Wojsko kupuje części do Starów, Honkerów i nie tylko

19 kwietnia 2021, 12:50
Star 266
Star 266/Fot. SuperTank17 (CC BY-SA 4.0)
Reklama

34. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie ogłosił przetarg na dostawę różnego rodzaju części do pojazdów wojskowych. Wśród nich są akumulatory, elementy serwisowe silnika i wyposażenia.

Przetarg na dostawę został podzielony na 6 zadań. Pierwsze pięć dotyczy dostawy części zamiennych do samochodów ciężarowych używanych przez Wojsko Polskie. Ostatnie zadanie z kolei ma polegać na dostarczeniu akumulatorów rozruchowych.

O jakich częściach jest mowa? W dokumentacji przetargowej znajdujemy załącznik z wykazem tysięcy elementów, które mają być zakupione. W zdecydowanej większości są to podzespoły eksploatacyjne, które naturalnie się zużywają wraz z użytkowaniem pojazdów. Wśród nich znajdziemy lusterka, pióra do wycieraczek, bezpieczniki, reflektory, świece żarowe, tłumiki, zbiorniki paliwa i inne elementy wyposażenia ciężarówek i pojazdów dostawczych.

Do jakich wozów wojsko chce te części? Przede wszystkim do ciężarówek polskiej produkcji tj. Star (modele 200, 266, 944), Jelcz (modele 325, 442, 662, 862), samochodów terenowych i dostawczych Tarpan Honker, Honker i Lublin. W zamówieniu jest mowa dodatkowo o zakupie części do pojazdów produkcji zagranicznej tj. Iveco Eurocargo czy VW Transporter T-6.

Poza powyższym, w zamówieniu dodatkowo jest zadanie dotyczące dostarczenia 113 akumulatorów rozruchowych do quadów, traktorów Ursus C-360 i powyższych pojazdów dostawczych oraz ciężarowych. Co ciekawe, w dokumentacji zlecający wyraził chęć kupna 13 sztuk akumulatorów do motocyklów Kawasaki Versys 650.

Reklama
Reklama

Wykonawca może wybrać, jakie dokładne zadania będzie realizował. Ma również prawo do zlecenia części swoich prac do wykonania podwykonawcy. Jeżeli chodzi o miejsce dostawy, to części zostaną dostarczone do jednostek w Rzeszowie, Nisku, Jarosławiu, Przemyślu i Żurawicy.

Termin składania ofert upływa 17 maja br. o godzinie 10:00. Po upłynięciu godziny nastąpi ich otwarcie. Do wszystkich zadań zostały określone dwa kryteria wyboru najlepszej oferty, a mianowicie kryterium w postaci terminu realizacji (waga 40) i ceny (waga 60). Najwyższą ilość punktów otrzymają te oferty, które zostaną zrealizowane w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy i będą najkorzystniejsze pod względem ekonomicznym.

Termin realizacji dostawy wynosi maksymalnie 30 dni.

Kacper Bakuła

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 46
Reklama
Ogólny
środa, 21 kwietnia 2021, 04:20

O kurde ile ruskich ekspertów się tutaj posypało, a przecież w Rosji Kamazy, Uraly, GAZ-y po 40 lat mają i są remontowane przez jakiś prywatnych gopników..

PU
środa, 21 kwietnia 2021, 01:31

Nie ma zakładów to nie ma aut i części. Gdzie są Starachowice i STAR?. Gdzie są OZNS OSWIECIM.

Krzysiek
wtorek, 20 kwietnia 2021, 23:43

Szkoda że przez ostatnie 2 lata MON sprzedawał te części, nie mówię o Aku. Najwidoczniej teraz odkupi swój sprzęt za większe pieniądze. Taka narodowa polityka finansowa. A kto za to zapłaci?

Michał z uk
wtorek, 20 kwietnia 2021, 22:03

Wojsko zbiera części do magazynów? Na co się szykują?

zdzisiek
wtorek, 20 kwietnia 2021, 21:42

A nie kupuje części do ZIS-5? Dyskietek 5 1/4 cala?

Azaz
wtorek, 20 kwietnia 2021, 21:38

AMW sprzedaje pakiety części do Starów i Jelczy.

biały
wtorek, 20 kwietnia 2021, 14:15

10 dni czasu ,, hmmm ciekawe

Major Orzysz
wtorek, 20 kwietnia 2021, 14:07

Ktoś fajnie przytuli a Polacy dostaną dostawę złomu na złomowisko

Ja
wtorek, 20 kwietnia 2021, 14:01

A na klocki hamulcowe do stralisow które wojsko kupiło 10 lat temu pół roku się czeka bo w magazynach niema

Star-Wars
wtorek, 20 kwietnia 2021, 00:50

Oj-oj-oj coś się szykuje?

Czesiek z Bunkra
wtorek, 20 kwietnia 2021, 00:49

Hehe no poszaleli w tym Monie, widać kumple Antka zostali, a plusy Honkera jak pokazały doświadczenia z misji i życia, jest tak dobry w terenie o ile nie rdzewieje, nikt go nie ostrzeliwuje i nie odlatują mu koła z tylnej osi. Całe plusy Honkera, czego chcieć od auta zbudowanego na bazie auta rolniczego.

Lukas
środa, 21 kwietnia 2021, 00:00

Honkery mozna kolego wyremontowac przez firme autobox ze starachowic która juz wymienial kabiny i podzespoly w starach 266!i konczy Projekt nowego honkera zapraszam do Internet! A nie kupować hamery które Sa najgorszy samochodem terenowym ameryki! Pozdrawiamy i nastepny razem proszę zastanowic sie zanim cos napiszesz te Honkery nie byly remontowane od 20, 15 lat! Tak Jak i reszta sprzetu!

Mechanik
wtorek, 20 kwietnia 2021, 15:46

Weź podokrecaj w tylnym moście 4 śruby 19 do tarczy kotwicznej to ci koła nie będą odpadac

Kamil
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 23:16

To jest ten jeden z dwóch WIELKICH kontraktów dla naszej armii jakie pod koniec 2020 szumnie zapowiadał minister na ministry, specjalista od rozbrajania i upadłości wojska niejaki MON Błaszczak.

Wojtas
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 23:10

Panowie. Taki star 266 jest to prosta maszyna bez elektroniki nie da się jej zakłócić . Najwyżej światła nie będą działały. Co z tego że nie ma wygody i nie spełnia żadnych norm emisji spalin. To jest auto które naprawi każdy "młotkiem i dużym przecinakiem". Ja bym był nawet za tym żeby je wyremontować

GRD
środa, 21 kwietnia 2021, 05:57

Dobre auto. Wystarczy zadbać o nie. Duża dzielność terenowa o ile wszystkie mosty ma sprawne.

Dan
wtorek, 20 kwietnia 2021, 21:44

Popieram!

wtorek, 20 kwietnia 2021, 20:04

Masz rację, też tak uważam

biały
wtorek, 20 kwietnia 2021, 14:18

u nas podczas wyprowadzania z jednostki prawie wszystkie stary były zaciągane do odpalenia na sztywnym holu , wszystkie odpaliły i wyjechały co prawda niektóre bez świateł z luzami na kierownicy jak w ciągniku i nie wszystkie miały sprawne blokady , ale pojazd jest jak ciągnik dobre paliwo pociągnąć i pojedzie

Dar
wtorek, 20 kwietnia 2021, 12:52

I masz rację to jest dobry samoch

GieTek
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 22:51

Będąc w wosku jeździłem starami 266 i 244 w roku 1978. Może to te same egzemplarze.

wtorek, 20 kwietnia 2021, 11:02

Aktualnie jeżdżę z roku 1982 wiec juz nowsze mamy....

Black
środa, 21 kwietnia 2021, 06:27

Tak nie do końca będąc w wojsku w 1998. Pamiętam że w magazynach na wypadek W stały pojazdy z lat 60 ubiegłego wieku zakonserwowane z przebiegami po kilkanaście góra kilkadziesiąt kilometrów.

kibic
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 21:07

Taki nacisk na tempo dostaw części do sprzętu wojskowego więcej mówi o sytuacji na wschód od Polski niż godziny przemówień polityków. Wizyta dużej grupy F15 i F16 w Polsce też się dokłada do tego obrazu.

Marcin
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:55

To pewnie jest ten duży kontrakt który miał być na początku roku

Viktor
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:35

Na 1709 ciężarówek bek 600 akumulatorów Heca

Michał
wtorek, 20 kwietnia 2021, 09:13

Jakbyś chciał wiedzieć ciężarówki mają 2x12V akumulatory. A obecnie Scania ma 4.

DUmny
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:29

Postanowili sami naprawiać w rblogach i wogach - powodzenia życzę

marian
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 22:08

Skąd takie wnioski?

AA
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:20

Podkowy też kupują ?

koniu
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 15:36

Zamiast zamawiać nowe Jelcze pudrowanie trupa i remonty 50-cio letnich złomów?

Monkey
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 22:32

@koniu: Mamy na uzbrojeniu i wyposażeniu to, co mamy. Troche jak z BWP 1 czy z Wilkiem. Jak nie ma czym zastapić, to niestety trzeba utrzymywać przy życiu to, co sie ma.Zaniedbania kosztują. A najlepszym tego obrazem jest PMW.

biały
wtorek, 20 kwietnia 2021, 14:21

nowy diesel na elektrowtrysku wystarczy że dostanie trochę złego paliwa a już nie odpali , za moich czasów paliwo często było chrzczone wodą więc żaden by nie odpalił , a Stara wystarczyło pociągnąć i jechał

marian
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 22:10

To jak Panu padnie akumulator, albo ktoś urwie lusterko, to kupuje Pan nowy samochód? Jeżeli Pana stać, to spoko.

Koba
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:51

Żaden z wymienionych typów nie ma 50 lat. Asortyment części zamiennych nie świadczy o zakończeniu resursów samochodów tylko o bieżących materiałach eksploatacyjnych i elementach które najszybciej się zużywają. Z tego powodu nie ma najmniejszego sensu wymieniać całego parku samochodów ciężarowych. Nikt tak nie robi. Pierwszy tysiąc Jelczy jest już w wojsku, nie mówiąc o kilkuset kolejnych w wersjach specjalistycznych.

Alfret
wtorek, 20 kwietnia 2021, 11:28

Powinni kupic od razu zolte tablice, ale wtedy nie mozna wyjezdzac za grabanice.

45tg
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 15:20

Do Honkerow? Zenada. Wszyscy dookola dostaja Hummery. Tylko nie my. Nawet Ukr.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 20 kwietnia 2021, 08:58

My też mamy. Wpisz w wujku google "Tumak" i sprawdź. Tylko wiesz ile pali Humvee? Jeśli tak, to policz sobie o ile drożej wyszłaby ci zupa na poligonach jakbyś chciał ją nimi wozić.

ito
wtorek, 20 kwietnia 2021, 08:19

Hummery? Raczej nikt nie dostaje "hummerów". A wartość terenowa w warunkach polskich tego ustrojstwa jest taka, że dawno temu, kiedy w Polsce hummerów było może kilka, zdarzyło mi się w mazurskim lesie wartburgiem 353 przejechać tam, gdzie hummer (H1, choć wtedy chyba jeszcze nie dzielono na wersje) chwilę później utknął. Szerokość warczyburga- 1,65 metra, szerokość hummera- 2,2m, szerokość przeciętnego duktu taka, jak szerokość ciągnika- 1,7- 1,8 m- i tyle.

Pitbu
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 16:51

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak dobre właściwości w terenie ma Honker, a przy tym jest prosty i tani

bresz
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 23:14

Zdaje sobie sprawe jakim Honker jest szitem i jak jest zabawkowym pojazdem. Nadaje się to do wożenia ziemniaków - bo to w istocie samochód rolniczy Tarpan, ubrany w klepaną i spawaną budę z cienkiej blaszki.

Tadeusz
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 20:34

To ten sam Honker, w którym żołnierze okładali kamizelkami kuloodpornymi w Iraku dla własnego bezpieczeństwa?

środa, 21 kwietnia 2021, 11:31

Tak te same hokery są jeszcze tarpany

kd12
wtorek, 20 kwietnia 2021, 10:29

Honker nie był wyprodukowany do walki na pierwszej linii. Od tego są uzbrojone BWP, na kołach czy gąsienicach

Michał
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 20:32

Takim złomem nie jeździ już nikt, nawet w Afryce. Nie każ polskiemu żołnierzowi się wstydzić. Naraża swoje życie i zasługuje na najlepszy sprzęt.

Dziadek
poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 20:30

Jeszcze lepsze właściwości w terenie ma furmanka. Do tego jest prosta i tania.

Tweets Defence24