Reklama
Reklama

„Flagowy” F-16 przechwycił rosyjskiego szpiega

5 października 2019, 16:08
71402767_2751115731567493_8309589015594532864_o
Fot. Flyvevåbnet

Duński samolot F-16 przechwycił w miniony poniedziałek rosyjski samolot szpiegowski, lecący w pobliżu duńskiej przestrzeni powietrznej. Przechwytująca maszyna była pomalowana w niecodzienny sposób. Z okazji osiemsetlecia duńskiej flagi F-16 nosił na sobie jej barwy - czerwień i biel.

Duński samolot wystartował w celu przechwycenia rosyjskiego samolotu Ił-20M, przelatującego w bezpośredniej bliskości duńskiej przestrzeni powietrznej. Maszyna dokonała udanej identyfikacji wzrokowej samolotu rosyjskiego, po czym eskortowała go przez pewien czas, nadzorując przestrzeganie powietrznej granicy. Ił-20M nie wleciał w duńską przestrzeń powietrzną.

image
Fot. Flyvevåbnet

Przechwytujący F-16 nosi malowanie specjalne z okazji osiemsetlecia duńskiej flagi - pomalowano go na kolor czerwony, a przez kadłub i skrzydła przechodzą, krzyżując się, białe pasy. Na stateczniku pionowym widoczna jest liczba 800, natomiast na kadłubie znajduje się numer taktyczny E-191. Tak pomalowana maszyna prezentowana już była na pokazach lotniczych, malowanie to zostanie zachowane do końca służby tego samolotu.

image
Fot. Flyvevåbnet
Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 64
Reklama
oni
poniedziałek, 7 października 2019, 18:22

Maszyna dokonała udanej identyfikacji wzrokowej samolotu rosyjskiego :))))))))))))))))))))))))))))))))). Ił-20M nie wleciał w duńską przestrzeń powietrzną. I wszystko

ArWus
poniedziałek, 7 października 2019, 06:46

Czy słowo przechwycił należy tłumaczyć udało mu się dolecieć do samolotu wroga?

Jeremiasz
poniedziałek, 7 października 2019, 01:10

To ten jedyny i sprawny F16, bo reszta efów jest w zapaści technicznej a piloci ćwiczą na smartfonach. Sukces Danii jedyny po 1945 r.

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 17:39

A skąd to wiesz? Dania ma 24 F-16A i 6 F-16B. Te samoloty wielokrotnie brały udział w walkach. Z reguły wysyłano ich kilka sztuk, np. w 2016 roku wysłano 7 sztuk do bombardowań PI w Syrii. A to znaczy że ze względu na zagrożenie rosyjskie większość pozostałych musiała być technicznie sprawna.

sam
niedziela, 6 października 2019, 20:24

Przypominam jak to jeszcze nie tak dawno okazało się ,że Amerykanie szpiegowali własnych sojuszników podsłuchując ich rozmowy telefoniczne. Ale wszystko było ok bo oni zawsze dokonują rozpoznania, ale nie szpiegują bo to robią tylko Rosjanie.

Nie sam
poniedziałek, 7 października 2019, 08:22

Jak tak lubisz Rosjan to się tam przeprowadz

Marcinho
sobota, 5 października 2019, 20:04

Świetnie wyglądający samolot!!! News o przechwyceniu Rosjan stał się newsem- ciekawostką o duńskim samolocie... i dobrze, pięknie wygląda ta maszyna :D

GB
sobota, 5 października 2019, 19:04

Lepsze jest jak belgijski stary acz zmodernizowany F-16A MLU przechwycil rosyjskiego najnowszego przestarzalego Su-34. Belgowie opublikowali zdjęcie i mimo że kamera termowizyjna już stara to dokładnie widać jak niektóre części układu napędowego świecą (nie chodzi o dysze bo te świecą zawsze)i to tak że kadłub się nagrzewa i doskonale to widać w podczerwieni. Dzięki temu te Su-34 to są tylko zwykłe cele dla rakiet na podczerwień. Zważywszy że takie same silniki mają Su-27/30/34 to należy się spodziewać że mają podobną wadę.

R
poniedziałek, 7 października 2019, 12:26

GB na stanowisku, wada silnikow :) Za to na F-16 siedzi malutki belg i polewa kadlub woda.

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 17:25

Zgadza się, najprawdopodobniej wada silników, lub ich mocowań, gdyż ciepło z silnika przenosi się na kadłub.

wtorek, 8 października 2019, 21:59

Najprawdopodobniej... Czyli wiesz że nic nie wiesz.

GB
środa, 9 października 2019, 00:36

Faktem są za to zdjęcia z kamery termowizyjnej, a przyczyna tego dlaczego kadłub świeci jest mało istotna, szczególnie dla rakiety naprowadzania termicznie. Tego też nie rozumiesz?

