Błaszczak zapowiada kontrakt na początku roku. "Nie dotyczy współpracy z USA"

21 stycznia 2021, 11:53
50417220782_cda6071fba_k
Fot. st. szer. Wojciech Król/CO MON via flickr

Szef MON Mariusz Błaszczak zapowiedział podpisanie na początku bieżącego roku dużego kontraktu związanego z modernizacją polskiej armii. Zaznaczył, że nie dotyczy on współpracy z USA.

Podczas rozmowy w Polsat News o zaprzysiężeniu 46. prezydenta USA Joe Bidena i wspólnych interesach Polski i Stanów Zjednoczonych, Błaszczak został zapytany, czy z takimi właśnie interesami wiąże się jego zapowiedź z 29 grudnia ub. roku, gdy stwierdził, że "przyszły rok rozpoczniemy od dużego kontraktu". Szef MON zaprzeczył. "Nie. To jest kontrakt, który nie dotyczy akurat w tej sferze współpracy wojskowej ze Stanami Zjednoczonymi" - powiedział.

Błaszczak pokreślił, że w ubiegłym roku Polska i USA podpisały "potężny kontrakt" na zakup F-35 i wyjaśnił, że mówiąc o "dużym kontrakcie" na początku 2021 roku miał na myśli "inne uzbrojenie".

"W ubiegłym roku odebraliśmy na przykład kilkaset rakiet Spike wyprodukowanych przez polski przemysł zbrojeniowy, odebraliśmy rakiety kupione w Stanach Zjednoczonych - rakiety powietrze-powietrze dla F-16". Dodał, że nadrabiane są "zapóźnienia, które były dokonane jeszcze przed 2015 rokiem", a jako jeden z przykładów podał odebranie ponad 10 tysięcy karabinków Grot, produkowanych w Radomiu.

Pytany o realizację największych kontraktów, w tym o to, kiedy wielozadaniowe myśliwce F-35 trafią do Polski, odparł: "Zgodnie z umową ten sprzęt nie jest sprzętem, który w sklepie leży na półce. Ten sprzęt został zamówiony".

Mówiąc o systemie Patriot, który Polska zamówiła na podstawie umowy podpisanej przez niego w marcu 2018 roku, minister obrony zapewnił, że "w przyszłym roku ten system trafi do Polski". "Zamówiliśmy w roku 2019 rakiety HIMARS, one też są produkowane. No i F-35 - także już zostały podjęte prace produkcyjne" - poinformował.

Szef MON zaznaczył, że "ponad 60 proc. uzbrojenia, które jest na wyposażeniu Wojska Polskiego pochodzi z polskich zakładów zbrojeniowych". Na potwierdzenie tego powtórzył, że odebrano karabinki Grot i wspomniał o pistoletach VIS 100. "Również ponad 5 tys. pistoletów trafia do Wojska Polskiego, a więc ten proces został bardzo zdynamizowany" - ocenił minister obrony.

Reklama
Link: https://sklep.defence24.pl/produkt/polskie-wojska-specjalne-we-wspolczesnym-swiecie/
Reklama Link: https://sklep.defence24.pl/produkt/polskie-wojska-specjalne-we-wspolczesnym-swiecie/

Wśród postępowań, jakie mogą zakończyć się podpisaniem umów w 2021 roku MON wymieniał w odpowiedziach dla Defence24.pl m.in. zakupy systemów wieżowych ZSSW-30, systemu Rosomak BMS, opracowanych przez PGZ bezzałogowców Wizjer, pojazdów przeznaczonych do wsparcia modułów ogniowych moździerzy Rak oraz amunicji odłamkowo-burzącej o docelowych parametrach do tychże moździerzy, używanych okrętów podwodnych typu A17 ze Szwecji, samolotów transportowych C-130H Hercules z nadwyżek Stanów Zjednoczonych czy karabinów wyborowych 7,62 mm. W podsumowaniu, jakie opublikował Inspektorat Uzbrojenia wśród postępowań, jakie mogą być sfinalizowane w br. wymieniono także okręt Ratownik, w postępowaniu uczestniczy konsorcjum PGZ, PGZ Stoczni Wojennej i OBR CTM.

