Reklama

Technologie

Wojskowe mosty i symulatory OBRUM [Defence24 TV]

Wykonujemy symulatory na potrzeby Wojska Polskiego (…) OBRUM jest zaangażowany w produkcję symulatorów do programu modernizacji Leoparda 2A4 do wersji 2PL. Jest to nasza bardzo mocna gąłąź, w najbliższych latach chcemy ją rozbudowywać – powiedział w rozmowie z Defence24.pl TV Marek Grochowski, Prezes Zarządu Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy S.A. i OBRUM Sp. z o.o.

OBRUM posiada trzy podstawowe produkty z oferty mostowej. Jest to most samochodowy MS-20, 20-metrowy, przystosowany do pokonywania większości przeszkód, które są na terenie Polski. 12 sztuk zostało już dostarczonych do Wojska Polskiego. (...) Jesteśmy przygotowani do produkcji kolejnych.

Marek Grochowski, Prezes Zarządu Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy S.A. i OBRUM Sp. z o.o.

OBRUM prowadzi też prace nad 20-metrowym mostem bojowym na podwoziu gąsienicowym. „Dodatkowo kilka miesięcy temu zakończyliśmy prace nad mostem samochodowym, 40-metrowym” – podkreślił prezes Grochowski.

Reklama

Komentarze (3)

  1. Sebas

    OBRUM to jedna z najbardziej kompetentnych firm w Polsce. Niech skończą Geparda i zaczną produkcję seryjną. Zanim koncepcja nowego MBT się wykrystalizuje, będziemy mogli mieć kilkadziesiąt a docelowo że 200 szt. Gepardow. Nie zastąpią żadnego czołgu ale bataliony na Borsukach zyskalyby znaczne wsparcie artyleryjskie i ppanc. 120mm amo programowalne standardu NATO plus Falarick120.

  2. Arek102

    Czyli Panie @evo dopiero po 2035 roku mieli by się zająć produkcją nowego czołgu i to pod warunkiem iż uporali by się z Borsukiem w max 10 lat z produkcją wszystkich 5-6 rodzajów wozów. Poza tym do 2024 roku halę produkcyjną mają zajętą na Kraba. 10 lat w Polskich i nie tylko Polskich warunkach na produkcję nowego wozu jest nie realnym terminem. Potrzeba na to min 15, a w Polskich warunkach realnie 20 lat. Czyli dopiero po 2044 roku mogli by sie zająć produkcją nowego czołgu. Przypomnę jeszcze, że KTO Rosomak produkowany przez zakład z Siemionowic jest od ponad 15 lat i nadal nie ma 2 wozów specjalistycznych oraz prawie 350 szt wyprodukowanych jakie zamówiło WP. Bumar S.A. oraz Obrum z Gliwic zmodernizowały 233 wozy T72M1 do PT91. Zajęło im to 10 lat oraz 2 lata przygotowanie prototypu. W latach 1995-2002 wozy trafiały do WP. Więc jeśli miałby produkcją MBT zająć się PGZ, który niema żadnego doświadczenia w tej kwestii oczywiście poza remontami trakcji i napędów Leo 2A4 to nowy MBT- prototyp powstał by w PGZ dopiero w okolicach 2045 roku plus jeszcze 15-20 lat na produkcję. Czyli ostatni zamówiony MBT przez WP i wyprodukowany przez PGZ zjechał by z linii produkcyjnej w roku 2060-2065 i to pod warunkiem iż WP chciało by tyle czekać i nie zerwało by kontraktu co już robiło wielokrotnie - program Regina (Krab), głęboka modernizacja T72, korweta Gawron, itd.

  3. evo

    Obrum z Bumarem powinni się zająć właśnie takimi projektami. Nowe czołgi powinna produkować HSW po zakończeniu produkcji nowego BWP.

Reklama