Reklama

Południowokoreański śmigłowiec wraca do służby po lipcowym wypadku

29 grudnia 2018, 11:48
KUH-1_Surion
Fot. Korea Aerospace Industries

Pięć osób zginęło 17 lipca 2018 r. w katastrofie wojskowego helikoptera KUH-1 w Korei Południowej. Od tamtej pory maszyny tego typu były w tym kraju uziemione. Teraz, po wyjaśnieniu przyczyny katastrofy przez zespół ekspertów, śmigłowce wracają do służby.

KUH-1 Surion to wielozadaniowy śmigłowiec proddukowany przez Korea Areospace Industries (KAI). W lipcu jego morska wersja, oznaczana jako MUH-1, uległa wypadkowi. Po tym jak śmigłowiec runął z wysokości 10 metrów i zapalił się, ucierpiało sześciu członków jego załogi. Pięciu z nich poniosło śmierć, jeden został ranny.

Ustaleniem przyczyn wypadku zajęła się specjalna komisja, złożona z ekspertów wojskowych, cywilnych oraz rządowych. Eksperci ustalili, że to katastrofy doszło z powodu defektu masztu wirnika, co doprowadziło do oderwania się od kadłuba masztu i wirnika.

Wspomniane elementy sprawdzono w pozostałych użytkowanych maszynach i przeprowadzono ich loty próbne. Kiedy dalsza eksploatacja KUH-1 okazała się bezpieczna, maszyny wróciły do służby z dniem 24.12.2018.

W między czasie firma KAI zaprezentowałą w fabryce w Sacheon swój nowy helikopter, oznaczony LAH (Light Armed Helicopter). Śmigłowiec waży ok 4900 kg. Jego testy naziemnie rozpoczną się na początku 2019 r. a kilka miesięcy później realizowane będą próby w powietrzu. Wojsowa wersja śmigłowca ma wejść do służby w 2023 r.

LAH powstaje na bazie produkowanej przez Airbus Helicopters maszyny H155. W siłach zbrojnych Seulu śmigłowce LAH mają zastąpić helikoptery MD500 oraz Bell AH-1J/S Cobra.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 4
Reklama
gość
niedziela, 27 stycznia 2019, 09:50

@ito Mówisz o Caracale? Nie żartuj sobie. Dane z wikipedii to nie wszystko. Doskonała umowa? Doskonale przepłacona, to na pewno.

ito
czwartek, 3 stycznia 2019, 09:05

Kup licencje-inny producent, inny śmigłowiec (OPRACOWANY NA BAZIE- nawet nie zmodernizowana wersja licencyjna i nawet zewnętrznie słabo przypomina H155), tylko głupoty wypisywane przez wyznawców dobrej zmiany takie same. Pogódź się wreszcie z tym, że twoi idole dla polityki bezmyślnie zerwali doskonałą umowę na dobry śmigłowiec.

Kup licencje
poniedziałek, 31 grudnia 2018, 10:05

Bo w PUMIE robi się już z tego standard że odpada wirnik w czasie lotu za mocno przepłacone Caracale zainportowali byśmy ten problem... no ale prezydent Francji nie miał by do nas pretensji że musi ograniczyć zatrudnienie we francuskim zakładzie Airbas-a.

pol
niedziela, 30 grudnia 2018, 03:28

LAH Light Attack Helicopter za mi 2 idealny nie tylko w wersji wojskowej

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama