Reklama
Reklama

HSW demonstruje Kraba [WIDEO]

18 kwietnia 2019, 15:01
Defence24
Defence24

Huta Stalowa Wola w opublikowanym komunikacie przedstawiła podstawowe parametry haubicy Krab. Do materiału dołączono również film.

Haubica samobieżna 155 mm jest przeznaczona do obezwładniania i niszczenia: baterii artylerii i artylerii rakietowej, stanowisk dowodzenia, węzłów łączności i umocnień terenowych, pododdziałów czołgów zmechanizowanych i zmotoryzowanych we wszystkich położeniach i rodzajach działań bojowych, środków pancernych i opancerzonych w głębi ugrupowań przeciwnika oraz ogniem na wprost oraz obiektów wsparcia logistycznego.

Charakteryzuje się szybkostrzelnością wynoszącą przy ogniu intensywnym 6 strzałów/min i donośnością max 40 km. Jego wyposażenie stanowią m.in. system nawigacji inercyjnej wspomaganej wojskowym GPS (z modułem SAASM), zaawansowany system kierowania ogniem, system filtrowentylacji, cyfrowy system łączności wewnętrznej i zewnętrznej, system przeciwpożarowy i tłumienia wybuchu, dzienne i nocne przyrządy obserwacyjne kierowcy i dowódcy, system ostrzegania i samoosłony pojazdu, który wykrywa opromieniowanie z dalmierzy lub oświetlaczy laserowych oraz umożliwia automatyczne postawie zasłony dymnej w kierunku, z którego nastąpiło opromieniowanie, celownik do strzelania na wprost, radar balistyczny i agregat prądotwórczy. Oprócz działa 155 mm jest wyposażony w karabin maszynowy 12,7 mm i wyrzutnię granatów dymnych (2x4). 

Warto przypomnieć, że 25 marca br. na terenie jednostki wojskowej w Sulechowie, w której stacjonuje 5. Lubuski Pułk Artylerii, nastąpiło oficjalne przyjęcie na wyposażenie Sił Zbrojnych RP pierwszych seryjnych samobieżnych haubic „KRAB”.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 63
Alois
sobota, 20 kwietnia 2019, 15:26

Gdzie jest AMO??? Co to za plany opracowania w 3-5 lat?? Co za bzdury?? Jak można zgodzić się na oczekiwanie 5 lat na opracowanie ? Bo co, wróg poczeka? Mamy mieć niemal 100 Krabów to już powinniśmy kupować że 300 szt Bonusa czy innego Excalibura!! NIE czekać, nie zwlekać ,nie sabotować!! Działać !!

Romek
piątek, 19 kwietnia 2019, 22:39

Oby produkty HSW były lepsze niż ten filmik ... nie wiem jak nazwać to coś ale chyba nie reklamowy :)

Okręcik
piątek, 19 kwietnia 2019, 20:52

Koreańczycy to podwozie robią od 1999 r. a my 20 lat później nie byliśmy w stanie samodzielnie coś takiego zrobić. K9 i Krab mają właściwie te same parametry, ale koreańska jest chyba bardziej szybkostrzelna skoro w trybie MRSI wystrzeliwuje 3 pociski w 5 s! Korea ma tych dział 1136. Nie wiem tylko dlaczego krab jest 3x droższy od K9?? Przy takiej różnicy cen, zamiast kupować od Stalowej Woli, lepiej chyba od Koreańczyków, bo za tę samą kasę zamiast 40 było by 120 haubic. No ale kto bogatemu zabroni być rozrzutnym?

Lord Godar
piątek, 19 kwietnia 2019, 15:09

Hmm ... ten filmik pachnie prowizorką jak maska w Krylu ...

PiterNZ
piątek, 19 kwietnia 2019, 13:43

Głos podczas filmu przydałby się jak diabli.

zwykły obserwator
piątek, 19 kwietnia 2019, 11:07

Generał Patton w dziennikach pisał, że armata 155mm rozwiązuje wszelkie problemy z przeciwnikiem. Warta zainteresowania jest wersja typu M777, chyba tańsza i bardziej mobilna.

Albercik
piątek, 19 kwietnia 2019, 10:49

Mnie będzie brakowało nadal amunicji precyzyjnej i daleko nośnej. Absolutnie powinno to być priorytetem a takie np. Bonusy powinny być natychmiast kupione i wdrożone do stosowania. Bo skoro lufy już mamy to należy je jak najszybciej "nakarmić" najlepszymi pociskami możliwymi do zdobycia!! Amunicję naprowadzanaą laserem może kiedyś opracujemy sami, ale typ SADARM musimy jak najszybciej kupić. No a potem Vulcano. Plus sieciocentrycznie wpiecie w BMS!!

dim
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:45

A czy to nie szkoda pieniędzy na takie "filmy" "reklamowe" ?

