Reklama

Siły zbrojne

Więcej pocisków Meteor dla Bundeswehry

Fot. MBDA
Fot. MBDA

Zasoby uzbrojenia niemieckich sił powietrznych zasili nowa dostawa pocisków klasy powietrze-powietrze Meteor. Ich producent, firma MBDA potwierdziła otrzymanie zamówienia na produkcję i dostarczenie rakiet w oficjalnym komunikacie z 20 grudnia.

Kontrakt został udzielony MBDA 16 grudnia br. przez Biuro Zintegrowanego Wspólnego Programu Meteor (Meteor Integrated Joint Programme Office - IJPO), występujące w imieniu Urzędu Federalnego ds. Sprzętu, Technologii Informatycznych i Wsparcia Technicznego Bundeswehry (BAAINBw). W oficjalnym komunikacie o zawarciu umowy nie wskazano jednak, o jakiej ilości egzemplarzy jest w tym przypadku mowa.

Meteor klasyfikowany jest przez producenta jako zaawansowany pocisk klasy powietrze-powietrze. System wyposażony jest w układ strumieniowego napędu odrzutowego, umożliwiający przebywanie dłuższych dystansów przy większych prędkościach od pocisków wcześniejszych generacji. Ma pozwalać użytkownikom na zwalczanie dynamicznie manewrujących celów latających, nawet na "ekstremalnych" dystansach.

Program Meteor należy uznać za najbardziej udany projekt współpracy przemysłowej w dziedzinie obronności w Europie. Połączenie najlepszych technologii opracowanych przez inżynierów w sześciu krajach doprowadziło do zbudowania wspólnej i rewolucyjnej zdolności militarnej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia z niemieckim klientem kolejnej umowy, gdyż za jej sprawą Meteor będzie głównym orężem zapewniającym myśliwcom Eurofighter przewagę w powietrzu.

Éric Béranger, prezes MBDA

W przeciwieństwie do tradycyjnych pocisków powietrze-powietrze, szybujących beznapędowo przez znaczną część lotu do celu - co ogranicza ich zdolność do trafiania manewrujących statków powietrznych przeciwnika na dużych odległościach - silnik strumieniowy zapewnia Meteorowi stały ciąg przy prędkościach przekraczających Mach 4, aż do trafienia. Zgodnie z zapewnieniami producenta, poszerza to wydatnie strefę rażenia w porównaniu do jakiegokolwiek innego pocisku rakietowego klasy powietrze-powietrze. Meteor jest certyfikowany do użycia bojowego przez wszystkie myśliwce produkowane w krajach europejskich: Gripena, Eurofightera i Rafale.

Źródło: MBDA

Reklama

Komentarze (5)

  1. mustafa

    dlaczego polska nie kupuje pocisków meteor

  2. Covax

    A mogli kupić AIM 120 C7 zapłacić z góry i czekać 4 lata na dostawę, a z serwisu miec prawo zaprosić Pana zza wielkiej wody

    1. Davien

      Covax, odpowiednikiem meteora jest AIM-120D a nei C-7. A EF-2000 nie ejst zintegrowany z AIM-120D.

    2. GB

      Przecież Niemcy mają AIM-120 zintegrowane z tym samolotem. Co chodzi?

    3. Grredo

      Będziemy dysponować f-35, to będzie i Meteor.

  3. ThinQ

    Tak przy okazji z uporem maniaka będę pisał że mimo wszystko szkoda mi Gripena. Jesteśmy skazani chyba na LM niestety. Szkoda bo mielibyśmy dziś więcej maszyn, lepszy offset a pamiętajmy że Saab to nie tylko Gripen.

    1. Davien

      Panei thinQ i co by ci przyszło z Gripena jak jest to maszyna o wiele gorsza of F-16 a jej słaby radar nei pozwoliłby w wersji C wykorzystac jakichkolwiek zalet Meteora

    2. A kto mowil o wercji C przebisniegu?

    3. ThinQ

      A przyszło by mi to o czym pisze powyżej

  4. Nemo

    BAE begins Meteor and SPEAR integration for F-35. The company announced on 18 March that it had been sub-contracted by Lockheed Martin to begin integrating the MBDA Meteor beyond visual range air-to-air missile (BVRAAM) and the Selected Precision Effects At Range (SPEAR) 3 air-to-surface missile aboard the aircraft. Integration is expected to continue up to 2025.

  5. Fanklub Daviena

    A Davien twierdził, że AIM-120D są najlepszejsze i mają największy zasięg...

    1. Onki

      Dajcie już sobie spokój na ten tydzień, u nas mamy Święta.

    2. antyfanklubDaviena

      A ty nadal nie zmądrzałeś????? czytanie twoich wypocin jest gorsze od chronicznej biegunki... czekaj podobno w Wigilię nawet zwierzęta mówią ludzkim głosem, spróbuj...

    3. mobilny

      Ehe.... I że EF to szrot i nie lata też twierdził

Reklama