Uziemione MiGi. Dowództwo Generalne spotka się z pilotami

23 listopada 2019, 16:20
840_472_matched__oz577q_cdf8e7c6c3258610f8ad4f9236bf9442
Fot. J. Sabak/Defence24.pl

Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych poinformowało o zaplanowanym na 25 listopada 2019 r. spotkaniu z załogami samolotów MiG-29, których loty wstrzymano w marcu bieżącego roku, po katastrofie maszyny tego typu.

W krótkiej informacji stwierdzono, że na spotkanie zaproszono także Mariusza Błaszczaka, szefa resortu obrony narodowej. Uczestnikiem spotkania będzie również Dowóca Generalny RSZ gen. Jarosław Mika. Po spotkaniu ma zapaść decyzja w sprawie powrotu "smokerów" do latania.

Kilka dni temu rzecznik Dowództwa Generalnego dementował informacje na temat wznowienia lotów MiGów-29, jakie ostatnio pojawiły się w Internecie. W rozmowie z PAP ocenił, że są one nieprawdziwą plotką. Zapewnił, że loty MiGów-29 nie zostały wznowione i w najbliższym czasie wznowione nie będą. Rzecznik odmówił podania szczegółów dotyczących aktualnego stanu tych maszyn i dalszych decyzji dotyczących ich służby. Przyznał tylko, że jeżeli loty MiGów-29 zostaną wznowione, to "nie nastąpi to rychło"

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 145
Reklama
BieS
poniedziałek, 25 listopada 2019, 17:23

Na dziś (25.11.19) i na jutro jest zamówienie na strefę 2e i 2f dla MiGa/ów-29 z Mińska Maz.

-CB-
poniedziałek, 25 listopada 2019, 18:06

W zeszłym tygodniu też były... Rezerwacja przestrzeni w AUP wcale nie oznacza, że cokolwiek będzie latało. Może jeszcze powinni podawać publicznie dokładne plany lotów i zadań?

BieS
wtorek, 26 listopada 2019, 12:41

Czy napisałem, że będą latać? Nie, napisałem, że jest zamówienie, z to różnica. To, że podają możliwe godziny lotów jest bardzo przydatne dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej, a plany lotów i zadań znają tylko wtajemniczeni.

Jurek
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:22

Jestem wychowankiem i duchem Częstych Beretów.Czyli tzw."lądowcem" i powiem tak,bez pilotów i Ich pracy nie damy rady. Widzę przez ostatnie 15 lat że polityka zabija naszą Armię.I mimo tego że jest jeszcze słaba,to my wolni ludzie,patrioci chcemy bronić naszej Ojczyzny-Polski. Tylko musimy mieć czym.Nie róbcie tego błędu co marszałek Polski Rydz-Śmigły.A dzisiaj się dowiadujemy że chłopaki nie mogą latać,sprzęt ciężki nie ma amunicji,my"lądowych" nawet nie ma dla nas karabinów-są tylko dla 7% populacji,która zechciałaby walczyć o Polskę. Co jasnej cholery,mamy walczyć kijem?

Bucefal
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:11

Zabawne jest to że na zdjęciu MIG29 stoi przed budynkiem w którym niecałe 2 - 3 lata temu uruchomiono za grube pieniądze nowoczesny symulator szkoleniowy MIG29, tak jakby miały latać kolejne 20 lat. Winne są oba rządy, jeden, który nie zdecydował się na wymianę gdy był czas, i drugi w osobie byłego ministra, który przegonił ludzi starego garnituru, a którzy potrafili dzięki nieformalnym kontaktom serwisować ten samolot. Teraz siły lotnicze czeka upadek tak samo jak marynarkę. Brawo!

Mechanik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:26

Jeden fax a tyle hałasu To piloci podnieśli bunt po tym jak MON nakazał wznowic loty I POPROSILI INSPEKTORAT LOTNICZY zeby sam przestestowal migi No bo tam pracuje 65pilotow z nalotem

mo
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:07

To jest ponury żart. Zostało ponad 20 sprawnych samolotów, czołgi które miały być modernizowane nie są bo nie ma nikogo kto by je odebrał. Zamówili trochę drogich rakiet wystarczających na jedną salwę. W wojsku nadal jeżdżą Tarpany. Żołnierze na głowach noszą orzeszki biegnąc za wiekowym BWP-em. Chcą modernizować T 72. To jest świadome niszczenie bo zmniejszanie wartości bojowej już było. Nic tylko szyć białe flagi i trzymać w ZN-ie na wypadek W.

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:14

Zostało 5 sprawnych

Cezar
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:07

Samoloty MiG-29 są użytkowane przez 23 państwa i tam latają. U nas nie lata ani jeden. Sam się tak zastanawiam, jak tysiące ludzi - dlaczego tam latają, a u nas nie latają?

say69mat
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:45

Z tym, że Algieria otrzymane samoloty zwróciła producentowi. W związku z licznymi katastrofami Białoruś zastępuje Migi29 samolotami Suchoja/Su30. Z kolei liczba wykorzystywanych przez lotnictwo FR systematycznie się zmniejsza.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:40

Dokładnie to MiG-29 jest uzywany w 26-ciu państwach z których wszystkie poza trzema to albo dawne republiki ZSRS albo państwa w Afryce i Azji z któryc tak 90% nie kupiłoby sprzetu zachodniego bo by im go nie sprzedano

JanKowalski
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:03

Samolot nie jest jeszcze taki wiekowy np. B-52 latają latają od ponad 60 lat, problemem nie jest wiek tylko serwis brak części, zamienniki wystrugane w warsztatach naprawczych teraz ponad półroczne uziemienie to sprawia że ten ładny samolot mający jeszcze potencjał jest stracony, zamiast inwestować tylko w drogi F- 35 należy dokupić dwie- trzy eskadry sprawdzonych F- 16 i dokupić do nich F-35 jako samolot "przełamania" obrony, F- 35 mają zrobić "dziurę" w systemie obrony przez którą wlecą F- 16 i zrobią swoje- tak to wygląda.......

Klakier
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:58

Amerykanie ciągle modernizują swoje B-52 a w Polsce była przeprowadzona bieda modernizacja Miga tak samo jak teraz robią bieda modernizację Leoparda

andys
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:52

Ja chyba śnię - dowództwo będzie pytać pilotów o zgodę na loty?/ opinię o sprzęcie?/konsultacje w sprawie wyposażenia wojska? Obowiazuje chyba droga służbowa - piloci piszą raporty, dowódca jednostki organizuje odprawę pilotów i pisze swój raport do dowódcy lotnictwa, dowódca lotnictwa zwołuje odprawę dowódców jednostek, pisze raport do szefa sztabu/ministra. Nie jestem wojskowym, ale tak wyobrażam sobie sposób podejmowania decyzji w takich sprawach.

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:15

Nie pytać, piloci dostali informacje o wznowieniu lotów

andys
wtorek, 26 listopada 2019, 10:13

"Nie pytać, piloci dostali informacje o wznowieniu lotów" Takie informacje przekazuje sie na odprawie w jednostce.

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:27

Wg poniedziałkowych ploteczek z Minska to już nie wystartują niestety. Oczywiście te myśliwce były całkowicie przestarzałe i nie nadawały się do walki z Rosjanami. Nie było też do nich uzbrojenia (góra 60-100 rakiet). Teraz niestety nawet zadania patrolowe w czasie pokoju będą musiały wykonywać F16 których sprawność sięga ok 50% lub mniej. Pytanie co z 2 pułkami migów ? rozwiązać czy trzymać ludzi którzy nie będą mieli co robić...

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:38

Eskadrami Dropik, pułk ma trzy eskadry. Do 1990 36 samolotów, my nie mieliśmy nawet pułku MiGów 29............................................................................................................................................................................ ...............................................................................................................................................................................Mamy 40 TS-11 Iskra, są jak znalazł.

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:25

macie rację , co nagle to po diable. ale pamietam jeszcze jak cały pułk z minska latał mi nad głową kiedy u wuja z pola się plony zbierało i mećki do obory zaganiało ;)

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 23:17

A ja pamiętam radzieckiego MiGa-25 nad głowa w Mińsku Mazowieckim.

-CB-
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:35

A ja słyszałem ploteczki, że właśnie przed chwilą odwieszono zawieszenie...

BieS
poniedziałek, 25 listopada 2019, 17:25

Pomiędzy 9:00 i 16:00 w strefie 2e i 2f jakiś, albo jakieś MG29 dziś i jutro mają zamówienie z EPMM.

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:26

twoje odwieszenie miało mniejszy priorytet

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:57

kiedy przyszedł do MON Macierewicz pomyślałem sobie, że za chwilę zaczną spadać samoloty. Oczywiście nie dlatego , że został ministrem tylko dlatego , że zaczną awansować ludzie bez kompetencji , a procedury bezpieczeństwa będą łamane.... no i mamy utracone 3-4 migi , jeden sokół, 1-2 f16, które choć nie uległy katastrofie, to nie nadają się do naprawy.

Extern
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:38

Samoloty pozbawione systemu identyfikacji swój-obcy. Okręty pozbawione systemu identyfikacji swój-obcy. Czołgi Leopard 2A4 rozebrane na części w Bumarze, nic się przy nich nie dzieje. A teraz uziemione Migi29 i utrata przez pilotów uprawnień do latania nimi. Systematycznie, krok po kroku, tzw. dobra zmiana przygotowuje nasz kraj do kapitulacji.

qwerty
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:33

Czytałem właśnie artykuł ,że "nowo tworzona" dywizja na wschodzie kraju jest łapanka żołnierzy z innych jednostek , żołnierze nie chcą się przenosić więc wolą odejść , nowa dywizja koszem innych gdzie tracą minimum u kompletowania , więc ktoś wywrócił nasz system obrony

Bebe3
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:44

Nie bój się chętni za tych co odejdą będą w kolejce stali żeby na zawodowego iść.

nowak wieslaw
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:30

Sądzę ze tu jest jakaś rozgrywka elit wojskowych w MON Su22 starsze niż Mig29, nadal latają, czy dlatego ze sa prostrze w konstrukcji, czy mniej groźne w działaniu Piloci Mig29 to grupa dobrze oblatanych i skuteczni w działaniach bojowych Inną sprawą jest bezpieczeństwo i tu popełniono błąd bawiąc sie w zamienniki w najbardziej istotnych elementach jak katapulta Zatem potrzebna jest rządowa odważna decyzja na którą czekają piloci wojskowi Czy jest zasadność i możliwości, by te samoloty latały np 10 lat, a wtedy należy wydać określone pieniądze by zapewnić im lotność i bezpieczęństwo załug Jeśli nie, to co wzamian, Iskry - no nie Zatem od zaprzyjaźnionych jankesów należy wynegocjować, zakup używanych ale sprawnych F16 i wzmocnienie dwóch czy trzech baz lotniczych w Mińsku M, Malborku i Świdwinie Naczelniku, Premierze, Ministrze, czas na jednoznaczne decyzje co do wzmocnienia polskiego lotnictwa by nie spotkał go los Polskiej Marynarki Wojennej Perspektywiczny zakup i opanowanie bojowe F35, choćby jednej eskadry - póki co wystarczy - to czas 10 lat Chyba nie zaryzykujecie bezpieczeństwa kraju, swoimi stanowiskami i odpowiedzialnością karną

alkaprim
niedziela, 24 listopada 2019, 22:10

Najpierw doprowadzili do takiej sytuacji a teraz mają czelność spotykać sie z pilotami? Czasami zastanawiam się nad tym ,czy żyjemy w normalnym kraju

Krezus
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:47

Akurat Siemoniak który podjął decyzję o wydłużeniu wykorzystania MIGów nie będzie na spotkaniu.

Macorr
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:43

Z Su-22 ci sie pomyliło...

gnago
niedziela, 24 listopada 2019, 21:10

Polski nie stać na złomowanie tych maszyn a korporacja MiG ma taki stan że zgodzi się na modernizację wszystkich nadających się maszyn i nawet dostawe płatowców nowych. Niewielkim kosztem można osiągnąć poziom MiG-35 lub podobny

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:28

po remoncie migu by łatały , ale żadnego ruskiego by nigdy nie zestrzeliły. rakiety by nie trafiały lub radary by ich nie widziały ;)

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:18

Czyli w najlepszym razie wydajac mase pieniędzy i handlujac z wrogim nam państwem bedziemy mieli maszyny gorsze od naszych 20-letnich F-16 bo taki jest MiG-35:) No istotnie"interes zycia":)

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:54

Jak na razie Davien USA terroryzuje sojuszników sankcjami by kupowali ich super sprzęt wojskowy. Indie, Egipt, Turcja, itd. nie chcą Patriota mimo ze używanego mogą kupić niedługo od Niemiec w przyzwoitej cenie. My też nie możemy kupić nic od Rosji, bo USA natychmiast zareaguje sankcjami. ........................................................................................................................................................................... A mimo to coraz częściej sojusznicy USA wybierają rosyjskie uzbrojenie. Czemu?

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:44

BUBA jakbys nie zauwazył USA i UE nałozyły sankcje na Rosje za napaść na Krym i Donbas wiec jak widac dalej zwyczajnie zmyslasz:) Turcji, Egiptowi czy Indiom nikt Patrita nie proponował i nic by od Niemców nie kupiły wiec znowu zmyslasz:) A co do kupowania w Rosji, to jak przestanie byc wrogim państwem, zacznie produkowac cos kompatybilnego z nATO-wskim sprzętem i nei zapóznione o min 20 lat to czemu nei.

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 23:22

Jakie embargo? Brakuje części do samolotów Aerofłotu? A może sterowniki Siemensa na której stoi część zbrojeniówki Rosji nie docierają za Bug? ............................................................................................................................................ Czekaj, już wiem! Nie wysyłamy im jabłek, cebuli, buraków i wiepszowiny w ramach embarga............................................................................................................................. ............................................................................................................................................. "Mimo utrzymywania przez Unię Europejską sankcji wobec Rosji niemiecki eksport do tego państwa odnotował w ubiegłym roku niewielki wzrost, osiągając poziom 25,9 mld euro czyli o 130 mln euro wyższy niż w 2017 roku - podał w poniedziałek rząd Niemiec."

ekonom kompanijny,
niedziela, 24 listopada 2019, 20:28

Czas najwyższy Mig-29 do muzeum. F-35 i to w dużych ilościach, F-16 wystarczy to co jest.

Gnom
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:28

Wskaz źródło finansowania. Pomijając sensowność.

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:52

Ile dasz na to kasy???

Pim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:43

Odpowie wyborcem, że rezygnujemy z 500+ by było na F-35. Do tego przypomni, że "przed wojną kobiety to biżuterię oddawały na karabiny maszynowe" ....

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:13

Suweren się na to nie zgodzi. A rząd szybciej rozwiąże całą armię niż obetnie 500+. A poważniej to , w razie kryzysu wydatki na armia będą cięte w pierwszej kolejności , co oczywiście w sumie jest dość normalne w całym świecie.

poniedziałek, 25 listopada 2019, 01:01

Nie stać nas na F-35

Evivha
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:31

Stać, przecież finansowanie jest z poza budżetu monowskie go.

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:29

z twojego budzetu chyba , osobistego. ALe obawiam się , że nie wystarczy nawet na powietrze w oponach

Tomek pl
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:13

Nie jest to tylko wymysł prezydenta

r
niedziela, 24 listopada 2019, 20:11

Jeżeli wycofają MiG-29 to znaczy, że maja nierówno pod sufitem

say69mat
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:46

??? Hmmm ... od kiedy to latanie migiem ma wyznaczać standardy równości sufitu???

Piotr
niedziela, 24 listopada 2019, 19:59

Zanim kupimy i wejdą na stan F35 musimy mieć czym latać dlatego najlepszym szybkim wyjściem z tego pata jest zakup używanych F-16.

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:53

A pilotów skąd wyczarujesz???

Extern
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:39

Z tego samego źródła co dotychczas.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:52

Normalnie się ich wyszkoli ale jak rozumiem dla ciebie to czarna magia:)

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:51

To dlaczego na ( czerwiec br. ) było ich 19 ?! Daj sobie siana...

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:45

Wow a skad te bajania wytrzasnałęs?? Ze Sputnika czy SANA:)

MAZU
niedziela, 24 listopada 2019, 18:25

A wszyscy ich piloci stracili jakiś czas temu uprawnienia... To jest właśnie Polska.

dropik
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:35

nie latali 9 miesiecy to i utracili. nie to jest problemem tylko stan techniczny samolotów i możliwości jego utrzymania. Widocznie ktoś pogrzebał głębiej w tym bagnie i wyszło coś co nie pachnie ładnie.

say69mat
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:45

??? Hmmm ... od kiedy to latanie migiem ma wyznaczać standardy równości sufitu???

michalspajder
niedziela, 24 listopada 2019, 18:16

Nasi piloci utracili uprawnienia do lotow na tym typie statku powietrznego, utracili kolege, mam nadzieje, ze przynajmniej uslysza przeprosiny, chcoiaz to i tak o wiele za malo. Jak moglo do tego dojsc, ze wadliwe czesci byly montowane na sprzecie, ktory powinien byc niezawodny w czasie walki, a nie stwarzac zagrozenie dla swoich pilotow i dla postronnych osob??? Kto z WZL2 dopuscil do uzytku ten sprzet, czy w ogole byly jakies testy? I kto, z ramienia wlasciwej instytucji panstwowej nadzorowal ten caly bajzel?

Gnom
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:30

Spójrz na zmiany jakie wprowadzono w nadzorowaniu zmian i modyfikacji za poprzedniej ekipy. Ta tylko poprawiła. Kiedyś przechodziło to przez badania. Teraz nie zawsze.

Poligon
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:13

Czekamy na przedawnienie.

poniedziałek, 25 listopada 2019, 01:09

A myślałeś że może to celowa zagrywka żeby potem ogłosić wszem i wobec że MUSIMY kupić samoloty koniecznie od USA

-CB-
niedziela, 24 listopada 2019, 18:00

"Po spotkaniu ma zapaść decyzja w sprawie powrotu smokerów do latania" - przepraszam, a co spotkanie z pilotami (załogami?) ma do stanu technicznego samolotów i dopuszczeniu ich do lotów czy do wyjaśnienia przyczyn katastrof? Albo istnieją dalsze przeszkody aby latały, albo już ich nie ma i ktoś składa podpis dopuszczając je do lotów (nie piloci przecież). Czyżby chcieli zrzucić na pilotów część odpowiedzialności w razie ewentualnych kolejnych wypadków? "No przecież sami chcieli latać"...

wtorek, 26 listopada 2019, 16:12

"Normalka", tak jak z odgórną podwyżką opłat za śmieci. Minister Środowiska: "To nie rząd ponosi za to odpowiedzialność tylko gmina. I to gmina pobiera opłatę i wywozi odpady".