PAP/Defence24.pl

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 124
Reklama
Marek1
piątek, 22 stycznia 2021, 16:26

..""W ubiegłym roku odebraliśmy na przykład kilkaset rakiet Spike wyprodukowanych przez polski przemysł zbrojeniowy, odebraliśmy rakiety kupione w Stanach Zjednoczonych - rakiety powietrze-powietrze dla F-16". Dodał, że nadrabiane są "zapóźnienia, które były dokonane jeszcze przed 2015 rokiem", a jako jeden z przykładów podał odebranie ponad 10 tysięcy karabinków Grot, produkowanych w Radomiu" ... Poziom amatorszczyzny w wypowiedziach p. Błaszczaka jest tak samo b. wysoki jak 4 lata temu, gdy przejmował krzesło szefa MON od swego partyjnego kolesia i jeszcze większego dyletanta, bajeranta i blagiera AM. Widać wyraźnie, że p. Błaszczak się NIE nauczył NICZEGO, że jego poziom znajomości zagadnień dot. syst. uzbrojenia i wojskowości nadal jest na żenująco niskim poziomie. NIE MA takiego czegoś p. ministrze jak "rakiety Himars", kilkaset efektorow dla syst. Spike-LR jest bez zakupu nowych CLU(wyrzutnia) NIC nie znaczącym realnie pierdoletem propagandowym, a już szczytem bzdetu jest chwalenie się dostawą ... 10 tys. karabinków podst. MSBS i 5 tys. pistoletów VIS dla rzekomo 120 tys. armii. Warto również zauważyć, że co do całej reszty wymienianego przez ministra-bajeranta sprzętu i systemów to ... być MOŻE, umowy zostaną podpisane w tym roku. Przy prawie ZEROWEJ wiarygodności p. ministra określenie MOŻE nabiera jakże znanego nam już sensu i znaczenia ...

asdf
piątek, 22 stycznia 2021, 10:40

moze wykorzystaja opcje w kontrakcie i do 100 szkoleniowych Warmate dokupia obiecane 900 dronow? wydatek to bylby zaden (biorac pod uwage kontrakty zbrojeniowe) a skokowo wzmocnilby nasz potencjal obronny.

Tomasz
piątek, 22 stycznia 2021, 13:42

Ten zakup ma zbyt wysoki współczynnik efektów do kosztów, dlatego MON tego nie zrobi. MON koncentruje się na muzeum i jego modernizacji. Dla niepoznaki kupi defiladowe sztuki nowoczesnego i najdroższego sprzętu na zasadzie kwiatku do cerowanego kożucha z dziurami.

zxxc
piątek, 22 stycznia 2021, 10:09

Pewnie kolejne mustangi czyli Fordy od Czechów, albo Tatry (też od Czechów)

xd
piątek, 22 stycznia 2021, 08:29

narew albo zlom podwodny xd

Sailor
piątek, 22 stycznia 2021, 08:26

Mam nadzieję, że w końcu ich oświeciło i podpisali umowę z Koreą.

sobota, 23 stycznia 2021, 00:07

tak , może chodzić o czołgi

Bytomski
piątek, 22 stycznia 2021, 15:47

Nie liczyłbym na to... a szkoda :(

Jasio
piątek, 22 stycznia 2021, 07:12

Coś czuję że tym "potężnym" kontraktem to będzie zakup podwodnego szrotu ze Szwecji i będzie program ORKA hahaha

Qaz
piątek, 22 stycznia 2021, 05:24

Zapewne chodzi o zakup 10 tys. sztuk kropidel dla ordynariatu polowego.

Żal
piątek, 22 stycznia 2021, 09:59

Lepiej byłoby 100tys naszywek na mundur w tęczowych barwach ...

Realista
piątek, 22 stycznia 2021, 04:50

Jeżeli Polska nie podpisze kontraktu na K2 Black Panter z Koreą Południową to Norwegia to zrobi i będziemy znowu z ręką w nocniku

2 Plm ''Krakow''
piątek, 22 stycznia 2021, 11:17

Juz widze jak Norwegia angazuje sie w gigantyczny projekt, po to zeby kupic 50 sztuk MBT !!!

kolo
czwartek, 21 stycznia 2021, 23:11

LOTR i Bóbr 3

rydwan
piątek, 22 stycznia 2021, 09:51

Bóbr to raczej demonstrator technologii niż pojazd wojskowy no we może rannych zbierać czy zupę wozić.

Polak z Polski
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:09

Pewnie zmodernizuje T-72 i przekaże Pribałtyce.

Rusek z Ruskolandii
piątek, 22 stycznia 2021, 13:59

Pribałtyka to określenie typowe dla sowieckiego i rosyjskiego okupanta Łotwy Litwy i Estonii

Sailor
piątek, 22 stycznia 2021, 08:23

Wcale nie był by to głupi pomysł.

Grzyb
czwartek, 21 stycznia 2021, 21:24

Stawiam na 300 szt ZSSW 30mm od HSW.

mobilny
piątek, 22 stycznia 2021, 07:43

Też tak uważam.....

Zohan aus Israel
czwartek, 21 stycznia 2021, 21:04

Może K2 PL?

;)))
piątek, 22 stycznia 2021, 08:53

Abrams PL

BUBA
piątek, 22 stycznia 2021, 19:12

Mazenia

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:30

Nie ma czegoś takiego jak K2 PL! Najpierw trzeba by go skonstruować.

Autor
piątek, 22 stycznia 2021, 08:50

K2PL to kwestia konfiguracji czołgu który już istnieje

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:35

Nie dawno był tylko K21 i model ciężkiego BWP dla Australii. Teraz jest Redback. Jak widać szybko poszło.

Sailor
piątek, 22 stycznia 2021, 08:23

Chodzi o kontrakt, a nie kupno w kiosku ruchu.

gg
czwartek, 21 stycznia 2021, 21:02

strzelam, że chodzi o zakup su 27 lub s-400

Przem132
piątek, 22 stycznia 2021, 12:21

przydało by się nam

;)))
piątek, 22 stycznia 2021, 08:44

Raczej kolejna partia nakladek na gąsienice - mamy kompetencje !

Anty
czwartek, 21 stycznia 2021, 21:23

Lepiej s-350, załatwiło by obronę płot od 0 do 120km

Sailor
piątek, 22 stycznia 2021, 08:25

Osobiście stawiam na Su-57 i T-14. Tylko zaraz, zaraz. Pierwszy jest w jednym egzemplarzu, a drugiego też nie ma.

mobilny
piątek, 22 stycznia 2021, 07:43

......no wiesz.....Lepsze to niż Patriot widmo bo nie widać nie słychać....

General stefan
czwartek, 21 stycznia 2021, 21:00

To ja powiem o jaki kontrakt chodzi?? O koreanski czołg

ryba
piątek, 22 stycznia 2021, 09:57

To było by marnotrastwo przemysłowe , nie można bez konsekwencji ekonomicznych ta sobie bezkarnia zakupywać licencji na towar którego sie sprzedać poprostu nie da .Musi być w gospodace równowaga a przemysł napędzaja właśnie takie inwestycje wojskowe .Poza tym włażenie w K2 bedzie estabilizowało rynek europejski ,najlepszym rozwiązaniem było by wejscie w Ariete wraz z Koreańcami i może reinmetalem .Dało by to wiarygodny produkt mogący skutecznie konkurowac z nowym Leo.

;)))
piątek, 22 stycznia 2021, 08:45

Pólnocnokoreańskie zmodernizowane T-55 ?, słuszna droga !

czwartek, 21 stycznia 2021, 22:15

Też tak myßle

Kordi
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:13

Największym kontraktem w tym roku będzie Narew.

mobilny
piątek, 22 stycznia 2021, 07:44

Marzenie.....bo jeszcze nie ma tego co niby nabylismy ale nie widzimy choć płacimy.....

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:31

Tiaaa, kolejna rzecz, która póki co jest tylko hasłem i materialnie zupełnie nie istnieje... Jak chcesz kupić coś czego nie ma?

rydwan
piątek, 22 stycznia 2021, 09:58

wszystkie podzespoły do Narwi już sa ,czekamy tylko na IBCS i efektor .

Marek1
piątek, 22 stycznia 2021, 16:31

GDZIE są te "podzespoły" ja się pytam ?? Na razie to mamy tylko buńczuczne zapowiedzi PGZ, że "damy radę sami zrobić syst. Narew". Pytanie JAKĄ Narew, za ILE i w jakim TERMINIE.

mobilny
piątek, 22 stycznia 2021, 14:00

Tak jest.....czekamy

Kamil
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:44

Byłoby (prawie) idealnie..

X
piątek, 22 stycznia 2021, 08:48

A raczej (choć trochę) normalnie. W sposób spóźniony o wiele lat, i z ewentualnym "efektem" za wiele lat

On ona ono
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:56

Te kontrakty są bardzo małe minimum 2-3 diwizje 18 kupionych homarów jak by nie można było wziasc 36 mało 2 baterie ustawia sobie chyba na lotnisku bo nawet tego nie ma co bronić Będą f35 jaki mamy system który to będzie chronił ??

anakonda
piątek, 22 stycznia 2021, 10:02

F 35 to jest właśnie ten system !!!!!!!!!!! to nie gra komputerowa tu wydatki muszą równoważyć efekt .Każdy element zakupionego sprzętu sie psuje i bezie wymagał naprawy ,i m wiecej wydatków na obsługę tym mniej na zakup realnego sprzetu !!!!

MI6
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:46

OP od Szwedów pomostowe pewnie podpiszą. Też mi sukces.

BUBA
piątek, 22 stycznia 2021, 19:13

"pomostowe " na nastepne 40 lat

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:32

Też tak obstawiam. Jedyna rzecz, którą można podpisać szybko tzn na początku roku.

ryba
piątek, 22 stycznia 2021, 10:03

i będą 3 OP na niezłym jak dotychczas posiadany przez nas poziomie.

bobo
czwartek, 21 stycznia 2021, 16:53

To nadrabianie zapóźnień to 10 tys. Grotów? xD

Kordi
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:11

Jeśli w wojsku do tej pory funkcjonowały PM to jest to sukces.

Woki-doki
czwartek, 21 stycznia 2021, 17:55

A to Ty nie wiesz że dzisiejsze konflikty zbrojne wygrywa ten kto ma nowocześniejsze karabinki automatyczne. Ergonomia przede wszystkim! Mogliby jeszcze tylko wprowadzić 32 nabojowe magazynki wtedy to już w ogóle pozamiatane

X
czwartek, 21 stycznia 2021, 17:15

Też to "wyłowiłem" ;)))

Wojciech
czwartek, 21 stycznia 2021, 16:52

Przed II WŚ w 2 lata wyprodukowaliśmy 38 tyś świetnych, bardzo cenionych ViS-ów. Teraz 5 tyś. rocznie to sukces.

orel
piątek, 22 stycznia 2021, 07:17

Tak bo w stosunku do liczby żołnierzy produkcja jest większa.

Polish blues
czwartek, 21 stycznia 2021, 16:27

Ciekawe - menażki dla wojska czy czapki uszkanki?

rydwan
piątek, 22 stycznia 2021, 10:08

ciepłe gacie i nie przemakajace buty to jedne z najważniejszych argumentów każdej armii .

fakir
czwartek, 21 stycznia 2021, 15:47

Strzelam, że Borsuk.

Gustav
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:38

Nie ma jeszcze badań państwowych ani zakładowych. Odpada. ZSSW 30 też jeszcze nie ma. Pirat tak samo. Pewnie to będzie ammo do Raków.

mobilny
piątek, 22 stycznia 2021, 14:01

No nie bo zssw30 akurat jest......

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:36

ZSSW-30 nie ma? A to ci dopiero ciekawe.

Marek1
piątek, 22 stycznia 2021, 16:34

Tak, realnie NIE MA, bo nadal NIE są zakończone wszelkie prawem wymagane procedury PRZEDPRODUKCYJNE.

Jacek
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:12

Oby to chodziło o borsuka, bo dziś czytałem że w związku z modernizacja bwp, borsuk może być wstrzymany

Jzhshwbsj
czwartek, 21 stycznia 2021, 17:55

Borsuk wisi na wlosku:( mają pomysł na remont bwp-1 .....ehhh a jak bedą chcieli.wdrożyć borsuka za ileś lat to będzie przestarzały....

ryba
piątek, 22 stycznia 2021, 10:13

Remont BWP nijak nie zastąpi wprowadzenia Borsuka ,ten pojaz wyczerpał już swoje możliwości .Dobry jedynie na ziałania na urzych przestrzeniach gdzie trzeba daleko i szybko sie przemiesszczać ,słaby w utrzymaniu pozycji czy przełamaniu silnej obrony .

kibic
czwartek, 21 stycznia 2021, 17:49

Też bym chciał, ale za wcześnie. Jeszcze nie przeszedł jakiś tam etapów badań. Wojsko też go jeszcze nie zatwierdziło, więc gotowy do kupienia nie jest.

Autor
piątek, 22 stycznia 2021, 08:54

Skoro Borsuk przeszedł wszystkie testy poligonowe to znaczy że fizycznie jest gotowy ale hamuje go biurokracja

kibic
czwartek, 21 stycznia 2021, 15:47

Niech przynajmiej kilka wież ZSSW kupią, bo ostatnio ucichło o nich. Czy są dużo lepsze, czy trochę gorsze od konkurentów, to są opracowane, przestrzelane i trzeba iść za ciosem. Jeżeli nawet będą pomysły na ulepszenia, to po to są kolejne generacje. Jak już produkują Rosomaki bez wież, to głód na nie chyba jest duży.

LMed
piątek, 22 stycznia 2021, 06:56

Hmmm...Drogie te wieże, no i łatwiej trafić takiego Rośka przecież.

Sternik
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:39

Rośki produkują bo trzeba utrzymać zdolności produkcyjne. Tylko poprzednicy woleli likwidować fabryki (Wola) których teraz nie ma kto odbudować.

ryba
piątek, 22 stycznia 2021, 10:15

powinni wrzucic tam kadłuby do Borsuka ,naprodukować ze 200 szt i na magazyn.

czwartek, 21 stycznia 2021, 19:22

I raczej na to już nie licz. Można było utrzymać fabrykę kupić licencje na kilka typów silnikow. Montować w Jelczach Borsuku i Rosomakach.

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:37

Można też było utrzymać pion cywilny HSW, który opylono Chińczykom w przededniu wojskowych zamówień.

LeAN
czwartek, 21 stycznia 2021, 15:45

Pan Minister się nagadał ale nic nie powiedział.

Beka
czwartek, 21 stycznia 2021, 15:40

Pewnie to będzie modyfikacja BWP-1

joker
czwartek, 21 stycznia 2021, 15:29

Stawiam na pomostową Orkę od Szwedów, ale było by świetnie jak by to była Narew albo Wilk z Koreańczykami...

ursus
piątek, 22 stycznia 2021, 03:29

Oby chodziło o drony i/lub PPK Pirat.

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:42

Narew nie istniej, Wilk podobnie więc jakim cudem chcesz je kupić?

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:38

Normalnie. Przyjąć koreańską ofertę i już.

Wojciech
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:41

Zakup licencji na pocisk dla Narwi to była spora sensacja. Nie przypuszczam żeby się odważyli, raczej będą to jakieś drobiazgi w stylu amunicji do Raka, może jakimś cude, BMS.

Kamil
czwartek, 21 stycznia 2021, 15:17

A program miecznik

Sternik
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:42

A na grzyba komu ten Miecznik kiedy brakuje wszystkiego?

Kopęlat
piątek, 22 stycznia 2021, 12:36

Po co ładować kasę w mieczniki?! 5 minut czasu dla Iskanderów i nie ma mieczników.... .

fds
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:51

Brakuje wszystkiego, bo nie ma Miecznika.

anakonda
piątek, 22 stycznia 2021, 10:16

a po co ci miecznik na podkarpaciu ?

Kamil
czwartek, 21 stycznia 2021, 14:53

A gdzie miecznik

Po
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:12

W muzeum

nobody
czwartek, 21 stycznia 2021, 14:53

Narew albo łodzie z Szwecji

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:43

"Łodzie"? Litości... Jak już to okręty!

dropik
piątek, 22 stycznia 2021, 08:47

no 30 letnie okręty to juz prawie jako łodzie :P

Monkey
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:53

@nobody: Oby nie łodzie, czasy Waregów już dawno minęły:-)) Też obstawiam A17, na Narew może w tym roku jeszcze nie być środków finansowych.

wojak
czwartek, 21 stycznia 2021, 14:27

niech zgadnę - będzie z Rosją!

sorbi
czwartek, 21 stycznia 2021, 14:18

Pewnie chodzi o kontrakt na używane OP ze Szwecji, skoro Kobeny wycofują ze służby w przyszłym roku.

dropik
piątek, 22 stycznia 2021, 08:48

jak , w przyszlym. 3 idą do AMW juz w tym roku

koben
piątek, 22 stycznia 2021, 05:36

Kobeny będą jeszcze 100 lat skoro są bezpieczne bo się zanurzają i wynurzają.

J.M.P.
czwartek, 21 stycznia 2021, 14:07

Czyżby pomostówka dla podwodniaków? Oby a może docoelowa Orka :)

Sternik
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:43

Oby nie. Są 100x ważniejsze sprawy.

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:39

Tak się składa, że wszystkie są ważne.

Zenek
czwartek, 21 stycznia 2021, 14:01

Wspaniałe zakupy. Albo niepotrzebne, albo źle skierowane, albo za stary sprzęt, albo zbyt nowoczesny i kosztowny w utrzymaniu. Mam wrażenie że liczenie takich wskaźników jak koszt/efekt, koszty utrzymania, wskaźniki wykorzystania, są MON zupełnie obce. Za to wskaźniki marketingowo-polityczne to te podstawowe brane pod uwagę. Z nimi jest tylko taki problem, że mogą przestać mieć sens w ciągu kilku lat, a sprzęt ma służyć 2-3 dekady.

Rambo Rambo
czwartek, 21 stycznia 2021, 13:50

Nowe malowanie wszystkich T-72 i BWP-1.

BUBA
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:17

Trafiles w 10

Dr House
czwartek, 21 stycznia 2021, 13:35

Takiej biedoty zakupowej nie było u nas od 30 lat

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:40

Serio?

Antytroll
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:25

Nie było rządu który kupił więcej, chyba że piszesz o innym kraju?

Tomek pl
czwartek, 21 stycznia 2021, 20:58

Ty tak na serio z tymi zakupami?!!!!!!!

Patcolo
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:41

Nie było i tyle

grzes
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:39

a który kupił więcej?

As
czwartek, 21 stycznia 2021, 13:31

Czyli Herculesy nie. Wychodzi że A17 ze Szwecji lub Ratownik.

Adam
czwartek, 21 stycznia 2021, 13:13

A kiedy Narew?

Roshedo
czwartek, 21 stycznia 2021, 13:11

Co z OPL? Co z Marynarką Wojenna -gdzie modernizacja OHP-ów i co z nowymi okrętami bojowymi? Dlaczego T-72 no są modernizowane do standardu PT- 91 M2 żeby miały jakiekolwiek szanse w boju? Co z Warmate? Wszyscyy politycy unikają tych 4 zagadnień jak ognia.... Dlaczego?

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:47

Modernizacja OHP? Człowieku toż to antyki ledwo utrzymujące się na wodzie. To trzeba złomować, a nie modernizować. Modernizacja T-72 do standardu PT-91 to przerost formy nad treścią. Potężne wydatki, a efekt końcowy mizerny. Warmate zostały kupione w ilości 1000 szt. jeszcze przez Antka.

Daruspol
niedziela, 24 stycznia 2021, 08:17

Była mowa o 1 tys ale ostatecznie zamówiono 10 zestawów po 10 sztuk. Kolejna mikroflota.

BUBA
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:19

T72 zostaly za duze pieniadze pomalowane. Wiec oco ci chodzi. Modernizacja na calego

Gustav
czwartek, 21 stycznia 2021, 18:49

Najważniejsze są szczepionki i maseczki. I likwidacja prywatnych hoteli, restauracji, fitnesów. Polski Holding Hotelowy już ruszył na zakupy. Arabowie też.

Jasio
czwartek, 21 stycznia 2021, 13:02

Potężne kontrakty typu jeden defiladowy dywizjon Himars z zapasem 30-stu rakiet ATACMS i kolejny potężny kontrakt na zakup dwóch defiladowych baterii Patriot :) Czekamy na kolejny potężny defiladowy kontrakt :)

dropik
piątek, 22 stycznia 2021, 08:50

im mniej ATACMS tym lepiej. ta wolna rakietka, o małym zasięgu i głowicy nie nadaje się do niczego. Nawet buki sobie z nią poradzą , i ile będą w jej zasięgu.

BUBA
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:20

Sa Rangery wychromowane i wypicowane.

Polak z Polski
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:07

Te Rengery to całkowity niewypał. Ktoś powinien za to zapłacić.

Kopęlat
piątek, 22 stycznia 2021, 12:41

... możemy wrócić do rachitycznych Honkerów.

Marek
piątek, 22 stycznia 2021, 08:41

To co byś chciał do wożenia zupy na poligony?

mick8791
czwartek, 21 stycznia 2021, 22:48

No i zapłaci - polski podatnik.

Grzes
piątek, 22 stycznia 2021, 07:12

A jaki ma zapłacić ,chiński?

Tweets Defence24