Pionowzloty Osprey wesprą lotniskowce US Navy

19 kwietnia 2015, 22:13
V-22 Osprey – fot. Bell

Amerykańska marynarka wojenna ujawniła niektóre szczegóły odnośnie zadań dla najnowszej wersji pionowzlotu Bell Boeing V-22 Osprey, planowanego w przyszłości do wprowadzenia na wyposażenie lotniskowców. Jak na razie US Navy zamówiła 48 takich statków powietrznych.

Według amerykańskich sił morskich V-22 Osprey to statek powietrzny bardzo dobrze nadający się do działań na korzyść grup lotniskowcowych CSG (Carrier Strike Group). Przewiduje się, że nowe pionowzloty będą wykonywały przede wszystkim trzy rodzaje misji: transportowe, ratownicze (w tym SAR) i specjalne (zabierając na pokład operatorów Navy Seals).

Już jednak się mówi o zwiększeniu zakresu tych działań tworząc z V-22 samolot wielozadaniowy.

Przykładowo amerykańska marynarka chce zwiększyć zapas paliwa zabieranego przez Ospreye, by je później wykorzystywać do tankowania w powietrzu (poprzez zamontowanie zewnętrznych sponsonów). Te podwyższone możliwości transportowe mają być również przydatne podczas organizowania pomocy dla rejonów objętych katastrofami naturalnymi.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 6
Reklama
Sethai
poniedziałek, 20 kwietnia 2015, 22:39

Jest na co popatrzeć :) szczególnie jak już leci powoli między blokami, szykując się do lądowania w jednostce :)

Podbipięta
niedziela, 19 kwietnia 2015, 22:54

Od 4 dni w na radomskim lotnisku stacjonują dwa Ospreye ,wspierający je Herculec i kilkunastu specjalsów,Rozwinęli wlasny węzeł łączności i mini campus. Ależ toto głośne jak leci.Jak z 1O śmiglaków.

Rico
poniedziałek, 20 kwietnia 2015, 15:44

Zazdroszczę - chciałbym go zobaczyć w locie na żywo :)

say69mat
poniedziałek, 20 kwietnia 2015, 12:37

Ponieważ pionowzloty Boeinga objawiły się licznie nad naszym krajem. Może to ten typ narzędzia pola walki znajdzie się niebawem na wyposażeniu naszego lotnictwa sił specjalnych???

123
poniedziałek, 20 kwietnia 2015, 15:30

Cena tego cacka powoduje że jest to oręż dostępny dla naprawdę bogatych krajów. Nawet Izrael musiał odpuścić sobie ze względu na cenę.

Kilo
poniedziałek, 20 kwietnia 2015, 17:07

"Przykładowo amerykańska marynarka chce zwiększyć zapas paliwa zabieranego przez Ospreye, by je później wykorzystywać do tankowania w powietrzu (poprzez zamontowanie zewnętrznych sponsonów)." Albo mam mizerna wiedze na temat procesu uzupelniania paliwa podczas dlugich lotow (moze faktycznie sam sobie tankuje z zewnetrznych sponsonow) albo to zdanie jest niezbyt precyzyjne. Osprey ma byc latajaca cysterna, czy ma miec mozliwosc tankowania w powietrzu (np. z KC135)?

Tweets Defence24