ABRAMS
piątek, 19 kwietnia 2019, 14:53

Szkoda!!

Derff
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:31

Zapominacue, że zazakupy odpowiedniej amunicji odpowiada Mon. Po za tym w jednym z wywiadów z MSPO wprost powiedziano, że na słowackim prochu zasięg czterdzieści kilka na niemieckim ponad pięćdziesiąt. Oczywiście jest różnica w ceni i pozostaje pytanie o to jak często potrzebny jest maksymalny zasięg. Jednocześnie pozostaje otwarta kwestia amunicji specjalnej oraz amunicji o zasięgu powyżej siedemdziesięciu km. Kraby to dobry produkt i powinniśmy mieć ich powyżej dwustu szt. Za to HSW powinno kombinować nad kolejnym pojazdem na tym samym podwoziu by lepiej rozłożyć koszty licencji.

kronan
piątek, 19 kwietnia 2019, 11:00

"" Po za tym w jednym z wywiadów z MSPO wprost powiedziano, że na słowackim prochu zasięg czterdzieści kilka na niemieckim ponad pięćdziesiąt. "" To nie będzie wielkim problemem jeśli dokupię się też partię lepszych ładunków zwiększających zasięg pocisków.Nie jest tak że nawet bogata armia używa tylko najdroższej amunicji w artylerii.

prawdziwiepolski podświetlacz laserowy
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:27

Poruszająca miniatura filmowa, Mel Gibson niech się "schowa" ! Czekam teraz na Koronę Krabów, Karb - decydujace starcie albo M jak Krab...

ks
piątek, 19 kwietnia 2019, 02:05

a to ciekawy filmik .....

Tupet
piątek, 19 kwietnia 2019, 01:00

Rozumiem, że ten materiał wyciekł z HSW...;))))

tom
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:57

Wyglada jak na zlomowisku :) Niestety standardy w naszych zakladach sa jakie sa ...

podatnik
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:37

Ile kosztował ten niesamowity wizualnie i napakowany informacjami 30 sekundowy film? Pomijam 15 sek. czołówki

Harry 2
czwartek, 18 kwietnia 2019, 23:01

Parametry działa powinny być utajnione. Taki zakład jak HSW powinien być szczególnie chroniony przed szpiegostwem, dywersją, sabotażem itp, a także zestawami przeciwlotniczymi, a wszystko to nie tylko na czas wojny.

miś na miarę
piątek, 19 kwietnia 2019, 02:41

jakie działo, takie parameeetry ; )

Harry 2
piątek, 19 kwietnia 2019, 19:19

Ten "miś" nie ustępuje innym haubicom tego typu na świecie. Brak mu tylko mądrych decyzji decydentów w sprawie zakupu różnego rodzaju amunicji (precyzyjnej, kasetowej, o wydłużonym zasięgu itp)

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 13:02

No to całkiem niezły jest ten jak to napisałeś "miś",

agji
czwartek, 18 kwietnia 2019, 20:47

Angielskie działo posadzone na koreańskim podwoziu. To tak jakby kupić Lanosa zamontować angielskie nadwozie Transita VI generacji pick-up i jeszcze do tego zrobić przekładkę na wersję europejską. Wyjdzie taki prawie Honker, niby lepszy niż ten oryginalny z FSR ale i tak upośledzony. Podobnie o Krabach wypowiadają się żołnierze, którzy na nich służą.

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 12:40

Pooglądaj sobie oryginalne podwozie do angielskiego działa i porównaj z koreańskim, które teraz ma Krab. Może wyciągniesz interesujące wnioski?

P-83
piątek, 19 kwietnia 2019, 10:27

Nie podoba się koreańskie podwozie? A może trzeba było użyć podwozia T-55 jak u was w 2S19 Msta?

konsul
piątek, 19 kwietnia 2019, 10:09

Jeżeli już tak porównujesz to całkiem inaczej to bardzie jakby Hyundai Equus, Santa Fe lub Kia Stinger (najdroższe rozwiązania) i zamontować angielskie nadwozie Land Rovera lub Jaguara … pełny wypas. Załogi są zachwycone tym sprzętem i dumni ...

Marek1
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:35

Masz nieaktualna wiedzę - SH Krab obecnie jest juz w ok 80% spolonizowany. HSW planuje doprowadzić ten współczynnik do 95% do 2022r. Powozie jest już produkowane w Polsce, armata również(lufownia już działa), nadal sprowadzany jest materiał na lufy i niektóre elementy układu oporopowrotnego.

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 12:42

Na dodatek Koreańczycy swojego podwozia nie wzięli z powietrza. To podwozie które w Krabie teraz jest, powinno być w nim początku.

Podbipięta
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:02

To podwozie jest angielskie tylko trafiło do nas via Korea... AS-90

Lord Godar
piątek, 19 kwietnia 2019, 15:00

Czyli tak czy inaczej zatoczyliśmy koło , bo swojego nie udało się wynaleźć . Jaki z tego wniosek ? Jeśli od razu kupiono by z podwoziem i je "spolonizowano" , to już dawno w służbie było by przynajmniej 120 Krabów i nie było by tego całego cyrku ...

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 12:42

Dokładnie tak

piątek, 19 kwietnia 2019, 08:36

No tak, bo na Gozdzikach służyło im się lepiej...

Ja Grot
piątek, 19 kwietnia 2019, 06:13

Dawaj jakąś stronkę gdzie się wypowiadają żołnierze o naszych krabach jestem ciekaw ich zdania.

prawieanonim
piątek, 19 kwietnia 2019, 11:06

Daj spokój. Przecież jak powiedzą o nim dobre słowo to ty powiesz że zrobili to za kasę.

Ryjek
piątek, 19 kwietnia 2019, 03:42

Know how to kwestia dziesięcioleci prac B+R i budowania prototypów. Nie można tego zrobić w ciągu czterech lat. Minimum dziesięć lat, aby stworzyć prawdziwy polski przemysł zbrojeniowy. Dziesiątki miliardów inwestycji, większość w B + R i zdobywanie wiedzy na temat różnych rzeczy, takich jak np. zbudowac podwozie czy pancerz chobham. PGZ nie rekrtuje najlepszych z politechnik, a to jest poczatkiem. Biuro badawcze powinno miec diesiec tysiecy przcownikow in miliardy budrzetu i zabezpieczenie przed idiotami. Dlatego idee przyciągania wojsk NATO lub bazy są tak niebezpieczną ideą - posiadanie bazy i wydawanie na nią miliardów tworzy shablon myślenia, wedlug którego nie opłaca się podjąć ciężkiej pracy i wysokich nakładów przez dziesięciolecia aby miec swoj przemysl zbrojeniowy i cale zaplecze myslenia strategicznego i technicznego ktore jest niezbedna podstawa prawdziwego bezpieczenstwa prawdziwego kraju. Uwaga: Ameryka nie ma na kogo liczyć, więc ma najlepszą technologię. Polska kontynuuje myślenie, które doprowadzilo do katastrofy w 1939 r. - Polska darzy, aby inni zapewnili jej bezpieczeństwo. Oczywiście NATO jest kluczowym fundamentem bezpieczeństwa Polski, ale także podstawowym powodem trzydziestoletniej słabości wojskowej i bezczynności w zakresie obrony i przemysłu zbrojeniowego . Sa za to zakupy z powodow politycznych a nie przemyslonych powodow operacynjo-taktycznych i strategicznych i mrzonki o budowaniu przemyslu na podstawie offset.

Olo
sobota, 20 kwietnia 2019, 04:25

Jakkolwiek by Polska nie myślała w 39 to i tak czekała nas katastrofa bo to tak było zaplanowane przez rozdających karty, czyli Londyn i Waszyngton.

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 13:21

Skąd się biorą ciągle powtarzane bzdury na temat II RP?

sfsdafdsgfd
piątek, 19 kwietnia 2019, 01:32

Nie ważne, jakie składniki, może mieć nawet Rosyjskie, ważne czy skuteczny.

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 12:49

Właśnie, że ważne. To podwozie od Koreańczyków jest przecież mniej więcej takie, jakie miał oryginalny brytyjski AS-90.

Covax
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:53

Niemieckie działo posadzone na amerykanskim podwoziu....aaaaa Abrams

Davien
piątek, 19 kwietnia 2019, 14:15

Akurat nie Obecne działo M256 z L44 Rheinmetalla ma wspólny własciwie tylko kaliber. Do tego jak chcesz tak patrzęc to brytyjskie działo i amerykańskie podwozie bo pierwsze M1 miały brytyjska 105mm L7

rici
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:31

I tu się mylisz bo to angielskie działo posadzone na angielskim podwoziu tylko, że zmodernizowanym przez koreańczyków. Oni byli mądrzejsi i kupili licencje na całą haubicę nie tak jak my tylko na działo. Przez to nasze działa się różnią nieco bo oni je zmodernizowali a my mamy niewiele różniące się działo od tego licencjonowanego od brytyjczyków.

hehe
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:29

ciekawe porównanie tylko ,że zupełnie nie trafione.Lanos ,Transit? Wiesz o czym piszesz?

Danisz
czwartek, 18 kwietnia 2019, 18:47

Wie ktoś, czy Krab ma tryb jednoczesnego trafienia kilkoma pociskami w jeden cel?

