Reklama

XX MSPO - Hipopotam i Mariner od AMZ - Kutno

6 września 2012, 15:18
Hipopotam (na zdj.) i Mariner to flagowe produkty firmy z Kutna proponowane na MSPO - fot. M. Toboła.
Żubr Mariner - Mobilny System Dowodzenia, Obserwacji, Rozpoznania i Łączności - fot. M. Toboła.
Defence24
Defence24

Wśród produktów oferowanych na MSPO przez firmę AMZ - Kutno Sp. z o. o. znalazły się m.in. nowe pojazdy Hipopotam i Mariner.


Hipopotam to ciężki kołowy pływający transporter opancerzony o masie własnej 26 t. Jest on w stanie rozwinąć prędkość do 110 km/h dzięki zastosowaniu potężnego silnika TCD 2015 V08 DEUTZ o mocy 480 kW i pojemności 15847 cm3.

Zastosowane w pojeździe opancerzenie, opracowane przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii kompozytowych oraz systemów ochrony indywidualnej zapewnia załodze maksymalny możliwy stopień ochrony balistycznej (max 4 poziom wg Stanag 4569, 14,5x114 mm B32 z odległości 200 m przy prędkości 911 m/s.). Dzięki zastosowaniu nowoczesnej konstrukcji dna pojazdu Hipopotam zapewnia również maksymalny stopień ochrony przeciwminowej.

Obecnie, pojazd jest dostosowywany do wersji KTRI (Kołowy Transporter Rozpoznania Inżynieryjnego) mieszczącej załogę 5-osobową. Jednak konstrukcja Hipopotama umożliwia szybką adaptację wnętrza w zależności od prowadzonego rodzaju działań.

Wykorzystanie Hipopotama, oprócz szeregu militarnych i cywilnych (przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych) to taktyczny transport kontenerowy, działania saperskie i rozminowywania pola walki, holowanie uszkodzonych pojazdów z pola walki lub wsparcie techniczne.

Drugi z prezentowanych pojazdów od AMZ to Mariner - Mobilny System Dowodzenia, Obserwacji, Rozpoznania i Łączności (Pływający).



Ten pojazd o masie własnej 8,5 t. napędzany jest 6-cylindrowym rzędowym silnikiem Diesela, Iveco Tector F4A E3681E o pojemności 5880 cm3 i mocy 279KM (205kW). Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła przez 6-biegową manualną skrzynię biegów.

Konstrukcja ASD Mariner pozwala na adoptowanie zabudowy na potrzeby niemal każdej służby wojskowej lub cywilnej. Pojazd mieści od 4-5 członków załogi (fotel składany).

Mariner przeznaczony jest przede wszystkim do użycia przez służby ratownictwa cywilnego, policję, centra zarządzania kryzysowego itp. Do jego głównych zalet należą: wysoka mobilność, możliwość pokonywana przeszkód wodnych oraz adaptacja do konkretnej potrzeby - możliwe jest zainstalowanie centr łączności umożliwiających monitoring miejsca zdarzenia.

Sprzedażą produktów AMZ - Kutno, a także firmy Avia Baltica z Litwy, Rippel Effect z RPA, ditechno z Austrii, IAI z Izraela i Zasta - Słupsk zajmuje się firma Arminex Trading Sp. z. o.o. również obecna na XX MSPO.

(MMT)
Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 1
maniek
wtorek, 20 maja 2014, 12:14

jak popatrzyłem na zdjęcia hipopotama w wodzie to uważam że zapomnieli zamontować zbiorników balistycznych, napędu AIP i luków torpedowych... ;)

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama