Lądowych, Wojsk Specjalnych, Sił Powietrznych, Straży Granicznej oraz Służby Ochrony Państwa. Glomex zajmuje się m.in. dostawą systemów noktowizyjnych, hełmów balistycznych, tlenowych systemów spadochronowych, agregatów lotniczych, makiet oraz symulatorów. Dyrektor wykonawczy dyrektor wykonawczy Glomex MS Polska Łukasz Nowak podkreślił, że spółka jest obecna także w sektorze lotniczym i odpowiada również za obsługę czeskich samolotów Airbus A319. Jest obecna także w innych krajach regionu - w państwach bałtyckich, Chorwacji, na Ukrainie i Węgrzech.

Zawarcie przez 2 RBLog. kontraktu na pierwszych kilkaset samochodów osobowo-ciężarowych ogólnego przeznaczenia rozpoczyna program generacyjnej wymiany obecnie używanych Honkerów. Postępowania przetargowe w tym celu prowadzono od 2015 roku. Najpierw zakładano pozyskanie samochodów w jednym postępowaniu prowadzonym przez Inspektorat Uzbrojenia w wersji nieopancerzonej i wysoce zunifikowanej z nią wersji opancerzonej. Wszystkie te pojazdy miały spełniać dość rozbudowane wymagania i obiektywnie trudne do spełnienia przez dostępne na rynku konstrukcje, a budżet na zadanie był relatywnie ograniczony. 

Następnie, po unieważnieniu trzech kolejnych przetargów, w 2019 roku zadania te rozdzielono pomiędzy Inspektorat Wsparcia (któremu podlega 2 RBLog.) oraz Inspektorat Uzbrojenia, który nadal prowadzi odrębne postępowanie na pozyskanie kilkudziesięciu samochodów w wersji opancerzonej.

(JP) (MZ)

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 53
Reklama
Jest jakaś nadzieja
poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 11:26

Ludzie, cieszmy się. Wreszcie po tylu latach MON zamknął jakiś przetarg. To jakiś cud. Więc cieszmy się, nie narzekajmy, będą powoli odstawiać zajechane na amen Honkery. Jest wreszcie jakiś sukces. Malutki, ale wreszcie coś nowego, sprawnego. A nie 20-o letniego. Radujmy się choćby nawet z tych małych, w miarę udanych, zakupów. Niech szklanka będzie na "pół pełna"!!

Pytajnik
sobota, 4 kwietnia 2020, 23:24

Nie rozumiem: czy chodzi o pozostawienie tego pickupa w formie jakiej jest (z przemalowaniem tylko na zielono) czy też jakąś adaptację nadwozia?

Tychy
sobota, 4 kwietnia 2020, 20:39

Im większe zamówienie tym taniej niż za jedno auto winno być, nawet, gdy wersja jest podrasowana. Ceny produkcji aut osobowych w fabrykach po zjeździe z taśmy są podnoszone przy sprzedaży o grube kilkadziesiąt procent, bliżej 50-80 niż 10-30. Przy okazji warto przy przetargach policzyć i sprawdzić ceny i szybkość działania serwisu po wymaganym okresie gwarancyjnym.

Emeryt
piątek, 3 kwietnia 2020, 14:28

Dziwne, że przy zakupie ponad 600 sztuk wuosko przepłaca. W zeszlem roku zakupiłem najbogatszą wersję Navary z zabudową typu Hardtop za znacznie mniejsze pieniądze.

mick8791
sobota, 4 kwietnia 2020, 13:00

Misiu najbogatsze wersje Navary w cenniku wyprzedażowym za 2019 dochodzą do 180 tys, bez hardtop więc nie opowiadaj bajek. Nie wspominam już nawet o runflat i pozostałych wymaganiach wojska (do znalezienia w SIWS)...

also a pensioner
piątek, 3 kwietnia 2020, 21:31

A jaki pakiet logistyczny za te "znacznie mniejsze pieniądze" zaoferowano??

Ja
piątek, 3 kwietnia 2020, 14:25

Ja tak zdroworozsądkowo czy wiadomo co to za firma i kto zarobi na powszechnie dostępnym produkcie. Grubo szyte bez żadnej finezji.

k
niedziela, 5 kwietnia 2020, 00:38

Zarobią głównie żołnierze. Bo wreszcie będą mieli bezpieczny samochód.

Ciekawski
piątek, 3 kwietnia 2020, 01:37

Ciekaw jak się mają ceny do wcześniejszych postępowań ... Czy kupiliśmy taniej czy drożej ?

Ustawiator
piątek, 3 kwietnia 2020, 14:45

Kolega wie ze INSPEKTORAT UZBROJENIA zaplacil o 24 mln drożej Dlaczego? Koszty prowizji wliczone w cenę

P wawa
piątek, 3 kwietnia 2020, 01:21

To jest następca Lanosa a nie Honkera

Gosc
czwartek, 2 kwietnia 2020, 23:46

Jeżdżę nissanami od 15 lat mialem kilka primer almere i teraz maxime wszystkie wytrzymale malo awaryjne maszyny

Ciekawy
czwartek, 2 kwietnia 2020, 20:02

Skrzynia manulna czy automatyczna?

Pan księgowy
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:34

Chcę zobaczyc faktury dostawców i pseudo umowy usługowe z ostatnich 12 miesięcy W szczególności CENY TRANSFEROW NA ODESSANIE ZYSKU Oj tego nie ra sie ukryć

Chris
czwartek, 2 kwietnia 2020, 22:28

Przyleciał, na....l (napisał) i poleciał dalej.

Ustawiator
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:31

Koledzy już wyliczyli ze 24 ,mln pln poszlo na kontrakt A gdzie SKARBÓWKA CO ŁAPIE ZŁODZIEI

Zmechu 12
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:30

Sztaby jednostek beda woziły sie 4x4 w wersji hard top a my z BUTA CO ZA KICHA

y
niedziela, 5 kwietnia 2020, 00:41

Osobiście na krótkie odcinki to wolę bezpiecznie" z buta" niż ryzykować i wozić się Honkerem.

Ruskij sołdat-FR
niedziela, 19 kwietnia 2020, 11:18

Na spacer tak nie do zadań bojowych (szybki transport amunicji, żołnierza ect.) i walki - a do tego ma być ten pojazd - cytat: "Samochody te mają służyć w Wojsku Polskim przede wszystkim jako samochody dla służb tyłowych do transportu ludzi między jednostkami, poligonami, a także do transportu ładunków, amunicji i innych materiałów wojskowych." Co ryzykujesz awarię po 10 km pozostaje wtedy twój but i kilogramy sprzętu na grzbiecie czy lepiej może but ze startu...... Nie chcesz oddaj tego Honkera dla WOT-u tam wszystko z buta.

mosze
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:59

Pod ten hard top i tak nie wlezą. Mogą tam najwyżej worki z kartoflami wrzucić.

BUBA
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:19

Nie marudzcie cena jet przyzwoita.

16BPanc
piątek, 3 kwietnia 2020, 03:49

Co ty opowiadasz każe dealer nissana sprzeda ci wersję acenta za ok. 140tys.brytto do tego zabudowa ok.10tys ta z uchylnymi bocznymi szybami a nie bokami ja napisali + płyta pod silnik 2tys.czyli razem ok 150tys brutto To jak to się ma do 155 tys netto czyli czyli ok 195tysbrutto za które zapłaci budżet A przedłużoną gwarancję nissana do 5lat to każdy dealer da gratis .

rydwan
niedziela, 5 kwietnia 2020, 23:05

widziałeś kontrakt? wiesz o czym piszesz? to nie cywilny zakup z przelewem to obsługa i cześci na conajmniej 10 lat ,dalej chcesz dyskutować?

Ggg
piątek, 3 kwietnia 2020, 22:06

Pan sie oburza na te grosze? Prosze spojrzec na 4mld USD za 16 wyrzutni Patriot i 3,5mld USD za F-35. Jak sie lekko wydaje na murzynskosc Polski taka kase to urzednicy nie maja motywacji zeby zbijac marne milionki przy Mustangu. Poza tym Czesi mogli wygrac, bo maja odwage pchac sie w taki przetarg mimo ryzyka ze za rok wjedzie im na chate ZW z zarzutami. W koncu ZW do Czech nie dotrze. Pozdrawiam Czechow :-)

merkury
piątek, 3 kwietnia 2020, 11:07

zapomniałeś, chyba celowo, o oponach AT, wkładkach run flat, akcyzie i homologacji, wyposażeniu dodatkowym, cena jest jak najbardziej przyzwoita,

16BPanc
piątek, 3 kwietnia 2020, 23:43

Tam nie żadnej mowy o wyposażeniu dodatkowym wersja acena i tak jest standardowo b.dobrze wyposażona

16BPanc
piątek, 3 kwietnia 2020, 23:40

Akcyza jest w cenie detalicznej która odprowadza importer homologacja nie dotyczy płytki i hardtopu bo już jest również w cenie detalicznej dealera .O ile wiem to opony są notowane wszystkie standardowo jako at-więc skąd ta troska

czwartek, 2 kwietnia 2020, 20:54

dim
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:35

Ale czy to już jest cena z VAT, czy bez VAT ?

Paweł P.
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:51

pisane, że netto. Czyli bez VAT. +23% jeszcze powiedzmy trzeba doliczyć. Ale to nie nowość, jak furkę kupujesz, tyle że tu Państwo sobie płaci 23% wiec wróci ze 21% :)

dim
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:58

Jak furkę kupuje to na firmę w Czechach i nie płacę VAT ;)

Tomek
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:49

W artykule jest to podane! Netto!

asad
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:12

Czyli brutto prawie 191 tys. Trochę drogo, jak na podstawową wersję.

Marek1
czwartek, 2 kwietnia 2020, 18:47

Mocno drożej jest z ogumieniem z wkładkami runflat, dodatk. osłoną silnika z dołu i obudową hard top. To jakieś 20k więcej ...

dim
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:59

To nie jest podstawowa wersja.

Wojtekus
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:33

Nie za male i ciasne w srodku te pojazdy dla wojska? Tylni przedzial pasarzerski wyglada na mniejszy od przedniego. Napewno malo miejsca na nogi nie mowiac juz o broni recznej. Chyba ze to pojazd na dwie osoby to w tedy bedzie ok.

lolek
piątek, 3 kwietnia 2020, 21:33

To pojazd do wożenia żon kadry oficerskiej i ich dzieci na zajęcia pozalekcyjne. Chyba nie wyobrażacie sobie ich wożenia Honkerami?

mosze
czwartek, 2 kwietnia 2020, 18:01

Miejsca jest mniej więcej tyle co w kompakcie. Na nogi miejsca wystarcza, choć szału nie ma. Jeśli broń i oporządzenie, to samochód dla 4 osób. Za to na pakę można sporo nawrzucać.

Pjoter
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:18

W końcu teraz dużo ppk wieże bezzałogowe i niszczyciel czołgów nie wspomnę o smiglowcach i dronach

NAVY
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:16

...za czyjeś pieniądze robi się świetne zakupy !

czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:13

Ja kupuje za wypłatę żony. Powiem jedno: nie jest lekko;)))

max
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:01

super, dorównamy isis i talibom, tylko trzeba zamontować ciężki karabin maszynowy na pace i heja.

fcuk
czwartek, 2 kwietnia 2020, 15:25

Nie dorównamy. Toyoty to inna liga.

16BPanc
piątek, 3 kwietnia 2020, 03:52

Tak przy D41 to faktycznie Hołużne to 3 liga

mosze
czwartek, 2 kwietnia 2020, 18:03

To zależy. Toyota powinna być nieco trwalsza i lepsza w terenie. Za to Nissan ma bardziej komfortowe zawieszenie z tyłu. Sam mam Toyotę i dla wojska brałbym Hiluksa lub Forda. Ale najwyraźnie MONu nie było stać...

dim
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:59

Toyota ma dużo słabszy silnik.

dim
piątek, 3 kwietnia 2020, 09:22

Znów ktoś podszywa się pod mój nick ? (2/4 17:59)

piątek, 3 kwietnia 2020, 11:05

kogo to obchodzi?

Bene
czwartek, 2 kwietnia 2020, 21:40

Toyota ma albo stare rzędowe 6cyl albo v8 w terenowych pickupach, no chyba że weźmiemy pod uwagę raczej szosowe hiluxy. Nie rozumiem do czego niby ma służyć tą nawarra bo w terenie to nie pojeździ i niewiele jej pomoże osłona silnika. A wkładki runflat to raczej do innej klasy aut się używa.

Mechanik
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:57

Kupno samochodów zasilanych z szyny common rail dla wojska ? To nie jest nieporozumienie. To debi....lizm. Zwłaszcza na czas "W"

Davien
czwartek, 2 kwietnia 2020, 23:27

Przesadzasz, jak obecne silniki się zużyją to nie widzę większego problemu żeby zrobić swap silnika na Andorię 4C90. W tym silniku pompa sekcyjna jest prosta jak but. Nie wiem ile dokładnie miejsca jest pod maską Navary ale można ewentualnie pomyśleć o silniku Z5201 od Czechów.

Zzz
piątek, 3 kwietnia 2020, 10:03

Andora właśnie zakończyła produkcję 4C90.tak informacyjnie pisze...

sarkafarka
czwartek, 2 kwietnia 2020, 20:53

Dokładnie.W czasie potencjalnej wojny paliwo może być różnej jakości . Jest jeszcze EMP.

red
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:45

A niech tylko ktoś lakier zadrapie to miesiąc pucowania kibli ...

Tweets Defence24