U.S. Army testuje Bradleya z zawieszeniem hydropneumatycznym

29 stycznia 2020, 13:04
1867427
Standardowy Bradley. Fot. Staff Sgt. Leah Kilpatrick/U.S. Army

Jak donosi amerykański portal KYMA, amerykańska armia rozpoczęła badania i testy zmodyfikowanej wersji bojowego wozu piechoty M2 Bradley wyposażonego w nowy hydropneumatyczny układ zawieszenia na poligonie Yuma Proving Ground w stanie Arizona.

Próby mają na celu zwiększenie zdolności manewrowych Bradleyów, w tym przede wszystkim poprawę komfortu jazdy załogi i desantu w każdym terenie i skrócić czas potrzebny na czas serwisowanie i naprawy tych wozów. Działania te są częścią prowadzonych obecnie prac mających na celu modernizacje "floty" tych wozów w celu poprawy ich możliwości bojowych do czasu wprowadzenia jego docelowego następcy w ramach programu OMFV.

Nowy hydropneumatyczny system zawieszenia zastosowany w zmodyfikowanym M2 Bradley w porównaniu do poprzedniego, klasycznego ma 5 zamiast 6 kół jezdnych o zmienionym, jednolitym rozstawie. Nowe zawieszenie jest zamontowane całkowicie na zewnątrz kadłuba, co pozwala na zaoszczędzenie dodatkowego miejsca z powodu braku konieczności stosowania drążków skrętnych.

Zawieszenie hydropneumatyczne umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie wozu w zależności od potrzeb. Rozwiązanie to pozwala dostosować podwozie do ukształtowania terenu, w którym operuje pojazd, a także umożliwia regulacje jego wysokości i prześwitu. Dodatkowo zwiększa ono komfort i wygodę użytkowania poprzez lepszą amortyzację oraz większą wytrzymałość.

Program OMFV, który ma wyłonić docelowego następcę Bradley'a został niedawno odwołany i po redefinicji dotychczasowy założeń ma zostać uruchomiony ponownie. Z tego powodu pewne jest opóźnienie tego programu względem pierwotnych planów, a co za tym idzie przedłużenie służby obecnie używanych bojowych wozu piechoty. W czerwcu 2018 roku Pentagon poinformował o podjęciu decyzji o modernizacji do standardu M2A4/M7A4 Bradley do 473 egzemplarzy M2A3/M7A3, a w październiku 2019 roku zwiększono ją o kolejne 168 egzemplarzy M2A3, co daje łącznie 641 M2A4/M7A4.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 8
Reklama
Alfret
środa, 29 stycznia 2020, 20:15

"co daje łącznie 641 M2A4/M7A4." - no to tyle mniej wiecej co ma Polska. MOzna by sie spodziewac wiecej po kraju, ktory posiada 25% PKB swiata w kwestii nominalnej.

Adr
czwartek, 30 stycznia 2020, 09:38

Czego Polska ma? Bwp 1 po remoncie? Bo wszystkie są w standardzie z 1973 r.. BRadleye są modernizowane pernametnie to już kolejna wersja... M2, M2A1, M2A2, M2A2ODS, M2A3, M2A4 w których wykorzystuje się doświadczenia z konfliktów zbrojnych.... Jednocześnie wprowadza się AMPV wersję specjalistyczne zastępując M113..... Niestety WP na dziś nie ma ani jednego modernizowanego Bwp1, Borsuk jest pojazdem prototypowym i mówimy tylko o wersji bwp,niczego seryjnego nie zamówiono, a pojazdy specjalistyczne to misz masz różnych konstrukcji mt-lb przez M113 po UAZy

Fanklub Daviena
środa, 29 stycznia 2020, 17:43

Hydropneumatyczne zawieszenie Abramsa okazało się nieodporne nawet na miny... przeciwpiechotne!

Ciekawy
czwartek, 30 stycznia 2020, 08:37

Zawieszenie hydropneumatyczne stosują takie zacofane państwa jak: Szwecja, Japonia, Republika Korei. Stosowane jest także w Turcji no i oczywiście u nas. O Niemcach Francuzach i Brytyjczykach. nie wspomnę. Twoja Rosja jest nowocześniejsza. Tam od zakończenia produkcji T-34 stosuje się ostatni krzyk mody w postaci wałków skrętnych.

Nah
piątek, 31 stycznia 2020, 11:57

W Rosji pracują ponoć ostatnio nad zawieszeniem resortowym :)

Leopardzik
środa, 29 stycznia 2020, 15:02

No nie!!! Ukradli patent od KRABA

haha
środa, 29 stycznia 2020, 17:05

Albo Raka na gąsienicach

mobilnyPL
środa, 29 stycznia 2020, 18:35

Zwiększają jego możliwości wobec uwalenia programu jego następcy co oznaczać może że nie będzie nowego tak szybko. Słusznie postępują

Tweets Defence24