Ha
piątek, 19 kwietnia 2019, 10:39

Ma, jest w necie wszystko!! Krab jest zaliczany do grona 10 najlepszych tego typu dział na świecie!!

bbc
piątek, 19 kwietnia 2019, 10:15

Ma. Tryb obejmuje chyba 3 pociski. Wtedy strzelanie może być szybsze, ale potem wymagana jest dłuższa przerwa. Przerwy między kolejnymi strzałami wymusza rozgrzewanie się lufy.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
piątek, 19 kwietnia 2019, 21:58

niemiecki PzH 2000 strzela w trybie MRSI na odległość do 17 km tak podają, krab lepszy nie będzie a to zasięg dobry może na sandalaży bo na pewno nie na przeciwnika dysponującego nowoczesną artylerią. lepszy efekt da użycie pocisku kierowanego jak Excalibur do precyzyjnego trafienia pierwszym strzałem albo kasetowego np Bonus na pojazdy opancerzone.

Lord Godar
piątek, 19 kwietnia 2019, 15:03

3 szybkie w trybie MRSI i w nogi na nową pozycję aby uniknąć ognia kontr bateryjnego , a więc i jest czas na schłodzenie .

Marek1
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:46

Tak, SH Krab ma możliwość prowadzenia ognia w trybie MRSI (Multiple Round Simultaneous Impact).

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:39

ten tryb to fajny bajer ale zasięg strzału maleje radykalnie wiec jest to mało potrzebne dużo lepsze efekty daje amunicja kasetowa

prawieanonim
piątek, 19 kwietnia 2019, 11:07

Co za bzdury.

Ostrozny
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:26

Ma, to już standard w takich wozach

Covax
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:56

Oczywiscie ze potrafi...do tego ma interoperacyjny z SZRP Topaz

Opty
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:38

Ma.

marc
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:32

Tak może trafić w tym samym czasie 3 pociskami na raz.

Zatroskany
czwartek, 18 kwietnia 2019, 18:16

Film jest wstrząsający. Krab potrafi samodzielnie wyjechać z hali. Działają także światła!!!

Eryc
czwartek, 18 kwietnia 2019, 18:07

"donośnością max 40 km" to na dzień obecny nie jest powód do dumy gdy większość ma znacząco większą donośność . Ciekawe czy Prowadzone są prace na zwiększeniem długości lufy 58 kalibrów ( z obecnych 52)

Lord Godar
piątek, 19 kwietnia 2019, 15:05

Co ma to dać ? Większy zasięg ? Taki efekt można osiągnąć przy tej długości lufy wydajniejszymi ładunkami miotającymi .

Marek
piątek, 19 kwietnia 2019, 12:36

A broni nam ktoś kupić Vulcano a w przyszłości IM HE-ER albo HAMER?

Albercik
piątek, 19 kwietnia 2019, 10:58

Większość armatohaubic to właśnie MA standardowo ok 40 km. Krab w niczym nie jest gorszy, a kompletnie nie rozumiem czemu miałby "powalać"? Zasięg można poprawić łatwiej nowa amunicją BEZ zbędnej "pary" w dłuższą lufę. Gdybyśmy mieli DZIŚ opracowywac nowe działo to L58 miałoby sens, ale że nie skończyliśmy nawet dostaw w obecnej wersji to nie ma sensu pracować nad nową lufą dla Kraba. Możnaby za to pomyśleć o L58 ale dla.... Kryla! On jest wciąż w fazie przedprodukcyjnej. Więc na to byłby zatem czas!

Marek1
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:50

Piszesz nieprawdę. Większość syst. artyleryjskich kalibrów 152-155mm przy zastosowaniu amunicji zwykłej ma zasięg w zakresie 25-40km. Prace badawcze koncentrują się obecnie NIE na wydłużaniu lufy, ale na nowych generacjach amunicji i większej wydajności ładunków miotających.

Davien
piątek, 19 kwietnia 2019, 04:07

Eryc, obecnie 40km to i tak więcej niz artylerii potencjalnego przeciwnika. Ta ma bowiem maks 29km z wiatrem z tyłu, a dla Kraba te 40km to zasięg standardowy.

Covax
piątek, 19 kwietnia 2019, 00:56

Kup od "niemca" prochy to bedzie latał na 60 km

Wojciech
czwartek, 18 kwietnia 2019, 17:48

Ciągle nigdzie nie widzę informacji czy HSW przyswoiła już technologię produkcji podwozi K9PL. Chwalą się że uruchomili to i tamto ale nie wiadomo czy potrafią produkować cokolwiek nowego i w jakim stopniu ta nowa hala z automatami i frezarkami wpłynęła na wzrost zdolności produkcyjnych.

Marek1
piątek, 19 kwietnia 2019, 09:51

Tak, HSW już produkuje samodzielnie podwozia dla SH Krab.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama