Transporter Bumerang pojedzie na Białoruś

19 czerwca 2021, 06:59
Alabino22042016-56
Fot. Vitaly V. Kuzmin/CC BY-SA 3.0
Reklama

Jak poinformował rosyjski koncern Rosoboronexport, kołowy wóz bojowy Bumierang zostanie publicznie zaprezentowany na wystawie w czasie międzynarodowych targów zbrojeniowych MILEX-2021. Po raz pierwszy konstrukcja została zaprezentowana za granicą, z myślą o odbiorcach eksportowych, w czasie tegorocznych pokazów lotniczych Aero India.

Wspomniane wydarzenie odbędzie się w stolicy Białorusi - Mińsku w dniach 23-26 czerwca br., a eksportowa część państwowej korporacji Rostec planuje zaprezentować aż 20 modeli systemów uzbrojenia, które znajdują się w jego ofercie dla potencjalnych klientów na całym świecie. Wspomniany Bumierang, zostanie zaprezentowany w aż trzech wersjach, w tym kołowego transportera opancerzonego K-16, kołowego bojowego wozy piechoty K-17 oraz wozu wsparcia inżynieryjnego na jego podwoziu. Wśród nowości wymienia się także m.in. bliżej nieokreślony przeciwlotniczy zestaw rakietowy czy zmodernizowaną armatę samobieżną 2S7M Malka kal. 203 mm (wersja rozwojowa 2S7 Pion), które po raz pierwszy zostaną pokazane na Białorusi.

Koncern Rosoboronexport rozpoczął promocję swojej najnowszej rodziny kołowych wozów bojowych Bumierang na rynkach zagranicznych już w kwietniu u.br. Dyrektor generalny Rosoboronexport Aleksander Michiejew poinformował wówczas, że konstrukcją tą zainteresowane są bliżej niesprecyzowane państwe Afryki, Azji Południowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Wspólnoty Niepodległych Państw wykazały zainteresowanie Bumierangiem. Dodatkowo łączny obrót z potencjalnego eksportu tej platformy ma wynieść łącznie ok. 1 mld USD.

image
Reklama

Bumierang to rodzina kołowych wozów bojowych opartych na tej samej uniwersalnej, kołowej platformie bojowej. Ma ona zastąpić, używane obecnie przez pododdziały piechoty zmotoryzowanej rosyjskich wojsk lądowych, kołowe wozy bojowe rodziny BTR-80/82. Wóz ten jest jednym z kilku klas rosyjskich pojazdów bojowych nowej generacji opracowanych w ostatnich latach. Inne to rodzina gąsienicowych wozów bojowych Kurganiec, czołg podstawowy T-14 Armata i ciężki bojowy wóz piechoty T-15 Armata oraz armatohaubica samobieżna 2S35 Koalicja-SW.

Napęd Bumieranga stanowi silnik wysokoprężny  UTD-32TR o mocy 510 KM zamontowany z przodu. Pojazd ma umieszczoną z tyłu rampę desantową, system centralnej regulacji ciśnienia w oponach i profil dna o cechach konstrukcji przeciwminowej. Z ujawnionych informacji przez producenta wiadomo, że jego zasięg ma wynosić ok. 800 km, prędkość maksymalna na drodze ok. 100 km/h, a podczas pływania 12 km/h. Wersja kołowego transportera opancerzonego ma być uzbrojona w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia z wielkokalibrowym karabinem maszynowym Kord kal. 12,7 mm. Wersja bojowego wozu piechoty ma być uzbrojona w bezzałogowy moduł wieżowy Bumierang-BM z armatą automatyczną 2A42 kal. 30 mm sprzężoną z czołgowym karabinem maszynowym PKTM kal. 7,62 mm oraz dwoma wyrzutniami kierowanych pocisków przeciwpancernych 9M133 Kornet-EM.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 164
Reklama
Tiger
czwartek, 19 sierpnia 2021, 12:46

Boomerang podobny jest do zachodnich sprzętów bo ogólnie podzespoły mają francuskie Niemieckie Wloskie Norweskie a podobny jest do VBCI Francuskiego i Patri ale widzę wielu z was myśli że swoją technologie mają a tak na prawdę to klamstwo jak zawsze.

Słowianin
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 18:39

Super sprzęt. Mają fantastycznych konstruktorów i ogromne możliwości. Tak 3 mać.

Vesper
środa, 23 czerwca 2021, 11:26

Możliwości mają ogromne, fakt.. Ognioodporne onuce np. I gdzie u kacapow Słowian widzisz?

Sailor
wtorek, 22 czerwca 2021, 11:17

Od kiedy w Olgino pracują Słowianie?

mzs
wtorek, 22 czerwca 2021, 09:09

Jest taki bardzo super że jedzie odwiedzić pełną demokracji i wolności Białoruś, może żeby trochę postrzelać do tych co baćki nie chcą. A tak naprawdę to jasno widać żaden kraj nie jest zainteresowany tym sprzętem.

Yyy?
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 21:15

Ten jest taki super, że za dopłatą bym go nie chciał.

qwert
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 22:37

Za biedny jesteś żeby go utrzymać. Opony za drogie

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:05

A po kiego Polsce neidopracowana cieżka podróbka VBCI?

Yyy?
wtorek, 22 czerwca 2021, 20:58

Oponyw tym gracie są tanie. Ale nie stać mnie na wymianę powerpacka po przejechaniu 50 kilometrów.

Deviant
środa, 23 czerwca 2021, 09:47

Bzdura, wg. ostatnich danych CIA nie stać cię nawet na powietrze w oponach o wymianie powerpacka po przebiegu 500 tyś. km.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:08

Żeby się tylko po drodze na Białoruś sam nie zapalił taj, jak mu się to przydarzyło na defiladzie.

Sailor
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:18

Faktycznie wielki sukces jak na Rosję. Opracowali transporter, który jest gorszym odpowiednikiem Borsuka. Brawo miś! Borsuka, który już wielu lat jest w produkcji.

również Deviant
wtorek, 22 czerwca 2021, 12:15

Nie ma to jak konkretna wiedza. Gorszym odpowiednikiem Borsuka tylko? Gorszym nawet od odpowiednika wydry i szczebli potokowej razem wziętych.

altair
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 21:23

Raczej jest odpowiednikiem Rosomaka a nie Borsuka, Sailor.

Sailor
wtorek, 22 czerwca 2021, 11:18

Sorki przejęzyczyłem się.

yro
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 10:21

pokażą w metalu również czołg T-14 ARMATA żeby armia biąłorusii go kupiła.

krajan
niedziela, 20 czerwca 2021, 20:56

Szkoda ze Rosomak z wieżą kal 30 mm posiada tylko dwie wyrzutnie W czym jest problem by były dwie podwójne wyrzutnie przeciw pancerne

mobilnyPL
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 12:39

....Rosomaki te z Hitffistami nie mają żadnych ppk a Zssw30 ma jedną podwójną....to standard w NATO....wyobraz sobie 400 Rosomakow i 400 Borsukow z Zssw30 a to daje 1600 ppk spike w komorach a gdzie zapas....zeby wogole zwiekszyc ilosc ppk tak jak proponujesz co uwazam za zbyteczne potrzeba tanszego zamiennika dla Spike i koniecznie produkcji polskiej....

Marek1
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 10:11

Wieże Hitfist-30P w ogóle NIE maja możliwości integracji z jakimkolwiek ppk(idiotyczna umowa z Leonardo), a nowe ZSSW-30 NIE mogą mieć drugiego kontenera z Spike-LR, bo NIE pozwala na to rozkład ciężaru wieży. ZSW-30 od początku były konstruowane z myślą o 1 podwójnej wyrzutni Spike LR.

Zniesmaczony MON
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:51

MON-owska chęć minimalizacji naszych zdolności ppanc? Przypomnę że MON przez lata sabotuje nasze zdolności ppanc i np. bez następców wycofał lekkie Komary, wycofal ppk z Mi24, zablokował konwersję Sokołów/W3 na wersję Głuszec, zablokował zakup S70 w wersji wsparcia pola walki z Hellfire/Spike, zablokował zakup pocisków artyleryjskich typu "bonus", zredukował - obecnie w przeraźliwych bólach odtwarzany - pułk ppanc do dywizjonu zachowując przy tym jako jego "uzbrojenie" 50-o letnie BRDM i... "malutkie", oraz przez 13 lat (2006-2019) udawał że integruje Spike z Hitfistami, udając przy okazji, że aż 6 "pieszych" wyrzutni Spike wożonych wewnątrz Rodomaków-S wystarczy na ponad 50 Rosomaków do zwalczania czołgów. Dodam jeszcze zablokowanie zakupu 900 Warmate, przeciąganie opracowania Baobaba, brak zakupu min ppanc z Belmy, brak zakupu amunicji ppanc do czołgów, brak zakupu nowoczesnego granatnika ppanc, brak od 2006 zakupu choćby jednej sztuki nowej wyrzutni/CLU Spike oraz brak (pomijam z oczywistych względów "malutkie") choćby jednej nowoczesnej rakiety ppanc na jakikolwiek nośniku, czy lądowym czy powietrznym. Zakup czy 60 wyrzutni Javelin czy paru TB2 pomijam jako ewidentny - z perspektywy choćby 6 lat rządów PiS - "wypadek" przy pracy MON.

Otvarty
wtorek, 22 czerwca 2021, 13:33

Odniose sie do wyrzutni ppk- Każdy zachodni BWP o ile wogole posiada wyrzutnie ppk to jest to 1 podwojna wyrzutnia ppk Spike ale reszta to prawda

Cody bancks
niedziela, 20 czerwca 2021, 18:18

To jest system odstraszania i zastraszania Polski !! My wyślemy Javeliny na wschodnia granicę i północną i będziemy czekać na Bumerangi !!! I tak trzymać !!!! Zamiast Tablic Mendelejewa i kierowcy jako ministra , mamy nareszcie Polską Armię !!!

Zenek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 10:14

upał?

OrangeBoss
niedziela, 20 czerwca 2021, 14:11

Już rzut okiem wskazuje że do Rosomaka nie ma startu. Zssw30 biję ta z bumjerangia

Dr House
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 10:47

Jak Rosjanie wsadzą na bumeranga wierzę czołgową ta nasze zssw roślin nie poddkoczą

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:07

A wsadzą? Bo ostatnio cos mieli problemy z kadłubem:)

Etrr
wtorek, 22 czerwca 2021, 22:21

Tylko że 30 mm nadal wystarczy do zniszczenia bumieramga nawet z armatą okrętową.

Marek1
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 10:13

Rzut okiem ??? kolejny dyletant dla którego poszczególne parametry wszystkich elementów systemu jakim jest współczesny KTO/BWP/MBT nie maja znaczenia. "Rzut okiem" załatwia wszystko ;))))

Czyżwar dawniej Marek
wtorek, 22 czerwca 2021, 09:51

No właśnie. Każdy element systemu ma znaczenie. Ciekaw więc jestem co powiesz o układzie napędowym, który sam się zapala podczas jazdy? Gdyby to był leciwy "Zaporożec" bajka. Ale tak było w nowym KTO, który w ubiegłym roku pojechał na ruską defiladę.

ito
środa, 23 czerwca 2021, 12:12

Jak wiemy zachodnie prototypy nie mają problemów, a w szczególności się nie zapalają. A ponadto zostają skierowane do produkcji bez żadnych poprawek- stąd KAŻDY problem wieku dziecięcego trwa w nich bez końca... a może jednak nie? Tak naprawdę NIC nie wiesz, poza papierowymi danymi, które nie odbiegają od kołowych BWP zachodnich, ale radośnie orzekłeś, że "złom". Brawo. I- żebyś się później nie dziwił.

Davien
piątek, 25 czerwca 2021, 13:33

Ito,mieli mieć 2000 Bumerangów i pełnoskalowa produkcję od 2015r wg oficjalnych wypowiedzi z 2011r. a maja zero, do tego po testach w 2019r muszą skonstruowac nowy kadłub. Wiec panie ito skończ zwyczajnie zmyslać.

Bumer
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 09:02

Bumerang... kreatywna nazwa :) to pewnie od kształty podwozia po wjechaniu na minę

t-14
niedziela, 20 czerwca 2021, 14:05

jest przeznaczony do eksportu na pustynie, dla siebie RF będzie produkować przejezdne potężne czołgi roboty z AI

...
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 12:06

I gwiazdy śmierci. Dla chwały imperatora ;)

Kot
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:08

Roboty z ai to jak ten przebrany Sasza?

Zabrakło rubelków na translator ?
niedziela, 20 czerwca 2021, 19:45

Co to jest Wania-przejezdny czołg ??

Borys-72
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 14:54

Można go łatwo rozjechać...;)))

inż.
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 14:47

Przejezdny bo nawet Ciebie nie zauważy jak przejedzie po Tobie:)

Kamyk
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 00:06

Że przejada na defiladzie i do garażu bo jak iwan wysiadzie to nie bedzie sztucznej inteligencji

Rain Harper
niedziela, 20 czerwca 2021, 00:09

Zawodny i zbyt ciasny dla armii Federacji Bumerang będzie wypychany na eksport, coś jak Pancyr. Zimą D24 pisał, że trzeba pudło przeprojektować... Albo Iwanów odchudzić. Skończy się pewnie na bieda mordercę BTR-82 z odchudzoną wieżą Bumeranga, tą z legendarnie niecelną armata 30mm i czterema Kornetami. Gdyby zawsze działały, wystarczyłyby dwa; niestety lot w wiązce lasera to już śmiechowe rozwiązanie.

też Deviant
niedziela, 20 czerwca 2021, 11:18

Do tego osiem kół oraz kształt i masa umożliwiająca pływanie. Kto to widział takiego dziwoląga.

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 10:28

Coś mało to logiczne, ponoć u ruskich bieda, to skąd koncepcja że są tam ludzie grubi ? Odchudzić to trzeba SZ USA bo ok. 60 % armii zapasione jak tuczniki

niedziela, 20 czerwca 2021, 13:13

Popatrz na dzieci w afryce, brzuszki z głodu im wydyma. Jak w rosji...

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 15:23

Wystarczy że widzę dzieci w Polsce, już im z głodu boczki ze spodni się wylewają, zupełnie jak w Stanach

Michał
niedziela, 20 czerwca 2021, 02:39

Przestań głupoty wypisywał na internecie, bo jeszcze ktoś uwierzy.

Davien
niedziela, 20 czerwca 2021, 13:47

A co zabolało że napisał prawdę?

drugi Deviant
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:26

Chyba davienowską?

Oczekiwania
sobota, 19 czerwca 2021, 23:15

A jaka jest jego waga bo w necie są wpisy że od 15 do 34 ton !

SamJo !
niedziela, 20 czerwca 2021, 18:20

Jak tak piszą to 55 ton , jak w banku ruskim !!

Davien
niedziela, 20 czerwca 2021, 13:49

Masa maksymalna to 34 tony. Na poewno nie ma 15 ton, to nierealne.

Oczekiwania
niedziela, 20 czerwca 2021, 20:37

ale przy masie 34 ton to traci zdolności amfibijne

Davien
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:49

Podaja ze pływa przy tych 34-ech tonach ale jak na razie ....

trzcinq
sobota, 19 czerwca 2021, 19:09

Niewatpliwie cos robia ale jakos tak slabo im wychodzi. A gdzie zamowienia dla rodzimych SZ? Zastanawiajace. Niby postep ale..............

Nikki
sobota, 19 czerwca 2021, 18:43

Zastanawia mnie tylko czy ma trójkąt ostrzegawczy i gaśnice ? Jak nas ruscy najada to muszą mieć bo u nas wymagane na drogach. My uzbrojenie produkujemy w tempie wiadomym a sojuszników wybraliśmy tak trafnie jak '39

Wania
niedziela, 20 czerwca 2021, 12:28

Amerykanie będąc stacjonując w RFN skutecznie powstrzymało najazd sowietów. No zawsze się może zdarzyć nowy pakt Ribbentrop-Mołotow i Rosja z Niemcami znowu na nas napadną. Dwie potęgi na dwóch frontach nie wyglądają dobrze. Dlatego jedynie USA może ich powstrzymać.

Nikki
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:48

Przed '39 również dawano wiarę , że "ktoś" naszych sąsiadów może powstrzymać . Skutki tej wiary opisano w wielu opracowaniach wraz z danym statystycznymi. Poza tym każdego dnia możemy oglądać również owoce "myślenia życzeniowego", chociażby elity jakie posiadamy ....

Anty-Che
wtorek, 22 czerwca 2021, 09:23

Dawano wiarę i słusznie, -e zachodnia pomóc jest w stanie przełamać wojska niemieckie. Niestety plany i sojusze nie zakładały połączonego ataku Niemiec Slowacji i Rosji na Polskę. Przy czym dwa z tych trzech krajów były nawet osobno znacznie silniejsze niż my. Z drugiej strony wypowiedziana przez z Anglię i Francję wojna Niemcom zakończyła się 6 lat później całkowita kapitulacja Niemiec.

:)
niedziela, 20 czerwca 2021, 19:02

Phii,Chińczycy są już pod Moskwą.

kmdr
sobota, 19 czerwca 2021, 17:32

Czy te 2S7 Pion nie miały czasem zdolności odpalania amunicji z głowicami nuklearnymi? My też je mieśmy to zamiast modernizować to wycofalim. Teraz dubią na tym w Muzeum w Poznaniu , żeby jeździło.

Alaris
niedziela, 20 czerwca 2021, 15:55

Mógł ale co z tego? Szybkostrzelność bliska zero, celności brak, a zasięg porównywalny z nowymi AHS z 155 mm, które mają kilka razy więcej amunicji.

Wkurzony
sobota, 19 czerwca 2021, 12:12

Przyszłość świata należy do Wschodu. Zachód to trup w zbroi.

Wawiak
sobota, 19 czerwca 2021, 19:32

Ta przyszłość wygląda gorzej, niż to, co upada. Ja atm za taką przyszłość to dziękuję.

Trol
sobota, 19 czerwca 2021, 18:10

Śmierć zachodu jest tak nieprawdziwa jak twoje marzenia o potędze Rosji.

Spokojny
sobota, 19 czerwca 2021, 16:18

Ładna przyszłość upadła gospodarka zarządzana nie zdrowym rozsądkiem a ambicjami reżimu ale jak ktoś lubi w kamieniołomie kuć kilofem albo wycinać tajgę niech jedzie na wschód ale szybko bo zajmą wolne miejsca opozycjoniści z Białorusi :)

trzcinq
sobota, 19 czerwca 2021, 20:23

Pitolicie hipolicie od 2014 i nadal jakos nie upafaja wiec po co pitolisz dalej to nie wiem

Hipolit
sobota, 19 czerwca 2021, 23:34

heheheh nie upadają tylko wykresy giełdowe pionowo w dół ale co tam

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 10:33

Giełda to spekulacja, wystarczyło że jeden piłkarz na konferencji prasowej odstawił Coca Colę i zalecił do picia wodę , a z giełdy odparowało 4 mld ( to ja się pytam - gdzie są te pieniądze?)

W przyrodzie nic nie ginie
niedziela, 20 czerwca 2021, 14:23

U producentów wody.

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 19:27

Niestety nie, to jednak Cola dostała po grzbiecie. 4mld dolców wyparowało

Davien
niedziela, 20 czerwca 2021, 13:50

Ty sie lepeij martw waszym złotem co je w Rosji chomikujecie bo znowu leci cena w dół a dolara w górę:)

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 19:28

Dla złota to stan przejściowy,a w górę to idzie inflacja, tak w USA jak i w Polsce

Wter
środa, 23 czerwca 2021, 07:17

Totalitarne reżimy jak Rosja nie znają inflacji bo ceny ustalane centralnie? Za jedzenie płacicie więcej niż w złej Polsce. Zgadnij saszka co powoduje że ceny takie wysokie? Przecież kreml na takie coś by nie pozwolił. Hehehe

Wawiak
sobota, 19 czerwca 2021, 19:24

Gdyby naszych opozycjonistow Wysłano do tajgi w 80 tych latach ba bank mielibyśmy zmodernizowany przemysł jak ChRL. A tak rozkradła rozspezedalu i pozamykali.

Gruszwik
niedziela, 20 czerwca 2021, 12:31

Gdyby obecne władze Rosji wysłać do tajgi to Rosja za 20 lat miałaby przemysł jak Chiny.

Gruszwik
niedziela, 20 czerwca 2021, 12:30

Gdyby obecna władze z Rosji wysłali do tajgi to Rosja za 20 miałaby przemysł jak Chiny.

Yyy?
wtorek, 22 czerwca 2021, 21:00

Nie miałaby. Nie ta mentalność.

Vixa
sobota, 19 czerwca 2021, 12:03

Obstawa gaśnicza z Kuzniecowa ma chyba wolne na razie, to mogą się bujnąć w podróż pełną przygód z Bumierangiem;)))

AXM
sobota, 19 czerwca 2021, 16:03

Niech obstawa gaśnicza do Polski się wybierze pomóc gasić dwa odmalowane T-72 które się palą na autostradzie :)

Rain Harper
niedziela, 20 czerwca 2021, 00:04

Od tego w Polsce mamy strażaków. Ekipa z Kominowa pilnuje poborowych smażących kiełbaski na ognisku z BTR :)))

Twój Izrael
sobota, 19 czerwca 2021, 15:17

Aj waj, aj, co to był za radość dla waszego dobrego serca, aj waj, aj.

Wania
niedziela, 20 czerwca 2021, 12:34

Premier Izrael niedawno był jedynym gościem na paradzie zwycięstwa. W najbliższym otoczeniu Putina aż roi się od ludzi tego pochodzenia. Wystarczy zobaczyć ich nazwiska. Gdy Izrael bombarduje Syrię Rosjanie siedzą cichutko i wyłączają radary w s-400 i pilnują Syryjczyków żeby też wyłączyli. Taka to jest pomoc Rosji dla Syrii.

Kot
sobota, 19 czerwca 2021, 18:12

Śmieszne jest to pisanie o żydach. W Rosji pół Kremla to Żydzi, a jak Izrael bombarduje Syrię to słowem nie pisna.

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 02:02

A w Polsce 70% i reszta to Ukraińcy w parlamencie. Polaka nie uświadczysz

Polska technologiczne Imperium
sobota, 19 czerwca 2021, 11:45

Przyszłość świata należy do Wschodu. Zachód to trup w zbroi.

Wania
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:46

Jasne. Patrzysz na ilość zachorowań na AIDS czy może ilość narkomanów, alkoholików czy morderstw? Ilość zabójstw na 100.000 mieszkańców: Europa poniżej 1, USA - 5, Rosja, która ma nieść nam przyszłość- 8,2. A trzeba pamiętać, że jak w Rosji dźgnięty nożem zejdzie na noszach to nie jest traktowane jako zabójstwo.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:20

Czyli w przyszłości na całym świecie w nocy będzie tak samo ciemno jak dzisiaj w Rosji? Na light pollution map doskonale widać rozwinął się ten kraj. Elektryfikację zaczęli jeszcze za Lenina i do dziś jakoś nie widać efektów.

poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:55

Rosja krajem dobrobytu. Chiny ostoja demokracji i... inwigilacji. Jeszcze jakieś brednie?

Twój Sputnik
sobota, 19 czerwca 2021, 11:43

Obecnie na rynku jest taka konkurencja w sektorze KOT że Rosjanie musieli by zejść z ceną że operowali by na granicy opłacalności.

xiomm
sobota, 19 czerwca 2021, 10:39

Łukaszenka kupiłby nawet T-34. Z pocałowaniem ręki i czołobiciem.

yro
sobota, 19 czerwca 2021, 10:37

przepraszam wieża bumierang -bm ma 4 wyrzutnie pocisków przeciw pancernych kornet -em.

Fgu
sobota, 19 czerwca 2021, 10:15

Pojedzie chyba na lawecie.

kmdr
sobota, 19 czerwca 2021, 17:33

Nie bagatelizuj przeciwnika i nie przeceniaj własnych sił. Już było nie oddamy ani guzika i co ?

Yh
sobota, 19 czerwca 2021, 23:18

No i co? Kto ma średnią życia 64 80 lat po wojnnie?

Twój Izrael
sobota, 19 czerwca 2021, 15:19

Niech Ziemia Obiecana będzie z tobą

Herr Wolf
sobota, 19 czerwca 2021, 13:39

Jak te zmodernizowane spalone t72

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:27

Spaliły się dwie lawety po tym, jak miały standardowego dzwona. To normalny wypadek drogowy, których jest do cholery w różnych miejscach na świecie. Bumerang zaś zapala się sam od siebie podczas jazdy. Widzieliśmy w ubiegłym roku podczas waszej defilady w Moskwie. Tak samo jak zresztą, jak wcześniej zapalały się samozażigatielnyje telewizory marki "Rubin". Taka jest była i będzie wasza rosyjska technika.

poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:56

Śmieszny komentarz. Jeden ciągnik najechał na drugi bo był kiepski kierowca a ten wyjeżdża o czolgach??

Herr sabaka
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:21

Spaliła się laweta a nie czołgi. Zresztą tego złomu to mi nie żal.

74f
sobota, 19 czerwca 2021, 23:19

Ruskie to sie spalily - proste

sobota, 19 czerwca 2021, 13:33

No a na czym innym? To chyba oczywiste że nikt nie będzie prowadził

dim
sobota, 19 czerwca 2021, 09:57

"...łączny obrót z potencjalnego eksportu tej platformy ma wynieść łącznie ok. 1 mld USD..." - Nawet niech wyniesie tylko część z tej kwoty... następnieproponuję przyrównać do PGZ z jej "Bosukiem". A wynik tego porównania przyjąć za ocenę faktycznych kompetencji nomenklaturowego tworu, zwanego PGZ. Który przypomnę, że miał przyspieszyć wzrost znaczenia polskiego przemysłu zbrojeniowego w świecie. A okazało się, że z góry nie ma po co jechać nawet na Ukrainę.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:36

Lubię ciebie czytać, ale teraz piszesz bzdury. Jak ty sobie wyobrażasz eksport prototypa? I nie czepiaj się Borsuka bez sensu, bo ten program o dziwo idzie dość szybko jeśli porównać go z rozwojem innych tego typu konstrukcji.

Wątplik
niedziela, 20 czerwca 2021, 09:16

Żaden Borsuk nie będzie oferowany na eksport. Nigdy nie był i nie będzie. CO więc próbujesz porównywać?! Nieporównywalne! Po co? Żeby się ośmieszyć?

dim
niedziela, 20 czerwca 2021, 20:33

Eksport po pierwsze pozwala produkować znacznie taniej także dla własnego podatnika. Po drugie, pozwala szybko amortyzować koszt linii produkcyjnej, dzięki czemu szybko są pieniądze na następną i następną. I wtedy nie trzeba jednego, starzejącego się modelu produkować przez 20 lat. A wycieczki osobiste zostaw na inne fora.

Wątplik
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:58

Eksport jest zbędny. Tylko zacietrzewieni do szczętu zwolennicy "magicznej ręki wolnego rynku" wierzą ze wszystko reguluje eksport. Zejdź na ziemię.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:41

Eksport jest OK. Wiedzą to nie tylko zwolennicy wolnego rynku. Tylko nie widzę sensu w jeżdżeniu po Borsuku. Ekspresowo sobie można wypastować świnię żeby udawała dzika. W przypadku BWP, KTO i innych podobnych rzeczy kargulowa metoda nie działa.

dim
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 21:30

@Chyżwiar... Borsuk jest "flagowy" dla PGZ. Zauważ, pisałem że PGZ nie ma nic do wystawienia się na zagranicznych targach. Nic. A nie że na siłę wystawiać ma Borsuka.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 22 czerwca 2021, 21:31

PGZ podpada pod rząd. Co jest flagowe zależy od tego, gdzie wbijesz flagę i od finansów na flagę. Twoją fantasmagorią jest prywatny przemysł zbrojeniowy. Teoretycznie wygląda OK. Tyle, że szwabski jest niby prywatny, francuski jest państwowy (od nich Grecja chce fregaty i myśliwce). Szwabski rząd bredzi o prawach człowieka i podcina skrzydełka niemieckim firmom. Francuski tego nie robi i dobrze na tym wychodzi. Amerykanie mają prywatny przemysł zbrojeniowy. Tyle, że on nie robi w zasadzie nic poza tym, co rząd USA od niego chce. Generalnie dąży do wbitej przez tamtejszy rząd flagi. Przy czym amerycki rząd dba o to, żeby przegrany nie był stratny. W Polsce nie masz polskiego kapitału, więc prywatny przemysł zbrojeniowy to brednia. Kto o to zadbał? Sam dobrze wiesz. Szkoda, że nie ma tu Wiśniowieckiego. Gdyby był można byłoby tym kolegom "podziękować" najbardziej interesującą kartą z talii tarota.

Kot
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:24

Widać to po su 35. Narobili ich dla siebie przez tyle lat mniej niż USA robi f35 w rok. Ale tak to jest jak przy marnym PKB Rosji cyce mieć 3 armię świata. Zostaje słonina i słaba gospodarka.

Kolo
sobota, 19 czerwca 2021, 09:36

Dwie wyrzutnie to już moc. Szkoda że Borsuk ma tylko jedną. Z dwiema by się chyba utopił.

ppp
niedziela, 20 czerwca 2021, 10:24

Borsuk to jednak składak w dużej mierze zagranicznych części , elementów zawieszenia oraz układu napędowego i polskiego kadłuba . Bumerangi , Kurgance , T-14 czy T-15 to jednak rodzimy ruski produkt . W Rosji rozwalono w znacznym stopniu przemysł maszynowy , lotniczy czy stoczniowy jednak został pewien zasób pozwalający na produkcję kompletnego rodzimego systemu . W tym należy szukać problemów w Polsce , że utraciliśmy samodzielne kompetencje w produkcji złożonych systemów . . W Polsce przez niekompetencje decydentów zniszczono potencjał przemysłu a szczególnie potencjał przemysłu obronnego . Dzisiaj wiele zakładów lub ich część mająca strategiczne znaczenie dla kraju znajduje się w obcych rękach np. chińskich (FŁT Kraśnik , wydział produkcji napędów HSW ...) , została zamknięta ( PZL Wola , WSK Mielec ....) lub utraciła w dużej mierze lub całkowicie kompetencje w zakresie produkcji wojskowej (np. WIFAMA ...) . Zerwane zostały wszelkie więzi kooperacyjne co powoduje niezdolność produkcji kompletnego polskiego uzbrojenia bez wielomiliardowych inwestycji . Do tego doszedło jeszcze rozszabrowanie państwowego majątku zakładów zbrojeniowych . . Dzisiaj nie jesteśmy w stanie wyprodukować ani układów napędowych , ani odpowiednich silników , ani zawieszenia dla rodzimych pojazdów wojskowych i tym się warto zająć a nie głupimi gadkami o rosyjskim sprzęcie . Akurat np. BTR-80/82 to pojazdy o dużych możliwościach i dzielności terenowej i wysokimi parametrami pokonywania przeszkód wodnych , trudno więc innym cięższym transporterom kołowym zrównać się z tymi pojazdami w tym zakresie dlatego są wciąż produkowane . BTR to są wozy do dowożenia własnych poodziałów piechoty zmotoryzowanej a nie żadne wozy bojowe piechoty i możliwe , iż jeszcze długo się jeszcze utrzymają w linnii pomimo wielu swoich wad budowy ( a może zalet pod względem rozkładu masy ) .

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:17

Akurat to BTR-80/82 pokazuje jak NIE robi się KTO/BWP, ale w Rosji zwyczajnie aż do Bumieranga nie byli w stanie zrobić nic innego.

Bogdan
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 07:16

Nareszcie zdrowy głos i rozsądek, dziękuję, dobrą masz wizję do sytuacji. Większość tutaj rozmów oprócz twojej jest dyletanctwo i refleksji, ja jestem z Ukrainy i wspieram twoje adekwatne pomysły. Dziękuję. Pozdrawiam.

77
niedziela, 20 czerwca 2021, 12:20

Na zachód od Rosji każdy wyprodukowany pojazd jest składakiem vide silnik, skrzynia biegów, reduktory. Robi to każdy producent nie tylko PGŻ

ppp
niedziela, 20 czerwca 2021, 22:00

Powiedz to Niemcom , Francuzom , Brytyjczykom czy nawet Włochom . Popatrz się na Turcję , Koreę , Japonię i dalej żyj w swoich przekonaniach . Nawet armaty Rheinmetall kal. 120 wszystkich nie przekonały gdyż postanowiono zachować własne kompetencje w projektowaniu i produkcji armat . Pewne nieistotne elementy są produkowane na licencji lub kupowane ale zawsze rozwinięte kraje zachodnie są zdolne wyprodukować ich zamienne . Wiele mniejszych krajów produkowało lub montowało np. wozy dla własnych wojsk w własnych zakładach . Pod tym względem Polska utraciła możliwości produkcyjne a wojsko i Polska traci podwójnie na montowanych zagranicznych częściach - przynajmniej jeżeli chodzi o marże .

poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:54

To zapytaj Francuzów czemu w ich Serwalu jest amerykański Cummins. Niemców możesz zapytać o to samo, bo silniki z tej samej firmy mają w swoich Eagle V.

Trol
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:28

No patrz dalej ma Niemcy i Francję. A tutady to co robią? Nawet silniki to dronow biorą z Ukrainy. Altay to droga przez mękę i gdyby nie sankcje to Turcja ładowała by co mogła z zachodu w swój sprzęt. Nawet Rosja niektóre komponenty za dobrych czasów brała z zachodu.

ppp
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 16:12

Jednak dążą do uzyskania kompetencji w produkcji silników do wozów bojowych i czołgów , które kiedyś miała Polska PZL-WOLA . W przeciągu ostatnich 30-lat zniszczono to co już było a inni do tej pory muszą z trudem zdobywać - Turcja do niedawna Indie . Podobna sytuacja jest z produkcją kompletnego układu napędowego do szybkobieżnych pojazdów gąsienicowych czy nawet do maszyn budowlanych . Czy to jest postęp w produkcji maszyn każdy może ocenić sam . Montowane importowane zespoły po zawyżonych cenach nie zwiększają wartości użytkowej maszyn czy pojazdów . Polscy producenci są zbyt małymi odbiorcami aby mogli wynegocjować korzystne ceny z zagranicznych firm .

Davien
piątek, 25 czerwca 2021, 13:37

PZL-WOLA ciagle produkuje silniki cywilne, zaprzestano produkcji archaicznych jednostek napedowych wywodzących się z W-46.

Idk
sobota, 19 czerwca 2021, 18:07

Szkoda że wszyscy zachodni inżynierowie nie usłyszeli twoich rewolucyjnych doniesień, może by zaczęli montować 4 PPK zamiast 2 jak na każdym nowym zachodnim BWP? A tak tkwią z tymi beznadziejnymi bradleyami, Pumami, Lynxami, Jaguarami, K21 I Borsukiem z tylko 2 gotowymi PPK bezradni wobec niepokonanej matuszki Rosyi

Ubawiony
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 09:08

Szkoda ze nie mamy jak Amerykanie wyrzutni ppk choćby na Humvee, ani Apachy, ani Copperheadow. Szkoda że oni mają Abramsy a my... malujemy T72, szkoda że ich Abramsy mają pociski z rdzeniem uranowym, a my nawet w Leonach stareńką 20-o letnią amunicję. Szkoda że w dowolnej chwili Amerykanie mogą wezwać A10A, albo Reapery z Hellfire'ami. Szkoda, że każdy amerykański batalion CZOŁGÓW ma aż 26 wyspecjalizowanych pojazdów z ppk, gdy nasz ma ZERO. Twoje porównywanie naszego rozbrojonego z wszelkiej skutecznej - poza pieszymi Spike - broni ppanc z jakąkolwiek współczesną armią, świadczy albo o kompletnej niewiedzy albo naiwności.

Reaper
wtorek, 22 czerwca 2021, 12:36

Nie, jest to po prostu idealny obywatel Polskiego NOWEGO ŁADU.

pugh
niedziela, 20 czerwca 2021, 01:51

hihihi dooobre :)

Sssssssss
sobota, 19 czerwca 2021, 10:26

Rosjanie stosują różne głowice do ppk, nie tylko przeciwpancerne. Ppk używają też do niszczenia miękkich celów i sensownie dla nich jest mieć 4 pociski gotowe do odpalenia, dla nas nie. Mamy mało ppk i nie zmieni się to w znaczący sposób przez chyba kilkanaście lat więc u nas zakłada się używanie ppk tylko przeciwko twardym celom a przy takim założeniu 4 ppk z głowicami ppanc gotowe do odpalenia są zbędnym kosztem który prawie nic nie daje.

Fanklub Daviena i GB
sobota, 19 czerwca 2021, 14:07

Rosjanie wprowadzili 4 ppk jak USA zaczęło montować Trophy. Kornety można odpalać po 2 w jednej wiązce prowadzącej (latają po spirali wokół wiązki, więc rosyjskimi ppk tak się da a przy zachodniej metodzie naprowadzania nie) by pokonać Trophy. Gdy nie było aktywnych systemów obrony, wystarczały im 2 Kornety, a po wprowadzeniu Trophy podwoili ich ilość i dalej mogą zwalczać Kornetami dowolny amerykański pojazd bojowy z 8km... :D

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:21

Funku, Kornet jedyne co zrobi to osmali pancerz Abramsa. Juz ponad 30-sto lenie M1A1HA miły odporiejszy pancerz niz penetracja Kornet-M. A Trophy zwalcza naraz 4 ppk z danego kiernku więc pomarzyc dobra rzecz, to nei archiczne rosyjskei ASOP.

Vixa
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 15:02

Dobra, napisz, że strzelają już rojami Kornetów i nie kołuj, jak SU-57 przed lądobiciem;)))

luka
sobota, 19 czerwca 2021, 12:05

Ale wiesz, że pod pancerzem będą mieć zapas pocisków do przeładowania po wystrzeleniu tych pierwszych dwóch? I podobno nawet po wystrzeleniu można je ładować z wnętrza pojazdu, choć nie wiem w jaki sposób się to niby miałoby odbywać patrząc na sposób montażu tej wyrzutni na wieży. A skoro są dodatkowe pociski to czemu nie zamontować po drugiej stronie wieży kolejnych dwóch - będzie więcej pocisków gotowych do odpalenia od razu.

Ubawiony
sobota, 19 czerwca 2021, 10:55

Podyswowa przewaga Rosji nad NATO, to liczba twardych celów. Pisanie że ppk jest "kosztem" wobec ewidentnej, bezdyskusyjnej przewagi Rosji w pojazdach pancernych to b z d u r a!! Dodam, że nasz CAŁY batalion Rosomaków, ponad 50 szt., jest wyposażony raptem w SZESC wyrzutni Spike. DWA wozy rosyjskie, jak ten widoczny powyżej na zdjęciu mają WIĘCEJ ppk niż nasz batalion. Do tego te DWA wozy mają je w gotowości, a nasze wyrzutnie trzeba najpierw wystawić na zewnątrz, zmontować do kupy, by można było POTEM odpalić rakietę. A ty piszesz "prawie nic nie daje"!!????

Sssssssss
sobota, 19 czerwca 2021, 20:33

Pisałem o wyrzutniach na wieży jako moją opinię do montowania 4 spike na wieży Borsuka. Przy takich dwie są w sam raz przy głowicach tylko ppanc, cztery da dużo wyższy koszt a w praktyce niewiele to da. 4 ma sens przy różnych głowicach. Oczywiście że pociski można ładować do takich wyrzutni ale albo wymaga to wyjścia na zewnątrz albo automatu który choćby miejsca potrzebuje. Obia rozwiązania są kłopotliwe przy pojazdach typu bwp czy transporter opancerzony. O tym jak w praktyce wygląda z naszymi spike czyli większością ppk wolałem nie pisać bo szkoda mi na to nerwów. U Rosjan medialnym powodem jest przełamywanie obrony aktywnej czołgów (dobrze się im to sprzedaje medialnie) lecz tak naprawdę jest to mało znacząca dodatkowa opcja (teoretyczna bo w praktyce trudna do użycia), główny powód to właśnie używanie pocisków z różnymi głowicami. Rosjanie mają naprawdę dużo i tanie ppk więc bardzo często używają ich do niszczenia np stanowisk ogniowych w budynkach, pojazdów nieopancerzonych itp. Dla nich to od dawna nie jest tylko broń ppanc a precyzyjna broń bezpośredniego wsparcia.

Ubawiony
niedziela, 20 czerwca 2021, 09:37

Więc nadal nic nie rozumiesz. To co robią Rosjanie z ppk nie ma najmniejszego znaczenia dla nas. To co skrupulatnie pomijasz i co jest grubym błędem logicznym jest rosyjska przewaga liczebna w czołgach, na co naszą odpowiedzią powinno być jak najwięcej tanich w stosunku do tych czołgów rakiet ppanc. Pisanie że więcej rakiet niewiele pomoże, a zwiększa koszty to totalny nonsens i nieprawda, bo właśnie TYLKO rakietami możemy starać się przeciwstawić ich przewadze. Powtorze, bzdurą jest pisanie o kosztach gdy chodzi o wciąż zaniedbywane w WP zdolności ppanc. Przy naszej mizerii liczebnej każdy BWP czy KTO powinien mieć co najmniej po 4 ppk. I to w gotowości do natychmiastowego użycia , a nie dopiero w po wystawieniu spod pancerza na świeże powietrze. W dodatku te tylko dwa to szybsza konieczność ponownego ładowania. Pod ogniem wroga!!??? To chore co proponujesz! Prezentujesz brak logiki i bez sensu próbujesz to uzasadnić odnosząc to do Rosji. Nasze BWP na pewno częściej miałyby szanse spotkać się z rosyjskimi czołgami niż rosyjskie z polskimi. Dlatego 4szt to konieczność, podobnie jak absolutna konieczność posiadania w szykach Rosomaków takich środków jak WWO Wilk, czy kołowe niszczyciele czołgów z większą liczbą ppk. A to ile ppk mają Rosjanie świadczy wyłącznie o tym jaką wagę przywiązują do zdolności ppanc swoich bwp czy kto.

Davien
niedziela, 20 czerwca 2021, 13:59

Panie ubawiony,po pierwsze nie odpalisz naraz 4 ppk bo nie masz tylu kanałów celowania,nawet Rosjanie w Kornet D maja zaledwie dwa Po drugie nie stoi się w miejscu po odpaleniu ppk ale sie zmienia miejsce pobytu,a w trakcie mozna przeadować wyrzutnię. Rosjaniemaja po 4 ppk ale z tego co wiem ich nie przeładowują. ZSSW-30 ma zapas ppk w pojeżdzie. A co do naszych Spikebusów to nie maja walczyc. Ich zadaniem jest szybkie przewiezienie wyrzutni wraz z obsługą na pozycjęi zapewnienei im transportu. Aha samymi ppk nie powstrzymasz czołgów, tak jak nie zrobiłą tego armata ppanc mimo tego co sądzili Francuzi.

Ubawiony
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 09:22

Panie Davien, nigdzie N I E piszę o 4 ppk odpalanych na raz. Po co taka manipulacja u "takiego fachowca"?? Żenada! I czego Pan nie rozmumie w moim sformułowaniu że n i e interesuje mnie co robią, i co myślą Rosjanie? Znowu "fachowy" komentarz do niewypowiedzianej tezy? Po trzecie nigdzie N I E piszę że ppk to panaceum na czołgi! Ale Pan znów komentuje czego n i e powiedziałem! Na koniec to pańskie stwierdzenie że "S"-ki nie mają walczyć dowodzi, że mam rację, bo wobec pańskiej tezy nasze bataliony Rosomaków w ogóle pozostają bezbronne wobec ataku nawet kilku czołgów. Dobił Pan właśnie masz MON!! Taka rada: niech Pan zacznie komentować tylko to - co zostało napisane.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:30

Panie ubawiony, wiec PO KIEGO ci 4ppk na wiezy BWP, czyzby po to by miało co wybuchac? Po drugie zapomniał pan widocznie ze na dzisiejszym polu walki zarzymanie takeigo Rosomaka-S jak w polu widzenia sa rosyjskei czołgi to smierć tego Rosomaka obojetnie czy ma zero czy 400 ppk gotowych do odpalenia, APFSDS-T ze 125mm leci "trochę" szybciej Po tzrecie nigdzie nei pisałęm żę pan piał o odpaleniu 4 na raz, ba dodałem ze nawet Rosjanie, jako jedyni maja zaledwie dwa kanały celowania. I tak panie ubawiony, jak nasz batalion Rosomaków nei majacy żadnego wsparcia wpadnie na rosyjskie T-72B to jedyne co może zrobic to zwiewać i wzywac pomoc. Aha , nawet z ppk na wieżach takie starcie to cięzkie lanie dla tych Rosomaków

wtorek, 22 czerwca 2021, 10:07

On to niech lepiej opowiada o tych swoich pakistańskich Mirage 2000 zestrzeliwujących Su-30MKI i tych jego niemieckich AIM-120 z 1973 roku.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:22

A tobie znowu sie uroiły te Mirage 2000 z AMRAAM-ami.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 17:05

BWP nie jest niszczycielem czołgów. Jeśli dodasz mu dwa dodatkowe PPK niewiele to zmieni. Podkalibrowy leci szybciej od PPK i po trafieniu z BWP pozostają strzępy. W przypadku wyspecjalizowanych niszczycieli czołgów większa ilość PPK ma sens, bo takie pojazdy byłyby w stanie odpalać pociski z dystansu z którego wraży czołg ich nie zobaczy.

Ubawiony
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 22:31

Jak już Marku będziemy mieć te twoje niszczyciele, jak nasze czołgi będą mieć dobrą amunicję, nad nimi będą latać np. drony uderzeniowe i śmigłowce z ppk, to WTEDY nasze bwp będą mogły mieć po dwa Spike. Ale do czasu, gdy to one i to dopiero BĘDĄ jedynymi w polskiej armii nośnikami pojazdami z ppk to dla mnie 2szt to wciąż za mało.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:33

Ale co ci dadzą te 4ppk na wieży jak masz jeden kanał celowania a przeciwnik nie śpi. i W twoim przykładzie to batalion Rosomaków z 4-ema ppk na wieży wpadając na grupe T-72B( nie mówie o działaniu zzasadzki) zrobi tyle samo co z dwoma ppk

Sssssssss
niedziela, 20 czerwca 2021, 12:33

Wozy tego typu bardzo rzadko działają pojedyńczo, najczęściej pododdziałami. Wspierają i osłaniają się nawzajem. Umieszczenie 4 ppk o takich samych głowicach, przeznaczonych do niszczenia celów jednego rodzaju wbrew pozorom bardzo mało wpłynie na siłę ognia w skali pododdziału. Sytuacje że wszystkie wozy pododdziału odpalają ppk są bardzo rzadkie więc nie ma potrzeby by mieć gotowych do odpalenia 4 ppk z głowicami tylko ppanc. Aż tak długotrwałe i intensywne strzelanie ppk jest bardzo rzadkie. Przy dwóch rodzajach głowic nabiera to sensu bo jest po 2 gotowych pocisków, czyli tak samo jak w przypadku z jednym rodzajem głowicy. Tyle pocisków w praktyce wystarcza i zwiększanie ich liczby mało co daje. A pociski są delikatne i dość kosztowne więc nie ma co bez potrzeby ich wystawiać na ostrzału, na wyrzutniach tego typu bardzo słabo są przed nim zabezpieczone. Rozwiązanie z 4 ppk ppanc na wieży jest nieekonomiczne, marny koszt/efekt.

dim
niedziela, 20 czerwca 2021, 20:38

A wyobraź sobie bardzo dynamiczną bitwę, jak ta na Synaju ? Gdzie o życiu czy śmierci wozu bojowego, z załogą, zwykle decydowały pojedyncze sekundy ? Czy w takich okolicznościach 4 załadowane, gotowe do strzału ppk nie nabiorą znacznie większej wartości niż dwa, a następnie możliwość przeładowania ze środka wozu ?

Davien
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:53

Jakbys mógł stac gdzies 4km od bitwy to tak. ale w gaszczu bitwy szybciej uzyjesz działka przeciwko BWP niz ppk na czołgi

dim
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 09:29

(c.d.) Może jednak da się... zainstalować na polskiej wieży 2 ppk przeładowywane, jak obecnie, a opcjonalnie dokładane, jeszcze 2 kolejne ppk ? I wtedy już bez możliwości przeładowania ich ze środka wozu ?

Popieram
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 09:29

Pan SSSS uzasadnia utrzymywanie niskiej siły ognia polskich wozów dziwnymi, wymyslanymi pod jego tezę scenariuszami. "Wishfullthinking" rządzi!! 4 rakiety "w gotowości" to nie to samo co strzelanie 4 szt "na raz"! W gotowości - oznacza możliwość odpalenia bez wychodzenia spod pancerza czy wycofywania aby przeładować. Nie wiem skąd bierze się u ludzi ta inna, absurdalna interpretacja. I ZAWSZE lepiej mieć 4 rakiety pod ręką niż 2.

Davien
sobota, 19 czerwca 2021, 16:16

A w naszych polskich realiach walki pocisk z działka Bushmaster leci kilka razy szybciej od Korneta i spokojnie wystarcza na dowolny rosyjski BWP czy transporter.

poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:57

A na czołg? Wyciagniesz z rękawa rakietę panc?

dim
niedziela, 20 czerwca 2021, 20:41

Rosyjskie transportery czy bwp raczej nie będą atakować samodzielnie, bez towarzyszących czołgów. Mają tego żelastwa całą masę. A jeśli doliczyć starsze modele, z rezerwistami, wtedy może i dziesiątki tysięcy. Stąd stawiałbym na 4 gotowe do strzału ppk, a nie dwa. Także, gdyby np. tylko dwa z nich można było przeładować bez wychodzenia z wozu.

Davien
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 11:54

Dim tym bardziej nie mozesz stac w miejscu i czekac aż pocisk trafi:) Własnie tu działko dobrze sie sprawdza bo stzrelam serie i sie chowam a nie sterczę jak swieca naprowadzając archaiczne Kornety.

wtorek, 22 czerwca 2021, 10:09

Najlepiej jakby mieli twoje AIM-120 z 1973 roku.

qwert
niedziela, 20 czerwca 2021, 10:37

Dlaczego piszesz "naszych polskich" ? Przecież ty nawet obok Polaka nie stałeś

tubylec
niedziela, 20 czerwca 2021, 19:09

Jak to nie stał?Stał.

Sssssssss
sobota, 19 czerwca 2021, 20:35

To po co w takim razie potrzebne są nam ppk? Ehhh szkoda słów

Piotr
niedziela, 20 czerwca 2021, 00:39

Na czołgi.

Davien
sobota, 19 czerwca 2021, 23:35

Na czołgi czy bunkry panei Sssss. Ech szkoda słów, pomysl trochę na drugi raz:)

Arrakis
sobota, 19 czerwca 2021, 09:20

Dopóki kraj producenta sam nie zakupi może być ciężko go sprzedać. Szczególnie , że cały czas pojazd wymagał poprawek.

Bobi
sobota, 19 czerwca 2021, 14:25

Cały czas słychać że coś nowego robią. I to nie za wielką kasę. Z resztą budżet USA na wojsko jest taki wielki tylko temu że musza wszędzie opłacać swoje przebywanie tzn bazy wojskowe. A na nową broń idzie mniej niż ruscy wydają rocznie. Niektórzy myślą że wydanie 600-700mld usd to na sprzęt. To nie prawda. Ostatnio kasy nie starczyło nawet do zakończenia prac nad takim super puper działko magnetyczne. Taki szum był i co? I nic właśnie, koniec zabawy!

Kot
sobota, 19 czerwca 2021, 18:27

Rosja nawet nie zaczęła prac nad działem magnetycznym. Rosja w lotnictwie i marynarce nie na szans do USA. W najbliższym czasie USA zmiażdży Rosję w rakietach hipersonicznych. Jedyne co pozostaje Rosji to trolowanie, trolowanie i laszenie się do Chin bo bez nich Rosja nie istnieje.

Reaper
wtorek, 22 czerwca 2021, 12:42

iNFO: Railgun w USA to martwy relikt. Wtyczkę wyciągnięto, inwestują w rakietowe pociski hipersoniczne.

Sarmata
sobota, 19 czerwca 2021, 23:19

No i jak widac miała rację. USA wydały miliardy i mają z tego....... dług. Po co robić coś co jest nierealne i niepotrzebne. Żeby wydać pieniądze?

Kot
poniedziałek, 21 czerwca 2021, 08:36

Rosja wydała miliardy na su 57 i co ma goofno, to samo t14. Rosja wciąż tworzy nowe bronie a ich PKB dalej nie może osiągnąć pułapu z 2013 roku. Długi ma wiele krajów i jakoś żyją. Nie każdy ma kasę z odkręcania kurka jak Rosja. Gdyby tego nie mieli to mieli by pewno przy swej dosbej gospodarce dług jak Japonia czy Grecja .

Davien
niedziela, 20 czerwca 2021, 09:46

USA wydała miliardy i ma z tego bezcenne doswiadczenie , natomist Rosja wydała miliardy na Piereswieta i ma laser działający na alternatywnej fizyce czyli wcale:) A w USA badania nad railgunami prowadzi też US Army.

R
wtorek, 22 czerwca 2021, 12:55

Ta.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 15:35

No i r-ciu znowu dostał histerii:)) Widac po tym jak Szwajcaria obaliła jego bajki o F-35 dalej pozbierac się nie może:)

Ha ha ha
niedziela, 20 czerwca 2021, 09:37

Rosja nie ma długów....

Tweets Defence24