Arx
poniedziałek, 25 listopada 2019, 01:12

To przecież jedna wielka ściema że strony rządowej

Gregor
niedziela, 24 listopada 2019, 17:55

Migi - uziemione, 3/4 f-16 - niesprawna, połowa leopardów - rozmontowana. Zwykle nie wierzę w teorie spiskowe, ale coś tutaj zaczyna mnie niepokoić ...

qwerty
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:18

Armia Ukraińska przed konfliktem też przez kilka lat była osłabiana

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:19

Gregor, może jakis dowód na te niesprawne F-16 przedstawisz?

Covax
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:59

Marzec bieżącego Roku, 4 F16 na Litwie, 8 w Danii gdzie nasze arieły skasowały antenę ILS podchodząc do ładowania podwoziem, i obszar odpowiedzialności powietrznej RP w którym była tylko para dyżurna a powinny być dwie. Razem 14 zdolnych do misji Bojowych F16

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:19

A te w Polsce to niby co?

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:47

Covax ale wiesz ze to żaden dowód tylko liczba F-16 bioraca akurat udział w cwiczeniach zagranicznych:))

-CB-
wtorek, 26 listopada 2019, 23:59

Nie. 14 to łączna liczba zdolnych do działań operacyjnych F-16 w tamtym momencie. I do teraz wcale to się mocno nie zmieniło. I czegokolwiek byś tu nie wypisywał i jakkolwiek nie zaklinał rzeczywistości, to faktów nie zmienisz.

strażak
niedziela, 24 listopada 2019, 15:34

To jest po prostu straszne , wygląda na to że nie ma komu i czym bronić naszych granic wstyd to już za mało!

Gd
niedziela, 24 listopada 2019, 14:02

I w trakcie spotkania powie że migi już latać nie będą a następne możliwe samoloty do jakich mozecie wsiąść to f35 za 10 lat. O ile je kupimy.

qwerty
niedziela, 24 listopada 2019, 12:07

Kiedyś na portalu społecznościowym w grupie lotniczej podałem info ,że będą wycofane bo długo się na nich już nie lata , że sprawnych jest tylko 20 % F-16 , to nikt mi nie wierzył ,że sieje propagandę ,że jestem ruskim trollem , a tu minęły dwa dni i proszę .... piloci nie mogą latać , zwróćcie uwagę na to ,że piloci stracili uprawnienia, marynarka wojenna straci możliwość korzystania z systemu swój obcy, Leopardy przenosi się pod Warszawę gdzie przez 3 lata stały pod chmurką , zdemontowano już kilkadziesiąt sztuk pod modernizacje ale dalej nie ma do nich nowoczesnych pocisków potrzebnych do testów i dalszych zakupów , jak już raz wspomniałem to Polska stanie się pierwszym celem ataku , nie Państwa Bałtyckie , nie Ukraina tylko MY!!!

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:56

Ataku kogo? Na razie Polska jak widać rozgrywana jest od środka...!

qwerty
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:17

Też od środka , ktoś siedzi w "środku" i jest sterowany z zewnatrz

Pjoter
niedziela, 24 listopada 2019, 23:48

Święte słowa te nowe pociski to pgz miał wyprodukowac dla leo ? Ciekawe kiedy napisza o mustangu ? Czyzby nie ci co trzeba zlozyli odpowiednią oferte ? To wszystko jest jakies chore rozbijają nas na oczach wszystkich

Patcolo
niedziela, 24 listopada 2019, 11:39

Trzeba jednak poprosić pilotów aby latali trumnami bo wydać rozkazu nie wypada gdy wszyscy odmówią jego wykonania ze względów bezpieczeństwa.

Wolf
niedziela, 24 listopada 2019, 11:27

Oj tam. Muszą się przeprosić z Rosją i MiGi znowu zaczną latać. Może nawet jakąś modernizację by zrobili bracia Słowianie.

say69mat
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:50

Lotnictwo wojskowe Białorusi zastępuje MiGi29 samolotami Suchoja. Można dogadać się z 'baćką' i wydębić jakieś zbędne 'smokery' - przynajmniej - na części. Tak na marginesie Białoruś rezygnuje z wykorzystania MiG-ów29 pomimo serwisu i wsparcia producenta.

Arx
poniedziałek, 25 listopada 2019, 01:22

Ale USA do tego nie dopuścić, myślę że to oni kazali uziemić Migi żeby można było rozpowiedzieć na cały świat że nie mamy sprawnych samolotów i trzeba dać zarobić usa

okm
niedziela, 24 listopada 2019, 10:59

nie rozumiem postepowania, do czasu f35 na szybko niestety potrzebujemy uzywanych f16 z nadwyzek, 32 szt i tyle, szkolenie i pilotów mamy, rozniez infrastrukture, migi i su jezeli sa sprawne sprzedac do Afryki .... nie mamy czasu czekac na f35, platnosc na długie raty

Bebe3
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:05

Czekajmy na f 35 bo to przyszłość samolot z kilkoma dronami stealth wlatuje i niszczy opl . Rosja o tym wie ale nie ma nic żeby to uniemożliwić.

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:57

A pilotów skąd weźmiesz?

Gts
niedziela, 24 listopada 2019, 23:51

O takiej sytuacji piszę tu od kilku lat. Od kilku lat piszę, że kończą się resursy i będziemy musieli uziemiać, w związku z tym należy pozyskiwać szybko nowe samoloty. Nie jest to trudne do przewidzenia dla ludzi obeznanych z militariami, a już na bank nie powinno być trudne dla wojskowych. Tyle, że nasi politycy olali temat, bo kasę trzeba było rozdać w socjalach i przekupić wyborców, a nie inwestować w sprzęt wojskowy.

AlS
niedziela, 24 listopada 2019, 10:54

Najlepszym prezentem dla Lotników byłaby zapowiedź - połączona z odpowiednią ustawą Sejmu - o przezbrojeniu dwóch eskadr myśliwskich z MiG-19 na F-16A, zmodernizowanych do "okrojonego" standardu Viper, przystosowującego maszyny głównie do wykonywania zadań obrony powietrznej. Czyli zastąpienie myśliwca myśliwcem, ale w miejsce reliktu sowieckiej doktryny myśliwca frontowego z lat 80, maszyną dostosowaną do współczesnych zadań A2/AD, z możliwościami SEAD w postaci integracji z naddźwiękowymi pociskami antyradarowymi. Nie musi mieć zbiorników konforemnych, przystosowania do przenoszenia zasobników naprowadzania i broni powietrze-ziemia oraz tym podobnych. Musi mieć radar AN/APG-83 AESA (po około 2 mln za sztukę), odpowiedni zapas AIM-120C/D, hełm JHMCS zintegrowany z AiM9X, pokrycia RAM Have Glass, wbudowany w płatowiec system WRE, np. AN/ALQ-211A. Silniki serwisuje WSK Rzeszów, więc da radę zrobić modernizację do standardu PW229. Tanio nie będzie, ale nasz MON wcześniej czy później będzie musiał zjeść tą żabę. Same F-35 nie wystarczą, trzeba jeszcze co najmniej dwóch eskadr samolotów 4 generacji.

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:21

Modernizacja zajęłaby 10 lat co czyni twój pomysł bezsensownym.

BieS
wtorek, 10 grudnia 2019, 10:39

Za parę (2-5 lat) nasze F-16 będą wymagały prac MLU, które również potrwają. Jeśli rzeczywiście sprawnych jest 14 egzemplarzy to co będzie za te parę lat? MiGi już na pewno nie będą latać, Suki też i co? 10 sprawnych F-16? Może właśnie o to chodzi? PSP w stanie wręcz agonalnym lub latające muzeum, MW zjada rdza, śmigłowców bojowych brak, śmigłowców wielozadaniowych brak, śmigłowców SAR i ZOP brak, OPL brak, wojska pancerne w rozsypce. Na papierze punkt "piąty" zawsze będzie można interpretować w różny sposób, jak za pewne zrobią to Portugalia, Hiszpania, Francja, Grecja, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Słowacja, Czechy, Holandia, Belgia i Dania. Zostają jedynie USA, UK, Norwegia, Włochy i RFN, ale i tu widziałbym kilka sprzeciwów.

Former PnW worker.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:26

"Silniki serwisuje WSK Rzeszów, więc da radę zrobić modernizację do standardu PW229." A skad macie taki informacje? Sa to potwierdzone informacje czy pier#@ typu "gadam bo podslyszlem" a WSK Rzeszow to PnW wiec tam na pewno remontuja silinki do F16 ... Bo skoro mnie pamiec nie myli to jeszcze z 3 lata temu nie bylo tam takiego procesu i nie bylo nawet o nim mowy. Wiec czy ma Pan potwierdzone informacje czy tylko zgrywa Pan zaznajomionego z tematem rzucajac jakies hasla co by inni stwierdzili ze ma Pan wiedze w temacie.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:23

AIS, a po co sie ograniczac do jakiejs okrojonej modyfikacji? F-16A mozna spokojnie doprowadzic do pełnego standardu F-16V jak robi to Tajwan ale nie u nas, tylko niech sie tym zajma Amerykanie bo inaczej będziesz miał powtórke z modernizacji w Grecji gdzie ceny wystrzeliły przez sufit.

Zgred
niedziela, 24 listopada 2019, 10:37

Na jednym ze znanych z prawdomówności portali piszą, że piloci MiGów stracili licencję na latanie:) prawda to?

lol
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:37

Stracili uprawnienia na dany typ. To całkowicie normalne, skoro piloci nie latają tymi samolotami od 8 miesięcy.

say69mat
niedziela, 24 listopada 2019, 10:21

Bez gruntownej modernizacji - o ile tego typu opcja jest jakąkolwiek miarą możliwa - latanie MiG-ami nie ma sensu. Bo ... jaka jest wartość bojowa samolotu, który nadaje się wyłącznie do ataków typu kamikadze na przylotniskowy drzewostan. Mamy zatem dwie opcje - albo gruntowna - czyli za ciężką kasę modernizacja płatowca, silników, awioniki - na Ukrainie v/s Izraelu. Alboo ... dokupujemy F16, w międzyczasie realizujemy program szkoleń - symulator - M346 - dwumiejscowy F16. Plus szkolenie zaawansowane w USA/Izraelu. W efekcie dysponując pięcioma eskadrami opartymi na monotypie F16, można spokojnie, przygotowywać przesiadkę a F35. Modernizując systematycznie infrastrukturę niezbędną dla wykorzystania tego typu samolotu. Istnieje jeszcze jedna kusząca alternatywa, dwusilnikowe eskadry wyposażyć w dwusilnikowe samoloty. Tym bardziej, że amerykanie wdrażają program samolotu F15X, czyli będą używki. Będą też nowe maszyny, prosto z zakładów Boeinga, stąd kwestia wyboru opcji wymaga szczególnego namysłu.

gnago
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:12

lepszy samolot co potrafi wystartować niż dumnie sterczący w schronohangarze nielot w ciągłej naprawie bo producent części nie może od kilku miesięcy dosłać

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:00

R-27R1 ma podobne możliwości przestrzenne co AIM-120 C-5, zaś R-27ER1 przewyższa AIM-120C-7 dalszą granicą prowadzenia ognia, a u nas AIM-120C-7 jeszcze nie ma.................................................... ............................................................................................................................................................................. Zrozum wreszcie że nie po to Rosja modernizuje R-27ER1 i R-27 ET1 jako swoje podstawowe pociski dla Su-30 i Su-35 by dać szanse pilotom F-16 z takim uzbrojeniem jak w Polsce........................................... ............................................................................................................................................................................. Podobnie jak w wypadku Su-22 tak i MiG-29 został z rozmysłem zniszczony i rozbrojony, bo nadal ma potencjał modernizacyjny. Samoloty są eksploatowane według stanu technicznego a nie resursu czasowego jak za ZSRR. jedynym słusznym rozwiązaniem była by weryfikacja stanu samolotów przez Ukraińców lub Rosjan. I tedy można się wypowiadać.................................................................................. ............................................................................................................................................................................. Polski MON nie jest i nie był wiarygodnym źródłem informacji dla podatnika.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:53

BUBA R-27 nie mozna odpalać dalej niz na 62km z przodu i 13 z tyłu, AIM-120C-5 zestzrelił ostatnio MiG-21 z ponad 70km wiec pierwsze kłamstwo. Pociski R-27 maja przestarzała głowicę zarówno półaktywna jak i IR i jak na razie ich skutecznośc jest zerowa. Rosja nie modernizuje R-27ER/ET ale wróciła do równie starego R-27AE z głowica na poziomie pierwszych R-77 i będzie go próbowała po latach w końcu wprowadzić na uzbrojenie. MiG-29A panie BUBA pociskami R-27 może atakować z przedniej półsfery na maks 30-40km bo dalej po prostu nie namierzy celu, który wykrywa na całe 50km Panie BUBA Rosja uzywa R-27 bo ich zwyczajnie nie stac na produkcje R-77-1 czyli pocisku na poziomie AIM-120A z wydłuonym zasiegiem. I tyle.

BUBA
wtorek, 26 listopada 2019, 12:31

Davien naucz wreszcie korzystać z internetu. R-27 powstała w latach 70. pierwsze wersje R-27R i R-27T były dość słabe i aby uzyskać duże prawdopodobieństwo trafienia trzeba było odpalać po dwa pociski. Aby usprawnić pocisk zmodernizowano go do wariantu R-27R1 i R-27T1. Wzrosło prawdopodobieństwo porażenia celu i zasięg pocisków, choć nie dramatycznie. Rosja metodycznie modernizuje swój arsenał. Jak coś zaczyna to robi to na dużą skalę. Obecnie Rosja dąży do wydłużenia zasięgu zwykłych R-27 poza 110 km.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 13:22

BUBA Głowica w R-27 od R-27R/T do R-27 ER/ET jest dokładnie taka sama, zwiekszył sie jedynie zasięg pocisku. Zasięg odpalenia dla najnowszych wersji R-27 to 53-65 km w przedniej półsferze i 13-16km w tylnej półsferze celu do tego na tej samej wysokosci( Dane dla R-27ER/ET.) Wiec panie BUBA prosze bez manipulacji.Co do wydłużenia zasięgu to pociski R-27ER o zasięgu balistycznym 117km i R-27ET o zasięgu balistycznym 104km sa od dawna i ciagle mają ta sama przestarzała głowice naprowadzajaca. A Rosja obecnie koncentruje sie na wprowadzeniu po dekadach pocisku R-27AE z GSN na poziomie pierwszych R-77. I to cała prawda o "cudownej" R-27. Aha nigdy R-27 mimo że odpalono ich więcej niż AMRAAM-ów nie uzyskała zestzrelenia, zaledwie jedno uszkodzenie.

G7w
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:28

Jeśli są takie dobre te suczki i migojany to chętnych na zakup pewnie sporo, możemy ruskim je sprzedać.

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:00

Syria chętnie by kupiła wszystko co mamy na lotniskach poradzieckie. I od nas i od Węgrów. ............................................................................................................................................................... Ostatnie uzupełnienie Su-22 dla Syrii było z Iranu, Wietnam chciał kupić polskie Su-22, poza tym nie mogę doliczyć się nielotów na lotniskach więc gdzieś się juz po cichu "rozsprzedały".

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:59

Kto ci takie rzeczy do głowy wbił?!

Gts
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:01

Jak grochem o ścianę... powinniśmy skupić się tylko na F-16, aby jak najwięcej było ich sprawnych, a w 2018r należało zakontraktować kolejne 3 eskadry, by były dostępne dla nas jak najszybciej. Zacząć modernizacje naszych block 52 do wersji 70 i 6 eskadr F-16 załatwia temat na kolejne lata. Wtedy dopiero nożna myśleć o samolocie gen5, biekoniecznie F-35. Za kilka lat samolotów tych będzie na rynku co najmniej 4: F-35, FCAS, TEMEPST czy KFX... owszem F-35 będzie najbardziej dopracowany, ale konkurencja będzie silna.

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:23

Ale wiesz że najbliższy termin dostaw F-16V to 2030 rok

Edi
niedziela, 24 listopada 2019, 02:57

Nie jest tajemnicą że resursy na MiG-29 zostały przekroczone, a piloci są zmuszani do latania z naruszeniem procedur

BUBA
niedziela, 24 listopada 2019, 01:18

Order Orła białego Błaszczakowi należy się jak nic innego na świecie. W końcu zniszczy aż 32 sowieckie MiGi. Minister Błaszczak jest lepszy niż Stanisław Skalski niejaki As lotnictwa RP...................................................... ..................................................................................................................................................................................... Reasumując Polska dzięki wydatnej pracy Ministerstwa Obrony ministra Błaszczaka dysponuje na dziś 48 samolotami bojowymi na papierze.......................................................................................................................... Zakładając najbardziej optymistyczny wskaźnik wg. Daviena gotowości samolotów F-16 do udziału w konflikcie na poziomie 70 % to mamy do dyspozycji około 35 samolotów........................................................ ...................................................................................................................................................................................... 38 milionowy kraj ma jedynie około 35 sprawnych i zdatnych do boju samolotów F-16 Block 52+ Advanced uzbrojonych w przestarzałe AIM-120 C-5................................................................................................................. ....................................................................................................................................................................................... Perspektywa dla latających na MiGach-29 jest taka: piloci i obsługa techniczna zasila prywatnych przewoźników, samoloty zostaną odstawione w krzaki...proponuje szukać pracy np. jako pilot DHL. Ponad 10 tyś PLN na rękę dla pilota i żadnych głąbów z nadania politycznego na stanowisku szefa....I to szybko. ....................................................................................................................................................................................... Nic dobrego was nie spotka w tej "armii". To jak likwidacja 28 PLM...

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:27

Taak, jakby te antyczne MiG-i z całkowicie jak udowodniła historia nieskutecznymi R-27 i troche lepszymi R-73 nadawały się do czegokolwiek A co do AIM-120C-5 to i tak nasz ewentualny przeciwnik nie ma nic lepszego bo R-77 to taki poziom AIM-120A ( W wersji R-77-1 ma nawet taką sama elektronikę w głowicy jak AIM-120A) A wskaznik gotowości F-16 to dane oficjalne z 2018r czyli ostatnie wiarygodne, reszta to ...

BUBA
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:19

Czy ja piszę coś o R-77?...................................................................................................................... .............................................................................................................................................................. Podstawowym uzbrojeniem Su-30 i Su-35 jest modernizowany w 2019 R-27ER1 i ET1. Nasz MON nie zadbał o te pociski na polskich MiGach-29..................................................................................... ........................................................................................................................................................................ Tajwan już w 2007 zamówił AIM-120 C-7, gdy u nas wchodziły na uzbrojenie mniej nowoczesne AIM-120C-5.........................TO BYŁO 12 LAT TEMU................................................................................ ..................................................................................................................................................................... Konflikt Etiopia kontra Erytrea rozegrał się w 1998/2000. Wtedy tez okazało się ze AIM-120 A/B nie nadaje się do atakowania celów w tzw. BVR. Na zestrzelone serbskie samoloty zużyto ich dość dużo a nawet 4 AIM-120 nie wystarczyły do zestrzelenia MiGa-29UB.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:01

BUBA pociski R-27ER/ET nie sa nawet na poziomie AIM-120A/B to przestarzałe nieskuteczne jak udowodniło ich bojowe uzycie rakiety. MiG-29A nie ma mozliwosci użycia tych pocisków z uwagi na słabiutki radar. W wojnie etiopsk-erytrejskiej uzywano wyłacznie rosyjskich maszyn i rakiet , skąd ty tam wziałes AIm-120A/B... Na MiG-25PD wystarczył pojedyńczy AIM-120A by spadł, Jakoś nie przypominam sobie by MiG-29UB uniknał AIM-120, w Serbii AMRAAM-y zdjeły min 6 MiG-29 i to odpalano 1-2 pociski na MiG-a. Wiec znowu zwyczajnie zmyslasz.

dim
sobota, 23 listopada 2019, 23:51

(2) c.d. info o dwóch Arleigh Burke dla Grecji... - z drugiej strony, faktycznie, że to greccy armatorzy są głównym przewoźnikiem ropy z tamtych stron. Czyli może USA uznały, że skoro to chodzi o forsę dla Greków, niech Grecy sobie za to płacą ? I wobec tego w nowym świetle stanęłaby także (dziwny zbieg) wczorajsza informacja, że Stowarzyszenie Greckich Armatorów funduje grekiemu Coast Guard'owi 10 piekielnie szybkich, niezatapialnych, małych patrolówek. 56 węzłów... niezatapialne, nowoczesny sprzęt elektroniczny obserwacji (i rejestracji) morza, dzienny, nocy i termograficzny, plus wielkokalobrowy karabin maszynowy "perswazyjny".

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:29

Dim może coś bliżej o tych Burke'ach bo USN nie planuje wycofania ani jednego, wręcz przeciwnie kupuja ciagle nowe.

SimonTemplar
sobota, 23 listopada 2019, 23:46

Nie martwcie się. Już za 5 do 7 lat otrzymamy pierwsze sztuki F35. Fakt, że prawdopodobnie bez pełnego uzbrojenia ale z działka przynajmniej postraszymy.....

dim
sobota, 23 listopada 2019, 23:43

A można chwilę o flocie, ale morskiej ? Oto prestiżowe pismo (głównie lotnicze) "Lot i Przestrzeń" (ptisidiastima com) informuje, że US zmienili zdanie i przystają na greckie wnioski o przekazanie dwóch niszczycieli Arleigh Burke. Faktycznie prawie nieodpłatne, dokładnie jak było to w przypadku śmigłowców Kiowa. Zdjęte zostaną przedtem Tomahawki, natomiast pozostaną wyrzutnie SM-2. Banderę grecką podnosząc w roku 2020, stacjonowałyby w bazie Souda, na Krecie. - I tu rodzi się wątpliwość niektórych blogerów: Souda ? Czyli tam, gdzie i dotychczas stacjonuje amerykańska flota ? A może to chodzi głównie o przerzucenie na Grecję kosztów utrzymania i obsady dwóch okrętów ? Które i tak pływać będą następnie do Zatoki Perskiej ? - stąd przestroga dla Polski, rozważania: A może jednak lepiej jest wcale nie mieć takich okrętów ?

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:34

Dim, po pierwsze Burke'i nie maja wyrzutni SM-2, nie maja wyrzutni Tomahawków ale uniwersalne wyrzutnie VLS Mk-41 i USN nie planuje wycofania ani jednego niszczyciela wiec albo komus sie pomerdały okrety albo to zwyczajna ściema

dim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 21:47

No dobrze, sprawdzałem, znalazłem nieścisłość. Nie jest napisane, że zostaną zdjęte, a że "nie zostaną udostępnione" Tomahawki. Natomiast SM-2 są oczekiwane. Grecja zwrócić się miała (po raz n-ty) o 4 sztuki i tym razem 2 sztuki ma dostać, wstępnie rok 2020.

dim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:37

linku Ci nie wyślę, redakcja nie puszcza. Ale coś tam podałem. O resztę ich pytaj, nie mnie. Greckie b. poważne tam źródło. Ale przeczytaj uważniej po co one mogą być - napisałem to przecież. A polskie fregaty czy nie do tego samego byłyby. Więc greckie niszczyciele mają bliżej. Acha! Turcja ostatnio , w ostatnich dniach, ćwiczy tu na greckich wodach i w przestrzeni powietrznej, razem z Pakistanem (!). Takie to jest NATO po turecku.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:06

Dim, nasze fregaty zostały najpierw wycofane z uzytku w USN a dopiero potem trafiły do nas. Żadne Burke nie sa przewidziane do wycofania wiec może jakies żródło z drugiej strony Atlantyku podaj.

dim
środa, 27 listopada 2019, 06:53

Poczekamy do maja 2020 i zobaczymy.

12345678
sobota, 23 listopada 2019, 23:35

No tak zamiast zrobić cokolwiek i kupić 48 używanych F-16 zmodernizowanych od USA i innych krajów , (bo na większe nas nie stać) jako prawdziwe rozwiązanie pomostowe to lepiej robić kolejne setki analiz analiz analiz i tylko PR PR PR w błysku fleszy minister i kamer. Słabo Panie Ministrze. Żal patrzeć jak polskie siły powietrzne chylą się ku końcowi. Aż serce boli.

miras
sobota, 23 listopada 2019, 23:29

Trzeba podać decyzję o pozyskaniu następcy MiG 29 samoloty potrzebne są na tetaz

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:03

Nie samoloty były potrzebne 10 lat temu...! Teraz to agonia...

Lopezik
sobota, 23 listopada 2019, 22:36

Lepiej uruchomić spowrotem MIGI albo inwestować w F16 niż kupować F35 na które nas nie stać

Gregor
sobota, 23 listopada 2019, 22:33

Ciekawi mnie czy MON w ogóle robi coś w tej sprawie. Czy podejmowane są jakiekolwiek starania, żeby przywrócić migi do stanu używalności. Podejrzewam, że nie dzieje się nic - zlikwidować przecież bazy w Malborku nie można. Personel dostaje więc pensje, a migi sobie - rdzewieją. I wszyscy są zadowoleni. Trwać tak może w nieskończoność.

Kamil
sobota, 23 listopada 2019, 21:33

Prawda jest taka F-35 nie starczy dla wszystkich pilotów nawet jakby rząd zadłużył by się po uszy i dokupiłby F-16 to i tak wątpliwe aby zastąpiły 1:1 nasze radzieckie samoloty. Nawet jeśli kupią te samoloty to ich na pewno nie utrzymają, jeżeli myślą że amerykanie będą tutaj dokładać do F-35 (tylko aby utrzymać ich zdolności bojowe) to się głęboko mylą (amerykanie najwyżej im zabiorą te samoloty ze względu na niewłaściwą eksploatację i niewywiązywanie się z umów). smutna prawda.

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:03

A pilotów skąd weźmiesz?!

Macorr
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:50

A Masterow u nas nie ma by wyszkoliś/przeszkolić pilotow MiGow?

Gort
sobota, 23 listopada 2019, 21:14

Może po raz pierwszy uczciwie oceniono wartość remontów. To nie wyobrażalne, że dwusilnikowe maszyny rozbijają się z uwagi na jednoczesną awarię obu silników. katastrofa pod Kałuszynem, zastanawia dodatkowo z uwagi na brak katapultowania. Ciężko uwierzyć by pilot nie próbował ewakuacji przy zagrożeniu uderzenia w drzewa. Zakup VIP Boeinga dokonano zbyt szybko. Wystarczą Gulfstremy. Te pieniądze powinny być wydane na dodatkowe f16.

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:04

Skąd te f16 jak ich nie ma?!

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:55

Z linii w Greenville? A co nie napisali ci w gotowcu?:)

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:25

Najbliższy wolny termin dostaw to 2030 rok

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:57

Jak są tak szeroko dostępne to dlaczego trzeba czekać kilka lat na kilka sztuk?!

say69mat
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:27

Jak to nie ma??? Skoro Tajwan, Indonezja, Bułgaria, Maroko wszyscy kupują!!!

Adam
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:27

No właśnie dlatego nie ma dostępnych na teraz, bo jest zamówionych 200 a produkcja wynosi 20 rocznie.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:08

Adam, zamówionych jest znacznie mniej, ponad 100 z tej liczby to modernizacja tajwańskich do F-16V wiec jak widac sa dostepne sporo wcześniej, tak ok 2024-25r Czyli szybciej i taniej będiemy mieli F-35.

ryszard56
sobota, 23 listopada 2019, 20:57

to już dramat

Selmak
sobota, 23 listopada 2019, 20:08

co tu można by napisać....kiedy je przewiozą do muzeum?no bo nikt nimi tam nie poleci ;)

ThinQ
sobota, 23 listopada 2019, 19:59

To czy nadają się do lotów to technicy wiedzą. Widocznie się nie nadają. Nowe saloloty trzeba pozyskać. Powinny to być następne F-16 co zmniejszy koszta pozyskania a także eksploatacji, serwisu i szkoleń a przede wszystkim przyspieszy ich wdrożenie do służby.

Peter
niedziela, 24 listopada 2019, 21:31

Tak gdzie konczy sie logika, zaczyna się MON. F-16V powinny być zamówione jyz dawno... i to w dużej ilości ... na F-35 mamy czas...a SU-22 i Migi 29 to już epoka kamienia łupanego...

Bravo
sobota, 23 listopada 2019, 19:28

Brawo MON

Lelum polelum
sobota, 23 listopada 2019, 19:22

Samolot minionej epoki tylko do podtrzymania nawyków u pilotów.

niedziela, 24 listopada 2019, 21:45

A f16 z jakiej jest epoki .?

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:36

Nasze? W standardzie z 1999r a nie jak MiG-29A w okrojonym standardzie z 1977r:) Do tego nasze Jastrzebie sa nowoczesniejsze od każdej wersji miG-29 z MiG-35 na czele:)

Polish blues
sobota, 23 listopada 2019, 18:38

Brawo! I to wszystko mając Rosję za miedzą!

ursus
niedziela, 24 listopada 2019, 22:09

Remontujemy stare czołgi, chcemy leciwe okręty podwodne, to może jeszcze i jakieś latające zabytki z pustyni się przygarnie? Szykuje się muzeum z prawdziwym rozmachem, tj. takie w którym zwiedzającym eksponatami będzie wolno pojeździć - nawet pilotów już mamy! Ponad 520 mld zł w 15 lat, więc tłumy gwarantowane. Gdyby ktoś jednak się zreflektował i zechciał modernizować armię, to podpowiadam: trzeba kupić jakieś nowe maszyny z krótkim terminem dostaw i w międzyczasie przeszkolić lotników do ich obsługi na leasingowanym sprzęcie. Zdecydowanie lepiej mieć np. 32 bojowe Mastery, niż kompletnie uziemione Migi i to by mogło ewoluować do powołania lotnictwa WOT w późniejszym etapie (dwie eskadry dodatkowe).

Tomasz33
niedziela, 24 listopada 2019, 20:39

Dlatego trzeba szybko kupić F-35, i dodatkowe F-16. Jest PMT. Trzeba poczekać, jakie jest wyjście? A przedłużać resurs MIG-ów 29 skoro są awaryjne i coraz częściej ulegają wypadkom,słaby pomysł. Bezpieczeństwo pilotów jest najważniejsze.

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 20:33

Dlatego są samoloty vip :)

Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama