Szef MON: polityka Putina jest skierowana na odbudowę imperium rosyjskiego

25 kwietnia 2021, 07:31
1_125-1200
Fot. mil.ru
Reklama

Bardzo interesujemy się tym, co dzieje się za naszą wschodnią granicą, a polityka prezydenta Rosji Władimira Putina jest skierowana na odbudowę imperium rosyjskiego - ocenił szef MON Mariusz Błaszczak odnosząc się do sytuacji na wschodzie Ukrainy.

Na wschodzie Ukrainy, w Donbasie, gdzie w lipcu 2020 r. weszło w życie zawieszenie broni, obserwowana jest obecnie eskalacja konfliktu. Rosja zwiększa liczebność swych wojsk przy granicy z Ukrainą, oficjalnie uzasadniając to ćwiczeniami wojskowymi. Ukraińskie władze stale monitorują sytuację i alarmują NATO i organizacje międzynarodowe o działaniach Rosji.

Według ukraińskiego MSZ przy granicach Ukrainy Rosja skoncentruje niedługo ponad 120 tys. żołnierzy. Minister spraw zagranicznych Ukrainy Dmytro Kułeba wezwał Zachód do nałożenia nowych sankcji gospodarczych na Rosję.

Szef resortu obrony był pytany o sytuację w Donbasie w sobotę na antenie Polskiego Radia 24. "Monitorujemy sytuację. Oczywiście bardzo interesujemy się tym, co dzieje się za naszą wschodnią granicą, a niewątpliwie polityka prezydenta Putina jest skierowana na odbudowę imperium rosyjskiego" ocenił.

Na uwagę, że wojska rosyjskie, które tak licznie stacjonują na granicy, mogą przenikać do Donbasu, Błaszczak odparł: "Widzieliśmy jak prezentował się modus operandi, czyli sposób działania wojsk rosyjskich zarówno w Gruzji w 2008 roku, jak i na Ukrainie w 2014 - to był właśnie taki model".

Reklama
Reklama

"Sytuacja od tego czasu o tyle się zmieniła, że Sojusz Północnoatlantycki jest bardziej zwarty, że na wschodniej flance NATO są wojska sojusznicze. W Polsce są wojska amerykańskie, są wojska brytyjskie, są wojska rumuńskie i chorwackie, my jesteśmy obecni na Łotwie, jesteśmy obecni w Rumunii" - dodał.

"Trzy dni temu przyleciały do Polski samoloty amerykańskie, które stacjonują w Krzesinach i Łasku, są to samoloty F-16 i F-15. W piątek po raz kolejny przeleciał nad Polską bombowiec siły powietrznych amerykańskich w asyście polskich samolotów F-16, a więc pokazujemy, że jesteśmy zwarci, że jesteśmy przygotowani i pokazujemy, że jesteśmy solidarni wobec siebie - w ten sposób odstraszamy ewentualnego agresora" - mówił szef MON.

Jak podkreślał, "to, co robi prezydent Rosji, to jest pewien plan, tu nie ma nic nowego, tu nie ma żadnych zaskoczeń, ważna jest reakcja państw Sojuszu Północnoatlantyckiego". W tym kontekście Błaszczak podkreślał, że Polska przeznacza ponad 2 proc. PKB na obronność.

Z kolei pytany o to, jak sojusznicy z NATO zaczynają dostrzegać cele Federacji Rosyjskiej, jeżeli chodzi o "militarne prężenie muskuł", szef MON odpowiedział, że to zależy od położenia geograficznego.

"W NATO zawsze podkreślamy to, że operujemy w promieniu 360 stopni, a więc, że jesteśmy wrażliwi na to, co dzieje się wokół Sojuszu Północnoatlantyckiego ze wszystkich stron" - podkreślał. "Jeżeli chodzi o postrzeganie Rosji, to jest naturalne, że państwa południa Europy mają inne spojrzenie, niż my, którzy z Rosją graniczymy, ale jesteśmy wobec siebie solidarni" - mówił

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 61
Reklama
Niuniu
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 23:04

Czy to kogoś dziwi? Rosja odrodziła się po upadku ZSRR i powoli zaczyna kwestionować jednostronne decyzję Gorbaczowa oddające terytoria o które Carska Rosja walczyła wiekami. Historia kołem się toczy a wydarzenia końca XX wieku wcale nie muszą być trwałe. Cywilizacja "zachodnia" uzgodniła, że granice w Europie nie powinny ulegać zmianie w stosunku do decyzji kończących II wojnę światową. Tak miało być na wieki. Niestety nic z tych uzgodnień nie ma odzwierciedlenia w rozpadzie ZSRR. Wręcz przeciwnie ustalenia te dają legitymizację obecnej polityce Rosji powrotu do dawnych granic. Może Nam się to niepodobać ale co z tego? Niestety nie mamy szans zobaczyć efektów za 200 czy 300 lat. Historia toczy się kołem a trwałe zmiany następowały wraz z upadkiem imperiów. Imperium Rosyjskie niestety nie upadło choć niewątpliwie doznało znacznych strat. Ale czy trwałych?

anda
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 21:20

Polskie MON stosuje klasyczną maskirowkę. Cały czas straszy Rosją a w międzyczasie po cichu likwiduje polski przemysł zbrojeniowy w tym najnowsze zakłady produkcji amunicji w Bolechowie - Tłocznia Metali Pressta,

Anty-Che
wtorek, 27 kwietnia 2021, 09:11

Presta padła w latach 90 tych jak skończyły się zamówienia z krajów RWPG po upadku całego systemu. Od tej pory wegetowała wyprzedając po kolei swój majątek.

bropata
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:23

Wraz z wycofaniem Północnej Grupy Wojsk jednej słynnej armii była szansa na ułożenie normalnych stosunków z Rosja. Szansa ta została zaprzepaszczona na długie lata.

Waldek
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 11:52

Polityka PIS-u jest skierowana na budowę imperium POLIN na terenie Trójmorza i zachodniej Ukrainy, problem jest taki, że w tym imperium nie będzie miejsca dla Słowian.

Piotr
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 19:36

Dokładnie,chociaż Trójmorze na różnych mapach, które można oglądnąć w necie ma o wiele większy zasięg, to jakoś nikt tego projektu nie bierze serio, chociażby nasi południowi sąsiedzi, a sam projekt lansowała Sanacja, tzn.pozostałe kraje prowadzą własną politykę i są bardziej pragmatyczni niż IIIRP.

Pawlak
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 09:52

Chyba ktos ameryke odkryl...Tak jakby USA nie byly nastawione na wyciaganie jak najwiekszej ilosci kasy z Polski i uzaleznienie nas od kupownaia dolarow....

rozczochrany
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:43

A polityka Polski powinna być skierowana na odbudowę imperium Rzeczpospolitej. Niestety tak nie jest bo mamy żałosne marionetki w roli polityków rządzących od 30 lat.

podzielicrosje
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 11:55

Kiedy istniało imperium Rzeczpospolitej ?

złośliwy
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:27

Odkrywcze.

Piotr ze Szwecji
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 07:16

Rosja próbuje modernizować swój kraj bez porzucania sowieckiej hegemonii. To oznacza, że Wojsko Rosji będzie ćwiczyć ataki na kraje sąsiednie i ewentualnie je też przeprowadzać. Sankcje odbiły się na tempo modernizacji Rosyjskiej Armii, lecz uniemożliwiły cudzoziemskiemu kapitałowi wolnego przejęcia rosyjskiej gospodarki, na co też sama Rosja dłużej nie przyzwala. Producenci owoców w Polsce dosyć ostro to poczuli. Rosja stawia na samowystarczalność nie tylko rolniczą lecz też przemysłową. Dlaczego Rosja jest tak agresywna? Po pierwsze Rosja traci cały czas swoje wpływy. Po drugie odstraszanie militarne jest elementem zapewnienia Rosji pokoju. Czego Rosja nie ma, to strategicznego partnera do sojuszu militarnego, co jest piętą Achillesa bezpieczeństwa Rosji. Rosja rada widzieć w tej roli Chiny, lecz Chiny nie są tak do końca jak Rosja tym zainteresowane. Odbudowa imperium Sowietów skończy się wojną w efekcie której Rosja zostanie totalnie zmarginalizowana i być może straci Syberię na rzecz Chin. Może po zmarginalizowaniu nawet sama odda Chinom za "ochronę".

Polan
niedziela, 25 kwietnia 2021, 23:23

Polityka Błaszczaka jest skierowana na brak rozwoju polskiej zbrojeniówki i na nędzne modyfikacje. Jest również skierowana na przywileje mundurowe i na szybkie unicestwienie wojska Polskiego (modernizacja?)

gregor
niedziela, 25 kwietnia 2021, 22:16

Przecież Rosja nie jest pod butem amerykańskim , jak taka Polska i może robić co chce, a zwłaszcza odbudowywać imperium rosyjskie... Polska zresztą też może, gdyby choć raz, takim imperium była... Ale amerykański but zaraz by ją docisnął, bo USA nie lubi konkurencji...

Anty-Che
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 11:01

Budowa imerium zawsze odbywa się kosztem sąsiadów które imperium podbija niszczy I wchłania. I od 400 lat próbuje podbić Polskę więc z naszego punktu widzenia nie może odbudowywać imperium.

Jabadabadu
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 19:03

Zapomniałeś, że Polacy co najmniej dwa razy stacjonowali na Kremlu w Moskwie. My też próbowaliśmy "wchłonąć", tyle, że nieudolnie. W rezultacie wchłonięto nas.

Luke
niedziela, 25 kwietnia 2021, 22:08

Okay to jak wiemy ze takie ambicje maja Rosjanie to czemu sie nie zbroimy w satellite, drony, misliwce, czolgi, okrenty podwodne, Matt, awacs? Jak by wojna wybuchla I chiny zatakuja Taiwan to amerykanie beda sie tam kierowac i koncentrowac a europa zostanie sama dla siebie I Polska nie bedzie miala takiego juz alianta i zostanie sama i wtedy rosjanie sobie skocza na Polske!

klawiatura
niedziela, 25 kwietnia 2021, 17:32

Dobrze panie Płaszczak, tak wiemy wszyscy, że imperium to budować może wasz zarządca czyli najlepsza demokracja na świecie, inni nie. Skończyłeś ?

PL
niedziela, 25 kwietnia 2021, 15:43

Moze i jest skierowana, ale wciaz prowadzi do coraz wiekszej degeneracji i zniszczenia tego kraju. Tyle ropy, tyle gazu... a piszczy... Rosja nie ma nic do zaoferowania ani Ukrainie ani Bialorusi.. nawet na Krymie LIPA

Pawlak
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 09:54

Ty naprawde piszesz o Rosjii?13% podatku liniowego od pracy? N iech wystrczy podniesie pdaotek o 1% i ma kilkam iliardow do przodu w budzecie. W Polsce obciazenie klasy sredniej 48% - wyzysk wiekszy o 50 procent niz za komuny. No i mamy swoja wolnosc....

Kot nr 398
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:09

W jakim sensie lipa na Krymie? Ogólnie w Rosji poziom życia jest bez porównania wyższy niż na Ukrainie (z perspektywy zwykłego człowieka a nie elit i oligarchów), a jako że Krym jest traktowany jako "okno wystawowe" to jest jeszcze lepiej. Problemy z wodą dotyczą głównie rolnictwa i zdarzały się okresowo także wcześniej.

trzcinq
niedziela, 25 kwietnia 2021, 13:49

A co w tym złego? Żeby tak nasi co w salach sejmowych zasiadają chcieli zrobić coś dla Polski

bobo
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 10:20

Ale Putin nie robi nic dla Rosji tylko dla kliki, dość wąskiej grupy rządzącej Rosją. Imperium im potrzebne aby więcej kraść już nie tylko w Rosji ale i w innych podporządkowanych państwach. Nasi robią to samo czyli robią wszystko aby ich klika mogła kraść bezkarnie. Inna sprawa, że potencjał państwa jest na tyle mały, że mogą kraść jedynie w kraju. Zresztą i Rosja jest za słaba aby rosyjska klika rządząca mogła skutecznie prowadzić politykę imperialną.

