Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

U.S. Army testuje Bradleya z zawieszeniem hydropneumatycznym

Standardowy Bradley. Fot. Staff Sgt. Leah Kilpatrick/U.S. Army
Standardowy Bradley. Fot. Staff Sgt. Leah Kilpatrick/U.S. Army

Jak donosi amerykański portal KYMA, amerykańska armia rozpoczęła badania i testy zmodyfikowanej wersji bojowego wozu piechoty M2 Bradley wyposażonego w nowy hydropneumatyczny układ zawieszenia na poligonie Yuma Proving Ground w stanie Arizona.

Próby mają na celu zwiększenie zdolności manewrowych Bradleyów, w tym przede wszystkim poprawę komfortu jazdy załogi i desantu w każdym terenie i skrócić czas potrzebny na czas serwisowanie i naprawy tych wozów. Działania te są częścią prowadzonych obecnie prac mających na celu modernizacje "floty" tych wozów w celu poprawy ich możliwości bojowych do czasu wprowadzenia jego docelowego następcy w ramach programu OMFV.

Nowy hydropneumatyczny system zawieszenia zastosowany w zmodyfikowanym M2 Bradley w porównaniu do poprzedniego, klasycznego ma 5 zamiast 6 kół jezdnych o zmienionym, jednolitym rozstawie. Nowe zawieszenie jest zamontowane całkowicie na zewnątrz kadłuba, co pozwala na zaoszczędzenie dodatkowego miejsca z powodu braku konieczności stosowania drążków skrętnych.

Zawieszenie hydropneumatyczne umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie wozu w zależności od potrzeb. Rozwiązanie to pozwala dostosować podwozie do ukształtowania terenu, w którym operuje pojazd, a także umożliwia regulacje jego wysokości i prześwitu. Dodatkowo zwiększa ono komfort i wygodę użytkowania poprzez lepszą amortyzację oraz większą wytrzymałość.

Program OMFV, który ma wyłonić docelowego następcę Bradley'a został niedawno odwołany i po redefinicji dotychczasowy założeń ma zostać uruchomiony ponownie. Z tego powodu pewne jest opóźnienie tego programu względem pierwotnych planów, a co za tym idzie przedłużenie służby obecnie używanych bojowych wozu piechoty. W czerwcu 2018 roku Pentagon poinformował o podjęciu decyzji o modernizacji do standardu M2A4/M7A4 Bradley do 473 egzemplarzy M2A3/M7A3, a w październiku 2019 roku zwiększono ją o kolejne 168 egzemplarzy M2A3, co daje łącznie 641 M2A4/M7A4.

Reklama

Komentarze (3)

  1. Fanklub Daviena

    Hydropneumatyczne zawieszenie Abramsa okazało się nieodporne nawet na miny... przeciwpiechotne!

    1. Ciekawy

      Zawieszenie hydropneumatyczne stosują takie zacofane państwa jak: Szwecja, Japonia, Republika Korei. Stosowane jest także w Turcji no i oczywiście u nas. O Niemcach Francuzach i Brytyjczykach. nie wspomnę. Twoja Rosja jest nowocześniejsza. Tam od zakończenia produkcji T-34 stosuje się ostatni krzyk mody w postaci wałków skrętnych.

    2. Nah

      W Rosji pracują ponoć ostatnio nad zawieszeniem resortowym :)

  2. Alfret

    "co daje łącznie 641 M2A4/M7A4." - no to tyle mniej wiecej co ma Polska. MOzna by sie spodziewac wiecej po kraju, ktory posiada 25% PKB swiata w kwestii nominalnej.

    1. Adr

      Czego Polska ma? Bwp 1 po remoncie? Bo wszystkie są w standardzie z 1973 r.. BRadleye są modernizowane pernametnie to już kolejna wersja... M2, M2A1, M2A2, M2A2ODS, M2A3, M2A4 w których wykorzystuje się doświadczenia z konfliktów zbrojnych.... Jednocześnie wprowadza się AMPV wersję specjalistyczne zastępując M113..... Niestety WP na dziś nie ma ani jednego modernizowanego Bwp1, Borsuk jest pojazdem prototypowym i mówimy tylko o wersji bwp,niczego seryjnego nie zamówiono, a pojazdy specjalistyczne to misz masz różnych konstrukcji mt-lb przez M113 po UAZy

  3. Leopardzik

    No nie!!! Ukradli patent od KRABA

    1. haha

      Albo Raka na gąsienicach

    2. mobilnyPL

      Zwiększają jego możliwości wobec uwalenia programu jego następcy co oznaczać może że nie będzie nowego tak szybko. Słusznie postępują

Reklama