TAI rozpoczyna prace nad śmigłowcem ATAK 2

4 listopada 2017, 15:34
Fot. TAI

Firma Turkish Aerospace Industries poinformowała o rozpoczęciu prac nad budową ciężkiego śmigłowca szturmowego ATAK 2.

Zgodnie z informacją opublikowaną przez TAI w dniu 31 października, maszyna zostanie całkowicie skonstruowana i wybudowana siłami przemysłu tureckiego. Jak jednak zaznacza producent, skonstruowanie śmigłowca jest możliwe dzięki pozyskaniu odpowiednich technologii przy produkcji helikoptera T129, produkowanego na licencji Leonardo.

Czytaj też: "Polska konfiguracja śmigłowca ATAK". Propozycja TAI w programie Kruk [Defence24.pl TV]

Śmigłowiec ATAK 2 ma być większy i cięższy od T129.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
Reklama
Victor
sobota, 4 listopada 2017, 17:29

Tylko pozazdrościć konsekwencji.

Antex
niedziela, 5 listopada 2017, 01:56

Mam takie dziwne wrażenie i mógłbym założyć się o naprawdę dużą kasę że końcowy efekt będzie dużo lepszy niż "równoległy" projekt włoski AH-249, bo Turcy nie będą przejmować się ograniczeniami czasowymi ani finansowymi i nie będą dostosowywać projektu "długotrwałość misji" do wymagań ekspedycyjnych czyli kolonialnego gonienia pastuchów na wielbłądach lub Toyotach, a skoncentrują się na niszczeniu sowieckich czołgów w sąsiedzkich armiach sowiecko-arabskich (czyli to co jest NAM najbardziej potrzebne) a przy okazji wykorzystają rosyjską technologie z projektu Ka-50-2 Erdogan.

bender
wtorek, 7 listopada 2017, 12:26

Po tym jak napisales, ze Turcy nie beda się przejmowac ograniczeniami czasowymi i finansowymi to przekonales mnie, zeby przyjac zaklad. Jak jeszcze przestana sie przejmowac prawami fizyki to calkiem mozliwe, ze nowy smiglowiec nigdy nie powstanie ;-)

Ramon
sobota, 4 listopada 2017, 16:23

Dla kontrastu, Polska negocjując zakup śmigłowca Caracal i jego produkcję w WZL nr 1 w Łodzi, zabiegała o technologię produkcji prochu wielobazowego. W efekcie nie ma ani śmigłowców, ani prochu.

Extern
poniedziałek, 6 listopada 2017, 00:20

Co wy z tym prochem, Obecnie importujemy od Słowaków a lada moment będziemy mieli własny, to z rdzeniami i łuskami są problemy.

Proch czarny
niedziela, 5 listopada 2017, 17:18

Nie bardzo rozumiem problemu z tym prochem "wielobazowym": To w Polsce nigdy nie produkowalo sie balistytu, czy kordytu? No i co to znaczy "wielobazowy"? Wieloskladnikowy ?

ito
niedziela, 5 listopada 2017, 08:19

Ależ uzyskała tę technologię. Następnie zerwała kontrakt- i w efekcie TEGO nie ma ani śmigłowców, ani prochu. Nie ma również POLSKIEGO (z położenia i własności) zakładu wpiętego w system Airbusa. Pełen sukces.

Captcha
niedziela, 5 listopada 2017, 04:03

Wystarczy mieć kasę. Jak będzie kasa to będą wszystkie technologie w zasięgu ręki. A skąd kasa? Z surowców na których siedzimy jak kura na pisklakach. Poczytajcie: zasoby surowcowe Polski. Rozpoznane surowce (2400 odwiertów wykonanych w latach 1971-85) do głębokości 4 km bo tylko na tyle pozwolili Rosjanie to biliony USD. Geolodzy o tym mówią a nasze rządy kombinują jak by nic nie było.

Victor
sobota, 4 listopada 2017, 22:04

Polska o nic nie zabiegała. Polska szukała pretekstu do uwalenia przetargu.

sojer
sobota, 4 listopada 2017, 21:51

Turcy nie kupowali śmigłowców, ale licencję. Kontrakt na Caracale był jak kontrakt na F-16 - sprzęt, uzbrojenie, szkolenie, serwis, offset. Natomiast zakup T129 był jak zakup Rosomaków przez Polskę.

czyt.
sobota, 4 listopada 2017, 21:04

Śmigłowce będą lepsze, na proch nie zgodzili się, zatem nie siej głupot.

Tweets Defence24