Zełenski: wojna na Ukrainie to wojna w Europie

16 lutego 2020, 11:24
Zelenski_gwardia
Fot. president.gov.ua/CC BY SA 4.0.
Reklama

Wojna na Ukrainie to wojna w Europie i razem z aneksją Krymu trwa już tyle, ile II wojna światowa — podkreślił w sobotę na Monachijskiej Konferencji Bezpieczeństwa prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski. Szef państwa przedstawił na niej m.in. propozycję w sprawie rozgraniczenia sił w Donbasie.

Chcę zwrócić uwagę, że nie całkiem prawidłowo jest mówić "wojna na Ukrainie". To jest wojna w Europie. I razem z aneksją Krymu trwa już tyle, ile II wojna światowa — sześć lat

- prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski

Zełenski podkreślił, że obecnie priorytetem dla Kijowa jest zagwarantowanie zrealizowania osiągniętych na grudniowym szczycie w Paryżu uzgodnień w sprawie konfliktu w Donbasie.

Ukraina pracuje nad tym każdego dnia. Każdego dnia kroczymy drogą ku pokojowi. Ale ta droga jest dwukierunkowa i bardzo czekamy na kroki z drugiej strony

- prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski

 Pomysł w sprawie rozgraniczenia sił zaprezentowany przez prezydenta zakłada podzielenie linii rozgraniczenia na sektory.

Odbywa się stopniowe rozgraniczenie sił, przejście od jednego sektora do drugiego jest możliwe tylko wtedy, kiedy misja obserwacyjna OBWE sprawdzi, że w sektorze nie są obecne nielegalne uzbrojone formacje

- prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski

Zapowiedział też, że w najbliższym czasie Kijów poinformuje innych uczestników tzw. formatu normandzkiego — tj. przywódców Ukrainy, Rosji, Niemiec i Francji — o tej inicjatywie. Zapewnił też, że Ukraina zrobi wszystko, by w uzgodnionym terminie, czyli w kwietniu, doszło do kolejnego szczytu w tym formacie. Odnosząc się do zaplanowanych na jesień wyborów lokalnych na Ukrainie, oświadczył, że chciałby, by odbywały się one jednocześnie na całym terytorium kraju.

Ludzie w Donbasie potrzebują wyborów, które będą uznane za legalne. A nie mogą być takie, jeśli odbędą się niezgodnie z prawodawstwem ukraińskim, przy dźwiękach wystrzałów i bez kontroli nad ukraińską granicą. [...] Chciałoby się, żeby (wybory odbyły się - PAP) też na terytorium Krymu. Ale dla nas jest to niemożliwe, by zrobić to bez podstawowych warunków bezpieczeństwa i warunków politycznych, naruszając konstytucję Ukrainy i międzynarodowe standardy demokratycznych wyborów

- prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski

Prezydent zapewnił, że Kijów jest gotowy do dialogu z mieszkańcami Donbasu, wykluczając przy tym możliwość prowadzenia rozmów z osobami, które ogłosiły się przywódcami tzw. Donieckiej i Ługańskiej Republiki Ludowej. Według prezydenta na niekontrolowanych przez Kijów terytoriach w Donbasie przetrzymywanych jest ok. 200 Ukraińców, a ponad 100 Ukraińców i Tatarów krymskich jest przetrzymywanych na Krymie i w Federacji Rosyjskiej. Ocenił też, że gwarantem suwerenności i integralności terytorialnej kraju są silna armia, broń jądrowa i NATO.

Nie wierzę w żadne dokumenty. Chcę powiedzieć to też innym krajom - nie można wierzyć w jakiekolwiek dokumenty. Nikt niczego nie gwarantuje. XXI wiek to prawo silnego

- prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 59
Reklama
ROMAN
poniedziałek, 17 lutego 2020, 20:41

gwarancje są nic nie warte - jakby Ukraina nie zgodziła się na oddanie atomówek to Rosja nie zaatakowałaby jej ( ze strachu).

WT
poniedziałek, 17 lutego 2020, 18:50

Panie Zełenski wojna na Ukrainie to wojna na Ukrainie. Koniec

MAZU
poniedziałek, 17 lutego 2020, 17:41

Armia Krajowa miała 400.000 żołnierzy i oficerów. Dzisiejsze WP powinno mieć podobną liczebność. Plus powszechne i obowiązkowe przeszkolenie każdego dorosłego polskiego obywatela z prawem do posiadania broni. Oraz plan pozyskania broni A.

wert
poniedziałek, 17 lutego 2020, 23:40

policzyłeś koszty? mamy 3 dywizje, czwartą w powijakach a Ty proponujesz 12 czyli +9 w tym wypadałoby 3 ciężkie. Wg Bartosiaka koszt wystawienia JEDNEJ dywizji ciężkiej to 100mld PLN Budżet państwa to 430mld PLN Kiedyś Kaliski próbował coś zrobić w temacie A, jak skończył? będziesz miał wszystkich PRZECIW, jak Korea Płn. Pierwsi wejdą sowieci drudzy niemcy z francuzami USA też

McGregor
niedziela, 22 marca 2020, 17:10

Jakie 100 mld płn?? Kto takie bzdury opowiada. Włącznie ze szkoleniem i budową struktur to będzie najwyżej tyle co część naszego rocznego budżetu obronnego

Palmel
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:36

To co napiszę to nie spodoba się wielu Krym ale prawda historyczna jest taka że nigdy nie był Ukraiński był Sarmacji Zachodniej później zajęła go Złota Orda w 1772 roku obiła go Katarzyna Wielka i należał do Rosji do 1952 roku kiedy Chruszczow przekazał go Ukrainie i tylko wtedy był Ukraiński a teraz powrócił do macierzy

eriberto
piątek, 10 lipca 2020, 16:11

a więc był ukraiński. jesli chodzi o porządek świata to powstaje pytanie do kiedy się należy cofać bo przecież kiedyś moskwa też była nasza

spoko
wtorek, 18 lutego 2020, 23:49

Palmel no wszystko sie zgadza \katarzyna odbila Krym \? Mogles napisac Katia wyzwolila Krym albo zostala tam zaproszona ;))))

Telemach
poniedziałek, 17 lutego 2020, 12:59

Siłą zajęty należał do Rosji i ZSRR. Przez Chruszczowa został częścią Ukraińskiej Republiki Radzieckiej a to z uwagi na usytuowanie geograficzne. W roku 1772 zabór rosyjski obejmował także część Polski wraz z Warszawą , czy też ma ona wrócić do tzw. macierzy?! Krym przez niemal 1800 lat nie był częścią Rosji ! Rosja z każdym sąsiadującym krajem ma zatargi terytorialne, to niebywały agresor i to od lat!

michalspajder
poniedziałek, 17 lutego 2020, 16:55

Nauczyli sie od swoich mistrzow, Mongolow. Ktorzy teraz sa pasterzami. Ale w XIII wieku podbili Rus, zabijali i niszczyli na potege, scinali nawet wielkich ksiazat u siebie, na dworze byle ksiecia dzielnicowego byl baskak, czyli nadzorca, ktory odpowiadal za "prawomyslna" polityke i przede wszystkim terminowe sciaganie podatkow dla wielkiego chana. Po prostu sie nauczyli, tyle.

kizz
poniedziałek, 17 lutego 2020, 22:18

A Polska niczego sie nie nauczyła, co widać i słychac.

Jarek
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:29

To jest wojna w układzie słonecznym, jeśli dobrze zrozumiałem tok rozumowania Zełenskiego.

Fanklub Daviena
poniedziałek, 17 lutego 2020, 12:11

Dlaczego tylko Słonecznym? To dotyczy całego Kosmosu! Tylko patrzeć jak na prośbę Zełenskiego do konfliktu włączy się Konfederacja Niezależnych Systemów ze stolicą na Raxusie... :)

andys
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:16

"Zełenski: wojna na Ukrainie to wojna w Europie" Nikt tego nie neguje, jest to jednak wojna domowa.

Telemach
poniedziałek, 17 lutego 2020, 13:00

To nie jest wojna domowa! To obcy agresor zajął terytorim gwarantowane Ukrainie traktatem w Budapeszcie!

michalspajder
poniedziałek, 17 lutego 2020, 16:57

tez kiedys myslalem, ze to byl traktat. A jednak nie, to bylo tylko memorandum, Ukraincy dali sie oszukac. Bankowo, za podpisanie takiego go..a ktos musial wziac pod stolem kase. Proponuje znalezc angielska wersje, i przeczytac. Jest tez dostepne to memrandum po rosyjsku i po ukrainsku, jesli to pomoze.

Paranoid
poniedziałek, 17 lutego 2020, 08:59

Może najpierw by oczyścił rząd/władze z korupcji a potem gadał. Chyba na tyle służby posiadają rozeznanie kto na tym konflikcie zarabia. Różnego rodzaju oligarchom ten konflikt niewiele przeszkadza, a zwykłym ludziom ... cóż, są tylko pyłem w systemie. Idąc do wyborów opowiadał jak to sprawę z Wołodią załatwi i co? Mina na tym zdjęciu mówi wszystko "Co ja tu robię? Gdzie jest moja kanapa?"

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
poniedziałek, 17 lutego 2020, 00:31

Geograficznie ma racje, tylko że kozactwo nie wiedziało jakiemu królowi służyć i wybrało carat NO TO MAJĄ CO CHCIELI!!!!

czytelnik
niedziela, 16 lutego 2020, 20:50

"Nie wierzę w żadne dokumenty. Chcę powiedzieć to też innym krajom - nie można wierzyć w jakiekolwiek dokumenty. Nikt niczego nie gwarantuje. XXI wiek to prawo silnego" To dlatego Ukraina postanowiła nie wypełniać jakichkolwiek zobowiązań z mińska? Gdzie amnestia i status autonomii dla donbasu pod którym podpisał się Poroszenko?

Rhotax
poniedziałek, 17 lutego 2020, 05:25

Obejrzyj sobie raport dr.Philipa Krebsa z Potomac Fund. dla Obamy -- będzie tam wykres ataków FR na UKR siły ATO codzienny za kilka lat wojny -- Rosja nie przestrzegała żadnych rozejmów . Atakowali nawet bardziej bo UKR wstrzymywali naiwnie działania zamiast nie tracić czasu na głupie rozmowy tylko atakować . UKR powinna brać przykład z FR i zapisać w konstytucji nierozerwalność terytorialną i nigdy nie godzić się na autonomie czegokolwiek . Wojna tam non-stop wiąże siły FR na granicy z UKR i nie pozwala na ruszenie ich stamtąd a to jets dobre dla Polski . Dla FR tez bo zagrożenie dla ich propagandy zawsze jest przydatne i nie muszą wydawać kasy na głupie szkoły czy szpitale bo mogą marnować na jednostki wysokiej gotowości a obywatelom tłumaczyć że wojna ważniejsza i dlatego muszą mieć kartoszki do pakuszania i nicziewo bolsze ...

andys
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:17

"Atakowali nawet bardziej bo UKR wstrzymywali naiwnie działania zamiast nie tracić czasu na głupie rozmowy tylko atakować . " Atakowali, atakowali- np w Odessie.

Telemach
poniedziałek, 17 lutego 2020, 13:03

To była obrona przed powtórką z Donbasu czy Krymu. Rosjanie uznają tylko siłę i tak im trzeba odpowiadać! Przypominam wojnę zimową!

wikror
poniedziałek, 17 lutego 2020, 12:43

A kto ma atakować? Chyba Polacy... Bo wszyscy Ukraińcy pouciekali albo do Polski albo jeszcze bardziej na zachód i to chyba My powinniśmy wg ich walczyć o ich Donbas i Krym.

laboba
poniedziałek, 17 lutego 2020, 09:34

Dr Philip Karber. Swoją drogą świetną pracę tam wykonał często z narażeniem życia.

wert
niedziela, 16 lutego 2020, 23:34

dlaczego rosja z assadem odmawiają tego samego w Idlibie chociażby?

Rhotax
niedziela, 16 lutego 2020, 18:47

"gwarantem suwerenności i integralności terytorialnej kraju są silna armia, broń jądrowa i NATO" --my Nie mamy silnej Armii w dodatku nie stoi nawet na kierunkach natarć (z Brześcia i Grodna) za to gotowa do ataku na Berlin . Nie mamy też Broni Jądrowej a NATO ...."Nie wierzę w żadne dokumenty. Chcę powiedzieć to też innym krajom - nie można wierzyć w jakiekolwiek dokumenty. Nikt niczego nie gwarantuje. XXI wiek to prawo silnego"---ale mądry Prezydent chciałbym byśmy mieli takiego .....

wert
niedziela, 16 lutego 2020, 22:30

nie panikuj. rosja puki co ma co robić w Syrii a nie zaczyna nowej wojny nie kończąc lub przynajmniej zamrażając starej. Syria Ukraina to czas dla nas na nabranie sił, póki się tam nie skończy u nas się nie zacznie. USA nie mogą nas odpuścić bo wyciągnięcie nas oznacza przewrót światowy- koniec ich hegemoni w Ojropce a co za tym idzie na świecie. Sowieci też to wiedzą ale najlepszy moment już przegapili 2-3 lata temu. Tu nie chodzi o gwarancje dokumenty czy inne bzdety, chodzi o interes strategiczny USA. Albo będą z nami albo się dogadają z rosją, Niemcami, Francją przeciw Chinom za bardzo wysoką cenę której nie są w stanie zaakceptować

Fanklub FR
niedziela, 16 lutego 2020, 17:19

Ci wszyscy , którzy podnoszą sprawę legalności pobytu wojsk Rosyjskich w Syrii jakoś nie wspominają o legalności gdy Rosjanie stacjonują nielegalnie na Ukrainie .

Cit
niedziela, 16 lutego 2020, 22:21

Bo nie ma to ze sobą nic wspólnego. Jesteś Ukraińcem?

Kiks
niedziela, 16 lutego 2020, 14:33

Nie podoba mi się ta retoryka mająca na celu wciągnięcie w działania wojenne całą Europę. Ok, można współczuć Ukrainie i pomagać im, ale to co stało się mają na własne życzenie. To oni są kłótliwi, przestał im pasować Juszczenko to wybrali jeszcze gorzej. Niby są ciągnie ich do Europy, ale mocno zsowietyzowani i niespecjalnie chcą z tym zerwać. To będzie bolesne, ale inaczej nie da się. Jakoś Estonia szybko przez to przeszła, podobnie Litwa i Łotwa. Oni nie?

Adam S.
niedziela, 16 lutego 2020, 23:16

Nikomu się ta retoryka nie podoba, ale to są fakty. Europa JEST wciągnięta w wojnę - sprawa Skripala i rosyjska broń chemiczna w Wielkiej Brytanii, rosyjska "pomoc" w rozbijaniu Hiszpanii, gadające po rosyjsku żółte kamizelki w Paryżu, przygotowany zamach stanu w Czarnogórze i obejmująca całą Europę fala dezinformacji i rosyjskiej propagandy. Obudź się, wojna w Europie już trwa.

Strażnik Teksasu
niedziela, 16 lutego 2020, 19:28

Pomoc kosztuje A my mamy długi na 300 lat!!!

wert
niedziela, 16 lutego 2020, 22:42

I zrównoważony budżet, i szybki wzrost, i akumulację kapitału pozwalającą na ekspansję vide Condor, PKO SA. Orlen może pomyśleć o Możejkach. A Ukraincy muszą się tylko pozbyć sowietow, balcerowiczowskich "doradców" i ich "metod", rozwiązać problemy historyczne i otworzy się dla nich okienko wzrostu i rozwoju przez 300 lat w Trójmorzu

andys
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:24

"A Ukraincy muszą się tylko pozbyć sowietow, balcerowiczowskich "doradców" i ich "metod", " Jesli pozbęda sie sowietów i balcerowicza to co im zostanie? Pewnie tylko Bandera. Przestań straszyc tego nieszczęsny (potencjalnie silny i madry) Trójmorzem!

Rhotax
niedziela, 16 lutego 2020, 18:54

2 lata przed aneksją Krymu zakończono ćwiczenia zajęcia Krymu . Plany przejęte przez UKR i przekazane USA wskazują że NowoRosyja miła odcinać od Morza Czarnego Ukrainę kompletnie i obejmować inne okręgi ale ....napotkali opór (duże znaczenie miały tu wysoko zmowtywowane ochotnicze oddziały ) i zakładanych celów operacji nie osiągnęli. Czyli to czy im się podobał taki czy inny prezydent nie miało znaczenia i tak byli systematycznie rozbrajani by łatwiej im było zabrać terytoria metodami bandyckiej napaści .

wert
niedziela, 16 lutego 2020, 22:45

rosja to taki damski bokser, bije tylko słabszych którzy nie chcą, nie mogą się odgryźć

znad
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:30

Rosja nikogo nie bije i nie napada w przeciwienstwie do ameryki, która napada na małe biedne panstwa. Przykładem Libia, Jugosławia, Iran, Syria, Afganistan, Jemen, Liban, nawet Polska bierze w ty, udział. Jak masz pisać to pisz prawdę.

kaz
sobota, 7 marca 2020, 10:54

tak to prawda dlatego terytorium ma takie okrojone

Telemach
poniedziałek, 17 lutego 2020, 13:07

Wróć do szkolnej ławki ....twoja wiedza żenująca. Powiedz tylko z którym sąsiadem Rosja nie ma problemów granicznych ?

cit
poniedziałek, 17 lutego 2020, 09:18

A ma bić silniejszych? Co to za logika?

Mikroszkop
niedziela, 16 lutego 2020, 21:58

Gdyby Rosja chciała zająć Ukrainę zaczęłaby od "integracji" Białorusi. Donbasem i Krymem powstrzymali ukraińskie plany integracji z zachodem.

kaz
sobota, 7 marca 2020, 10:08

właśnie zaczęła intergacje z Białorusią

Rhotax
poniedziałek, 17 lutego 2020, 05:39

Nie całą UKR a ze 3 razy więcej niż teraz . Bez dostępu do Morza Czarnego i np: Odessy czy Charkowa i okolic jak mieli zamiar . UKR by ultra biednie wyglądała po takim okrojeniu aaaale się nie udało . A Białoruś wezmą na luzie ...Baćko gdzieś poleci (może będzie miał wypadek?) ...ktoś ogłosi deklaracje wyzwolenia spod Dyktatury i Siły Demokratyczne otoczą Parlament ...Wybiorą nowego Baćkę (wystarczy że ogłoszą ) FR pomoże "demokratycznym przemianom w trosce o stabilizacje sąsiada" militarnie i Nowy Baćka podpisze integracje "z bratnią Rosyją". Ile to tydzień--dwa? ? A 1 GPanc w 48h przemierzy Białoruś na luzie aż do granic z RP --gdzie będzie bronić ZBIRA przed złym NATO .

fifi
niedziela, 16 lutego 2020, 17:59

Nikt nie bedzie umierał za Kijów. Zresztą sami Ukraińcy się do tego nie palą. Poza grupą tych radośnie machajacych czerwono-czarnym sztandarem.

wert
niedziela, 16 lutego 2020, 22:53

pleciesz. Banderowcy dostają 2-3 %, w okolicach Lwowa więcej. Póki co, to hałaśliwy margines ale bardzo groźny jeśli Ukraina na nim będzie budować swój mit niepodległości. Ich wybór. wybierają kiepsko i zbierają baty ale trafia się tam taki Sachajdaczny czy Petlura

Cit
poniedziałek, 17 lutego 2020, 09:30

Nie, "będzie" a buduje. Już i teraz.Pomniki, ulice i inne upamiętnienia, program szkolny w duchu banderowskim dotyczy CAŁEJ (!) Ukrainy. Jest to apologezja ludobójstwa na narodzie polskim. Żadne dorazne względy nie mogą przekreślić naszej o tym pamięci ani wpływać na podejmowane decyzje. Zdrada przez nas tych ,którzy zostali zamordowani tylko za to ,że byli Polakami daje innym prawo do zdrady nas.

wert
poniedziałek, 17 lutego 2020, 21:41

zdrada pomordowanych to zdrada nas, samego siebie. Nikt tego nie może zapomnieć, zwłaszcza gdy ciała leżą w bezimiennych dołach śmierci. Ukraina ma jeszcze szanse, budowała za wiatrowycza i Juszczenki, zobaczymy co zrobi Zelenski

Ein
niedziela, 16 lutego 2020, 14:04

Miałem wątpliwości ws. tego komika-prezydenta, ale od dawna już ich nie mam. Facet robi dobrą robotę, potrafi znacznie lepiej zarządzać państwem w kryzysie od poprzedników i jw. wie, że tylko twarde argumenty się liczą (dokumenty można użyć w kiblu). Mocna armia ...jak na realia, robią maksymalnie dużo. NATO? Owszem, bo wszystko- procedury, łączność, strategia, szkolenia z Zachodu idzie. Gospodarka? Jest lepiej, dużo lepiej niż 2-3 lata temu. No i wspomniana na koniec broń jądrowa. Dla Ukrainy nie jest to nierealne, by wejść w jej posiadanie. Do momentu zielonego światła ze strony struktur zachodnich to jedyny konkret, który uniemożliwi FR napaść. Jedyny.

andys
poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:40

Zełeński to wielkie rozczarowanie. Ten facet nic konkretnego nie robi. To kopia Poroszenki. To nie Janukowicz, który rozmawiał jednocześnie z UE i Rosja, szukał dobrego wariantu dla Ukrainy. Ci dwaj po nim nie przedstawili zadnego planu, podporządkowali sie USA (nawet nie UE) , są rządzeni bezpośrednio z Waszyngtonu. Sami tego chcą , np. niedawno powstał plan mianowania jakiegoś podpulkownika armii USA, z pochodzenia Ukraińca, ministem obrony narodowej, pewnie malo im bylo rozwalenia służby zdrowia przez obywatelkę USA (nazwisko na S, dokladnie nie pamiętam). Po wyborach pieszczoszkiem USA był Awakow (minister SW) , napompowano go na wszelki wypadek, aby Zełeński nie wyszedł spod kontroli, nie pozwolili go zdymisjonować . Teraz znaczenie Awakowa spadlo, gdyż Zełeński zrozumiał na jakim swiecie żyje.

Telemach
poniedziałek, 17 lutego 2020, 13:10

Twoja naiwność powala. Janukowicz niczego nie szukał dla swego kraju tylko dla siebie!

wert
niedziela, 16 lutego 2020, 23:07

Reform brak, oligarchowie jak rządzili tak rządzą tylko inni. Sprawy ważne spycha na "zaś", Porównaj co zrobił w tym samym czasie Sakaszwili chociażby.Uważasz że ktokolwiek im pozwoli na atom? Fantazje

niedziela, 16 lutego 2020, 21:58

NATO? Nikt do NATO Ukrainy w stanie wojny nie przyjmie. Gospodarka? Spora część podatków jest przejadana przez armię na którą i tak brano kredyty a kredytodawcy oprócz spłaty oczekują konkretnych przywilejów choćby "uwolnienia" sprzedaży ziemi. Broń jądrowa? Przecież się jej pozbyli za gwarancję nienaruszalności granic między innymi od Rosji

pojecie trzeba miec !!!
poniedziałek, 17 lutego 2020, 11:00

A koledzy byli chociaz raz na Ukrainie ??? Bo odnosze wrazenie, ze zaden z panow nawet nie przejzdzal nawet kolo Ukrainy !!! Zal mi was koledzy, jestescie nudni w swym bajkopisarstwie jak flaki z olejem, powtarzacie glupie stereotypy i niesprawdzone info ktore mozna przeczytac na narodowo-faszystofskich portalach !!! Prowadze firme transportowa, a zona prowadzi hurtownie kosmetykow w Kijowie i jestesmy raz lub dwa razy na Ukrainie i znamy z autopsji obserwujemy na wlasnej skorze jakie zmiany zaszly na Ukrainie. Gospodarka rozwija na poziomie 5% rocznie, widac bardzo mocno zmiane pokoleniowa ktora spowodowala calkowita zmiane mentalnosci wsrod mlodych, widac takze, ze Ukraina jest juz stracona dla Rosji, tego rowu jaki wykopala Rosja miedzy nia a Ukraina nie da sie zakopac, te rany pozostana juz na dzisiatki lat. Byc moze zmartwie kolegow ale wiekszosc ukraincow nie ma zielonego pojecia o tym, ze Bandera jest odpowiedzialny z mordy na obywatelach RP, ale doskonale wiedza o tym, ze Bandera walczyl z Rosja radziecka, wiec nie schlebiajmy sobie i nie zadzierajmy nosa, ze wszystko musi sie krecic w okol nas, ze jestesmy pepkiem swiata polecam wyjazd na Ukraine, a przekonacie sie koledzy, ze rzeczywistosc jest z gola inna anizeli serwuje sie wam w niesprawdzonych mediach. W brew pozorom nie ma pomnikow Bandery na kazdym skrzyzowaniu i nie nazywa sie co trzeciej ulicy jego imieniem, hehh ogarnijcie sie z ta antyukrainska biegunka, pozdrawia :)

Telemach
poniedziałek, 17 lutego 2020, 18:02

Masz absolutną rację. Potwierdzam to co mówisz. Co roku spędzam wakacje w Odessie. Wcześniej to był Krym. Miło było poczytać obiektywną opinię !

andys
poniedziałek, 17 lutego 2020, 15:30

1. Można mieszkac w (niech będzie - w , a nie na) Ukrainie i nic nie rozumieć z tego co tam sie dzieje. 2. Tym wpisem zarabiasz na zyczliwośc swoich ukraińskich partnerów, których dotyczy pkt.1 . 3. Zadziwiajaca wypowiedź o naszej dumie, że bylismy ofiarami banderowców. Zastanów sie nad tym co napisałeś. 4, W Kijowie bylem dwa razy. 5.Światla w tunelu dla Ukrainy nikt nie widzi. Jedynym wyjsciem dla Ukrainy jest poprawa stosunków z Rosją. 6. Do Lwowa nie pojadę, gdyz nie chciałbym chodzic po ulicach UPA, Bandery itd. Sprawdziłem na GoogleMape - bojkotujac te ulice nic we Lwowie ciekawego nie zobaczę. Pojadę lepiej do Grodna.

pojecie trzeba miec !!!
wtorek, 18 lutego 2020, 11:21

Serio !? I co w zwiazku z tym, mam Tobie napisac rownie glupi kokmentarz jaki ty napisales, zmieniajac ukrainskich na rosyjskich ''Tym wpisem zarabiasz na zyczliwosc swoich rosyjskich partnerow'' albo ''ze bojkotujesz ulice Bandery bo i tak we Lwowie nic ciekawego nie zobacze'' co za dzecinny komentarz, a moze zamiast mowic innym panstwom co im wolno czcic, czyje pomniki moga budowac, jakie nazwy ulic maja nadawc itd. moze robmy po prostu interesy, handlujmy z nimi, a nie grzebiemy sie w tej histori i grzebiemy jak w smole. Niczego juz nie mozna zrobic bez cofania sie do histori, moze warto to zakonczyc i rozpczac na nowo. Bo Ukraina moze nam sporo zaoferowac np. w kwestiach militarnych, technologie rakietowa ppl, ppk itp., nowoczesna amonicje, technologie czolgowa itd, itd, itd. Z tym, ze wypominajac jej ciagle hisotrie daleko nie zajedziemy, pozdrawiam :)

kaz
sobota, 7 marca 2020, 10:27

zgadzam się, ze nie powinnismy skakać sobie do gardeł, zarówno do Ukrainców jak o do Rosjan czy Niemców. Historię jednakże powinnismy znac, przekazywać nastepnym pokoleniom, aby te uniknęły błędów naszych i naszych przodków. Nie powinnismy zakładać sobie klapek na oczy ale patrzec na Polskę z perspektywy 1000 lat, a wtedy wszystko się nam "pięknie poukłada"

cit
środa, 19 lutego 2020, 12:21

Jesteś Ukraińcem. Pytanie jedynie czy "z nowego posiewu" czy z akcji "Wisła". Usiłujesz (niezdarnie) podszywać się pod Polaka lecz zarówno widoczna niezdarność twojego zapisu (stylistyczna , gramatyczna, językowa) oraz przekaz typowy dla Ukraińców a tak odmienny dla Polaków ("... nie mówmy innym państwom co im wolno czcić, czyje pomniki mogą budować, jakie nazwy ulic mają nadawać" ,"..nie grzebmy się w tej historii" ect. ) zdradza twoje pochodzenie. Niezależnie czy jesteś agentem SBU czy też (dość typowym ) przedstawicielem tych, którzy z własnej woli usiłują wpłynąć na Polaków aby ci zapomnieli swej historii i niezgodnie z europejską , chrześcijańską kulturą przehandlowali krew z pieniądze , oświadczam ci ,że dopóki z waszej strony nie będzie JEDNOZNACZNEGO potępienia ludobójstwa na Polakach i odstąpienia od heroizacji jego sprawców to porozumienia z wami NIE BĘDZIE.

cit
poniedziałek, 17 lutego 2020, 12:03

A w Mościskach byłeś skoro tak wiele razy jezdzisz na Ukrainę ? Kto cię , znawco Ukrainy wita tuż po przekroczeniu granicy przy przelotówce na wschód przed budynkiem rady obwodowej?

Tweets Defence24