Reklama
Reklama

Szczecin przygotowuje się na duże transporty wojskowe [Defence24 TV]

17 października 2018, 12:34
Defence24
Defence24

(...) infrastruktura portowa ma bardzo duże znaczenie jeżeli chodzi o obsługę Wojska Polskiego i wojsk natowskich. Od wielu lat obsługujemy w sposób regularny wszystkie armie wchodzące w skład sił natowskich przy ich transporcie na manewry na poligonie drawskim. Tych operacji było kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt i zawsze odbywały się, w przypadku manewrów, w porcie w Szczecinie - wyjaśniał w rozmowie z Defence24 TV Marek Trojnar, szef Biura Strategii i Rozwoju Portów w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.

Jak zapewnił, trwa pogłębienie 62 km toru wodnego ze Szczecina do Świnoujścia do głębokości 12,5 m (z 10,5 m), które zakończyć ma się w 2022 roku. Umożliwić ma to wejście do Szczecina największych statków pełnomorskich, co w konsekwencji przełoży się na dwukrotne zwiększenie przeładunków portu - także tych wojskowych.

W tej chwili otrzymujemy zapytania z naszych ministerstw, a są one przekaźnikiem tego, o co pyta Komisja Europejska. Jest taki plan żeby w przyszłej perspektywie unijnej, czyli po roku 2020, przygotować pewne inwestycje na potrzeby wojska. Dzisiaj port pytany jest o to, jakie inwestycje możemy wykonać, które byłyby potrzebne wojsku. (...) Od strony wojska też są zbierane potrzeby, i te potrzeby wojska zostaną nałożone na planowane przez Unię Europejską inwestycje w sieci TEN-T (transeuropejska sieć transportowa - przyp. red.) i tam gdzie to się pokryje, będzie można w następnej perspektywie z CEF-u uzyskać środki na tę infrastrukturę, która będzie na potrzeby wojska.

Marek Trojnar, szef Biura Strategii i Rozwoju Portów w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA

 

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 4
AS
wtorek, 23 października 2018, 08:42

Część portu Gdynia pogłębiona będzie do 16 metrów. Taka głębokość pozwoli na obsługę największych jednostek - na Bałtyk z reguły nie wpływają statki o zanurzeniu większym niż 15 m. Więc chyba statki, które będą mogły wpłynąć nie są największymi, ich wielkość ogranicza również szerokość obrotnic.

krajan
czwartek, 18 października 2018, 18:04

Na poludniu Szczecina zlokalizowany jest poligon z jednostka przeciwlotnicza, ktory nalezy rozbudowac dla zabezpieczenia bezpieczenstwa portu Szczecin i Swinoujscia Jesli nie MON to moze miasto czy region, moglby rozwazyc rozbudowe lotniska Szczecin Debie poprzez wybudowanie betonowego pasa startowego conajmniej 2000 m, na co jest jeszcze miejsce Lotnisko to, moze obsluzyc ruch biznesowy, pasazerski i wojskowy

Zbigniew
czwartek, 18 października 2018, 16:11

W ustalaniu inwestycji potrzebnych wojskom i obronności nie można ograniczać się tylko do Zespołu Portów i pogłębiania toru wodnego, jest po drodze niezbyt duży port w Policach i jest pilna potrzeba otworzenia przeprawy drogowej przez Odrę w tychże Policach. Wyraźnie skróci to nie tylko wojsku drogę na Wybrzeże!

NAVY
środa, 17 października 2018, 20:19

Szkoda,że naszych transportów brak ...

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama