"Zebranie lotniskowców" niedaleko Tajwanu. Japonia wysyła wsparcie

13 października 2021, 10:20
lotn
Fot. US Navy
Reklama

Dwie amerykańskie grupy lotniskowcowe ćwiczą wspólnie z brytyjską i pierwszym od drugiej wojny światowej japońskim okrętem lotniczym. Manewry odbywają się nieopodal Okinawy.

W ćwiczeniach bierze udział 17 jednostek nawodnych. Poza jednostkami japońskimi, amerykańskimi i brytyjskimi udział biorą także okręty z Niderlandów, Kanady i Nowej Zelandii. Celem jest zwiększenie interoperacyjności między potencjalnymi sojusznikami i zachowanie „wolnego i otwartego Indopacyfiku”. W ćwiczeniach bierze też udział nieznana liczba okrętów podwodnych, ponieważ w programie jest także nauka ich wspólnego zwalczania, jak również zwalczanie zagrożeń powietrznych i współdziałanie przy poruszaniu się na morzu na szczeblu taktycznym (prawdopodobnie chodzi tutaj o tworzenie formacji eskortowych wokół okrętów lotniczych i wspólne manewrowanie).

Reklama
Reklama

W ćwiczeniach biorą udział amerykańskie lotniskowce USS Carl Vinson i USS Ronald Reagan, brytyjski HMS Queen Elizabeth i japoński śmigłowcowiec (oficjalnie: niszczyciel śmigłowcowy) JS Ise. W rejon kierują się też dwa kolejny japońskie śmigłowcowce w tym jeden większy, przebudowany już częściowo na lekki lotniskowiec – Izumo z amerykańskimi F-35 na pokładzie i jeden mniejszy – Hyuga (bliźniak Ise). Oprócz tego w ćwiczeniach biorą udział niszczyciele japońskie Kirishima i Yamagiri, amerykańskie krążowniki Shiloh i Lake Champlain oraz niszczyciel Chafee należące do grup Raegana i Vinsona. Silne jest ugrupowanie lotniskowca brytyjskiego eskortowanego przez brytyjski niszczyciel Defender i fregatę Kent a także amerykański niszczyciel The Sullivans i holenderską fregatę Evertsen. Kanadę reprezentuje fregata Winnipeg a Nową Zelandię fregata Te Kaha. Oprócz tego w ćwiczeniach biorą udział jednostki zaopatrzeniowe.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 67
Reklama
Andrettoni
niedziela, 17 października 2021, 02:36

Popływają, popływają i nic nie zrobią. Jeśli wybuchnie wojna, to obywatele USA, Wielkiej Brytanii i Australii będą mieli puste pułki. Nie wiem jak z Japonią, ale jak kupiłem telewizor Sony, to okazało się, że wyprodukowano go w Chinach. Wiecie, dziecko może płakać, że "mama jest niedobra", ale jak jest głodne to i tak ssie cycek. Płacz nie pomoże - trzeba wziąć się do pracy i odbudować produkcję. Aktualnie mają w USA kryzys, może posypać się tam gospodarka i będą puste pułki na święta. Powodem jest to, że nie ma kto rozładować towarów w portach i rozwieść ich. Oczywiście chińskich towarów. Jak to usłyszałem, to mało nie spadłem z fotela... W USA brakuje kierowców? Bez chińskich towarów padnie gospodarka? Prima aprilis, to w kwietniu. A tu wyjaśniają, że jak nie będzie towarów z Chin to powstanie impuls inflacyjny... Więc ja pytam: jaka wojna. Wojnę mogą wypowiedzieć tylko Chiny i tylko jedną metodą: przestaną sprzedawać za dolary. Pewnie to zrobią - jak będą pewni, że Amerykanom i sojusznikom nie wystarczy już sił do wojny. Lotniskowce tu nic nie pomogą. Jedyna metoda to budowa fabryk. Zebranie sojuszników tylko odsuwa "dzień sądu". Przeciwko chińskim 777 okrętom 490 amerykańskich, tylko na 2 oceanach. Jak zbiorą sojuszników to może wygrają. Jak Amerykanie nie zaczną wodować nowych okrętów (nie wspominając o produkcji czajników czy grilli), to za kilka lat będzie 1000 chińskich okrętów i w tym z 10 lotniskowców. Warto to sobie uświadomić. Chiny budują więcej okrętów niż reszta świata razem wzięta. A do tego są cyckiem, z którego płynie mleko. Zamiast rozdawać pieniądze na "stimulusy" trzeba było budować nowe drogi, huty i fabryki. Tu szastają bilionami, a na flotę ledwo wyprosili 0,5 miliarda? Tu trzeba zaszaleć. Chiny budują 5 okrętów, to USA 10. Chiny produkują 20 mln samochodów, to USA 40 mln samochodów. Jak będzie większy cycek to i Amerykanie się najedzą i sojusznicy, a flota chińska przestanie się budować, bo się skończą wpływy.

Autor
czwartek, 14 października 2021, 12:02

To tylko pokazuje że amerykanie nie chcą sobie brudzić raczek, mięsem armatnim będą tym razem Japończycy i Australijczycy.

GB
czwartek, 14 października 2021, 20:22

Jasne. Ignorancie, główną siłą uderzeniową tego zespołu są amerykańskie lotniskowce, krążowniki i niszczyciele...

Ech
środa, 13 października 2021, 23:40

Przyklad pokojowego dzialania. Czyz nie? Przepynac 4 czy 5 lotniskowacami przy granicach CHinskich - jakies 12000 km od swoich portow. Co za wspanialy przyklad obronty swoich granic;) Ciekawe ile propagandy na uszy trzeba suchac by to lyknac?

Sailor
czwartek, 14 października 2021, 13:34

Wspaniały przykład solidarności cywilizowanego świata z małym państwem, które jest zagrożone przez zbrodniczy reżim.

GB
czwartek, 14 października 2021, 13:19

Nie, przykład obrony swoich sojuszników, czyli Tajwanu, Korei Południowej, Japonii, Filipin itd. Tak się wspiera sojuszników po to aby takie Chiny ich nie zaatakowały. Proste?

Autor
środa, 13 października 2021, 22:49

Jakby Chińczycy zatopili taki lotniskowiec to ciekawe gdzie by te samoloty londowaly.

Davien
czwartek, 14 października 2021, 19:02

Ty się lepiej martw co by sie wtedy stało z chińska flota:))

GB
czwartek, 14 października 2021, 13:04

Na Tajwanie, Okinawie. A po drugie taki lotniskowiec łatwo zatopić się nie da.

Ghh
czwartek, 14 października 2021, 17:42

Te lotniska będą zniszczone w pierwszej godzinie W

GB
czwartek, 14 października 2021, 20:22

Jasne... A czym jeszcze napisz.

Davien
czwartek, 14 października 2021, 19:03

A jak sądzisz co zostanei z Chin po czyms takim.?

Autor
czwartek, 14 października 2021, 20:26

Nic bo amerykanie nie będą już mieli czym atakować.

Davien
niedziela, 17 października 2021, 00:08

Dokładnie, nic nie zostanie z Chin:))

Mikosz
sobota, 16 października 2021, 23:02

A Chiny zostalyby zaglodzone w Mallacce przez reszte swiata. Zero exportu towarow, zero impprtu surowcow drogą morską. Perfect

GB
środa, 13 października 2021, 15:56

Jest gotowy. Niegotowa jeszcze jest japońska jednostka F-35B. Za amerykańska eskadra na F-35B przeprowadzała już starty i lądowania z jego pokładu.

GB
środa, 13 października 2021, 15:12

O ile dobrze pamiętam skład grupy lotniczej USS Carl Vinson to on ma na pokładzie jedną eskadrę F-35C. Do tego na QE i Izumo mają F-35B, czyli łącznie jest to około 4 eskadry F-35 i do 7 F/A-18, plus Glowlery. Potężne zgrupowanie myśliwców wielozadaniowych.

Nikt
środa, 13 października 2021, 15:47

Izumo nie jest jeszcze w służbie jako lotniskowiec

Viktor
środa, 13 października 2021, 14:41

170 samolotów różnych klas

adam
środa, 13 października 2021, 14:14

no to sie zacznie

Drzewica
czwartek, 14 października 2021, 06:07

Stan faktyczny zgrupowania zmusi strony do konfrontacji kinetycznej, wynik zwarcia zmusi Chiny do zaniechania planów opanowania gospodarki światowej albo zakończy erę dominacji USA w świecie.

Jabadabadu
środa, 13 października 2021, 18:00

Ostatnia wojna światowa?

Reaper
czwartek, 14 października 2021, 09:00

Nieee, "utrzymanie wolności żeglugi" i peacekeeping.

Hanys
środa, 13 października 2021, 14:14

Szpanowanie lotniskowcami nic jankeskiemu bankrutowi nie pomoże, czasy w których żeby zatopić wrogi lotniskowiec trzeba było mieć własny lotniskowiec - dawno się skończyły. Mam tylko nadzieję że te przyszłe podwodne mogiły amerykanów, mają jakieś zabezpieczenia, żeby jak pójdą na dno po otrzymaniu ciosów od hipersoników, to żeby te reaktory zdążyły się wyłączyć, bo jednak środowiska by było szkoda. Już tyle wysp na Pacyfiku amerykanie zaświnili próbami jądrowymi, a teraz jeszcze wraki ich lotniskowców by doszły. Zresztą i bez tego, USrael sie nie wypłaci wszytskim krajom które napadł i w których mieszał. Będzie ten kraj musiał zostać zajęty komorniczo i będą tam kiedyś chińskie, rosyjskie, syryjskie, wietnamskie, irackie, libijskie itd. bazy i strefy okupacyjne.

Ciekawy
środa, 13 października 2021, 21:49

A co tam z chińskim Evergrande? Zaraz cały rynek nieruchomości się u nich zawali.

Autor
środa, 13 października 2021, 22:53

Chiny przestawiają się z gospodarki opartej o budowę infrastruktury na technologie i EV . Upadek evergrande i paru innych jest wliczony w ten proces.

GB
czwartek, 14 października 2021, 13:07

Wow... Ignorancie gospodarczy, nikt nigdy nie zakłada upadku potężnej korporacji tylko po to żeby inny sektor gospodarki rósł. Gospodarka to naczynia połączone, a dotychczas było mniej więcej tak że pierwszymi oznakami recesji były problemy firm budowlanych.

Autor
czwartek, 14 października 2021, 17:43

Wow kolejny wyz aw a niewidzialnej ręki ryknu której nikt nie widział.

GB
czwartek, 14 października 2021, 20:23

Nie wiesz o tym że często jest tak że recesja zaczyna się od spadku inwestycji, a inwestycje to też budowlanka? To do szkoły.

Fiodor Fiodorowicz
środa, 13 października 2021, 18:30

Zajecie komornicze, tytułem wykonawczym mają Chiny do pewnego państwa na R.

AB
środa, 13 października 2021, 16:54

Prędzej Chiny, teko smoka z kartonu, zlicytują na licytacji komorniczej.

Wania
środa, 13 października 2021, 15:20

A dlaczego rosyjskie? Przecież USA nie napadły na Rosję? Czyżby Rosja w swoim stylu chciała i tam się wpakować? I zapomniałeś dodać, że hipersoniki po zatopieniu lotniskowców wrócą do Rosji i obronią ją przed atakiem z USA.... Wpis jest w stu Rosji - jeżeli nie potrafimy utrzymać lotniskowca to lotniskowce są niepotrzebne. Co prawda pakujemy miliardy rubli w wieczny remont złomu i utrzymujemy lotnictwo pokładowe i dwa ośrodki szkoleniowe, choć przez najbliższe 10 lat Kuzniecow nie będzie sprawny. Ale to nie ma znaczenia bo propaganda nie musi być logiczna ma być krzykliwa i nadęta.

Fox Mulder
środa, 13 października 2021, 15:13

Poniosła cię biedaku fantazja, najwyraźniej pobudzona frustracją, bezsilnością, kompleksami a może i jakimś % domowej roboty z przewagą metanolu. Póki co, drogie dziecko, to państwo rosyjskie zobowiązane jest wobec Europy i świata do rozliczenia bestialstwa, mordów i zbrodni, które wyrządzało i wyrządza po dziś dzień. Jako Polska, jesteśmy wysoko na liście umęczonych przez ten zaborczy twór państwowy. Ten przerośnięty wrzód na mapie świata powinien być zredukowany do kilku obwodów między Dnieprem a Uralem, bo niegospodarność i marnotrawstwo, jakie uprawia względem tak ogromnego terenu, jest godne pożałowania. Nie wnosi do światowej gospodarki, kultury, innowacyjności, a szczególnie bezpieczeństwa, absolutnie nic. Jest pasożytem, złodziejem i wichrzycielem, uniemożliwiającym krajom w sąsiedztwie żyć i rozwijać się w spokoju. Jedyne co ratuje darmozjadów, to czasem rosnące ceny surowców, szpiegostwo i szantaż. Reszta to błotnista breja, w rodzaju tej z rosyjskiej prowincji.

Reaper
czwartek, 14 października 2021, 09:03

I po tym poście widać dlaczego Rosyjska wizja świata zewnętrznego opiera się na założeniu że wszyscy chcą ich najechać i złupić. Śmiechem żartem, taka sama argumentacja panowała w salonach naszych Rozbiorców.

Autor2
środa, 13 października 2021, 19:30

Dokładnie tak. Patologia mylnie nazywana państwem, która od kilkuset lat nie wniosła do rozwoju ludzkości niczego pozytywnego i cofnęła cywilizacyjnie państwa sąsiadujące.

??
środa, 13 października 2021, 15:27

A gdzie są niby te zobowiązania?

Wawiak
czwartek, 14 października 2021, 10:21

Jeżeli chodzi o Polskę, możemy zacząć licytację np. od rzezi Pragi w czasie Insurekcji Kościuszkowskiej, potem mamy: - pacyfikacje naszych Powstań, - wywózki na Sybir (w tym podstępne odbieranie dzieci!!!!), - brankę do carskiej armii, - wojnę 1919-1920, - bandycką działalność sowieckich spec-służb na kresach wschodnich II RP (której efektem było powołanie KOP), - mordowanie Polaków - obywateli ZSRS, - napaść do spółki z Hitlerem w 1939 roku, - znowu wywózki oraz mordowanie polskiej elity (Katyń, Charków, Miednoje i wiele innych miejsc), - zbrodnie sowieckiej bezpieki na żołnierzach polskiego podziemia niepodległościowego w czasie II Wojny Światowej i po niej, - brak pomocy Powstaniu Warszawskiemu (do którego sami sowieci nawoływali w audycjach radiowych), - rabunek przemysłu na terenach polskich od 1939 roku, - 50 lat eksploatacji Polski pod zarządem sowieckiej agentury i karierowiczów z ich nadania... Mało ci?

Davien
czwartek, 14 października 2021, 19:06

Dodaj jeszcze kradziez odszkodowania od Niemiec, co tez zrobili.

środa, 13 października 2021, 15:09

Prędzej bankrutem Chiny zostaną wystarczy że obligacje nie zostaną wykupione

Ehh
środa, 13 października 2021, 15:27

Mało wiesz... Oj mało

AB
środa, 13 października 2021, 16:59

Wiem, że na tyle, że w kolejne z niemożliwymi do spłacenia długami, stoi co najmniej sześć chińskich konglomeratów budowlanych

Vege
środa, 13 października 2021, 20:47

Wg łagodnych sza szacunków 30% inflacja za rogiem jak ta piramida konglomeratów padnie

GB
środa, 13 października 2021, 15:06

Hipersoniki trzeba mieć, a póki co Chiny i Rosja ich nie mają. Po drugie - hipersoniki mogą atakować cele stacjonarne, a nie ruchome jak okręty. Nie ma po prostu głowic zdolnych naprowadzić rakietę przez plazmę. Nigdy też nie było ignorancie czasów że lotniskowiec może zostać zatopiony tylko przez drugi lotniskowiec (w domyśle jego samoloty), co doskonale wykazała DWS. Takimi stwierdzeniami po prostu pokazujesz swoją totalną niewiedzę w temacie.

amerykański stek bzdur
czwartek, 14 października 2021, 00:43

No w sumie racja, U-booty zatopiły w czasie II wojny 2 brytyjskie lotniskowce, a na Pacyfiku amerykancom jako tako szło tylko dlatego, że odczytywali japońskie szyfry i plany jeszcze przed Pearl Harbour i lotniskowce stamtąd wyprowadzili przed atakiem. A dzisiaj okręt podwodny wyposażony w hipersoniki może za jednym zamachem, posłać na dno całą grupę lotniskowca i to z dużej odległości.

wert
czwartek, 14 października 2021, 20:51

jankesi w II wojnie stosowali kulturę obsługi lotniskowca. Pod Midway do zatopienia japońskiego lotniskowca wystarczała jedna bomba 250 kg, jankeski Yorktown zaliczył kilka bomb, dwie torpedy a mimo to utrzymał się na wodzie. Znajomość szyfrów nie chroniła przed bombami tylko separacja samolotowego paliwa i amunicji a także zamknięte grodzie i przedziały

Davien
czwartek, 14 października 2021, 19:08

A teraz policz ile tych u-bootów poszło na dno i co stało się najwiekszym wrogiem u-bootów na Atlantyku A dzis twój podwodniak z tymi nieistniejącymi hipersonikami najpierw musi sie pzrebic pzrez znacznie lepsze Virginie i 688 a potem i tak te jego rakiety zestzreli OPL LGU. Ale załoga tego rosyjskiego OP juz tego nie zobaczy.

GB
czwartek, 14 października 2021, 13:12

Tylko jakbyś znał przebieg DWS, szczególnie Bitwy o Atlantyk to nie u-booty ją wygrały tylko RN i USN m.in. dzięki lotniskowcom (eskortowym). Po drugie pod Falklandami operowały brytyjskie lotniskowce, a mimo to argentyńskie OP nic im nie zrobiły, same zaś poniosły straty. Po trzecie grupę lotniskowców jeszcze trzeba wykryć i dobrze namierzyć co przy fatalnym rosyjskim rozpoznaniu proste nie będxie. A po czwarte hipersoniki nie zwalczają celów ruchomych tylko naziemne nieruchome. Jakbyś chciał więcej to lotniskowiec ma swoją eskortę i lotnoctwo zop.

D.M.
środa, 13 października 2021, 15:02

A jak tam u was idzie produkcja wioseł dla "Kuzniecowa" ? "Kuzniecowa" pierwsza na świecie galera lotnicza.

droma
środa, 13 października 2021, 15:40

podobno do tego wungiel zamienią na tort lżejszy przy ciągnięciu holownikiem -wot technika ...

gracz
środa, 13 października 2021, 14:40

Ok. A coś z rzeczywistości ? Bo te dyrdymały to oglądam na gierkach

Anno
środa, 13 października 2021, 14:37

To, że w Rosji nie potraficie zbudować sensownego lotniskowca i go utrzymać, to nie znaczy, że są bez sensu. Widzisz, taka Japonia czy USA budują lotniskowce od ok. 100 lata, a u was do dzisiaj nie możecie sobie z tym poradzić. Akurat to Rosja powinna zostać zajęta komorniczo za Czarnobyl m.in. ale nie ma z czego ściągać, bo wszystko już rozkradzione.

Olgino
środa, 13 października 2021, 13:31

Rosja nie potrzebuje lotniskowców dlatego wydaje miliardy by utrzymać Kuzniecowa przy życiu.

AB
środa, 13 października 2021, 17:00

I średnio jej to wychodzi.

Huta
środa, 13 października 2021, 13:28

Nie popuszczą Tajwanu bo za duża kasa poszła do fabryk. Na szczęście to tylko cyrk dla Tajwanu. Tak zwiększa się produkcję...

Ej tam
środa, 13 października 2021, 13:09

"Jesteśmy bezpieczni, bo jesteśmy w NATO..."

klawiatura
środa, 13 października 2021, 12:44

Brytole, kto im paliwo pożyczył ?

qwerty
środa, 13 października 2021, 15:04

w zeszlym tygodniu wojsko cwiczylo na cysternach

Davien
środa, 13 października 2021, 17:01

U was w Rosji chyba że? Bo w Anglii nie tankuje się lotniskowców z cystern

myśliciel
środa, 13 października 2021, 14:39

Kupili na SHELU ?

Andrzej
środa, 13 października 2021, 12:34

Czasy kolonialne dawno sie skonczyły, Angole do domu.

Czesio
środa, 13 października 2021, 15:09

Jeszcze przyjdzie czas że będziesz kwiczał Angole pomóżcie.

Fgj
środa, 13 października 2021, 22:56

Na razie Angole płaczą żeby Polscy kierowcy wrócili bo im się kraj sypie.

GB
środa, 13 października 2021, 15:08

Ostatnie sobie przemaszerowali koło Krymu. Ubaw z nieporadności rosyjskiej Floty Czarnomorskiej był znakomity.

Tani
środa, 13 października 2021, 20:25

Chyba był bo wymienili dowódcę tego zespołu. Skąd was biorą?

GB
czwartek, 14 października 2021, 13:14

Właśnie skąd was biorą??? Ignorancie, brytyjski dowódca HMS Defender nie został odwołany i nie dowodził też żadnym zespołem. Coś jeszcze?

T-info
środa, 13 października 2021, 16:27

Nie słyszałem. Przybliż temat

GB
środa, 13 października 2021, 17:35

Poszukaj HMS Defender, jest na Defence 24.

Tweets Defence24