Reklama

Geopolityka

U.S. Army testuje nowe opancerzenie śmigłowców transportowych

Nowe opancerzenie podłogi śmigłowca UH60 Black Hawk - fot. US Army
Nowe opancerzenie podłogi śmigłowca UH60 Black Hawk - fot. US Army

Nowe lekkie opancerzenie śmigłowców jest obecnie testowane przez U.S. Army. Prototyp zainstalowany na śmigłowcu Ch-47D Chinook chroni kabinę pilota i przestrzeń ładunkową. Waży przy tym 680 kg, podczas gdy masa standardowego opancerzenia to ponad 1600 kg.

Opancerzenie opracowane przez U.S. Army Research, Development and Engineering Command składa się z kompozytowych paneli pokrywających podłogę, opancerzenia pionowego przedziału ładunkowego, oraz Multi-Impact Transparent Armor System, czyli kompozytowe okna o zwiększonej odporności balistycznej.

Całość zapewnia maszynom transportowym lepszą ochronę podczas działań operacyjnych i znacznie zmniejsza ryzyko penetracji pociskami z broni małokalibrowej i odłamkami. Przy tym masa niższa od klasycznego opancerzenia wpływa pozytywnie na osiągi i ładowność maszyn. Umożliwia też ochronę większej przestrzeni śmigłowca niż ma to miejsce obecnie. 

Podobny system przygotowany dla śmigłowca UH-60 Black Hawk jest lżejszy o niemal 230 kg od dotychczas stosowanego. Oba warianty prototypowego systemu opancerzenia będą teraz intensywnie testowane. 

 

Reklama

Komentarze

    Reklama