Reklama

Siły zbrojne

Wojsko uzupełnia zapasy umundurowania galowego

Fot. M.Dura
Fot. M.Dura

3 Regionalna Baza Logistyczna udzieliła zamówienia na dostawę mundurów wojskowych i wyekwipowania. Realizacją wszystkich pięciu części postępowania, na które podzielono zakup, zajmie się konsorcjum firm MODUS Przedsiębiorstwo Odzieżowe S.A. oraz KREATOR Sp. z o.o. Sp. k.

Jak wskazuje 3. RBLog, przedmiotem zamówienia jest dostawa w latach 2019-2020 przedmiotów umundurowania i wyekwipowania – mundury galowe. Został on podzielony na pięć części, obejmujących zakup mundurów galowych marynarki wojennej, sił powietrznych, wojsk lądowych (w ramach trzech zadań). Baza zastrzegła również możliwość skorzystania z prawa opcji. Ostatecznie całkowita wartość zamówienia netto wyniosła ponad 25,2 mln złotych.

Mundury trafią na składy wszystkich czterech baz logistycznych. W przypadku mundurów dla marynarki wojennej pozyskanych zostanie 1818 kompletów w 2019 roku oraz 1010 kompletów w 2020 roku (w ramach opcji do 728 kpl. w 2019 roku i do 404 kpl. w 2020 roku). Wojsko otrzyma również mundur galowy sił powietrznych w liczbie 3150 kompletów w 2019 roku i 4600 kompletów w 2020 roku (opcja na do 1 260 kpl. w 2019 roku i do 1 840 kpl. w 2020 roku).

Pozyskiwanie munduru galowego dla wojsk lądowych podzielono na trzy zadania. Razem, w ramach wszystkich części, do wojska trafi 20 300 kompletów w 2019 roku i 19 130 kompletów w 2020 roku (opcja na do 8 120 kpl. w 2019 roku i do 7 652 kpl. w 2020 roku).

We wszystkich przypadkach 3. RBLog zaznacza jednak, że "realizacja zamówienia w roku 2020 nastąpi jedynie w przypadku ziszczenia się warunku zawieszającego o którym mowa we wzorze umowy". Chodzi mianowicie o fakt, że realizacja umowy w roku 2020 a także sposób jej realizacji zależy od ujęcia i zabezpieczenia na ten cel środków finansowych w planie finansowym Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, na co zamawiający "nie ma żadnego wpływu, a które to zdarzenie ma charakter przyszły i niepewny". We wzorze umowy znajdziemy również zapis, że "wolą stron z uwagi na powyższe okoliczności jest uzależnienie realizacji umowy w roku 2020 od zdarzenia przyszłego i niepewnego – tzw. warunku zawieszającego".

Wszystkie zamówienia udzielone zostały przede wszystkim na podstawie ceny, ale brano również pod uwagę termin realizacji zamówienia oraz gwarancję. Dostawy zrealizuje konsorcjum składające się z firm MODUS Przedsiębiorstwo Odzieżowe S.A. z Bydgoszczy oraz KREATOR Sp. z o.o. Sp. k. z Torunia. Odpowiednie umowy zawarto 25 lutego br.

Reklama

Komentarze (16)

  1. iras

    @czuję się bezpiecznie !!! "mobilnych kuchniach polowych" - Polowy w tym przypadku oznacza chyba mobilny? Są w ogóle niemobilne kuchnie polowe?

  2. kołalsky

    Ręce opadają czytając o takich "sukcesach" !

  3. Fcg

    Ciekawe ile lat prowadzone były analizy koncepcyjne co do tego zakupu

  4. czuję się bezpiecznie !!!

    Super ! Świetny zakup zaraz po kontenerowych pralniach i mobilnych kuchniach polowych. Dochodzą do tego jeszcze liczne przekroje broni, amunicja ćwiczebna oraz remont stalowych hełmów ...

  5. Europa

    Najważniejsze w wojsku to dobrze wyglądać.

  6. gady

    Po co ten przetarg ?

  7. kkk

    kupujta nowoczesny sprzęt a nie mundury wyjściowe na defilady. Defilada będzie, ale po zwycięstwie

  8. Jak

    Popieram. Więcej mundurów halowych radykalnie podniesie zdolności bojowe WP! Tak trzymać panie ministrze obrony!

  9. sża

    To mi się podoba, bo to oznacza przygotowanie do marszu zwycięstwa w zdobytej Moskwie.

  10. Kipo

    Jeszcze szable proponuje, kunie też. A siły żadnej. Lipa.

  11. Kamil

    a gdzie dialog techniczny ?

  12. Zaq

    Armia idzie na dno ale chociaż nie na bosaka.

  13. Jacenty

    Nic nam tak nie wychodzi jak parady, pogratulować decyzji, ruch w dobrą stronę. Czy potencjalny zakup był poprzedzony fazą analityczno-koncepcyjną?

  14. bryxx

    No, i to jest miś na miare naszych możliwości.

  15. KAR

    Uuuu la la... A już myślałem, że modernizacja armii stanęła w miejscu :):)

  16. wpis bezpłatny

    Kupują źle, nie kupują źle... Tamci przez 8 lat nie kupili. hihihihi ;))))

Reklama