Zachód wzywa Rosję do opuszczenia nadgranicznych terenów

15 kwietnia 2021, 13:23
Exercise_of_Strategic_Missile_Forces_04
Fot. mil.ru
Reklama

Prezydent USA Joe Biden i kanclerz Niemiec Angela Merkel wezwali w środę Rosję do wycofania swoich wojsk z terenów przy granicy z Ukrainą w celu złagodzenia sytuacji w regionie - poinformował Biały Dom. Sytuacja na ukraińskiej granicy była głównym tematem rozmowy telefonicznej Bidena i Merkel. 

Biały Dom oświadczył w komunikacie, że "przywódcy wyrazili zaniepokojenie gromadzeniem się wojsk rosyjskich na granicy z Ukrainą i na okupowanym Krymie oraz potwierdzili swoje poparcie dla suwerenności i integralności Ukrainy".

Rzecznik niemieckiego rządu Steffen Seibert poinformował, że Biden i Merkel podczas rozmowy zgodzili się, że Rosja powinna zaprzestać wzmacniania swoich wojsk przy granicy z Ukrainą i zaapelowali do Moskwy o "deeskalację" sytuacji.

"Kanclerz i prezydent zgodzili się, że w celu złagodzenia sytuacji Rosja powinna zmniejszyć liczbę wysłanych ostatnio (na granice) oddziałów" - przekazał Seibert.

W środę rano niemiecka minister obrony Annegret Kramp-Karrenbauer oskarżyła Rosję o "prowokacyjne działania" w sprawie ukraińskiej i wskazała, że sytuacja jest śledzona "z niepokojem". "Zrobimy wszystko, aby sprawy nie uległy pogorszeniu" - dodała chwaląc Kijów za dotychczasową "wyważoną" postawę w tej kwestii.

Biden, który w środę ogłosił wycofanie wszystkich amerykańskich wojsk z Afganistanu do 11 września, podziękował Merkel za zaangażowanie RFN w misję NATO w tym kraju w Azji Południowej.

Reklama
Reklama

W rozmowie poruszono także kwestie współpracy w walce z pandemią koronawirusa oraz zmianami klimatycznymi.

We wtorek prezydent USA Joe Biden zaproponował w rozmowie telefonicznej rosyjskiemu przywódcy Władimirowi Putinowi doprowadzenie poza granicami USA i Rosji do dwustronnego szczytu na najwyższym szczeblu.

W rozmowie z Putinem Biden podkreślił wsparcie Waszyngtonu dla "suwerenności i terytorialnej integralności Ukrainy". Wyraził również zaniepokojenie zwiększeniem przez Rosję liczby oddziałów na "okupowanym Krymie oraz granicach Ukrainy" i wezwał Kreml do "zmniejszenia napięć".

Atak Rosji na Ukrainę jest możliwy, ale skutki takich działań dla Kremla będą katastrofalne - ocenił doradca szefa MSW Ukrainy Zorian Szkiriak. Zaznaczył, że może być to "szantaż całego cywilizowanego świata i Ukrainy".

Szkiriak zaznaczył, że trudno jest oszacować działania, myśli i chęci - jak określił - "imperialistycznego maniaka-zabójcy" i możliwość wtargnięcia Rosji na pełną skalę pozostaje. I zaczęło się to nie dzisiaj, a siedem lat temu - dodał Szkiriak w telewizji Ukraina.

"Pytanie tylko, na co zdecyduje się wódz Kremla. Jestem zwolennikiem takiego stanowiska, że jest to szantaż całego cywilizowanego świata i Ukrainy. Ale od (Władimira) Putina można oczekiwać wszystkiego - on nie liczy się z życiem ludzi" - stwierdził doradca Arsena Awakowa.

Szkiriak zapewnił, że ukraińskie siły - zarówno siły zbrojne, jak i oddziały podlegające MSW - są gotowe do obrony Ukrainy.