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 14:14

Guano wiesz. Pogadaj z Rosjanami to ci powiedzą co myślą o Putinie, Rosji i całemu zachodowi. Niech obcy sie nie wtrącają i mówią głosem który nie jest ich. Mniej internetu życzę.

andys
niedziela, 25 kwietnia 2021, 13:40

1.Nie trwożcie sie- oni nawet magazynków do kałacha podlaczyc nie potrafia. 2. " W Polsce są wojska amerykańskie, są wojska brytyjskie, są wojska rumuńskie i chorwackie, .." Dlaczego minister zapomniał o Litwinach i Ukraińcach (jednostka w Lublinie) , Niemcach i Duńczykach (Korpus Wielonarodowosciowy w Szczecinie)? Przeciez Ukraińców jest w Polsce tak duzo, że mozna robic pobór, na dywizje pewnie starczy.

say69mat
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:43

Hmmm ... dywizję, którą trzeba zakwaterować, umundurować, wyposażyć, uzbroić i wyszkolić. Co generuje określone koszta, które są nie do zaakceptowania przez Ministerstwo Finansów ;)))

Jabadabadu
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 19:04

Coś mi się wydaje, że te dywizje znajdą same broń i mundury. Oby polskie.

kb
niedziela, 25 kwietnia 2021, 13:31

Nawet za zimnej wojny Rosja żadnym imperium nie była. Gospodarczo nie znaczyła nic, od 100 lat Rosja jest gospodarczym trupem. Militarnie coś tam znaczyła, ale i tak była zapóźniona o 20 lat względem USA, a przepaść 20 lat (zwłaszcza w elektronice) to bardzo dużo.

trzcinq
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:32

Jak Rosja jest gospodarczym trupem to my jesteśmy skamieliną która kiedyś była wolnym państwem

Eee tam
niedziela, 25 kwietnia 2021, 21:33

Nie do końca w 1980 ZSRR miał wyższe PKB niż RFN o Chinach nie wspominając

spoko
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:34

Tak bo wtedy dolar kosztowal 60 kopiejek wedlug kremlowskich przelicznikow :)))

hehe hehe
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 12:32

Na papierze

Fanklub Daviena i GB
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 10:48

Rosyjskie PKB licząc parytetem siły nabywczej (inne liczenie jest bez sensu, zwłaszcza w przypadku państw jak Rosja: bez długów i z nadwyżkami handlowymi) jest na 6 pozycji w świecie. :D

spoko
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:35

Zaprzeczasz to co powiedzial Putin Rosja jest na 5 miejscu

Trol
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:35

Tak. Ale większość tego pkb znajduje się w rękach zydowskich oligarchów. I tu jest pies pogrzebany. Nie ma innego kraju na świecie gdzie garstka ludzi ma taki odsetek majątku narodowego. Chyba że w jakiś monarchiach typu AS. A ten twój parytet el9z sobie w buty bo jakoś nikt z Szwecji, Szwajcarii, Norwegii, Finlandii, francji ,Austria, Niemiec, Australia, Korei pd, Japonii, a nawet Włoch czy Polski nie pcha się do tej bogatej Rosji za bogactwem i dobrym życiem.

