Reklama
Reklama
Reklama

Rheinmetall i BAE Systems będą wspólnie budować wozy bojowe

23 stycznia 2019, 11:54
88157scr_20bb3b14f17f314
BWP Boxer / Fot. BAE Systems

Rheinmetall i BAE Systems podpisały umowę o utworzeniu wspólnego podmiotu odpowiedzialnego za projektowanie, produkcję, modernizację i wsparcie pojazdów wojskowych w Wielkiej Brytanii. 

Nowa spółka joint venture będzie miała siedzibę w zakładach BAE Systems w Telford w Anglii i pozwoli utrzymać ponad 400 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii, a także zachować kluczowe zdolności technologiczne i techniczne.

Rheinmetall kupi 55% udziałów (wycenionych na ok. 28,6 mln GBP) w istniejącym dziale wozów bojowych BAE Systems UK. BAE Systems zachowa pozostałych 45%. Utworzenie nowego joint venture wymaga procesu zatwierdzenia przez organy regulacyjne, przewidywanego na pierwszą połowę 2019 r. Spółka joint venture ma nosić nazwę Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL).

Zależy nam na rozwoju działalności dotyczącej wozów bojowych, aby lepiej służyć przyszłym interesom naszych klientów. Połączenie sił z Rheinmetallem w Wielkiej Brytanii zapewni nam nowy wymiar działalności w obszarze pojazdów i pozwoli dostarczać produkty, usługi i technologie, które pomagają wojskom lądowym w osiągnięciu ich kluczowych funkcji. Cieszymy się na myśl o współpracy i chcemy, aby joint venture było zaufanym dostawcą dla armii brytyjskiej i naszych międzynarodowych klientów.

Jennifer Osbaldestin, dyrektor zarządzająca działu BAE Systems Land UK,

Oprócz zarządzania i rozwijania działalności związanej ze wsparciem wozów bojowych, celem nowego joint venture będzie dostarczanie nowych pojazdów piechoty zmechanizowanej (Mechanised Infantry Vehicle, MIV) i udział w innych strategicznych programach wozów bojowych.

image
Czołg Challenger 2 / Fot. BAE Systems

W wyniku połączenia technologii i oferty wojskowej Rheinmetalla z dodatkowymi możliwościami i produktami wniesionymi do joint venture przez BAE Systems, takimi jak wozy Trojan, Terrier, Warrior, mosty towarzyszące czy samobieżna armatohaubica AS90 ma powstać spóka będąca jednym z liderów rynku w sektorze pojazdów wojskowych w Europie. RBSL będzie w stanie utworzyć setki dodatkowych miejsc pracy w Wielkiej Brytanii, zarówno w Telford, jak i w szerszym łańcuchu dostaw. Początkowo, koncentrując się na głównych programach w Wielkiej Brytanii, RBSL będzie integralną częścią działu systemów pojazdów (Vehicle Systems Division) Rheinmetalla oraz będzie uczestniczyć w różnych globalnych kampaniach i umowach dotyczących pojazdów wojskowych.

Obie firmy uczestniczą w ostatnim etapie programu modernizacji brytyjskiego czołgu Challenger 2 LEP. Możliwe więc, że złożą jedną propozycję, łączącą rozwiązania BAE Systems i Rheinmetalla, jednocześnie zapewniającą wykorzystanie bazy przemysłowej na terenie Wielkiej Brytanii.

Widzimy ogromny potencjał nowego joint venture dla Rheinmetalla, BAE Systems, a także naszych klientów. Połączone możliwości naszych dwóch wspaniałych firm pozwolą zaoferować naszym klientom kompleksowe portfolio pojazdów wojskowych i związanych z nimi technologii, dziś i w przyszłości. Z dumą inwestujemy w Wielkiej Brytanii i oczekujemy, że w najbliższych latach znacząco zwiększymy działalność oraz rozbudujemy wytwórnię w Telford.   

Ben Hudson, szef globalnego działu systemów pojazdów (Vehicle Systems Division) Rheinmetalla
Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 14
Reklama
Pol
czwartek, 24 stycznia 2019, 08:15

Pgz i związki zawodowe to moloch i pijawka tyle lat i nie jestesmy w zadnym łańcuchu dostaw np z saab przy a 26 lub gripenie .Dziatostwo i tyle zero inowacji plytkie technologie jak malunki kasków.

Gts
czwartek, 24 stycznia 2019, 01:47

Byla szansa na zaproszenie do nas Rheinmetalla i zlecenie budowy czolgu z nami... Dlugo sie pr eciagalo nic tego nie wyszlo i teraz widzimy ze znow zostaniemy z niczym. Jesli jeszcze R or zrobi fuzje z KMW to nie bedzie zadnych szans na budowe konkurencyjnego czolgu. Mozna powiedziec ze w zwiazku z tym przyczynilismy sie do tej konsolidacji. Teraz juz tanio nie bedzie, a jak bedziemy chcieli sami to skad technologii nie bedzie wziac, no i zajmie to 40 lat. Brawo my. Trzeba przyznac ze maja leb chlopcy w Rheinmetall.

KrzysiekS
środa, 23 stycznia 2019, 22:14

KrzysiekS->GUMIŚ I tak i nie po pierwsze jest to konkurencja dla Mitteleuropa (czyli spółki KNDS) pod przewodnictwem Niemiec i w dodatku Niemiecka. Po drugie popatrz się na obszar wypychając Polskę z tej współpracy wpychają ją do współpracy z np. Ukrainą (konkurencja jak by nie patrzył europejska) a to już będzie konkurencja bez możliwości ingerencji Niemiec.

adrineks
środa, 23 stycznia 2019, 21:18

to taka Wielka Brytania kupuje sprzet za granica a my wszystko sami sami i nic nie mamy ha ha ah

Rex
środa, 23 stycznia 2019, 19:08

Gdyby tak udało się stworzyć spółkę DE-UA-PL do stworzenia nowego czołgu....ehh. Ukraińskie technologie przy wsparciu Rheinmetall i polskim zapotrzebowaniu mogły by stworzyć bardzo dobry a jednocześnie stosunkowo tani MBT

tagore
środa, 23 stycznia 2019, 18:50

Ciekawe ,że jakoś nikt w Polsce nie pomyślał nawet o takim przejęciu.

Grzyb
środa, 23 stycznia 2019, 18:46

To samo duo proponowało nam budowę czołgu...

Derto
środa, 23 stycznia 2019, 17:32

Czyli przespano okazję na wspólną pracę po tym jak RM KMW ograło RM przy projekcie nowego czołgu. Zamiast wejść w program BWP marnujemy czas i środki na BWP, który będzie zbyt miękki. Kiedy życie profesjonalnego żołnierza nabierze wartości dla naszego MON? Wyszkolenie (i utrzymanie) od zera drużyny piechoty, to miliony zł. Warto kupić dla niej porządny BWP.

123
środa, 23 stycznia 2019, 16:20

jescze byl PL 01 by Bumar - czołg ze skejki. A tak poważnie to mozemy sobie projektowac, drogi jak nigdy wiec tylko MON, słaby jak zaden wiec też MoN. Te nasze B+R to tylko są po hajs na utrzymaniespolek , nie zeby produkty powstały.

Deko
środa, 23 stycznia 2019, 15:46

Coś ta brytyjska gospodarka nie radzi sobie w ostatnich latach.

Gustlik
środa, 23 stycznia 2019, 14:38

Nie mogliśmy tego kupić? Problem czołgu podstawowego byłby rozwiązany za śmieszne pieniądze. O innych technologiach nie wspominając.

GUMIŚ
środa, 23 stycznia 2019, 13:52

Rheinmetall zamierza skonsolidować europejskich producentów sprzętu wojskowego pod swoim zarządem , przejmując większościowe udziały w ich firmach. Obecnie "reńscy" chcą przejąc kontrolę nad KMW i BAE Systems . Jeżeli uda się im ten zamiar to będą kontrolować większość produkcji czołgów , BWP i KTO w Europie. Polska ze swoim państwowym przemysłem zbrojeniowym zostanie na lodzie , bez żadnych szans na konkurencję na nie tylko międzynarodowych rynkach ale nawet w przetargach w naszym kraju. Sprzęt wojskowy powstający w międzynarodowej współpracy i kooperacji jest zawsze tańszy i technicznie lepszy od wyprodukowanego w małym , państwowym zakładzie. Jeżeli w Polsce nie skończymy z mitem koniecznej dla bezpieczeństwa państwa , państwowej własności firm zbrojeniowych to znajdziemy się na jeszcze większych peryferiach nowoczesności i efektywności produkcji zbrojeniowej. Nasza "zbrojeniówka" upadnie bez głębokich zmian własnościowych w PGZ , którą należy sprywatyzować , sprzedając w niej udziały wielkim zachodnim firmom zbrojeniowym takim jak RHEINMETALL.

KrzysiekS
środa, 23 stycznia 2019, 13:51

Czyli jak kiedyś pisałem możliwość wejścia programu nowego czołgu dla Polski taka konkurencja dla Niemiecko-Francuskiej spółki KNDS (jeżeli nas nie wezmą) i możliwość starania się o fundusze UE z Polską to będą przynajmniej 2 kraje EU poza tym Rheinmetall będzie miał możliwość przez Polskę sprzedaży swoich wyrobów dla krajów Arabskich. Włączył bym w to jeszcze program Lynx KF41 potrzebujemy z 300 ciężkich BWP dla ciężkich jednostek wyposażonych w LEO. Resztę można dzięki Rheinmetall sprzedawać za granicę.

asd
środa, 23 stycznia 2019, 13:47

U nas jak tam z kartono-styropianowym modelem Borsuka? Już utrzymuje się na wodzie?

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama