Szkolenie symulatorowe pilotów do przewozów VIP

19 kwietnia 2021, 12:34
B737 Piłsudski
Fot. R. Lesiecki
Reklama


1. Baza Lotnictwa Transportowego w Warszawie ogłosiła przetarg dotyczący szkolenia załóg na symulatorach samolotów Gulfstream G550 oraz Boeing 737-800 i BBJ2-27K (wariant do przewozów VIP) dla 30 pilotów. Kursy złożone ze szkolenia teoretycznego i symulatorowego w zakresie wybranych sytuacji o szczególnym znaczeniu, takich jak starty, lądowania i działania awaryjne mają być realizowane w latach 2021-2023. Łączna wartość szacowana jest na ponad 10 mln zł.

Przetarg został rozpisany 14 kwietnia 2021 roku i opublikowany 5 dni później w systemie cyfrowym UE. Dotyczy on szkolenia na symulatorach załóg samolotów przeznaczonych do przewozów VIP i HEAD należących do 1. Bazy Lotnictwa Transportowego, do zadań której należy przede wszystkim transport najważniejszych osób w państwie.

Flota specjalnie przeznaczonych do tego celu maszyn składa się obecnie ze śmigłowców W-3 Sokół i Mi-8, wyczarterowanych od PLL LOT dwóch maszyn Embraer ERJ-175 oraz dwóch samolotów Gulfstream G550 i jednego Boeing 737-800. Nadal oczekiwana jest, opóźniona przez pandemię, dostawa dwóch samolotów Boeing 737-800 w specjalnej wersji dostosowanej do przewozów HEAD oznaczonej BBJ2-27K (Boeing Bussines Jet 2) i wyposażonej m. in. w środki samoobrony oraz specjalistyczne systemy szyfrowanej łączności. Do obsługi tych maszyn przeszkolono w ramach kontraktów dotyczących pozyskania ich 9 dwuosobowych załóg samolotów Boeing 737 i 6 załóg dla samolotów Gulfstream G550.

Przetarg dotyczy szkoleń symulatorowych obejmujących podtrzymanie umiejętności i trening szczególnie trudnych sytuacji w okresie od września 2021 do listopada 2023 został podzielony na dwie części:

Część 1 o szacowanej wartości 3 002 618.61 PLN bez VAT obejmuje szkolenia teoretyczne oraz symulatorowe personelu latającego samolotu B737-800NG/BBJ2-27K dla 9 załóg czyli łącznie 18 pilotów. Szkolenia teoretycznie oraz symulatorowe mają obejmować:
1) szkolenie „Pilot Recurrent”;
2) szkolenie „International Procedures Initial”.

Część 2 o szacowanej wartości 7 204 509.58 PLN szkolenia teoretyczne oraz symulatorowe personelu latającego samolotu G550 dla 6 załóg składających się łącznie z 12 pilotów.
1) Pilot Recurrent – szkolenie teoretyczne i symulatorowe;
2) przerwanie lub kontynuowanie startu w jego krytycznej fazie (podejmowanie decyzji) – szkolenie teoretyczne i symulatorowe – szkolenie dodatkowe;
3) zarządzanie energią kinetyczną samolotu (zależność: wysokość – prędkość).

O realizację tych kontraktów mogą się starać podmioty spełniające następujące wymagania: 

a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
— dla części 1 – usługi w zakresie szkolenia symulatorowego personelu latającego na symulatorze lotu na B737, co najmniej 27 załóg, tj. 54 pilotów,
— dla części 2 – usługi w zakresie szkolenia symulatorowego personelu latającego na symulatorze lotu na G550, 18 załóg (36 pilotów);

b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia:
— dla części 1 – minimum 1 symulatorem lotu B737-800 typu FFS,
— dla części 2 – minimum 1 symulatorem lotu G550 typu FFS.

Wykonawca przeprowadzi szkolenie na certyfikowanym (zgodnie z wymaganiami EASA) urządzeniu treningowym. Certyfikat ten musi być ważny w okresie obejmującym termin szkolenia każdej grupy szkoleniowej. Przed rozpoczęciem szkolenia każdej grupy szkoleniowej Wykonawca przedstawi osobie reprezentującej Zamawiającego aktualny (ważny) certyfikat do prowadzenia szkoleń na symulatorze lotu zgodnie z wymaganiami EASA. 

Na cały proces szkolenia symulatorowego przeznaczono łącznie sumę ponad 10,2 mln złotych bez VAT. Termin składania ofert upływa 20 maja 2021 roku. 

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
Reklama
-CB-
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 22:51

To nie zapewnili takich szkoleń na dłuższy okres w pakiecie z samolotami? Teraz trzeba znowu dopłacać? Coraz gorzej ta cała umowa wygląda...

grzesiek
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 15:35

Gdyby Polską rządziło PO to prezydent i premier do tej pory lataliby 30 letnim radzieckim tupolewem.

-CB-
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 22:48

Nie. Embraerami, którymi nadal latają politycy PiS, pomimo kupienia samolotów VIP.

Luke
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:43

nie, by latali z Lufthansa

WER
wtorek, 20 kwietnia 2021, 07:34

i dobrze, i takich nie zaprasza ze wszystkimi wojują, nawet USA nie chce takiego podnózka, precz z USA

asd
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:24

No i bardzo dobrze. To im wystarcza.

Alaris
wtorek, 20 kwietnia 2021, 00:29

Nie, nie wystarcza. Tymi samolotami latają najważniejsze osoby w kraju. Te samoloty mają zapewniać odpowiednie warunki i poziom bezpieczeństwa. Tego nie zapewnią czarterowe samoloty.

Viktor
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 14:57

Samoloty są a symulatorów brak Heca

Lukasz
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 23:32

Kupowac symulator dla dwoch samolotow a drugi dla trzech samolotow? Gdzie tu logika?

BUBA
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 20:41

Jak to brak ?

Gnom
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 19:15

Sądzisz, że dla 3 i 3 samolotów i góra po 9 załóg na każdy typ to się opłaca?

Tweets Defence24