Sarmata
niedziela, 25 kwietnia 2021, 12:27

Oczywiście. To nie ulega wątpliwości. Tylko co dalej? Czy Pan Minister potrafi z tego zdania wyciągnąć wnioski? Jeśli nie, to ja pomogę. Jeśli założymy, że Rosja nie pogodziła się z rozpadem bloku wschodniego. Jeśli założymy, że Rosja dąży do jego odbudowy, a więc walczy o to aby dawne kraje tego bloku, takie choćby jak Polska, powróciły do strefy wpływów Rosji, to chyba oczywiste jest, że najbardziej znienawidzonym rządem w Polsce, znienawidzonym przez Rosję, był rząd PO-PSL. Bo wtedy Polska miała silną pozycję w UE, czego wyrazem był choćby wybór Donalda Tuska na szefa Rady Europy. Wtedy Polska była mocno osadzona w strukturach europejskich, była w czwórce decydentów w UE, obok Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Stąd rosyjski ślad w aferze podsłuchowej, która ostatecznie dobiła rząd PO-PSL bo Polaków przeraziły ośmiorniczki. Nastała tzw Dobra Zmiana, czyli rząd, który kontestuje obecność Polski w UE. A w relacjach z USA postawił na wybranego dzięki rosyjskiej pomocy w mediach społecznościowych Trumpa. To był błąd. Bo Trumpa już nie ma, a Biden traktuje Dudę po prostu jak głoopka. Podczas zapowiadanej do Europy podróży, Biden ma odwiedzić Londyn, Brukselę oraz Bratysławę. Słabo co? :) Słowacja jest z punktu widzenia USA poważniejszym krajem niż Polska w tej części Europy. Wracając do Rosji. Rząd PiS to idealna władza w Polsce z punktu widzenia Kremla. Autorytarna, wręcz mafijna, a jednocześnie na tyle groteskowa, że nikt jej nie traktuje na poważnie. Co oznacza, że nikt nie chce w relacje z taką władzą wchodzić. Innymi słowy Polska jest coraz bardziej samotna w Europie, ale i na świecie. Ma coraz mniej sojuszników, tego Włocha co paraduje po Placu Czerwonym w koszulce z podobizną Putina nie liczę. Co ciekawe, rząd PiS też sam z siebie prowadzi bardzo usłużną politykę względem Rosji. Nie krytykuje Putina, za to krytykuje bardzo często UE. Nie walczy o prawa Polaków na Białorusi, a jak wiadomo w ostatnim czasie reżim Łukaszenki rozpoczął wobec Polaków na Białorusi represje. Zatrzymuje polskich działaczy, zamyka polskie szkoły. Jakaś reakcja rządu PiS? Nic. Cisza. Więc, reasumując, nie zdziwcie się, jak któregoś dnia, w Polsce znów zainstalują się wojska rosyjskie. Zamiast wojsk USA. Bo rząd PiS robi wszystko aby do tego doszło. Wszystko, aby Polska pozostała sama, bez sojuszników, aby znalazła się w sytuacji, w której nikt nie będzie miał zamiaru umierać za ten groteskowy, mafijny kraik. A wtedy na gotowe wejdzie Putin, realizując swoją ideę odbudowy imperium, którego elementem jest odbudowa bloku wschodniego.

yar
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:24

Za PO była silna pozycja Polski? Nie fantazjuj. W szczególności jak likwidowano 1DZ, zamykano garnizony i poligony i oddawano do budżetu pieniądze MON. No i oczywiście rozwalono system szkolenia rezerw, system szkolnictwa wojskowego i system dowodzenia WP. O braku jakichkolwiek zakupów nowego sprzętu niw wspominając. Jeśli wysoka pozycja przejawiała się rozbrojeniem WP i płaszczeniem się przed Niemcami i Francuzami to tak. To była "wysoka POzycja"!

wert
niedziela, 25 kwietnia 2021, 22:34

z jakiego kosmosu przyleciało się? Z tego gdzie sypaliśmy sowietom kasę jak i gdzie się dało? Za najdroższy gaz w ojropce? Tranzyt ze free, Smoleńska nie ma co nawet wspominać, podobnie jak "naszego człowieka w warszawie". niemcy nam pomogą! DEESKALOWAĆ bo interesy ważniejsze. francuzi nam pomogą! Bo potrzebują współpracy sowietów przeciw turcji. Eh rozum dobra rzecz. Pełna groteska

Kazik :)
niedziela, 25 kwietnia 2021, 20:18

2019 wybory parlamentarne były - były, Jaki kram taki Pan!!!! (nie na odwrót).

Polish blues
niedziela, 25 kwietnia 2021, 11:53

No to chyba najwyższy czas na odbudowę polskiej armii zamiast zakupów defiladowych i ustawionych konferencji prasowych, na których nie padają niewygodne pytania

Fanklub Daviena i GB
niedziela, 25 kwietnia 2021, 11:46

Godna to i zacna polityka dla przywódcy Rosji. Szkoda, że Polska nie ma swojego Putina, tylko antypolskich sługusów obcych mocarstw za przywódców. Np. ostatnio te kanalie postanowiły zniszczyć polski przemysł i gospodarkę obłąkańczymi "redukcjami CO2"... :D

spoko
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:38

Tobie tak Polska lezy na sercu jaki i Marchlewskiemu

Bat
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 13:37

Daj Polsce gaz, ropę, złoto, diamenty , tytan Rosji Polsce to wtedy pogadamy o niszczeniu, nie niszczeniu czy możliwościach. Bo mając co mając, Rosja daje przykład jak rozwalić majątek i nic z tego nie mieć.

Superglue
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 07:23

100/100

Eee tam
niedziela, 25 kwietnia 2021, 21:48

Nie dalej jak przedwczoraj Putin mówił publicznie o konieczności globalnej redukcji emisji CO2 w tym w Rosji ale pewnie ci umkło

Kapitan Bomba
niedziela, 25 kwietnia 2021, 11:29

Z kolei partia pana ministra to wierna rekonstrukcja międzywojennej sanacji, oby tylko finał nie był równie tragiczny dla kraju

wowmen
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 01:32

oby, choć wiele wskazuje na to, że będzie podobnie, też dadzą dyla luksusowymi samolotami ucieczkowymi, a potem opalając się na plaży nad Atlantykiem i popijając znakomite wino na leżaku będą zagrzewać polskie społeczeństwo do walki na śmierć, a na koniec w razie wygranej zbiorą gratulacje i ordery

Rafał
niedziela, 25 kwietnia 2021, 23:36

Masz na myśli Rosję? Pewnie chodzi ci o klęskę ZSRR w pierwszej fazie Wojny Ojczyźnianej...

Wojtek
niedziela, 25 kwietnia 2021, 11:11

Ten komentarz szanownego mości Pana ministra świadczy o całkowitym braku zrozumienia Rosji. Rosji nie zależy na odbudowie jakiegoś mitycznego imperium, bo do okupowania obcych ziem potrzeba kasy. Ruskim zależy tylko na destabilizacji UE, NATO i państw bałtyckich, co sukcesywnie robią, bo nawet Amerykanów strach obleciał i wycofali niszczyciele. Nikt przy zdrowych zmysłach w XXI wieku nie będzie okupować i rozszerzać terenów jak w jakimś średniowieczu, dzisiaj są strefy wpływów, państwa marionetkowe i walka o surowce. A nie przyłączanie całości państw, takie twory jak Księstwo Litewskie czy ZSRR już nigdy nie wrócą i pora żeby Pan minister zaczął myśleć realiami XXI wieku, bo zaraz będzie wsiadać do samolotu VIP i uciekać na Rumunię.

Anty-Che
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 10:55

Po to się podbija nowe terytoria żeby to i z nich ciągnąć kasę na imperium. Tak było od tysiącleci. Tak i postępowało ZSRR

Honker Haker
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 09:16

A skąd ma to wiedzieć jak nawet jednego satelity nie mamy i wszystkie informacje czerpiemy zza granicy?

Viktor
niedziela, 25 kwietnia 2021, 11:08

PiS odbudowuje potęgę Chełma zv18 żelazną Obłęd

yar
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:25

Ale o co Ci chodzi? Może napiszesz to po polsku?

sk8
niedziela, 25 kwietnia 2021, 10:35

A pan panie "minister" skieruj swoją politykę na uzbrajanie Wojska Polskiego a nie tylko gadanie i zakupie po kilkanaście sztuk uzbrojenia do pokazania na paradzie

yar
poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 08:26

To i tak duuuuzo więcej niż za czasów 8 lat rządów PO!

Sarmata
niedziela, 25 kwietnia 2021, 10:34

No i co w tym dziwnego że chce aby jego ojczyzna znów była imperium? Nasi w rządzie też powinno podobnie działac, tylko robią odwrotnie.

Icek
niedziela, 25 kwietnia 2021, 10:25

Żydowski szowinizm względem Palestyńczyków ma korzenie religijne, przekonanie o byciu „narodem wybranym” pozwala im popełniać zbrodnie, pozwala im nie dopuszczać do jakiejkolwiek krytyki swoich działań. Wielkie wpływy polityczne sprawiają że ich działania wspierają rządy wszystkich niemal państw Europy, w tym Polska. Żołnierze izraelscy są religijnie indoktrynowani przez rabinów, którzy nakazują im brutalność i bezwzględność. Nakazują zniszczyć wroga nie rozróżniając płci czy wieku. Zabicie palestyńskiego dziecka to „pozbycie się potencjalnego terrorysty”. Żydzi, którzy wypędzili w 1948 roku Palestyńczyków by na terenie dzisiejszego Izraela założyć swoje „należne im” państwo nie pozwalają na krytykę swoich działań.

Eee tam
niedziela, 25 kwietnia 2021, 10:25

Dobrze ze nam to teraz Deficyt Intelektualny powiedział bo wcześniej przez 20 lat rządów Putina nie mieliśmy o tym pojęcia przecież

Tweets Defence24