Reklama

Przygotowania do pierwszego lotu nowego transportowca Ił-112W

2 grudnia 2018, 14:08
6b0c533197298b631e4976b6ae5eb67d
Fot. Iljuszyn

Rosyjski państwowy koncern lotniczy United Aircraft poinformował o rozpoczęciu przygotowań do pierwszego lotu lekkiego samolotu transportowego Ił-112W.

Nowa maszyna, pierwszy z dwóch budowanych prototypów, została odholowana z miejsca ostatecznego montażu w zakładach Iljuszyna na stanowisko testowe, obecnie technicy zajmują się przygotowaniem jej do odbycia pierwszego lotu. W zależności od wyników prób na ziemi, zostanie podjęta decyzja o terminie pierwszego lotu nowego transportowca.

Samolot Ił-112W ma być następcą starzejących się samolotów Antonow An-26. Napęd nowej maszyny stanowią dwa silniki turbośmigłowe Klimow TB7-117CT, maksymalna masa startowa ma wynosić 21000 kg, w tym masa ładunku do 5000 kg. Zasięg lotu, przy przenoszeniu ładunku o masie 3500 kg, zakładany jest na 2400 km.

Producent samolotu podaje, że oprócz transportowania ładunku samolot ma również mieć możliwość przewożenia do 50 pasażerów lub do 26 spadochroniarzy z pełnym wyposażeniem.

Rosyjskie siły powietrzne złożyły wstępne zamówienie na 35 samolotów Ił-112W, podpisano również list intencyjny na dostawę kolejnych 27 egzemplarzy.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 13
Rafal
środa, 5 grudnia 2018, 12:38

@Davien do Ciebie naprawde duzo rzeczy nie docieraja. 1994 to wstepna koncepcja Il-112, potem przez prawie dwie dekady nic sie nie dzialo, 2014 po problemach z ukrainskim An rosyjska armia zamawia Il-112W i to sa cztery lata w czasie ktorych opracowano projekt i zbudowana prototyp. "nawiasem mówiac Stany miazdżą rRosje pod tym wzgledem)ale czas opracowania lekkiego samolotu transportowego" czytajac takie twoje komentarze mam wrazenie, ze ty naprawde jestes na poziomie gimnazjum.

Naiwny
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 23:27

Tym którzy tak się wyśmiewają z rosjan proponuje porównać ile obecnie na zbrojenia wydaje USA+sojusznicy a ile Rosja. To w ogóle szok, że robią to co robią. Mają tak z 5x tyle kasy na wojsko co Polska. Ale My coś nowego dostarczyliśmy do Naszych sił zbrojnych w 2018r? A opracowujemy samodzielnie jakieś nowe uzbrojenie? Ile nowych rodzajów samolotów i śmigłowców obecnie opracowuje się w Polsce? Jak się ktoś tu powinien wyśmiewać to na pewno nie My.

Davien
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 17:58

Rafał, zatwierdzenie projektu to 1994r a nie 2014, i do tej pory jeszcze nie miał pierwszego lotu.

Davien
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 17:56

Obserwator, liczyłem czas od 1994r a nie od dnia rozpoczecia prac natomiast co do NGJ to dotczy to następcy dla systemów uzywanych przez Growlera, anie zwykłych. Obecnie o czyms takim jak AIDEWS to Rosja może pomarzyc a systemów klasy Barracudy nie będzie miała i za 50 lat. USa panie obserwator uzywa maszyn typu C-27JSpartan, sami nie produkuja takiej drobnicy bo im nie est za bardzo potrzebna, a co do szybkosci rozwoju to 11 lat od złozenia zamówienia przez LM i 2 lata od zamówienia przez USA, a jest to maszyna o 2x większym udżwigu:))

Davien
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 17:48

Paniwe dociekliwy nie porównuje ilosci maszyn w Rosji i NATO czu USA( nawiasem mówiac Stany miazdżą rRosje pod tym wzgledem)ale czas opracowania lekkiego samolotu transportowego:) Toz nawet te wyszydzane przez c iebie Niemcy szybciej skńczyły A-400:)) A co do nowosci rosyjskiego sprzetu to nowy( nowoczesny) to jest on w wiekszosci w marzeniach Rosjan:)

Dociekliwy
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 16:33

@Davien W Rosji z roku na rok przybywa nowych samolotów, śmigłowców, czołgów czy systemów rakietowych wszelakiego rodzaju (artyleryjskich, plot, taktycznych itp.). Jak to wygląda w porównaniu ze stagnacją w takich państwach NATO jak Niemcy czy Polska?

Obserwator świata
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 15:40

@Davien: a ile USA już buduje Next Generation Jammer a systemy o takich możliwościach będą w Ił-112W? Do tego Rosja wcześniej musiała wybudować odpowiedniki zakładów, które utraciła na Ukrainie czy w Uzbekistanie. Co z tego, że maszynę by zaprojektowali, gdyby nie mieli gdzie jej produkować? I odlicz czas, na jaki wstrzymano projekt, gdy w ramach współpracy z Ukrainą miano używać An-140 (nawet ileś ich kupiono) i Ił-112 zaprzestano. No i jaki samolot tej klasy ma USA byśmy mogli porównać szybkość rozwoju?

Rafal
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 14:00

@Davien tylko zwroc uwage co dzialo sie przez te 24 lata z ZSRR/Rosji, Rosja to bardzo specyficzny kraj. I moze tak warto wspominec, ze jednak projekt i budowa to od konca 2014 a nie 20 lat wczesniej.

Gracz
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 13:08

Ale zbudowali i jest i to nie jest dla nas dobrze.

Rafal
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 13:04

@Davien tylko zwroc uwage co dzialo sie przez te 24 lata z ZSRR/Rosji, Rosja to bardzo specyficzny kraj. I moze tak warto wspominec, ze jednak projekt i budowa to od konca 2014 a nie 20 lat wczesniej.

dim
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 09:33

@Davien. Ogarnij się :) Przecież Rosjanie nie ogłoszą, że np. chodzi o upgrade, czyli najpierw także o skopiowanie np. jakiegoś ukraińskiego An'a. Właśnie MUSZĄ teraz twierdzić, ogłaszać, że oto oni sami i wyłącznie wytrwałą pracą własną, a dla pewności także, że to przez skromnych, ale pracowitych 24-25 lat...

Quetz
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 00:21

U nas kiedys byl projekt powiekszonej Bryzy i makieta Sokola long... i nic z tego nie wyszlo.

Davien
niedziela, 2 grudnia 2018, 15:23

Niezle, 24 lata na rozwój lekkiego transportowca:)

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama