Reklama
Reklama

Transportery Kozak-2 dla ukraińskiej Gwardii Narodowej

10 czerwca 2015, 17:39
Kozak-2 practica
Fot. practika.ua

Ukraińska Gwardia Narodowa otrzyma jeszcze w tym miesiącu pierwszą transzę pojazdów opancerzonych Kozak-2 (4x4).

Jak poinformował dowódca sił pancernych ukraińskiej Gwardii Narodowej, Sergei Piategorec, do końca czerwca do kierowanych przez niego oddziałów trafią pierwsze 22 egzemplarze pojazdów opancerzonych Kozak-2.

Kozak-2 to najnowsza wersja produkowanych na Ukrainie opancerzonych transporterów piechoty, zaprojektowanych przez firmę Practika. Transporter ten powstał na bazie lekkiej ciężarówki IVECO Eurocargo 150 E28.

Transportery dostępne są w czterech wariantach – pojazdu patrolowego, zwiadowczego, pojazdu sił specjalnych oraz mobilnego punktu dowodzenia. Wcześniejsze wersje dysponowały opancerzeniem klasy B-6 i B-7, zapewniającym ochronę przed pociskami kalibru 7,62x51 NATO, natomiast kadłub, w dolnej części mający kształt litery V, był odporny na wybuch ładunku wybuchowego będącego ekwiwalentem 3 kg trotylu.

Nowe transportery Kozak-2, które znajdą się na wyposażeniu gwardii, dysponują zabezpieczeniem klasy STANAG 4569 poziomu III, zapewniającym ochronę przed pociskami przeciwpancernymi 7,62x51 NATO, natomiast wzmocniony kadłub chroni przed wybuchem ekwiwalentu 8 kilogramów trotylu. Pojazd, wyposażony w silnik o mocy 279 KM, może przewozić 15 żołnierzy (wraz z załogą transportera), jego maksymalna masa wynosi 15 000 kg.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 5
Reklama
drutkolczasty
środa, 10 czerwca 2015, 21:15

15 ton na ....4 kołach?!? to jakies jaja są?

Swiatowid
piątek, 19 czerwca 2015, 03:41

Polski Jelcz Bartek ma mase calkowita troche ponad 17 t i na jezdzic w terenie. Tak ze wlasna masa plur opancezenie moze z Jelcze Bartek zrobic jakis transporter. Tak ze sie da zrobic z 2 osiowego samochodu jakis transporter, tym bardziej dajac mu kompozytowe opancerzenie.

logik
czwartek, 11 czerwca 2015, 04:08

low cost i tyle Do jazdy po utwardzonych głównie zaiste asfaltowych drogach. skoro ma nacisk na oś aż 7500kn

Astana
czwartek, 11 czerwca 2015, 01:22

Dlaczego jaja? Przecież Iveco Eurocargo 150E28 ma DMC: 15 000 kg. Są fabryczne modele na 4 kołach.

AWU
czwartek, 11 czerwca 2015, 01:21

M1117 używany w Afganistanie ponad 13 ton.. testowany Combat Tactical Vehicle 4x4 też coś koło tego?

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama