Ukraińskie myśliwce przedarły się przez S-300. Na ćwiczeniach

6 kwietnia 2021, 13:33
Su-27 Ukraina MOD 2
Fot. MO Ukrainy
Reklama

Jak poinformowały służby prasowe 40. Brygady Lotnictwa Taktycznego Sił Powietrznych Ukrainy, podczas trwającego dwa dni szkolenia w zakresie walki powietrznej i obrony przeciwlotniczej wykorzystano samoloty bojowe Su-27 i MiG-29, szkolno-treningowe L-39 Albatros oraz systemy przeciwlotnicze S-300PS. Podczas jednego z ćwiczeń maszynom udało się przedrzeć przez obronę stworzoną z myśliwców i zestawów rakietowych S-300.

Enigmatyczny komunikat nie wyjaśnia szczegółów tego ćwiczenia, podczas którego obronę przeciwlotniczą tworzyły baterie S-300PS należące do 96. Kijowskiej Brygady Przeciwlotniczo-Rakietowej. Jej zadaniem jest m. in. obrona stolicy Ukrainy oraz elektrowni jądrowej w Czernobylu. Najprawdopodobniej symulowany atak powietrzny przeprowadzały zmodernizowane samoloty myśliwskie MiG-29MU1 oraz maszyny treningowe L-39, które ze względu na parametry lotu najczęściej symulują poddźwiękowe pociski manewrujące. Do publicznej wiadomości nie podano przebiegu ćwiczenia ani jego założeń, poza tym, że samoloty miały sforsować obronę przeciwnika i przeprowadzić atak na określone cele naziemne.

Był to element większych, dwudniowych ćwiczeń praktycznego, podczas których przede wszystkim starty alarmowe i walki powietrzne w różnych warunkach pogodowych w dzień i nocą trenowali wspólnie lotnicy z 40. Brygady Lotnictwa Taktycznego, uzbrojonej w myśliwce MiG-29/UB i MiG-29MU1 oraz latający na Su-27S1M, Su-27P1M i Su-27UB piloci z 831. Brygady Lotnictwa Taktycznego.

Faza praktyczna stanowiła zwieńczenie ćwiczeń sztabowych, przeprowadzonych na poziomie dowództw brygad, tworzących je eskadr oraz dowództwa sił powietrznych. Działania w powietrzu były efektem decyzji podjętych w ramach tego działania i symulacji. Były to pierwsze ćwiczenia lotnictwa w skali dwóch brygad realizowane w tym roku na Ukrainie. W bieżącym roku planowane są kolejne, w których będą również brały udział maszyny bojowe państw NATO. W ubiegłych latach były to przede wszystkim samoloty amerykańskie, które zarówno operowały w ukraińskiej przestrzeni powietrznej jak też korzystały z baz lotniczych.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 115
Reklama
Paweł Nowicki
środa, 7 kwietnia 2021, 22:03

Akurat taka informacja, nie powinna nikogo dziwić. Ukraina posiada te systemy i zna je od podszewki. Wszystkie ich mocne i słabe strony. W takiej sytuacji, przebicie się myśliwcami to ,,spacerek".

Andrettoni
środa, 7 kwietnia 2021, 21:09

Ukraińskie samoloty pokonały Ukraińską obronę przeciwlotniczą. To sukces czy porażka?

SWAT
czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:40

Sukces. Zapominasz czym była Ukraina dla ZSRR.I jakie elementy uzbrojenia są tam produkowane

Wwwwwwwwwwwwwwww
środa, 7 kwietnia 2021, 15:53

Po rozpadzie ZSRR Ukraina oddała swój arsenał nuklearny do Rosji w zamian za gwarancję bezpieczeństwa.... I jak to się ma dzisiaj? Co warte są gwarancje Rosji?

SzachAt
czwartek, 8 kwietnia 2021, 06:18

O ile się nie mylę to gwarantem był zachód... a jak przyszło co do czego to wyrażali głębokie zaniepokojenie. Tyle warte są gwarancje NATO, buahaha. Jeśli dojdzie do konfliktu który zachód stara się rozpalić to wszyscy zobaczymy co po dwóch tygodniach zostanie z ukraińskich jednostek...

CIA
piątek, 9 kwietnia 2021, 15:33

NATO jest gwarantem dla członków NATO. Nienaruszalność granic Ukrainy gwarantowała właśnie Rosja z którą Ukraina ma zawartą umowę o wzajemnym uznaniu granic. Atakując Ukrainę Rosja złamała też szereg innych bilateralnych umów pomiędzy tymi Krajami w tym „przyjaźni i współpracy” i o zasadach lokowanie baz wojskowych na Krymie. Należy też podkreślić iż bezsprzeczna na dzień dzisiejszy agresja Rosji na terytorium Ukrainy stanowi akt wojny zgodnie z prawem międzynarodowym co upoważnia Ukrainę do wystosowaniu wobec Rosji roszczeń o reparacje spowodowane agresją i okupacją terenów. Ukraina będzie wspierana przez Zachód, który obecnie jest gwarantem nienaruszalności jej granic o czym ostatnio powiedział prezydent USA. Dla Polski Litwy, Łotwy i Estonii Ukraina ma jeszcze większe strategiczne znaczenie (militarne i gospodarcze). Nikt Putinowi nie pozwoli się panoszyć w Ukrainie. Swoją drogą to co mówisz słowo w słowo odzwierciedla kremlowską propagandę. Gospodarka putinowskiej Rosji jest znacznie mniejsza od gospodarki Włoch. Biorąc pod uwagę, że 70% jej przychodów pochodzi z wydobycia kopalin (gazu, ropy, złota itp.) i w większości jest rozkradana przez większych i mniejszych urzędasów/bandytów/znajomych Putina i reżimowych lojalistów -Rosja nie ma za co prowadzić wojny. Ich arsenał atomowy jest przestarzały i stanowi większe zagrożenie dla Rosji niż dla reszty świata. Nie należy ich lekceważyć ale nie należy się ich Bać. Cały świat ma już dość Putina i Putin dobrze o tym wie. Rosja w obecnym kształcie nie ma przyszłości. Putin jest niepopularny i znienawidzony przez kraje sąsiadujące z Rosją, przez Europę i USA oraz pośrednio przez wszystkie demokratyczne państwa. 70% Rosjan nie popiera Putina. Większość boi się o tym głośno powiedzieć. W momencie kiedy ludzie przestaną się bać reżim padnie w ciągu kilku dni.

Davien
czwartek, 8 kwietnia 2021, 15:58

MYlisz się, zachód i Rosja gwarantowały że nie naruszą granic Ukrainy. I jedynie Rosja złamała te gwarancje

SWAT
czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:45

Dlatego konflikt był hybrydowy nie otwarty. Nieoficjalny. Po tylu latach jeszcze Ukraina kontroluje punkty strategiczne regulujące Krym. Działania w Doniecku miały rozproszyć siły Ukraińskie i pomóc utworzyć kontrolowany korytarz : Rosja : Krym. Jeżeli konflikt był nieoficjalny pomoc również taka była. Posiadasz agencję wywiadowczą by to weryfikować?

Dr mendy cyny
środa, 7 kwietnia 2021, 22:58

a ukraina skad miała RADZIECKI arsenał ?

Cydre
czwartek, 8 kwietnia 2021, 16:38

Pozostałość po armii okupanta.

Paweł Nowicki
środa, 7 kwietnia 2021, 22:00

Ukraina nie miała wyjścia. Kody startowe miał w czarnej walizce Jelcyn a bez nich Kojów nic nie mógłby zrobić. Biały Dom postawił sprawe jasno: albo oddadza, albo będą sankcje. Do wszystkich baz z bronią jądrową swobodny dostęp mieli żolnierze rosyjscy i inspektorzy ds. rozbrojenia. Ówczesny prezydent Krawczuk nie mógł postąpić inaczej. Ponadto Ukraina nie miała środków finansowych ani zaplecza serwisowego, by podtrzymać ten arsenał w gotowości bojowej.

Tani
środa, 7 kwietnia 2021, 19:11

Facet jakie gwarancje? Musieli by wziasc dlugi po Sojuzie i na tym padli. Rosja wziela dlugi bo wziela atom gdyby ukry nie dali atomu pkacili by proporcjonalnie dlugi. Przeciez to pisano u nas i to nie bylo tajne. Tak zachod tzw zmusil wszystkie republiki do ,,dobrowolnego ,,oddania atomu Rosji. I z tego co mi wiadomo Rosja te dlugi splacila.

GB
czwartek, 8 kwietnia 2021, 08:31

Facet, najnormalniejsze gwarancje. Rosja dała gwarancje bezpieczeństwa Ukrainie w zamian za oddanie broni atomowej. Długi nie miały żadnego znaczenia, bo to Rosja sama chciała być następcą prawnym ZSRR.

AG
sobota, 10 kwietnia 2021, 09:46

Tylko nie należy też zapominać iż w lutym 2014 na Ukrainie doszło do nielegalnego przewrotu i przejęcie władzy przez nieobliczalne siły o brunatno-narodowym zabarwieniu. Od tamtej pory nie zrobiono nic przeprowadzić rzeczywisty proces demokratyczny i władzę legalnie usankcjonować (pseudowybory się nie liczą z powodu swej ułomności). Jeśli państwo zamienia się w państwo upadłe i nie ma legalnej władzy - to nie jest też stroną umów międzynarodowych. Logika Rosji jest żelazną i opiera się na faktach, na nie fake newsowych spekulacjach.

BUBA
środa, 7 kwietnia 2021, 16:54

Gwarancje Rosji gwarantuja nic

Tani
czwartek, 8 kwietnia 2021, 18:40

Gwarancje zadnego Rzadu nie znacza nic. Bo rzady sie zmieniaja.

Polak
środa, 7 kwietnia 2021, 15:47

Brawo Ukraina tak trzymac

HeHe
środa, 7 kwietnia 2021, 16:26

To znaczy jak trzymać? :)

gnago
środa, 7 kwietnia 2021, 14:32

No to już znają luki w swojej obronie Plot, moga myśleć nad ich likwidacją. U nas po ćwiczeniach "pięciu dni" tez wiemy że planowany system plot jest do zadu. Co z tym czynimy? Może darować sobie NATO i jak Austria ogłosić strefą "bez wojny". To rozwiązanie o wiele tańsze niż dostateczne uzbrojenie armii i społeczeństwa, aby dać odpór zbrojnym czy ekonomicznym napastnikom

Stół z powyłamywanymi nogami
środa, 7 kwietnia 2021, 22:43

Już widzę jak Rosja respektuje naszą neutralność...

emig
środa, 7 kwietnia 2021, 14:30

Niedługo wam Rosja udowodni w rzeczywistości jak sie "przedzieracie".

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 16:53

Jakoś w Syrii USA i Izrael nie maja żadnych problemów ze znacznie nowszymi S-400:)

czwartek, 8 kwietnia 2021, 07:45

Fabien wymień choć jeden przypadek użycia S400 w Syrii lub gdzie kolejek ,?

Tomek
środa, 7 kwietnia 2021, 13:07

Nie wiem czym się podniecać to tylko oznacza że Rosjanie mogą zrobić to samo i zbombardować to czego ich OPL nie obronił. Ja bym się czymś takim nie chwalił

Aro
czwartek, 8 kwietnia 2021, 00:32

Na ich miejscu ja bym tą informacje utajnił.

BARABASH
środa, 7 kwietnia 2021, 12:52

Gdyby minister propagandy III Rzeszy dr.Goebels tak prowadził swoją politykę jak dzisiaj tzw. państwo ukraińskie , to Niemcy do działaj niewiedziałyby że przegrały wojnę.... .

Sarmata
środa, 7 kwietnia 2021, 11:51

No to sukces. Ukraincom udało się przedrzeć przez ukraińska OPL. Trzeba tylko się cieszyć.

Loi
środa, 7 kwietnia 2021, 10:40

Chciałbym przypomnieć o ataku rakiet i dronow na rafinerie w Arabii Saudyjskiej która chroniły Patrioty i co ? Te słynne systemy OPL nie przechwyciły ani jednego środku ataku . Rafineria została wyłączona na dłuższy czas przez mało wyrafinowane środki napadu .

R
środa, 7 kwietnia 2021, 09:25

A co w tym dziwnego, zaden system nie jest idealny, patrz Patriot, druga sprawa ten S-300 to S-300PS, antyczny juz odrobine.

Sympatyk PO, SLD i Ss
środa, 7 kwietnia 2021, 08:37

A my mamy kropidla i to super obrona przed diablem, jeszcze woda swiecona pod dostatkiem.

Hugff
środa, 7 kwietnia 2021, 08:13

Rosjanie mają S400 i za chwilę S 500 ale propaganda musi być. Cóż to nie mają Ukraińcy jak ostatnio wypowiedzieli się że są lepsi od Polski.

Kicia
środa, 7 kwietnia 2021, 12:09

Ależ oczywiście że mają lepsze samoloty od naszych

Wawiak
środa, 7 kwietnia 2021, 11:24

Tak, tak, jeszcze chwila i będzie S-500000 sięgające granic układu słonecznego.

Herr Wolf
środa, 7 kwietnia 2021, 12:14

A my dalej nic

yar
środa, 7 kwietnia 2021, 14:07

Wy dalej nic. Polska jednak mono Waszych skowytów idzie naprzód, A Wy Ruskie drepczecie w miejscu i tylko wymachiwać szabelką potraficie!

Sailor
środa, 7 kwietnia 2021, 13:41

Jak to? Czyżbyś negował posiadanie przez was S-400 i S-500?

Adamus
środa, 7 kwietnia 2021, 07:44

Sowiety mają już S 400.USA przechwyciła S400 zna słabe strony tych wyrzutni

No skąd
środa, 7 kwietnia 2021, 11:17

Przechwyciła S400? Gdzie to było?

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 16:56

A myslisz że ten RC-135 latajacy koło Hmiejmin jest tam na wakacjach. I jakoś dziwnie Rosjanie nawet sie do niego nie zblizaja.

czwartek, 8 kwietnia 2021, 07:50

Fabien jeśli systemy S400 są wyłączone to RC może sobie latać

Davien
poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 19:17

No popatzr, nie są wyłaczone ale śą praktycznie ślepe:)

Andrzej
środa, 7 kwietnia 2021, 06:45

A nas tyle obchodzą ukraińskie opowieści co i wczorajsza kolacja. Wiadomo że najlepiej wychodzi im strzelanie do samolotów pasażerskich. Nie mamy na wyposażeniu S- 300 w żadnej z wersji - choć ich zakup planowano w połowie lat 80 ub. wieku więc żadnego przełożenia na naszą sytuację nie widzę. Ciekawym było by porównanie jakie straty poniosła grupa uderzeniowa i jakie siły OPL były zaangażowane do tego zadania. Na razie mamy opowieści z mchu i paproci i aż dziwne że ludzie się tym podniecają.

Marek
środa, 7 kwietnia 2021, 11:00

A to tak rozumiem, że razem z nimi strzelałeś do samolotów pasażerskich, stąd taka pewność?

Dżin z Toxikiem
środa, 7 kwietnia 2021, 11:18

Myślisz o Donbasie to blad.....Ukraińcy zestrzelili samolot pasażerski z zestawu s200 Vega, strzelali z Krymu, podczas ćwiczeń....poszperać w int

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 16:59

A niby jakim cudem jak pocisk z systemu S-200 wymaga naprowadzania do końca, sam sie na nic nie naprowadzi bo nie ma takiej mozliwości. Do tej pory nie wiadomo co się stało z tym samolotem ale ani Izrael ani Rosja nie wierzą że doszło do zestrzelenia,

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 13:18

Jak widzisz rosyjskie/sowieckie systemy OPL dobre są tylko w zestrzeliwaniu samolotów pasażerskich. A wykazują nikłą skuteczność wobec wrogiego lotnictwa.

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 17:01

GB, zestzrelenia miałdokonac pocis z S-200 który sam sie naprowadził na cel 90km poza maksymalnym zasięgiem. Tylko jakoś nikt nie pomyslał żę S-200 na nic sam sie nie naprowadza bo nie może, nie ma takiej głowicy.

krk
środa, 7 kwietnia 2021, 06:42

Rozumiem, że normalnie to misja samobójcza.

Murf fanem Polski
środa, 7 kwietnia 2021, 03:36

Dobre wieści. Biorąc pod uwagę, że UAF działał tylko w około 5% w 2014 r., Przeszli długą drogę.

piosz
środa, 7 kwietnia 2021, 09:28

Dobre wieści? Chyba dla Rosji. Udowodnili, że ich opl nie radzi sobie nawet ze starymi samolotami,,,

j23 znowu nadaje
wtorek, 6 kwietnia 2021, 23:08

No cóż ,wiadomość poszła w świat a my się zastanawiamy o co tu chodzi.Niedawno MON ujawnił ;ścisłą tajemnicę; czyli rezultat ćwiczeń zimowych -symulacji.Cały świat dowiedział się ,ze po 5 dniach bohaterskiej obrony wojska rosyjskie były pod Warszawą.Ukraińcy nadają;Jak nie dacie pieniędzy na patrioty i nowe samoloty np F16,pociski manewrujące to będziecie mieć w EU drugi Czarnobyl.

Wawiak
środa, 7 kwietnia 2021, 11:26

Idziesz w ruską narrację, która była spora maipulacją.

gnago
środa, 7 kwietnia 2021, 14:35

? te dwie baterie patriotów zestrzelą całą nawałe 1000 samolotów i kilkaset pocisków balistycznych i manewrujących. Czy odwrotnie

Ja
wtorek, 6 kwietnia 2021, 22:27

Przedarły się przez obronę - czyli nie zostały zestrzelone. Myślę, że wiarygodności tego komunikatu nie ma sensu kwestionować. Natomiast jego ciężar gatunkowy... Co właściwie Ukraińcy chcą powiedzieć? Że mają możliwość przedarcia się przez rosyjską obronę przeciwlotniczą? Czy, że to Rosjanie mają możliwość przedarcia się przez ICH obronę przeciwlotniczą? A może to, że cokolwiek się stanie, Krym się nie powtórzy?

Adam S.
środa, 7 kwietnia 2021, 00:40

A co mają mówić? Ćwiczenia się odbyły, samoloty latają, a rakiety strzelają - to już dużo. W stylu sowiecko peerelowskim wszystko się udało. Nie szukałbym tu głębszych treści.

Sternik
wtorek, 6 kwietnia 2021, 19:35

Ktoś jeszcze chce pisać że 29-ty to złom?

rED
środa, 7 kwietnia 2021, 09:38

29. to złom

środa, 7 kwietnia 2021, 00:48

S-300 to złom.

Pilot
wtorek, 6 kwietnia 2021, 19:13

Nad Syrią Izraelskie samoloty i rakiety co dziennie przedzierają się przez S300 i to bez strat.

Loi
środa, 7 kwietnia 2021, 10:28

W Syrii izraelskie samoloty atakują bez wchodzenia w syryjską przestrzeń powietrzną .

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 13:19

Mylisz się. Atakują obiekty gdzie chcą i jak chcą. Ataki na bazę T-4, czy zniszczenie budowanego syryjskiego reaktora w centralnej Syrii dobitnie to pokazują.

qwert
wtorek, 6 kwietnia 2021, 23:17

Twoje informacje są mocno przesadzone

Naiwny
wtorek, 6 kwietnia 2021, 18:16

Najważniejsza wiadomość to ta, że tym samolotom w ogóle udało się wystartować. Czy już wylądowały?

Fanklub Fanklubika
wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:37

Gdyby taki komunikat wydały siły FR to fanklub by się moczył ze szczęścia że siły jego ukochanego kraju są takie sprawne, ale że ten komunikat wydało państwo które nie jest Rosją to będzie podważał jego wiarygodność, bo wiadomo że tylko rosyjskie komunikaty są wiarygodne inne absolutnie nie.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 6 kwietnia 2021, 21:40

Ze względu, że sprawa dotyczy S-300 nie byłby szczęśliwy. Nic a nic. A jeśli faktycznie spenetrowały go także Albatrosy, to już blamaż na całego.

Loi
środa, 7 kwietnia 2021, 10:31

Jeśli samoloty były "przyklejone" do ziemi to żadna OPL sobie nie poradzi . To samo przy silnym zagłuszanie elektronicznym .

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 13:50

Tylko widzisz taki flagowy rosyjski bombowiec Tu-160 zaprojektowano i wyposażono w systemy nawigacyjne tak fatalnie, że on nie może latać nisko w oparciu o rzeźbę terenu.

Tani
wtorek, 6 kwietnia 2021, 20:12

Byl i sam pisalem tutaj o tym ,tam dokonaly tego Su-34 z pulku w Woronezu. Przedarly sie na bardzo malej wysokosci nad zgrupowanie wojsk ,,przeciwnika,,bronionego przez system opl w sklad ktorego wchodzily i S-300. W starciu samolotu z rakieta przewage ma zawsze samolot. Rakieta musi czekac az cel znajdzie sie w jej zasiegu. I to w kazdym panstwie Rosji tez. Stad organizacja wielopietrowych systemow opl skad S-300 jest tylko jednym z elementow. Dla smiejacych sie z Buka ,sepry zestrzelily nim ukr Ila76 z Batalionem spadochroniarzy na pokladzie. Gdyby ten Batalion dotarl na front pewnie bylo by po Seprach. A tak to poszli do piachu. Do tego zestrzelili co najmniej jednego Su-25 co wybilo z glowy ukrom uzycie lotnictwa w strefie. To byl bezprzecznie sukces opl i kleska lotnictwa. Zreszta podobnie bylo w Jugoslawii straty materialne nie byly duze ale zablokowaly swobode operacyjna ponizej 5km. I zablokowala NATO uzycie heli bojowych. I znowu ogromny sukces opl. Ale wiecej nie mozna od niej oczekiwac. Jaki nie bylby system on zawsze musi czekac aby cel wszedl mu w zasieg i nic wiecej. A cel robi wszystko zeby rakiecie nie wejsc w zasieg. I w tym robieniu samolot ma zawsze przewage inicjatywy.

Wawiak
środa, 7 kwietnia 2021, 11:29

No i jeszcze sowieciarze zestrzelili pasażerskiego Boeinga.

Loi
środa, 7 kwietnia 2021, 10:33

Racja!

Rhotax
środa, 7 kwietnia 2021, 06:41

Z jakim Batalionem na pokładzie??? Ledwo garstka zgineła . I to nie separy czyli najemnicy a regularne wojsko FR strzelało i do MH17 i do innych maszyn.

złośliwy
środa, 7 kwietnia 2021, 11:01

Wiemy ,wiemy,Mykolaj.Prawie same sukcesy

BUBA
środa, 7 kwietnia 2021, 06:17

Jak celownik radiolokacyjny S-300 czy S-400 nie jest umieszczony na "żyrafie" to jest jak piszesz. Wystarczą nieduże pagórki by ograniczyć mocno możliwości systemu na małej wysokości. ........................................................................................................................................................................... Polskie Su-22 często przełamywały OPL z Patriotami w podobny sposób. Gdy samolot pojawi się na celowniku czas reakcji systemu to od kilku do kilkunastu sekund. A samolotu już za chwilę nie ma. .......................................................................................................................................................................... Nawet w wypadku MANPADS musisz utrzymać obiekt w celowniku aż elektronika wypracuje dane do skutecznego strzału o czasie chłodzenia głowicy nie wspomnę...............................................................

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 17:07

Polskei Su-22 nigdynie przełamywały OPL z Patriotami, w 2007r były małym trybikiem w cwiczeniu gdzie pierwsze skrzypce grały Tornado ECR i F-16 Wild Weasel.

BUBA
czwartek, 8 kwietnia 2021, 08:45

Znajdź sobie wspomnienia św. pamięci Andrzejewskiego który zginął w katastrofie CASA......................................................................................................................................

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 02:41

IŁ-76 to duży samolot transportowy w zasadzie bez skutecznych systemów walki elektronicznej. Cel podobny do zestrzelonego pasażerskiego Boeinga. Więc co to za sukces? IŁ-76 mimo że duży to batalionu -zwłaszcza spadochroniarzy - nie zmieści. W Jugosławii OPL poniosła klęskę, gdyż same lotnictwo zmusiło Serbię do kapitulacji. Piszesz takie bzdury ze głowa boli.

Tani
środa, 7 kwietnia 2021, 19:54

Facet jaka kapitulacja? Jest na yt wystapienie komisarza UE ktory obiecal ze jesli Jugoslowianie obala Milosewicza to dostana krotka droge do czlonkowstwa. Samoloty nie wygraly,pokazaly dokladnie ze lotnictwo to wyrzucony pieniadz w bloto. Po prostu nie bylo dla nich celi. Zuzyli 12 000 pociskow antyradarowych i zniszczyli nimi jedna antene w Bulgarii. A systemu opl nie zniszczyli. W tej wojnie Pentagon po raz pierwszy nie wykonal rozkazu. Dostal rozkaz wprowadzenia smiglowcow bojowych do Kosowa. Generalowie tlumaczyli sie ze piloci potrzebuja miesiaca treningu w ....Macedonii. Dziennikarze obliczyli ze koszt tej operacji pozwolilby kazdego Serba wyslac na dwa tygodnie na wczasy na Floryde. O tym ze Pentagon wyrzucil kilkadziesiat miliardow dolcow na pustynie to nie wspomne. Bo lubie F-117. To ze dzisiaj USA nie jest hegemonem to niestety efekt tej niepotrzebnej interwencji. Ktora wepchnela Serbow w objecia Rosji. A oderwanie Kosowa dalo prawny akt oderwania Krymu od Ukrainy. Bo ruscy w uzasadnieniu uzyli amerykanskiego uzasadnienia tylko slowo Kosowo zastapili Krym. Ja jestem zwolennikiem samolotow amerykanskich i zadnych innych ale rola ich dzis jest drugoplanowa. Nic nie zastapi armii czyli sil ladowych. Armia musi wejsc i zajac. Tam nie weszla. Wygrali politycy by potem przegrac z kretesem. Tam dzis nikt nie uwierzy politykom UE. Dlatego w Serbii ma Rosja oparcie na Balkanach na dluuuuugie lata.

Realista
piątek, 9 kwietnia 2021, 18:36

Serbowie od 19 wieku są w dużej przyjaźni do Rosjan .

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 23:23

Jakiego członkostwa??? Facet Serbii do dziś nie ma w UE i NATO. O czym znów bredzisz? I tak lotnictwo pokonało Serbię. Gdyby nie, to albo musialyby wejść wojska lądowe NATO, albo Kosowo zostałoby przy Serbii. A się oddzieliło od niej. To lotnictwo pokonało Serbię i tyle.

Szept
wtorek, 6 kwietnia 2021, 18:46

Zważywszy na to czym Ukraina nas raczy w przestrzeni medialnej nie należy podchodzić do tych wiadomości całkiem na poważnie. Poza tym sforsowanie starego systemu obrony plot gdyby miało miejsce to by mnie nie zdziwiło, po to buduje się dziś obronę warstwową aby utrudnić taką penetrację. Nie ma się co podniecać pierdołami bez względu na to która strona nam je serwuje.

tak mało trzeba
wtorek, 6 kwietnia 2021, 18:09

Podekscytowany ,jakby zobaczył nowy,wielki pomnik Stefana.

GB
wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:25

Nie ma sytemow idealnych np Patriot, drugie to S-300PS.

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 02:43

Znów się jakiś troll pode mnie podszywa. Patriot ma duże sukcesy, a te wszystkie różne wersje S-300 dokładnie NIC nie osiągnęły na wojnach (Syria, Karabach).

No skąd
środa, 7 kwietnia 2021, 11:23

Szczególnie w Arabii Saudyjskiej. Sukcesy że chej. Rafinerie płoną, dzięki ich ochronie

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 17:09

A jakiej to rafinerii broniły patrioty?? Bo żadnej z tych zaatakowanych. Za to S-400 były w wielokrtnie atakowanym Hmiejmin i jakoś nic nie były w stanie zrobić.

czwartek, 8 kwietnia 2021, 07:54

Fabien znowu bredzisz S400 nigdy jeszcze nie był użyty

Tani
czwartek, 8 kwietnia 2021, 18:50

Najprawdopodobniej byl tym lub s-300 ruscy spuscili amerykanom Global Hawka tego drona rozpoznania strategicznego. Zestrzelili go dwoma rakietami. Bo syryjczyk napisal na fejsie ze widzial dwie rakiety plot odpalone z ruskiej bazy.

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 13:22

Oczywiście że sukcesy. Skala ataków o tym świadczy. Patrioty odpierają ataki bardzo różnych środków napadu powietrznego, drony, rakiety manewrujące i balistyczne. Nikt nie powiedział że system OPL ma być w 100% skuteczny. Za to beznadziejne S-300 mimo że walczyły już w conajmniej dwóch wojnach (Syria i Karabach) NIC nie zestrzeliły, a poniosły straty (Karabach).

Zamosc
wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:22

Mam nadzieje, ze ukrainscy poborowi z taka sama gracja przedra sie przez Polska granice w celu obrony Donbasu.

Polak
wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:11

S-300 są w stanie zniszczyć jedynie samolot pasażerski , z myśliwcami niestety już sobie nie radzą . Rosyjska myśl techniczna jest daleko za zachodem .

Autor Widmo
wtorek, 6 kwietnia 2021, 20:47

Tymczasem my Polcyny przodujemy w nowoczesnych technologiach obronnych. Ostatnio pomalowaliśmy kilkadziesiąt tysięcy stalowych hełmów farbą typu "stealth", dzięki czemu żołnierze jeszcze łatwiej będą mogli ściemniać w czasie intensywnych ćwiczeń pt. T-1 "Pluton w niewoli".

rED
środa, 7 kwietnia 2021, 09:47

A co w tym wszystkim mają wspólnego "MY POLACY" skoro artykuł jest o ruskim sprzęcie?

Majki
wtorek, 6 kwietnia 2021, 19:59

Rosjanie posiadaja s400 i juz s500 s 300 to przezytek

Takie fakty
środa, 7 kwietnia 2021, 06:38

W przyszłym roku rusza produkcja S-2000

środa, 7 kwietnia 2021, 11:19

W/g zapowiedzi Putina juz w przyszlym tygodniu

Eee tam
wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:03

Izraelscy piloci robią to na co dzień na porządku dziennym od lat więc co to za wyczyn?

Hanys
wtorek, 6 kwietnia 2021, 17:46

Coś ci sie pomyliło. Palestyna nie posiada S-300, ani jeszcze Liban tak samo ;)

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 02:44

Za to Syria od kilku lat posiada S-300, a izraelskie bomby już spadały na obiekty wojskowe położone kilka km od pozycji S-300.

HeHe
wtorek, 6 kwietnia 2021, 17:28

"Na co dzień na porządku dziennym od lat" to piloci izraelscy odpalają pociski z przestrzeni powietrznej Libanu lub z nad Wzgórz Golan i już nie latają nad Syrią. Zresztą wielokrotnie pisano o tym nawet na niniejszym portalu.

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 02:47

Odpalają skąd im wygodnie. I dziecinadą jest tłumaczenie że znad Libanu. System OPL ma za zadanie bronić obiektów, a nie patrzeć skąd lecą rakiety. No i poza tym samoloty izraelskie atakowały kilka razy bazę T-4 daleko od Libanu, oraz przejscia graniczne między Syrią i Irakiem.

Tani
sobota, 10 kwietnia 2021, 07:44

GB ja ciebie nie rozumiem sam pisales ze Izrael zniszczy syryjczykom te s-300 kiedy tylko je dostana i co? Zniszczyli?

Davien
wtorek, 6 kwietnia 2021, 19:28

Taak a potem taki F-35 niszczy zwykłymi paveway-ami radar antysteaalth i odlatuje niewykryty albo bombardują bazę t-4:)) Oj czyzby Izrael opanował teleportacje?:)

HeHe
środa, 7 kwietnia 2021, 10:00

Izrael opanował teleportacje Netanjahu do Moskwy do której tenże latał tylko w 2019 cztery razy bo wie, że bez wiedzy Putina żydowskie siły zbrojne nic już w Syrii zrobić nie mogą :) Notabene od czasu epidemii Netanjahu rozmawia z Putinem telefonicznie co dwa tygodnie.

Tani
niedziela, 11 kwietnia 2021, 18:50

Musi bo Rosja jest gwarantem istnienia Izraela. Hegemon pada ,czyli to co kiedys bylo niemozliwe jest mozliwe. Jeszcze 30 lat temu nic na swiecie nie bylo bez zgody USA. Dzis USA to takie W Brytania po II ws. Koniec imperium. Ale oni skonczyli sie sami. Wiec Izrael szuka wyjscia ....awaryjnego. Przeciez to ZSRR byl tforca Izraela nie USA. Wiec skad zdziwienie.

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 13:24

No jak to nie mogą jak cały czas atakują obiekty w Syrii. W tym roku było już kilka jeśli nie kilkanaście takich ataków (już nawet liczyć mi się nie chce).

Herr Wolf
środa, 7 kwietnia 2021, 07:19

A następnie wraca podziórawiony przez " ptaki "..!

Davien
środa, 7 kwietnia 2021, 17:11

A niby kiedy, bo ostatnio to spadł wasz Ił-20M:) Za to w maszyny IAF jakos trafić nie możecie.

bender
środa, 7 kwietnia 2021, 10:39

Ale wracają, odwrotnie niż dwusilnikowe Su-30, które po spotkaniu z ptakiem nurkuje w morzu.

Tani
środa, 7 kwietnia 2021, 20:09

Leza na glebie jak wszystkie wraki jeden na polu to F-16.Jeden na lotnisku pilot byl ranny i niestety nie wyladowal. Jeden na dnie morza bo zaloga machala pagajami na lodce. Nie pisze o Adirze bo on ma juz inne zycie. Na te sa dowody na kilkanascie innych sa tylko podejrzenia bo Izrael ani nie potwierdza ani nie zaprzecza

Davien
czwartek, 8 kwietnia 2021, 16:06

Tani, jedyny trafiony izraelski samolot to F-16I i to jedynie go uszkodzili bo doleciał do własnych terenów gdzie załoga sie katapultowała. Nie wiem czy jestes takim.... z urodzenia czy co?

GB
środa, 7 kwietnia 2021, 23:28

Masz jednego zestrzelonego F-16 na będzie kilka tysiecy lotów bojowych izraelskiego lotnictwa przeciwko obiektom w Syrii. Tj. beznadziejna skuteczność syryjsko-rosyjskiej OPL. I żaden F-35 nie został zestrzelony, nie ma na to żadnych dowodów. Za to straty lotnictwa rosyjskiego są potwierdzone i to przez samych Rosjan (Turków też...).

Tani
czwartek, 8 kwietnia 2021, 18:59

O sukces wreszcie napisales ze stracili,a ten zabity pilot co ladowal na lotnisku to co? To podaly wladze Izraela. Samolot caly?

Herr Wolf
środa, 7 kwietnia 2021, 12:16

A kiedy?

trzcinq
wtorek, 6 kwietnia 2021, 17:18

no wyczyn jest ogromny skoro przedarły się przez własne baterie S-300 to jakże inaczej? Sukces!

Bumer
wtorek, 6 kwietnia 2021, 17:17

Eee tam to obsługa plot wyszła wyjątkowo na fajka.W Syrii to na porządku dziennym.

Tweets Defence24