Reklama

Siły zbrojne

Ospreye amerykańskich specjalsów uziemione

CV-22 (zdjęcie poglądowe)
CV-22 (zdjęcie poglądowe)
Autor. USAF

Dowództwo Operacji Specjalnych Sił Powietrznych USA (AFSOC, Air Force Special Operations Command) w dniu 16 sierpnia ogłosiło wstrzymanie lotów przez zmiennopłaty CV-22 Osprey. Powodem tej decyzji są problemy związane ze sprzęgłem w układzie napędowym. Marynarka wojenna i piechota morska kontynuują operacje z wykorzystaniem tych maszyn.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

W przeciągu ostatniego 1,5 miesiąca miały miejsce dwa zdarzenia związane z niesprawną pracą sprzęgła twardego w Ospreyach. W komunikacie Dowództwa AFSOC dowiadujemy się, że w związku z tymi wydarzeniami nikt nie odniósł obrażeń dzięki bardzo dużym umiejętnościom pilotów CV-22. Brak jednak określenia przyczyny usterek, co rzutuje na brak określenia, kiedy zmiennopłaty wrócą do pełnienia służby. Z kolei marynarka wojenna i piechota morska kontynuują wykorzystanie zmiennopłatów Osprey. Według Defense News piechota morska jest świadoma problemu i przeszkoliła swoich pilotów tak, by ci mogli uczestniczyć w działaniach mimo specyfiki działania sprzęgła.

Czytaj też

W ostatnim czasie poza tym doszło do dwóch wypadków z udziałem maszyn rodziny CV-22 Osprey. Pierwszy z nich wydarzył się w marcu na terenie Norwegii, o czym pisaliśmy na łamach naszego serwisu. Drugi miał miejsce na terenie południowej Karoliny, 8 czerwca gdzie rozbiła się maszyna MV-22B należąca do USMC.

Reklama

Czytaj też

W czasie rutynowego lotu szkoleniowego na pokładzie znajdowało się 5 żołnierzy amerykańskiej piechoty morskiej. Nie jest znany powód tej katastrofy, w której zginęła cała załoga. Ten egzemplarz Ospreya przynależał do Marine Aircraft Group (MAG) 39 z bazą w Camp Pendleton MCB. #READ[ articles: 45750 | showThumbnails: true ]

Osprey jest pierwszym produkowanym seryjnie statkiem powietrznym z obracanym układem napędowym z wirnikami o średnicy 12 metrów umocowanymi wraz z silnikami i układami przeniesienia napędu w gondolach na końcówkach skrzydeł. Maszyna ta startuje i ląduje jak śmigłowiec, kiedy gondole z silnikami ustawione są pionowo (wirniki w pozycji poziomej). Obecnie użytkują go tylko Stany Zjednoczone Ameryki i Japonia.

Reklama

Komentarze

    Reklama