środa, 9 października 2019, 20:29

Kadłu swięci jak każdego innego samolotu, od tarcia, bo chyba zdajesz sobie sprawę że samolot nie porusza się w próżni.

Davien
czwartek, 10 października 2019, 12:45

Ale wiesz ze samoloty takie jak F-22/F-35 maja aktywne chłodzenie narazonych na to czesci maszyny?:)

czwartek, 10 października 2019, 15:36

Aktywne czyli jak? Siedzi krasnoludek i dmucha na krawędzie skrzydeł?

twój płacz rani me serce
poniedziałek, 7 października 2019, 10:22

Tia, to popatrz sobie jak wyglądają F-35 czy F-22 nagrywane na kamerach IR. Co do celu dla rakiet na podczerwień...W Syrii AIM-9X został zmylony flarą przez starego SU-22, o czym donosiły CNN i magazyn Popular Mechanics. I to tyle w kwestii twoich wynurzeń.

Davien
poniedziałek, 7 października 2019, 15:03

Płaczku, jak ty i Popular Mechanics nie wiecie jak działą głowica IIR to nie mój problem ale może w końcu dwowiedz sie czym róznis ie F-15C od F-15E może:)

twój płacz rani me serce
poniedziałek, 7 października 2019, 16:28

CNN i Popular Mechanics sąto bardzo poważne media i bardziej wiarygodne od ciebie, a zapewne opublikowali to na podstawioe jakiś informacji. Ja wciąż czekam na dowody istnienia F-15AE. To w jakich siłach powietrznych lata F-15AE? Dowiem się w końcu?

Davien
środa, 9 października 2019, 14:42

I jak widac nie wiedzą jak działa IIR a CNN napisała swój artykuł ZANIM US Navy podała przyczyne awarii AIM-9X . A co do F-15AE to juz wiele razy miałes dowód przed oczami ale jak nie wiesz nawet co to F-15C a F-15E...

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 21:46

W czym masz problem? AIM-9 ma na koncie wiele zestrzeleń radziecko-rosyjskich badziewnych samolotów. Czym może pochwalić się jego radziecko-rosyjski odpowiednik, czyli R-73? Ooooo... fakt też zestrzelily kilka MiG-29...

twój płacz rani me serce
wtorek, 8 października 2019, 11:07

To ty masz problem. A twoim problemem jest niewiedza. Potwierdzeniem tego jest zaklinanie rzeczywistości i wypisywanie bajek, że F-35 czy F-22 są niewidoczne na kamerach IR. A czy potrafisz w końcu odpowoedzieć na pytanie, co to za magia chłodzi gazy wylotowe w silniku samolotu F-35?

GB
środa, 9 października 2019, 00:38

A to już podawałem. Poszukaj w angielskiej wiki o silniku F-22. Dodam ci że silnik F-35 jest wersją rozwojową.

twój płacz rani me serce
niedziela, 13 października 2019, 14:26

No i czytałem o tych silnikach i nie ma tam ani słowa o tajemnej technologii chłodzenia gazów wylotowych. Więc czy jesteś w stanie wytłumaczyć co to za technologia i jak to działa?

Davien
środa, 9 października 2019, 14:43

GB, on i tak nie zrozumie, Dostał cfhyba z 5x dowód na istnienie F-15AE ale on dalej uważa że F-15E to F-15C:)

twój płacz rani me serce
niedziela, 13 października 2019, 14:34

A ty w końcu doczytałeś co to jest wentylator i sprężarka a co to turbina i do czego służą? Popatrzyłeś sobie na schemat silnika dwuprzepływowego i masz już chociaż mgliste pojęcie o co chodzi z tą dwuprzepływowością? A co do dowodu istnienia F-15AE to nie przedstawiłeś żadnego dowodu. Że wkleiłeś coś z wątpliwej wiarygodności prasy nie oznacza, że F-15AE istnieje. Zaś niezbitym dowodem nieistnienia F-15AE jest fakt, że taka maszyna nie jest eksploatowana przez nawet jedne siły powietrzne na świecie.

czwartek, 10 października 2019, 15:37

I znowu zostałeś zmiażdżony...

twój płacz rani me serce
środa, 9 października 2019, 20:34

Żaden F-15AE nie istnieje, a twoje dowody są nic nie warte, zwykłe manipulacje. W żadnych siłach powietrznych nie lata F-15AE. Doskonale rozróżniam F-15C Eagle, jednomiejscowy ciężki mysliwiec przewagi powietrznej od F-15E Strike Eagle, czyli dwumiejscowego myśliwca wielozadaniowego, rozwinięcia samolotu F-15 Eagle, zdolnego do prowadzenia ataków na cele naziemne, także nocą, z małej wysokości i przy dowolnych warunkach pogodowych, zachowując przy tym możliwość walki z innymi samolotami. Ty niestety dalej nie potrafisz zrozumieć, że F-15AE nie istnieje, bo F-15 Advanced Eagle to inna nazwa niezrealizowanej modyfikacji F-15 2040c, który, jak to wkleiłeś powyżej, jest z kolei rozwinięciem koncepcji F-15 Silent Eagle. Więc aby już zakończyć tą jałową dyskusję, F-15 AE nie jest eksploataowany przez ani jedne siły powietrzne na świecie, bo po prostu nie istnieje.

twój płacz rani me serce
środa, 9 października 2019, 20:30

Żaden F-15AE nie istnieje. A o istnieniu F-15AE to nawet sam Boeing nie wie. Bo jak dobrze wiesz, według wszelkiej prasy i publikacji dostępnych w internecie, F-15AE jest to inna nazwa (Advanced Eagle) niezrealizowanej modyfikacji F-15, zwanej także F-15 2040c. Ale skoro to do ciebie nie dociera, to może napiszę ci inaczej, może dotrze. Ile maszyn F-15 w USAF lub siłach powietrznych innych krajów nosi oznaczenie / jest wpisanych na stan jako F-15AE? Już ci odpowiadam - ZERO. BO NIE MA TAKIEJ MASZYNY!!! I nie martw się, rozróżniam F-15C od F-15E, ponieważ nie raz je widziałem, a to między innymi na Mach Loop, jak wiesz co to jest. Więc próbuj dalej... A teraz może konkretnie wytłumacz w czym jest gorszy od F-15. Czekam.

twój płacz rani me serce
środa, 9 października 2019, 11:04

No i czytałem o tych silnikach i nie ma tam ani słowa o tajemnej technologii chłodzenia gazów wylotowych. Więc czy jesteś w stanie wytłumaczyć co to za technologia i jak to działa?

twój płacz rani me serce
poniedziałek, 7 października 2019, 16:24

CNN, Popular Mechanics są bardziej wiarygodni od ciebie. Ja wciąż czekam na dowody istnienia F-15AE. W którysz siłach powietrznych lata F-15AE? Dowiem się w końcu?

Obalaczbredni
niedziela, 6 października 2019, 23:52

A widziałeś taki obraz dla f22 i f35 poszukaj to się zdziwisz jak świecą jak latarnie te cuda w tym radar w f35. I zobacz w jakich ujęciach zrobiono to zdjęcie ? Z tylu z przodu tych silników nie zobaczysz a w kadłubie grzeją chłodnice oleju

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 14:37

Nie można zobaczyć czegoś czego nigdzie w necie nie opublikowano, proste? Z kilku powodów. 1. rosyjskie kamery termowizyjne są beznadziejne i a amerykańskie wspomniane myśliwce nie świecą. 2. Wiadomo przecież, że gdy F-22 zbliżyły się do rosyjskich bombowców lecących w stronę Alaski to były w zasięgu wzroku i systemów wykrywania rosyjskich Su-35. Biedni rosyjscy piloci pokazali filmik z kamery dziennej, ale już NIE z kamery termowizyjnej, gdyż ta nic nie potrafiła wykryć. 3. Wiadomo także, że nawet francuskie całkiem niezłe systemy termowizyjne nie potrafią wyłapać różnicy temperatur na kadłubie F-22. Tu są całkiem fajne filmiki z walk powietrznych między Rafale, a F-22. Taka różnica.

poniedziałek, 7 października 2019, 16:26

Można można, tylko trzeba chcieć. Ja właśnie oglądałem filmik F-22 z pokazów Farborough. Swieci jak każdy inny samolot.

GB
wtorek, 8 października 2019, 10:22

Nie jest moją winą że nie rozróżniasz kamery termowizyjnej od zwykłej. Nie filmików z Farborough na których można obejrzeć F-22 w kamerze termowizyjnej.

wtorek, 8 października 2019, 23:44

Wystarczy że wpiszesz sobie "F-22 in infrared" w wyszukiwarce i zobaczysz piękny filmik że świecący w podczerwieni F-35 w roli głównej.

GB
środa, 9 października 2019, 16:47

Właśnie widzę F-22 na dopalaczach.

czwartek, 10 października 2019, 15:38

Tia, na dopalaczach... A rozgrzanych elementów płatowca to już nie widzisz...

Davien
środa, 9 października 2019, 14:45

Tyle ze jakbys nie zauwazył to sa obrazy z systemów IIR czyli czegos co dla Rosji jeszcze długo będzie niedostepne;)

czwartek, 10 października 2019, 15:38

IIR u amatorów... A skąd?

dwójmyślenie
sobota, 5 października 2019, 18:25

Dlaczego szpiegowski, analogiczne amerykańskie maszyny nazywacie rozpoznawczymi.

realista
niedziela, 6 października 2019, 18:05

dlatego, że lata z wyłączonym z transponderem, w przeciwieństwie do samolotów rozpoznawczych, które w czasie pokoju latają z transponderami włączonymi

R
poniedziałek, 7 października 2019, 12:27

Blackbirdy tez lataly z wlaczonymi transponderami?

Davien
poniedziałek, 7 października 2019, 17:37

Tylko zapomniałes biedaku ze wtedy były troche inne czasy i SR-71 latające nad Rosją nie uzywały transponderów bo to nie przestzreń miedzynarodowa:))

czwartek, 10 października 2019, 15:39

SR-71 nad Rosją.... Buahahhahahhaahah....

zeo
poniedziałek, 7 października 2019, 10:49

Ha, haa, ha ciekawe które to latają z włączonymi transponderami podczas misji?

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 17:21

Przykładowo amerykańskie koło Syrii.

Kapustin
niedziela, 6 października 2019, 12:13

Ruscy monituja i sprawdzają nadajniki umieszczone na rurach nord stream

rED
niedziela, 6 października 2019, 11:10

Z tego powodu dla którego Rosja to potencjalny wróg a USA sojusznik.

easyrider
niedziela, 6 października 2019, 10:52

Bo my jesteśmy dobrzy a oni są źli. Oni stosują tę samą retorykę w odniesieniu do siebie i nas. Nie musimy im w deprecjonowaniu naszych działań.

Pimpuś Sadełko
niedziela, 6 października 2019, 10:19

Ponieważ kraj demokratyczny broniący wartości cywilizowanego świata (mniej lub bardziej udolnie) prowadzi rozpoznanie, a autorytarna kleptokracja jątrząca wojnę na całym świecie - szpieguje.

Don Marzzoni
poniedziałek, 7 października 2019, 08:38

Wypisz, wymaluj pasuje jak ulał do USA ;)

Ropcio
poniedziałek, 7 października 2019, 00:37

no właśnie, więc dlaczego Amerykańskie maszyny nazywane są "rozpoznawczymi"?

Olo
niedziela, 6 października 2019, 00:50

Bo to relatywizm poznawczy, inaczej hipokryzja albo zakłamanie. Ale to typowe dla naszych czasów pomiędzy Bugiem i Odrą.

Rozpoznawczy szpieg
niedziela, 6 października 2019, 00:38

Dlatego, że rosyjskie samoloty lataja w pobliżu granic, żeby szpiegować, natomiast amerykańskie lataja, żeby rozpoznawać.

Jaoan
niedziela, 6 października 2019, 00:33

Rosjanie to ci źli a Amerykanie to ci dobrzy

małe be
niedziela, 6 października 2019, 00:22

i słusznie. rosiija powinna przestać latać z wyłączonymi transponderami i bez naruszeń przestrzeni powietrznej. wtedy mogłaby rozpoznawać. a tak to szpiegostwo i prowokacja. jest jeden problem. zachód nadal obawia się reagować stanowczo. a przecież nie można oczekiwać ręki na zgodę. żeby to się nie skończyło jak z hitlerem.

niki
niedziela, 6 października 2019, 18:50

Rosja narusza przestrzeń powietrzną innych państw? Przecież te samoloty latają w międzynarodowej przestrzeni gdzie latać może sobie każdy do woli.

Maciej
poniedziałek, 7 października 2019, 13:11

Ciekawe czy do woli, a pomyślałeś o bezpieczeństwie lotnictwa cywilnego?

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 08:34

Często wpatruje w przestrzeń powietrzną państw bałtyckich.

ad
poniedziałek, 7 października 2019, 00:38

taaa jasne w Turcji też latali w międzynarodowej przestrzeni powietrznej tylko Turcy uznali inaczej i jednego ruskiego zestrzelili...

Davien
poniedziałek, 7 października 2019, 17:39

Ten Su-24 nie był ni sekundy w przestzreni miedzynarodowej, naruszył przestrzen turecką, nie reagował na ostzreenia to poleciał pocisk i finał.

Davien
poniedziałek, 7 października 2019, 00:31

Latac może ale przestzregajac zasad i praw a nie lecac z wyłaczonym transponderem.

CCC
sobota, 5 października 2019, 22:40

Zapytaj o to ruskiego dyplomatę, którego ostatnio za szpiegostwo wywalono z zaprzyjaźnionej z Rosją Białorusi.

kolibr
sobota, 5 października 2019, 21:36

Nasze i sojusznicze to rozpoznawcze, potencjalnego wroga, szpiegowskie. Czego tu nie rozumieć?

Kiks
sobota, 5 października 2019, 20:31

A co on tam rozpoznawał w świetle blokowania przez Danię trasy NS2?

GB
poniedziałek, 7 października 2019, 08:35

Odmawiasz prawa decydowania Dani tego co może robić na swoich wodach terytorialnych i w swojej morskiej strefie ekonomicznej?

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama