Ukraiński samolot rozbił się w Teheranie. Jaka przyczyna? [AKTUALIZACJA]

8 stycznia 2020, 11:34
800px-Ukraine_International_Airlines_Flight_752_(10)
Miejsce katastrofy Boeinga 737-800 Ukraine International Airlines / Fot. Wikipedia/Mehr News Agency/CC BY 4.0

Katastrofa ukraińskiego samolotu pasażerskiego, do której doszło w środę w Teheranie, nie była aktem terroru - poinformowała początkowo ambasada Ukrainy w Iranie. Jako przyczynę wskazano awarię silnika. Przed południem w środę ta sama instytucja poinformowała jednak, że pierwszy komunikat "nie był oficjalny" i wydała kolejny. Pominięto w nim wzmiankę o awarii silnika. Usunięto też zdanie o wykluczeniu ataku terrorystycznego. Niemiecki dziennik "Bild" poinformował, że pod uwagę należy wziąć możliwość omyłkowego zestrzelenia maszyny przez irańską obronę przeciwlotniczą.

Szef MSZ Ukrainy Wadym Prystajko oświadczył, że zginęło 176 osób. Jak poinformował polski MSZ, wśród ofiar nie ma Polaków.

Niemiecki dziennik "Bild" sugeruje, że maszyna mogła zostać omyłkowo zestrzelona przez irańską obronę przeciwlotniczą.

Więcej informacji można znaleźć pod tym linkiem.

Ali Abedzadeh, irański dyrektor organizacji lotnictwa cywilnego powiedział, że nie przekaże czarnych skrzynek rozbitego samolotu jej producentowi, Boeingowi - podała agencja Mehr. Powiedział też, że nie jest jeszcze jasne któremu państwu zostaną one przekazane.

Oba rejestratory parametrów lotu są uszkodzone, ale uważa się, że nadal możliwe jest odzyskanie zapisanych w nich danych - powiedział cytowany przez stację przedstawiciel władz irańskich. 

Według ambasady Ukrainy bilet na lot wykupiło 168 osób. Premier Ukrainy Ołeksij Honczaruk informował wcześniej, że na pokładzie samolotu ukraińskich linii lotniczych Ukraine International Airlines znajdowało się 167 pasażerów oraz dziewięciu członków załogi. Rada Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy poinformowała, że w katastrofie zginęło 11 obywateli ukraińskich, (w tym cała, dziewięcioosobowa załoga). Irańska telewizja państwowa podała wcześniej, że spośród 176 osób na pokładzie 32 były obcokrajowcami. Z kolei według ukraińskiego MSZ w katastrofie zginęło 82 obywateli Iranu, 63 obywateli Kanady, 11 Ukrainy, 10 Szwecji, 4 obywateli Afganistanu i po 3 z Wielkiej Brytanii i Niemiec.

image
Boeing 737-800 Ukraine International Airlines który rozbił się pod Teheranem/ Fot. Wikimedia Commons/Vasyatka1/CC-BY-SA-4.0

 Przedstawiciel irańskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego Hasan Razaejfar, szef wydziału ds. badania wypadków lotniczych, przekazał w środę, że samolot nie sygnalizował awaryjnej sytuacji. Samolot Boeing 737-800 należący do linii lotniczych Ukraine International Airlines rozbił się tuż po starcie z międzynarodowego portu lotniczego Teheran-Imam Khomeini. Maszyna miała wylądować w Kijowie o godzinie 8 czasu lokalnego (godz. 7 w Polsce).

Po starcie z lotniska Teheran-Imam Khomeini samolot spadł na ziemię pomiędzy miejscowościami Parand i Szahriar

Reza Dżafarzadeh., rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Rzecznik dodał, że na miejscu katastrofy pracują eksperci i śledczy w związku ze wszczęciem dochodzenia. Ukraińskie władze podały, że znajdują się tam również dyplomaci tego kraju akredytowani w Iranie. Agencja Reutera podała, że powodem katastrofy były problemy techniczne zaraz po starcie. Przypomniała również, że produkowany od późnych lat 90. Boeing 737-800 cieszy się reputacją dobrej maszyny i nie należy mylić go z Boeingami 737 MAX. MAX pozostaje uziemiony od ok. 10 miesięcy po dwóch głośnych katastrofach  spowodowanych błędami w oprogramowaniu. Zginęło w nich 346 osób. Pojawiły się też informacje o problemach z okablowaniem, silnikami i instalacją odgromową.

image
Miejsce katastrofy Boeinga 737-800 Ukraine International Airlines / Fot. Wikipedia/Mehr News Agency/CC BY 4.0

W związku z tragedią prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski przerwał pobyt w Omanie i przekazał kondolencje rodzinom ofiar katastrofy.

Straszne wiadomości z Bliskiego Wschodu. Dziś rano po starcie z międzynarodowego portu lotniczego Teheran-Imam Khomeini rozbił się samolot Międzynarodowych Linii Lotniczych Ukrainy (UIA), który spadł na ziemię niedaleko od lotniska. Według wstępnych informacji wszyscy pasażerowie oraz członkowie załogi zginęli (...) Nasza ambasada sprawdza informacje o okolicznościach tragedii i uściśla listy ofiar. Moje szczere kondolencje dla rodzin i bliskich wszystkich pasażerów i członków załogi

Wołodmyr Zełenski, prezydent Ukrainy, w oświadczeniu w serwisie Telegram

Linie lotnicze UIA (IATA: PS, ICAO: AUI) są prywatnym przewoźnikiem lotniczym. Dysponują flotą 36 samolotów - w tym 19 Boeingów 737-800, 4 Boeingów 737-900ER, 2 Boeingów 767-300ER, 3 Boeingów 737-200ER, 5 Embraerów 190 i 2 samolotów Embraer 195.

Tekst: PAP/Defence24.pl

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 82
Reklama
Veritas
sobota, 11 stycznia 2020, 15:22

W dniu 04.10.2001 roku nad Morzem Czarnym został zestrzelony rosyjski samolot pasażerski Tu-154M linii Siberia Airlines - lot 1812. Podczas ćwiczeń wojskowych armii ukraińskiej wystrzelono wtedy rakietę przeciwlotniczą z zestawu S-200 Wega. Samolot pasażerski został trafiony i spadł do morza w rejonie Półwyspu Krymskiego. Zginęły wszystkie 78 osoby przebywające na pokładzie zestrzelonej maszyny. Władze ukraińskie najpierw zaprzeczały, a później przyznały, że ich siły zbrojne zestrzeliły samolot pasażerski. Na Ukrainie przez 7 lat po tej katastrofie nie prowadzono ćwiczeń wojskowych ze strzelaniem rakietowym z systemów przeciwlotniczych S-200, S-300 i Buk. W 2007 roku Kijowski Sąd Apelacyjny oddalił pozew krewnych ofiar przeciwko Ministerstwu Obrony Ukrainy orzekając, że wojsko ukraińskie nie ponosi odpowiedzialności za katastrofę. Orzeczenie ukraińskiego sądu było sprzeczne ze sprawozdaniem Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego, który przeprowadził badania wypadku w imieniu Rosji. W 2011 roku Międzyregionalny Sąd Apelacyjny w Kijowie odrzucił roszczenie o odszkodowanie od rosyjskich linii lotniczych Siberia Airlines. Od 2013 roku trwało odwoławcze postępowanie sądowe, jednak ponownie zostało przerwane po wydarzeniach na Majdanie...

Lord Godar
niedziela, 12 stycznia 2020, 14:39

A może coś napiszesz o tym południowokoreańskim samolocie pasażerskim zestrzelonym przez waszego Su-15 w 1983 roku ?

poniedziałek, 13 stycznia 2020, 12:48

Może powiesz o tym jak amerykanie przekupili, czy zmusili w inny sposób koreańskiego pilota tego samolotu aby specjalnie wleciał w przestrzeń powietrzna ZSRR ? Sami w tym czasie wysłali na granice przestrzeni powietrznej ZSRR kilka samolotów nasłuchu elektronicznego i badali reakcje OPL ZSRR? Do tego to była nie pierwsza taka akcja.

Davien
wtorek, 14 stycznia 2020, 01:52

A może zwyczajnie przestań kłamać jak masz zerowa wiedzę.

środa, 15 stycznia 2020, 13:35

Odezwał sie najmadrzejszy w całej wsi.

Davien
czwartek, 16 stycznia 2020, 01:28

Jaka ładna samokrytyka ichtamnietku, naprawde nie musiałes:)

Veritas
sobota, 11 stycznia 2020, 15:22

W dniu 3 lipca 1988 roku irański samolot pasażerski Airbus A300 linii lotniczych Iran Air został zestrzelony przez amerykański krążownik rakietowy USS Vincennes (CG-49), typu Ticonderoga. Z jednostki US Navy odpalono dwa przeciwlotnicze pociski Standard SM-2MR. Irański samolot pasażerski po trafieniu został rozerwany na części i spadł do morza. Na pokładzie cywilnej maszyny znajdowało się 290 osób: 274 pasażerów, w tym 66 dzieci i 16 członków załogi - wszyscy zginęli. Trasa przelotu przebiegła na wysokości 4300 m w międzynarodowym korytarzu powietrznym Amber 59, będącym linią prostą pomiędzy punktami startu i lądowania: Bandar-e Abbas - Dubaj. W czasie swojego lotu irańska samolot pasażerski znajdował się w stałym kontakcie ze służbami kontroli lotów, monitorowanymi przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego. Pozarządowa organizacja Międzynarodowe Stowarzyszenie Studiów Strategicznych (ISSA) określiła umieszczenie okrętu US Navy wyposażonego w system AEGIS w strefie lotów cywilnych, jako "nieodpowiedzialne", a działanie kapitana amerykańskiej jednostki uznała za "agresywne”. Członkowie załogi USS Vincennes otrzymali medale Combat Action Ribbon, koordynator ognia został odznaczony Navy Commendation Medal, a kapitan dodatkowo otrzymał Legion of Merit "za wyjątkowe zasługi podczas wykonywania obowiązków dowódcy”…

aktualizator
czwartek, 9 stycznia 2020, 09:04

Fakt ze stosunkowo nowy Boeing spada w kule ognia zaledwie minute albo dwie po starcie świadczy ze albo został trafiony pociskiem z zewnątrz, albo, co mniej prawdopodobne, był wybuch bomby na pokładzie. Jednoznacznie. Wersja Iranu: Samolot ukraiński mógł omyłkowo stracić amerykański dron MQ-1 Predator. Ta wersja jest rozważana przez irańskie wojsko, które są świadome polowania Pentagonu na najwyższych urzędników państwowych. Stany Zjednoczone od dawna starają się wyeliminować nie tylko przywódców politycznych Republiki Islamskiej, ale także dowódców IRGC i Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Irańską wersję wojskową potwierdza fakt, że przed katastrofą w rejonie lotniska w Teheranie odkryto amerykańskiego drona MQ-1 Predator. Wojsko USA prawdopodobnie planowało uderzyć w rządowy samolot, ale przez pomyłkę zniszczyło cywilny samolot pasażerski. Gdy ta wersja będzie poparta dowodami, zostanie przedstawiona społeczności światowej, poinformował przedstawiciel Sil Zbrojnych Iranu.

Davien
sobota, 11 stycznia 2020, 19:40

Aha nowa wersja Iranu: to mu zestzrelilismy Boeinga, przepradszamy ale pomylilismy go z pociskiem manewrującym lub bombowcem:)

Davien
czwartek, 9 stycznia 2020, 12:56

Taak, ale wie pan panie aktualizator ze nie ma MQ-1 w Iraku czy Syrii bo USa wycofało wszystkie predatory?? No i tyle z załosnych bajek Iranu i pańskich:)

Space Cowboy
środa, 8 stycznia 2020, 22:35

UIA jest krajową linią lotniczą. Większościowy pakiet posiada Fundusz własności Ukrainy (61,58%)

MAZU
środa, 8 stycznia 2020, 21:24

Ukraiński cywilny samolot pasażerski Boeing 737-800 ze 176 osobami na pokładzie został zestrzelony przez pocisk rakietowy 9K38 Igła. Tak samo było w Smoleńsku, gdzie za pomocą Igły zestrzelono polski samolot z Prezydentem RP na pokładzie. Igła naprowadza się na najcieplejszy punkt, którym jest silnik. Efektem trafienia (w obu przypadkach) było zniszczenie silnika i urwaniem części skrzydła. Przy ataku z przedniej półsfery odłamki zabijają też załogę. Samolot spada w charakterystyczny sposób, obracając się wokół urwanego skrzydła, płoną też resztki silnika (paliwo). Nie wiemy (na razie..) kto strzelał. Sugestie? M

machine gun
czwartek, 9 stycznia 2020, 22:15

...a nawigator tupolewa podawał wysokość: 120, 100,...,40,20...

asad
środa, 8 stycznia 2020, 18:28

Na bank został zestrzelony.

Artylerzysta z Torunia
środa, 8 stycznia 2020, 18:10

Jeżeli strzelali iranskim hawk iem to impakt śladowy jest na wraku Na poligonie w ustce mozna bylo sprawdzić

Hektor
środa, 8 stycznia 2020, 17:47

Stan na koniec października 2019 - 50 uziemionych przez różne linie lotnicze samolotów tego typu. Powód? Wykrycia na części maszyn pęknięć okuć mocujących skrzydła do kadłuba. To po pierwsze. A po drugie kto rozgłasza te rewelacje o zestrzeleniu? "Bild" – niemiecki tabloid nastawiony na tanią sensację czyli coś jak "nasz" "Fakt".

Davien
środa, 8 stycznia 2020, 23:24

Hektor,a wczesniej generalne sprawdzenie wszystkich maszyn tego typu wiec jak widać z setek B-737 jedynie te 50 uiemiono:)

Adam
środa, 8 stycznia 2020, 17:08

Dobra decyzja LOT-u o omijaniu tego rejonu.

dim
środa, 8 stycznia 2020, 17:05

Jakoś nigdzie nie czytam, że samolot już płonął spadając. A było to widać na amatorskim filmiku.

Kapustin
środa, 8 stycznia 2020, 16:59

Zawiodły ruskie radary a szczególnie system IFF Ale transponder byl włączony Kto wydał rozkaz?

ppp
środa, 8 stycznia 2020, 19:25

W tym przypadku jest większa możliwość , że mógł zawieść sprzęt amerykańskiej prewencji lub jego modyfikacje . Większe jest też prawdopodobieństwo , że została zakłócona jego praca przez nieodpowiedzialne działania strony skąd pochodził ten sprzęt .

Davien
środa, 8 stycznia 2020, 23:25

Kolejny... Naprawde darujcie sobie kolejne kalki rosyjskeij propagandy o MH-17 bo sie niedobrze robi jak te brednie wypisujecie.

zyzio
środa, 8 stycznia 2020, 16:45

Problemy samolotów produkcji Boeinga i wcale nie MAX-ów tylko innych podtypów 737 oraz 787 z silnikami to ani sprawa nowa ani rozwiązana. Prosze mających taką możliwość (dziennikarzy) aby dowiedzieli sie ile maszyn tego producenta w poszczególnych liniach jest uzieminych z tego powodu. Przekładane są silniki z jednej maszyny na druga aby jedna z dwóch mogła latać. Prosze sie dowiedziec ile jast zdarzeń w locie z tymi silnikami. Rozumiem ze Boeing ma swietny PR ale blokowanie postów zawierających fakty ogólnie znane nic nie pomoże. Na pewno nie można obecnie wykluczyć żadnej przyczyny ale fakt licznych awarii, także w trakcie lotu, silników w samolotach Boeinga jest niezaprzeczalny i znany.Prosze obejrzeć filmik z ostatniej fazy lotu tej maszyny.

asade
środa, 8 stycznia 2020, 15:59

iranskie op pewnie go zestrzelily

jampol
środa, 8 stycznia 2020, 15:56

Musi ,zderzył się z rakieta plot?!

Marek
środa, 8 stycznia 2020, 15:34

Szkoda ludzi. I jasne, że nie przekażą producentowi skrzynek. Zbyt dużo ciekawych rzeczy dałoby się z nich wyczytać.

Stirlitz
środa, 8 stycznia 2020, 14:51

Oj coś kręcą irańczycy, a moskwa im pomaga, bo już chcą oni zając się wyjaśnianiem katastrofy, czyli będzie mataczenie do kwadratu.

Nieznawca
środa, 8 stycznia 2020, 14:40

Hmm... Nie znam się ale zastanawia mnie (biorąc pod uwagę czas w którym Iran zaatakował bazy USA a czas kiedy doszło do katastrofy Boeinga) czy to nie Irańska obrona przeciwlotnicza nie strąciła tego 737. Być może po ataku na bazy USA Irańczycy spodziewali się odpowiedzi (zapewne), jakiegoś nalotu odwetowego i w wyniku błędu ludzkiego bądź awarii sprzętu uznano cywilny 737 za amerykański samolot bojowy. Ktoś nie wytrzymał, "wcisnął guzik" i ponad 170 osób zginęło. Bo trochę dziwne żeby (z tego co daje się wyczytać w różnych informacjach) maszyna która niedawno przeszła przegląd runęła niespodziewanie na ziemię. Oczywiście wszystko jest możliwe, nawet wersja z awarią silniki i zwykły zbieg okoliczność przy zaistniałej sytuacji w tamtym rejonie jednak sprawa wydaje się, delikatnie mówiąc podejrzana.

Kiks
środa, 8 stycznia 2020, 14:33

Jeżeli Iran zestrzelił ten samolot to pogratulować głupoty. Dalej będą grali poszkodowanych? A wśród ofiar przeważają obywatele Kanady.

środa, 8 stycznia 2020, 16:38

Obywatele Kanady oraz sami Irańczycy.

Nieznawca
środa, 8 stycznia 2020, 20:26

Jeżeli , podkreślam jeżeli, to było omyłkowe zestrzelenie to na pewno przed odpaleniem rakiet nikt nie zastanawiał się ile osób było na pokładzie i jakich narodowości. Dla tych którzy wydali decyzje o odpaleniu rakiet/y był to cel - wrogi samolot lub rakieta.

Wwe
środa, 8 stycznia 2020, 16:20

Obywatele Kanady pochodzenia irańskiego lub podobnego.

MIP
środa, 8 stycznia 2020, 14:25

Nikomu czarnych skrzynek nie oddadzą bo wyszłoby że to islamiści zestrzelili ten samolot

Name
środa, 8 stycznia 2020, 14:25

Polska mogła by upiec własną pieczeń, sugerując by zażądano natychmiastowego dostępu do czarnych skrzynek, powołując się na Smoleńsk.

Ciekawski
środa, 8 stycznia 2020, 13:43

Nie jestem wyznawcą teorii spiskowych typu chemitrails, HAARP, New age, NWO i tak dalej i zawsze staram się o logiczne wyjaśnienie każdego problemu. Jednak kilka godzin po ataku rakietowym Iranu na amerykańskie bazy wojskowe z niewyjaśnionych przyczyn pod Teheranem rozbija się samolot, a jednocześnie w pobliżu irańskiej elektrowni atomowej w Bushere dochodzi do wstrząsów tektonicznych o magnitudzie prawie 5, dodatkowo ten dziwny atak paniki podczas pogrzebu Sulejmaniego w którym ginie około 60 osób. Takie są fakty i niczego nie chcę sugerować, jednocześnie na prawdę staram się patrzeć na świat racjonalnie, ale nie wydaje się wam, że dużo tych dziwnych zbiegów okoliczności???

Piotr
sobota, 11 stycznia 2020, 00:48

Popieram w100%. Iranska rakieta która podobno uderzyła w samolot mogła zostać przekierowania przez HAARP. A że to rakieta Iranska to automatycznie nie amerykańska a to oznacza niewinność USA-nie my strzelalismy nie nasza rakieta. Tylko Iranczyk na pewno na śmierci swoich rodaków bardziej było to w interesie USA. Ale gdyby okazało się że to wina USA to nie było by mowy już o złagodzenie konfliktu i TRUMP byłby potworem a nie dzielnym kowboje co w jesiennej kampanii by mu zaszkodziło. Ponadto myślę że USA planował większą akcje niż zamach na generała irańskiego. Trzęsienie ziemi akurat teraz w tym akurat czasie i gdzie jak gdzie ale w strategicznym punkcie jak elektrownia jądrowa też nie jest przypadkiem. Z resztą rosyjscy sejsmolodzy wypowiedzieli się że nie jest to naturalne występujące w tych okolicach trzęsienie ziemi. A taka jak potrafi wywołać takie,, "nietypowe trzęsienie ziemi". Fale elektromagnetyczne są niewidoczne nie nagra się ich smartfonem więc nikt nie przedstawi dowodów. Każdy podczas katastrofy będzie badał czarne skrzynki samolotu ale nikt nie pokusi się badania działa GPS rakiety. Broń idealna

Adr
środa, 8 stycznia 2020, 17:49

W dodatku Iran wskazuję oficjalnie na awarię a nie amerykańsko żydowski spisek. Spodziewam się że niedługo Najwyższy Ajatolach sterowany przez Amerykanów uzna Izrael, oda im pola naftowe, ostrzela Strefę Gazy i ogłosi przywrócenie monarchi. To rozwiąże kwestie broni A wszak jedno łączyło Szaha i Ajotalachow chęć jej posiadania.

prawieanonim
środa, 8 stycznia 2020, 16:05

Zapomniałeś o meteorytach które w tym czasie spady na Iran.

rurek
środa, 8 stycznia 2020, 16:04

Uspokoję Cię - trzęsienia ziemi w do 5 stopni to w Iranie rzecz dość powszechna a samolot został omyłkowo zestrzelony przez archaiczny irański system p-lot. System zaś był postawiony w stan gotowości z powodu ataku rakietowego na amerykańską bazę (Irańczycy obawiają się amerykańskiej odpowiedzi)

prawieanonim
środa, 8 stycznia 2020, 13:40

Jeżeli zestrzelili ten samolot to nie dostanie tych skrzynek nikt kto ujawniłby prawdę. Jeżeli to była forma zemsty to chybiona bo zabili najwięcej swoich i Kanadyjczyków. Jeżeli samolot został zestrzelony przez jakichś wolnych strzelców z niekontrolowanej organizacji terrorystycznej którzy się "podpięli" to też nikomu nie oddadzą skrzynek bo wszyscy przypną im plakietkę tych co wspierają terroryzm a w to Amerykanom graj. Generalnie Iran jest w czrnej dpie po tym ataku rakietowym na amerykańskie bazy które co należy zaznaczyć były przygotowane na walkę z Państwem Islamskim a nie na wojnę z innym państwem.

red
środa, 8 stycznia 2020, 13:38

Ciekawe że Ukraina mówi ze to była awaria ........chyba że zmieni zdanie pod n.......

Davien
środa, 8 stycznia 2020, 23:29

Ciekawe że wcale tak nie mówią, juz się wycofali z poprzedniego komunikatu ale pewnei wg ciebie to CIA zmusiła do tego Zeleńskiego:))

7plmb
środa, 8 stycznia 2020, 13:33

Niebywale szybkie stwierdzenie o awarii.A wskrócie w bardachu i z powodu "zaawansowania technicznego" go zestrzelili (Irańczycy).

Lord Godar
środa, 8 stycznia 2020, 19:45

Za szybkie znalezienie przyczyny przez Irańczyków , od razu daje podejrzenia .

Hub
środa, 8 stycznia 2020, 13:28

Jezeli piloci nie sygnalizowali zadnej usterki/problemow, znaczy ze bylo to zdarzenie nagle...

Rasoul
środa, 8 stycznia 2020, 13:06

Na razie wiele wskazuje na to, ze Persowie sami kropnęli w ten samolot. Niechcący... Spadł nagle, piloci nie zdarzyli nadać żadnego sygnału alarmowego, we fragmentach kadłuba są dziury; nowy samolot, tuz po przeglądzie, porządna linia lotnicza. Ktoś pewnie był niedoszkolony/ przemęczony/ spanikowany. I oczekiwał amerykańskiego nalotu na Teheran.

Gnom
środa, 8 stycznia 2020, 15:51

Niestety masz chyba rację. Na żadnych zdjęciach, w tym tych z drona, nie widać orania kadłuba czy silników po ziemi. Szczątki opadły praktycznie bez prędkości postępowej. Wskazywałoby to, że rozpadł się w powietrzu (zresztą jak pierwszych zdjęcia palących się szczątków). Szkoda ludzi.

Davien
czwartek, 9 stycznia 2020, 12:59

Na filmie pokazujacym katastrofe widać jedynie gwałtowny pozar silnika po czym maszyna przechodzi w ostre nurkowanie i uderza w ziemię.

R
środa, 8 stycznia 2020, 15:11

Jakie dziury? porzadna linia lotnicza? przecietna owszem, Ktoś pewnie był niedoszkolony/ przemęczony/ spanikowany. I oczekiwał amerykańskiego nalotu na Teheran. To ten Ukraiski samolot byl jedyny startujacym ladujacym w Techeranie? Poki co Trollu daruj sobie pisanie klamstw.

Rasoul
środa, 8 stycznia 2020, 17:53

To nie 'kłamstwa' tylko domysły oparte póki co o poszlaki. Niemniej liczne i składające się w dość logiczną całość. Przypuszczalnie był to po prostu nieszczęśliwy 'przeciwlotniczy' zbieg okoliczności i nikt nie chciał zestrzelenia samolotu pasażerskiego - ktoś po prostu myślał, ze strzela do amerykańskiego bombowca. Zważcie też, ze nikt na tej tragedii nie 'zyskał', nawet Trump, bo nieuchronnie będzie z nią łączony, jako ten, który cały ciąg zdarzeń zainicjował. Wszyscy stracili... Nie należy raczej tłumaczyć spiskami tego, co można wytłumaczyć głupotą - niedocenianym motorem zdarzeń.

najszybszy rosyjski zegarek
środa, 8 stycznia 2020, 16:38

Jakie dziury? Obejrzyj zdjęcia wraku to będziesz wiedział jakie.

środa, 8 stycznia 2020, 16:37

Iran deklarował że będzie atakował sojuszników USA w odwecie za śmierć tego generała. Zestrzelenie samolotu pochodzącego z kraju który jest dosyć świeżym sojusznikiem USA mogło być symbolem. Zapewne nie chodziło o ludzi na pokładzie tylko o zestrzelenie ukraińskiego samolotu. Dlaczego Ukraińcom? A kto odpowie na taki atak? Irańczycy (byli na pokładzie) czy może Kanadyjczycy?

Lord Godar
środa, 8 stycznia 2020, 19:47

Samolot był amerykański , może już to teraz wystarczy do zaatakowania ?

martin
środa, 8 stycznia 2020, 13:04

zgadza sie. mosadu

zyzio
środa, 8 stycznia 2020, 12:59

Kłopoty z silnikami dotyczą nie tylko MAX-ów ale i innych maszyn produkcji boeinga zarówno 737 jak 787, także nie tylko w MAX-ów ale i innych 737 dotyczą kłopoty z konstrukcją płatowca co nie jest żadna tajemnicą bo sam boeing to podał swego czasu.Na pewno za wczesnie aby mówic o przyczynach katastrofy bo i okoliczności nie wykluczaja ani zamachu ani nawet stracenia maszyny, lecz najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest usterka, a silnik biorąc choćby pod uwage ilość problemów choćby LOT-oskich boeingów z silnikami jest naturalnym podejrzanym elementem. Szczere kondolencje dla rodzin, i przyjaciół załogi oraz pasażerów.

gnago
czwartek, 9 stycznia 2020, 10:36

Zyziu przy kłopotach z silnikiem wrak wyorałby bruzdę a nie zatrzymał się w miejscu

czwartek, 9 stycznia 2020, 21:07

Jeśli silnik rozleciał sie w czsie lotu, zadziałał jak wybuch rakiety przy samym kadłubie. Wentylator, turbina, wykonane sa z naprawdę solidnego materiału, takie łopatki turbiny po jej rozerwani to maja potężna energię a to z jakiego sa materiału powoduje że szatkuja kadłub bez przeszkód. Więc samolot spadnie jak po beposrednim trafieniu . Po drugie silni jest pod skrzydłem a co mamy w skrzydle? Tuż postarcie?

Davien
sobota, 11 stycznia 2020, 19:44

Ale wybuch silnika nie zrobiłby dziur w stateczniku pionowym. Zreszta i tak po fakcie bo Iran oficjalnie sie przyznał do zestzrelenia twierdząc ze pomylili go z bombowcem lub pociskiem manewruacym.

wtorek, 14 stycznia 2020, 14:04

No widzisz co prawda tutaj to sprawa wyjaśniona. Lecz zdarzały sie już wypadki gdzie przyczyną była awaria silnika skutkujaca rozpadem turbiny i owszem takie dziury powstawały także na stateczniku pionowym, także w przypadkach gdzie silnik był pod skrzydłem. Dlatego właśnie jak pokazano zdjecia statecznika tego samolotu specjaliscy mówili że o niczym to nie przesądza.

Davien
wtorek, 14 stycznia 2020, 20:10

Więc poproszę o taki przypadek, gdzie rozerwanie silnika pod skrzydłem wybiło dziury w stateczniku pionowym, czekam. Bo ak sobie przyominam zdarzało sie to na maszynach mających silniki na kadłubie

ppp
środa, 8 stycznia 2020, 19:39

O tych samolotach raczej się nie mówi aby miały większe kłopoty z silnikami niż u konkurencji . Ale wszystko może się wydarzyć .

7plmb
środa, 8 stycznia 2020, 16:51

Silniki akurat tych modeli Boeinga są wyjątkowo trwałe więc nie wciskaj kitu Sasza vel zyzio.

zyzio
środa, 8 stycznia 2020, 19:09

Widzisz problemy z silnikami w Boeingach to nie nowa sprawa , przez te problemy producent tych silników o mało nie upadł i chyba nadal ma problemy. Obrażanie kogoś, kto pisze o faktach ogólnieznanych od długiego czasu nie świadczy za dobrze o Tobie. Jeśli Twierdzisz że ja kłamię podaj dowody. Po drugie zarzucasz mi że jestem jakimś "szpionem" wiadomo czyim bo wszak to wskazuje użycie imienia Sasza. Miłego wieczora Tobie także zyczę.

Davien
środa, 8 stycznia 2020, 23:36

No to panei zyzio obalamy pana twierdzenia:) B-737-800 napedzaja wyjatkowo niezawodne CFM56-7 a awarie silników na maszynach B-787 dotyczyła silnika RR Trent . Do tego jakos nie przypominam sobie by CFM international kiedykolwiek miał upaść. Czyli panei Zyzio kłamiesz ciekawe tylko czy swiadomie czy z niewiedzy. LOT panie zyzio ma ałe 4 B-737-800 wiec jak widac....

czwartek, 16 stycznia 2020, 22:53

Widmo bankructwa GE było mocne a jak zapewne wiesz GE to jeden z dwu podmiotów tworzących CFM.

czwartek, 16 stycznia 2020, 13:08

LOT posiada na stanie 6 B 737-800 nie 4. Kto zatem kłamie? Kto powinien przeprosić zyzia?

środa, 15 stycznia 2020, 22:34

LOT ma na stanie 6 sztuk B737-800. Kto tu kłamie?

gnago
czwartek, 9 stycznia 2020, 10:38

No mi się wydawało że to kupujący określa producenta silników . Zatem skąd ta pewność co do silników w tej ukraińskiej maszynie?

rycky
czwartek, 9 stycznia 2020, 21:00

Niestety taki jest poziom postów Daviena, wybiera tylko to co jemu pasuje. Już prostego faktu że te maszyny mogą latać z silnikami różnych producentów to już mu nie przejdzie przez usta.

Davien
wtorek, 14 stycznia 2020, 01:53

Rycky, rozumiem że wiesz lepiej od Boeinga z jakimi silnikami moze latac B-737NG?? Ech dawn tak sie nie usmiałęm:)

wtorek, 14 stycznia 2020, 14:07

Jak widać Boeing mylił się w tej sprawie i to śmiertelnie sie mylił. Nadal sie śmiejesz?

Davien
czwartek, 9 stycznia 2020, 13:02

Poniewaz do B-737-800 dostepne sa wyłacznie silniki CFM-56-7. B-787 tez nie kupisz z silnikami innymi niz te co dopuscił producent. A kupujacy moze istotnie wybrac silnik ale jedynie z dostepnych dla danej maszyny.

rycky
piątek, 10 stycznia 2020, 13:12

"Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA zarekomendowała Boeingowi wymianę silników w 7 tysiącach maszyn. Chodzi o część, przez którą w zeszłym roku zginęła pasażerka jednego z lotów. Boeinga czekają kolejne wydatki. Do niekończącej się złej passy producenta, dołączyła właśnie rekomendacja Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu USA, która zarekomendowała firmie wymianę silników w 7 tysiącach samolotów. Chodzi o część osłony silnika, która skonstruowana jest tak, że nie chroni przed ewentualnym uderzeniem wyrwanej łopatki wirnika w kabinę pasażerską. Śmiertelny wypadek Rekomendacja, którą usłyszał Boeing, jest efektem śledztwa prowadzonego po awaryjnym lądowaniu i śmierci jednej z pasażerek lotu linii Southwest Airlines. Do zdarzenia doszło w listopadzie 2018 roku. Kobieta zmarła w wyniku odniesionych ran. Śledztwo wykazało, że łopatka wirnika, która oderwała się z uszkodzonego silnika, przebiła się przez szybę i śmiertelnie raniła pasażerkę. Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu zaleciła Boeingowi zmianę konstrukcji zewnętrznej osłony silników, w taki sposób, aby w przyszłości taka sytuacja nie miała szansy zaistnieć. Chodzi o silniki montowane w modelach 737 New Generation, czyli nieco starszego brata feralnych 737 Max, które pozostają uziemione po dwóch tragicznych wypadkach w Indonezji i Etiopii. Firma ma nie lada problem, gdyż w służbie jest już około 6,7 tys. takich maszyn, a ponad 100 czeka na dostarczenie do linii lotniczych." Chyba komentować nie trzeba.