Sztab Operacji Połączonych Sił Zbrojnych Ukrainy przekazał, że minionej doby zarejestrowano osiem przypadków naruszenia rozejmu przez porosyjskich separatystów. Nie poinformowano o ewentualnych stratach.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 70
Reklama
Myślcie
środa, 21 kwietnia 2021, 13:16

Popatrzcie, jaka hipokryzja: Polska brała udział w inwazji na Irak. Jakie mieliśmy tam interesy? Bezpieczeństwo Polski? Jaki mamy mandat, by krytykować Rosję? Izrael bombarduje kogo chce i co chce. I jaka jest reakcja świata? Żadna. "Bo to ich interes". USA od czasów II WŚ napadło na kilkanaście krajów i finansowało wojny w kilkudziesięciu. I co, może jakieś embargo na USA? Poparzcie na mapy, gdzie i ile jest baz wojskowych NATO a ile jest Rosyjskich. I jak blisko granic Rosji są te bazy a jak daleko Rosyjskie od USA.

Palmel
piątek, 16 kwietnia 2021, 21:37

Biden i Merkel zapomnieli że Rosja to nie bambustan albo robią to dla lepszego swojego samopoczucia że pomagają Ukrainie

lucas123
piątek, 16 kwietnia 2021, 14:55

Dlaczego tylko z miejsc granicznych z ukrainą? Ja bym odrazu zarządał: - Wycofania wojs z kaliiningradu - Wycofanie wojsk z władywostoku - Zezłomowania a wcześniej wysłanie SU-57,su-34msu-35, s-400 i t-14 oraz wszystkich okrętów za darmo do usa - Nakaz korzystania z googla zamiast yandexa który ma zostać zlikwidowany w trybie natychmiastowym - Nakaz korzystania z fejsbuczka zamiast z VK - Likwidacja linia produkcyjna ELbrusta 16s oraz dokumentacji z nakazem używania intel-a - Sprzedaż algorytmów i licencji kompresji usa i informacją, że tak naprawdę to wymyślono je w usa - Nakaz kupowania forda kosztem łady -Wszystkie kopalnie złota przechodzą na własność usa - Tytan może być wydobywany w rosji tylko za pozwoleniem i opłaceniem podatku w usa - Bazy morskie na krymie stają się własnością usa a reszta krymu ukrainy - Wszystkie uczelnie wyższe w rosji mają zostać zlikwidowane a personel naukoway pod karą śmierci wywieziony do usa oraz najważniejsze: - Nakaz przetransportowania całej wody słodkiej z terenów federecji do usa w trybie natychmiastowym

isbug
piątek, 16 kwietnia 2021, 14:42

Zachód wzywa, ciekawe tylko dlaczego ten zachód nie opuszcza Syrii, gdzie kradnie syryjska ropę, nie opuszcza Iraku, Mali, Libii, Afganistanu i innych panstw na świecie. Rosji takie "wołania zachodu" to spływają jak woda po kaczce i tak zrobi co bedzie uważac za stosowne.

Andrettoni
piątek, 16 kwietnia 2021, 13:54

Moim zdaniem w tym momencie wojska NATO - Niemcy, Francja itd. powinny być już przemieszczone na "wschodnią flankę". Nie mówię tu nawet o wojnie z Rosją, ale w razie wojny będziemy mieli uchodźców i kryzys humanitarny. W sytuacji obecnej szpitale już są zajęte pracą i nie ma "wolnych mocy przerobowych". Dlatego powinno przygotować się logistycznie, przy okazji demonstrując sprawność i gotowość. Nikt nie byłby w stanie zakwestionować np. wpłynięcia okręt szpitalnego na Morze Czarne, prawda?

zeneq
wtorek, 20 kwietnia 2021, 09:28

Wschodnia flanka dla Francji oznacza w najlepszym razie muzealną Linię Maginota, bo ani za Gdańsk ani tym bardziej Kijów umierać nie będą. A politycy z Niemiec mają już zaklepane posady w firmach rosyjskich więc gdzie niby ta flanka miałaby być?

Sarmata
piątek, 16 kwietnia 2021, 15:15

A co NATO ma do wojny Rosyjsko-ukrainskiej? Przecież ukraina nie jest w NATO.Ukraina nie ma żadnych sojuszników.

trzcinq
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:42

USA i Rosja ppwinny opuścić wszelkie nie swe terytoria. Zapanował by pokój lub suwerenne państwa wyjaśniły by sobie wszelkie niesnaski

zeneq
wtorek, 20 kwietnia 2021, 09:31

Suwerenne państwa rozpętałyby suwerenne wojny dla odzyskania suwerennych terenów które ktoś im kiedyś odebrał. I to wszędzie na świecie poza Australią i biegunami. W przypadku kilku krajów byłoby ciekawie bo mają np broń atomową. Ale pomysł fajny tyle że nierealny.

Zbyszek
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:08

Zamiast wzywać, lepiej tego zażądać i dokąd tego nie zrobią, odciąć ich od SWIFT'a.

Muszkieterowie???
piątek, 16 kwietnia 2021, 09:22

Jeśli grożą "zniszczeniem" to na Ukrainie powinni już być wszyscy...

Piotr ze Szwecji
piątek, 16 kwietnia 2021, 08:31

Sankcje na Rosji nie robią dłużej wrażenia. Swój system finansowy Rosja uniezależniła od zagranicy. Rosja stoi niezależna i nieuległa, choć biedna (bo na neomerkantylizmie postkomuchy tam, tak jak w Polsce, się nie znają). Rosyjscy politycy nie zaniedbali utrzymania i uzbrojenia Wojska Rosji i przemysłu Rosji. Oni będą używać siły wojskowej do rozwiązywania swoich międzynarodowych problemów granicznych z sąsiadami. Rosja zajęła Krym i nic się stało. Tranzyt przez Polskę z Białorusi na Królewiec ktoś unieważnił? Wolny ruch przygraniczny Polski i Rosji ktoś ukrócił? Ktoś zablokował tranzyt i inny ruch towarowy przez Polskę na Białoruś i Rosję? Ktoś zablokował cieśniny duńskie dla ruchu statków rosyjskich włącznie z wojskowymi? Ktoś unieważnił wszystkie wizy obywatelom Rosji i przepędził ich z Polski i z EU? Ktoś pozamykał w Polsce wszystkie rosyjskie konsulaty pozostawiając jeno ambasadę? Co najwyżej Rosja w odpowiedzi na sankcje nałoży embargo celne na amerykańskie i europejskie towary i będzie kupować tylko te chińskie li inne azjatyckie. Ukraina bronić się będzie _SAMOTNIE_. Rosja to gracz i dyktuje wspólnocie międzynarodowej własne warunki gry, a nie jak Polska, pionek płynący jak martwa ryba ze ściekiem międzynarodowych układów z wiejskim zabobonem, że to zapewni Polsce bezpieczeństwo, bo nieśmiertelni sojusznicy Polski (zawsze wierni, zawsze przyjaciele) nigdy Polsce Jałtę nie zrobią za pokój na świecie, lub za jakąś korzyść majątkową. Polska nawet nie mobilizuje swoje wojsko w odpowiedzi na rosyjską mobilizację przy granicach Ukrainy! Politycy w Polsce po wydarzeniach w 2014 zakopali swoje głowy w piasku i tam zakopane w piasku one nadal będą tkwić, aż do triumfalnej defilady Wojsk Rosji przez Warszawę, bo ich wrzask będzie dopiero po fizycznym odseparowaniu ich ryjów od polskiego państwowego koryta.

Kiks
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:29

Tak tak. Wszystko jest w porządku. Są nawet zadowoleni. To w takim razie po co im NS2. W końcu raj, a pieniądze z nieba spadają.

Piotr ze Szwecji
piątek, 16 kwietnia 2021, 13:46

Napisałem "Rosja stoi niezależna i nieuległa, choć biedna (bo na neomerkantylizmie postkomuchy tam, tak jak w Polsce, się nie znają)." Nie jesteś płynny w języku polskim? W Korei mają powód być zadowoleni, a Cud Nad Rzeką Han opisuje "jak" im pieniądze z nieba spadły. Spadły zaś podczas wojskowej dyktatury generała Park Chung-hee, który na 5 lat zamknął granice na import towarów z zagranicy i gwizdał na kolejki przed sklepami, a wszystkimi strajkującymi przeciwko jego reformom gospodarczym w Korei Południowej zajmowała się brutalna i niehumanitarna tajna policja antykomusza. Ściany krwią socjalistów robotników i bogatych liberałów spływały. Tak się zaprowadziło tam porządek z rewolucyjnym wynaturzeniem zdrajców i sprzedawczyków. Korea była biedniejsza od PRL:u, a do jej bogactwa będąca zaklasyfikowana już jako kraj 1:go świata RP3 może się tylko na kolanach poczołgać jak żebrak z wyciągniętą ręką po jałmużnę.

kol
piątek, 16 kwietnia 2021, 08:30

Ukraina, Niemcy, Francja, USA cały czas pracują dyplomatycznie w ramach powstrzymania Rosji od ataku na Ukrainę. U nas w mediach cisza, brak jakichkolwiek ruchów dyplomatycznych z mocarstwami na temat wschodniej granicy UE. Tu nie chodzi o to abyśmy gineli za Ukrainę, ale o ten rozgłos, który słyszany byłby w Europie. Wyjazd MSZ do Ukrainy przyspieszył tylko postawienie zarzutów biznesmenowi oskarżonemu o wręczenie łapówki Sławomirowi N. MSZ nie jest od takich rzeczy! W tym kraju lepiej na pewno nie będzie.

yaro
piątek, 16 kwietnia 2021, 07:34

T9o niech zachód wezwie USA by jego wojska opuściły tereny Syrii na których są nielegalnie ...

digest
czwartek, 15 kwietnia 2021, 22:45

Jak Rosja wzywa do czegoś NATO to zawsze NATO ma to gdzieś, a więc teraz będzie na odwrót...

Monkey
czwartek, 15 kwietnia 2021, 22:19

Mogą sobie wzywać. Rosjanie sie nie boją. Ale najbardziej mnie rozbawił ten fragment, gdzie Zorian Szkiriak powiedział, że poczynania Rosji to szantaż wobec całego cywilizowanego świata i Ukrainy. Postawił swój kraj tam, gdzie jego miejsce. Poza cywilizowanym światem. Ale kto jak kto, swój swoich zna.

wyborca Bidena
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:48

To tak, jakby wezwała Polskę do wycofania swoich wojsk z terenów przy granicy z Obwodem Kaliningradzkim z jednostek a Braniewie, Bartoszycach, Węgorzewie, Giżycku i Gołdapi, nie mówiąc już o Orzyszu i negrach z Bemowa Piskiego.

dsljfklsdjflkj
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:30

Kręcisz, nie chodzi tutaj o to że wojska Rosyjskie stacjonują w Rosji, ale o to że Rosja przerzuciła nad granicę dodatkowe jednostki, budując pozycję do inwazji. Takie działanie uważa się nie jako ochronę granic, ale jako właśnie przygotowanie do ataku.

Myślcie
środa, 21 kwietnia 2021, 13:23

O tym się w Polsce z oczywistych powodów nie mówi, ale Rosja zaczęła przerzucać te wojska po tym, jak USA zaczęły wysyłać na UA samoloty z nieznanym ładunkiem. Ponieważ Rosja ma wywiad, to można się domyślać, że USA zbroi Ukrainę, czyli Ukraina szykuje się do zbrojnego zajęcia wschodu. Stąd przygotowania Rosji do wojny i odparcia ataku. Nie chcą wyparcia z Morza Czarnego i baz amerykańskich w Sewastopolu. I wcale się im nie dziwię.

Anatol
piątek, 16 kwietnia 2021, 09:50

Gdybysmy wyslali wiekszosc swojego wojska na tereny przygraniczne Rosja grzmialaby o awanturnictwie Polski, chęci ataku na Rosje i żądałaby wycofania eeojsk.

bolo
piątek, 16 kwietnia 2021, 00:22

Zdemilitaryzować obwód kaliningradzki i zagrożenie znika Wania

gegroza
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:18

Przypomnę ze Niemcy nie mają granicy z Ukrainą. Biden powinien zadzwonić do Polski, ale nasza polityka zagraniczna jest dnem - nikt się z nami nie liczy ( i żeby nie było) i nie liczył

kfjdksjflsdlak
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:31

Niemcy są kluczowym sojusznikiem USA w Europie i jest normalne, że Biden tą sprawę z nimi omawiał.

Mahator
piątek, 16 kwietnia 2021, 14:54

dokładnie, jak Prezydent USA mówi "połączcie mnie z Europą" to dzwoni do Berlina (a większość pewnie myśli, że do Londynu, a tak nie jest).

Nikki
czwartek, 15 kwietnia 2021, 20:20

Wzywają a jak wzywanie nie odniesie skutku to... wyrażą zaniepokojenie , a Putin dalej swoje będzie robił . Puki ktoś kupuje ropę i gaz od FR. Na zabawę w woje trzeba mieć kasę ...

fakty nie baje
czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:32

A to ciekawe - to już osiąga poziomy absurdu i zadufania i poczucia wyższości "zachodu". Przecież Rosja w swoich granicach może robić co jej się podoba. Może nawet przerzucić całą armię w dowolne miejsce - przecież to ich kraj i ich armia. To tak jakbyś sąsiadowi kazał przestawiać jego własny samochód na jego działce bo tobie się tobie nie podoba gdzie parkuje - to już nawet nie jest śmieszne - to jest żałosne. To pokazuje Chinom czy Indiom czy Innym krajom z jaką niższąścią NATO i USA traktują innych i jak uważają siebie za lepszych - dyplomacja poziomu mułu. Z drugiej strony nie są w stanie nic ale to kompletnie nic zrobić poza ględzeniem i skamlaniem. Co najwyżej nałożą kolejne sankcje lub zakażą komuś wjazdu. A Zełenski jak pacynka fika bo liczy na kasę od USA i UE - a kasy nie ma a Ukraina to Państwo upadłe i zostali tylko ci co nie mogli wyjechać. Rosja to nie ta liga. 30 lat zabrało Putniowi przekształcenie Rosji z państwa upadłego z którym nikt się nie liczył i każdy się śmiał w supermocarstwo. I co tutaj nie napiszecie i ile - 30 lat temu Rosjanie spali w Polsce po dworcach bo nie stać ich było na hotele - teraz żyje im się wiele x lepiej i dostatniej niż 30 lat temu - to co wybudował i jak Rosję zmienił Putin nie da się porównać do żadnego innego kraju na świecie. Soczi, Innopolis, Skolkovo, Władywostok / kampus uniwersytetu wygląda jak najlepsze kampusy na świecie/ , Petersburg. Tyle ile zbudował nowych szkół, szpitali, przedszkoli to cała UE nie zbudowała. Ale można zamknąć oczy i dalej wierzyć w bajki

fsdfsdafsdafdsa
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:34

Nie jest to prawdą - nadmierną koncentrację wojsk przy granicach, uważa się zawsze za przygotowanie do agresji (choć jest to zgodne z prawem międzynarodowym). Do pilnowania granic nie trzeba, aż tylu oddziałów.

qwert
piątek, 16 kwietnia 2021, 16:31

To raczej tylko ostrzeżenie dla Ukraińców przed zrobieniem czegoś głupiego

Victor
piątek, 16 kwietnia 2021, 10:59

To prawda że Rosja może robić co chce w swoich granicach. Ale inni mają doświadczenia że po takich "manewrach" następowała agresja ze strony Rosji na sąsiadów. Więc mają prawo się niepokoić. Zresztą Rosję doprowadza do pasji pobyt jakichkolwiek jednostek USA w Polsce czy innych krajach Europy Środkowej. Twoje porównanie z sąsiadem jest o tyle nie trafione, że nie chodzi o parkowanie samochodu. Jakby sąsiad biegał wzdłuż Twojego płotu z karabinem to też byś się niepokoił.

qwert
piątek, 16 kwietnia 2021, 16:33

Tak długo jak nie strzela, to może sobie biegać przy płocie ile mu się żywnie podoba

Anty-Che
piątek, 16 kwietnia 2021, 09:56

Tak jak w stosunkach dobrosąsiedzkich pewne dzialania sa niedozwolone i mozna od sasiada żądac ich zaorzestania ( np gromadzenia łatwopalnych odpadow przy granicy, wyprofilowania dzialki tak ze woda splywa na nasza itp) tak pewnych rzeczy nie robi sie w stosunkach miedzynarodowych. No nie koncentruje sie wojsk przy granicy z innym krajem bo oznacza to agresje wobec niego. I wówczas sasiad ma jak najbardzie prawo wezwac do wycofania wojsk.

Jan z Krakowa
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:36

Zastał Rosję drewnianą a zostawił murowaną. Z drewnianym rublem.

Inżynier
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:35

Ha ha ha... alternatywna rzeczywistość... hahaha

gegroza
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:22

Sporo prawdy - tak Putin wyprowadził Rosję ze smuty. Sam widziałem tam biedę potężną. Ale i Hitler wyprowadził Niemcy z zapaści. Poza tym - patrzmy na to jako Polacy - nam silna Rosja nie jest potrzebna

dsfdsfskdjfksdjkf
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:35

Tu nie chodzi o silną Rosję, bo ona jest silna, tylko chęć napadania na inne Państwa.

Sarmata
czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:17

Następnym razem USA przed najazdem jakiegoś kraju będzie wzywało do oddania broni?

gegroza
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:22

Ale na Ukrainie to Ruscy najechali a nie USA a tu jest o Ukrainie a nie Iraku

margo
piątek, 16 kwietnia 2021, 08:22

A kied to było, bo raczej to amerykanie najechali ukrów i zrobili im "demokracje", na Krymie było referendum zgodnie z przepisami i Krym został przyłączony do Rosji a nie jak Kosowo zabrane Serbii i zrobiono z niego baze amerykanską. Przez 7 lat ukry mordowały ludność z Doniecka i Ługanska, kto wysłal wojsko przeciwko republikom.

sża
piątek, 16 kwietnia 2021, 07:24

Gdyby Ruscy najechali na Ukrainę, to już dawno byłoby pozamiatane. Ale Ruskim zbankrutowana Ukraina nie jest do niczego niepotrzebna, im tylko zależało na tym, aby Amerykanie nie mieli baz na Krymie

Sarmata
czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:15

Normalnie kabaret. Jakim prawem jedno panstwo może wymagać od innego czegoś podobnego?! To znaczy że Rosja może wzywać Polskę aby wycofało wojsko 300 km od granic Rosji? Bo przecież te wojsko Rosyjskie jest ponad 200 km od ukrainy! Przynajmniej tak pisze na D-24 i na innych portalach.

gegroza
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:23

Krym jest 200 km od Ukrainy. Nie rozśmieszaj

qwert
piątek, 16 kwietnia 2021, 16:39

Krym to terytorium Rosji, i półwysep - to tak dla przypomnienia

Palmel
czwartek, 15 kwietnia 2021, 16:44

a Rosjanie wzywają USA do opuszczenia Polski tylko jest taka różnica że Rosjanie są u siebie a amerykanie nie tylko u sojuszników to tak jakby Rosja rozmieściła swoje siły w Mołdawii i co by wtedy było

viper
czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:27

Coś ominęło mnie z mołdawskim Naddniestrzem? Rosyjska armia się z niego wycofała i chce tam wrócić?

Zdzisław
czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:18

Przecież Rosja ma swoje siły w Mołdawii od paru dekad. Naddniestrze jest częścią Mołdawii i nawet Rosja nie uznaje oficjalnie Republiki Naddniestrza.

Piotr
czwartek, 15 kwietnia 2021, 15:46

Dla złego ,Rosja ma opuścić swoje tereny przygraniczne bo USA tak chce .może niech oni opuszcza kraje które okopuja od lat bo to jest okupacja a Rosjanie są u siebie .

ksal;dkl;sakf;lsdk
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:37

Nie opuścić, ale zmniejszyć koncentrację wojsk. Tak, żeby dać sygnał, że nie napadnie na Ukrainę.

Kiks
czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:41

Okupują? Może Niemcy? Ha ha ha.

Hmm ask
czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:03

... a co robią Rosjanie na wchodniej Ukrainie?

Fanklub Daviena i GB
czwartek, 15 kwietnia 2021, 20:52

Mieszkają od 1600 lat? :D

xZXZDsfsdafsda
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:40

Pytanie, na ile to Rosjanie, a na ile Ukraińcy? Jeśli chodzi o 1600 lat to można twierdzić, że to Słowianie oraz, że to Rusini. Ale nie można twierdzić, że to Rosjanie, bo Rosja nie istnieje1600 lat.

czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:19

Co masz na myśli na wschodniej Ukrainie ?

Szept
czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:02

Mieszkają tam. Większość ludności wschodniej Ukrainy to Rosjanie. A to się zdziwiłeś czyż nie?

vcxvcxbvcxbvcnb
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:41

To Rusini, ale nie wiadomo, czy to Rosjanie, czy Ukraińcy. Historycznie to potomkowie mieszkańców księstw Ruskich, czyli jednak Ukraińcy.

Adam S.
piątek, 16 kwietnia 2021, 09:58

Kłamstwo. Nawet w Donbasie Ukraińcy stanowią większość ludności.

Udo
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:39

No i? To USA musi oddać trochę terytorium bo Meksykanów u nich sporo,Niemcy musza zrobić autonomię dla Turków. A jak Rosjanom źle na Ukrainie to niech wracają do putina

Monkey
czwartek, 15 kwietnia 2021, 22:23

@Udo: Akurat większość amerykańskich Meksykanów mieszka na terenach, które USA zabgarnęło na tym państwie podczas wojny 1847-1853 a potem, w 1853 jeszcze wymusiło sprzedaż dodatkowych ziem. Niemcy Turkom nic nie zabrali.

gegroza
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:24

A większość Czeczenii to czeczeni więc ?

Board
czwartek, 15 kwietnia 2021, 20:34

Też tak kiedyś myślałem, że skoro mówią po rosyjsku to jest to ludność rosyjska. Nie jest tak, nie było to moje słuszne założenie. Mimo że używają rosyjskiego, czują się Ukraińcami i chcą żyć w Ukrainie nie Rosji. Rozmawiałem z osobami z Dniepro i byłem bardzo zdziwiony, że oni nie chcą do Rosji .Powiedziano mi ze Caryca Katarzyna wzięła sobie te ziemie pod władanie i od tego czasu konsekwentnie ich rusyfikowano. Załóżmy, że my Polacy spolonizowali byśmy Ukraińców na dawnych naszych ziemiach, ale tego nie robiliśmy. Ukraińcy zapewne mówili by po polsku ale czuli by się Ukraińcami. Tak też jest na wschodzie ukrainny i na domiar tego nie pogodzili się z narzuconym językiem ukraińskim. To nie moja opinia, tylko stwierdzony fakt

vxcvlcxlkvckl
piątek, 16 kwietnia 2021, 12:43

To potomkowie mieszkańców księstw ruskich należących do Księstwa Kijowskiego, a więc jednak Ukraińcy.

Monkey
czwartek, 15 kwietnia 2021, 22:24

@Board: My Polacy spolonizowalismy i Ukraińców, i Litwinów. Dlatego w 1918 roku te narody nie chciały z namimieć nic wspólnego.

Niemiec
czwartek, 15 kwietnia 2021, 21:37

Dobrze mówisz rosja na siłe narzuca innynswoją"rosyjskość"

Hiperborejczyk
czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:49

Wolność Tomku w swoim domku

trzcinq
czwartek, 15 kwietnia 2021, 16:21

Racja. W sumie to amerykanie też zwiększają swoją obecność przy granicy z FR. Irak zaapelował o opuszczenie przez US Army ich kraju, co spotkało się z odmową. To idzie w dwie strony panowie

viper
czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:35

W sile dwóch armii i 100 tys. chłopa? Ciekawe.

Sarmata
czwartek, 15 kwietnia 2021, 19:20

Chcesz zabronic Rosji przemieszczac na swoim terytorium swojego wojska? I skąd ty wzieles te 100 tysięcy marzycielu? Rosja ma wszystkiego coś okolo 400 tysiecy razem z marynarką i lotnictwem. To te 100 tysięcy to połowa sił lądowych.

Hmmm
środa, 21 kwietnia 2021, 13:27

Ciekawe rzeczy prawisz, bo dotąd wszyscy twierdzą, że armia FR ma ponad milion żołnierzy.

trzcinq
czwartek, 15 kwietnia 2021, 18:09

A jakie to ma znaczenie? Skoro marginalne to po co to robić?

Tweets Defence24