Wiemy, kto dostarczy części do spadochronów

17 maja 2021, 14:16
Zrzut ekranu 2021-05-17 o 16.16.12
Fot. Robert Sullivan, Public Domain
Reklama

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o zamiarze zawarcia umowy z wykonawcą, który złożył ofertę w postępowaniu prowadzonym według procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Dostarczone mają być techniczne środki materiałowe do sprzętu spadochronowo-desantowego i sprzętu spadochronowego.

Przypomnijmy, Wydział Techniki Lotniczej 3. RBLog poszukiwał technicznych środków materiałowych tj. różnego rodzaju elementów, części zamiennych, uprzęży oraz samych spadochronów i spadochronów desantowych, które miałyby się znaleźć w myśliwcach Sił Zbrojnych RP.

Postępowanie było prowadzone w ramach procedury negocjacyjnej, bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W ostatnich dniach poinformował w ogłoszeniu ex ante o wyborze dostawcy rzeczonych technicznych środków materiałowych.

Wykonawcą ma zostać firma Air-Pol Sp. z o.o. Początkową wartość zamówienia ustalono na 6 925 630,01 zł (bez podatku VAT), natomiast całkowita końcowa wartość wyniosła  6 891 936,00 zł (również bez podatku VAT). Firma już w przeszłości dostarczała wojsku spadochrony, ostatnio były to spadochrony ratowniczo-siedzeniowe S-4, spadochrony szkolno-treningowe L-2 Kadet, plecakowe spadochrony ratownicze SK-94 i spadochrony zapasowe AZ-95M.

Zlecający jako uzasadnienie napisał, że „W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest firma Air-Pol Sp. z o.o., ul. Olszankowa 52, 05-120 Legionowo. Air-Pol Sp. z o.o. jest jedynym właścicielem (na zasadach praw wyłącznych) dokumentacji technicznej wyrobów będących przedmiotem zamówienia oraz jedynym, wyłącznym podmiotem uprawnionym do ich wytwarzania i dystrybucji. Ponadto ww. firma dysponuje również zdolnościami technicznymi, niezbędną wiedzą oraz przeszkolonym personelem do realizacji ww. zamówienia i nie istnieje alternatywne/zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację przedmiotowego zamówienia.

Kacper Bakuła

Reklama
Reklama
Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 8
Reklama
maingott
poniedziałek, 17 maja 2021, 23:37

Jezu, to jeszcze lata?

Rocco
poniedziałek, 17 maja 2021, 17:01

Oddajcie ten szrot Irakowi w ramach wspierania walki z terroryzmem i zasugerujcie, że możemy odkupić F-16 w ramach zwalczania głodu wśród urzędników irackich i chęć przekazania Mig-29

Viktor
wtorek, 18 maja 2021, 10:07

Kolego te f16 to zeżarła pustynia

BieS
poniedziałek, 17 maja 2021, 22:25

Dobre! Nawet w najbardziej nieprawdopodobnych scenariuszach tego nie czytałem. Dodałbym też dogorywające ponad 30 letnie Iskry.

Gal
wtorek, 18 maja 2021, 23:30

Iskry do szkolenia są już wycofane. Zostały tylko ,,Biało Czerwone" na pokazy.

BieS
środa, 19 maja 2021, 20:07

Oficjalnie tak...

daro
poniedziałek, 17 maja 2021, 21:45

Problem w tym że F-16 nie przeniesie LBPP-100. Gdyby nie skasowano M-99 problemu by nie było, no ale u nas dziwnym trafem zawsze dba się by kasa czasem nie została w kraju.

BieS
wtorek, 18 maja 2021, 13:26

Problem w tym, że pewnie nie wiesz lub nie chcesz wiedzieć, że LBPP-100 "Teisy" powstały w 1988, czyli 33 lata temu i już nie są używane.

Tweets Defence24