USA: tysiące gwardzistów na ulicach. Antifa organizacją terrorystyczną?

31 maja 2020, 18:20
Gwardia
Żołnierze Gwardii Narodowej wykonujący zadanie związane ze zwalczaniem pandemii koronawirusa (zdjęcie ilustracyjne). Fot. Master Sgt. George Roach/US Air National Guard

Prezydent USA Donald Trump poinformował w niedzielę na Twitterze, że zamierza uznać skrajnie lewicowy ruch Antifa za organizację terrorystyczną. Członkowie i zwolennicy administracji zarzucają lewicowym bojówkom udział w aktach przemocy podczas ostatnich demonstracji. W działaniach na terenie USA bierze udział co najmniej 5 tys. żołnierzy Gwardii Narodowej. 

W swoim niedzielnym wpisie Trump nie podał żadnych szczegółów dotyczących decyzji. We wcześniejszych wpisach sugerował, że "radykalnie lewicowi anarchiści" pod przewodnictwem Antify odpowiadają za przemoc na trwających od wtorku w wielu amerykańskich miastach demonstracjach w związku ze śmiercią Afroamerykanina George'a Floyda w wyniku interwencji policji.

Podobną opinię wyraził w sobotę m.in. prokurator generalny USA William Barr. Oznajmił, że demonstracje zostały przejęte przez anarchistyczne i "skrajnie lewicowe grupy ekstremistów", którzy mają własne cele. W wielu miejscach protestów uczestnicy zamieszek malowali na murach hasła i symbole anarchistyczne.

O uczestnictwie grup z zewnątrz w zamieszkach mówił w sobotę również gubernator stanu Minnesota Tim Welz. A lokalne media w Minneapolis donosiły o obecności prawicowych ekstremistów z grupy "trzyprocentowców". Portal śledczy Bellingcat informował również o mobilizacji w sieci skrajnie prawicowych ruchu "Boogaloo", którego celem jest wywołanie nowej wojny domowej.

Antifa, czyli "Akcja antyfaszystowska" to mający korzenie w Niemczech nieformalny ruch skrajnie lewicowych bojówek. Prezydent Trump już wcześniej sugerował włączenie Antify na listę organizacji terrorystycznych, po serii ataków na prawicowych aktywistów w 2019 roku. Trump stwierdził wówczas, że taki krok "uczyniłby pracę policji łatwiejszą".

W działaniach mających na celu przywrócenie porządku publicznego w Stanach Zjednoczonych bierze udział co najmniej 5 tys. żołnierzy Gwardii Narodowej z kilkunastu stanów. Kolejne 2 tys. postawiono w stan gotowości. Według doniesień agencyjnych zatrzymano łącznie ponad 1,6 tys. osób. Do dużej części naruszeń prawa dochodzi po zmroku - i często uczestniczą w nich inne osoby, niż te które pokojowo protestują przeciwko nadużyciom ze strony amerykańskiej policji. W trakcie zamieszek, trwających z różną intensywnością w kilkudziesięciu miastach, plądrowane są sklepy i banki, niszczone budynki użyteczności publicznej i samochody (w tym radiowozy), dochodzi też do wielu podpaleń i ataków na policjantów.

W trwających od kilku dni zamieszkach obrażenia odniosły setki funkcjonariuszy służb mundurowych. Podczas rozruchów dokonywane są przestępstwa dokonywane z użyciem broni palnej. W ich trakcie zginęły co najmniej trzy osoby, w tym jeden funkcjonariusz. W odpowiedzi niektóre miasta w USA, oprócz uruchomienia Gwardii Narodowej, zdecydowały się także na wprowadzenie godziny policyjnej. W stan gotowości postawiono również jednostki zawodowych sił zbrojnych, jednak na razie nie ma decyzji o ich użyciu.

PAP/Defence24.pl

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 143
Reklama
ABC
wtorek, 2 czerwca 2020, 09:26

Co będzie z Ameryką ? Nikt nie wie ???

Piotr ze Szwecji
wtorek, 2 czerwca 2020, 09:16

Antifa to faszystowska lewacka (faszystowski lewackikominternowski) organizacja terrorystyczna. Antifa walczy z wolnością poglądów i z kapitalizmem, dwoma nieodłącznymi fundamentami każdej nowoczesnej demokracji.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 11:00

Co za stek bzdur! Antifa to nie jest żadna organizacja - to ogólne określenie na wszystkie osoby aktywnie walczące z faszyzmem i rasizmem. Antyfaszyści są tak samo organizacją terrorystyczną jak wegetarianie czy płaskoziemcy - aktywne zaangażowanie w jakiś ruch nie czyni jeszcze organizacji, a udział wegan w zamieszkach nie czyni z wszystkich osób wege organizacji terrorystycznej. Faszyzm to nie jest element wolności poglądów - podobnie jak komunizm czy rasizm - to zbrodnicza ideologia na którą nie ma miejsca w demokratycznych społeczeństwach i z którą walczą nie tylko organizacje oddolne, ale również policja i organy ścigania każdego cywilizowanego kraju. W brew temu co piszesz antyfaszyści nie walczą też z kapitalizmem - już prędzej z komunizmem. Jednym słowem piszesz, choć nie masz bladego pojęcia pojęcia o temacie.

Scooby Doo
czwartek, 2 lipca 2020, 13:45

To doprawdy ciekawe. Ciekawe też czemu antifa ma sierp z młotem na strojach. Zmień sobie nick na taki: "myślenie nie boli..."

krzychu74
środa, 2 września 2020, 20:49

Super

Johann
wtorek, 2 czerwca 2020, 07:15

2 czerwca - Kolejny dzień protestów w Ameryce pokojowe ? Przy okazji wychodzi na wierzch Rasizm od wielu lat - pokoleń ....stosowany w USA ! Kuklus - Klan - Martin Luter King ...przecież nie tylko biali z Europy tam mieszkają ...W Ameryce mieszkają z całego świata ludzie przybyli za DOBROBYTEM .....? Jednym ten sen się spełnił ! Inni biede klepią od urodzenia ? Czy w 21 wieku i przy tak zaawansowanej technologi USA - powinno mieć takie rozwarstwienie ???? Tu Falcon - 9 ...super technologia leci na orbitę ....tam na ziemi ludzie nie mają co jeść , leczyć się ? Podstawowa komórka społeczeństwa jest wykluczona - a innym się w mawia o prawach człowieka ? Tak wiele pytań zawarłem w swoim wywodzie - Ameryka pokazuje to co tam tli się od lat i jak stosują się do innych NARODÓW na Świecie ? Od lat tam nie rozwiązane są podstawowe zasady współżycia między ludzkimi ...... Pamiętacie ruchy Hipisowskie ( dzieci kwiatów - Jimi Hendrix , Janis Joplin ) muzyków - boksera Cacius Cley Wietnam - wojna ...i nadal problem rasizmu narastał ....? Co obecnie wyniknie skoro miliarderzy nie chcą się podzielić z resztą społeczeństwa ... dolarami ....które są bez pokrycia i tu należało by przypomnieć o zadłużeniu USA na świecie na sumę 27 bilionów i tak ogromnym bezrobociu i wałęsającej się biedzie po całym kraju ? Na co im kilkanaście lotniskowców , baz rozsianych po całym świecie , super nowoczesnych samolotach i nie żle wyszkolonych żołnierzach - skoro w ich kraju jest aż tak żle .....Przyglądając się obrazkom serwowanych w CNN - czytając jak amerykanie plądrują sklepy niszcząc witryny , podpalając nawet kościoły...jaki obraz mamy sobie przeciwstawić - w Polsce są siły by tak samo było i u nas ...słynny apel by dzieci do szkoły nie chodziły głodne ( poprzednie ekipy rządzące w Polsce likwidujące nasze zakłady pracy PO 89r. i masa bezrobotnych , bezdomnych i bieda ) - czy o to im chodziło ...by było tak w Polsce jak w Ameryce obecnie . Ciągle przerzucamy się kiblami w Rosji i ciepłą wodą - a u nas (Polsce ) wieś również nie najlepiej wygląda pod tym względem ? Szamba nadal obowiązują czy kibel na gnojoku postawiony ....? W miastach w starych kamienicach kibel na klatkach schodowych umieszczony ...o ciepłej wodzie pomarzyć ...? No już dość tej pisaniny obrazki poranne w CNN - różnią się od córki w Polsce - TVN -24. Szkoda że korporacje i bogaci nie dostrzegają - że biednych obywateli mają obok siebie !

mobilny
wtorek, 2 czerwca 2020, 11:51

Efekt NwO i nie jest to mit skoro bogaci chcą utrzymać swój status bo papierki zielone im gwarancji żadnej nie dają. Muszą je w ten a nie inny sposób wykorzystać. USA to gwarant i przywódca NwO. To się dzieje

Fanklub Daviena
wtorek, 2 czerwca 2020, 01:36

Zabawię się w Kiksa: reżim Trumpa upadnie najdalej za 3 miesiące i Trump skończy jak Kadafi albo ucieknie do Moskwy... :)

Adam S.
wtorek, 2 czerwca 2020, 00:42

Mówiłem? mówiłem? Gdzie są trole? Na posterunku. Omawiają amerykańską "rewolucję" której nie ma.

yaro
wtorek, 2 czerwca 2020, 00:15

Była doradczyni Obamy ds. bezpieczeństwa narodowego Susan Rice w wywiadzie telewizyjnym w niedzielę, stwierdziła, że za gwałtownymi zamieszkami w Stanach Zjednoczonych stoją Rosjanie. "Ja bym się nie zdziwiła, gdyby dowiedziała się, że oni buntowali tych ekstremistów z obu stron, korzystając z sieci społecznościowych" - powiedziała Rice. "Ja bym się nie zdziwiła, gdyby dowiedziała się, że oni finansują to wszystko w jakiś sposób, kształt lub formę." Washington Post wskazuje na statystyki, pokazujące, że w sumie 41 bezbronny człowiek został zastrzelony przez policję w USA w roku 2019. Czterech oficerów zostało zwolnionych w sprawie Floyda, w areszcie został jeden aresztowany oficer policji, który klęczał na Floydzie przez 9 minut, gdy ten krzyczał, że nie może oddychać, chociaż raport wstępny ekspertyzy lekarskiej nie wykazał „żadnych ustaleń fizycznych potwierdzających diagnozę traumatycznej asfiksji lub uduszenia” - i przytoczył przypuszczenie że Floyd zmarł na chorobę wieńcową i nadciśnieniową chorobę serca,

gosc
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 22:05

no to rosja oglosic powinna swoich opozycjonistow terrorystami.

...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 16:23

Iran zaapelowal o nie uzywanie przemocy wzgedem obwateli w Usa

www
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 15:00

Signum temporis, Chiny wzywają USA do poszanowania praw mniejszości rasowych, zaś policja w USA od piątku już 60 razy strzelała do oznakowanych reporterów i dziennikarzy. Chińskie ministerstwo spraw zagranicznych wezwało USA do zapobiegania dyskryminacji rasowej mniejszości. – Mamy nadzieję, że rząd USA podejmie konkretne działania w celu wypełnienia swoich zobowiązań wynikających z międzynarodowej konwencji w sprawie eliminacji wszelkich form dyskryminacji rasowej, aby stać na straży prawnych praw mniejszości etnicznych – powiedział Zhao Lijian, rzecznik chińskiego MSZ. Łącznie od wybuchu rozruchów zanotowano ponad 60 przypadków użycia przemocy funkcjonariuszy wobec przedstawicieli mediów. Fotograf Linda Tirado z straciła wzrok w jednym oku po uderzeniu gumową kulą. Policja w Minneapolis strzelała m.in. do ekip Deutsche Welle oraz agencji Reutera mimo ich wyraźnej identyfikacji.

Autor
wtorek, 2 czerwca 2020, 21:07

Jak tam chińska troska o jugrów? Nie trzeba za ocean patrzeć. Jak wolności religijnej? itd

Adam P.
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 17:49

Czy to jest ostateczne oświadczenie organizacji Antify?

mobilny
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:14

Antifa. Nie wiadomo o co chodzi a chodzi im tylko o dym ponieważ wszyscy poza nimi to faszyści Natomiast wezwanie chińskiego MSZ jest uzasadnione w 100% i w zgodzie ze stanowiskiem swego odpowiednika amerykańskiego z tymże z każdej ze stron jest to tylko pustosłowie. Tutaj mogą podać sobie rękę.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 12:31

no rzeczywiście chińskie stanowisko jest uzasadnione, wszak murzyni w USA są milionami zamykani w obozach i zmuszani do niewolniczej pracy, są wysiedlani ze swojej ziemi a rząd płaci białym za spanie (czytaj: gwałcenie) z czarnymi kobietami, Afroamerykanie nie mają też żadnych praw ani wpływu na dyktatorski reżim który panuje w ich kraju - chińskie i amerykańskie MSZty mogą sobie podać rękę, bo sytuacja Ujgurów w komunistycznych Chinach i murzynów w USA zaiste są niemal identyczne...

oPOrtunista
wtorek, 2 czerwca 2020, 14:14

Co za stek lewackich bzdur!!!!!!Reżim to funduje nam i Europie skrajne lewactwo, zamykając ludziom usta, wyrzucając z pracy za niepoprane myślenie i negację neokomunistycznego raju , etc. , za prawdę o tzw. uchodźcach kończąc. Ręce i nogi opadają gdy czyta się tak skrajnie skrzywione lewacko bzdury!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www
wtorek, 2 czerwca 2020, 01:28

Taaaak, przecież to terroryści. Upadek imperium widać jak na dłoni.

bbb
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 12:33

A czy przypadkiem skala zamieszek nie sugeruje ,że problem jest dużo głębszy niż działalność Antify?

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:32

odpowiedź na to pytanie jest oczywista i to dlatego Trump rzuca taką populistyczną kość, o którą pieski gryzą się na forach, by nikt nie pytał dlaczego za jego kadencji bogaci stali się jeszcze bogatsi, a biedni jeszcze zbiednieli

mobilny
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:14

Jest ale winny musi być co nie zmienia faktu że Antifa jest aktywna i powinna ponieść konsekwencję

yaro
wtorek, 2 czerwca 2020, 01:30

oczywiście, że tak, Antifa to tylko takie słowo klucz ......

Realista
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 12:00

A w Niemczech te lewackie bojówki są pod pełnym parasolem ochronnym władz, biją, podpalają, itd., ale włos im z główki nie spadnie...Są potrzebni do tworzenia polit-poprawnej wizji społeczeństwa. W Polsce też ich "gościliśmy" swego czasu,w swym szerzeniu lewicowej "tolerancji" nie odpuścili nawet grupom rekonstrukcyjnym. Brawo dla p. Trumpa.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:33

widać jak bardzo boli was, że skończyło się bezkarne atakowanie ludzi na ulicach

Realista
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:13

Boli to was, prawda o lewicy i lewicowych ekstremistach.

oPOrtunista
wtorek, 2 czerwca 2020, 14:16

Tak, bezkarność lewicowych bandytów poraża.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:27

nie byłoby bezkarności, gdyby łyse "ofiary" poszły na policję - ale jak się nie szanuje nie tylko ludzi o innych poglądach, ale również własnego państwa to pozostaje płakać na forach

mobilny
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:15

100/100 kolego

mobilny
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:37

Popieram Trumpa w tej decyzji

Africa Corps
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:28

Lewacka bojówka z zapleczem zielonych i adf to nic nowego w niemczech Dziwię sie ze rząd Polski na to pozwala bo zalążek SD

Fanklub Daviena
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:27

Przyznam się, że z niekłamaną satysfakcją oglądam jak karma wraca i "kolorowa rewolucja", tak często aplikowana przez USA innym krajom, wybucha w USA! :)

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:39

zawsze wypisujesz głupoty, jakoby ludzie buntowali się przeciw dyktatorom nie z potrzeby wolności, ale z podjudzenia CIA - ciekawe zatem kto podjudza Amerykanów? kto aplikuje kolorową rewolucję skoro wg ciebie ktoś aplikować ją musi?

Adam S.
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:26

Antifa, czyli "Akcja antyfaszystowska" to mający korzenie w Niemczech nieformalny ruch, mający korzenie w Rosji. Wielka Wojna Ojczyźniana przeciw amierikańskim imperialistom. Wciąż ta sama logika - jeśli Rosja z kimś walczy, z definicji jest on faszystą.

Adam S.
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:19

A ja się zastanawiałem, gdzie się podziały stada troli, które w pocie czoła pracowały nad brexitem, protestem pomarańczowych kamizelek i destabilizacją Katalonii. Przez chwilę byli zajęci masztami 5G, ale teraz w końcu robią to, co lubią najbardziej - dowalają "amierikancom". "W Ameryce Murzynów biją !". Może to i dobrze, bo jak Amerykanie poczują się zagrożeni, to jest szansa że przyłożą się do czyszczenia brudów u siebie.

z całym szacunkiem ale (vil)
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 13:03

z całym szacunkiem ale : EU to zło, mówienie, że ktoś jest ruskim agentem bo jest przeciwnikiem federalistycznego neomarksitowskiego tworu pełnego poprawności politycznej jest niesłuszne, a destabilizacja katalonii ? my jako Polacy też z zaborcami walczyliśmy, każdy NARÓD powinien mieć SWOJE państwo, NARÓDPAŃSTWO, to nie jest ruska agentura być przeciw EU które mówi o zjednoczeniu i likwidacji narodów, to nie jest ruska agentura gdy mówi się, że baskowie katalończycy czy jak oni się tam nazywają mają prawo do swojego państwa , tak jak MY POLACY walczyliśmy z zaborcą, by Polska była Polską , protest żółtych kamizelek - proszę poczytać kto protestuje - klasa średnia płacąca podatki przeciw socjalnym rządom , to nie są protesty leniwych mniejszości, to protesty klasy średniej natives co płacą podatki

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:42

no to czekam na twoje peany na cześć pomysłów powstania państwa Kaszubskiego, Śląskiego, Romskiego i podlaskiego Tatarstanu - wszak jak każdy Naród, to każdy!

Kaszub
wtorek, 2 czerwca 2020, 21:12

Kaszuby nigdy nie chciały się odłączać od Korony. Nietrafiony przykład

Danisz
środa, 3 czerwca 2020, 07:27

Tak samo jak Tatarzy - te przykłady to chyba raczej szydera z kretyńskiej tezy "jeden naród-jedno państwo"

Adam S.
wtorek, 2 czerwca 2020, 00:27

Problem w tym, ze każdy z tych konfliktów ma swoje racje i generalnie jest słuszny; w każdym razie do pewnego stopnia. Ale eskalacja konfliktu nie służy jego rozwiązaniu, tylko wyrządzeniu maksymalnych szkód stronom biorącym w nim udział. Nie widzisz tego? Katalończycy od dwudziestu lat konsekwentnie zwiększali zakres autonomii i budowali kompetencje do przejmowania od Madrytu kolejnych obszarów odpowiedzialności. Aż przyszły zadymy, konfrontacja, stawianie żądań niemożliwych do spełnienia i nagle proces dążenia do niepodległości cofnął sie o 10 lat wstecz!. O to chodził Katalończykom? Brexit - wszystko pięknie, jeśli taka jest wola Brytyjczyków. Ale dziwnym trafem kampanię Brexitu zasiliły potężne pieniądze i ogromna kampania nieprawdziwych wiadomości. Ktoś wprowadził w błąd pewien niewielki procent Brytyjczyków. Tylko ze ten procent był decydujący, bo głosy rozkładały się niemal po równo. Rozumiesz? Nie chodzi o to, czego dotyczy konflikt, chodzi o to, żeby atakowane społeczeństwa były podzielone, skakały sobie do gardeł i same się niszczyły. To jest polityka Rosji. Przy okazji popatrz na nasz kraj....

rmarcin555
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 23:04

@z całym szacunkiem ale (vil). Dawno takich bzdur nie czytałem. Najlepiej podzielmy się ponownie na plemiona i wyrzynajmy bo każdy kacyk chce mieć swoje królestwo. Jeśli chodzi o naszą walkę z zaborcami to coś słabo szło i niepodległość dostaliśmy w prezencie. Co do żółtych kamizelek to wiesz w ogóle co nazywa się klasą średnią?

Observer
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 12:22

Czyli jesteś albo wasalem USA albo Rosji? Nie można inaczej? Stąd jak brexit to ruscy, Katalonia to ruscy? :D A w lodówce jak znajdziesz zgniłą kiełbase to co, ruscy podłożyli? LOL :D

Marek
wtorek, 2 czerwca 2020, 07:26

Każdy ferment w UE jest Rosjanom na rękę bo ją osłabia. Każdy ferment w NATO jest Rosjanom na rękę bo je osłabia. Każdy ferment w Polsce jest Rosjanom na rękę, bo ją osłabia. Dotyczy to dowolnego państwa należącego do UE albo NATO.

Adam S.
wtorek, 2 czerwca 2020, 00:16

Nie jestem niczyim wasalem, po prostu jestem świadomy zagrożenia. Pytanie jest raczej do Rosjan, dlaczego obstawiają każdy istniejący konflikt? Przecież są dowody, aktywność tysięcy "anonimowych" kont z Petersburga w każdym z tych przypadków. To jest prawdopodobnie najtańszy sposób, żeby wyrządzić szkody zachodnim państwom i społeczeństwom.

Dalej patrzący
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:17

W Niemczech bojówki Antify - w tzw. "rozpoznawczych" czarnych koszulach, z bejsbolami i z maskami na twarzy - bardzo aktywnie wkraczają do akcji bezpośrednich. Mają absolutne przekonanie, że w każdej sytuacji racja jest po ich stronie, że są nietykalni, że są szpicą postępu. W 2013 takie bojówki przyjechały do Warszawy na Marsz Niepodległości, aby "walczyć z nazistami" - co gorąco popierały unijne media, zwłaszcza niemieckie. Nie uznaja pluralizmu [czyli podstawy demokracji] ani prawa do własnych poglądów - każde odchylenie od jedynie słusznej linii postępu lewicowego - jest traktowane jako "nazizm". Ogólnie - mentalność i metody działania i skrajnie ideologiczne podejście - jak bojówek SA narodowego-socjalizmu w Niemczech na początku lat 30-tych.

Ozi.
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:06

Zdewastowany został pomnik Kościuszki w Waszyngtonie...

antek
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 16:33

I co z tego?

Hektor
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:39

Tadeusz Kościuszko był abolicjonistą. Więc protestujący przeciw dyskryminacji kolorowych nie mieli by żadnego powodu demolować jego pomnika. Tylko, że to już nie jest protest przeciwko brutalności policji wobec mniejszościom etnicznym. Zgodnie z zasadą, że "żaden kryzys nie może się zmarnować" lewica w USA postanowiła "wejść do akcji". Dodaj jeszcze do tego, że prócz pomnika naszego wielkiego rodaka zostało zdewastowanych kilka kościołów oraz to, że Antifę w USA (i nie tylko) oraz wiele innych lewicowych organizacji wspiera finansowo niejaki George Soros i cała ta sytuacja zaczyna wyglądać coraz bardziej niepokojąco.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 08:57

Kościuszko zanim został abolicjonistą żył z pracy chłopów pańszczyźnianych czyli de facto z niewolnictwa. Po wtóre powodów do okradania sklepów z RTV również nie mają, a jednak robią to znacznie częściej niż niszczenie pomników - ma to tyle samo wspólnego z Antifą i Sorosem co z poglądami Kościuszki. Po trzecie brutalność policji zdarza się wszędzie, ale nie wszędzie dochodzi do wielodniowych zamieszek połączonych z rabowaniem sklepów - np. nie ma czegoś takiego w takich Niemczech i to mimo wyjątkowo silnej Antify i ogólnie ruchów lewicowych - może zatem zamiast pleść o lewackich demiurgach wywołujących kryzysy warto by się zastanowić się czemu po tylu latach dobrej koniunktury biedni stali się jeszcze biedniejsi i tak zdesperowani, że wykorzystują każdą okazję do kradzieży?

Fanklub Daviena
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:41

Cieszę się, że karma wraca i kolorowa rewolucja, którą USA tak często organizowały u innych, zaczyna się w USA. :)

Adam S.
wtorek, 2 czerwca 2020, 00:40

Nie, nie ma żadnej rewolucji. Jest plądrowanie sklepów i podpalanie samochodów. Bandyterka. Z której oczywiście moskiewskie trole bardzo się cieszą.

ja
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:46

ciekawe podejscie;)

Kot nr 398
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:38

Jesteśmy jednym z ostatnich krajów mających problem ze zrozumieniem prostego faktu: USA nie są bardzo bogatym krajem. Nie są nawet bogatym. Bogate tam są korporacje i oligarchowie. Zwykły człowiek ma tylko długi i kredyty, nierzadko nie ma prawa do opieki zdrowotnej. A co tam słychać w "trailer parkach"? Może warto jeszcze trzy razy przemyśleć czy "nasz" wybór jest aż tak słuszny?

prawnik
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 13:08

USA jest bardzo bogatym krajem i większość społeczeństwa żyje na poziomie dużo wyższym niż my ....a wiem to z autopsji

poniedziałek, 1 czerwca 2020, 13:04

Jak tam pojedziesz to zobaczysz bogactwo ....większość społeczeństwa pracuje i to ciężko ale żyją na naprawdę wysokim poziomie

Fanklub Daviena
wtorek, 2 czerwca 2020, 01:47

Byłem, widziałem i kłamiesz. Oni nie żyją, oni wegetują, bez względu na zarobki. Kto lepiej zarabia MUSI się przeprowadzić do lepszej dzielnicy, kupić droższy samochód i mieć większe długi a jak straci pracę to spada z większej wysokości, bo trudniej odzyskać dobrą pracę niż kiepską. Oni żyją tylko w weekendy. 2/3 Amerykanów nie tylko nie było za granicą - oni NIGDY NIE OPUŚCILI RODZINNEJ MIEJSCOWOŚCI! 60% Amerykanów nie ma nawet 500 USD oszczędności. w marcu 1/3 nie zapłaciła za czynsz - a wyniki za kwiecień i maj mają być gorsze. W mediach jest pracujący jak najbardziej nauczyciel: dostał rachunek ponad 800 000 USD za 2 tygodnie pobytu na OIOM z powodu COVID-19 a jeszcze nie dostał rachunki za zwykły szpital i za żonę, która też chorowała na COVID-19. 5% Amerykanów posiada 75% USA. W Illinois i Nowym Jorku podatki od nieruchomości wynoszą ok. 10% - to nie podatek, to konfiskata - po 5 latach zabierają ponad połowę domu! Tam nadchodzi REWOLUCJA! :)

wtorek, 2 czerwca 2020, 13:08

Za bardzo skomplikowane dwie operacje członka mojej rodziny zapłaciliśmy 300 tyś dolarów ....więc nie wiem skąd te 800 000 USD

poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:27

Jaki "nasz" wybór towarzyszu?

Wasko
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:21

Bo ludzie zapomnieli dawnego hasła że " dobry komunista to martwy " komunista . A te ruchy anarchistyczne są pochodną komunizmu.

Krzysiek z Wrocławia
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:54

W sumie to socjalistów (następców komunistów) mamy dzisiaj prawie wszędzie ale w PIS jest ich najwięcej. Zresztą mają to w swojej nazwie. Niech się skrajna prawica z lewicą pozabijają to i świat będzie lepszy. Zezwolić im na ustawki na udeptanej ziemi i po problemie.

Mateusz
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:14

Antifa już dawno powinna być zdelegalizowana również u nas w kraju. Na demonstracjach chodzą z pozakrywanymi twarzami a do tego są bardzo agresywni. Niech USA da przykład reszcie cywilizowanego świata i zdelegalizuje tych terrorystów.

Gość
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:11

Uważam podobnie jak Prezydent Trump.

Xd
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 05:28

Czekam z niecierpliwością na cytowaną przez d24 informację z anonimowyvh źródeł podaną przez cnn że to rosyjskie służby a wręcz sam putin za ty stoi A na marginesie czy w demokratycznym państwie prawa godzi się wysyłać wojsko przeviw pokojowym demonstrantom ....

poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:49

Susan Rice (była doradca ds. bezpieczeństwa narodowego za Obamy) podobno już to zrobiła w wywiadzie dla mediów. USA to jednak stan umysłu. A na marginesie, Angela Merkel powiedziała w 2014, że kto wysyła wojsko przeciw własnemu narodowi, nie może być prezydentem. Ale wtedy mówiła to o Janukowiczu.

myślenie nie boli...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:41

Jeszcze nie ma czego trollować, a Petersburg już sieje ferment... BTW: Kreml to sponsoruje raczej ruchy faszystowskie niż antyfaszystowskie. A to jak "pokojowo nastawieni" są demonstranci widać każdego dnia w przekazach z amerykańskich miast.

Xd
wtorek, 2 czerwca 2020, 05:32

Oczywiście każdy kto ma inne zdanie jest trolem bo każdy prawdziwy polak nie zastanawia się nie łączy faktów nie wyciąga wniosków a bezmyślnie kroczy za swoim "bogiem" Ps a taka wypowiedź potwierdza prawdziwość powiedzenia "mądry polak po szkodzie " ale chyba bardziej że polak to i przed szkodą i po szkodzie...

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 11:10

Nie każdy kto ma inne zdanie, tylko każdy kto podważa fakty o zaangażowaniu rosyjskich służb w ostatnie wybory prezydenckie w Stanach, a o tym właśnie był twój trollowy wpis. To jest właśnie łączenie faktów i wyciąganie wniosków, a nie przepisywanie łamaną polszczyzną powiedzonek.

entre
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:40

Ciekawą masz definicję pokojowych demonstracji, aż się boję pomyśleć jak wyglądają według Ciebie zamieszki

Jack40
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:38

w latach 60 zrobiono wiece robotnicze rozdano robotnikom trochę kiełbasy i troche wódki rozdano drewniane style od łopat podstawiono autobusy i zawieziono ich na miejsce Robotnicy sami rozgonili wywrotowe wiece studenckie .

Fanklub Daviena
wtorek, 2 czerwca 2020, 01:50

Należało się tym studentom! W latach 50 zrobiono wiece studenckie rozdano studentom trochę kiełbasy i trochę wódki rozdano drewniane style od łopat podstawiono autobusy i zawieziono ich na wieś by zrabowali chłopów w ramach akcji "zboże dla miasta" i nie były to akcje jednorazowe, tylko coroczne... :)

Wawiak
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 01:24

Antifa organizacją terrorystyczną.... jednak zdarzają się ludzie logicznie myślący. Oby to doszło do skutku.

Lolo
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 00:49

U nas tez antifa powinna być uznana za organizację terrorystyczną.

mock
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 19:37

Możesz podać jakieś przykłady działań antify, które podpadają pod definicję terroryzmu?

Realista
wtorek, 2 czerwca 2020, 12:39

Wystarczy spojrzeć na krajobraz pozostały każdorazowo po tzw. lewicowych demonstracjach , by nie zadawać pytań retorycznych.

mock
wtorek, 2 czerwca 2020, 20:35

Tak myślałem. Nie ma żadnych przykładów.

Krzysiek z Wrocławia
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:55

podobnie jak ONR

myślenie nie boli...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:46

Pewnie, bo to nie stadionowo-narodowi gangsterzy handlujący narkotykami i żywym towarem i załatwiający swoje porachunki maczetami są w Polsce problemem - zagrożenie terrorystyczne stanowią lewacy którzy nie pozwalają 11.11 na palenie squatów

Realista
wtorek, 2 czerwca 2020, 12:26

Widać,że bardzo słabo u ciebie z wiedzą n.t. "dokonań" lewackich bojówek, jak i o ich sposobach samofinansowania , przy których, zawsze z lubością eksponowani przez zakłamaną lewicę tzw. stadionowi gangsterzy ,to pluszowe misie . O "dotacjach" z zewnątrz dla lewicowej bandyterki też można by niejedną opasłą książkę napisać . Niestety ,przesiąknięcie neomarksistowską ideologią mocno spłyca obiektywne pojmowanie świata i całkowicie wywraca świat ogólnoludzkich wartości.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:03

Po pierwsze Antifa to nie jest żadna "lewacka bojówka", bo to w ogóle nie jest żadna organizacja - to określenie na wszystkie osoby aktywnie walczące z faszyzmem i rasizmem. natomiast mówienie o "dotacjach z zewnątrz dla lewicowej bandyterki" można porównać chyba tylko z informacjami nt. sponsorowania przez Sorosa płaskoziemców - pomieszanie z poplątaniem. Oczywiście nie jest tajemnicą, że Kreml sponsoruje różnorakie skrajne elementy: od zwykłych nazistów, przez anarchistów i separatystów aż po antyszczepionkowców - tyle że to niewiele ma wspólnego z Antifą, bo antyfaszyści choć mogą działać np. w takich organizacjach ekologicznych czy anarchistycznych, to równie dobrze mogą tego nie robić - jak niby można sponsorować coś, to nie jest organizacją? Równie dobrze mógłbyś mówić o sponsorowaniu mańkutów, bo wszak i tacy są wśród opłacanych przez ruskie służby. Oczywiście jak napiszesz na ten temat książkę, to z chęcią przeczytam i być może wówczas zmienię zdanie, ale na razie wydaje mi się że twój wpis nie ma sensu. Nie jest też dziwne, że antypolicyjne postawy są dla amerykańskich władz problemem stąd próby wrzucania wszystkich do jednego wora pt. "terroryści", tyle że to rasizm i nadużywanie władzy przez policję spowodowały zamieszki, a nie terrorystyczne działania wyimaginowanej organizacji. PS: zapewniam cię, że lata 90. dawno się skończyły i te jak to nazywasz "pluszowe misie" to już dawno nie są chłopcy lubiący dać sobie po ryju gdzieś w lesie - to są regularne mafie, z kontaktami w polityce i policji, z milionowymi interesami i nie wahające się zabijać - ale pewnie po prostu jestem przesiąknięty neomarksistowską ideologią z lubością wpajaną z zakłamaną lewicą...

Usauau
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 00:03

Moze jakies sankcje za lamanie demokracji?

easyrider
niedziela, 31 maja 2020, 22:11

Tego typu ruchy powinny być delegalizowane. Za twarz i do ciężkich robót. Alternatywa - pozbawienie obywatelstwa i wypad z kraju.

Autorex
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:50

Tak samo jak i u nas.

Zenek
niedziela, 31 maja 2020, 21:07

Malowali na murach hasła i symbole anarchistyczne przecież to są bard,o nie bezpieczni terroryści

Adam S.
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:21

Plądrowanie sklepów, podpalanie samochodów i budynków publicznych - to już jest terror i terroryzm. Od tego los czarnej mniejszości z pewnością się nie polepszy.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:15

Terroryzm to stosowanie przemocy w celu zastraszenia i zniszczenia przeciwnika - naprawdę sądzisz że celem antyrasistowskich demonstracji i malowanych na murach napisów, a nawet podpaleń samochodów i plądrowania sklepów jest próba zastraszenia amerykańskiego rządu i zniszczenia policji? To jest po prostu odwet za zabójstwo na tle rasowym i zwykłe złodziejstwo pod nieobecność policji - mówienie o terroryzmie to bzdura i ma na celu jedynie odwracać uwagę od narastającej biedy i nadużywania władzy.

bob budowniczy
niedziela, 31 maja 2020, 23:54

Antifa to są terroryści zawsze nimi byli ich mocodawcami jest moskwa

Sternik
niedziela, 31 maja 2020, 22:33

Antifa JEST grupą terrorystyczną. Bez względu na zdanie Trumpa.

myślenie nie boli...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:47

a kogo poza faszystami terroryzują ci terroryści?

oświecony
wtorek, 2 czerwca 2020, 14:46

Każdy kto przeciw wam, to faszysta?Z myśleniem nie ma to nic wspólnego.

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:32

ja nikogo aktywnie nie zwalczam, a już na pewno nie uważam, żeby każdy kto ma inne poglądy był faszystą. tłumaczę tylko, że Antifa to nie żadna "grupa terrorystyczna" tylko postawa albo raczej subkultura zwalczania postaw społecznie niebezpiecznych takich jak faszyzm, rasizm czy komunizm.

oPOrtunista
wtorek, 2 czerwca 2020, 12:41

Faszystami? Lewacka ideologia przysłania jednak zdrowy rozsądek...

niedziela, 7 czerwca 2020, 18:06

Własnei widac raczej odwrotna sytuację:)

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:21

właśnie z tym walczy ta straszna Antifa: z faszystami, z rasistami, z komunistami i z nacjonalistami (a kiedyś też z monarchistami)

Asd
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:35

Zdecydowanie. Przypomnę choćby akcje ich szwabskiego odłamu jak sprowadzili na nasz Marsz Niepodległości swoich bojówkarzy, którzy atakowali nas Polaków na Marszu.

Wilkolak
wtorek, 2 czerwca 2020, 00:47

Atakowali bo pozwoliliscie proste. i nie ma to nic z terrorystami.

Marek
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:02

To nie jest odłam. Mimo, że to nieformalny ruch cyrk zaczął się przecież właśnie w Niemczech.

Fanklub Wschodu
niedziela, 31 maja 2020, 20:27

Zabawne że gdyby Rosjanie mieli takie warunki życia jak protestujący Amerykanie to też wyszli by na ulicę, aby podziękować władzy że tak dobrze im się żyje.

rmarcin555
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:26

@Fanklub Wschodu. Sprawa jest bardzo prosta: USA mają problem rasowy. Nic nowego. Oficjalnie wszyscy są równi. Nieoficjalnie już jest ciut inaczej. Temat rzeka i na pewno nie zostanie rozwiązany szybko. A co do warunków życia to w internecie są dwa fajne wykresy. Jeden to zestawienie wielkości amerykańskiej produkcji z zatrudnieniem w przemyśle. A drugi to wartość średniej pensji po uwzględnieniu inflacji. Klasa średnia zdycha. Wracamy to naturalnego systemu: garstka bogaczy + biedota. Tak niestety będzie też w Europie.

...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 11:48

A sluzba zdrowia? To wplwya na jakas zycia? jesli nie masz kasy na ubezpicznie?

Fanklub Wschodu
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:00

Średnio Amerykanin żyje dłużej od Rosjanina, mimo że w Rosji jest powszechna służba zdrowia a w USA nie. Ciekawe prawda?

Ech
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 01:30

Podjedz do USa zoabcz ilu bezdonych pod mostami Nowego Yorku. Oficjanie w samym NY 100 tys bezdnych (welog burmistrza nie zarestrwanych ok 200 tys) + sluzba zdrowia piekolnie droga. (Tych co prptesyuja nie stac by raz pojsc do lekarza w zyciu) A Rosjan stan. Plus teraz z okazji Covid bezrobotni sa. To maja za co dziekowac:)

Fhjioo
niedziela, 31 maja 2020, 21:50

Wszystko jest relatywne, podobnie hiszpanie i wlosi dostaja wiecej z puli pomocy eu niz polska, a gdyby przyszlo im miec nasze zarobki to wybuchlyby od razu zamieszki.

vvv
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:25

Wlosi dostaja wiecej niz Polska? :D a to dooooobre

1 23
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 02:08

Ty chyba nie byłeś w tych krajach..

Hshsh
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 12:15

Taa dlatego hiszpanie i wlosi emigruja do polski do roboty

rmarcin555
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 23:06

@Hshsh. Może nie masowo, ale w przypadku ludzi od IT to się zdarza.

jooa
niedziela, 31 maja 2020, 21:32

Kilka lat temu skończyłem w Polsce automatykę i robotykę. Z dyplomem mgr inż. pracuję za 3000 netto jako programista FPGA. Kilka miesięcy temu ze złości wziąłem zapalniczkę i spaliłem swój dyplom. Jak tylko zdam egzamin na kat. C to rzucam bycie nerdem na usługach amerykanów, będę pracował w transporcie.

nowy
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:07

no kolego niestety nie przwidziales że wszyscy Twoi koledzy z liceum i rocznika pójdą na automatykę i robotykę bo myśleli że będą projektować maszyny jak z terminatora niestety życie jest bardziej przyziemne, mój kolega jako jedyny z całego liceum wybrał kierunek "browanictwo" i teraz zarabia 10 tys miesiecznie pracując w browarze, - przyjemne z pożytecznym tylko trzeba trochę pomyśleć a nie iść za wszystkimi

gaba
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:51

Po prostu wierzyć mi się nie chce, że nie wyjechałeś z kraju za lepszym pracodawcą. Albo się trzymasz maminej sukienki, albo znajomość języka angielskiego masz na poziomie A, co w zasadzie stawia pod znakiem zapytania wartość Twojego dyplomu. Każdy kto studiuje kierunki techniczne ma z tyłu głowy prace za granicą.

Inż. Rozruchu
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:06

Zamiast bidolić i palić dyplom to radziłbym znaleźć lepszą prace, np. na budowach elektrowni jako inż. rozruchu AKPiA albo DCS spokojnie zarobisz 5-10k tylko że na wyjazdach. Pozdrawiam

prawnik
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:57

Kilkanaście lat temu skończyłem prawo, mam 25 lat pracy w zawodzie i obsługuję jeden z urzędów państwowych .......muszę nieraz ratować tyłki inżynierom / urząd z uwagi na profil zatrudnia inżynierów / zarabiam nie wiele więcej niż ty

ktr
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:29

Czytam artykuły na DEF24 i w sumie nie chce mi się dziś pracowac. Dyplom leży gdzieś w szafie. FPGA porzuciłem wiele lat temu, embedded też. Programista >15k. Pozdrawiam.

z autopsji
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 07:49

Napisz podanie o kopię dyplomu, zainteresuj się automatyką budynków BMS i programowaniem w sofcie Trend lub Cylon. Trochę wiedzy w temacie HVAC, generacji NN/WN i UPS też się przyda. Jak się nauczysz, to w takim Londynie z lekkim overtime zarobisz bez problemu ponad 4 tys funtów na rękę. A jak będziesz miał ochotę popracować więcej, 6 tys też nie jest problemem.

robo
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 06:47

zdać na kat C nie tak łatwo jak na mgr inż, zwłaszcza że widać że nie uczyłeś się języków gdyż mógłbyś zarabiać 3000 netto ale w EUR .... tak że pospieszyłeś się z tym paleniem dyplomu.

bob budowniczy
niedziela, 31 maja 2020, 23:52

pieniądz to nie wszystko, na tirach kasa jest niezła ale mieszka się w szoferce

Wojciech
niedziela, 31 maja 2020, 22:35

To chyba jesteś ostatnim programistą na świecie zarabiającym poniżej 1 tyś € na rękę.

vvv
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:26

albo jest inzynierem zdającym na PAN-DA-3 a potem placz ze zadna firma go nie chce :) ja zatrudniam inz po min 6-6,5tyś netto do ręki ale muszą coś potrafic.

orel
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:23

O ile zarobki rosną bardzo szybko o tyle o tyle rozrzut zarobków programistów z małym doświadczeniem (rok-dwa, czasem nawet trzy) jest bardzo duży w zależnosci od firmy. Jeśli kolega jooa nie mieszka gdzieś na suwałkach czy w bieszczedach to polecam po prostu założyć LinkedIn i zmienić firmę o ile w obecnej sytuacji byłoby to możliwe (u mnie liczba ofert drastycznie zmalała ale zakładam ze to chwilowe)

ale odlot
niedziela, 31 maja 2020, 21:06

Czyli przyczepa to wg. ciebie szczyt szczęścia.

???
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:09

A gdyby nawet, to wg. ciebie jest to usprawiedliwienie do tego, żeby spalić komuś samochód, sklep, albo rozbić głowę?

ugo
niedziela, 31 maja 2020, 20:51

A jakie to maja Rosjanie warunki zycia, byłes, widziałes, to zobacz swoje warunki.

Matias
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 02:15

Rosstat pokazuje, nie trzeba zwiedzać Rosji. 40% gospodarstw domowych poza Moskwą nie ma ubikacji i ciepłej wody. 13% w samej Moskwie.

FR technologiczne imperium
niedziela, 31 maja 2020, 21:27

Pracuje u mnie dwóch Rosjan więc informacje mam z pierwszej ręki, zobacz sobie na google maps jest funkcja zwiedzanie z perspektywy przechodnia, Moskwa przepiękne ale oddał się o 100 km od niej na prowincję to zobaczysz jak żyją, zresztą to oni do nas robią wyprawy na zakupy bo rzekomo taniej, nie my do nich, polecam w sobotę odwiedzić biedronki przy granicy z Rosją.

Coosie
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:20

Zrobiłem po Rosji prawie 50kkm turystycznie. Te takie porozwalane domy na wsi to w większości są dacze. Czyli coś jak u nas działki. Czyli mamy mieszkanie w gierki w mieście a na dacze jeździmy na weekend. Dlatego to tak wygląda w większości. Na wsi to tam ogólnie mało kto mieszka.

Fanklub Daviena
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:44

Po gender? I teraz jako trolle opłacane przez Sorosa zdradzają kraj? A pewnie i nie zdradzają, bo są tej samej narodowości co Davien? :)

Herr Wolf
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 08:02

Ruscy u nas robią zakupy?! A od kiedy to biedronki i inne to polskie sklepy?!

myślenie nie boli...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:56

sklep założony przez Polaków, w Polsce, gdzie pracują Polacy sprzedając głównie polskie produkty to w rzeczywistości portugalscy imigranci, niemiecka piąta kolumna, masoni i cykliści...

oświecony
wtorek, 2 czerwca 2020, 12:47

Naprawdę tego nie rozumiesz i nie wiesz dokąd transferowane są miliardowe zyski z tych jak piszesz polskich sklepów?

myślenie nie boli...
wtorek, 2 czerwca 2020, 15:54

Po pierwsze Jerónimo Martins w 2017 r. zarobił 385 mln euro (przed opodatkowaniem) więc nie wiem o jakim transferowaniu miliardów mówisz. Po drugie dochód spółki to 5% przychodu, więc zdecydowana większość kasy idzie nie na mityczne transfery za granicę, tylko do w większości polskich producentów, w absolutnej większości polskich pracowników, w zdecydowanej większości na polskie podatki itp. Po trzecie firma działa w Polsce od 25 lat i od tego czasu zainwestowała u nas blisko 2 miliardy, a zatrudnia niemal 50 tys. osób - jednym słowem przestań operować sloganami, a zacznij zwracać uwagę na fakty.

bender
wtorek, 2 czerwca 2020, 11:12

Biedronka to akurat portugalski Jerónimo Martins, ale to tylko format franszyzy. Większość sklepów to lokalni, polscy właściciele.

Davien
niedziela, 7 czerwca 2020, 18:12

Biedronka to była polska firma tyle ze kupiona przez Jeronimo Martins.

Xd
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 05:24

Rosjan czy ukraińców bo jak znam życie to podobni tobie mają problemy z rozróżnieniem

niedziela, 7 czerwca 2020, 18:13

Rosjan bo juz gorzej od Ukrainy upadliscie w rankingach swiatowych:)

FR technologiczne imperium
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:07

Sklep jest 17 km od granicy z Rosją, a na parkingu stoją auta na Ruskich blachach więc co mam myśleć? Zresztą jest na YT kanał Rosjanina który od 3 lat żyje w Polsce i porównuje ceny w Polsce do Rosyjskich. Obejrzyj

gosc
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 22:14

ceny zywnosci maja wyzsze,ale inne sprawy tansze,czynsze,oplaty za prad paliwo,bo nikt nie dotuje tak mocno rolnictwa ana dluzsza mete to lepsze rozwiazanie.

myślenie nie boli...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:58

Ukraińcy to akurat nie przyjeżdżają do Polski na tanie zakupy, za to Rosjanie i Białorusini na potęgę

rob ercik
niedziela, 31 maja 2020, 23:32

Jesteś strasznie zatroskany warunkami w Rosji. Zamiast Rosjan zatrudnij Polaków, wyjechało ponad 5milionow

FR technologiczne imperium
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:09

Polacy za 2600 na rękę nie będą pracować a Rosjanie chętnie i to z pocałowaniem ręki, chętnie zatrudnię Polaków za 5 tysięcy na rękę o ile pokryjesz mi te koszty, bo firma to nie Caritas, na być rentowna ale ty chyba mało o tym wiesz.

myślenie nie boli...
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:57

ze swojego kraju wyjechało też 2 miliony Brytyjczyków - i co z tego? o czym to niby świadczy?

Filutek
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:28

Jakby byli Rosjanami to by byli szczęśliwi, ale są Polakami. Chcą być w UE i zarabiać jak w UE. To drugie zapewnia na razie praca w UE.

poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:05

Jak Rosanie tańsi to po co przepłacać:)

Lechu
niedziela, 31 maja 2020, 23:32

Poza większymi miastami, rosja to prawie trzeci świat.

Kwachu
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 21:09

To identycznie jak USA.

Tweets Defence24