Reklama
Reklama
Reklama

Francuski transporter opancerzony z napędem hybrydowym

10 lutego 2015, 12:53
Fot. Renault Trucks Defense.

Koncern Renault Trucks Defense dostarczył agencji rządowej DGA transporter opancerzony Electer, wyposażony w napęd hybrydowy i opracowany na bazie wozu VAB Mk III.

Napęd hybrydowy wozu Electer składa się z silnika spalinowego oraz elektrycznej jednostki napędowej, o mocy około 230 KM. System tej klasy był już stosowany na cywilnych pojazdach, opracowywanych przez Grupę Volvo.

Służby prasowe Renault Trucks Defense podkreślają, że wyposażenie transportera opancerzonego w napęd hybrydowy powoduje, iż nie ma już potrzeby instalowania pomocniczej jednostki napędowej, która zapewnia zaopatrzenie w energię systemom pokładowym (np. obserwacyjnym). Ponadto, pojazd wyposażony w tej klasy urządzenie może się skrycie (bez silnika spalinowego) przemieszczać na odległość ponad 10 km, a jednoczesne wykorzystanie obydwu typów napędu pozwala na zwiększenie mobilności transportera.

Transporter Electer został dostarczony francuskiej Generalnej Dyrekcji ds. Uzbrojenia 13 stycznia bieżącego roku. Obecnie przewiduje się przeprowadzenie prób, które mają trwać ponad 18 miesięcy, z udziałem przedstawicieli zarówno Renault Trucks Defense, jak i DGA. Testy mają na celu m.in. zbadanie możliwości stosowania napędu hybrydowego w wozach bojowych.

 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 8
Reklama
podbipięta
wtorek, 10 lutego 2015, 14:27

U nas też to testowano z WATem i WITU ,bodajże na platformie MTLB.

Tyberios
środa, 11 lutego 2015, 11:23

Anders też chyba miał zabudowaną instalację próbną... podobno nawet działała i to całkiem znośnie. Waćpan za to kojarzy takie zagubione dziecko jak FED Alpha?

richmond
wtorek, 10 lutego 2015, 14:22

Same zalety. Mam nadziejen ze nas nowy BWP tez bedzie posiadal podobne rozwiazania.

Student
poniedziałek, 8 lutego 2016, 04:01

Hybrydowy napęd owszem daje same zalety. Bardzo istotną jest utrudnienie namierzenia promieniowania cieplnego po wystrzale, z racji, że szybko ruszymy na silniku elektrycznym a nie spalinowy, generującym spore straty na ciepło. Dodatkowo oczywiście możliwość poruszania się w nocy po cichu + naksymalny moment silnika dostępny od samego początku ruszania poprawia dynamikę.

expat
wtorek, 10 lutego 2015, 15:21

A jak tam z "palnoscia" baterii litowych i przezywalnoscia zalogi ?

idi
wtorek, 10 lutego 2015, 14:54

Jedyna zaleta bezgłośna jazda.

wunderwaffen
wtorek, 10 lutego 2015, 14:37

Od razu widać do jakiego typu wojny przygotowuje się Francja. (na pewno nie do wojny na stepach Rosji, ani na Syberii)

Mati
wtorek, 10 lutego 2015, 15:25

No własnie jakiego? Jestem ciekawy Twojego zdania na ten temat. Bo czemu napęd hybrydowy ma sie nie nadać na syberii?

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama