Fiasko "małego Mustanga". Przetarg unieważniony

18 grudnia 2019, 09:15
840_472_matched__oz56m4_a6a525d50d1e90ab1619b31cf8a04140
Fot. MON

2. Regionalna Baza Logistyczna zamieściła informację o unieważnieniu postępowania na dostawę 635 egzemplarzy samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia z terminem dostaw w latach 2020-2022 - powszechnie znane pod nazwą "mały Mustang".

W uzasadnieniu unieważnienia postępowania stwierdzono, że "cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia". Jako podstawę prawną podano art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dodatkowo Zamawiający poinformował, że z postępowania nie wykluczono żadnego wykonawcy, w postępowaniu nie odrzucono też żadnej oferty.

Zgodnie z wcześniej udzielonymi informacjami, ważne oferty złożyły trzy podmioty: konsorcjum Auto Podlasie Sp. z o.o. (lider) i STEELER Marcin Piasecki (Nissan Navara), konsorcjum Glomex MS Polska Sp. z o.o. (lider) i Glomex MS s.r.o. (Fiat Chrysler Furgon Wrangler IV) oraz DEMARKO Sp. z o.o. Sp. K. (Nissan Navara).

Postępowanie na dostawę tzw. "małego Mustanga" ma na celu zakup samochodów, które w Siłach Zbrojnych RP zastąpią pojazdy Honker. Wcześniejsze postępowanie, prowadzone w tym samym celu, unieważniono we wrześniu 2019 r. z identycznego powodu, jaki podano obecnie - z powodu oferowanej ceny przewyższającej kwotę przeznaczoną na sfinansowanie dostaw.

Inspektorat Uzbrojenia przeprowadził wcześniej trzy podobne postępowania związane z dostawami nowych samochodów osobowo-ciężarowych Mustang, wszystkie unieważniono.  Specyfikacja tych postępowań zakładała pozyskanie od kilkuset do kilku tysięcy samochodów w wersji nieopancerzonej i kilkudziesięciu w wysoce zunifikowanej z nią wersji opancerzonej, warunki istotnie różniły się od tych które są stawiane w postępowaniach prowadzonych przez RBLog. - uznawano je za relatywnie trudne do spełnienia przez konstrukcje dostępne na rynku.

Obecnie Inspektorat prowadzi odrębne postępowanie na Mustanga, na dostawę wyłącznie samochodów w wersji opancerzonej, zakładające pozyskanie tylko kilkudziesięciu egzemplarzy takich pojazdów.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 198
Reklama
rafff
poniedziałek, 30 marca 2020, 10:38

Czyli zaprotestował oferent auta: Fiat Chrysler Furgon Wrangler IV

Zdenerwowany
niedziela, 19 stycznia 2020, 13:18

Kupili dla wojska białe VW craftery, później kupili VW transportery. Jaki problem kupić VW Amaroka w wersji Aventura. Nikt w tym IU nie myśli. Powinni usunąć cały ten instytut skoro nie umieją przez tyle lat wybrać zwykłego auta...

Dlugi
czwartek, 2 stycznia 2020, 21:06

Niestety ten serial z ,,mustangiem" dla naszych wojaków skończy się jak.w przypadku T-72 odmalowaniem Honkerów.

misiek
niedziela, 22 grudnia 2019, 19:17

tyle narzekań na tego Honkera a nikt nie zauważył ile ten pojazd służy w wojsku, toporny ale z przyzwoitym silnikiem, zachwalacie inne marki ale wszystkie sie psują a koszt ich naprawy niemały , firma Andoria-Mot dostarczyła dla Honkera bardzo dobry silnik ADCR o mocy 152kw auto z tym motorem jezdzi w Rosyjskich samochodach terenowych marki Zaszczita w Rosyjskiej armii jest to praktycznie zmodernizowany Honker Scorpion oraz w armii Nigeryjskiej

Szymon
sobota, 21 grudnia 2019, 11:21

--------------------------------------------------------Dla wojsk polskiego powinna zostać wybrana rodzima konstrukcja produkowana w kraju --- polski przemysł dla polskiego wojska ----------------------------------------------------------------------------

eytu3423123848
sobota, 21 grudnia 2019, 00:44

W Indiach są tanie autoriksze. Jeżeli nikt z dostawców nie potrafi sprzedać WP wozu, to może trzeba sie zainteresować autorikszami tuk tuk. Jest to dość niezawodny środek transportu i pewnie zmieści się w cenie .

PRS
piątek, 20 grudnia 2019, 13:37

Panowie - jeszcze raz. Chodzi o zakup samochodów ,,dostawczych" klasy ,,bus" lub duży SUV (bo liczba przewożonych pasażerów + kierowca) z napędem na 4 koła............................................................................. Więc to nie musi być ,,klasyczna" terenówka. Maksymalna cena jednego samochodu (ze wszystkim) mogła wynosić 250 000 zł. A w złożonych ofertach była większa... Kryterium oceny była w 60% cena, w 20% dodatkowa moc silnika (ponad 110 kW/147,5 KM), w 15% termin realizacji umowy i w 5% opcjonalne wymagania (np. możliwość przewożenia 7 osób wraz z kierowcą na miejscach siedzących w kierunku jazdy i 50 kg ładunku oraz nadwozie pomalowane lakierem matowym lub półmatowym w kolorze ciemnozielonym, żadne opancerzenie czy specradiostacje a nawet miejsce na montaż takowych). To, że za niedługo będzie jak w piosence ,,żołnierz drogą maszerował" za bardzo wodzów z MONu nie obchodzi, ba nawet o tym nie myślą. W WP jest około 2500 Honkerów. Problem jest w tym, że spora ich część stanowi ,,podwozie bazowe" pod ,,zabudowy specjalistyczne". I to te pojazdy trzeba w pierwszej kolejności wymienić. Na 2020 r. planowano ( w ramach anulowanego przetargu) wprowadzenie do służby 160 szt. nowych pojazdów. Więc teraz kupi się mega drogo jakiś amerykańskoizraelski pojazd ,,z wolnej ręki".............................................................................................................................................................................. P.S. Ciekawostka - Tur VI był zaprezentowany na MSPO w 2018 r. na podwoziu Forda ale finalnie te całe 5 sztuk trafiło do Policji na podwoziu MANa.

Lotnik
niedziela, 29 grudnia 2019, 22:02

Z "wolnej ręki" się nie kupi, bo wartość i tak będzie przekraczała cenę za jaką można kupić pojazdy z "wolnej ręki". Mamy polskie pojazdy, ale Wszystkie firmy wiedzą, jak bardzo dotąd wojsko dawało się doić (co wiem z własnego doświadczenia), a teraz kiedy chce urealnić koszty i doić się nie daje są bardzo zdziwieni. Może mijają czasy kiedy wydawało się pieniądze nie oglądając się na to ile (bo to nie moje). To pieniądze nas wszystkich, którzy płacimy w tym kraju podatki.

ryba
piątek, 20 grudnia 2019, 22:25

no jest jeszcze tur 5 i to ponoć niezły jakościowo jest można by te 160 zamówić zobaczyc czy sie sprawdza jaśli tak rozwijac flote jest również tur 2 kturemu można odchuzic konstrukcje .

gliwiczanin
piątek, 20 grudnia 2019, 12:27

U nas powinno się zmienić kryteria zamawiania sprzętu. Najwyżej punktowane powinny być produkty przynajmniej częściowo produkowane u nas, potem ocena wojskowych którzy ocenią u nas sprzęt, a na koniec cena. Jeśli produkt nie będzie produkowany przynajmniej w części u nas automatycznie dostanie mniej punktów i ma mniejszą szanse na wygraną. Cena maksymalna powinna być tylko wyznacznikiem, a nie kryterium które unieważnia po przekroczeniu cały przetarg jak to mamy w przypadku Mustanga. Im bardziej zbliżona cena do naszych oczekiwań tym więcej punktów. W ten sposób już dawno byłby wybrany następca Honkera.

leszek
czwartek, 26 grudnia 2019, 15:13

niestety przepisy unijne tego zabraniają

JanKowalski
piątek, 20 grudnia 2019, 09:18

Ręce opadają nawet nie mam siły tego komentować......

SimonTemplar
piątek, 20 grudnia 2019, 08:28

Jak zwykle. W Polsce działa bardzo silne i dobrze zamaskowane lobby na rzecz innego państwa. Od lat udaje im się uwalać wszystkie programy wojskowe i to bardzo skutecznie. Gepard, Wilk, Orka, Narew, Tytan, Mustang........ A w zamian malowanie starych czołgów i pomniki. Nikt tego nie widzi?

środa, 25 grudnia 2019, 20:58

Ludzie to widzą, ale te obce państwo jest ważniejsze- F 35

Kazimierz
piątek, 20 grudnia 2019, 11:55

Zwykle nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale w tym co pisze Simon coś jest na rzeczy. Głupota albo sabotaż. Jedno z dwojga.

Mateusz Miroś
piątek, 20 grudnia 2019, 01:05

Ważne żeby to był produkt polski. Zawsze polski produkt powinien być wybierany przed zachodnim nawet jeśli miałby być gorszy i droższy. Jeśli już wydajemy kasę na zbrojenia to niech chociaż zarobią na tym polskie rodzinny. Auto powinno też być maksymalnie niezawodne czyli proste bez bajerów i ekologicznego szajsu typu filtry DPF, albo zawory Egr.

mosze
piątek, 20 grudnia 2019, 17:37

Nie ma polskich produktów tego typu. Nikt w Polsce nie produkuje samochodów terenowo dostawczych.

ryba
piątek, 20 grudnia 2019, 22:04

no a wirus to co ? jakies prace prowadzono i ukończono wiec mus je wykożystac żadnych Autoboxów i sieci dostaw w Makaronowie musimy opracowac własne krajowe sieci dostaw .

uyte
piątek, 20 grudnia 2019, 00:25

A może jak nie uda się kupic tych drogich samochodow to zróbmy samochód wlasnym sumptem. Co będzie potrzebne - pila lancuchowa spalinowa, wóz typu Conestoga wagon . Do pily lancuchowej trzeba zrobić przejscie na osie kol - tak aby ten wóz mogl jechać. Bedzie problem z kierowaniem. zrobić taki dyszel który się unosi i wraca do lawki stangreta i bedzie się kierować.

ryba
czwartek, 19 grudnia 2019, 22:13

przetarg zle rozpisany zamiast na nowe powinien byc rozpisany na modernizacje Honera wraz z przejeciem dokumentacji.

Clash
piątek, 20 grudnia 2019, 08:14

modyfikacje a nie modernizacje, - modyfikacje drogi kolego. Jak szaleć to szaleć....

ryba
piątek, 20 grudnia 2019, 09:22

tylko wiesz po spokojnej analizie tego co sie dzieje babranie sie w Honkera to czysty lobbing i ukryte zyski na długie lata a jakość tego pojazu oraz to co zaproponował autobox to cyrk .W tym wypadku trzeba przeprojektować całość pojazu implementujac np rozwiazania z wirusa plus opracowanie wersji dla leśników straży pogotowia itp oraz podstawa werse cywilna tak aby fanatycy bezdroży mogli popracować w ekstremalnych warunkach na tym pojazdem.

FarsaFars
czwartek, 19 grudnia 2019, 21:44

Farsy ciąg dalszy.... Jazda probna po zakopcu trwa w najlepsze Czy ktoś im powiedział

Willgraf
czwartek, 19 grudnia 2019, 15:24

samochód dla wojska ma być prosty w eksploatacji na bazie rozwiązań Honkera ma być do naprawienia pod drzewem, a nie z elektroniką do naprawy tylko w serwisie

Dudley
czwartek, 19 grudnia 2019, 23:35

Następny który więcej pisze jak myśli. To kupmy Willysa z 2WŚ, od Leoparda i łatwiejszy w obsłudze i naprawie jest T34 lub Paton, a ze względu na skomplikowaną konstrukcję i brak możliwości naprawy pod drzewem, powinniśmy się pozbyć wszelkiej broni zawierającej elektronikę. Jak chcesz chcesz zachować normy emisji spalin bez elektroniki? A może chcesz wypuścić na ulice tysiące kopcących i śmierdzących aut?

Marek
piątek, 20 grudnia 2019, 11:20

Koreańczycy w swoich wojskowych pojazdach średnio przejmują się emisją spalin. I mają rację, bo w wojsku to ostania rzecz, która powinna się liczyć. Niemcy postępują podobnie. Przynajmniej w pewnym zakresie. Eagle V, którego dla siebie wybrali nie ma być ekologiczny tylko niezawodny i dlatego spełnia jedynie skromniutkie euro III. Tak na marginesie. Eagle V wygrał z bardziej ekologicznym i tym samym bardziej zawodnym rodzimym niemieckim pojazdem.

say69mat
czwartek, 19 grudnia 2019, 19:52

Mówisz, że Hummera można tak łatwo naprawić pod rzeczonym drzewem??? Przecież jest to pojazd, który wyznacza kanon, tak jak jego równie słynni poprzednicy z triady willys/dodge/chevrolet

alan
czwartek, 19 grudnia 2019, 13:31

Zastanawiam się , kto opracowuje specyfikację istotnych warunków zamówienia. Moim skromnym zdaniem jednym z warunków powinien być wymóg ustawienia siedzeń na przeciw siebie, podobnie jak to ma miejsce w tak wyszydzanym Honkerze. Nie chodzi o jego nowoczesność , czy awaryjności, (choć moim zdaniem pojazd dla wojska powinien być jak najprostszy konstrukcyjnie) ale o stronę praktyczną. Jeżeli ktoś miał okazję wsiadać i wysiadać z samochodu terenowego z bronią i dodatkowym wyposażeniem to wie o czym mówię. Oczywiście w nowoczesnej terenówce podróżuje się znacznie wygodniej ale wsiadanie z bronią i wysiadanie to jeż zupełnie inna kwestia. Drzwi umiejscowione z tyłu jak Honkerze bardzo ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Ławki ustawione w przedziale transportowym Honkera pozwalają nie tylko zabrać więcej osób niż klasyczne samochody ale pozwalają wykorzystać całą przestrzeń do przewożenia ładunku gdy zajdzie taka potrzeba (a czego nie może zapewnić np. Nawarra.)

Arbas
czwartek, 26 grudnia 2019, 01:11

Dawno nie czytałem podobnej bzdury. Wiesz, co było jako pierwsze przerabiane w Honkerach w Iraku? Właśnie siedzenia. Trzeba być idiotą by chcieć wystawiać się plecami do burt, najbardziej narażonych na ostrzał.

Arbas
czwartek, 26 grudnia 2019, 01:11

Dawno nie czytałem podobnej bzdury. Wiesz, co było jako pierwsze przerabiane w Honkerach w Iraku? Właśnie siedzenia. Trzeba być idiotą by chcieć wystawiać się plecami do burt, najbardziej narażonych na ostrzał.

Edek
czwartek, 19 grudnia 2019, 16:50

Masz rację. Nie jest ważne jaki samochód ma silnik. Nie jest ważne z czego jest zrobiony. Czy podatny na korozję czy łatwo dostępne są części i czy producent to nie jest firma krzak która po zakończeniu produkcji zniknie z rynku. Najważniejsze są siedzenia. Jak są umieszczone w samochodzie. Dla mnie najważniejszy jest kształt lusterek. Czy okrągłe czy prostokątne. Okrągłe są lepsze takie vintage.

alan
niedziela, 22 grudnia 2019, 21:40

Jeżeli nie widzisz różnicy pomiędzy możliwością przewozu 4 osób z uzbrojeniem a dwukrotnie większej liczby osób, to albo nie zrozumiałeś o czym piszę albo taki z ciebie znawca. Nieważne czy firma produkująca będzie, ważne czy będzie zapewniony zapas części i czy wojskowi mechanicy będą te samochody w stanie serwisować. Co z tego, że kupimy najnowocześniejszy, najbardziej ekologiczny pojazd, skoro z najdrobniejszą awarią czy zwykłą czynnością obsługową trzeba będzie się zwracać o pomoc do producenta oczywiście płacąc przez dwadzieścia czy więcej lat firmie za serwis.

Marek
piątek, 20 grudnia 2019, 11:25

Otóż bardzo ważne jest jaki samochód ma silnik. Ekologiczny o małej pojemności, który ma sprężarkę większą od samego siebie dla wojska nie nadaje się zupełnie.

kluczyk
czwartek, 19 grudnia 2019, 12:46

Wszystko fajnie ale tu nie chodzi o zakup firanek do kantyny tylko o zakup środków bojowych które mają wpływ na zdolności operacyjne wojska. I tak już kilka lat bez zmian.

autor
niedziela, 29 grudnia 2019, 22:02

tu chodzi o normalny pojazd do poruszania się pomiędzy jednostkami a nie auto bojowe. Honker to gnojowóz i wstyd nim jeździć... max 10km od miasta dojeżdza a nie mówię o jeździe gdzieś w dalsze odległości.... tyle kasy mieć i nie umieć wybrać normalnego auta... vw transportery kupują więc niech kupią zwykłego amaroka i po problemie.... najlepiej niech cały Inspektorat uzbrojenia poda się do dymisji.... tyle lat i nie umieją zwykłego auta wybrać.... wstyd, hańba koniec kropka .

Ewa
czwartek, 19 grudnia 2019, 16:51

Mustang nie jest środkiem bojowym. To nie rakieta czołg ani amunicja. Piszemy o zwykłym terenowym samochodzie. Nie dorabiaj do tego jakiejś bzdurnej teorii.

eytu
czwartek, 19 grudnia 2019, 11:22

Jechalem starym Honkerem w wojsku w 2002 r , niestety nie wiem co to byla za wersja. Szkoda marnować polskiej myśli technicznej . Pamiętam innego razu jak chlopaki chcieli go uruchomic na popych :) Chyba go zalali lub po prostu coś tam w rozruchu nie gralo. Troszkę musieli użyć sily . Myślę, że wojsko powinno zawsze mieć na stanie 200 starych gażnikowych samochodów terenowych. Dlaczego ? Jak sabotaż zanieczysci paliwo w bazach, to takie stare silniki gaźnikowe dadzą radę, a nowe ? Odmówią posluszenstwa, bo potrzebują superczystego paliwa. System nie przepuści lub po prostu komputer silnikowy się zawiesi.

zły
czwartek, 19 grudnia 2019, 17:54

Jak sabotaż zanieczyści paliwo w bazach to gaźnik tak samo się zapcha.

Treda
czwartek, 19 grudnia 2019, 16:53

Rety. XXI wiek a tu miłośnik staroci się znalazł. Ja też wspominam doskonale T34 z kultowego czterej pancerni. Wojsko powinno posiadać na stanie te doskonale czolgi i psy do nich.

eytu
piątek, 20 grudnia 2019, 00:11

Dobre :) Spokojnie - Wojsko posiada starocie z 20 wieku - T-72., Mi 24, mig 29 , Su 22 , :P

Jack
czwartek, 19 grudnia 2019, 13:41

Honker to złom stary który nie ma zdolności bojowych chłopie szmelc który się psuje masz pojęcie jakie to powinny być wozy ???????

John
czwartek, 19 grudnia 2019, 17:05

Może i Honker to złom stary. Ale o jakich zdolnościach bojowych, chłopie, piszesz, w przypadku nieopancerzonych samochodów przewożących przysłowiową grochówkę???????

polikarp
czwartek, 19 grudnia 2019, 12:49

No, ekspertem od motoryzacji to ty raczej nie jesteś.

eytu
piątek, 20 grudnia 2019, 00:46

Ważne że Ty jesteś .

eytu
czwartek, 19 grudnia 2019, 10:49

Powinnismy zakupić 10 monster truckow wojskowych- lekka kabina - odpornosc na 7,62 AK. i opony z wkladkami gumowymi . Po co nam taki monster truck ? Jak bedzie trzeba szybko pokonac jakieś zasieki, i przeciwczolgowe zasieki to taki monster truck szybko da radę. Zrobić wersję sterowaną z symulatora ( tylko nie ze zwyklego pilota do dronów, bo jednak taki samochod to lepiej jak się bedzie sterowalo w wirtualnej kabinie).

plinz
czwartek, 19 grudnia 2019, 15:11

A jakie zdolności defiladowe ... !

soldatus
czwartek, 19 grudnia 2019, 10:32

niech zgadne wygra honkjerrr :P

Zolnierz
czwartek, 19 grudnia 2019, 09:36

Dzięki Bogu że nie wzięli tych honkerow, ten samochód jak i star266m2 jest totalna porażka

at
niedziela, 29 grudnia 2019, 22:04

pewnie wezmą ten złom.... śmieszne.... następcą Honkera - Honker :D litości ludzie

Pacio
czwartek, 19 grudnia 2019, 11:58

Jeszcze się chłopie zmieni, nie ma się co cieszyć.

Panda siłę
czwartek, 19 grudnia 2019, 08:51

Mały mustang mocno śpi...

zasmucony
czwartek, 19 grudnia 2019, 04:08

Ciekaw jestem czy w def24 ktoś pokusie się na Analizę nowych pojazdów wykorzystywanych przez Rosjan w Syrii, przecież oni tam wykorzystują całą gamę tych pojazdów i to wszystko własnej produkcji. Możemy im tylko zazdrościć ...

Turysta
czwartek, 19 grudnia 2019, 14:37

Byłem w Rosji i ja tam Rosjanom nie zazdroszczę..nie ma czego.

ewerewer
czwartek, 19 grudnia 2019, 11:48

Zazdroscisz Syrii ? Chcesz żeby Polska wyglądala jak Syria ?

BUBA
czwartek, 19 grudnia 2019, 19:59

No to turystyka do Syrii.

kriss
czwartek, 19 grudnia 2019, 00:53

To pokazuje profesjonalizm tych wszystkich wielkich uczonych glow.Wstyd i hanba nie potrafia wybrac terenowki ale maja w planie budowe czolgu,zakup F 35 czy nawet chca rakiety produkowac.My nawet nie mozemy sie rownac z Litwa czy Estonia bo tam sensowniejsze projekty maja nawet Chorwacja lepiej zbroi swoja armie.Niech ci madrzy decydenci wybiora bryczke a w wersji zimowej sanie moze dialog potrwa tu tylko rok lub dwa.

czwartek, 19 grudnia 2019, 23:29

Litwa i Estonia widzi realne zagrożenie a nasi decydenci niestety nie... A jesli już je widzą to wierzą w pomóc NATO

eytu
czwartek, 19 grudnia 2019, 00:49

Powinnismy stworzyć wlasny samochod wojskowy typu takiego jak jezdzil Żan Lui Schlesser w Dakar 2000. Czyli wysokie nadproża , duży skok osi , niska sylwetka ( bardzo stabilny przy ostrych skętach). Taki wojskowy samochód pościgowy.

Pim
czwartek, 19 grudnia 2019, 11:40

A czy ostatnio stworzyliśmy jakiś "własny samochód" ? Ostatni pomysł na milion samochdów elektrycznych skończył się na makiecie. To Miś na miarę naszych możliwości.

reweewer
czwartek, 19 grudnia 2019, 00:18

A może jak żaden producent nie chce sprzedawać tanio, wskrzesić Nyskę i Żuka w wersji military. Bedzie fajowo i patriotycznie.

qwerty
środa, 18 grudnia 2019, 22:06

Czyli po 4 przetargu wybiorą sobie sami bez "przetargu publicznego" na pewno droższy i amerykański... i oto chodziło od początku.

yaro
czwartek, 19 grudnia 2019, 04:02

tak, znów ktoś się "nachapie", polecam książkę doradcy prezydenta Dudy prof. Modzelewskiego na temat wschodniej polityki Polski i relacją z USA, porażająca!

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 23:55

drozszy, gorszy ale nasz polski wykonany rekoma polskiego robotnika

Koniuszy
środa, 18 grudnia 2019, 22:02

Spoko, spoko, teraz kunie kupim i będzie git.

Cibor
środa, 18 grudnia 2019, 21:39

Co chcecie od Honkera MAX-a. To zupełnie inny pojazd, niż buda którą nosi. Ale w tym szaleństwie jest metoda, bo do starej budy wejdą ®różności co w wersjach specjalnych wojsko sobie wozi. Sam MAX ma ciekawie rozwiązane podwozie o dobrych właściwościach terenowych. Jeździłem nim, drobne detale podwozia wymagają dopracowania. Należy tylko... skończyć z nazwą H....r, bo to mentalnie już jest nie do przyjęcia

comet
czwartek, 19 grudnia 2019, 09:12

Przecież to tylko IVECO z patriotyczną budą, po 260 tys. PLN za sztukę.

czwartek, 19 grudnia 2019, 08:45

no pewnie wystarczy

ryba
czwartek, 19 grudnia 2019, 08:21

podpieranie sie takim drogim składakiem to jest chore.Aby coś stawiac na kracie od IVECO trzeba to mocno obniżyć ,zreszta co to za stawianie na kracie jak by nie mozna zaimplementowac zawieszenie bezpośrenio do płyty . VAMTAC S3 takie coś powinno nas interesować docelowo ,ale żeby żadna firmane potrafiła zmodernizowac tego przestarzałego honkera ?

yaro
czwartek, 19 grudnia 2019, 04:05

spoko, najlepsza była wersja Honkera z radiostacją, gdzie przekroczono mu dopuszczalny nacisk na osie i zawieszenie się rozpadało, a osoba która to zatwierdziła dziś jest wysoko w MON .... klęska klęskę klęską pogania ....

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 23:56

to niesprawdzony pojazd, wojsko to nie najlepsze miejsce do dopracowywania

zły
środa, 18 grudnia 2019, 21:19

Sukces goni sukces...

Rozjemca
środa, 18 grudnia 2019, 20:58

Tego się już nawet komentować nie chce. Niech ktoś w MONie coś z tym w końcu zrobi! Skoro ekipa panów pułkowników z Inspektoratu Wsparcia i Uzbrojenia nie jest w stanie sformułować realnych wymagań, to wyrzucić tych nieudaczników! Nie bez kozery ten program Mustang się nazywa. Jak tak dalej pójdzie, to przy takiej indolencji trzeba będzie w armii wrócić do zaprzęgów konnych

Obywatel wschód RP.
środa, 18 grudnia 2019, 20:24

A ja mam swoją teorię. WOT kupi ppk Jeweliny w USA i chciałbym by kupił nawet po remoncie 800 szt. Humvee w różnych wersjach dla WOT i WO z wolnej ręki i to by było najlepsze wyjście. Pozdrawiam i mocno kciuki trzymam za DWOT by tak to zrealizowali.

Hektor
środa, 18 grudnia 2019, 19:59

Ludzie. Po co się tak martwicie. Przecież jak będzie trzeba, to w ramach mobilizacji wojsko może zarekwirować wszystkie cywilne terenówki. W tym i wasze (jak macie samochody tego rodzaju rzecz jasna).

ryba
czwartek, 19 grudnia 2019, 08:23

jak bedzie trzeba to wszyscy biegiem te ciężarówki do wojska dostarczy żeby w łeb od wroga zbliżajacego sie do granicy nie dostać.

CdM
środa, 18 grudnia 2019, 19:31

Może umówmy się, że D24 daruje sobie wszelkie informacje o Mustangu, aż do momentu, gdy jakiś przetarg w końcu się uda? Bo to nudne. I żenujące.

BUBA
środa, 18 grudnia 2019, 19:29

Przeciez pisalem ze bedzie odwolany. To unas normalne

raKO
środa, 18 grudnia 2019, 19:01

Niedługo pewnie MON 10 razy z rzędu anuluje przetarg na papier toaletowy dla WP i żołnierze będą się pocierać liśćmi łopianu... Jak nie mają kasy na tyle samochodów, to niech kupią ich mniej.

Cin
środa, 18 grudnia 2019, 19:00

Ktoś doszedł do wniosku, że te samochody widocznie nie są potrzebne. W razie W zmobilizują prywatne terenówki a na codzień wojakom można kupić kartę na wszystkie linie.

pzp
środa, 18 grudnia 2019, 18:59

Pzp przewiduje aukcję może warto spróbować?

michalspajder
środa, 18 grudnia 2019, 18:51

Przeciez mamy miliarda zaoszczedzonego na offsecie z F35. Szastnijmy, w koncu Honkery juz w Iraku udowodnily (dla przypomnienia, mowie o latach 2003-2004), ze ich czas minal. A sie zgadzam z 7plmb, Autobox ma koncepcje, bodajze z austriackim Achleitner, a na podwoziach IVECO to chyba WP jeszcze zle nie wyszlo.

raKO
środa, 18 grudnia 2019, 18:50

Żenada! Niech zwiększą budżet lub kupią mniej aut. Ewentualnie niech sobie darują przetargi.

czwartek, 19 grudnia 2019, 10:12

Tylko, że....budżet jest ok...ja bym im te same auta sprzedał w odpowiednim budżecie i zarobił hohoho...a, że Janusz jeden z drugim, chcą na tym zarobić ok 50mln zł (tak tyle zarobią na sprzedaży tych aut) to nie zarobi nic. Czy za taki handel, nie wystarczyło by zarobić 5-15mln???

Kałboj
środa, 18 grudnia 2019, 17:45

Brawo 2. Regionalna Baza Logistyczna!!! Nie dawać się rzezać na miliony na takich prostych zakupach! Cena jednostkowa wystawiona przez oferenta to lekko ponad 220 tys., w salonie nówka: od 146 do 180 tys. Minimum 40 tysięcy za matowy lakier na zielonej farbie!?!? Gonić frajerstwo! Do wszystkich poniżej: zanim zaczniecie psioczyć na UI czy MON to sprawdźcie ceny...

mar
środa, 18 grudnia 2019, 19:53

Ty wrangler w krótkiej wersji kosztuje 218 000 gdzie ty kupisz Gladiatora za 146 000? Daj namiary na salon. Chyba za wersje dwu osobowe no i Dacia Duster. Prawdziwe SUV i G mercedesy to koszt 250 plus z podatkiem. Czas chyba porzucić marzenia i jednak zredukować ambicje do Suzuki Jimmi lub Dacia Duster.

Kałboj
środa, 18 grudnia 2019, 23:21

Mówimy o Navarrze? Ty chcesz mietkiem się wozić? Normalny jesteś?

ZZZZ
środa, 18 grudnia 2019, 18:27

Z tym, że MON nie kupuje auta z wyposażeniem z salonu. A na tak krótkiej serii producent nie wystawi ceny katalogowej tylko cenę specjalną, uwzględniającą specyficzne wymagania Zamawiającego oraz koszt produkcji tej krótkiej serii.

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 20:36

Z tym, że MON nie kupuje auta z wyposażeniem z salonu ? Jakie specjalistyczne wyposazenie bedzie w tym przyslowiowym gaciowozie? Kalboj nie ma co bic brawo oni nie przeplacaja tylko nie kupia zadnego wozu, skonczy sie na odmalowanych Honkerach w cenie nowek z salonu.

ryba
środa, 18 grudnia 2019, 20:02

o jakiej ty specyfikacj piszesz toż mon potrzebuje półgolasy jako woły robocze łatwe do wymiany całkowitej i bez fajerwerków ,z rugiej strony dzieiwe sie że taki jelcz czy tam AMZ nie stara sie przejac projektu honkera aby nad nim popracowa .Zresztą juz dawno kilka firm powinno ustawic sie w kolejce do projektu zastepcy honkera a nie czeka na żebraczy kawałek .

adam
środa, 18 grudnia 2019, 17:35

Najtańsza oferta to było 154 288 617 zł brutto! Trochę sporo jak za 600 samochodów.

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 20:39

Zalezy co bylo w ofercie jak z pakietem czesci zamiennych to wcale nie tak duzo.

Alek
środa, 18 grudnia 2019, 16:53

Pieniądze znalazłyby się natychmiast gdyby trzeba było dokonać zakupu w ramach pilnej potrzeby u naszych "przyjaciół" zza oceanu.

piotr
środa, 18 grudnia 2019, 16:38

To ciągnie się już 4 lata, i końca nie widać. Jeżeli brakuje kasy to po co w ogóle organizuje się przetarg. Skończy się tym że kupią ale nie kilkaset tylko kilkadziesiąt lub kilkanaście.

Panstwo +
środa, 18 grudnia 2019, 16:18

Pewnie brakuje kasy na 500+ i emerytow to sie kase cofnie i bedzie jak znalazl.

Wiem co piszę
środa, 18 grudnia 2019, 16:37

Gdyby kasa nie poszła na samoloty odrzutowe LPR, ławeczki patriotyczne, orkiestry i podobne bzdety, to wystarczyłoby na Mustanga i to lepiej opancerzonego dla ochrony załogi.

xyz1
środa, 18 grudnia 2019, 19:58

Jak na razie to 70 miliardów poszło na program 500 +, więc zalecam trochę realizmu.

Wiem co piszę
czwartek, 19 grudnia 2019, 00:46

Powyższe co napisałem jest z budżetu dla wojska i nie powinno się tak marnować na bzdety kasy. 500+ to zupełnie inne pieniądze które miały trafić do gangsterów, a trafiły do polskich rodzin. Bardzo cię to boli. Zalecam trochę realizmu.

Popieram
czwartek, 19 grudnia 2019, 11:12

Duży plus!!

7plmb
środa, 18 grudnia 2019, 15:59

Bardzo dobrze..mam nadzieję że będzie HONKER MAX.Sprawdzone dobre podwozie IVECO i nadwozie naszej produkcji.Dopilnować tylko odpowiedniego wysokiej jakośći zabezbieczenia antykorozyjnego a będzie duży pojemny pojazd na długie lata.

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 20:40

do sluzby ochrony rzadu z tymi sprawdzonymi Honkerami Max

comet
środa, 18 grudnia 2019, 20:30

HONKER MAX czyli Iveco z naszą patriotyczną budą za jedyne 240 tys. PLN za szkutkę

professional soldier
środa, 18 grudnia 2019, 18:56

@7plmb Czy Ty aby czasami nie cieciujesz w Autoboxie?? Ten chłam miałby trafić do armii?? Gratuluję poczucia humoru.

FSO
środa, 18 grudnia 2019, 17:35

z silnikiem od Syrenki

AZIA
środa, 18 grudnia 2019, 18:08

Z silnikiem od Iveco

ppp
środa, 18 grudnia 2019, 15:46

Ktoś w końcu powinien beknąć.

men
środa, 18 grudnia 2019, 15:44

Impotencji decyzyjnej ciąg dalszy, gdyby komukolwiek zależało na poważnie (pomimo deklaracji) na rozwoju naszej rodzimej bazy wytwórczej to ogłoszono by przetarg na kpl podwozie 4x4 z silnikiem (wszyscy poważni gracze z I i II ligi wytwórczej) mają takie oferty w konfiguracji osobnej dla Mustanga/Pegaza. Górę możemy spokojnie zrobić sami - są przykłady, prototypy, opracowania akademickie. Można było pomyśleć o linii produkcyjnej Land Rovera Defendera (wchodzi nowy model-stary jest wygaszany) prawdopodobnie dostaną go Indie - byłby idealny, różne rozstawy osi 90/110/130, zabudowy, jest nawet 3 osiowy, bez pancerza i z nim. Podłączyć do zamówień inne "mundurówki" i już mamy skalę produkcji (montażu) idącą w tys. W zamian będziemy mieli kolejne multum Marek 4X 4 ( obecnie w eksploatacji , nieraz w śladowych ilościach jest ich ponad 12!!!! No ale po kolejnym "szatkowaniu" zamówienia ile" możliwości" się otwiera ( ala info z wczoraj o aresztowaniu z-cy Grom - podejrzenie korupcji) a interesy i obronność RP? a kogo to...…..niestety.

emeryt
środa, 18 grudnia 2019, 15:41

Skoro nie mogą zakupić 1000 "dostawczaków" bo to za trudne to coś prostszego - koń z furmanką , może się uda .To jest sprawdzone rozwiązanie, cała przedwojenna armia na tym stała , Panowie do roboty .

szwejk
środa, 18 grudnia 2019, 19:16

zdajesz sobie sprawę ile trwałby dialog techniczny w sprawie doboru odpowiedniej maści konia?

rurek
czwartek, 19 grudnia 2019, 15:52

Dialog trwałby do urodzenia się pierwszego konia z umaszczeniem wz. 93 Pantera.

B
środa, 18 grudnia 2019, 15:40

No to w nowej odsłonie wystartuje już Autobox ze "zmodernizowanym" Honkerem i konkurencyjną ceną.

Alek
czwartek, 19 grudnia 2019, 21:32

Raczej zakup od Jankesów

Andrzej
środa, 18 grudnia 2019, 15:29

Uśmiał bym się serdecznie gdyby chodziło o takie przetargi w jakiejś firmie ale tu chodzi o obronność państwa . Czy założenia do przetargu tworzą studenci pierwszego roku czy profesjonaliści z wieloletnim stażem ? . Jeśli po raz czwarty zawodzi jakiś element to co powinien rozsądny zamawiający zrobić w takiej sytuacji . Czy osoby odpowiedzialne za program MUSTANG znają odpowiedź na wyżej postawione pytanie i czy chcąc poznać odpowiedź trzeba rozpisać przetarg na wyłonienie firmy konsultingowej która przeanalizuje wszystkie dotychczasowe postępowania i wskaże odpowiedź - EPOKA TARPANÓW I ICH CENY MINĘŁY 20 LAT TEMU .

Jaaaaaapie
środa, 18 grudnia 2019, 15:27

Nie potrafimy kupić zwykłego jeepa4x4 a chcemy budować czołg przyszłości z Niemcami i Francją przecież oni to nawet już się z nas nie są w stanie się śmiać myśle ze maja odruch wymiotny

salon samochodowy
środa, 18 grudnia 2019, 15:23

Jedynym rozwiązaniem jest wzięcie odpowiednich samochodów na "abonament". Albo właśnie teraz można kupić z wolnej ręki.

Majk
środa, 18 grudnia 2019, 15:22

WOT zrobi przetarg i wszystko pojdzie raz dwa

Gts
środa, 18 grudnia 2019, 15:22

Już nie ma sensu, śledzić poczynań MON za pisu. To jest jedna wielka kompromitacja, a zarazem nieustająca propaganda sukcesu.

ursus
środa, 18 grudnia 2019, 15:17

Widać czas na remont powojenych pojazdów 4x4, takich co by obok T-72 dobrze wyglądały. To jest kosztowny regres techniczny zamiast modernizacji. A może wejdźmy od razu w rowery w opcji na bogato, tj. z bocznymi kółkami oraz przednim i tylym karabinem?

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 14:53

moze czekaja na poczatek 2020r i wyprzedaz rocznika 2019 :D serio ja juz nawet przestalem sie denerwowac nie ma co.

Sly
środa, 18 grudnia 2019, 20:55

Będzie problem, jak przy wyprzedaży zaproponują darmowe dywaniki. Co wtedy? Faza analityczno-koncepcyjna, które wybrać: gumowe, czy welurowe?

Greg
środa, 18 grudnia 2019, 14:48

Panowie - wstyd. Tyle razy już podchodziliście do tematu. Tym razem myślałem, że już zamknięcie temat.

Viggen
środa, 18 grudnia 2019, 14:46

IU jest jak wolne sądy.

Ewa
środa, 18 grudnia 2019, 14:42

Kabaretowa armia śmiesznych ludzikow. MON osmiesza nas wszystkich. Dno dna.

Roco
środa, 18 grudnia 2019, 14:06

To przestaje być śmieszne...

Lukas
środa, 18 grudnia 2019, 13:58

Ktoś rozbraja Polskę

Adam
środa, 18 grudnia 2019, 13:51

A o ile były za drogie? Szukam ale nie widzę. -Parodia i nic więcej...

piotr
środa, 18 grudnia 2019, 16:40

Coś około 30 mln.

Lub M jak miłość
środa, 18 grudnia 2019, 13:41

Program Mustang będzie miał więcej odcinków niż Moda na sukces

Evangelista
środa, 18 grudnia 2019, 13:40

Mogliby wziąć toyoty z kutna i byłoby z głowy.

Paweł P.
środa, 18 grudnia 2019, 15:49

W mojej ocenie, to trzeba brać licencje :/ kooperację, w dużym stopniu – przy takich ilościach. Nie ma mojego komentarza – "że dobrze" i nie dziwie się, że nikt nie chce tak kupować (co i za ile). Trzeba kupić, ale dobrze!!!

środa, 18 grudnia 2019, 20:48

licencje na 600 aut? masz cos z glowa? za

R
środa, 18 grudnia 2019, 13:39

Nie mozliwe Wrangler IV nie wybrali, przeciez amerykanski jest.

raKO
środa, 18 grudnia 2019, 18:55

Przecież Jeep jest włoski, bo należy do Fiata.

Cin
środa, 18 grudnia 2019, 18:55

Ale teraz to jest Fiat

asdf
środa, 18 grudnia 2019, 14:47

ale nie z LM

R
środa, 18 grudnia 2019, 17:46

No tak to prawda.

twrgt
środa, 18 grudnia 2019, 13:35

Przetarg po raz kolejny unieważniony, ale ... pensje wzięte.

Miszcz
środa, 18 grudnia 2019, 13:26

Może czas by tymi przetargami zainteresowały się odpowiednie służby? Np CBA albo ABW?

Szymon
środa, 18 grudnia 2019, 13:25

Najpierw zróbcie przetarg na coś prostszego, np. gacie. Potem, jak już się nauczycie, to można coś bardziej skomplikowanego, skarpety. Z czasem, po latach, dojdziecie do tego, żeby zamówić w przetargu samochody.

Smk
środa, 18 grudnia 2019, 17:13

Tego też nie ma od paru lat....

trolik
środa, 18 grudnia 2019, 13:25

Za chwilę Pan minister ogłosi modernizację aktualnych " trupów" przez polskie zakłady i będzie wielki następny sukces modernizacyjny w naszej armii . GRATULUJE>

CdM
środa, 18 grudnia 2019, 19:36

Nie szalej, najwyżej remont z modyfikacją. Nowy bieżnik opon.

Sobiepan
środa, 18 grudnia 2019, 14:26

Zdaje się że Starachowice mają taką ofertę, więc nie zdziwię się jak honkery przejdą "remont z modyfikacją" ;-)

Ralf_S
środa, 18 grudnia 2019, 13:25

A nie pisałem, że i tak unieważnią? No many - no cry...

fala85
środa, 18 grudnia 2019, 13:22

A w jednostce 100% tarpanów niesprawne, a może prościej coś kupić od Ameryki. Bez przetargu i prosto z półki.

raKO
środa, 18 grudnia 2019, 18:58

Niby co? Jeep jest teraz włoski, hummera nie produkują, a na jltv już mają pełno zamówień.

Jacenty
środa, 18 grudnia 2019, 13:22

Po co to w ogóle rozpisywać jak wiadomo, że i tak nie dojdzie do skutku. Wystawiają tylko siebie na pośmiewisko.

Zaq
środa, 18 grudnia 2019, 13:18

Dlaczego mnie to nie dziwi, a dziwię się oferentom że jeszcze składają oferty i tracą czas na ich przygotowanie.

gosc222
środa, 18 grudnia 2019, 13:17

hahahah to bylo do przewidzenia prostej sprawy nie umieją zalatwic hahah

eytu
środa, 18 grudnia 2019, 13:10

jest kilka mozliwosci zalatwienia zakupu - jezeli kwestią jest cena to jest problem nie do przeskoczenia. To tak jakbym ja zaooferowal oferte zakupu F 35 za milion zlotych. Kwestia druga- przetarg moglby być tajny koperty z ofertami . Najnizsza cena wygrywa. Brak rozstrzygniecia komunikat, że zadna oferta nie spelnia oczekiwań cenowych. - kolejny przetarg- bez informacji czy podniesiona jest cena ofertowa czy nie. Brak podanych widelek cenowych przy specyfikacji zamowienia. Wtedy jakiś producent w koncu zjedzie z ceną. A tak - im sie nie spieszy wiec nie bedą "zjezdzać" z ceną bo pewnie znają swoje oferty cenowe.

KAR
środa, 18 grudnia 2019, 12:52

Zero zaskoczenia...

Okm
środa, 18 grudnia 2019, 12:46

Znowu??????

TequilaStorm
środa, 18 grudnia 2019, 12:40

Moze czas odejsc od przetargow sformulowanych w ten sposob? Trzeba zdefiniowac zasady zakupow: np tylko od producenta; i tylko 3 lub 4 wazne parametry (zeby nie bylo korupcjogennego mataczenia) - ladownosc; naped terenowy, serwis i kolor i zrobic zapytania ofertowe do 20 producentow takich pojazdow. Wybrac najtanszy i po sprawie.

rmarcin555
środa, 18 grudnia 2019, 12:39

Człowiek by się zaśmiał, gdy nie fakt, że tu należy płakać.

block
środa, 18 grudnia 2019, 12:38

Ktoś marnuje czas przedsębiorców, pieniądze podatników, ośmiesza W.P. i psuje nerwy opinii publicznej. Za jednym zamachem wszystkie cele osiągnięte. Kret jak się zowie.

R
środa, 18 grudnia 2019, 12:36

Juz gorzej chyba byc nie moze!

pcman
środa, 18 grudnia 2019, 12:36

Jedno słowo: ŻENADA!

Pim
środa, 18 grudnia 2019, 12:31

Znowu? To już nawet nie jest śmieszne.

dokk
środa, 18 grudnia 2019, 12:29

Czyli moderka Honkerów?

radek
środa, 18 grudnia 2019, 12:24

Wygrałem zakład :-) wiedziałem że unieważnią.

grygi
środa, 18 grudnia 2019, 12:15

Dramat, wstyd, żenada po raz piąty!!!! Wierzyć się nie chce, że nie wyciągnięto wniosków z poprzednich porażek. Współczuję zwykłym szwejom, że musza jeździć takimi trupami i nic nie mogą zrobić bo Ktoś jest totalnym dyletantem. Osoby odpowiedzialne za taki stan rzeczy powinny pójść na baaaardzo długi urlop i nie wracać.

Balladyna
środa, 18 grudnia 2019, 17:09

Przeciez mowisz tu o samym ministrze monu no i jego zwierzchniku

Maro
środa, 18 grudnia 2019, 12:04

Ha ha ha - nie potrafimy kupic zwyklych samochodow od 4 lat

1234
środa, 18 grudnia 2019, 12:02

Brak słów żenada dla wojska i państwa.

Jo
środa, 18 grudnia 2019, 12:01

Serdeczne gratulacje dla "fachowców" z Inspektoratu

As
środa, 18 grudnia 2019, 12:00

I tak do 2030 roku aż MON uzbiera kasę.

PRS
środa, 18 grudnia 2019, 11:58

Praktycznie wszystko jest ,,uwalane", tfuuuu unieważniane. OK, mają tyle kasy i nie więcej... więc czemu służą te liczne Fazy Analityczno-Koncepcyjne i Dialogi Techniczne oraz Badanie Rynku... I ciągle dziwi mnie to, że w całym tym MONie (łącznie z IU i Regionalnymi Bazami) nikt nie nosi wystarczająco długich spodni by kupić ,,z katalogu" po cenie rynkowej 1000 szt. VW montowanych na terenie POLSKI z serwisem praktycznie w każdej większej wiosce.

LMed
środa, 18 grudnia 2019, 11:57

Trudno mówić o zaskoczeniu.

M.
środa, 18 grudnia 2019, 11:56

Ręce opadają

Marek1
środa, 18 grudnia 2019, 11:52

Czy ktokolwiek jest zdziwiony ? Wszak konsekwentna kontynuacja tej tragifarsy z pr. Mustang w wykonaniu IU/MON to juz NORMA.

say9mat
środa, 18 grudnia 2019, 11:52

Walcowanie kunia, czyli swojskie tango z Mustangiem ;)))

ZZZZ
środa, 18 grudnia 2019, 11:40

I teraz pytanie, czy kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia uwzględnia realia rynkowe?

Robert
środa, 18 grudnia 2019, 11:39

A według df24 w artykule z 27.11.2019 stoi "pierwsza oferta mieści się w założonym budżecie a trzecia przekracza go tylko nieznacznie".

GG
środa, 18 grudnia 2019, 11:38

A jednak się kręci.

Wey!!12
środa, 18 grudnia 2019, 11:37

MON chce F-35 kupować a nie potrafią kupić prostej terenówki. Brak mi słów. Panie Ministrze, proszę weź się Pan do pracy!!! Pozdrawiam!!!

Piotr23#!
środa, 18 grudnia 2019, 11:35

Czegoś tu nie rozumiem......Przetarg została anulowany ponieważ "Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia". Wojsko zarezerwowało na zakup gwarantowanego zamówienia 485 pojazdów 121 268 020 zł brutto. Cena firm Auto Podlasie z Siedlec i STEELER Marcin Piasecki zaoferowało dostawę 635 pojazdów za all 154 288 617 zł brutto i 117 842 487 zł brutto za zamówienie gwarantowane. Wiec Zamówienie gwarantowane mieści się w budżecie. Tragedia, Masakra, Ręce Opadają, Bezsilność !!!!!

Lord Godar
środa, 18 grudnia 2019, 11:34

Jakoś nie jestem tym zaskoczony .

Arek
środa, 18 grudnia 2019, 11:26

Dialog Analiza Faza analityczno koncepcyjna Suma gwarantowana...wszystko legło w gruzach... Poddano analizie analizę dialogu i wyszło że faza analityczno koncepcyjna jest nie zgodna z dialogiem. Jakoś przy wyborze ich cena nie przekroczyła.. nagle przeanalizowali budżet...i własne chore wizje...i postanowili poodkładać pieniądze bo trzeba kupić f32 i patryioty a dziura w budżecie że....hej

werty
środa, 18 grudnia 2019, 11:23

Jezu, który to już raz. Żeby zwykłej terenówki nie mogli kupić.

Dropik
środa, 18 grudnia 2019, 11:13

chwała Bogu , że sojusznik wmusił w nas tego swojego Homara bo pewnie ze 25 lat bysmy go wybierali

mar
środa, 18 grudnia 2019, 11:11

No to już nie jest nawet śmieszne a raczej żałosne Nie mniej nawar Nissan to pomyłka brak ramy

Asd
środa, 18 grudnia 2019, 11:04

Kurna, że ja nie poszedłem do roboty w IU do emeryturki bym dociągnął spokojnie niwecząc postępowania

Paweł P.
środa, 18 grudnia 2019, 11:04

I bardzo dobrze, nie mogę na tego tarpana patrzeć. To XIX wiek.

Dudley
środa, 18 grudnia 2019, 11:01

Jak widać "rządzącym" znacznie lepiej idzie zakup limuzyn i samolotów dla vip, bo nie słychać by przetargi były unieważniane z powodu przekroczenia budżetu. Sobie to potrafią zorganizować odpowiednie duże finansowanie. Ktoś coś pisał o jakiejś zmianie?

Gość
środa, 18 grudnia 2019, 10:58

Śmiech...

Pilot
środa, 18 grudnia 2019, 10:55

Ministerstwo Od Niekupowania ( MON ) daje kolejny popis. A wojsko zaczyna piechotą chodzić.

Zniesmaczony
środa, 18 grudnia 2019, 10:49

Co za niekompetencja MON i IU. Wstydu nie mają, plują żołnierzom i nam wszystkim w oczy.

JJ
środa, 18 grudnia 2019, 10:46

Brak słów aby opisać ta sytuację

Clash
środa, 18 grudnia 2019, 10:44

Ręce opadają.....

say69mat
środa, 18 grudnia 2019, 10:39

Czyżby SZ RP maiłyby dostać od amerykanów w ramach bezzwrotnej pomocy podobną liczbę pojazdów klasy Humveee??? Tak, aby zracjonalizować w jakiś sposób politykę przetargów realizowaną w obszarze naszego Ministerstwa ON.

Pjoter
środa, 18 grudnia 2019, 10:39

Kpina wiedziałem że tak bedzie

Bellman
środa, 18 grudnia 2019, 10:38

Przecież jedna oferta mieściła się w limicie a kolejna nieznacznie przekraczała. Dziwne. Ale przy obecnym polowaniu na czarownice i podejrzeniach o korupcję kto by podjął ryzyko rozstrzygnięcia przetargu...

trudno
środa, 18 grudnia 2019, 10:37

szkoda

Weryfikator
środa, 18 grudnia 2019, 10:36

Ręce opadają. A ja już się ucieszyłem , ze będzie NISsAn Navara

Honker
środa, 18 grudnia 2019, 10:36

A czemu Honkera nie można zamowic? Czy już nie są produkowane?

Davien
środa, 18 grudnia 2019, 20:34

Honkera zastapić Honkerem?? Bo Mustangio maja własnei zastapić Honkery.

wqwf
środa, 18 grudnia 2019, 10:35

nie kończąca się opowieść...

Panther
środa, 18 grudnia 2019, 10:33

Czyli 1000 dronów też nie kupimy? i helikopterów też nie i 560 Himarsów też nie? i okrętów podwodnych nie? Przynajmniej miałem pozytywne uniesienie przez 4 lata. Było pięknie, czułem się mocny tak jakby ten sprzęt już był w Polsce no cóż należy dać wiarę że już niebawem kupimy i dozbroimy się. Najważniejsze to być dobrej myśli.

Dark
środa, 18 grudnia 2019, 10:32

Dziwne te podmioty biorące udział ... i prawie sam nissan ... na pewno typowy samochód militarny z lokalnym wsparciem ... ;)

Tweets Defence24