Szkolenia dla załóg G550

6 czerwca 2018, 09:07
G550

1. Baza Lotnictwa Transportowego opublikowała ogłoszenie o zamówieniu, dotyczące realizacji szkolenia teoretycznego i symulatorowego personelu wykonującego loty na samolocie Gulfstream G550.

Przedmiot zamówienia stanowi dokładnie "wykonanie usługi szkolenia teoretycznego i symulatorowego personelu latającego wykonującego loty na samolocie Gulfstream G-550 w latach 2018-2019", w terminach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. 

Szkolenie teoretyczne i praktyczne na symulatorze samolotu G550 przeznaczone ma być dla 6 załóg. Jedna załoga składa się z dowódcy statku powietrznego i drugiego pilota, czyli łącznie dla 12 pilotów wykonujących loty na samolocie G550. 

Zamawiający wymaga, aby realizator usługi posiadał doświadczenie w wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykaże on, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeszkolił minimum 50 załóg na symulatorze lotu G-550.

Z uwagi na kanon efektywności szkolenia symulatorowego zamawiający zastrzega sobie prawo, że wykonawca usługi (ośrodek szkoleniowy) musi posiadać co najmniej dwa symulatory lotów G550 typu FFS zlokalizowane na terenie jednego ośrodka szkoleniowego. Zalecany odstęp między szkoleniem symulatorowym nie mniejszy niż 6 miesięcy.

fragment komunikatu

1. Baza Lotnictwa Transportowego zakłada również realizację prawa opcji. Jak zaznacza się w dokumencie, "zamawiający może skorzystać z prawa opcji jednokrotnie lub wielokrotnie stosowanie do własnych potrzeb", a "warunkiem każdorazowej realizacji prawa opcji jest złożenie przez zamawiającego zawiadomienia". 

Rozpoczęcie realizacji usług wyznaczono na 1.10.2018 roku, a zakończenie na 30.11.2019 roku. Kryteria udzielenia zamówienia to cena (waga 60), dostępność symulatora w preferowanych godzinach w 2019 r. (waga 20) oraz liczba posiadanych symulatorów zlokalizowanych na terenie jednego ośrodka szkoleniowego (waga 20).

Czas na złożenie ofert potencjalni wykonawcy mają do 17 lipca 2018 roku, do godz. 10:00.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 17
Reklama
Dizi
czwartek, 7 czerwca 2018, 10:26

Do wszystkich znafcuf co napisali swój komentarz. Szkolenie na symulatorach prowadzi się nie tylko na etapie szkolenia początkowego ale również w trakcie użytkowania statku powietrznego dla podtrzymania nawyków. Lepiej szkolić się postępowania w sytuacjach awaryjnych na symulatorze niż na własnym samolocie. Brak takich szkoleń był jedną z przyczyn 10.04.2010

St. Marynarz
środa, 6 czerwca 2018, 21:25

To jakiś żart? Dostawa samolotów odbyła się w połowie 2017! Czy te samoloty nie latają i nie będą latać do 2019 r?

Wojciech
czwartek, 7 czerwca 2018, 13:12

Szkolenia przeprowadza się co jakiś czas nawet jeśli piloci latają na danym samolocie. To nie jest pasażer ani samolot bojowy więc nie będą mieli wielkiego nalotu przez co trzeba dołożyć szkolenia na symulatorach.

CZ
środa, 6 czerwca 2018, 15:15

Wydano tyle na samoloty dla VIP i nie uwzględniono szkolenia załóg w cenie.Porażka. Ale kasa poszła budżet MON zrealizowany w 100%

JSM
czwartek, 7 czerwca 2018, 13:15

To szkolenie dla kolejnych załóg. Pełny skład 3 załóg został wyszkolony razem z zakupem samolotu

P wawa
środa, 6 czerwca 2018, 19:32

To chyba nie jest wstępne szkolenie na dany typ.

Davien
czwartek, 7 czerwca 2018, 15:12

Po prostu zeby móc wozić VIP-ów załoga musi miec wylatana określona liczbe godzin na danej maszynie i stosowne uprawnienia. U nas oczywiscie nikt o to nie zadbał.

ubawiony
środa, 6 czerwca 2018, 14:47

To tak jakby kupić samochód, wstawić go do garażu i dopiero potem zapisać się na roczny kurs prawa jazdy.

ubawiony z porównania
czwartek, 7 czerwca 2018, 14:01

Właśnie na takich co tak myślą, cieszą się zagraniczne ośrodki szkolenia lotniczego. Koszt szkolenia jednego pilota F16 w USA to tylko 2,5mln dolarów... G550 były kupione z pakietem szkoleniowym i w cenie zakupu lata się od początku kilka załóg. Wykonują loty w kraju i za granicą. Nie mogą tylko wykonywać lotów o statusie HEAD, bo potrzebne jest spore doświadczenie - nalot w różnych warunkach, a to nie jest turlanie się jakimś kaszlakiem po rondzie z literką \"L\"... Do tego nawyki trzeba podtrzymywać, przechodzić okresowe szkolenia teoretyczne i praktyczne. To są tak duże pieniądze, że bez kalkulatora wiadomo że warto szkolić się na swoim sprzęcie, a nie płacić innym.

Sternik
czwartek, 7 czerwca 2018, 13:13

Ja tak zrobiłem i co z tego?

cdee
środa, 6 czerwca 2018, 13:10

teraz ?? Po roku od posiadani samolotu ?? Co oni robili ????

Mike
środa, 6 czerwca 2018, 12:24

Że tak zapytam... kiedy nasi piloci zaczną wozić VIPów Gulfstreamami i Boeingiem? Pytam bez podtekstów politycznych.

Yugol
środa, 6 czerwca 2018, 22:12

W TVP1 podawano że załoga Boeinga będzie gotowa w Lipcu tego roku natomiast na Gulfstrimie jeszcze poćwyczą pod okiem instruktora z USA.

Adam
środa, 6 czerwca 2018, 22:08

To szkolenie dla kolejnych załóg. Pełny skład 3 załóg został wyszkolony razem z zakupem samolotu

Davien
czwartek, 7 czerwca 2018, 15:13

Adam to ze umieja go prowadzić nie znaczy że wolno im wozić VIP-ów. Muszą miec określona liczbę godzin wylatana na tej maszynie a o to nikt nie zadbał.

gugluk
środa, 6 czerwca 2018, 11:46

Bardzo proszę o info. Czy my mamy już te samoloty i zaczynamy dopiero szkolenie personelu czy dopiero będą te samoloty dostarczone ?

jaś
środa, 6 czerwca 2018, 19:42

Jeden z nich stał na wystawie samolotów podczas Air Show 2017 Radom

Tweets Defence24