Eurosatory 2018: Premiera duńskiego Caesara

17 czerwca 2018, 09:26
CAesar
Fot. Paweł K. Malicki

Podczas paryskich targów Eurosatory firma Nexter zaprezentowała, między innymi, system artyleryjski Caesar 155 mm 8x8 w barwach duńskich.

W trakcie targów przedstawiciele Nextera podkreślali, że reprezentowana przez nich firma jest jednym z nielicznych przedsiębiorstw tego rodzaju, dysponujących możliwością integracji systemów ogniowych i amunicji. Ich zdaniem dostarczanie kompletnych rozwiązań, od amunicji różnego rodzaju, poprzez komputery balistyczne, do w pełni wyposażonych systemów artyleryjskich wyróżnia Nextera na tle konkurencji.

Na stoisku koncernu prezentowane były system kontroli ognia Findard i komputer balistycznego Bacara. Rozwiązania te charakteryzują się nie tylko dostarczaniem gotowych do wykorzystania danych ogniowych, oferują też narzędzia wykorzystywane do śledzenia zagadnień związanych z logistyką, nawigacją i sposobem optymalnego użycia posiadanych środków na szczeblu od bateryjnego w górę, są też gotowe do połączenia z systemami zarządzania pola walki.

Nexter prezentował również nowoczesny system artyleryjski Caesar 155 mm 6x6, wykorzystywany w armiach kilku państw świata. Podkreślano jego zalety, takie jak celność i duży zasięg prowadzenia ognia, a także aeromobilność przy jednoczesnej ekonomii używania. Obok wersji 6x6 prezentowano także system na zmodyfikowanym podwoziu Tatra T-815 8x8 obsługiwany przez duńskich artylerzystów. Było to, rzecz jasna, pokłosie kontraktu, na mocy którego producent dostarczy 15 haubic w tej konfiguracji dla armii duńskiej. Dostawy 15 haubic mają rozpocząć się w 2020 r., a umowę w tej sprawie podpisano w połowie minionego roku. Przy okazji producent poinformował, że Caesary wykorzystywane operacyjnie w sposób ciągły w armii francuskiej od 2009 r. wystrzeliły dotychczas ponad 100 tys. sztuk amunicji i przejechały ponad milion kilometrów.

Ofertę systemów artyleryjskich produkcji Nexter uzupełniała haubica ciągniona 105LG1.

Producent wystawiał, też amunicję różnych rodzajów kalibrów 105-155 mm, przeznaczoną do wykorzystania w systemach artyleryjskich z lufami długości 39 lub 52 kalibrów. Szczególną uwagę poświęcano amunicji dalekiego zasięgu 105 mm ERG3 (maksymalny zasięg prowadzenia ognia do 17 km), pociskom przeciwpancernym Bonus i amunicji korygowanej Spacido.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 29
Reklama
Marek
piątek, 29 czerwca 2018, 12:31

\"To spójrz Pan na Caesara 6x6.\" @ZZZ Próżny trud. Swego czasu również usiłowałem zwrócić uwagę rodzimym estetom na wyjątkową urodę tego podwozia, które wygląda tak jak wygląda, ponieważ Caesar na nim posadzony podobnie jak i Kryl został zrobiony po to, żeby latać. \"Polsce bardziej potrzebny jest nowoczesny system holowany. Gąsienicowy Krab w zupełności wystarczy. Kołowy Kryl to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.\" @bropata Więc oszczędności mają polegać na odrębnym zakupie holowanych dział i ciągników do nich? Bravo...

tankcom
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 17:32

W sprawie fazy analitycznej Kryla pytania do wczesnego okresu lekarza K. przejmowania 2 sztuk prototypu Kraba. i Siemoniaka podpisywacza kontraktu na Raka na podwoziu kto Rosia

kriss
niedziela, 17 czerwca 2018, 19:57

Ten nasz Kryl to wygląda przy tym jak ubogi krewny :) Taka bieda haubica :)

bropata
niedziela, 17 czerwca 2018, 16:09

Polsce bardziej potrzebny jest nowoczesny system holowany. Gąsienicowy Krab w zupełności wystarczy. Kołowy Kryl to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Adams
niedziela, 17 czerwca 2018, 14:10

I jak to się ma do naszego Kryla który przy duńskim wozie wygląda jak ubogi krewny z kraju trzeciego świata

Victor
niedziela, 17 czerwca 2018, 13:13

Czy ktoś wie ile u Duńczyków trwała faza analityczno - koncepcyjna?

ZZZ
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 14:39

5 lat. W 2012 Dania po raz pierwszy zwróciła się do Nextera o ofertę na Caesara. W międzyczasie zdążyli się rozmyślić i wrócić do rozmów.

Gts
niedziela, 17 czerwca 2018, 19:33

Nie ma co porownywac ani pozsykiwania ani jakosci sprzetu bo nie ma konkurencji z naszej strony.

do ed
niedziela, 17 czerwca 2018, 14:42

Tyle ile trzeba

ewa
niedziela, 17 czerwca 2018, 12:26

ej WY...projektanci Kryla.....widzicie tę kabinę? ile ma drzwi? widzicie ile jest osi w tym podwoziu? no to do roboty.....za co bierzecie kasę??????

ZZZ
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 14:40

To spójrz Pan na Caesara 6x6.

sylwester
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 09:46

u nas jacyś ludzie z rządu czy monu wymyślili że ma latać więc dlatego i zmniejszona długość i waga za czym idą i 3 osie i reszta

Zaintrygowany
niedziela, 17 czerwca 2018, 22:14

Projekt Kryla jest taki a nie inny bo takie a nie inne sa wymagania MONu to że są bezsensowne to inna sprawa ale nie jest to wina HSW

Victor
niedziela, 17 czerwca 2018, 20:32

Długość naszego Kryla wynika z wymogu ograniczenia gabarytów i masy. Bo nasz ma się zmieścić do Herculesa.

Lord Godar
niedziela, 17 czerwca 2018, 20:24

Nasze Kryle zostały zaprojektowane z myślą o transporcie C-130 w celu płoszenia jakiś biednych tubylców w odległych afrykańskich krajach ... A tam im więcej drzwi i dziur w kabinie , tym szybciej schłodzone przez system klimatyzacyjny powietrze ucieka ... W naszych realiach i warunkach rację bytu ma podwozie 4-osiowe wyposażone w \"wspomaganie procesu ładowania amunicji) , jak to chcą właśnie Duńczycy , lub wozidło jakim jest Archer. A nie 3-osiowa pokraka , której przód podskakuje przy wystrzale i trzeba było dociążyć do granic możliwości przednią oś , co z kolei ma negatywny skutek na jej wytrzymałość i właściwości jezdne całego pojazdu .

Iskariota
niedziela, 17 czerwca 2018, 19:54

Ej Ty a wiesz kiedy i kto wymyślił bzdurne wymagania co do kryla żeby mógł się zmieścić do Herkulesa na misję ekspedycyjne? Przez to wygląda tak jak wygląda. Zapytaj poprzedniej ekipy rządzącej to Ci wytłumaczy.

Cypis
niedziela, 17 czerwca 2018, 19:16

Kryl ma pływać i latać Herculesem dlatego takie wymagania. Nie narzekajmy, więc za dużo, bo jeszcze wprowadzą wymóg latania Bryzą i pływania pod wodą

szeliga
niedziela, 17 czerwca 2018, 17:41

A co tu projektanci mają do gadania? To podwozie 8x8. Akurat to co jest na zdjęciu nie jest \"aeromobilne\" i dlatego jeszcze ładnie wygląda. U nas mądrale z MON zażyczyli sobie 6x6 mieszczące się do Herculesa WRAZ z wieloma innymi KONKRETNYMI wymaganiami. Klient chce - klient dostaje. A to problem i wymiarów, i wagi, i wyważenia konstrukcji. Stąd taki potworek. Projektantom Kryla należą się brawa za to, że udało im się zrobić coś spełniające wymogi naszego bardzo specyficznego \"klienta\".

PKP kargo
niedziela, 17 czerwca 2018, 14:40

Przestań kryl jest super partia... Najnowocześniejszy sprzęt... Lepszy od niemieckiego hummela i wespe

Pepa
niedziela, 17 czerwca 2018, 12:09

17 km to daleki zasięg?

xawer
poniedziałek, 18 czerwca 2018, 01:52

Jak na HAUBICĘ 105 mm to daleki zasięg:-)

Bolo Young
niedziela, 17 czerwca 2018, 23:03

W tym wypadku mowa była o 105-tce i pociskach ERG3.

Aleksander
niedziela, 17 czerwca 2018, 22:34

dla 105 mm to daleko, Dana strzela niewiele dalej,

Wiatrak2015
niedziela, 17 czerwca 2018, 20:57

dla amunicji 105mm tak, to dużo

Davien
niedziela, 17 czerwca 2018, 20:33

Dla pocisków 105mm to całkiem sporo.

Lord Godar
niedziela, 17 czerwca 2018, 20:25

Dla działa 105 mm o którym mowa to tak , bo nasze 122 mm na tyle nie biją ...

Dropik
niedziela, 17 czerwca 2018, 19:34

Na 105 tkę w sam raz :)

Eamon
niedziela, 17 czerwca 2018, 14:26

Dla malutkiej 105 mm haubicy? Daleki , uwierz na słowo!

De Retour
niedziela, 17 czerwca 2018, 11:48

I precyzyjna Katana 155 mm o zasięgu 60 km.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama