Reklama
Reklama

Eurosatory 2018: Wielozadaniowy samochód Iveco MUV

28 czerwca 2018, 13:02
Iveco MUV furgon

Iveco MUV w wersji furgon / Zdjęcie: Paweł K. Malicki


Podczas targów Eurosatory 2018 Iveco zaprezentowało pojazd MUV (ang. Military Utility Vehicle). Jest to samochód, który w zależności od wersji można zakwalifikować zarówno jako ciężarówkę małej ładowności, samochód osobowo-terenowy lub samochód ciężarowo-osobowy. Pojazd ten jest następcą używanych również w polskim wojsku, najczęściej w charakterze sanitarki samochodów z rodziny Iveco 40.10WM.

Zobacz też: Raport specjalny Defence24.pl z targów Eurosatory 2018

Zewnętrznie terenowy van/ciężarówka bazuje na komponentach Iveco Daily, dostępna jest jednak wersja z zawieszeniami o różnej nośności. Dopuszczalna masa całkowita w zależności od wersji może wahać się od 3,5 do 7 ton. Możliwe jest więc powstanie wersji, do której prowadzenia wystarczą uprawnienie kategorii B, 

Pojazd dostępny jest w dwóch podstawowych wersjach z kabiną krótką (2-3 osobową) lub wydłużoną (5-6 osobową) zestawioną ze skrzynią ładunkową lub inną zabudową. Druga opcja to furgon dostępny z dachem o różnej wysokości, który może być skonfigurowany do przewozu pasażerów (do 12 osób) lub ładunków.

Wnętrze Iveco MUV skonfigurowanego do przewozu żołnierzy, w dachu wozu widoczny jest właz / Zdjęcie: Paweł K. Malicki
Wnętrze Iveco MUV skonfigurowanego do przewozu żołnierzy, w dachu wozu widoczny jest właz / Zdjęcie: Paweł K. Malicki

Dostępne rozstawy osi to 3080, 3480, 3780 lub 4175 mm dla wozów z kabiną i 3595 lub 4175 mm dla furgonów. MUV może być napędzany silnikami Iveco spełniającymi normy Euro VI o mocy 175 km (128 kW) i momencie obrotowym 430 Nm, lub też jednostkami spełniającymi normy Euro III o mocy 146 do 175 km (107-128 kW) i momencie obrotowym 350, 430 lub 470 Nm. Za przeniesienie napędu może odpowiadać 6 biegowa skrzynia manualna lub 8 biegowa skrzynia automatyczna. Skrzynia rozdzielcza stale przenosi napęd na przednią oś, z opcją dołączenia osi tylnej. Mechanizmy różnicowe międzyosiowy i obu osi wyposażone są w blokady. Samochody wyposażone są w systemy ESP, ABS i EBD.

image
Iveco MUV w wersji z krótka kabiną i skrzynią ładunkową / Zdjęcie: Paweł K. Malicki

 Zobacz też: Raport specjalny Defence24.pl z targów Eurosatory 2018

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 7
Reklama
sly
sobota, 30 czerwca 2018, 00:31

Dino ładniejsze i nasze.

Marek
piątek, 29 czerwca 2018, 11:01

Widać, że nie zgłupieli doszczętnie. Nadal nadal oferują silniki ze \"skromnym\" Euro III. Kłopot z tym tylko, taki, że choć silniki niezawodne i porządne, dzięki pomysłom eurolewactwa wojsko pewnie niebawem nie będzie mogło wjeżdżać takimi pojazdami do miasta.

Adrian
czwartek, 28 czerwca 2018, 19:49

TE Iveco wyglada lepiej niż to cos pod nazwa Dino

xiom
czwartek, 28 czerwca 2018, 16:10

Jeśli cena będzie przyzwoita - to można negocjować zakup zamiast Honkerów

TomaszBąk
czwartek, 28 czerwca 2018, 15:49

dobry następca Lublina i może w pewnej mierze Honkera - tutaj widziałbym jednak rasową terenówką.

kriss
czwartek, 28 czerwca 2018, 15:43

I co ? Nasz MON nie może takich zakupić ? Tylko trzeba zrezygnować z tych 41 opancerzonych wersji bo to jest debilny pomysł ,:)

Wstrząśnięty Helmut (ale nie zmieszany)
czwartek, 28 czerwca 2018, 15:15

Takie Iveco mogłyby nie tylko zastąpić Lubliny, ale też w większości zadań Honkery, a tam gdzie nie zastąpią, to lepiej zainwestować w wozy typu Hawkei.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama