Turcja aresztuje setki wojskowych oskarżonych o udział w puczu

26 kwietnia 2021, 09:49
Vladimir_Putin_and_Recep_Tayyip_Erdoğan_(2015-06-13)_3
Fot. kremlin.ru
Reklama

Turecka prokuratura wydała nakaz aresztowania 532 osób, w tym 459 czynnych wojskowych, oskarżanych o związki z islamskim kaznodzieją Fethullahem Gulenem, którego władze w Ankarze uważają za inspiratora nieudanego puczu wojskowego z 2016 roku - podała w poniedziałek agencja Anatolia.

Śledztwo w tej sprawie prowadzone jest w 62 prowincjach. W samym Stambule nakazano aresztowanie 258 osób, w tym czterech pozostających w służbie pułkowników, jednego podpułkownika, dziewięciu majorów i 24 kapitanów - przekazała państwowa agencja informacyjna. W Izmirze prokuratura wydała nakaz aresztowania 274 osób, również głównie spośród czynnego personelu wojskowego.

image
Reklama

Pozostający w USA Gulen jest oskarżany przez turecki rząd i prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana o kierowanie próbą zamachu stanu poprzez ruch określany przez Ankarę jako FETO. Gulen zaprzecza tym zarzutom. W udaremnionym przez władze puczu zginęło ponad 250 osób.

W następstwie próby wojskowego przewrotu toczą się postępowania przeciwko ok. 80 tys. osób, ok. 150 tys. urzędników i wojskowych zostało wyrzuconych z pracy lub zawieszonych w obowiązkach, z armii wydalono ponad 20 tys. żołnierzy - przypomina agencja Reutera.

Trzeba pamiętać, że Ankara oskarżała o wspieranie puczu Stany Zjednoczone. Relacje na linii USA-Turcja są napięte szczególnie teraz, po tym jak Joe Biden uznał za ludobójstwo rozpoczętą w kwietniu 1915 roku masakrę Ormian, przeprowadzoną w Imperium Osmańskim.

PAP/Defence24.pl

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 74
Reklama
ww
wtorek, 27 kwietnia 2021, 11:11

kto sieje wiatr zbiera burzę

asad
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 16:56

Czystki jak za Stalina

Eee tam
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 19:51

Widocznie młodzi ze wsi z Koranem w ręku bardzo chcą szybko zostać oficerami Erdogana

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 27 kwietnia 2021, 11:29

Chciałeś powiedzieć chyba, że to Erdogan życzy sobie takich oficerów?

Aśka
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:26

Erdogan po prostu musi to robić w sytuacji którą sam stworzył. Armia to jeden z filarów demokracji w Turcji. Kraj ma problemy więc społeczeństwo jest podatne na radykalne zmiany. To po prostu ucieczka do przodu. Zatem procesów i wyroków będzie zapewne więcej. W tym tempie zostanie oficjalnie sułtanem jeszcze przed końcem kadencji.

poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:49

Lub trafi na swój koniec, po śladach Mussoliniego...

Tata powiedział
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:00

Tak jest. Aresztować i osadzić. Nie róbcie takich błędów jak my. Szkoda że u nas takiego polityka nie ma. Uwazajcie na falszywych sojuszników.

Monkey
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:18

Patrząc na stopnie oficerskie aresztowanych, rewolucja młodoturecka 2.0 na razie idzie słabo. Ten niekoronowany sułtan trzyma się nieźle jak na razie. A co do ludobójstwa Ormian to oczywiście prawda. Ale tego samego dopuścili się Amerykanie względem rdzennej ludności Ameryki. Tyle że Ormianie to naród o starożytnej tradycji, a Indianie byli w większości nawet poniżej poziomu rozwojowego Tatarów Krymskich. Dlatego łatwo jest o nich zapomnieć.

dim
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:26

Rewolucję młodoturecką wykonywali absolwenci najlepszych w całym imperium żydowskich szkół średnich, czyli tych w greckich miastach: Salonikach, Konstantynopolu, Smyrnie... A teraz takich szkół brak. Są, ale w Izraelu, a tym samym tylko dla Żydów. Gdy w Turcji uczęszczali do nich także czołowi intelektem muzułmanie. Acha... a teraz Grecy zafundowali sobie jedną taką - grecko-żydowską szkołę lotniczą. Ale o tym Państwo już wiecie... Otóż przeczytałem właśnie wczoraj bardzo ciekawe wyjaśnienie od greckiego blogera, o głównym argumencie dla powołania tej szkoły, zacytuję: _______________________________________________________________________ To adapt F 35 in your air force you need major facility and infonstration update and new training planes! And I'm not even talking about the dogma change! We started to update our training fleet and we maid the dial with Israel, because they are the first adapters of F 35. We are waiting to finish with the f-16V update that will be able to share subsystems with the F-35! So we are talking that we will submit a proposal for purchase in at least 5 years. that is why we are buying Rafale now! Retrain for the aircraft is about 6 months (we fly French planes from 2000) we have the infrastructure and they are far superior than anything now (in service, except f-35 but f35 are more like f 117 role) Raptors (F-22) are the kings of the skies but USA dose not export them!

Kair
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 23:38

Egipt i Turcja razem pokonają wszystkie trudnosci, problemy. W końcu delegacja Turecka przyjezdzia do nas, do Kairu w maju, bracie

Stavros
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 22:43

Nasze Grecki miasta; Saloniki, Konstantynapol, Smyrna i jeszcze są Neapol, Sewastapol, Marsylia, Barcelona i Odessa

dim
wtorek, 27 kwietnia 2021, 15:07

Ponieważ trzon inteligencji stanowili tam ówcześnie Grecy. W samym Konstantynopolu mieszkało ich 600 tysięcy. W Smyrnie było ich "tylko" 40%, ale należało do nich 85% nieruchomości i biznesów. Reszta do Ormian, do Turków praktycznie nic. Odmiennie było z Salonikami - ówcześnie było to miasto tradycyjnie głównie żydowskie. Żydów wyznania mojżeszowego - nie pamiętam dokładnie, ale rząd wielkości 80 tysięcy. Żydów wyznania muzułmańskiego 20 tysięcy (a muzułmanów nieżydowskich 10 tysięcy). Greków i Arumunów greckich (liczeni są zawsze razem - wspólny obrządek kościelny, czyli także system podatkowy) było 20 tysięcy. A Słowian tylko 4%. Dane tureckie. Ściślejsze znajdziesz w polskiej Wiki, spisane były dla celów podatkowych, co do 1 duszy ! Sewastopol i Odessa w znacznej mierze były greckie - większość warstwy kupieckiej i marynarzy. Greckie były tam także Mariupol i Taganrog. Sprawdź tę imponującą ilość greckich szkół... sam wyszukiwałem i wstawiałem te dane. W szczególności nasz kochany i znakomity Pan Prezydent Warszawy, Sokrates Starynkiewicz, ten który przywrócił miasto Europie... - Grek z Taganrogu. Wszyscy ze wszystkimi Grecy utrzymywali bardzo żywy kontakt. Długa historia... w naszej wioskowej szkole podstawowej, w Poncie, w Turcji... dzieci pasterzy... nauczano greckiego i francuskiego. Gdyż ówcześnie był to, na Śródziemnym, międzynarodowy język marynarzy i kupców. Oprócz powszechnej w każdym porcie greki...

Stavros
wtorek, 27 kwietnia 2021, 23:21

Nie tylko miasta!! świat powstał na fundementach " Wielkiej Cywilizacji Greckiej". We wszystkich dziedzinach fundament jest Grecja. Pokaż jednego zawodu,sztukę lub naukę nie zawierającyc słów greckich, nie ma bo Grecy stworzyli ..Zachód jest zachodem dzięki kultury i cywilizacji Greckiej. Dzisiejszy poziom cywilizacji to Ellada.

i pozdrawiam z Aten /dim
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:03

Rozwalił lotnictwo, marynarkę, teraz pora na wojska lądowe :) Uważam, że Pan Prezydent Erdogan wykonuje dla nas bardzo dobrą, rzetelną, gruntownie skuteczną pracę. Choć nic mu przecież za to nie płacimy :)))))))

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 12:00

Od kiedy zaczęły się czystki w armii to Turcja przeprowadziła kilka udanych kampanii wojskowych. Jak widać ci aresztowani to zbędny balast , bez nich armia działa lepiej

Ciekawy
wtorek, 27 kwietnia 2021, 21:34

A najlepiej wyglądało użycie Leopardów 2. Mniej więcej tak, jak niektórzy niedouczeni używali Abramsów. Zaraz, zaraz. A przypadkiem nie było tak, że do więzienia trafili nauczeni tego, co jest potrzebne pancerniacy?

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 23:28

Takie problemy były na początku, teraz już nie ma

Pax Romana
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 23:35

Ja bym się bał jako sąsiad Turcji. W koncu pozbędzie wszystkich pasozytów którzy zachamowali działanie kraju i coraz bardziej sie rozgląda w okól siebie po puczu 2016r. Dowodem jest syria, libia i karabag. Wschód, Południe pod kontrolon i jest panowane a teraz na zachód!!!

Oto
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 20:22

Ciesz się dalej aż zobaczysz tureckie drony nad głową. Śpiący od 100 lat olbrzym właśnie się obudził.

dim
wtorek, 27 kwietnia 2021, 15:08

A to znasz: Od naszych strzał zaćmi się słońce ! (poseł Kserkesa). - Będziemy walczyć w cieniu (Leonidas na to).

Pax Romana
wtorek, 27 kwietnia 2021, 23:22

Znamy, 300 spartań przeciwko milion Persów

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 18:31

Ale współczesna Grecja nie jest kontynuacją starożytnej krainy zwanej współcześnie Grecją. Współczesna Grecja to nowy twór powstały w XIX wieku

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 27 kwietnia 2021, 21:39

Zważywszy, że Grecy pogonili Mussoliniego tak, że musiał wzywać na pomoc Adolfa Hitlera rzekłbym, że masz ciekawy, aczkolwiek kontrowersyjny pogląd na świat.

dim
wtorek, 27 kwietnia 2021, 19:30

I to pewnie dlatego greccy Arwanici nazwali "Agamemnon" (1820 rok) swój najpiękniejszy statek ? Idę na Kerameikos i czytam na nagrobkach napisy sprzed 2,5 tysiąca lat tak samo łatwo, jak Czech czyta napisy słowackie.

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 19:36

Pismo greckie przetrwało, późniejsi niszczyciele starożytnej Grecji zachowali jej elementy. Inne nacje też zachowały elementy starożytnej Grecji

Kair
wtorek, 27 kwietnia 2021, 23:33

@milutki, Pismo przetrwały bo naukowcy Arabcy przetłumaczyli starozytne pisma na arabski i dzięki temu uratowali. A pózniej to zauważyli włosi- przetłumaczyli na italiano i powstał renesans. gdyby nie arabowie to nie byłoby nieczego z starozytnej Grecji. świat by nie dowiedział...

Milutki
czwartek, 29 kwietnia 2021, 00:37

Tak właśnie jest, Arabowie byli spadkobiercami starożytnej Grecji, współcześni Grecy nie

dim
wtorek, 27 kwietnia 2021, 20:36

Wiesz, dla mnie, to co piszesz, jest o tyle zupełnym nonsensem, że pamiętam jeszcze wioskowe zabawy, z wakacji w Grecji, mojej młodości. I sylwetki, ruchy, twarze tańczących były tam IDENTYCZNE, jak te z waz, z IV wieku pne, z Narodowego Muzeum Archeologicznego. Po prostu żywa i ta sama tradycja. A to dopiero teraz, tj. po zapanowaniu globalizacji, obejmującej także sposoby ubioru i zachowania społeczne, owo podobieństwo do narodu starożytnego nie jest już tak bardzo uderzające.

Milutki
czwartek, 29 kwietnia 2021, 00:53

A więc dowodem łączności współczesnej Grecji z starozytną Grecją są podobieństwa obecnych Greków do postaci na starożytnych wazach. Taki dowód to udowodnienie braku dowodu

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 27 kwietnia 2021, 11:36

Swego czasu Turcy doszli do wniosku, że ich problemem jest nadmiar islamu, który skutecznie hamuje rozwój państwa i zrobili z tym porządek. Później laicka armia pilnowała, żeby cały czas tak było. Może i demokracji nie było tam za bardzo, ale był postęp. Później, w ramach dostosowania się do UE w Turcji chciano zrobić "wincej demokracji". Skończyło się typowo, czyli zamiast "wincej demokracji" jest "wincej islamu". Gdzie tu jest pobudka i postęp?

Muminek
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:07

dokładnie ... trzymać za niego kciuki - niech rządzi jak najdłużej ...

Ruswiner
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:56

80 tys. osób, 150.000 tys. urzędników państwowych i 20.000 żółnierzy. U nas wystarczy wszcząć postępowania przeciwko 10.000 sędziom, 10.000 prokuratorom i kuratorom, 100.000 policjantom i 460 posłom i nie będzie wojny.

LMed
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:49

Może jest to jakaś metoda na ograniczenie kosztów utrzymania kadry ( w wielu armiach zjawisko przerostów administracyjnych ogranicza inne wydatki).

asf
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:47

Mają rozmach...

Milutki
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:40

Nikt się nie przyznaje do przeprowadzenia upadłego puczu, nawet żołnierze bezpośrednio złapani na działaniach twierdzą że są niewinni . Istnieje bałamutne twierdzenie że Erdogan sam na siebie zrobił zamach stanu, ciekawe że złapani żołnierze i ci zbiegli za granicę nie potwierdzają tego twierdzenia, musieliby przynieść dowód a nie przyniosą dowodu na coś co nie miało miejsca. Takie twierdzenie powstało tylko po to aby umniejszyć sukcesom narodu tureckiego w obronie demokracji i aby znaleźć jakikolwiek powód do oczerniania demokratycznie wybranego prezydenta .

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 16:01

Wojsko to zamknięta struktura, sprawami wojskowymi zajmuje się wywiad wojskowy i żandarmeria. Szeregowi żołnierze dostali rozkaz w ostatniej chwili, grupa decyzyjna była zamknięta, wiedzieli jak postępować aby uniknąć dekonspiracji bo dobrze znali działanie państwa i jego mechanizmy ochronne.

klaun-szyderca
wtorek, 27 kwietnia 2021, 09:32

Bardzo ciekawie jest, że tureckie służby przegapiły pucz w który rzekomo zaangażowane było ponad 150 tysiecy ludzi....ale jednocześnie w ciągu tygodnia po tym puczu juz prawie 20 tysiecy miały w więzieniach, a kolejne 90 tysiecy poddane różnym represjom. Pytanie- czy to dowodzi że tureckie służby specjalne są niekompetentne -bo przegapić spisek organizowany przez ponad 100 tysięcy ludzi to gigantyczna wtopa, czy może jednak że są takie sprawne - bo w ciągu tygodnia mieć listę około 100 tysiecy zaangażowanych zaczynając od zera i 20 tysięcy aresztowanych to też nie byle jaka robota ? Czy też jest inne rozwiazanie tegoż dylematu ? Ciekawe co by na to powiedzial Jewno Fiselewicz Azef ...

Pax Romana
środa, 28 kwietnia 2021, 00:18

Prosto!! ci ludzi mieli siatkę w komórce przez jakąś aplikację i policja ją rozszyfrowała i wpadli jeden za drugim. Technologia uwatwia życiaaaa...

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 16:05

Wojsko to zamknięta struktura, ściganiem nieprawidłowości zajmuje się kontrwywiad wojskowy i żandarmeria. Szeregowi żołnierze w ostatniej chwili dostali rozkaz do wymarszu. Grupa kierująca puczem czyli wysoko postawieni generałowie znali mechanizmy działania państwa i wiedzieli jak obejść zasady bezpieczeństwa.

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:08

Wiadomo że to USA przesłanek jest kilka a Ankara zapewne posiada dowody na działanie USA.

noityle
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 18:38

wiadomo to tyle, że nie ma żadnych dowodów że to USA. nie ma żadnych dowodów na jakikolwiek pucz, w kraju w którym takowych było tyle zamach stanu nie mógłby pójść gorzej, nawet podstaw typu zajęcie parlamentu, radia i tv... Nie wspominając właśnie o młodych żołnierzach, zapewne poborowych, którzy nie mieli pojęcia co się dzieje bo mieli tylko rozkaz np stanąć i zablokować most.

i tyle w temacie...
wtorek, 27 kwietnia 2021, 10:04

@noityle Nigdy nie przypuszczałem, że poprę zdanie Milutkiego, to po primo. Po drugie primo, piszesz, że "nie ma dowodów" acha, ale co do Czech to też nie ma dowodów na działanie Rosji w związku z wybuchem, a "dziwnym trafem" nikomu to w tym przypadku nie przeszkadza. Jeżeli wojsko buntuje się przeciw legalnej władzy to to żadna demokracja a zamach i tyle...

Hektor
środa, 28 kwietnia 2021, 00:11

Żeby porozumieć co się dzieje w okól Turcji wstarczy sprawdzić tą stronę internetową ilu jest artykułów oraz ilu jest aktywni- komentujące na artykułach Turcji!! Najbardziej chyba można zadawać sobie taki pytanie; dlaczego każdy przyszły ambasador w USA chce być zanominowany lub być wybrany do Ankary? to jest bardzo ciekawe nie? I jeszcze po powrocie do USA, czemu te byli ambasadorowie zawsze zostaną wiceszefem stanu. To może trochę wyjaśnia jaka ważna jest ta Turcja. A możę nie bez powodu; wśród ambasador Turcja jest numer one...

Kiks
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:00

Turecka demokracja pod rządami Erdogana :D. To jakiś oksymoron.

Niuniu
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:38

Turcy ponownie się wkurzyli na USA po mowie Baidena w której uznał za fakt historyczny ludobujstwo Ormian przez turków. Przywódca partii rządzącej w Turcji wezwał nawet do wyżucenia wojsk USA z baz w Turcji i to w ciągu 14 dni. Na dwa dni profilaktycznie USA zamknęło swją ambasade i konsulaty w Turcji. Nie ma to jak sojusznicy.

dim
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:40

Nie tylko, że uznał ludobójstwo na Armenach, gdyż także użył oryginalnej, chrześcijańskiej nazwy Constantinopole, w miejsce nowomowy "Istambul". Co wskazuje na możliwość uznania także ludobójstwa na Grekach Pontyjskich. A już na pewno jest spoliczkowaniem tureckiej dumy. Także wysłanie tureckiego AWACSa do obserwacji ruchów Rosjan, przeciw Ukrainie, z jednoczesnym podesłaniem "Bryzy" czyli "a waszego morza, w tym czasie, popilnują Polacy", ja odbieram jako pokazanie Turcji jej miejsca, w szeregu. Plus pozostawienie niszczycieli na Egejskim, zamiast wysłać je na M.Czarne, ogłoszone tego samego dnia, gdy grecki i turecki MSZ pokłócili się przed kamerami, w trakcie spotkania w Ankarze.

Ivanius
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 23:22

Nie uznał tylko gadał..nie wymienił nazwę Turcji. On sam ma świadomość ze to raczej polityka a nie historia i nie ma dokładnych dokumentów. Tym bardziej umowa o ludobójstwie podpisano 1945r. nie dotyczy wsteczWiec nie lataj aztak hapyy.

dim
wtorek, 27 kwietnia 2021, 15:10

Nie, nie wymienił Turcji. Gdyż było to Imperium Osmańskie. Inne państwo. Coś jak obecna Rosja, a były ZSRR.

Milutki
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 16:36

Konstantynopol to nazwa dawnych rzymskich okupantów. Biden może mówić co chce , prawdy nie zmieni - Turcja w latach nastych i dwudziestych XX wieku broniła się przed ormiańskim i greckim atakiem.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 27 kwietnia 2021, 11:42

Po pierwsze kiedy tam był Rzym was tam nie było i na świecie się nikomu nie śniło się o islamie. Po drugie toczyliście "bohaterską" wojnę przeciwko greckimi oraz ormiańskim kobietom i dzieciom.

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 18:30

Gdy Rzymianie przyszli kupować Anatolię, wcześniej przyszedł Aleksander zwany Wielkim to mieszkali tam inni ludzie, Grecy i Rzymianie ich kupowali. Dzisiaj mieszkają tam Turcy. Tureckie kobiety i dzieci ginęły w ormiańskich masakrach

nbdk.ajd/
środa, 28 kwietnia 2021, 10:32

Masz podobny styl jak neobanderowcy. Oni identycznie "tłumaczą się" z ludobójstwa na Wołyniu.

Milutki
czwartek, 29 kwietnia 2021, 01:02

Podobieństwo jest inne. Ormianie zaczęli masakry tureckiej ludności cywilnej, wykorzystali wtedy słabość Turków zaangażowanych w I WŚ. Banderowcy wykorzystali słabość państwa Polskiego a konkretnie jego zniknięcie. To Ormianie zachowali się jak banderowcy, z tą główną różnicą że ofiary Ormian się obroniły, banderowców nie

Milutki
wtorek, 27 kwietnia 2021, 19:37

Okupowali*

biały
wtorek, 27 kwietnia 2021, 10:21

w imię obrony wyprowadzili i wymordowali milion Ormian , przypomnijmy że podczas ataku Ormian na instytucję rządowe imperium Osmańskiego zginęło 100 Tureckich urzędników , w historii ostatnich 100 lat to więcej wymordował tylko Mao z Chin , wujek Stalin z Rosji , Adolf z Rzeszy , więc istotnie wspaniałą świta wśród której znalazła się i Turcja

Milutki
środa, 28 kwietnia 2021, 08:47

Ormianie przeprowadzali masakry Turków w wschodniej Anatolii . Turcy się przed nimi bronili

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:05

Poczekaj jak ws. Polski (oj to już ma miejsce) że Polacy odpowiadaja za holocaust. Uważam że powinniśmy oficjalnie ogłosić że to USA odpowiada za ludobójstwo indian północnoamerykanskich i głośno potępić niewolnictwo i segregację rasową. USA to fałszywy sojusznik!

poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:41

Masz rację ! prawdziwy sojusznik Polaków to Rosja i jej prawdziwie słowiańska gościnność na Sybirze.

trzcinq
wtorek, 27 kwietnia 2021, 07:07

Z czym się nie zgadzasz co napisałem i w którym momencie napisałem coś o Rosji?

marret
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 23:04

Najlepszym sojusznikiem Polski jest Ukraina-czyli specialista od używania przeciwko Polakom-wideł...

Kiks
wtorek, 27 kwietnia 2021, 11:57

No i?

cynik
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:37

Gdyby choć co dziesiąty aresztowany/represjonowany był faktycznie zaangażowany w jakiś spisek to dawno Erdogana nie byłoby wśród nas.

dim
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:43

Więc nie znasz Turcji. Tam wylatuje się z pracy, po telefonie z bezpieki, ponieważ i wystarczy, że syn Twego dalszego kuzyna, uznany został za wypowiadającego się antypaństwowo. Odpowiedzialność jest całorodzinna, a rodziny duuuuże.

cynik
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 15:45

W sumie potwierdziłeś to co napisałem.

Viktor
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:35

Ruski wiedział jak podejść erdogana to taka kopia wielkiej czystki Stalina z lat 30 Że słynnym podpisem Hitlera pod listem Tuchaczewskiego

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:06

Nie musial. USA go wyprzedziły

droma
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:31

turki muszą się nauczyć ; że wybory a nie pucze /czytaj nasz sejm / ...

nawet norki w Montanie to wiedzą
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 20:59

Wasz sejm? Przecież na Ukrainie nie ma sejmu tylko Rada Najwyższa Ukrainy.

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:06

To niech USA nie mataczy

Kiks
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:10

W tym tempie będzie musiał szybko awansować szeregowców na generałów ;)

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:02

Czyżby Erdoğan znów zaczął się nudzić?

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:07

Nie to USA przyspieszyły tok wydarzeń swoim matactwem i spiskami

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:21

I dlatego kolega Erdoğan zachowuje się tak samo jak kiedyś kolega Stalin?

trzcinq
wtorek, 27 kwietnia 2021, 07:09

Każą winnych puczu więc gdzie tu czystki porownywalne do tych Stalinowskich?

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 27 kwietnia 2021, 21:52

Serio? Ciągle "znajdują" następnych, którzy z puczem nie mieli nic wspólnego. Wiesz czemu? Bo tam jest taka książeczka, na której opiera się pan Erdoğan. Ten sam, dzięki któremu masz w Turcji pełzający szariat, co już nie każdemu światłemu Turkowi pasuje. Co Turcy robią u siebie, ich sprawa. Ale mi nie odpowiada wycieczka do kraju, w którym zeznanie jednego "wiernego" ma taką samą wagę jak zeznanie dwóch "niewiernych". Podobnie jak nie pasuje mi reszta szariackich wynalazków.

Milutki
środa, 28 kwietnia 2021, 08:45

W Turcji jest równouprawnienie obywateli bez względu na religię, to się nie zmieni i nikt nie zapowiada zmiany. Ci nowo aresztowani to sympatycybpuczystow i przyszli kandydaci do nowego puczu. Pełzajacy szriat to fikcja

Tweets Defence24