Davien
sobota, 11 stycznia 2020, 19:48

Wow a gdzie ten komunikat twierdzi coś o zmianie silników?? Aha i jakbys nie zauwazył( a niby jak kiedy polskiego nie znasz) dotyczy to osłony silnika a nie samego silnika:) Ale jak widać dalej robisz z siebie... Dla twojej wiedzy: Iran sie oficjalnie przyznał:)

rycky
piątek, 17 stycznia 2020, 12:27

"Śledztwo wykazało, że do wypadku doszło na skutek pęknięcia łopatki turbiny silnika i niewystarczającej w tym wypadku ochrony gondoli silnika. Po publikacji raportu dotyczącego śmierci 43-latki w powietrzu, amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (ang. National Transportation Safety Board) zaleciła w związku z tym Boeingowi wymianę silników w samolotach 737 Następnej Generacji, czyli w modelach 737-600, 737-700, 737-800 i 737-900. Takich, aktywnie przewożących pasażerów maszyn, jest na całym świecie blisko 7000. - Ten wypadek pokazuje, że łopatka turbiny może ulec awarii i odpaść inaczej, niż to zostało zaobserwowane podczas testów certyfikacyjnych silnika i jak to zostało uwzględnione w analizach konstrukcyjnych płatowca. Należy zapewnić integralność strukturalną elementów gondoli silnika dla różnych kombinacji płatowca i silnika – wyjaśnił Robert Sumwalt, przewodniczący NTSB. " Owszem dotyczy wymiany silników. Problem nie dotyczy tylko osłon. Dotyczy wręcz konstrukcji płatowca. Od razu uprzedzę twe próby zmiany rzeczywistości, Boeing juz sie zgodził przeprowadzić modernizację samolotów zgodnie z rekomendacją.

bryxx
niedziela, 12 stycznia 2020, 16:31

Co przyznanie do zestrzelenia jednego samolotu przez Iran ma do rekomendacji wydanej w listopadzie 2019 roku przez National Transportation Safety Board zalecającej wymiane silników we wszystkich 737 NG z powodu ich wadliwej konstrukcji? Przeczytaj post ryckiego ze zrozumieniem, cytat tam zawarty to tłumaczenie tekstu z CNN, albo przeczytaj sam dokument NTSB. Wyraźnie jest w nim rekomendacja wymiany wszystkich silników . Jakbyś kiedyś widział taki silnik i znał jego budowę to byś zrozumiał że aby usunąć przyczynę smierci pasażerki to trzeba przekonstruować silnik.Być może w montanie przyspawaliby dodatkową pancerną blache i by było ok, ale w cywilizowanych krajach robi sie to inaczej.

Davien
poniedziałek, 13 stycznia 2020, 17:35

Panei Bryxx, rozumiem ze rycky moze nie odrózniać osłony silnika od samego silnika, ale podobno ty wiesz takie rzeczy?? Czyzbyś jednak stale kłamał:) Dziecko, blache to sobie mozecie przyspawac w Rsji do SSJ, ale w cywilizowanym kraju nie wymienia sie silnika jak zmieniaja osłone ale przekonstruowuje sie wadliwy element.

wtorek, 14 stycznia 2020, 14:05

Czego nie rozumiesz człowieku w zdaniu:"Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA zarekomendowała Boeingowi wymianę silników w 7 tysiącach maszyn."?

Davien
czwartek, 16 stycznia 2020, 01:30

A czego ty nie rozumiesz w zdaniu: " Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu zaleciła Boeingowi zmianę konstrukcji zewnętrznej osłony silników, w taki sposób, aby w przyszłości taka sytuacja nie miała szansy zaistnieć.". Wystarczy czy dalej robisz z siebie...

czwartek, 16 stycznia 2020, 12:58

Może chodzić o farbę jaką są pomalowane te silniki, albo tabliczkę znamionową.(a chodzi nie tylko o osłonę ale i o odlatujące łopatki turbiny)Ważne że NTSB rekomenduje wymiane silników. Czego nie rozumiesz? Bronić MAX-ów przestałeś, teraz bronisz tej sprawy i będziesz to robił, bo tak ci każą, do momentu aż Boeing zastosuje sie do rekomendacji i zacznie wymieniać silniki, Cóż taka praca. Szkoda zatem czasu.

prawieanonim
środa, 8 stycznia 2020, 16:48

Od kiedy to Boeing produkuje silniki bo ma wrażenie że to sugerujesz.

Luki
środa, 8 stycznia 2020, 12:45

Spada kula ognia, w mojej ocenie to nie silnik.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama