Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Druga seria produkcyjna Su-57. Umowa zawarta

Fot. OAK
Fot. OAK

Rosyjskie media poinformowały o podpisaniu umowy na drugą serię produkcyjną samolotów Su-57. Do zawarcia kontraktu między rosyjskim ministerstwem obrony i firmą Suchoj doszło 27 czerwca podczas Międzynarodowego Forum Techniki Wojskowej Armia 2019.

Zgodnie z podpisaną umową, rosyjskie siły powietrzne mają otrzymać do 2028 r. 76 samolotów Su-57. Wartość umowy ani jej inne szczegóły nie są obecnie znane.

Rok temu podpisano umowę na maszyny pierwszej serii seryjnej, których dostawy rozpoczną się pod koniec bieżącego roku. Wciąż trwają testy dziesięciu maszyn prototypowych - samoloty nadal nie są wyposażone w, między innymi, docelowe silniki. Mają one charakteryzować się znacznie zmniejszonym zużyciem paliwa przy znacząco zwiększonym ciągu. Eksperci niezależni uważają jednak, że harmonogram prac nad nowymi jednostkami napędowymi jest znacznie przekroczony, z tego powodu egzemplarze seryjne mają zostać wyposażone - przynajmniej na początku - w silniki AL-41F1, stosowane w prototypach i będące zmodyfikowaną jednostką napędową myśliwca Su-35S.

W informacji podkreśla się zdolność rosyjskich maszyn do prowadzenia działań w warunkach sieciocentrycznego pola walki, wskazując, że są one zdolne do dwustronnej wymiany danych z naziemnymi systemami kontroli i w ramach grup samolotów.

Reklama

Komentarze (24)

  1. BieS

    Na początku lat 80 Clint Eastwood wyreżyserował i zagrał główną rolę w filmie Firefox. Su-57 nie dorasta nawet do pięt modelom skonstruowanym w Hollywood.

  2. Danisz

    I bardzo dobrze! Im więcej kasy pakują w złom, tym mniejsze pieniądze idą na rozwój gospodarczy, społeczny, infrastrukturalny - to co realnie jest groźne w obecnych czasach, to nie milionowe armie, ale gospodarka, w tym wrogie przejęcia strategicznych spółek i oligarchizacja państw. Wydając stale topniejące zasoby na ściganie się z zachodem Putin udowadnia że nie jest mądrzejszy od Andropowa i innych geniuszy ze schyłkowego ZSRS

  3. Wenden Wrocław

    2.5mld dolarów a my kupujemy f35 gorsze, droższe ibez przetargu

    1. JW

      Jeden z rosyjskich ekspertów porównał kiedyś F-35 do BMW, a Su-57 do Niwy. Może Niwa jest tańsza od BMW tylko czy lepsza?

    2. Danisz

      mówisz, że są gorsze od prototypu który nie ma supercruise, nie ma też radarów AESA, ma niby stealth ale taki, który HINDUSI określili jako śmieszny i który potrafi się czasem zapalić i przez lata nie udaje się ustalić przyczyn tego pożaru - być gorszym od takiego ruskiego złomu to naprawdę wyczyn!

  4. JÓZEK uzupełnił

    SU -57 to system do wypracowywania przewagi typowy mieszaniec charta z bulterierem do walki a F-35 to posokowiec idzie za śladem i węchem on ma znaleźć ofiarę oszczekać podać jej namiar ale unieszkodliwić już nie, nie ma mocnych kłów i parametrów bojowych więc będą padać wkonfrontacji z niedźwiedziem gdy ich zobaczy lub głupieć biegnąc za wiewiórką zamiast za określoną zwierzyną

  5. Davien

    Voodoo juz nawet Anda cię za te zmyslenia wypunktował, ale jak chcesz: Nie ma czegos takiego jak R-87 czy R-97 i nigdy nie było, nowa wersja R-27 to stara R-27AE jeszcze z czasów ZSRS, a najnowsza R-77 czyli R-77-1 to ledwo poziom AIM-120C-5.

  6. Fanklub Daviena

    Bawią mnie amerykańscy "eksperci", którzy twierdzą, że Su-57 nie jest stealth bo kopułka na OLS jest okrągła, a nie fasetowana jak w F-35. Tymczasem fasetowanych to Rosja zaprzestała na etapie MiG-23. Po prostu nie ma lepszego kształtu stealth niż wypolerowana kula, gdyż ma w teorii 1 gorący punkt zamiast kilku (przynajmniej 3) gorących linii w przypadku powierzchni płaskich. USA w F-35 nie używa kuli, bo... nie potrafi. Przy technologiach USA Amerykanie są w stanie wyhodować jedynie małe szybki szafirowe, stąd konieczność stosowania fasetowanych obudów systemów optycznych, natomiast Rosjanie jako jedyni na świecie potrafią hodować szafirowe kryształy o masie setek kg i tylko oni potrafią robić tej wielkości szafirowe kopuły. Chińczycy w podrabianych u siebie Flankerach stosują kopułki z poliwęglanu, które są praktycznie jednorazowe i już po jednym locie powinny być wymieniane, jeśli mają zachowywać parametry i z którymi nie można przekraczać 1,8 Macha bo się stopią... :)

    1. GB

      Nie, nie chodzi o jakąś kopułkę tylko: 1. o silniki, których łopatki są dobrze widoczne, 2. przednie stery, 3 informacje o wprowadzeniu pokrycia samolotu specjalną farbą redukujacego RCS o 30%, czyli mniej więcej jest to poziom F-16 budowanych w latach 80.... Gdyby nie komory na uzbrojenie to Su-57 byłby tak samo stealth jak F-16.

    2. Stirlitz

      Super ;) no to pytanie dlaczego tego Su-57 jeszcze nie ma? Ciągle tylko ma być, będzie... informacji o podpisywaniu kontraktów było już tyle, że nikt tego nie zliczy ;) A będzie podobnie jak z 2300 T-14 do 2019 roku ;)

  7. Maras

    O Pan Davien na pokladzie to oznacza, że znowu dowiemy sie supertajnych informacji o najnowoczesniejszym uzbrojeniu z Rosji. Davien skąd czerpiesz te informacje? Masz jakieś dojścia w Rosji? Pozazdrościc tylko.

    1. im bardziej Puchatek zaglądał do środka tym bardziej nie było tam Prosiaczka

      A to nie wiesz? Nasz "przyjaciel" uczestniczył w projektowaniu i testach Su-57, podobnie zresztą jak w wielu rosyjskich projektach przeróżnego rodzaju takich Jak "Sarmata", S-400 i S-500 (wprawdzie twierdzi, że to "hybryda" systemu S-300V, (jaki nigdy nie "istniał" bo właściwe oznaczenie to S-300W ale w końcu skąd amerykański boy ma wiedzieć, że w Rosji "W to W a nie V") i S-400 . Konstruował też Pancyra, testował pancerz "Relikt" i rakiety Kornet oraz cały szereg rosyjskich rakiet manewrujących i przeciw okrętowych. Su-35 i Su-57 lata "co drugi dzień" (bo w "międzyczasie" lata na F-35) a w weekend Su-34 i śmigłowcami: Ka-52, Mi-28 itp. Ma też "wejścia" w rosyjskiej marynarce: zna wszelakie charakterystyki zarówno najnowszych rosyjskich (ale co ciekawe i chińskich) okrętów podwodnych jak i fregat i korwet. Itd. itd. (W końcu Wikipedia to "kopalnia wiedzy")

  8. Gracz

    Zapewne decyzja podjęta bo liczą na kontrakt dla Turcji. Jeżeli rozpoczną produkcję dla siebie i Turcji to cena jednostkowa spadnie więc to najlepszy czas by z tym ruszyć, nawet jeżeli Turcja nie kupi to Moskwa i tak prędzej czy później by jakieś większe zakupy poczyniła, nic nie tracą a mogą zyskać. Chciałbym wrócić do tematu sprężarki silnika, na niektórych zdjęciach widać łopatki wirnika a na innych nie (wydają się Ukryte) przyglądając się zdjęciu na którym łopatki są widoczne sprawia to wrażenie tak jak gdyby nie dało się poprowadzić przed silnikiem tunelu w kształcie s z braku miejsca przed sprężarką. Natomiast jeżeli nowy silnik będzie krótszy od obecnego może to dać możliwość ukrycia łopatek ale to wszystko tylko moje dywagacje. Zastanawia mnie też kwestia radarów, jakie postępy w tym temacie Rosjanie poczynili, bo wiadomo że jakieś przez te kilka lat poczynić musieli a prawdę powiedziawszy jedynie informacje jakie o tym mamy 1 nie są pewne 2 zapewne są nie aktualne.

    1. Davien

      Panie gracz obecnie Rosja na jednym z prototypów T-50 testuje nowy kadłub i stąd moga byc te zdjecia z zasłonietymi łopatkami wirnika, ale jedynie testuje, Nowy silnik AL-41FU nie ukryje łopatek , za to odpowiada budowa kanałów dosyłających powietrze do silnika. Co do radarów to maja od 8 do 11 egzemplarzy radaru N036 Biełka w okrojonej wersji z czego trzy lotne na prototypach T-50-3/4/5. Biełka to konwersja Irbisa ze zmieniona anteną i chłodzeniem.

    2. Gracz

      Dlaczego zakładasz że radar jest przypisany do prototypu. Z mojej wiedzy wynika że prototyp służy do testowania różnych rozwiązań technicznych. Dlatego ja nie mogę powiedzieć że jest tyle a tyle radarów w tej czy tamtej wersji na tym dokładnie modelu. Chyba że miałbym wtykę na wysokim szczeblu ministerialnym lub w suchoju a nie mam. Równie dobrze elektronika na tych prototypach mogła się zmieniać i modernizować kilka razy. Z silnikiem sprawa jest prosta bo go po prostu widać.

    3. Davien

      Panie gracz radarów Biełka maja całe 3 nadające sie do montazu na samolotach i sa uzywane na tych prototypah co podałem. Zapomina pan że radar AESA ot tak w miejsce PESA pan nie wsadzi, mimoz e Biełka to Irbis ze zmieniona anteną, bo go zwyczajnie pan przegrzeje i albo uszkodzi albo zniszczy. do tego sa to radary niekompletne, nei ma w ogóle anten bocznych ani skrzydłowych a i sama antena główna podobno nie dokończona. Informace o radarach z TheAviationist a oni mają z reguły je dobre, do tego Suchoj nieraz chwalił sie Su-57, I na przykład z rosyjskich zródeł wiadomi o awionice tylko na jednym prototypie czy o testowaniu na innym zupełnie nowego kadłuba. Zreszta własnie w Syrii były prototypy z nową awionika i drugi z nowym kadłubem

  9. BUBA

    Nie należy się spodziewać samolotu bez wad. Podobnie jak F-35 pierwsze serie Su-57 to kompromis. Trzeba zacząć produkcje i sprzedawać na zewnątrz by mieć pieniądze na rozwój. Jeszcze Trump mógł by pomóc Turkom podjąć decyzję o licencyjnej produkcji i może Indie wróciły by do tematu bo Amerykanie nie dzielą się technologiami w tym zakresie co Rosja i Zachodnia Europa................................................................................. ........................................................................................................................................................................................ Tak czy owak fajny samolot. Rosja opracuje dla niego zamiennik R-37M i wtedy w zasadzie to będzie nowa jakość............................................................................................................................................................................. ........................................................................................................................................................................................ Nie można robić jak Polacy , sprzedać fabryki lotnicze u udawać że amerykański Black Hawk z amerykańskiej fabryki w Polsce jest polskim śmigłowcem. i jesteśmy super...

    1. cynik

      Nie. "Pierwsze serie" Su-57 to nieskomplikowane prototypy a pierwsze serie F35 anihilują rosyjskie i chińskie systemy płot w syryjskiej służbie..

    2. Davien

      BUBA, jakie pierwsze serie? Zamówili jedna z radarem, silnikami i awioniką z Su-35 bo docelowe dopiero w testach, ze starym kadłubem, bo nowy tez dopiero testuja i to do roku 2028?? Pocisku R-37M do tej pory nawet z Su-35 nie udało sie zintegrowac, a powstawał własnie dla tej maszyny. W 2030r wchodzić ma maszyna z projektu F/A-XX przy której Su to będzie anachronizmem na starcie:) Aha jaka licencyjna produkcja Su-57 w Turcji?? Indie juz pokazały co myslą o Su-57 stwioerdzając że bez 50 poprawek( a nie ma żadnych) ta maszyna nie daje wystarczającej przewagi nad Su-30MKI by je zastapić. Aha R-37M to sobie panie BUBA postzrelasz do E-3 czy jakiegos Airbusa jak to rosjanie mają w zwyczaju ale nie do mysliwców.

    3. BUBA

      Jedne z pierwszych seryjnych F-22 są samolotami jedynie do szkolenia...i to coś ujmuje kolejnym seriom F-22?

  10. Słodka prawda

    Do kwietnia 2018 wyprodukowano coś ok. 280 samolotów F35. A do marca 2023 będzie JESZCZE wyprodukowanych 255 szt F35. Ciekawe ile doprodukują jeszcze do 2028? Gdy to Rosja do... 2028 wyprodukuje aż 76??? Drżyj amerykański przemyśle.

    1. JW

      W 2023 roku ma to być już ponad 1000 samolotów F-35 w ponad 40 bazach i okrętach wojennych. W 2019r. planowane jest dostarczenie 141 F-35,

    2. Obalaczmitow

      No i z tych 280 zdolność operacyjna ma całe 150 !!!!! I zdolność ta wynosi 52% - wow. A reszta to samoloty które operacyjne nigdy nie będą wiec 150 samolotów wyprodukowano na składy i na części

    3. Fanklub Daviena

      A piersze 300 szt. ma wady i nigdy nie bëdzie nadawać się do walki... :)

  11. Andrettoni

    Moim zdaniem kontrakt podpisano, żeby zrobić wrażenie na Turcji. Łatwiej sprzedać samolot, który kupuje własna armia. Jak Turcja nie dostanie F-35 zacznie szukać zastępstwa. taki chwyt propagandowy.

  12. Koniec komentarza

    Wg oficjalnych założeń do roku 2037 Pentagon planuje pozyskać ponad 2400 samolotów F35.

    1. T24

      Oczywiscie, tyle że my nie jesteśmy Ameryka i takich samolotów wyprodukujemy zero

    2. fan_club_Daviena

      wiesz co się szybko i łatwo produkuje ? Podpowiem Ci - TANDETĘ.

    3. Voodoo

      I "ogrzewanych kotletów" w postaci F15X w ilości 144 na '21 rok)....plus 460 jak się sprawdza w sam raz do dostawy F35

  13. WK

    No mają juź dwa myśliwce

    1. Voodoo

      A my zadnego

  14. obalaczmitow

    Jak przekupki na rynku - co to zachwalają swoje jajka. Mają - mają. Budowa takiego samolotu to nie wycięcie MDF-u na meble czy budowa silnika do samochodu. Więc skoro zbudowali to raczej się na tym znają. Samolot jest tak dobry jaką posiada broń - samoloty nie taranują się nawzajem ale niszczą cele przy pomocy rakiet lub bomb. I samo stealth nie jest panaceum na wszystko, szczególnie że łatwiej i szybciej będzie zbudować radar zdolny do wykrycia takiego samolotu. Do tego stealth do ogromny kompromis we właściwościach lotnych- bo fizyki się nie oszuka i jak coś jest cegłą to będzie latać jak cegła. Nawet umiejscowienie wlotów powietrza w samolocie to nie przypadek - i jedne są na dole inne z boku - każde z tych umiejscowień ma swoje wady i zalety. I im mniejsza prędkość i większe kąty natarcia to wloty pod płatowcem są korzystniejsze dla przepływu powietrza przez silnik - a bez powietrza silnik nie działa i nie ma mocy. Im mniejsze tym mniej powietrza dostanie się do silnika i też ma mniejszą moc. Rosjanie w przeciwieństwie do was mają o tym pojęcie. A obecnie używane rakiety pow-pow i przez długi czas ich następcy mogą zostać wymanewrowane - z uwagi na to że rakieta widzi cel od ok 30 km i to w bardzo wąskim zakresie kątowym. Więc wysokoenergetyczne manewry są w stanie zgubić naprowadzanie głowicy. I to decyduje o przetrwaniu na polu walki samolot-samolot. Samoloty nie latają pojedyczno - w chwili wystrzelenia pocisku do przeciwnika samolot staje sie widoczny - im dalej tym lepiej widoczny bo dłużej musi oświetlać cel i prowadzić wymianę danych o celu. I w chwili strzału drugi samolot z pary także może oddać strzał do strzelającego. I wtedy sytuacja się komplikuje. Amerykanie w swoim zadufaniu nie dostrzegli możliwości przeciwnika. A jak manewrowe są Su - przekonali się amerykańscy piloci, którzy próbując latać na Su-27 pozabijali się - bo nie są szkoleni na takich samolotach i nie mają wyobraźni co one potrafią. I już przebąkują że stealth nie zapewnia przewagi w walce z zaawansowanym przeciwnikem. Na Iran czy Syrię może wystarczy - na Rosję i Chiny te samoloty nic nie zmieniają. Do tego wystarczy zobaczyć na jakich lotniskach operują Su-30 czy Su-34 - z żadnego z takich lotnisk F16 nie wyląduje ani nie wystartuje o F35 czy F22 nie mówiąc. A to daje ogromną przewagę - bo samolot musi wrócić na jakieś lotnisko z misji - i nie ma nieograniczonej ilości paliwa a wysyłanie tankowców w rejon walki to samobójstwo.

    1. GB

      Ten amerykański pilot co się zabił na Su-27 wykonywał manewry które bez problemów wytrzymuje F-16, F/A-18, czy F-15. On po prostu powinien przewidzieć że Su-27 nie da rady w takim locie i tyle. Po drugie rakieta powietrze-powietrze w zależności od typu oczywiście manewruje z kilka razy większym przeciążeniem od samolotu wielozadaniowego więc nie taki samolot nie tak łatwo ją wymanewruje. W zachodnich samolotach stosowane są przede wszystkim różne zaawansowane systemy wre, o których rosyjscy piloci to mogą pomarzyć i to one decydują o możliwości przetrwania samolotu, a nie jego manewry. To wszystko co napisałeś dotyczy w zasadzie samolotów rosyjskich i to są ich wady. Zachodni piloci latają w myśl zasady pierwszy widzisz, pierwszy strzelasz, pierwszy trafiasz i wygrywasz walkę. Przekonali się o tym ostatnio Hindusi latający na Su-30MKI. Pakistańskie F-16 pierwsze dostrzegły przeciwnika, pierwsze wystrzeliły rakiety i odniosły zwycięstwo. Su-30MKI nic nie mogły zrobić pakistańskim samolotom bo musiały się wycofać, a samoloty pakistańskie zrzuciły bomby na cele naziemne co było ich głównym zadaniem. I to zadanie wykonały.

    2. Davien

      No własnie panie obalacz jak zwrotne sa Su i co im to daje podczas walki widac było w Malezji gdzie Su-30MKK z TVC został zestzrelony z działka jak próbował swoich sztuczek, nie tzreba było rakiety:) Fakt ze w Rosji lotniska są zacofane i zasmiecone nie zmienia faktu ze te "cudowne" Su to praktycznie ruchome cele dla F-22/35 a nawet dla znacznie od nich lepszych F-15AE czy EF-2000. Reszty bajek obalacza nie ma nawet sensu komentowac.

    3. Voodoo

      Nieeee żyją z 14 flankerow mają 10 tylko jeden jankes nie przeżył katapultowania się z K36M (pół nogi zostało w Flankerze) nie wiadomo co on tam zrobił że tak się stało

  15. Austin Powers i zloty(...)

    Amerykanie mają f-35, Rosjanie mają Su-57. Ktoś może wie jak wypada zestawienie eurofightera z SU-57? Pytam z czystej ciekawości. Żeby się dowiedzieć czy Eurpoa musi gonić czy jest goniona przez Rosjan.

    1. Davien

      Panie Austin, na razie to raczej ciężko je porównac bo Su-57 nie istnieje jako maszyna seryjna. Jest 12 niekompletnych prototypów wiec co do porównywania z EF-2000 to nie bardzo jest co. Choc jeżeli byłby ukończony tak jak miał być za jakies 5-6 lat: czyli radar Biełka AL-41FU czy nowa awionika to byłby zapewne przynajmniej porównywalny jesli nie lepszy. Kłopot w tym że obecnie to Su-35 w nowym kadłubie a Su-35 jest od EF-2000 gorszy.

  16. Dalej patrzący

    Jak można wprowadzać "seryjnie" do służby samoloty z tymczasowymi silnikami? Gdy docelowy silnik w trakcie rozwoju? To elementarny błąd na etapie projektowania - większość ambitnych projektów lotniczych "padła" dokładnie w ten sposób. Rok temu docelowy silnik dla Su-57 miał być gotowy "po 2027" - teraz ni z tego i ni z owego naznaczono mu operacyjność "po 2023"....czyli carski ukaz wydany w trybie administracyjnym do bezwzględnego wykonania? Pytanie jak z elektroniką? - czy też będzie ta przejściowa i potem ta docelowa? Ale w sumie dla nas zamówienie na Su-57 to dobra wiadomość. Armia Czerwona otrzyma system co najmniej w stadium dojrzewania, a pieniądze na Su-57 zostaną zabrane innym programom - gdzie PMT Rosji jest i tak już mocno obcięty. Co jasno wyszło po prostych pytaniach: jak to możliwe, że obniżka ceny o 20% ma dać kilkukrotnie większe zamówienie? - ano wyszło w końcu, że zasadniczo przez obcięcie innych programów. I to jest bardzo dobra wiadomość dla nas.

    1. GB

      Zakup idzie po taniości, więc to będzie Su-35 w nowym opakowaniu.

    2. fan_club_Daviena

      nie carski ukaz chłopie bo podano już informację, że tych nowych silników wyprodukowano ponad 30 niby do testów, ale do testów nie potrzeba 30 silników. Znasz słowo rosyjskie "maskirowka", właśnie dajesz się na nią nabrać ... Nikt nie zna zaawansowania tego silnika, myśliwiec od razu był projektowany pod te silniki, więc po uruchomieniu produkcji nie będzie problemów z wymianą. Nagle myśliwca nie było i nagle zamawiają dodatkowe 76 sztuk. Davieny i inne Johnotrolle dały sie złapać w "ruską" propagandę udawania, że czegoś nie ma jak niemowlaki.

    3. Davien

      Funku moga sobie i tych silników wyprodukowac i 1000, ale dopóki nie zakoncza testów i prób( a te zaczynaja dopiero za rok) to żaden nie znajdzie sie na maszynie seryjnej. Co do zaawansowania silnika to juz nawet sami Rosjanie podejrzewaja że jego oznaczenie czyli AL-41FU to po prostu oznaczenie kolejnej wersji AL-31:) Jak na razie panie funclub to nie ma ani jednego Su-57, jest 12 niekompletnych prototypów a Putin niedawno wizytował zakłąd w którym w pocie czoła składają pierwszy kompletny prototym z Irbisem, AL-41F1 i awionika z Su-35 nazywając go szumnie pierwszym seryjnym. Do 2028r ma byc takich "zabójcza" liczba 76 sztuk.

  17. pop

    stan su-57 ulegnie poprawie gdy Polska uzyska f-35

    1. Śliwka Wegierka

      F35 to latające A2/AD Synchronizacja z bateriami patriot oeaz THAAD

    2. bender

      Tak, ale tylko medialnej poprawie. To znaczy ogłoszą, że Su-57 jest zabójcą F-35 i że w przyszłości wyprodukują ich zyliony, ale komunikaty te, mające na celu poprawić bojowe nastroje społeczeństwa i wskazać na imperialny status Rosji , nie będą odzwierciedlały obiektywnej rzeczywistości, tylko tę potiomkinowską.

  18. Pavel

    Wiecie- amerykanie mają swoje problemy z F~35. Rosjanie mają je tym bardziej, mają je Chińczycy. Ale kwestią czasu jest że je w końcu przezwyciężą. Nie ma sie z czego cieszyć że są w tyle bo są ale jak długo jeszcze?

    1. Adam S.

      Właśnie w tym rzecz, że myśliwiec piątej generacji jest trudny do zbudowania i rodzi problemy. Jeśli Amerykanie złapali kilka poważnych wpadek i parę lat opóźnienia, to przy rosyjskiej kulturze korporacyjno-technicznej jest szansa, że Rosjanie się na tym programie całkowicie wywrócą. Albo przezwyciężą je w czasie, gdy Amerykanie będą pracować nad siódmą generacją. To jest dobry, wypróbowany przez Reagana sposób na Rosję.

    2. Normalny

      Nas to nie interesuje, my z nimi nie konkurujemy. My chcemy by nas zostawili w spokoju. My się cieszymy, że do do końca 2028 roku to będzie na świecie w gotowości ponad 600 myśliwców F35!!

    3. Davien

      Pavel, tyle że USa ostatnio zamówiło 476 F-35 a Rosja?? Całę 76 Su-57 z czego przynajmniej połowa z komponentami z Su-35 bo docelowych zwyczajnie nie maja:) Aha do 2028r będą te Su budować, to ile w tym czasie będzie lepszych F-35? 3000?>

  19. Marcin

    A pomyślec że Davien i jego wyznawcy utrzymują że Su-57 produkowany seryjnie nie będzie, jak teraz przyjmą gorzką dla nich prawdę ...

    1. yaro

      Iran miał tez nie widzieć drona USA który ma podobno zaawansowane systemy ochrony przed wypatrzeniem przez radary a wyniuchał do Irański system na jakaś irańska kompilacja buków i chińskich sprzętów i tez biedaczki maja ciężką pigułę do zgryzienia jak to racjonalnie wytłumaczyć :-) Pozdrawiam

    2. AntyRus

      Perspektywa roku 2028 to praktycznie brak produkcji seryjnej. Jak ty przyjmiesz tę gorzką prawdę??

    3. bender

      Poczekamy, pożyjemy. Rosyjskie deklaracje i doniesienia prasowe są warte tyle co... no dobra, są niespecjalnie wiarygodnie. W tym artykule dowiadujemy się, że zamówiono druga seria produkcyjna, podczas gdy pierwsza seria produkcyjna to wciąż prototyp bez docelowych rozwiązań. Ale muszą coś nadawać w mediach, żeby móc dalej udawać mocarstwo, bo F-35 zostały zakupione przez kraje sąsiadujące z Rosją na Wschodzie i Zachodzie, a Rosja nie ma na nie żadnej odpowiedzi poza średnio udanym poza Pak Fa.

  20. Szach mat w jednym ruchu.

    Tempo powala. Podobnie jak stan rosyjskiej gospodarki.

    1. Antypropaganda

      To kiedy Rosja zbankrutuje? 5 lat mija i?

    2. 20 czerwca 2022.

    3. bender

      Ale nie rośnie a to wystarczy, żeby nigdy nie byli gotowi do wojny w stopniu w jakim chcieliby być gotowi

  21. sadeliop

    dobrze ze wybralismy f35

    1. To prawda

      Oni już mają SU57, my kiedy F35?

    2. Antypropaganda

      Poczkaj jak kupimy. Wtedy nastąpi deugi etap pt. Płacz

    3. J@ro

      Dla kogo pytam

  22. Grredo

    Bardzo dobrze. Jeszcze niech rozpoczną budowę lotniskowca. Jeśli pieniądze pójdą na te programy, to na najgroźniejsze dla nas siły pancerne będzie mniej.

  23. Marek1

    No tak, znowu rośnie cena ropy, więc i w kasie ros. MON pojawiły się dodatkowe pieniądze, natychmiast przeznaczane na zakupy kolejnych syst. uzbrojenia.

  24. Pilot

    Dowód że Polska musi pozyskać 24-36 F-35.

Reklama