Wojsko zmodernizuje specjalistyczne Stary

30 czerwca 2016, 15:00
Star 266
Fot SuperTank17 (CC by 3.0)

Spółka Autobox ze Starachaowic zmodernizuje podwozia i nadwozia kilkudziesięciu samochodów średniej ładowności i wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 z zastosowaniem i wyposażeniem ruchomych warsztatów. Wartość kontraktu została oszacowana na ponad 32 mln zł.

Prowadzony przez 12. Wojskowy Oddział Gospodarczy przetarg ogłoszony został z wolnej ręki. Decyzję uzasadniono tym, że spółka Autobox jest jedynym w kraju posiadaczem dokumentacji technicznej do prowadzenia modernizacji samochodu STAR266 do wersji STAR 266M2, a tym samym posiadają odpowiednio dostosowane zaplecze techniczne oraz wykwalifikowany personel techniczny. Przy czym wykonawca złożył oświadczenie, że nie przekazał i nie zamierza przekazać dokumentacji ani praw wyłącznych osobą trzecim.

Czytaj także: Rosomak „niewidoczny” w termowizji i radarze?

Przedmiotem zamówienia jest usługa modernizacji samochodów STAR 266 do wersji STAR 266M2 z dostosowaniem i wyposażeniem ruchomych warsztatów sprzętu: inżynieryjno-saperskiego, przeciwchemicznego oraz łączności. Postępowanie zostało podzielone na trzy oddzielne zadania.

Po pierwsze, modernizacja i remont 11 egzemplarzy warsztatów WOR Inż., w tym 9 egzemplarzy samochodów średniej ładowności STAR 266 z nadwoziem SARNA II do wersji STAR 266M2 i przyczepie 1 – osiowej z montażem i wyposażeniem warsztatu WOR Inż. oraz jednego ruchomego warsztatu WOR Inż. na samochodzie STAR 266M2, a także jednego egzemplarza próbnego z 2013 roku do wersji zatwierdzonej w dokumentacji technicznej. Wartość zadania została oszacowana na prawie 9,5 mln zł.

Po drugie, modernizacja i remont 35 egzemplarzy samochodów Star 266 z nadwoziem typu AUM 117 do wersji Star 266M2 z dostosowaniem i wyposażeniem ruchomego warsztatu łączności. Koszt wykonania tego zadania będzie wynosił niecałe 16 mln zł.

Po trzecie, modernizacja i remont 8 egzemplarzy samochodu średniej ładowności i wysokiej mobilności Star 266 z nadwoziem SARNA II do wersji Star 266M2 i przyczepie jednoosiowej z montażem i wyposażeniem ruchomego warsztatu sprzętu przeciwchemicznego RWSPCH-72M.  Wartość zadania wynosi równe 7 mln zł. Łączna wartość kontraktu z spółką Autobox wynosi 32,5 mln zł brutto.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 22
Reklama
!!!!!!!!!!!!
poniedziałek, 27 sierpnia 2018, 20:01

Ciekawe jak te specjalistyczne Stary będą wyposażone? Czy będą miały możliwość wyciągnięcia silnika z czołgu itp. ponieważ wcześniejsza wersja miała z tym problem :) a pewnie będą się wzorować na niej bo to przecież modernizacja :))))))

Stasiek
poniedziałek, 10 lipca 2017, 14:04

Widziałem takie wojskowe STARy wyremontowane przez Autoryzowany Serwis z Kalisza AGRO-STAR, cacko, wygląda jak nowy, renowacja od śrubki, pewnie jeszcze długo pojeździ po takiej renowacji. Nie wszystko stare trzeba zaraz kasować.

korektor
czwartek, 30 czerwca 2016, 15:29

"ze Starachaowic" "osobą trzecim" zbytnio Wam się śpieszy w tej redakcji.

tadek
czwartek, 30 czerwca 2016, 20:26

Ruscy ustalili cenę swojego T-14 na 16mln zł, a u nas za kwotę dwa razy wyższą modernizacja i remont kilku starych ciężarówek...

AM
piątek, 1 lipca 2016, 00:41

Bo T-14 mają karoserię z dykty, stąd ta niska cena.

kolo
czwartek, 30 czerwca 2016, 19:51

Mamy takiego Stara u nas w jednostce. Problemów co niemiara. Serwis raz na 2 tygodnie. Duże problemy. Polecam przyjrzeć się firmie.

edw
niedziela, 3 lipca 2016, 02:35

457tys. za remont jednej ciężarówki? Tyle kosztuje nowe Iveco 6x6.

WOJTAS M
poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 19:07

IVECO to plastikowa zabawka a STAR 266 jest jednym z najlepszych aut ciezarowo terenowych jakie kiedykolwiek bylo wykorzystywane w wojsku na calym globie , ustepuja tylko KRAZOWI i URALOWI produkcji rosyjskiej . kto nigdy nie byl kierowca stara 266 w wojsku ten nie bedzie wiedzial co to za moc , prosta konstrukcja, 1400KM , niezalezna tylnia os , naped na wszystkie kola cudo . w wojsku takimi starami wyrywalismy korzenie z ziemi i nawet na chwile silnik sie nie zadlawil a zawrocic mozna bylo na lesnej drodze ktora miala 3m szerokosci i rowy melioracyjne po obu stronach . jest to cud techniki przed ktorym trzeba bylo miec respekt . MODERNIZOWAC , MODERNIZOWAC I JESZCZE RAZ MODERNIZOWAC

scorpion
czwartek, 30 czerwca 2016, 19:27

Niech mnie ktoś uszczypnie. To są rupiecie z lat 80-tych ubiegłego wieku. Ktoś z Was jeździ takim samochodem?

prawnik
piątek, 1 lipca 2016, 10:11

Pamiętam 266 z wojska. Podobnie jak "kierowca... " uważam ,że jest nie do zajechania jedyne co by mu się przydało to chyba lepszy silnik no i szoferka dla kierowcy...

professional soldier
niedziela, 2 czerwca 2019, 09:56

Po osiągnięciu przez ten polski "cud techniki" 35 lat eksploatacji przy obecnym, totalnym braku wsparcia logistycznego zapewniam Cię, że zmieniłbyś zdanie.

Marek
piątek, 1 lipca 2016, 08:11

No to proponuję przyjrzeć się Koreańczykom, którzy potrafiąc wyprodukować marzenie ekologa w postaci Hyundaia Xcient szczycąc się tym, że pojazd ten wzniósł się na same szczyty pod względem czystości spalin i otrzymał z tego powodu eurodebila nr.6, produkują całą rodzinę prostych technicznie pojazdów wojskowych opierających się na koncepcjach z lat 80, których dziś pewnie nie dopuszczono by do ruchu na ulicach Europy, ale za to nie są im w razie "w" potrzebne w kompanii remontowej trzy tiry z serwisem.

kierowca hibka
czwartek, 30 czerwca 2016, 20:48

Jestem kierowcą takiego cuda z resztą jak większość moich kolegów;) powiem tak może to jest stary samochód ale nie ma elektronicznych bajerów i jest prosty w obsłudze. Brakuje tylko nowych!!! dobrych !!! części od polskiego producenta. Zastanówcie się czy na wypadek "W" do pojazdów na linii zechce przyjechać serwis? Nie wszystko w nowych samochodach tak skomplikowanych elektronicznie naprawia mechanicy z kompanii remontowych. Po pierwsze brakuje im narzędzi specjalistycznych, komputerów diagnostycznych, aha i najważniejszego -chęci do pracy ;) Wola służbę na pkt niż smary ;)

Marcin87wp
czwartek, 30 czerwca 2016, 19:27

600 tys z sztukę !!!!

wt
piątek, 1 lipca 2016, 10:25

Nonsens. 32 mln zł na modernizację 30 letnich starów??? Przecież można by spokojnie pójść w nowy i nowoczesny ciągnik Jelcza + specjalistyczne zabudowy. Koszt porównywalny, a w zamian i nowy i nowoczesny produkt finalny.

Robin
czwartek, 22 lutego 2018, 17:41

Bo to jest praktycznie nowy Star. Ze starego zostaje tylko rama, mosty i felgi. Reszta jest nowa !!!

professional soldier
niedziela, 2 czerwca 2019, 10:02

I wystarczy, żeby sknocić cały pojazd. Zastosowane podzespoły w postaci silnika i skrzyni biegów nijak nie przystają do starych wałów, mostów, skrzyni rozdzielczej itp. Sprzęt po modernie sypie się na samym wejściu!! Pojazdy odbierane z Autoboxa często nie są w stanie o własnych siłach dojechać do macierzystych jednostek, bo na prostej drodze potrafi się wał odkręcić. A firma jedynie co potrafi to straszyć użytkowników konsekwencjami niewłaściwego użytkowania pojazdów.

Troy
czwartek, 30 czerwca 2016, 19:10

600tys zł za remont jednej sztuki? Ktoś jest w stanie wyjaśnić skad takie koszta moga pochodzic?

ito
piątek, 1 lipca 2016, 06:28

"z dostosowaniem i wyposażeniem ruchomych warsztatów sprzętu: inżynieryjno-saperskiego, przeciwchemicznego oraz łączności."- przeoczyłeś ten kawałek? Obstawiam, że cały nośnik (czyli samochód + przyczepa) w stanie nowym jest wart nie więcej niż 25% tego, co wyposażenie.

Otek
piątek, 1 lipca 2016, 09:09

Chyba lepiej kupić nowe jelcze niż klepać bez końca stare stary.

Kwiatkowski
wtorek, 16 maja 2017, 18:50

Zdecydowanie lepiej modernizować sprawdzone Stary niż inwestować w wyrób samochodopodobny pod nazwą Jelcz

hatake
czwartek, 30 czerwca 2016, 17:45

AUM-117 to Sarna I zdaje się

Tweets Defence24