Wojsko kupiło części dla pojazdów bojowych

5 sierpnia 2017, 11:24
BRDM
Fot. 15bz.wp.mil.pl
Defence24
Defence24

DOTYCZY:


4. Regionalna Baza Logistyczna poinformowała o udzieleniu zamówienia na dostawę części zamiennych do podwozi pojazdów bojowych BWP-1, MTLB/2S1, WZT-2 oraz BRDM. Całkowita wartość zamówienia wynosi ponad 540 tys. złotych. 

Przedmiotem zamówienia jest dostawa części zamiennych do podwozi pojazdów bojowych BWP-1, MTLB/2S1, WZT-2 oraz BRDM "wg. zestawienia asortymentowo-ilościowego zawartego w formularzu ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ".

Ogłoszenie podzielone jest na części, dotyczące dostaw części zamiennych do - kolejno - podwozi pojazdów bojowych BWP-1, WZT-2, MTLB/2S1 i transporterów BRDM.

Jak informuje 4. Regionalna Baza Logistyczna, realizacją zamówienia na części dla BWP-1 zajmie się firma TANK – MOT PHP Import – Eksport Julita Groblewska z Poznania (jej propozycja wybrana została z siedmiu złożonych ofert). Całkowita końcowa wartość umowy w tym przypadku wyniesie ponad 308 tys. złotych. 

Części do WZT-2 dostarczy firma Techmot Sp. z o.o., będąca jednocześnie jedynym oferentem, całkowita wartość zamówienia w tym wypadku to ponad 78 tys. złotych.  

Trzecie zamówienie zrealizować ma firma Biwar Sp. z o.o. W tym przypadku całkowita końcowa wartość umowy to ponad 132 tys. złotych, ofertę wybrano spośród dwóch złożonych. 

Dostawą części zamiennych do podwozi pojazdów bojowych BRDM zajmie się natomiast firma Agebor Andrzej Szastok, której wartość wynosi 21 tys. złotych. Realizacją tego zamówienia zainteresowanych było czterech oferentów.

W przypadku wszyskich zadań kryterium udzielenia zamówienia były: cena - waga 60, termin realizacji - waga 20 oraz okres gwarancji - waga 20.

 

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 13
Reklama
hj
niedziela, 6 sierpnia 2017, 20:36

Tak to jest, jak anuluje się wszystkie przetargi poprzedników, a później własne z braku kasy. Chcieliby zbudować siłami Polskiego przemysłu, ale wiedzą że za ich kadencji przemysł nie zdąży niczego wyprodukować i kto inny przywłaszczy sobie te zasługi. W sklepie też niczego od ręki nie kupią, więc co tu zrobić, żeby szybko coś zrobić i zgarnąć punkty u elektoratu? Nie wiadomo. Wybory się zbliżają, więc trzeba związkowcom poobiecywać kontrakty w zamian za poparcie w wyborach, a w międzyczasie remontować trupy w wojsku, bo na czymś trzeba jeździć. Niestety ten rząd upłynie pod znakiem niekończącej się kampanii wyborczej i działaniami nad utrwaleniem władzy.

alojzy
sobota, 5 sierpnia 2017, 16:45

to przez tyle lat nikt nie kupował???

Muzeum WP
sobota, 5 sierpnia 2017, 13:55

BRDM,BWP1 - to te zabytkowe wraki nadal są w naszym wojsku......

ccc
sobota, 5 sierpnia 2017, 13:42

Ręce opadają ! Aż nie wiem jak skomentować tą jakże ważną z punktu widzenia obronności kraju wiadomość ...

Maciek
sobota, 5 sierpnia 2017, 13:36

Dobra zmiana w armii. Czekaliśmy na to latami :)

X
sobota, 5 sierpnia 2017, 11:56

brawo :)))

Podbipięta
sobota, 5 sierpnia 2017, 11:34

Ale kasa...to ile tych śrubek kupią?

MICHAŁ KNAPIK
sobota, 5 sierpnia 2017, 14:43

Nie wiele. Za jedną śrubkę przepłacą pewnie stukrotnie.

PRS
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 14:23

I jeszcze z ,,ciekawostek" 4RBL z Wrocławia wydała (wyda???) 7 764 990 PLN za remont - konkretnie ,,usługę naprawy głównej części specjalnej i podwozia bazowego 122 mm wyrzutni WR-40 na samochodzie Jelcz 662.D35. Zamówienie naprawy dotyczy 5 (PIĘCIU) WR-40. Cztery są z Sulechowa i jedna z Węgorzewa. Był jeden oferent - nominalny producent WR-40 - konsorcjum HSW. Prawdopodobnie chodzi o to o czym pisałem w ub. tygodniu - gazy z Feniksów je dosłownie ,,zżerają". Zastanawiam się to ile kosztuje taki Jelcz nówka sztuka ale bez Talina 5000, Topaza i radia ale z ,,rurami" jak naprawa to ponad półtora miliona... złotych.

Piotrek
niedziela, 6 sierpnia 2017, 14:17

A o PTS-M zapomniano ?

pomz
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 14:05

Zarówki do światel i farbe do zamalowania rdzy?

PRS
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 13:48

Wejdźcie sobie na stronę 4 RBL. Jest osobna zakładka o prowadzonych postępowaniach na rok... Poprzednia informacja była datowana na 20. 02 . 2013 r. Czyli przez 4 lata albo nic nie kupowali/zamawiali albo poprzedni PO MON nie wymagał takich informacji łatwo dostępnych dla podatników. Obecna informacja o ,,Planowanych Postępowaniach na rok 2017" jest z 30 stycznia 2017. Nie wdając się w partyjna politykę jest to zmiana. Czy ,,dobra"??? Prawdopodobnie zamówienie o którym mowa w art. jest pod pozycją 127: ,,Zakup części zamiennych do podwozi pojazdów bojowych T-72/WZT-3, BWP-1, MTLB/2S1, WZT-2 oraz BRDM." Jak widać MON ustami swoich ministrów zapowiada ,,modernizację" T-72 (czyli też ,,perspektywicznych,, WZT-3) ale na zapowiedziach się kończy. Części do nich się nie pozyskuje. Dla mnie skandalem jest, że ,,państwowe" wojsko kupuje części ,,państwowych" do WZT-2 od prywatnego pośrednika gdy ,,państwowy" zakład Bumar-Łabędy będący producentem tego wozu nadal funkcjonuje i dosłownie doji nas z naszych podatków. Jak wyprodukował i sprzedał (za nasze pieniądze) to powinien remontować zapewniając 100% części. I ktoś powinien przypilnować by te części nie były 300 razy droższe niż za miedzą u Czechów. Albo w końcu ,,legalnych złodziei " wsadzić na 10 lat za ,,zdradę stanu" tak by przykład w całej PGZ podziałał na komórki mózgowe kreatywnych Krysi z księgowości i MBA ,,menagerów" z pionu handlowego. Ale ,,wtopy" nie tylko są w PGZ. Przykładowo kolejny rok minął i...??? http://www.defence24.pl/438168,rozpoznawczy-transporter-rozliczony-w-5-proc-bardzo-duze-opoznienie Kogoś ,,psadzili"? Jakoś nie słyszałem... Do tych BRDMów to za 21 tysi opony nowe kupią? Bo akurat jak coś modernizować (w ograniczonym zakresie) to właśnie te wozy poprzez kamuflaż z Lubawy na każdy wóz, nowe radia, system gaśniczy jak na Rosomaku, głowicę opto z PCO, Obrę i granaty dymne w większej ilości (Fennek ma je np. zainstalowane rzędem ,,na rufie"), wykładzinę przeciwodłamkową od środka oraz panele z blachy perforowanej opcjonalnie na zewnątrz (stosunkowo niewielki przyrost masy=spadek mobilności) a duży wzrost odporności na ,,ogień ciągły" z małokalibrowej broni maszynowej. To nie są jakieś kolosalnie duże pieniądze i co najważniejsze wszystkie te komponenty są do ewentualnego dalszego wykorzystania po zdemontowaniu. Trzeba tylko chcieć a nie wydawać grube miliony na szemrane ,,prace badawczo-rozwojowe".

Bert
niedziela, 6 sierpnia 2017, 13:49

21k za części? Co za to można kupić? 3 koła bez felg, puszkę farby i zepsuty reflektor?

Tweets Defence24