Sokół VIP lądował awaryjnie w Modlinie

3 kwietnia 2015, 15:59
Fot. J.Sabak/Defence24.pl

Śmigłowiec PZL W-3WA Sokół z 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie lądował awaryjnie w na lotnisku w Modlinie w związku z problemami z zasilaniem. Maszyna i załoga wyszli ze zdarzenia bez szwanku.

Jak poinformowało Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, podczas lotu treningowego na trasie Darłowo-Okęcie dnia 2 kwietnia 2015 r. w śmigłowcu W-3 Sokół z 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie wystąpiły problemy z zasilaniem maszyny w energię elektryczną. Na pokładzie znajdowała się w tym czasie jedynie dwuosobowa załoga śmigłowca.

Zgodnie z zasadami postępowania w takich sytuacjach maszyna skierowała się na najbliższe lotnisko, którym była w tym wypadku baza lotnicza w Modlinie, informując o awarii kontrolera lotów. Śmigłowiec dotarł na lotnisko i wylądował bez uszkodzeń. Również załoga wyszła z sytuacji bez szwanku. Śmigłowiec W-3 Sokół został zabezpieczony na lotnisku w Modlinie w celu zbadania zdarzenia przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

Dowódca załogi kpt. pil. Adam Sykut odebrał osobiście gratulację za umiejętności i działanie w trudnej sytuacji od Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych generała broni pilota Lecha Majewskiego.

Maszyna która uległa awarii to śmigłowiec W-3WA Sokół w wersji do przewozu najważniejszych osób (VIP), dostarczony do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie w ostatnim kwartale 2013 roku. Jest to jedna z pięciu maszyn tego typu zamówionych w grudniu 2011 roku.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
Reklama
ato
sobota, 4 kwietnia 2015, 04:34

Zdjęcie przedstawia Sokoła W-3WA nb 0618 w wersji pasażerskiej. Śmigłowce dostarczone przez PZL-Świdnik na podstawie zamówienia MON z 2011 r. to W-3WA nb 1014, 1015, 1016, 1017 i 1018 wyprodukowane w specjalnym wariancie do przewozu VVIP, zapewniającym wymagany poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży.

silowiec
sobota, 4 kwietnia 2015, 11:34

0618 jest starsza maszyną i zmodernizowana, dla produkcji to bodajże 96'

Podirytowany
sobota, 4 kwietnia 2015, 22:12

A śmigłowcem to koniecznie na lotnisko? Przecież on potrafi wylądować w terenie - a zapomniałem, w wojsku za to karzą. Dobra robota adam

twardy
piątek, 3 kwietnia 2015, 23:05

Baza lotnicza w Modlinie ? Raczej port lotniczy

gość
piątek, 3 kwietnia 2015, 22:02

W Modlinie nie ma BAZY, jest Międzynarodowy Port Lotniczy !!!

GTS
niedziela, 5 kwietnia 2015, 17:15

Patrze na tę konstrukcję i nową H160 z Airbusa i powiem tak, że my to już nigdy nie wyjdziemy z zacofania... Agusta Westland chyba już tylko ciągnie ten projekt dla pozorów, mając swoje AW139 wcale nie potrzebuje naszej "myśli technicznej". Zresztą Sokół 2 został skasowany bo jego podobieństwo do AW139 było uderzające. Zawsze się zastawiam, mając tylu zdolnych inżynierów od lat bawimy się w modernizację postsowieckie, to albo ci inżynierowie wyjechali za granicę, albo nauczyli się chlać ze związkowcami albo płaci się im jak gościom od szpadla. Nie wiem, bo wszystko co w tym kraju się produkuje ma się jakieś 20 lat w plecy do tego co produkuje zachód. Szkoda, wielka szkoda.

qaz
czwartek, 9 kwietnia 2015, 23:05

co za bzdury... Sokół podobny do AW-139... co jeszcze powiesz szamanie? Sokół nie jest postsowiecką konstrukcją, został zaprojektowany przez zespoł konstruktorów z PZL Świdnik, w tym roku też są zamówienia na Sokoły w róznych wersjach, dla MON, dla klienta z Afryki i z Hiszapanii (do gaszenia pożarów- wymieniają Bell na W-3 bo jest lepszy mają już ze 20 tych śmigłowcówi chcą następne)..

Konvi
wtorek, 7 kwietnia 2015, 16:14

"Nie wiem, bo wszystko co w tym kraju się produkuje ma się jakieś 20 lat w plecy do tego co produkuje zachód." - wygląda na to że nie masz zielonego pojęcia co się w tym kraju produkuje...

ja
sobota, 4 kwietnia 2015, 16:04

Śmigłowiec wylądował i dał się prowadzić do momentu posadzenia go na ziemi więc po co taki krzyk wokół sprawy? Gratulacje, podziękowania! Przecież to chleb powszedni pilota. To teraz czas na gratulacje dla elektryka na budowie bo prąd pojawił się w gnieździe i lodówka pracuje. A swoją drogą czas by tym przestarzałym śmigłowcem zajęli się styliści. Silniki za wysoko są umieszczone i to szpeci tą maszynę. Jeszcze kilka zmian drobnych w wyglądzie i może być.

pepa
sobota, 4 kwietnia 2015, 23:36

Znasz się widać na śmigłowcach jak przysłowiowa świnia na gwiazdach ;)

marek!
piątek, 3 kwietnia 2015, 16:24

niedobrze mi sie robi jak widze statek powietrzny w polskich barwach VIP,,,,,,na prawde nie ma w naszym kraju plastykow? ta bialo- czerwona opaska - takie COS bylo by hitem w latach 50-tych, ,,do tego sraczkowaty ogon i cycki ? oczy? biustonosz? -nad kabina? moze oglosimy konkurs? - byle nie z nagroda i wysokim honorarium, bo znow wygra "podobna ekipa", Dla wielu zdolnych plastykow - samo zrealizowanie takiego projektu bylo by nagrroda sama w sobie i pomoglo otworzyc drzwi do dalszej kariery,,,,,,,a MON co najwyzej poniosl by koszty zwiazane z przemalowamiem,,,,,

jasio
poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 13:45

jak ja widzę wasze rosyjskie rządowe maszyny też mi się niedobrze robi...

Tweets Defence24